lørdag 1. december 2007
Fra landets to største borgerlige aviser – henholdsvis lørdag og søndag efter valget: Et interview med TV2-forsangeren Steffen Brandt.
Hvordan forklarer du Dansk Folkepartis fremgang?
»Når man skal vurdere Dansk Folkeparti, må man aldrig se bort fra partiets meget triste syn på mennesker med et andet udseende og indvandrer- og flygtningedebatten i det hele taget.
[...]
Hvad ser du komme ud af dette arbejde? [om en foreslået 'integrationskommission]
I TV-2 har vi i mange år talt om at lave en sommerturné i stil med Grøn Koncert, hvor eksempelvis vi og Outlandish stod på plakaten sammen med diverse lokale etniske bands og solister.
Det er vigtigt at understrege, at den slags initiativer ikke kan løse de store integrationsproblemer. Men det kunne være en del af en større plan, og vi ved i bandet, at mange flygtninge og indvandrere hører vores musik.«
“I tirsdags dukkede Pia Kjærsgaard op på TV-skærmen, efter at hendes valgtriumf var en realitet: Med et ekstra DF-folketingsmandat gik hun frem, og ikke tilbage, som det ellers var spået. Til reporterne ridsede hun op, hvad hun selv mente var grunden til det gode resultat: Mærkesager som dyrevelfærd og en stram udlændingepolitik. Og ikke mindst: Mere politi på gaderne.
»Jeg tænkte: ‘Det er løgn, det siger man ikke i 2007!’,« siger Steffen Brandt dagen derpå:
»Fordi det jo er et forsøg på at rette smed for bager. Vi kan være enige om, at vi skal bekæmpe volden. Men vi er da også for længst blevet enige om, at den skal bekæmpes, der hvor den opstår. Det er for nemt bare at sige ‘Mere politi på gaderne’«.
[...]
»Som rigtig mange andre syntes vi, at det var da a piece of cake med sådan et ungdomshus. Giv dem da det, og hvad gik galt? Og så går det lige pludselig galt – og det bliver utrolig svært for os at gå ind og tage et standpunkt, som er klart og entydigt for eller imod. Det eneste vi synes, vi kan gøre, er at komme med en opfordring til de voksne, som går rundt og slår på nogle børn, og omvendt: Hvad med at prøve med en anden approach? Og i det hele taget: Hvis man sender en hel fest ud i nattelivet via en sang, vi har skrevet, hvor folk går og synger: »Mere sympati på gaderne og ingen meningsløs vold« – det kunne da være lidt interessant. Vi kan ikke sætte dagsordener og ændre holdninger, men vi kan antyde en eller anden form for rummelighed som en mulighed,« siger Steffen Brandt…
Hvorfor skete det? Ironien ville jo netop egne sig til en sang om en konflikt som den om Ungdomshuset, som det er svært at tage entydig stilling til. Hvorfor indtraf alvoren netop der?
»Fordi jeg syntes, at det var så alvorligt, det var sådan nogle grimme billeder af den konfrontation, som dybest set kunne være løst ved samtale. Ved at nogen på et eller andet tidspunkt havde valgt at være situationen voksen. Det svigt forsøger man så at kompensere for ved at lave en hårdt optrukken konflikt. Det er ikke særlig voksent.«
[...]
Må det ikke nødvendigvis være sådan, at nådegaven har en grænse?
»Jo, men jeg synes måske, at som tiden er, er vi meget hurtige til at sige: »Af praktiske grunde kan vi desværre ikke træde til der«… Men der er faktisk mennesker, som momentvis befinder sig i situationer, hvor de ikke kan tage sig sammen, hvor der kun er én kraft tilbage, som kan hjælpe dem: Ren, uforfalsket omsorg og kærlighed…« siger Steffen Brandt .”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=5261
40 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Hvad han ryger vil jeg også prøve, for FUCK man ender i en verden der ikke høre sammen med den jeg lever i.
Men det er jo det sædvamlige tosse logik fra en kunstner, de kender jo ikke en skid til livet for at psykopeterne der forsøgte at dræbe betjente på nørrebro sang da, men det blev de sku ikkke rolige af.
Hans politiske indsigt er som vor ven allans og hans menneskesyn ca det samme, det er os der er de slemme og kulturberigerne de gode, josef kristus en tåbe.
(er der nogen der sender et link til hr. Brandt om Outlandisch og deres alternative syn på kvinder og alkohol??????)
Kommentar af Broholm (ordblind) — lørdag 1. december 2007 @ 10:53
Hvor er jeg dog træt af popsangere! med alle de rigtige meninger og forstand på alting.
Selv mit gamle idol, John Mellencamp, underhundens skjald, røg i gyngen for et par år siden og deltog i en koncertkampagne mod den onde Djåds Busj. Øv!
Men ellers er jeg stadig helt høj over at jeg stemte på DF for første gange ved sidste FV.
Kommentar af fuck'em — lørdag 1. december 2007 @ 11:33
Jeg ser, at historierne er bragt h.h.v.. lørdag og søndag. Redaktionerne har vel skønnet, at vi trængte til noget at grine af – præcist som når de finder Anne Marie Helger, Anisette og andre overvintrede fossiler fra de glade Mao + Enver Hoxa dage frem.
Anisette var forleden i en af aviserne. Hun talte om de onde, onde danskere, der ikke forstod visdommen hendes Thomas kommunistiske projekt. Ak, ja. At albanerne ej heller forstod projektet glemte hun at fortælle.
Vi går jo også på museer med vore børn. Bl.a. for at fortælle dem om nationens historiske fejltrin. Og fortælle at sådan må de aldrig, aldrig gøre eller tænke. Og når man så som her kan få et godt grin samtidig,så skidt pyt.
Kommentar af Anker — lørdag 1. december 2007 @ 11:41
Hvorfor stiller Jyllands-Posten ham politiske spørgsmål? Hvorfor er det interessant hvad en sanger i et dansk band mener om politik? De spørger om noget han ikke har forstand på, og som han ikke har ret interessante meninger om. De kunne lige så godt have spurgt ham hvad han synes om havenisser eller norsk ost.
Kommentar af Mallebrok — lørdag 1. december 2007 @ 11:42
Undtagelsesvis er jeg helt enig med Steffen Brandt i denne hans udtalelse:
“»Jeg tænkte: ‘Det er løgn, det siger man ikke i 2007!’,« siger Steffen Brandt dagen derpå:
»Fordi det jo er et forsøg på at rette smed for bager. Vi kan være enige om, at vi skal bekæmpe volden. Men vi er da også for længst blevet enige om, at den skal bekæmpes, der hvor den opstår. Det er for nemt bare at sige ‘Mere politi på gaderne’«.
Det er da en meget udansk skik, at rette smed for bager.
Tænk om man for fremtiden altid sørgede for at det var den direkte skyldige, som blev straffet – og ikke lod helt uskyldige betale for andres ugerninger ?
Når man bruger billeder og metaforer i sin tale bør man vide hvad de betyder
Kommentar af morten Dreyer — lørdag 1. december 2007 @ 11:46
Gad vide hvornår man ifølge Steffen Brand har “et andet udseende” og hvad pokker er det mon for en størelse?
Er indvandringsdebaten i virkeligheden en skønhedskonkurence?. Man gider jo næsten ikke kommentere det. Problemet er bare at der sidder en hel masse folk rundt omkring og nikker og tænker “jo jo, det handler jo egentlig om at de har et andet udseende.
Venstrefløjen har haft stor succes med at hjernevaske sig selv og nu ser de ikke andet end det mudder de selv har smidt med.
Kommentar af Sortalf — lørdag 1. december 2007 @ 11:53
Det var altså bageren, der blev henrettet i stedet for den skyldige smed!
Kommentar af T Simonoce — lørdag 1. december 2007 @ 13:13
Det er altid os bagere det går ud over, her var jeg så glad for det endelig var den dumme smed.
jeg er stoppet med at være bager af frygt for at en smed skulle dumme sig og så blev jeg rettet for istedet for ham.
er så blevet lærer istedet, det er sku næsten værrer, de ældre damer får et føl når de høre jeg er med i DF og al deres tid går på at omvende mig til den radikale tro
Kommentar af Broholm (ordblind) — lørdag 1. december 2007 @ 13:16
Jeg er dybt, dybt skuffet over Steffen Brandt.
For een der har modtaget den danske modersmålspris udtaler hans sig uden forståelse for de begreber han bruger, eks. “…Ved at nogen på et eller andet tidspunkt havde valgt at være situationen voksen…”
Han ved udmærket godt, at de “nogen” så er samfundet, ikke ballademagerne, åbenbart. Alligevel tør han ikke sige det.
Kommentar af DaLi — lørdag 1. december 2007 @ 13:30
Selvfølgelig skal Steffen Brandt også lige udskamme DF. Det hører jo efterhånden med til det at være ‘kunstner’. Men Steffen Brandt og de andre kulturånder må jo så trøste sig med, at på trods af VKO-flertal så kører deres multikulturelle projekt videre på fuld drøn. Den seneste cementering af paralell-samfundene kommer fra Odense Hospital, hvor man nu opretter en indvandrerafdeling:
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2007/12/01/100913.htm
Hvorfor får de ikke bare deres egne hospitaler, skoler, politi, sportsfaciliteter, strande, social- og kommunekontorer. Ja, vi kunne jo give dem deres egne autonome enklaver, som selvfølgelig modtager massiv økonomisk støtte fra de Danske skatteydere, (alt ander ville være rascisme). På den måde kunne vi jo virkelig få den mangfoldighed og kulturberigelse dise kunstnere altid fabler om.
Kommentar af JensH — lørdag 1. december 2007 @ 13:59
Steffen Brandt er vist et rigtigt lille klamt forrædersvin.
Kommentar af Kimpo — lørdag 1. december 2007 @ 14:10
Hmm, mMåske var kontakten mellem Steffen Brandt og ham fra Blekingegadebanden alligevel ikke så overfladisk, som det lykkedes SB at bilde politiet ind ?
Sikke dog en klaphat ! Har med statsgaranti købt min sidste TV2-CD.
Her er en anden kunstner – Simon Klamm fra Nephew – der åbenbart også tror, at han er blandt de særligt udvalgte til at opdrage og belære alle os uvidende, lavtuddannede Morten Korch læsere og provinsielle
“fremmedhadere” i den politisk korrektheds ånd i bedste DR-stil.
http://www.bt.dk/article/20071201/underholdning/71201008/
Men noget tyder på, at han ikke åbenbart slet ikke er så interessant, som han selv går og tror – selv ikke DR tror åbenbart på oraklets tiltrækningskraft længere.
Men mon trods alt ikke vi alligevel vil se serien genudsendt i det uendelige – sådan plejer det jo at være med den slags PK-propaganda
fra DR.
“Simon Kvamm i oprør mod DR
DRs store stjerne Simon Kvamm er rasende på DR. Så rasende, at han kraftigt overvejer, om han vil arbejde for DR1 igen”
…
“Alligevel er Simon Kvamm tosset. Programmet har fået tildelt et af de dårligste sendetidspunkter på DR1. Nemlig lørdag kl. 13.45, hvor meget få danskere har tændt for tvet. Og de få der har, vælger højst sandsynligt at se ‘Håndbold-lørdag’ på den konkurrerende kanal TV2.
-Det er fuldstændig forrykt, at vi får det latterlige sendetidspunkt, lyder det fra Simon Kvamm til B.T.”
Det er sgu svært at lade med at smile bredt, nå man læser den slags – men er det mon nu så klogt at lægge sig ud med hele PK-slænget på DR, Simon ? Om ganske få år er de nok de eneste, der gider at høre på dig og alt dit frelste pis.
Kommentar af Niels Henriksen — lørdag 1. december 2007 @ 15:35
Tja. Manden har jo haft kontakt til den radikale venstrefløj. Han var barndomsven med Carsten Nielsen, der op gennem 1970erne og 80erne var med i Blekingegadebanden.
I april 1989, da Carsten Nielsen var på flugt efter at tre andre bande-medlemmer var arresteret, gemte han sig hos sin søster og svoger i Århus. Der sendte han et brev til Steffen Brandt med detaljerede planer om, hvordan han skulle skaffe et sommerhus og en flugtbil, og derefter køre flugtbilen for Carsten Nielsen, så han kunne komme ud af Århus.
Få dage efter kører Carsten Nielsen galt i nordsjælland, og politiet finder, ud over alt det materiale der ledte dem til Blekingegade-skjulestedet, en seddel med initialerne SB og et telefonnummer. Da politiet tropper op hos nummerets ejermand lukker Steffen Brandt op.
De københavnske kriminalbetjente, der var på sagen, ville have Brandt arresteret sammen med resten af hans orkester. De århusianske kolleger der afhørte ham stillede sig dog tilfredse med hans forklaring, og han blev aldrig sigtet for noget.
Henrik
PS. Kilder: http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-9148831.html?rss
http://msndk.starlounge.com/article.cfm?objectID=12819
Ifølge Steffen Brandt
Kommentar af Henrik — lørdag 1. december 2007 @ 15:44
ak ja, kunstnertyper og politisk indsigt går sjældent hånd i hånd – og det kommer endda fra en TV2-fan.
Steffen mener det godt, ligesom mange andre der deler hans holdninger gør.
Han er styret af sin uvidenhed, men han skal nok blive klogere en dag.
Kommentar af Morten — lørdag 1. december 2007 @ 15:57
Steffen bør have nyt navn da det gamle er brandt.
manden er sveden i kanterne og langt ind af den typiske kultur-godhed der rfemlægges af de folk, der skovler penge ind på at være “alternative”.
Sæt Steffen Afbrændt ind i Mjølnerparken eller Lundtoftegade i bare 1 måned, så han kan opleve hvordan “kulturberigelsen” fungerer andre steder end i Århus.
Steffen Afbrændt må virkelig savne sporvognene i Århus, for de var også smalsporede!
Kommentar af Dansk Realist — lørdag 1. december 2007 @ 16:07
Man kunne spørge sig selv om det ikke var ENDNU mere besparende for hospitalerne, hvis man nu FORLANGTE at invandrere for pokker da bare SKULLE lære Dansk ?
Kommentar af DaLi — lørdag 1. december 2007 @ 16:52
Steffen Brandt forekommer at være ganske naiv og konsekvent nægte at se virkeligheden i øjnene. Det er en farlig cocktail.
Kommentar af hallucinationer — lørdag 1. december 2007 @ 17:17
Ak ja og jeg der engang synes om deres musik (de seneste to plader er dicideret lort)men det var selvfølig før jeg viste at også TV2 personificeret ved hr Brandt var endnu en tosse der tror han er et unikum af de store fordi han tilfældigvis kan bikse en sang sammen.
Lad mig give jer et råd…HOLD JERES KÆFT og SPIL og SYNG.
Dette er så plat at man får kvalme.
Kommentar af whodares "islam skaber tabersamfund" — lørdag 1. december 2007 @ 18:16
TV2’s musik er meget af den slags, der med rette kan kaldes “soundtrack of my life” for os der voksede op i 80′erne og 90′erne.
Netop styrken i teksterne er det banale og Brandts evne til sætte de små ting i livet til skue.
Præcis derfor er han snart sagt den mest malplacerede person for mig, som kunne begynde og moralisere over “store” emner såsom kulturkamp og integrationspolitik. Og lur mig om han ikke også fejler, og falder i de sædvanlige fælder hvor man eufumiserer istedet for at argumentere.
Kommentar af DaLi — lørdag 1. december 2007 @ 19:25
Mon ikke det vil lyse flot op,når jeg i aften sætter ild til mine gamle TV2vinyler?
Hørte bandet førstegang omkring 80,og der var de faktisk alternative
i forhold til mængden af primært venstreorienterede “underholdere”
som den danske musik scene kunne præstere.Må i dag indse at jeg har
været i besiddelse af en grum mængde naivitet,når jeg rent faktisk
anså Brandt for at være i stand til at tænke jordnært og være en
rimelig besindig og demokratisk anlagt kreativ person.
Den myte har manden så selv aflivet grundigt de sidste 2-3 uger,med
alt dette politisk korrekte ævl,og den evindelige dæmonisering af Pia.
Hold da kæft,hvor er jeg skuffet!
Og Simon Kvamm har jo udstillet egen dumhed adskillige gange,og
bedt folk om ikke at stemme DF og andre ikke røde politikere,i godhedens højhellige navn.Angora drengene var sjove i starten,det er de ikke længere,bare en ond parodi på dem selv.At Inspector Morse
så yderlige skal skældes ud for at SK ikke kommer på skærmen prime
time er jo ynkeligt.Foretrækkker klart Morse som udstråler noget
danske kunstnere er blottede for,værdighed og personlighed
Kommentar af Henrik -patriot — lørdag 1. december 2007 @ 19:45
-> #20 Henrik
Helt enig. Inspector Morse er simpelthen britisk TV når det er bedst, og der kan amatørerne i den Danske TV-verden slet ikke være med.
Kommentar af JensH — lørdag 1. december 2007 @ 21:07
For pokker, kunstnerne skal jo også leve. De ved udmærket hvilke holdninger, de skal afspejle for at være inde i varmen hos underholdnings-cesuren.
Steffen kan da ikke gå ud i nattelivet med en sang om det gode naboskab mellem muhamedanere og vantro 9.123 “Oh, I troende, bekæmp de vantro, som bor i jeres naboskab; lad dem føle hele jeres strenghed”. Senere måske?
Niels Hausgaard som vel nærmest er stalinist må vente lidt endnu med at lave morskab á la: “Efter at have været inde i basaren, vågnede min broder først op på hospitalet. Han havde i smug forsøgt at tage billeder af kulturen til at illustrere sin nye CD. Det første han sagde da han vågnede:” Hvor er mit kamera?” Ha, Ha.
Kommentar af Menig 442 — lørdag 1. december 2007 @ 21:22
@20 Henrik -patriot
Spar dine plader. Steffen Brandt anno 2007 er en ynkelig og fej skygge af manden Steffen Brandt anno 1980. Ikke fordi det burde betyde noget for dig.
Generelt er vi alt for fokuserede på kunstneres politiske holdninger. Lad være med at hoppe på den vogn. Det interessante ved kunstnere er deres kunst. Punktum. Forestil dig du ikke kendte TV2 og hørte “Lanternen”, så ville du efter højst et par gennemlytninger kunne bedømme om det er god musik og om teksten er god. Du ville ikke have brug for at tjekke kunstnerens politiske holdninger for at bedømme det. Eller hvad med covers – vil de være skiftevis gode og dårlige efter de politiske holdninger hos de kunstnere der indspiller dem? Eller lad os sige at du elsker “Flagermusen” af Johann Strauss d.y., og en historiker så finder ud af at han var marxist/racist eller hvad der nu er uacceptabelt for dig. Det betyder da ikke at du så pludselig ikke kan lide “Flagermusen” længere… Undskyld det er så banalt hvad jeg skriver, men jeg synes det er en alt for udbredt misforståelse at kunstneres politiske holdninger skulle være særligt interessante, og håber at kunne punktere den en lille smule med denne kommentar.
Kommentar af Mallebrok — lørdag 1. december 2007 @ 21:38
23-Mallebrok
Jeg ved udemærket at jeg ikke burde tænke over holdninger,men istedet
glædes over hvad kunstnerne frembringer.Jeg var meget stor TV2 fan de første 2-3-4 år(min danske pop-hemmelighed,selvom min smag primært er ROCK)Numre som Lanternen,Fantastiske Toyota,Natradio osv
kombineret med jysk sindighed,humor og en evne til ikke bare at råbe
efter samfundet konsekvent ,fik mig til at fatte sympati for bandet
i starten(selvom kedningen satte ind i slut80erne,har de dog
konstrueret en glad uforpligtende melodi i ny og næ)
Desto større er skuffelsen derfor når man konstaterer at bandet og
Brandt i særdeleshed bare er som de andre. Tror generelt bandet har
mange VKO lyttere der går med samme forundren over hvorfor det nu
pludselig er blevet nødvendigt (efter 27 år)
med denne nedladende holdning til folk somm ikke er socialister.
Er det en eller anden velbehagelsesfølelse som sidder højt i halsen,
og får kunstnerne til at svømme over med galde,når man er politisk
korrekt?Eller var det en tak til DR med samme holdninger,for at
få lov at spille i aftenshowet sidste uge.?
Det holder bare ikke at 99,5 % af alverdens kunstnere skulle være
indpodet samme holdninger(røde).Rart at Morrissey tør tage bladet fra
munden.Det har han nu før gjort,men røde engelske musikblade har
førhen lukket munden på ham og nærmest undskyldt hans udtalelser
og prøvet at fordreje dem til egen fordel.
Kan bare håbe at der går hul på bylden herhjemme.Der må da forhåbentlig komme en dag hvor kunstnerne ikke kan holde ud at høre
på deres egne holdninger(jeg kan ikke længere),og bare en eller
to af dem vil indrømme at vi har det nogenlunde godt herhjemme.
Kommentar af Henrik -patriot — lørdag 1. december 2007 @ 22:53
Godt at man fra Mandag til Torsdag kan trøste sig med den østrigske serie “Kommisar Rex” på TVCharlie. Lidt sent, men absolut værd at se.
Denne dejlige, kloge schæferhund og dens menneskelige omgangskreds er ganske enkelt risengrød for sjælen. MED smørklat!
Hyggeligt for tiden at gense Fritz Muliar, man husker som den dejlige naive Soldat Svejk for en halv levealder tilbage!
Kommentar af Dansk Realist — lørdag 1. december 2007 @ 23:11
Fra Alice Cooper: [Regarding rock artists involved in the 2004 "Vote For Change" tour] “When I was a kid and my parents started talking about politics, I’d run to my room and put on the Rolling Stones as loud as I could. So when I see all these rock stars up there talking politics, it makes me sick. If you’re listening to a rock star in order to get your information on who to vote for, you’re a bigger moron than they are. Why are we rock stars? Because we’re morons. We sleep all day, we play music at night and very rarely do we sit around reading the Washington Journal.”
Kommentar af jdm — søndag 2. december 2007 @ 00:00
[...] Uriasposten » Blog Archive » TV2-forsanger Steffen Brandt: “Hvis man sender en hel fest ud i nat… [...]
Pingback af Mere sympati, mindre retfærdighed, tak. « Den Onde Regering™ — søndag 2. december 2007 @ 00:23
til Dansk Realist og andre:
Rex udvander også. Den har charme i starten med de rigtige skuespillere og den rette titelmusik, men senere får den en James Bond-lignende hovedperson (her er der set bort fra hunden). Musikken peppes op.
Senere kommer der en blød dario-agtig afløser, musikken teknoficeres og kendingsmelodien er reelt ødelagt. Der kommer også en kvindelig medspiller, og de 2s flirt tager opmærksomheden – serien er færdigtranformeret fra klassisk krimi til tidens feminine følelsespornografi.
Dalziel og Pasco kører for tiden. Den er også degenereret til ukendelighed.
Kunst og god underholdning varer ikke ved.
Kommentar af Kimpo — søndag 2. december 2007 @ 13:59
Han vil spille med Outlandish? Hah! Så skal han da passe på med hvem der mere skal på plakaten. Ingen damer med bare arme, det er, som bekendt, for stærke sager for det følsomme islamistiske band, Outlandish.
Kommentar af VikingDK (Falkeøje havde ret) — søndag 2. december 2007 @ 16:07
Outlandish, bandet med racistiske og fremmedhadske (vantrohadske) tekster.
Kommentar af Dansk Realist — søndag 2. december 2007 @ 22:45
Der er åbenbart mere end een grund til at Steffen Brandt er sangskriver og musiker. Skoma’r, bliv ved din læst.
Kommentar af Nikolaj — mandag 3. december 2007 @ 00:54
Kære Steffen Brandt,
Du ønsker sikkert det bedste for Danmark, men du bestiller det værste.
Spil musik og hold kæft.
Måske er du inspireret af Madonna, som i Horsens skreg “Fuck Bush”, da hun gik på scenen. Det er hun næppe ene om, men hun har ligeledes uret.
Historiebøgerne vil blive hårde for sådanne som du. Med mindre I stadigt har rød-marxisme-kontrol over universiteterne til den tid….
anti-sharia
Kommentar af anti-sharia — mandag 3. december 2007 @ 10:00
10 Jens
“Ja, vi kunne jo give dem deres egne autonome enklaver”
Ja hvorfor egentlig ikke? Der er efter sigende et par hundrede tusinde, så hvorfor ikke oprette en ø af passende størrelse som MuslimiDan. Anholt minder mest om deres hjemland, som selv 3′generation sukker efter, og det ligger ikke i vejen for os andre, og der bor ikke flere ægte danskere der end at de er til at flytte for et beskedent beløb i denne sammenhæng. Der indføres massiv ‘grænsekontrol’, og de får de tilskud de nu skal have til at drive deres blomstrende alternative samfund. Selvfølgeligt ville det være bedre hvis SaudiArabien giv lidt af multimilliard milliarden fra olien til det, men det gør de sikkert ikke.
Det giver flere fordele
1.
Vi kan nu helt simpelt konstatere hvad kulturberigelsen der blev væk koster.
2. Vi slipper for alle overfaldene og anden kriminalitet.
3. Vi kan gå i fred på gaden igen.
4. Vi kan genindføre ytringsfriheden.
5. De får frie hænder til at oprette et samfund som de gerne vil have det.
6 – fortsæt selv.
Selvfølgelig var det hele meget enkelere, hvis de muslimer der er så utilfredse med det land de selv har valgt at slå sig ned i, bare flyttede til et rigtigt muslimsk land. Saudi eller Sudan f.eks, begge meget aktuelle lige nu, men det gør de nok ikke.
Bedre at erkende nederlaget og komme videre, end fortsat stikke sig selv blår i øjnene.
Kommentar af PeterK — mandag 3. december 2007 @ 11:45
-> #33 PeterK
“Anholt minder mest om deres hjemland”
Hmmm, det er måske en god ide. I så fald kunne vi jo så omdøbe Anholt til ‘Tøger-striben’ eller ‘Jelved-striben’, og de 3-400 millioner vi årligt sender til Gaza-striben kunne vi jo så om-allokere til ‘Tøger-striben’.
Men det er forudsat, at det kun er flåden der har adgang til at lægge til øen!! Civil skibstrafik skal være strengt ulovligt, og skulle nogen forsøge at bryde det forbud skal flåden have en stående ’skyde-ordre’. Flåden skal have monopol på skibstrafikken mellem ‘Tøger-striben’ og fastlandet. Det er et must!!
Men alt i alt er dette vel det man kalder en ‘win-win-situation’. De herboende muslimer får deres egen afdeling af kalifattet, og vi får alle de fordele du lister op i dit indlæg.
Kommentar af JensH — mandag 3. december 2007 @ 15:13
@33 PeterK
Ah ja, Lollands-modellen. Men hvis vi kan nøjes med at give dem Anholt er det endnu bedre.
Kommentar af Mallebrok — mandag 3. december 2007 @ 18:18
Hold da op for et tuderi – Ingen kunstnere ud over Jodle Birge, Uwe Max Jensen og Richard Ragnwald kan se lyset i racistisk politik.
Kommentar af Bjarne Thyregod — mandag 3. december 2007 @ 19:21
Ja, men Lolland er ikke så god, for det er den vej Københavnere og Sydsvenskere skal når de skal til Tyskland og videre, og så er vi nødt til at få en ‘korridor’, ligesom den polske korridor i sin tid.
Kommentar af PeterK — mandag 3. december 2007 @ 22:11
-> Thyregod
Et par eksempler?
Kommentar af PeterK — mandag 3. december 2007 @ 22:11
Tja, selve navnet “anholt” giver da nogle passende associationer
Hold da op noget vrøvl, Bjarne Thyregod – hvem F. har lukket dig ud fra det der beskyttede værksted ?
Mage til uvidende klaphat som BT skal man godt nok lede længe efter.
Vi må have nogle flere kunstnere til at stå frem – indrømme, at de i virkeligheden er skabs- og småborgerlige og endog enige med DF i mangt og meget.
Men desværre kan det som bekendt være temmelig usundt for karrieren at står frem med ikke-PK synspunkter … – måske er det i virkeligheden derfor, de gemmer sig så godt ? De plejede da ellers at findes førhen, dvs. før den udflippede venstrefløj fik patent på alle de “pæne” meninger. Snak lige om berufsverbot !
Hvad med noget borgerligt orienteret musik, der hænger venstrefascistenes og deres islamofili og hærgen af anderledes tænkende ud ?
Tror I mon sådan et hit, hvis musikken/ melodien/ teksten var god og provokerende (for de “forkerte” !) kunne blive spillet 4 gange i timen på P3 ? Nej, næppe vel ?
Vi må have meget mere satire med et borgerligt tvist –
hvorfor var der fx. ingen sketches og satire om de radigale, da de gik ind for at indføre engelsk som sidestillet sprog overalt. Har man haft den “interessante” oplevelse at høre flere af de radigale medlemmer forsøge sig udi dette vidt udbredte og meget interessante fremmedsprog – med alle de tilhørende faldgruber – , så vil man hurtigt indse, at humorpotentialet i dette forslag var helt enormt. Deres kunnen – selv en del af de yngre medlemmers – stikker øjensynligt ikke ret meget dybere end det mest basale valby-engelsk tilsat tidens seneste “buzz-words” henne fra den lokale latté-café. Dette væver de så til gengæld ind i hver anden sætning på dansk og tror så selv, at det lyder som om, de er med helt i front globaliseringsræset.
Kommentar af Niels Henriksen — tirsdag 4. december 2007 @ 01:39
Det var da helt sindssygt deprimerende uintelligent, hvad der er foregået herinde.
Kommentar af Anna — torsdag 29. maj 2008 @ 15:49