"I fight for my corner, and I leave when the pub closes"

Winston Churchill

Medier


   Norge       




Israel    





søndag 18. maj 2008

Multikulturelle London – The Broken Society

Fra dagens Jyllandsposten. Beretning fra avisens korrespondent Mads Bonde Broberg om multikulturalismens konsekvenser i London – Et samfund bryder sammen (kræver login).

“Volden eskalerer i London i disse år. På fem år er den vokset med 17,4 pct. svarende til 27.000 ekstra tilfælde – ofte i form af afstumpet vold og overgreb begået af bander. Volden stiger, fordi samfundet er i opløsning i visse bydele. Normerne er på retur, ligegyldigheden i fremmarch, og fællesskabet visner bort, fortæller fagfolk og eksperter. Man taler om et samfund , der er gået i stykker: The Broken Society…

De overordnede kriminalitetstal ligner ellers en succeshistorie. Der er i dag mindre kriminalitet end for fem år siden. Men mikset af forbrydelser er ændret, så der er færre tilfælde af pæne forbrydelser som svindel, butikstyveri og hæleri, mens der begås mere uciviliseret kriminalitet som voldtægt, narkosalg og røveri. Samtidig er ungdomsmiljøet i dele af London forrået. Det illustrerer opgørelserne over myrdede teenagere. Sidste år blev der sat rekord med 27 dræbte – i en by, hvis indbyggertal blot er en halv gang større end Danmarks. Det er 10 mere end året før og en tendens, der er fortsat ind i 2008 med foreløbigt 12 dræbte på 20 uger.

»Våben bruges oftere, også skydevåben. Og de bliver båret af yngre aldersgrupper end før,« forklarer kriminolog Simon Hallsworth, professor på Metropolitan University.

På et år er der blevet 54 pct. flere knivmord og 18 pct. flere skuddrab. Fem gange dagligt stikkes eller skydes en teenager fra London. Ofte fører et bandemedlem kniven eller trykker på aftrækkeren. Volden er geografisk koncentreret om nedslidte områder som Hackney, Brixton og Lewisham i det sydlige og østlige London… I bydelene er risikoen for at blive udsat for vold 2-3 gange større end i andre London-kvarterer, og risikoen for at blive skudt på er op til 10 gange større. Siger de officielle tal. Reelt er situationen endnu værre… Når volden stiger i områder som Brixton, skyldes det ifølge professor Simon Hallsworth, at samfundet falder fra hinanden: »Vi har fået et samfund , der er splittet i atomer. Fællesskabet er væk, og folk må selv løse deres problemer.«

Der har altid været kriminalitet i Londons fattige kvarterer. Men før eksisterede trods alt en vis fællesskabsfølelse og en høj grad af selvjustits. Man undlod at pisse i sin egen rede, for nu at udtrykke det malerisk. Det er slut nu. »Den sociale cement, der engang kunne forene disse lokalsamfund, er forsvundet,« siger Hallsworth…

Under Anden Verdenskrig brugte Winston Churchill de britiske værdier til at mobilisere befolkningen. I maj 1940 lovede han i sin tiltrædelsestale briterne »blod, slid, tårer og sved«. Det var nødvendigt for at sikre sejren. Og uden den var der »ingen overlevelse for det britiske imperium, ingen overlevelse for alt, hvad dette imperium har stået for«.

Meget er sket, siden Churchill samlede nationen med sine taler. Dengang søgte Londons befolkning sammen i undergrunden om natten. Høj og lav sov side om side for at beskytte sig mod tyskernes bomberegn. Nu beskytter indbyggerne sig mod hinanden. I udsatte kvarterer ses adskillige lejligheder med tremmer for alle døre og vinduer…

Også bandemedlemmer lader livet fra tid til anden. Som 18-årige Henry Bolombi, kaldet Black H. Efter en festlig nat i det centrale London, stod han og ni kammerater nytårsmorgen af bus 279 i bydelen Edmonton, hvor gruppen mødte en rivaliserende bande. Det kom til slagsmål, og Henry blev skilt fra sin gruppe og jagtet alene ned ad en sidegade. Her blev han indhentet og fik en kniv i brystet. Han døde kl. 6.30 og blev den første myrdede teenager i 2008…

London synes inde i en ond cirkel. Mangel på samfundsnormer og sammenhængskraft har medført mere vold. Det får folk til at trække sig endnu mere tilbage til deres egen lille verden og ødelægger dermed de rester af samfundet, der måtte være tilbage.”

Det omtalte drab i Edmonton, blev begået i Silver Street – klods op af Pymmes Park, hvor jeg i anden halvdel af 2001 tilbragte mange timer i selskab med min datter, og enten The Times eller Daily Telegraph. Det offentlige toilet i parken skulle man holde sig fra, og det var i det hele taget et råt kvarter. Det undrede mig meget, at man på en ti minutters gåtur kunne støde på 5-6 afbrændte biler.

Jeg husker også kridtstreger på asfalten efter en natlig hændelse næsten udenfor vores dør, men størst indtryk gjorde det første besøg på den dagsinstitution i Tottenham hvor min bedre halvdel arbejdede i perioden.

Vi er langt inde i et faldefærdigt industrikvarter, da vejen drejer ind mod Markfield Project.

Et stort skilt pryder indkørslen.

Nogle få uger senere blev der myrdet en mand mere lige omme bagved.

Oploadet Kl. 23:42 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer


The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=5836

31 kommentarer »

  1. Ja, det er skønt. Da jeg boede i London, besøgte jeg ofte Oval i Lewisham. Jeg følte mig virkelig hensat til en dårlig Hood-film fra 90erne – der var det hele: Hip Hop, børnepushere og gennemført sort racisme. Skulle altid have et par øl ind under vesten, inden jeg turde gå hjemad

    Kommentar af Serberen — mandag 19. maj 2008 @ 00:09

  2. Den meget skarpe engelske kommentator Melanie Philipps har i en artikel med titlen http://synopsis-olsen.blogspot.com/2008/03/man-hster-hvad-man-sr_22.html
    funderet over, hvordan problemet er opstået og når til en konklusion: ‘Vores samfund har opmuntret mennesker til at tænke at de har lov til at leve nøjagtigt som de vil, og det uden at nogen skal dømme dem’..og videre.. ‘Alarmklokkerne ringede for sytten år siden, hvor disse problemer blev taget op af to sociologer, Norman Dennis og A.H. Halsey, som advarede om, at det civiliserede samfunds bånd ville bryde sammen som følge af den traditionelle families sammenbrud. Fra det øjeblik lagde bedrevidende venstreorienterede afstand til og nedgjorde ikke alene disse sociologer, men enhver som pegede på, at som hovedregel, da lider børn fra opløste familier skade på næsten ethvert område af deres liv. Det er mennesker, som mener det er fuldstændig uhæderligt at kritisere forældrene for uansvarlighed – men at det ikke er uhæderligt, at overlade børn til kaos, lidelse og bogstaveligt talt livstruende omgivelser ved mangelen på fædre.’ Jo, man høster, hvad man sår.

    Kommentar af olsen — mandag 19. maj 2008 @ 06:51

  3. JP havde for nogle måneder siden en glimrende artikel om”forvandlingen” (eufumisme!!) af UK. Det blev på glimrende vis beskrevet, hvordan gamle arbejderkvarterer, fx Upton (Westham Utd!!) meget hurtigt forvandles til muslimske ghttoer, hvor den traditionelle engelske høflighed er sat totalt ud af spillet. Som en gammel cockney sagde: Det værste er den arm og uro, de laver. De himler op over ingenting.

    Sjovt, som jeg kan genkende den tendens fra mit eget kvarter, Møllevangen i Århus…

    Kommentar af Serberen — mandag 19. maj 2008 @ 09:18

  4. Måske undervisningsminister Bertel Hårder skulle have læst den artikel før han erklærede Danamrk som værende et multikulturelt land.

    Kommentar af JensH — mandag 19. maj 2008 @ 10:01

  5. 2.olsen

    Du gør et prisværdigt arbejde med at oversætte diverse artikler !

    Vivi

    Kommentar af Vivi Andersen — mandag 19. maj 2008 @ 12:26

  6. Pudsigt at der bliver brugt så meget krudt på at beskrive volden, håbløsheden, opgivenheden og det der glimrer med sit fravær (elefanten i dagligstuen) er det faktum at det er indvandrene fra de muslimske lande der i det store hele er årsag til denne “forvandling”….”Det er ikke det du siger, det er det du vælger IKKE at sige” som er mest mærkelig ved denne artikel.

    Kommentar af Vantroende — mandag 19. maj 2008 @ 13:03

  7. @4

    Som jeg har skrevet før er de liberale mere en del af problemet end de er løsningen.

    Liberale og socialister har det tilfælles, at deres ideologi bygger på at alle implicit besidder samme værdisæt som dem selv, underforstået tollerance. Der skal ikke mange års skolegang til at gennemskue, at en sådan tankegang er selvdestruktiv fordi tollerancen er et instrument for intollerante ideologier som islam.

    Mange begår efter min mening også den fejl, at de blander ytringsfrihed sammen med tollerance og det er forkert. At høre på hvad andre siger er ikke det samme som at tollerere det man hører.

    Til Serberen (hvis du reelt er det) vil jeg sige, at netop serbere har mærket konsekvenserne af et islamleflende europa, fra ensidige militæraktioner mod serbere, til det seneste tyveri af eget landområde (underforstået overgivet til muslimer). Serberne er vel efter de flestes opfattelse skurkene på Balkan og muslimerne ofrerne. Det er resultatet af årtiers pro-muslimsk propaganda.

    Kommentar af Tolder — mandag 19. maj 2008 @ 13:27

  8. Hvor er det trist det der er sket/sker med London, har altid elsket byen, men nu kender jeg den ikke mere. Det samme er ved at ske for København og mange andre byer i europa.
    Men en skønne dag eksploderer den gamle her, i en blodrus.

    Kommentar af M16 — mandag 19. maj 2008 @ 17:07

  9. Ja,London er ødelagt. I min spoæde ungdom var det lidt sjovt-eksotisk med alle de negre og støj og larm. Det var i starten af 1990erne, hvor London nok havde dårlige side,men også en masse gode. Nu er problemerne ganske anerledes – alle pakierne og araberne har helt andre adfærskodeks. Alle hvid med overskud er udvandret. Jeg kan bare undre migover: Hvortil? Det er jo gal i alle de store byer: London, Birmingham, Manchester og Leeds/Bradford. Måske er fremtiden sorte byer og hvide rurale områder???

    Godt man bor i Jylland….

    Kommentar af Hans — mandag 19. maj 2008 @ 18:39

  10. 9 Hans

    Apropos Bradford.

    Jeg ved ikke, om det har hold i virkeligheden, men jeg har hørt, at der er kommet muslimsk bystyre i Bradford, og at de ganske langsomt er ved at trække alkoholbevillinger tilbage fra, hvor nu alkohol serveres i det offentlige rum. Som én af salamiskiverne.

    Kan nogen bekræfte dette eller ligger nogen mon inde med relevant dokumentation for den berygtede engelske by, Bradford?

    Kommentar af Johansen — mandag 19. maj 2008 @ 20:33

  11. Vi kan lære meget af “kulturberigerne”. Den opfattelse har venstrefløjens toneangivende politikkere. De glemmer imidlertid at sige, hvad det er vi kan lære af de økonomiske bekvemmelighedsturister.

    Kommentar af Poul — mandag 19. maj 2008 @ 21:33

  12. 11 Poul

    De mener vel, at man kan lære, hvordan man skal mangfoldiggøre sig?

    Kommentar af Johansen — mandag 19. maj 2008 @ 21:37

  13. @ Johansn
    Jeg kan hverken be- eller afkræfte mht. Bradford, men det skulle absolut ikke undre. Men jeg ved, at muslimerne er i chok over, at der er reste af alkohol i chips. Det er simpelthen så sjovt – især fordi pakistanske børn gufler chips i et væk:-)

    Sjovt – hvis de nu ikke havde opdaget det, var de vel kommet i paradis alligevel. Det minder mig om de lange diskussioner af svinekød i vingummi. Og dengang inderne blev hysteriske, fordi der var anvendt oksekødsrester i frituren….

    Mht. Bradford – det kan bekræftes, at juleudsmykninger offentligt er et overstået kapitel. Grisen som jule item er også udfaset.

    Bradford og Leicester er gode fremtidsversioner at trække frem – og det er ikke engang arabere, men pakistanere – har sådan på fornemmelsen, at det bliver værre i DK

    Kommentar af Hans — tirsdag 20. maj 2008 @ 08:13

  14. Jeg kunne faktisk godt være fristet af enstudietur til England. Det kunne være interessant at lave en “Danmark år 2025-tur”, hvor man tager rundt til Londonistan, Bradford, Birmingham og Leicester og ser hvor slemt det går, når muslimerne er i flertal i hele byer.

    Jeg så engang en fremragende BBC-udsendelse (lå den ikke her på Uriasposten??) om udviklingen i kvarterer, hvor pakierne kom i flertal. I nuanceringens navn drejede det sig selvfølgelig om “aprtheid” i UK, men budskabet gik klart igennem. Mener, det ligger på youtube.
    Når først tre-fire pakistanske familier rykker ind på en vej, går det bare stærkt. Når først et kvarter er blevet pakistansk, er der ingn vej tilbage.

    Tankevækkende. Tænk at det skulle ske i England. Mon ikke jernladyen havde formået at bremse lidt op?

    Kommentar af Hans — tirsdag 20. maj 2008 @ 08:55

  15. 13 Hans

    Det er horribelt, hvorledes vesterlændinge bøjer sig for islam i deres eget land.
    Ingen juleudsmykning, ingen grisling i det offentlige rum, væk med sparegrisene i flere banker i Holland, hellig islamisk mad herhjemme på alle folkeskoler i København, etc, etc.

    Jo udviklingen tegner sandelig lys – not!
    Bid for bid fortrænger islam vor kultur og vi trælbindes til islamiske leveregler.

    Jeg må hellere snart til få anskaffet mig et hættemågekostume :-(

    Kommentar af Johansen — tirsdag 20. maj 2008 @ 12:08

  16. @ Kim Møller

    Kan du uddybe omkring besøget på daginstitutionen?

    Kommentar af Hans — tirsdag 20. maj 2008 @ 14:13

  17. -> #15 Johansen

    “Jeg må hellere snart til få anskaffet mig et hættemågekostume”

    Det må du ikke engang sige for skægt, Johansen !!! Hvis selv en brav Dansk kvinde som dig giver efter for islamisterne, så ser det meget mørkt ud for landets fremtid. Der er i forvejen alt for mange Danske kvinder, som er alt for naive og konflitsky i forhold tl islamismen, så det er vigtigt at du holder ‘kamp-moralen’ oppe i fuld gear.

    Hvis du ikke anskaffer dig et hættemågekostume, så lover jeg at byde dig op til dans hvis vi en dag tilfældigvs skulle mødes :-)

    Kommentar af JensH — tirsdag 20. maj 2008 @ 17:34

  18. De røde partier er vældig gode til at lukke op for økonomiske bekvemmelighedsturister fra “kulturberigende” islamiske fasciststater.

    Kommentar af Poul — tirsdag 20. maj 2008 @ 21:28

  19. 17 JensH

    Jeg lover ikke at købe et hættemågekostume, hvis du så til gengæld lover mig, at du melder dig ind i DF og tager med til årsmødet :-)

    Se det var noget af en handel?!

    Du skal ikke være bekymret, min kampmoral er intakt.
    Jeg har haft debatindlæg i både Jyllands-Posten og Fyens stiftstidende indenfor de sidste par uger og får forhåbentlig bragt mit næste debatindlæg mod Akdogans skandaløse læserbrev i JP d. 18/5.

    Jeg er just begyndt at læse “Et delt folk”. Dansk udlændingepolitik fra 1983-2008 af Morten Uhrskov Jensen.
    Den udkommer egentlig først primo juni, men jeg kender ham, som har forlaget Lysias.
    Det er i sandhed forstemmende men særdeles oplysende læsning.
    Jeg kan varmt anbefale den:

    http://lysias.dk/

    Kommentar af Johansen — tirsdag 20. maj 2008 @ 23:40

  20. Jeg e rklar over, at Johansen jokede mht. hættemågekostumet. Men inden for en årrække vil forældre blive stilliet over for at skrækeligt valg: Skal de iklæde deres døtre kropscensur i form af slør eller evt. all the way med burka og det hele – eller undlade, hvorved risikoen for voldtægt og diverse forulempelser som tilråb og fysiske krænkelser øges markant?

    (hvornår er en tilsløret kvinde i øvrigt blevet voldtaget i DK? altså på åben gade – det sker vel nærmest dagligt i tvangsægteskaberme)

    Kommentar af Hans — onsdag 21. maj 2008 @ 07:38

  21. Jeg finder det umådelig trist med tilsløring af kvinder i islams navn.

    Modstanderne er tørklædeforbud hyler konstant op om, at det er diskriminerende at forbyde den islamiske kønsuniform til kvinder.
    Forstår de da ikke at de er selve kønsuniformen, som er det kvindediskriminerende og nedgørende?

    Jeg er fuldstændig enig med DF i, at der skal indføres et nationalt forbud mod det islamiske tørklæde dels kvinder for kvinder i offentlige hverv og dels på piger i folkeskolen.
    Så kan man for min skyld godt lave et generelt forbud mod hovedbeklædning i folkeskolen, hvis det er mere appetitligt.
    Men islamismens emblem og alle andre totalitære og politiske symboler hører ikke hjemme i folkeskolen.

    Det er ikke kun unge piger, som bliver udsat for tilråb og befamlinger i det offentlige rum af ukontrollerede mandspersoner, skulle jeg lige hilse at sige!

    Men tilsløring som “forholdsregel” bliver over my dead body. Det er middelalderligt og et tilbageskridt af dimensioner.
    Nej tak til at blive et ukønnet klon, som disse piger/kvinder:

    http://politiken.dk/politik/article511007.ece

    Kommentar af Johansen — onsdag 21. maj 2008 @ 08:09

  22. -> #19 Johansen

    Jeg checkede det link du havde lagt til Morten Uhrskov Jensens nye bog, og i foromtalen står der:

    “Hvordan kunne det gå til, at et lille, ensartet folk i løbet af få årtier modtog op imod en halv million udlændinge, mange med en helt anden religion og kulturbaggrund? Historikeren Morten Uhrskov Jensen fortæller i denne bog hvordan og hvorfor.”

    Såvidt jeg ved er der ‘kun’ omkring 200.000 muslimer i Danmark, så han må vel mene 0,5 mio ikke-vestlige indvandrere?? Når jeg her skelner skyldes, at Danmark på mange måder ikke har et ‘indvandrer-problem’, men derimod et ‘muslim-problem’. Når man graver lidt ned i de forskellige statistikker, (arbejdsløshedstatistikker, kriminalstastikker ect), så er det altså først og frememst indvamdrere fra muslimske lande der er problemer med. Det er samtidig også den gruppe som stiller flest særkrav til det Danske samfund. Man hører f.eks. aldrig indvandrere fra Kina, Vietnam, Thailand, Brasilien, Chile ect stille særkrav og konstant sætte sig selv i offerrollen. Den ‘disciplin’ er det tilsyneladende kun tilhængerne af ‘fredens religion’ der mestrer.

    Men under alle omstændigheder lyder foromtalen af Morten Uhrskov Jensens bog spændende, så den må jeg have. Tak for henvisningen.

    Det glæder mig iøvrigt at høre, at din kampmoral er intakt, men du må undskylde mig hvis jeg ‘har sovet i timen’, men hvilket debatindlæg fra Akdogan er det du har indsendt et svar på?? Er det Yildiz Akdogan, MF for socialdemokratiet??

    Det med en indmeldese i DF skal jeg lige tænke lidt over :-)

    Kommentar af JensH — onsdag 21. maj 2008 @ 09:13

  23. @JensH

    e 200.000 muslimer er formentlig en myte. For det føste findes der ikke eksakte opgørelser – for det andet er det et tal, der har cirkuleret i mange år nu. SIAD går nok lidt amok, når de taler om 800.000, men jeg er sikker på, at 200.000 er i underkanten

    Kommentar af Hans — onsdag 21. maj 2008 @ 09:19

  24. 22 JensH

    Jeg er helt enig med dig i sondringen mellem generelle indvandrere og så de muslimske indvandrere.

    I mine øjne har Danmark og danskerne ikke noget generelt problem med de indvandrere, som tilpasser sig dansk kultur og herunder de vestlige kerneværdier.
    Jeg kender selv adskillige danskere, som ikke har forfædre fra Danmark. De er i min optik alle danskere, som jeg sætter uendelig stor pris på er kommet hertil!
    Problemet er de bogstavtro muslimer, som slæber middelalderskikke og normer med herop. De bogstavtro som insisterer på islamiske værdier skal gælde her og i vore institutioner. Der er disse problemskabende tilvandrere, som ødelægger det for alle de andre grupper, som ønsker tilpasning til dansk kultur.
    Jeg går ind for ligebehandling, og det betyder i min optik, at samtlige misforståede religiøse/kulturelle særhensyn i vore institutioner skal frafaldes.
    Særrettigheder og særbehandling af bogstavtro krævende muslimer skal afmonteres.
    Jeg kan ikke få øje på nogen andre grupper, som på nogen måde kræver at det danske samfund skal tilpasse sig dem.

    Det er min soleklare holdning, at Danmark ikke er til forhandling.
    Er man utilfreds med danske sædvaner og normer, så har man heldigvis sit frie valg til at søge hen, hvor man er mere enig i samfundsindretningen.

    Beklager hvis jeg var for upræcis.
    Jeg henviste til debatindlægget, Tilsløring af debatten fra i søndags af Yildiz Akdogan (S). Indlægget er ledsaget af en “frihedsgudinde” iført hijab med Dannebrog som fakkel og grundloven i den anden hånd.
    Nu må vi se, om jeg får bragt min respons på indlægget. Forhåbentlig også i fuld længde!

    Der er for øvrigt en debattør, som i dagens avis har responderet på hendes underlødige indlæg:

    http://jp.dk/arkiv/?id=1347036&eceExpr=t%F8rkl%E6de&eceArchive=o

    Jeg tænkte nok, at du skulle overveje medlemsskab af de “ukorrektes” parti :-)
    Partikongressen kan ellers varmt anbefales.

    Kommentar af Johansen — onsdag 21. maj 2008 @ 09:56

  25. 200.000 er med statsgaranti for lidt. Det tal har været alment brugt i pænhedscirklerne i små 10 år, hvor der både har været indvandring og (vigtigere) børnefødsler uden tilsvarende dødstal (tilkomne muslimer er en ung befolkningsgruppe).

    Om det er 3, 4 eller 500.000 er svært at sige.

    PS: Kan være jeg tager med til DFs årsmøde for at se JensH danse :)

    Kommentar af Kim Poulsen — onsdag 21. maj 2008 @ 10:32

  26. -> #24 Johansen

    “Jeg tænkte nok, at du skulle overveje medlemsskab af de “ukorrektes” parti”

    For mig er DF absolut ikke “de ukorrektes” parti. Tværtimod. I min optik er det snarre partier som Det Radikale venstre, SF og Enhedslisten der “de ukorektes” partier.

    De radikale er kvalmende selvgode, og SF er nogle ‘kyllinger’ når det virkelig kommer til stykket, og Enhedslisten har mildest et noget ‘alternativt’ forhold til demokrati og retsstat, hvilket tydeligt sees af deres støtte til volds-psykopaterne fra ‘ungdoms’-huset.

    I øjeblikket er det sådan set mest SF jeg kvalmes over af disse tre partier. Søvndal og SF er virkelig blevet medie-darlings efter Villys omkostningsfrie besked til HuT om at “skrubbe ad helevede til”, (tænk hvis en DF’er havde sagt det samme!!), men lige så snart det kommer til et forpligtende opgør med islamismen skynder SF sig at gå ‘i flyverskjul’, hvis de da ikke ligefrem bliver så skræmte, at de ligefrem stiller sig på islamisterne side. Det så vi under Muhammed-’krisen’. I december 2005 havde Søvndal et indlæg i JP, hvor han roste avisen for at have bragt disse Muhammed-tegninger. Da det så først begyndte at gå hedt i februar 2006, og ambassaderne stod i brand, så skyndte Søvndal sig at gå på arabisk TV og fordømme både statsministeren, JP og tegningerne. Nu hvor ’stormen har lagt sig har Villy så genfundet sit mod fra december 2005, og støtter selvfølgelig idag at JP bragte tegningerne. Hans skræmte og feje optræden på arabisk TV skyldtes selvfølgelig udelukkende, at han ønskede at hjælpe statsministeren, (med venner som Villy behøver Fogh vist ingen fjender). Det er selvfølgelig det rene sludder Villy Søvndal fyrer af, men medierne æder det desværre råt. SF er et parti vi ikke kan regne med hvis først islamisterne virkelig skruer op for trussels-retorikken.

    Du skriver, at “partikongressen kan varmt anbefales”. I så fald, kan man så ikke bare tilmelde sig den :-) Jeg har vitterligt ingen planer om at melde ind i noget parti. Jeg er medlem af Trykkefrihedsselskabet, og det synes jeg rækker.

    Kommentar af JensH — onsdag 21. maj 2008 @ 10:52

  27. 25 Kim Poulsen

    Nå, du kunne da også godt selv tage at komme i omdrejninger.
    Jeg vil nu gerne se dig svinge træbenet :-)
    Der kommer med garanti andre end usle mennesker som mig, som du kan danse med.

    Kommentar af Johansen — onsdag 21. maj 2008 @ 12:00

  28. 26 JensH

    Jeg har noteret mig, hvad du har skrevet. Som du nok kan gætte, er jeg enig med dig i dine betragtninger af overgivelsesfløjen.

    Mht. partikongressen til september i Herning messecenter er jeg ikke klar over, om man kan deltage, hvis man ikke er medlem af DF.
    Det må du nok forhøre dig om hos DF.
    Jeg ved at der med næste udgave af Dansk Folkeblad kommer en tilmeldingsblanket til kongressen, og personligt har jeg allerede booket hotel.

    To dage med politisk indput og og diskussion samt et brag af en fest er slet ikke så ringe endda :-)

    Kommentar af Johansen — onsdag 21. maj 2008 @ 12:14

  29. -> #25 Kim Poulsen

    “Kan være jeg tager med til DFs årsmøde for at se JensH danse”

    Du mener, så du kan få dig et billigt grin :-) Som Johansen forslår skulle du måske selv overveje, at komme ud på dansegulvet og vise dine gamle ‘Travolta-trin’ :-)

    Under alle omstændigheder har du ret. Hvis antallet af muslimer her i landet ikke allerede nu er på 500.000, så skal det nok komme derop via den demografiske udvikling. De muslimske kvinder har vist end lidt højere fertilitets-rate end de Danske.

    Kommentar af JensH — onsdag 21. maj 2008 @ 13:39

  30. -> #28 Johansen

    Så må jeg jo med spænding vente på næste udgave af Dansk Folkeblad, og se om der også er en speciel tilmeldningsblanket der kun vedrører festen. Det tvivler jeg dog lidt på, men jeg vil under omstændigheder ønske dig et godt landsmøde i Herning.

    Kommentar af JensH — onsdag 21. maj 2008 @ 13:49

  31. 30 JensH

    Tak.
    Jeg ser frem til et forhåbentligt udbytterigt og festligt årsmøde til september :-)

    Kommentar af Johansen — onsdag 21. maj 2008 @ 23:08

RSS af kommentarer til dette indlæg.

Skriv en kommentar

Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 


Kalender
februar 2010
m ti o to f l s
« jan    
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728


Arkivet

Kronologisk:



Kategorisk:


Blogs



    Norge



Israel-palæstina







Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Gyldig XHTML
WP