torsdag 4. marts 2010
Det er stadig småt med detaljer om søndagens AFA-anholdelser, men der er trods alt kommet informationer frem der sætter kritikken af undertegnedes venstrefløjsposteringer i relief. Allerede i mandags bekendtgjorde PETs Jacob Scharf overfor Berlingske Tidende, at efterforskningen havde vist, at det var “væsentligt at se på koblingen mellem voldelige overfald og registreringen”.
En af de anholdte overvågede nazister i Greve i en bil lastet med knojern og slagvåben, og forbindelsen mellem registrering og voldsudøvelse blev således konkret eksemplificeret. Det har længe været kendt, at der var personsammenfald, men nu er der for første gang mere håndfaste beviser. Der er efter alt at dømme ingen videre afgrænsning mellem Researchkollektivet Redox, der overvåger politiske fjender og Antifascistisk Aktion, der tæsker samme.
Flere medier har fortalt, at AFA-kartoteket omfatter mere end 1.000 højreorienterede. Nazisterne er tilsyneladende overalt, så det er ikke noget enkeltpersoner sådan lige kan kan klare efter en hård arbejdsdag.
“Der er ca. 20 personer, der bruger stort set al deres vågne tid på det, som PET beskriver som ‘privat efterretningsvirksomhed’.” (Jyllandsposten, 3/3-10)
Venstrefløjen har travlt ved håndvasken…
“Jeg vil gerne afmystificere det her. At man holder øje med politiske modstandere er ikke en odiøs politisk aktivitet.” (Peter Sommerfelt, Demos; Ritzaus Bureau, 2/3-10)
“Meget af det bliver brugt til journalistisk aktivitet, hvor man afdækker hinanden og skriver om det i blade, hvilket sådan set er fuldt lovligt.” (René Karpantschof; Ritzaus Bureau, 2/3-10)
En søgning på Infomedia, fortæller at AFAs ikke-eksisterende talsperson ‘Anders Lind’ de senere dage er blevet citeret i 24 artikler. Ingen kender hans sande navn eller identitet – Ingen stiller de obligatoriske spørgsmål eller tager forbehold. TV-avisen er desværre ingen undtagelse.

(TV-avisen, 1/3-10 Kl. 21.00: PET beslaglægger kartotek)
“… vi [er] dybt uenige med dem, der mener at man skal føre dialog… de organiserede fascister skal ikke have en millimeters fodfæste nogen steder… Og det betyder at vi fysisk vil forhindre dem i at manifestere sig ved f.eks. demonstrationer eller møder… vi [er] parate til at tage et eventuelt slagsmål for at stoppe dem? Hovedsagen er at fascismen bliver konfronteret direkte? Blokader, oplysning, demonstrationer, sabotage og ikke mindst anti-fascistisk kultur.” (Antifascistisk Aktion, manifest)
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=12614
28 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Almost off topic:
http://stiften.dk/article/20100304/AAS/703049942/1002
Mistede tænderne på linje 15
35-årig århusianer får varige mén, efter en gruppe børn smadrede hans overmund på linje 15.
4. marts 2010 06:35
Af Morten Ravn
mora@stiften.dk
Bjarne var i chok, og han husker ikke detaljer fra overfaldet. Da han lå på operationsbordet på kæbekirurgisk afdeling et par timer efter over overfaldet, brød han sammen. Politiet har givet ham et stående tilbud om psykologhjælp. Det tager han imod. Foto: Axel Schütt
Del
Facebook
Del artiklen via din Facebook status.
»Jeg så min fortand ryge op mod bussens forrude. I super slowmotion. Så havde jeg fået nok. Jeg råbte, det måtte stoppe.«
»Bjarne« har været igennem sin første kæbeoperation. Den 35-årige århusianer bad fredag en flok børn i alderen 10-16 år lade en ældre mand i fred i bus nummer 15 og skrue ned for deres mobil-musik. Lørdag venter den næste operation.
»Jeg mister den ene fortand, men tandlægerne har sagt, at jeg måske beholder de tre andre i overkæben. Jeg skal opereres igen på lørdag,« fortæller Bjarne.
Den 35-årige hedder ikke Bjarne. Han ønsker at være anonym. Redaktionen kender hans navn.
En fredag morgen i Park Allé
Familiefaderen har ikke kørt bus siden fredag morgen. Livet er blevet anderledes. Han overvejede at stige af bussen af bussen i Park Allé. Der var en dårlig stemning, og han havde netop afleveret sin søn i skole.
»I Park Allé steg næsten alle af bussen. Vi var kun omkring seks mennesker tilbage og chaufføren – ud over gruppen på otte børn. Det var børn med arabisk baggrund. En ældre araber havde bedt dem skrue ned for musikken på deres mobiltelefoner. Da han steg af, skruede de op igen. Da vi holdt i lyskrydset ved Frederiks Allé, bad chaufføren dem skrue ned. Der blev grønt. Han ville ikke køre videre, før de havde skruet ned.«
»En ældre mand bad gentog chaufførens anmodning, og børnene bad ham holde mund, de truede ham. Den gamle mand var vel bussens mest forsvarsløse. Det kan jeg sige uden at genere ham. Det var bare børn, så jeg tænkte, jeg som voksen kunne hjælpe den gamle mand. Og chaufføren. Klokken var halv ni, vi stoppede hele trafikken.«
Video: Hør voldsofferet fortælle om episoden
En konstruktiv forespørgsel
»Jeg har arbejdet med unge kriminelle. Jeg har været trænet unge indvandrere i mange år i fodbold: Jeg forsøgte mig med et konstruktivt: Hej gutter, kan i ikke tage hørebøffer på, så musikken ikke generer. Så vi kan komme videre«
Forespørgslen eksploderede i uvirkelig voldsscene.
»Jeg blev trængt op i en krog på mit sæde. Især den største af drengene gik tæt på. »Du er racist. Du kan ikke li’ vores musik«, sagde han. Det var en mærkelig melding. De spillede USA gangster-rap. Det er mainstream musik for alle. Jeg prøvede at argumentere. Pludselig haglede slagene ned over mig.«
Slået i en blodrus
»Jeg ved ikke, hvor mange slag, jeg fik. Eller hvor mange, der slog mig. Jeg kan bare erindre og stadig høre det der DONG-DONG inde i mit hoved fra slagene. 10-15 knytnæveslag. Da jeg så min tand ryge op i ruden, råbte jeg stop. Det mærkelige er, at jeg ikke har flækket et øjenbryn eller brækket en næse. Det må være fordi, det var børn uden slagkraft. Det var især den ene, som slog mig. Han var i en blodrus.
Bjarne ser sit snit til at hoppe ud af døren.
»Drengene fulgte efter mig, de sparkede mig på vej ud ad døren og ude på gaden. Det var alle sammen. Heldigvis kom jeg ind i bussen igen, og chaufføren lukkede døren.«
Kommentar af JoeOne — torsdag 4. marts 2010 @ 07:27
Fremragende arbejde Kim.
Os der selv har været udsat for deres registrering, udhængning og senere vold eller forsøg på det eller det der er værre, ved godt hvordan de er og arbejder, men tilsyneladende er der mange der ikke er klar over det.
Såvel som at store dele af pressen bevidst har ignoreret det.
Havde der været sat mere fokus på de i de etablerede medier så havde PET været tvunget til at reagere for mange år siden, og meget vold og mange overfald kunne have været udgået.
Personligt kender jeg til efterhånden en del episoder som PET var vidende om i forvejen og kunne havde skredet ind og fået fat i dem fra den hårde kerne, men bevidst ignorerede.
lad os håbe at PET reelt ønsker at stoppe de voldelige røde fascister og at denne aktion ikke kun er et spil for galleriet og et egoistisk ønske om at få fingre i databasen til eget brug.
Du har også selv smagt fascistvolden og udhængningen Kim og fortsætter alligevel ufortrødent dit arbejde og ikke lader dig true eller kue.
Det kræver mod og nosser, og det tager jeg i høj grad hatten af for.
At du så også er pisse dygtig gør det heller ikke ringere
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 07:41
Det første sammenlignelige, der falder én ind, er de fascistiske brunskjorters fremfærd i 30ernes Tyskland – de var ligeså voldelige, fanatiske og stupide som de unge, kulturberigende muslimer, ligeså voldelige, fanatiske, stupide som vores unge rødfascister, de tilhørte ligesom unge i dag en totalitær religion, socialismen, nationalsocialismen og alle, der ikke var enige med deres politik og livssyn skulle slås til lirekassemænd.
Hvor sørgeligt at måtte erkende historien gentager sig, at opleve hvor stor magt dumheden har over mennesker – kun uniformen har skiftet farve.
Jeg har stor tiltro til vores nye justitsminister, tror vi snart ser andre boller på suppen – den mand er en hård negl, heldigvis, tag endelig ikke fejl.
Kommentar af Bodil — torsdag 4. marts 2010 @ 08:00
“… vi [er] dybt uenige med dem, der mener at man skal føre dialog… de organiserede fascister skal ikke have en millimeters fodfæste nogen steder… Og det betyder at vi fysisk vil forhindre dem i at manifestere sig ved f.eks. demonstrationer eller møder… vi [er] parate til at tage et eventuelt slagsmål for at stoppe dem? Hovedsagen er at fascismen bliver konfronteret direkte? Blokader, oplysning, demonstrationer, sabotage og ikke mindst anti-fascistisk kultur.”
Jeg efterlyser en jurist eller en skriftslærd oldermand der kan vurdere om AFA ikke hér (og måske andre steder)kvalificerer sig til et forbud grundet at det er en forening der anvender vold som virkemiddel.
Det virker på mig meget klart – der tilskyndes til vold i deres manifest/vedtægter og der kan bevises et organiseret voldeligt optræden med et klart politisk foremål. Er dette ikke en klokkeklar kandidat til et forbud eller skal der mere “alvorlig” boller på suppen som f.eks. hvis det var en højre-orienteret forening med samme manifest og historie?
Kommentar af Vantroende — torsdag 4. marts 2010 @ 08:44
3.Bodil
Det håber jeg inderligt Lars Barfoed er !
Men det er vist ikke ligefrem det indtryk han har efterladt fra sit tidligere virke som minister for fødevarer.
For hvis der er et område som også er ved at være godt råddent er det fødevare området .
Folk bliver snydt ikke bare på vægten, men med fødevarenes lødighed og det gør at vi bliver syge.
En infektionssygdom af den art som elendige fødevare kan medføre er SÅ ubehaglig og eftervirknigerne kan stå på i årevis.
Faktisk kan man dø af dette.
Men Barfoed var ikke hård nok til at få ryddet op i den snavsede jungle som fødevareindustrien har udviklet sig til så gad vide om han er en hård negl nok at sætte på justitsministerens stol ?
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 4. marts 2010 @ 08:46
Mere fra Antifas manifest, som ikke længere er online:
“Man behøver ikke kunne slås for at være aktiv anti-fascist”
Men det er åbenlyst en fordel… Kom igen, “Anders Lind”!
Kommentar af Henrik R Clausen — torsdag 4. marts 2010 @ 09:50
Bemærk hvordan AFAs retorik handler om at italesætte en virkelighed – deres virkelighed – ved at bruge ord som “fascisme” og “antifascistisk arbejde” som om det var objektive og veletablerede begreber. Når de eksemplificerer drejer det sig om de oplagt tumpede, men beskedne i antal som White Pride – meningen er at det er den slags modtageren skal associere begrebet med.
Imidlertid ved vi jo også bl. a. fra drive-by-kommentarer her fra folk med denne baggrund eller endda navngivne personer fra Enhedslisten, at de uden at blinke anser Kim Møller og kommentarskriverne i flæng som “fascister” og “racister”.
Det er et åbent spørgsmål om den slags manipulation virker i forhold til læsere uden for deres egen snævre kreds, men det er oplagt at det for dem selv gør alle deres modstandere til ét fedt som de har ‘lov’ til at tæve – selv fredelige skribenter uden skyggen af nazisympatier.
Kommentar af Lars Findsen På Crack (islamofob) — torsdag 4. marts 2010 @ 10:21
http://www.aarhus.dk/vis_artikel.asp?ArticleId=22550
»Vi vil til enhver tid bakke op om de antifacistiske grupper i Århus, og generelt går vi ikke af vejen for et slagsmål, hvis det er nødvendigt for at stoppe nazisternes fremmarch i byen. Vold er ikke noget, som vi elsker, men så længe folk ligger på skadestuen, kan de i hvert fald ikke deltage i nazistiskemøder,« siger talsmanden.
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 10:25
Vi tæsker nazister
Med ondt skal ondt bekæmpes: Den ekstreme højrefløj skal slås ned med vold, siger anti-fascist
http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article68458.ece
“Vi tæsker nazister”, Ekstra Bladet 31-07-06. interview med den da 31-årige AFA-leder “Jesper”. Et dæknavn, som Enhedslistens da 31-årige internationale sekretær, Pelle Dragsted, tidligere har brugt som talsmand for tæskeholdet.
http://junikredsen.wordpress.com/2008/10/07/t%C3%A6skehold-pa-vej-til-arhus/
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 10:33
Enhedslistens Pelle Dragsted om nødvendigheden af vold som politisk våben
http://www.uriasposten.net/?p=5756
Pelle Dragsted er medstifter af AFA og kan ses og høres maskeret på AFA videoen “Dem der ikke hopper”
Som belønning for sin indsats med aktiv at udøve politisk vold er Pelle Dragsted i dag udnævnt til flere top poster i det lille ekstremist parti
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 10:40
AFA klynkeri
http://projektantifa.dk/baggrund/strategi-og-taktik/article/antifascisme-er-ikke-terrorisme
en hel artikel hvor man forsvarer brugen af politisk vold uden at turde vedkende sig den
lige et ps tilsidst til både AFA og WilliamJansen
Det korrekt at jeg er dømt for overtrædelse af våbenloven da jeg anskaffede mig en semi automatisk US Carbine riffel efter at AFA kort forinden havde lancere en offensive under “Naziinfo” kampagnen hvor man for første gang i lang tid gik efter modstanderenes bopæle.
Min vurdering dengang, såvel som i dag, er at mig kan de forsøge at ramme, men hvis de går efter min bopæl og familie også, så er der kontant afregning.
Min i modsætning til AFA/Redox så har jeg aldrig været bevæbnet udenfor min bopæl.
Til både AFA og WilliamJansens orientering skal jeg endnu en gang henvise til min dom i landsretten hvor jeg blev pure frifundet for trusler, og derfor meget vel kunne finde på at besvare sådanne injurerende påstånd med en injuriesag ved landets domstole.
Uanset om jeg med maskering har stået og iagttaget autonome brænde bål foran det gamle ungdomshus eller deltaget umaskeret i div politiske aktiviteter såsom løbeseddelomdelinger og taler ved demonstration osv, så har jeg aldrig været bevæbnet.
Aktivitet så som at ligge og belure modstandere med kamera og bilen fyldt med våben er venstrefløjs fænomener
og lige skåret helt ud i pap til så selv William Jansen måske forstår det.
Nej, jeg har aldrig truet nogle politikkere, men selvom det ikke er en lovlig undskyldning, så valgte jeg altså dengang efter en konkret vurdering af situationen, ikke mindst aht familie, at bevæbne mig selv på bopælen.
Med i overvejelserne til anskaffelsen af skydevåben var bestemt også det svinske og uopklarede attentat på daværende minister Rikke Hvilshøj og hendes famile.
Venstreekstreme blev taget og dømt for attentatet mod Grethe Løgstrup, men slap ustraffet for attentatet mod RH og hendes familie.
Og hvis de samme AFA/Redox svin ville forsøge sig på min bopæl så var det altså ikke Gevalia der var klar til dem.
Så en gang til for pris knud og WJ.
min “forseelse” var resultatet af en personlig trusselsvurdering grundet i omstændigheder dengang omkring og pga mit daværende politiske virke, min bopæl og min familie.
Den er erkendt og afsonet og så kan der vel ikke koges mere suppe på den fra AFA og WJ’s side?
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 11:22
Selvfølgelig kan disse “tilfældige” overfald på alle mulige mennesker, ikke lade sig gøre uden en organisation bagved.
Naiviteten hos politiledelsen og staten, er åbenlyst så himmelråbende at de sagtens kunne være betalt for den.
Det samme gælder de fuldstændigt organiserede afbrændinger af containere, de fuldstændigt strategiske palæstinensiske tude-demonstrationer på Rådhuspladsen, strategiske angreb på brandbiler i forstæderne, våben-”butikken” på Nytorv og hele bande-narko-systemet plus den illegale økonomi, der kører sideløbende med moskeerne og gennem kioskerne.
Antallet af hæderlige muslimer og hæderlige mennesker på venstrefløjen, må regnes for en minoritet. Og hæler er lige kriminel som stjæler. Kriminalitet SKAL anmeldes, og dette ikke at gøre det, er i sig selv kriminelt.
Staten synes lidt vankelmodigt og fjumret at gå i gang med at luge lidt i venstrefløjens milits, men det er dog begyndt. Bare kom i gang.
Hvis ingen behøver overholde nogen love i landet, så er landet ophørt med at eksistere og reduceret til stamme-områder, som vi kender det fra afskyelige Afghanistan.
Det er på tide at den hæderlige del af befolkningen hjælper politiet så meget som overhovedet muligt, hvis det da overhovedet er muligt at vende udviklingen…
Kommentar af Nanoligator — torsdag 4. marts 2010 @ 11:36
http://www.youtube.com/watch?v=SfnXBBYvcPk
citat Pelle Dragsted:
“Først så lavede vi jo AFA. Øh, vi spurgte folk i miljøet der havde den der drivkraft der. Vi mødtes i ungdomshuset og fandt ud af at det skulle hedde Anti Fascistisk Aktion.”
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 11:37
Der er ca. 20 personer, der bruger stort set al deres vågne tid på det, som PET beskriver som ‘privat efterretningsvirksomhed’.” (Jyllandsposten, 3/3-10)
Hvem betaler?
Kommentar af Limewoody — torsdag 4. marts 2010 @ 11:44
# 13
De er så ideologisk hjernevaskede og forblændede af had at det nok må antages at de både lever og ånder for deres “sag”, og sikkert også betaler en del af det selv.
Derudover må det nok antages at der kanaliseres en del penge derhen fra hash salg på bla Christiania og der suges sikkert også en del offentlige tilskud ud via div dækorganisationer.
En del af folkende kommer fra det nu hensynkende Demos, men generelt er de venstre radikale jo mestre i at suge penge ud fra det system som de jo ellers hader så meget på overfalden.
Der var flere støttefester og arrangementer til fordel for AFA i det gamle ungdomshus, og det må antages at det nye på Dortheavej også fungerer som både rekrutterings og indsamlingscentral.
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 11:56
@ 12, Limewoody
Jeg vil gætte på at de er på kontanthjælp, el. måske får nogle af dem førtidspension, el. dagpenge.
det ville give en person tid og ressourcer til at bruge “al sin vågne tid” på at lave denne slags fascistisk KGB arbejde
Kommentar af Jakes — torsdag 4. marts 2010 @ 12:12
@ Limewoody
Det gør du og jeg.
Samtidig betaler vi også for islamisterne. Begge grupper er eminente til at udnytte systemet.
Kommentar af it sucks — torsdag 4. marts 2010 @ 12:46
Hvem betaler?
Vi har jo et veludbygget socialsystem, så det vil jeg tro, vi alle gør.
Kommentar af Henrik R Clausen — torsdag 4. marts 2010 @ 12:48
Spand TAK !
Kommentar af Bufast — torsdag 4. marts 2010 @ 13:04
Det kunne også tænkes, at Knud Foldshack hjælper dem med at søge fondstøtte til telelinser, mv. Jeg håber PET knalder alle 20 røde agenter.
Kommentar af Den spedalske — torsdag 4. marts 2010 @ 17:46
# 20
Foldshack er sjovt nok tilknyttet sammen firma som Balder Johansen.
BJ er en af bagmændenede bag AFA og logistisk og økonomist støtte til megen af den venstre radikale aktivitet.
Han holder sig mest i baggrunden medmindre han gir den i medierne som fredelig vindmølle hippie.
Hvis PET reelt har et ønske om at stoppe venstre radikal vold så rister de også BJ’s røv da han trækker i de fleste tråde og forruden at kanalisere penge ind i det ekstreme miljø via diverse offentlige muligheder, også er manden der bygger broerne bag hash sælgerne fra Christiania til resten af det venstre radikale mijø.
En oplagt mulighed for at knalde en af terroristerne penge bagmænd, men lad os nu se.
Jeg har store grunde til at mistro PET’s reelle intentioner om andet end et mediestunt og markering over for det venstreradikale miljø.
De ønsker at sende et signal og svække dem, men med vilje også ikke at svække dem FOR meget.
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 18:00
“Der er ca. 20 personer, der bruger stort set al deres vågne tid på det, som PET beskriver som ‘privat efterretningsvirksomhed’.” (Jyllandsposten, 3/3-10)
Hvordan har de råd til at financiere deres dyre bolig på akacievej, eller hvor det nu var? Narkotikasalg ala De brune bude og Christiania? Eller er de sociologer ligesom Karpanchof, som bliver betalt af staten for at “forske.”
Det er utroligt hvor meget de gør ud af det “antifascisme.” Jeg tror selv jeg er puttet i deres arkiver fordi jeg har diskuteret politik med forskellige kommunister, ellers ville autonome jeg aldrig har mødt eller set før vel ikke råbe truende efter mig på gaden (15 mod een stilen, som tilsyneladende er den vanlige.)
Kommentar af Anonym — torsdag 4. marts 2010 @ 20:08
JB: Jeg bringer gerne din beskrivelse af begivenhedernes gang, men forbeholder mig, at jeg måske ikke nødvendigvis er 100% enig i alt hvad du skriver. Men en loyal gengivelse kan du regne med, hvis du er interesseret. Min mailadresse står på mit site et sted.
Kommentar af Anna Lyttiger — torsdag 4. marts 2010 @ 22:02
Tillad mig, at foreslå en boykot/advarsel artikel, der omhandler Logik & CO APS og Balder Johansen. Mange anstændige mennesker kunne jo fejlagtigt hyre firmaet. En gennemgang af deres regnskaber, kunne også være relevant.
Lad mig høre hvad i mener.
Kommentar af kurt jensen — torsdag 4. marts 2010 @ 23:44
# 23
tak for tilliden og selvfølgeligt kan man ikke være enige med alle.
Nogen er man måske enige med langt hen ad vejen, men der vil altid være facetter.
nogen er man slet ikke enige med men så længe man respekterer en debat tone med plads til andre holdninger end kun lige sine egne kan man få en god debat, også selvom den reelt ikke rykker nogle grænser eller holdninger
jeg har, mest før i tiden, diskuteret politik så snart en given lejlighed viste sig, men har sjovt nok også hurtigt erkendt at den tolerance og mangfoldighed som venstre fløjen ynder at prædike er mindre og mindre jo længere ud på samme fløj man kommer.
Der røg en del ældre venskaber da jeg i sin tid stod frem som Dansk Front talsmand efter netop mange opfordringer og overvejelser, men en stor grund var netop den udhængning jeg og flere andre havde været udsat på på vores bopæle og i nærområdet efter AFA offensiven “Naziinfo” http://bzby.dk/anarkiforum/view.php?id=6136
selvom jeg helst var fri så var det på tide at nogen tog bladet fra munden og begyndte at fortælle om begivenhederne set fra den “anden” side i stedet for at venstrefløjen massivt fodrede medierne med den ene løgn og forvrængning efter den anden.
Åbenhed på det område har dog sin pris og jeg ved ikke om jeg havde gjort det hvis jeg kunne skrue tiden tilbage.
Jeg kan dog sige at jeg aldrig har sagt eller gjord noget jeg ikke har kunne stå 100% ved bagefter, selvom der nok er ting imellem som af forskellige grunde ikke bør omtales offentligt.
prisen var høj og jeg mener stadigt at den åbenhed var grunden til at jeg senere “pludseligt” blev anholdt og sigtet for noget man påstod var konkrete trusler, også selvom det indebar en politikker som bor under 10 minutters kørsel fra hvor jeg oftest opholder mig, og at disse “alvorlige trusler” dem tog det altså 5 1/2 uge til at få en dommerkendelse til at reagere på ???
Der er rigtigt mange ting i den sag der stinker jo flere detaljer man vender, men det er en lang historie
jeg endte med en frifindelse for truslerne, men blev stadigt uretfærdigt dømt for billigelse af attentatet mod RH selvom at det svinske og uopklarede attentat netop var en af hovedårsagerne til at jeg oprettede den famøse debat inde på Bzby.
Så længe de svin, der efter min klare overbevisning skal findes mellem AFA/redox kernen, var på fri fod så sov jeg bedre på min families vegne med en skarladt us carabin under madrassen og en salonriffel inden for rækkevide, men hvis disse mennesker blev fundet så ville jeg med bedre samvittighed kunne skaffe mig af med us carabinen igen og bare beholde salonrifflen til regulering af skader i nabolaget som den havde været brugt til i årevis inden, men molotovskastende afa aktivister kræver større kaliber og så længe attentatmændene fra RH attentatet var på fri fod så krævede det større kaliber og større magasin end min gamle cal 22
jeg vil i den forbindelse komme med følgende citat fra retsbogen efter et spørgsmål fra anklageren om us carabinen.
“hvad havde du gjort hvis dine politiske modstandere havde forsøgt et lignede attentat som på RH på din bopæl.?”
Et par hurtige skud op i luften fra en semi automatisk riffel jager hurtigst selv den mest kry kommunist på flugt for de ved ikke om der er et magasin mere.
Desuden har de ikke glemt ‘93, så efter en hurtig salve op i luften forventer jeg ikke at kunne se deres røv for bare mao sutter.
derefter blev der ikke boret meget mere i det da overtrædelsen jo var erkendt fra første færd og jeg vidste det ville give ubetinget fængsel.
Men det var en konkret vurdering dengang og hvis valget igen evt stod mellem at risikere at ens familie blev brændt inde fordi man blev forsøgt angrebet med brandbomber på sin bopæl, som de havde gjord det forinden med RH og hendes familie, fordi man blev angrebet på sin bopæl og ikke havde det nødvendige forsvar til at både kunne bekæmpe flammerne og angriberne på samme tid.
Skulle jeg evt en dag tage samme valg mellem igen at risikere ubetinget fængsel og kunne rede sin familie hvis man blev angrebet, frem for at sætte sin lid til en ukompetent politistyrke og en efterretningstjeneste der i årevis havde set gennem fingre med netop venstrefløjs vold og af samme årsag ikke formået eller villet opklare brand attentatet på RH og hedens familie, så ved jeg godt hvad jeg ville vælge.
dette er selvfølgeligt rent hypotetisk da jeg ikke længere er direkte politisk aktiv ( andet en lidt netdebat hist og her )og ikke regner med og håber på nogen sinde at skulle tage stilling til det spørgsmål igen.
Jeg håber heller ikke andre højrefløjs aktivister skal tage stilling til noget lignende da det burde være muligt at have sine holdninger samtidigt med sin bopæl i fred, også selvom andre hader en af deres fulde hjerter for det.
Lad os da håbe at PET for en gangs skyld gør deres arbejde ordentligt mht til at komme den ekstremtvoldelige venstrefløj til livs.
jeg har mine tvivl, men lad den komme dem til gode i dette tilfælde da det reelt er først gang i årevis at man ser dem gribe ind, så måske mener det det denne gang?
Kommentar af J B — torsdag 4. marts 2010 @ 23:57
http://jp.dk/morgenavisen/maindland/article1997657.ece?ncc=1
“Allerede i 1993 konstaterede PET i et notat, at »AFA er militant i sin ideologi og ønsker voldelige konfrontationer med højrefløjen«. I dag siger kilder i politiet, der har fulgt AFA i årevis, at intet har forandret sig siden da.”
man kan undre sig kraftigt over hvorfor det har taget PET 17 år at foretage sin første reelle aktion mod venstrefløjen siden Blekingegadebanden.
Deres holden hånden over dem har kostet mange blodige overfald og forsøg på samme.
Et af de værste er dette, men der er utallige som pressen med vilje ikke har skrevet om
http://www.uriasposten.net/?p=5109
http://www.uriasposten.net/?p=9132
stort set ignoreret af MSM og kun nævnt på diverse blogs
Kommentar af J B — fredag 5. marts 2010 @ 02:05
Vantroende
…fysisk vil forhindre dem i at manifestere sig ved f.eks. demonstrationer eller møder… vi [er] parate til at tage et eventuelt slagsmål for at stoppe dem…
Er hverken jurist eller oldermand men mener som lægmand ikke ovennævnte er nok til retslige skridt.
Kender ikke yderligere takstgrundlag for vurdering af lovlighed eller lovbrud.
Ved hindren af eventuel lovlig annonceret demonstration eller møde kan lovens repræsentanter i praksis gribe ind når situationen bedømmes talende for det. De- lovens repræsentanter- kan også undlade det, på den baggrund er sikring og dokumentation så meget mere væsentlig for lovlige foreteelser.
Kommentar af Peter Buch — søndag 7. marts 2010 @ 08:27
tekst- og takstgrundlag…
skulle der have stået, jeg beklager.
Kommentar af Peter Buch — søndag 7. marts 2010 @ 09:42