onsdag 25. februar 2009
Danske statsborgere kan ikke anke udlevering til udlandet for ytringer, som er lovlige i Danmark.
“Den 33-årige dansker, der af tyske myndigheder mistænkes for at have distribueret nazi-propaganda, har fået afslag på at få sin sag behandlet af Højesteret… Landsretten besluttede i december, at manden skulle udleveres. Han anmodede derefter om at få sin sag for Højesteret – men Procesbevillingsnævnet har netop sagt nej, oplyser den 33-åriges forsvarer, Mikael Skjødt.”
Udenlandske statsborgere kan få fri proces til at sagsøge Danmark for at betale dem for lidt i lommepenge for at lave ingenting.
“I den første sag af sin art om den omdiskuterede starthjælp fortalte M. fra Afghanistan mandag i Østre Landsret om sin og familiens situation som følge af en tilværelse på starthjælp… ‘Psykisk påvirker det mig og min kone meget…’ Også hans børn lider under de trange økonomiske vilkår, fortalte M.
Han har anlagt sag mod Integrationsministeriet og Egedal Kommune på Sjælland, hvor han bor sammen med sin kone og to af i alt fem børn. Han mener ikke, at myndighederne har hjulpet ham nok… Da landsretten sandsynligvis ikke vil give ham medhold i den påstand, procederer Steen Petersen samtidig for, at starthjælpen, som er væsentlig mindre end kontanthjælp, er i strid med Danmarks internationale menneskeretsforpligtelser.
M. har fået fri proces til at køre sagen, da den anses for principiel.”
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=6591
60 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











LORTELAND.
Kommentar af Fritz — onsdag 25. februar 2009 @ 08:51
Jeg har også undret mig, i første omgang alene over, at danske statsborgere kan udleveres for forhold, der ikke er strafbare i Danmark.
Betyder det, at jeg kan udleveres til alle EU-lande med hatespeechparagraffer for synspunkter i en dansk avis eller, uha uha, grænseoverskridende kriminalitet, for synspunkter offentliggjort på internettet?
Betyder det, at Kurt Westergaard kan udleveres?
Eller er der nogle forhold i sagen mod nazisten, der gør den så speciel, at en anke til Højesteret kan begrundes? Hvem kender denne sag i dybden? Har vi ikke nogle juridiske læsere, der kan skære ind til benet her? Hvis sagen er så enkel som antydet i diverse telegrammer, er den det hidtil hårdeste angreb på vores ytringsfrihed.
Politikerne kender sagen, men har åbenlyst ikke lyst til at røre ved den af angst for at blive slået i hartkorn med nazisten. Påfaldende, når man ellers i tide og utide kan høre politikerne forsvare nazisternes ret til at sprede deres shit, fordi “det er bedre at have dem fremme i lyset end det modsatte”. Det er jo med samme begrundelse, at HUT ikke er forbudt her i landet.
Din sammenstilling af de to sager får selvsagt det danske retssystem til at ligne en katastrofe.
Kommentar af Poul Højlund — onsdag 25. februar 2009 @ 09:03
rettelse:
“Eller er der nogle forhold i sagen mod nazisten, der gør den så speciel, at en afvisning af anke til Højesteret kan begrundes?”
Kommentar af Poul Højlund — onsdag 25. februar 2009 @ 10:23
- Familiefar på starthjælp: Vi er ensomme.
Så rejs hjem din “fup” flygtning.
Kommentar af Fritz — onsdag 25. februar 2009 @ 10:33
Når nu tunesere og andet godtfolk ikke kan udleveres til (men godt kan tage på ferie i) deres respektive hjemlande fordi de risikerer at blive udsat for tortur – vil jeg argumentere at det at blive deporteret/landsforvist på grundlag af at have bedrevet noget i hjemlandet lovligt er at sidestille med psykisk tortur og vold.
Kunne venstrefløjen og deres medier måske fremdrage filosoffen Slavoy Zizek og se sagen som et udtryk for objektiv vold eller mener de i multikulturalismens navn at den er udtryk for guddomelig vold .
Personlig hælder jeg til det sidste – den larmende tavshed fra venstrefløjen taget i betragtning.
Kommentar af Limewoody — onsdag 25. februar 2009 @ 10:36
Jamen Amnesty International kommer da vel på barrikaderne i et forsvar for den 33-årige dansker????
Kommentar af Cicero — onsdag 25. februar 2009 @ 10:48
@ Fritz, du skriver: LORTELAND.
WJ: Er der noget sted i blogland, hvor hadet til Danmark og danskerne er stærkere end i Uriaspostens kommentatorspor? Gang på gang skal man se sit land retorisk pisset på af selverklærede nationalkonservative. Selvsamme Damarks-hadere er dog ikke blege for at beskylde andre for nationalt selvhad og landsforræderi. Det er hyklerisk i betragtning af at deres had er af samme kaliber og det såkaldte landsforræderi er mod et land som mange nationalkonservative alligevel betragter som et lorteland.
Starthjælpen er iøvrigt for lille. Hvis personen er en fupflygtning som oikofoben Fritz påstår, så skal han sendes ud. Hvis han er en reel flygtning, så skal han forsørges ordentligt, hvis han ikke kan forsørge sig selv.
Kommentar af WilliamJansen — onsdag 25. februar 2009 @ 11:00
P.S.: Selvfølgelig skal nazisten ikke udleveres for en ytring, det er helt hen i vejret.
Kommentar af WilliamJansen — onsdag 25. februar 2009 @ 11:01
Som Poul Højlund siger, så mangel vi i den grad et juridisk indspark i den sag. Hvorfor har pressen ikke kulegravet udleverings reglerne af Danske statsborgere, de er måske bange for at stille op for demokratiet når det er en sølle nazist det handler om.
” Jamen Amnesty International kommer da vel på barrikaderne i et forsvar for den 33-årige dansker???? ”
Det tror jeg ikke du skal regne med, Cicero, Amnesty har travlt med at beskytte terroristerne i gaza og gitmo.
Kommentar af Santor — onsdag 25. februar 2009 @ 11:03
Til WJ, som skriver Er der noget sted i blogland, hvor hadet til Danmark og danskerne er stærkere end i Uriaspostens kommentatorspor? :
Det er ikke Danmark vi hader, men ødelæggelsen af Danmark. Danmarks nuværende tilstand er noget lort. Danmark anno før masseindvandring og kulturel selvudslettelse er bedre.
Kommentar af Kim Poulsen — onsdag 25. februar 2009 @ 11:17
Jeg læste for et lille års tid siden om det danske politis bekymring over at modtage oplysninger der måske var fremkommet ved hjælp af tortur fra “en række lande i nordafrika og mellemøsten”. Pressens eufemisme for euromed, Mediterranean Union o.s.v – kært barn har mange navne.
Det kunne tyde på at der var et mellemstatsligt retsligt samarbejde mellem EU og de privilligerede partnere. Gælder det samarbejde begge veje, så man kan blive krævet udleveret til Jordan for at påvise hadske vers i Koranen?
Det er hårrejsende at nogle politikere arbejder intenst på at få retsforbeholdet vøk.
Kommentar af PeterK — onsdag 25. februar 2009 @ 11:18
[...] Uriasposten: Danmark anno 2009 Oploadet mandag 23 februar 2009 kl. 13:19 af Il Kimpo — Direkte link — Gemt [...]
Pingback af Polemiken » Blog Archive » Tankepolitiet henter ham i morgen — onsdag 25. februar 2009 @ 11:20
@Willam Jansen
” Hvis han er en reel flygtning, så skal han forsørges ordentligt, hvis han ikke kan forsørge sig selv.”
hvis han er ‘reel’ flygtning har han krav på at kunne opholde sig i landet, und nichts weiter. Der står intet i konventionerne om, at en flygtning har krav alle på de velfærdstilbud modtagerlandets egne statsborgere har ret til.
Iøvrigt, denne fuldstændig frie adgang til alle tilbudene fra velfærdsstaten du argumenterer for, er jo netop det der i stor stil tiltrækker ‘fup-flygtninge’, og de kommer netop ofte fra de områder hvor det erfaringsmæssigt har vist sig at være meget svært at få sendt dem tilbage til hjemlandet. Så dit forslag om fri adgang til velfærdsstaten er en gang teoretisk snik-snak.
Kommentar af JensH — onsdag 25. februar 2009 @ 11:26
Jamen selvfølgelig skal de udvises. Når etniciteten er uønsket
http://ekstrabladet.dk/112/article1129598.ece
http://www.dr.dk/Regioner/Kbh/Nyheder/Frederikssund/2009/02/13/114433.htm
sådanne fornøjelige domme er der jævnligt
Kommentar af tavsen — onsdag 25. februar 2009 @ 11:28
@ WilliamJansen
Det er systemet som er noget lort. Systemet gør et ellers dejligt land til et lortested, men det betyder ikke at man hader Danmark som nation.
Kommentar af RettenTilSelvforsvar — onsdag 25. februar 2009 @ 11:33
-> #7 WilliamJansen
” Hvis han er en reel flygtning, så skal han forsørges ordentligt, hvis han ikke kan forsørge sig selv.”
Din Afghanske klynke-vens sag bliver taget op af Jacob Mchangama i hans blog på Berlingske.dk. Heri skriver Jacob Mchangama bl.a. om hvad konsekvensen ville være hvis denne utaknemmelige Afghaner får medhold:
“I så fald vil der være åbnet op for, at kreative advokater kan gøre menneskerettighedsspørgsmål ud af en række politiske beslutninger på det sociale område. Det vil også være slut med at både direkte og indirekte forskelsbehandling mellem statsborgere og udlændinge når det kommer til sociale ydelser. En forskelsbehandling, der i mine øjne ellers er helt legitim. Man kan som udlænding ikke have en berettiget forventning om at nyde samme rettigheder til offentlig forsørgelse som de statsborgere, som ofte har bidraget til de offentlige kasser via skattebilletten. Erfaringerne fra lande med mindre generøse offentlige ydelser til indvandrere som USA, Canada og Australien viser også langt bedre resultater, når det kommer til integration af udlændinge, herunder langt bedre integration af tilsvarende indvandrergrupper i Danmark. Der er således al mulig grund til at håbe, at Østre Landsret ikke giver klageren medhold, og at klageren indser, at en sådan beslutning ikke bør indbringes for EMD, da den slet ikke bør afgøres af en domstol og da slet ikke en international en af slagsen.”
http://mchangama.blogs.berlingske.dk/2009/02/25/to-principielle-afg%c3%b8relser/
Iøvrigt, der findes millioner af Afghanske flygtninge i Parkistan. Måske vi skulle se lidt på hvor meget disse får af den parkinstanske stat, og hvem ved, måske vi kunne lære lidt af Parkistanerne.
Kommentar af JensH — onsdag 25. februar 2009 @ 11:58
[...] Uriasposten 25 februar 2009 – Danmark anno 2009 [...]
Pingback af Denmark: Two men accused of distributing Nazi music to be extradited to Germany on Tuesday » Balder Blog — onsdag 25. februar 2009 @ 12:03
Jeg synes I skulle (igen holde Jer for næsen) gå på http://www.politiken.dk. I løbet af 2 minutter røg Westergårds stemmer fra 40% til 19 %, men bliv der nu ikke for længe.
Kommentar af morlille — onsdag 25. februar 2009 @ 12:23
Det her kan blive farligt for os.
Det må stoppes.
Kommentar af intel — onsdag 25. februar 2009 @ 12:56
Nu har jeg ikke fulgt med i denne sag, men hvordan forholder det sig? Har han distribueret nazi-materiale I Tyskland? I så fald kan jeg ikke se problemet i en udlevering.
Men hvis det ikke er tilfældet, og det kun er foregået i Danmark, ja så kan vi sgu ligeså give op og lægge os med bagdelen i vejret.
Kommentar af Michael Jensen — onsdag 25. februar 2009 @ 15:03
11.PeterK
Det er særdeles relevant at få netop det du skriver undersøgt og be-eller afkræftiget!
For når Euromed træder i kraft i 2010 kan det hænde at VI skal til at passe gevaldigt på hvad vi skriver og siger om Islam og de rettroende.
Når jeg tænker på hvad Durban II lægger op til, hvordan UN forholder sig og ikke mindst hvad EU arbejder med for indenværende, nemlig at lave en liste over forbudte ord og ordsammenstillinger som anvendt af os kan komme til at koste os mellem 1- 3 års fængsel — så kan jeg virkelig godt blive bekymret for, at de kommende Partnerlande i realiteten får adgang til udover det vi ved!
I ganske mange år vidste hovedparten af os ikke at der eksisterede et EU-projekt ved navn Euromed.
Og dette skyldtes ikke alene vores egen manglende interesse, men også at EU ikke ligefrem var åben omkring dette projekt.
Hvem siger der ikke allerede er – eller er på vej- regler og love som giver de arabisk/islamiske Middelhavslande, vores kommende Partnerlande, retten til at få udleveret f.eks. danskere der skriver om Islam ?
Uden egentligt at vide hvordan jeg skal beskrive dette- så opfatter jeg umiddelbart at der er sammenhæng i det der foregår hhv. i EU og i UN angående Islam, de rettroende og de kommende Partnerlande.
Taberne i dette spil bliver uden tvivl de ikke-muslimske befolkninger i Europa og det øvrige Vesten.
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 25. februar 2009 @ 15:14
Mit gæt er, at det er sket i Tyskland. Men det bliver problemet da ikke mindre af!
Med internettet distribuerer du tanker, ideer og ytringer i alle lande; kan ethvert EU-land med “hollandsk lovgivning” så forlange dig udleveret til straf for noget, der ikke er strafbart her i landet?
Men som sagt: jeg savner kvalificeret juridisk input – indtil da forbliver diskussionen en anelse løs.
Kommentar af Poul Højlund — onsdag 25. februar 2009 @ 15:19
14.TAvsen
Her er der ingen slinger i valsen, fordi man i disse tilfælde ikke er spor bange for bål, brand og vold som reaktion på dommene !
Havde det derimod drejet sig om rettroende, så var dommene måske faldet noget anderledes ud .
Man skal jo ikke tirrer notoriske voldsmænd, vel?
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 25. februar 2009 @ 15:21
Ang 22.
Så er jeg nok uretfærdig overfor vores domstole, idet disse jo ikke har muligheder for at udvise rettroende der besidder dansk statsborgerskab.
Men det er eet af de områder jeg mener det er ved at være tid at tage fat på, nemlig en lovgivning der giver adgang til at ophæve et tildelt, dansk statsborgerskab.
For at være provokerende, så mener jeg desuden at et statsborgerskab der er fremkommet ved at ens mor har vist sig så hensynsfuld at føde een i Danmark – selvom familierødderne er i Mellemøsten- ikke skulle garantere for at dette ikke kan ophæves !
Viser man sig ikke værdig til at besidde dansk statsborgerskab, fordi ens holdning til og adfærd overfor Danmark og danskerne er som beskrevet i Koranen – så skal man kunne fratages statsborgerskabet og udvises til familiens oprindelsesland.
Og jeg mener hvad jeg skriver !
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 25. februar 2009 @ 15:37
Min oprindelige post hænger nok i et spamfilter, derfor her et par af de vigtigste links:
Den Europæiske Arrestordre – Betingelser for udlevering til medlemsstater i Den Europæiske Union
EU: Rammeafgørelse om racisme og fremmedhad (officielt EU dokument)
Sweden has refused to extradite a German citizen living there, who is charged in Germany in the same case and considered to be the main man. The Swedish government referred to freedom of speech in Sweden as the reason for not complying with the extradition order.
Britain refused to extradite the Australian citizen Fredrick Töben, a revisionist of German descent in a similar case.
France refused to extradite a convicted Italian terrorist, member of the Red Brigade; Marina Petrella to Italy. The wife of France’s Jewish president Sarkozy, even visited the terrorist in hospital and promised support. (After all, she only was accesory to the murder of non Jewish Italian citizens; not quite as bad as allegedly having produced ‘Nazi-music’ of course.)
Germany refused to extradite the alleged Nazi war criminal, Danish born Waffen SS officer Soeren Kam to Denmark.
After signing EUs new ‘anti-terrorist’ laws, the Danish Justice Minister Lene Espersen, (now finance Minister) declared that signing this law would not have consequences for free speech in Denmark,
and that nobody would be extradited in cases such as this one.
Med links til dokumentation på Balder Blog post 617
Kommentar af Balder — onsdag 25. februar 2009 @ 17:44
Som jeg har sagt det før med denne sag, er det nu soleklart at dette er et grundlovsbrud mere til rækken som denne forpulede regering har begået.
Man kan IKKE udvise en Dansker for noget der end ikke er ulovligt i Danmark, hvad fanden bliver det næste at islamkritikere bliver udleveret til Tyrkiet ?
Vi er der nu hvor Danske patrioter ikke mere med samvittigheden i behold kan støtte op om vore tilsyneladende dybt korupte levebrødspolitikere, og vores eneste mulighed er aktiv modstand.
Det er nok ikke helt uden grund at man har valgt et par sølle nazister som ingen eller ville forsvare (og jeg forsvarer bestemt heller ikke hverken deres overbevisning eller evt handlinger)til at danne præcedens, så kommer de med deres jamen da vi gjorde det sidst var der ingen der råbte op.
Nu er det klokkeklart at Anders Fup og hans rådne kumpaner er gået langt over stregen, jeg siger rent ud at jeg regner den skiderik som en landsforræder af de store, ja fuldt på højde med Stauning Buhl,Munk og Scavenius, men i modsætning til de skvat skal Fup straffes.
For dette er et klokkeklart brud på vores grundlov, loven er frataget Danmark og givet til EUrabia eliten vel med hjemmel i den forbandede traktat som Fup uden folkets accept i sin egenrådighed og i samråd med de andre levebrødspolitikere skrev under.
Fjern disse skadedyr fra magten og det kan kun gå alt for langsomt, hvordan fanden kan i finde jer i det ?
Hvad så næste gang, når det ikke er en nazist eller andre de “anstændige” rynker på næsen af, hvad når det er venner, familie eller jer selv der bliver deporteret for noget der end ikke er ulovligt her…..Dette er sgu grotesk i en grad der er en bananrepublik værdigt !
Hvordan kan dette accepteres ?
Jeg kan i hvert fald ikke se mig selv i spejlet mere uden at gøre noget aktivt imod denne marionetregering og samtlige levebrødspolitikere der åbentbart ikke kan give Danmark væk hurtigt nok.
Dette skal disse små totalitære skidderikker ikke slippe godt fra, ikke denne gang, ikke i denne tid, jeg får ærligt talt kvalme over at landsforræderen A.Fup tillod sig at kritisere samarbejdsregeringen dengang når det usle skvat gør præcis det samme gange 10.
Det er disse landsforræderiske levebrødspolitikere og deres storneuropa drømme der skal bekæmpes/nedkæmpes, først da kan vi gøre op med de katastrofer de har påført landet.
Kommentar af Whodares — onsdag 25. februar 2009 @ 18:36
@ Vivi Andersen:
“Viser man sig ikke værdig til at besidde dansk statsborgerskab, fordi ens holdning til og adfærd overfor Danmark og danskerne er som beskrevet i Koranen – så skal man kunne fratages statsborgerskabet og udvises til familiens oprindelsesland.”
Hvilket Center for Sindelagskontrol eller hvilken juridisk målestok for sindelagskontrol skal foretage denne vurdering – hvilke kriterier kan du forestille dig?
Kommentar af Johnny — onsdag 25. februar 2009 @ 18:44
Menneskerettigheder.
Nogen har flere end andre.
Kommentar af DaLi — onsdag 25. februar 2009 @ 18:44
“Hvilket Center for Sindelagskontrol eller hvilken juridisk målestok for sindelagskontrol skal foretage denne vurdering – hvilke kriterier kan du forestille dig?”
Det samme center som har besluttet at udvise en Dansker i strid med vores ret til ytringsfrihed.
Kommentar af DaLi — onsdag 25. februar 2009 @ 18:48
Åh så klap dog i Willy du sidste dages hellige !
Bliver du aldrig træt, hov og iøvrigt hvad var det nu du var, radikal, venstrefløjser eller er du nu nationalkonservativ ?
Og vigtigere hvor helvede var du for bare et halvt år siden ?
For det er sgu nærmest tragikomisk at sammenholde dit opskruede ego, med hvad du reelt har præsteret.
Jeg afskyer hvad Danmark er blevet til (og sådan som du leger vendekåbe med både det ene og det andet, så mistænker jeg kraftigt at du selv har hjulpet med at stemme disse forhold frem)og jeg afskyer de skidderikker der kommer krypende nu flere år efter vi andre måtte udholde at få hældt alskens lort i hovederne fordi vi jo er både racister og oikifober, men nu kommer i krypende som stolte 5 maj krigere.
Ved du hvad din platugle, hvad med om du bare koncentererede dig om dit eget pis, droppede dit fucking flueknepperi, nå ja og hænger dig i kasematerne ved lejlighed ?
Kommentar af Whodares — onsdag 25. februar 2009 @ 18:49
Den stakkels Afghaner får lidt over 1000kr mere om måneden end en studerende på SU, måske de studerende skulle gå til menneskerettigheds domstolen
Kommentar af Niels — onsdag 25. februar 2009 @ 18:51
Historien om udleveringen minder mig mest om udleveringshistorien fra Østrig/Grækenland. (Cartoonist faces Greek jail for blasphemy). Hvor en østrigsk tegner blev anklaget for blasfemi (med en straframme på 6 måneder til 2 år) og krævet udleveret af Grækenland for nogle jesustegninger. I den forbindelse hed det:
Mon det stadig gør det?
Kommentar af Rune — onsdag 25. februar 2009 @ 19:11
Det var interessant at vide, hvor meget starthjælpen fordeler sig i % på leveomkostninger i DK og return to sender.
Kommentar af Menig 442 — onsdag 25. februar 2009 @ 22:06
Snedigt – Forpulede svin.
Det resultere i at alle der taler imod en udlevering kan blive beskyldt for Nazisme, uanset at det ikke er det sagen drejer sig om, men trækker tæppet væk under den saglige debat.
Samtidig åbner det døren for at for eks. Kurt Westergaard kan i princippet blive udleveret til Syrien, fordi dette vil skabe precedens.
Dette strider mod landets fundamentale principper, da han ikke har brudt landets love.
Kommentar af Rolf Krake — onsdag 25. februar 2009 @ 22:10
Og så en klynkene Albaner der brokker sig over starthjælp…
Jeg giver Fritz #1 helt ret.
LORTELAND!
Giv os Danmark tilbage.
Kommentar af Rolf Krake — onsdag 25. februar 2009 @ 22:15
Jeg var inde på en kommunal hjemmeside for at se, hvad en starthjælp
indebærer: En starthjælp for en familie med mindst 2 børn giver i alt 7.600 kr. pr. måned + boligtilskud
Kommentar af BeCool — onsdag 25. februar 2009 @ 22:33
27.Johnny
Tjae, hvad synes du ?
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 25. februar 2009 @ 23:11
34. Rolf Krake og andre
har I tænkt over, at denne udlevering også signalere at vi som danskere i Danmark er at regne for en part af den samlede menneskemængde i Europa – og ikke anses for at være andet ?
Jeg er ikke sikker på jeg forklarer mig særlig godt, men håber I forstår hvad jeg mener : altså noget i retning af at nationalstaten Danmark og dens etniske gruppe af danskere er ophørt med at eksisterer og er blevet til en region af EU hvor der også lever mennesker = os, der hidtil har kaldt os danskere, en meget lille del af det samlede antal af EU-borgere, for det er hvad vi regnes for og ikke specifikt som danskere.
Kommentar af Vivi Andersen — onsdag 25. februar 2009 @ 23:21
Nogle glemmer da vist, at den udvisningsdømte nazist distribuerede nazipropaganda i Tyskland, hvor det er forbudt. DERFOR udleveres han. Helt efter loven om udlevering mellem EU- lande. Det handler ikke om en forbrydelse han har begået i Danmark, men en forbrydelse han har begået i Tyskland.
Kommentar af Bitten — onsdag 25. februar 2009 @ 23:24
Skal vi lige ha en Uriaspost anmeldelse af den her:
http://www.newscientist.com/article/mg20126962.400-time-to-acknowledge-sciences-debt-to-islam.html
?
Kommentar af Søren — torsdag 26. februar 2009 @ 00:55
Jeg tror, at der mangler noget af historien om udvisningen til Tyskland. Man kan da ikke blive udleveret fra Danmark for noget, som er lovligt i Danmark begået i Danmark. Det virker da helt absurd hvadenten det er en dansker, muslim, kvinde osv.
Og til ham idioten, der anklager Danmark for ikke at udbetale nok bistand. Jamen så fis då hjem igen, hvis Danmark er for skidt et sted. Hvorfor fa’en bliver du ?
Kommentar af Janutte — torsdag 26. februar 2009 @ 01:19
Vivi.
Bingo, det er nemlig hovedet på sømmet, vi skal med vold og magt presses sammen i den kasse der hedder Europæere, medister eller mousaka who gives a fuck, ja ikke den eurabiske Politikerelite.
Og Rolf.
De kan skrige nazist efter mig til de bliver blå eller røde i hovederne (begge fløje er efterhånden blevet lige afskylige, mja blå snart værre med deres grundlovsbrud og hysteriske sundhedsfacisme)og når de så bliver trætte af det, ja så er der måske, og jeg siger KUn måske en spinkel chance for at selve essensen i dette dybt totalitære tiltag går op for EUROkraterne og deres villige diciple.
Kommentar af Whodares (Islam skaber tabersamfund) — torsdag 26. februar 2009 @ 03:20
Det er altid god lir at tjekke loggen for Shansens besøg, men der er nu også et eller andet sørgeligt over det. Herunder tidspunkter for onsdagens 45 besøg…
Kommentar af Kim Møller — torsdag 26. februar 2009 @ 04:49
@Vivi Andersen
Hvis en indvandrer af muslimsk herkomst begår noget kriminelt, så bliver han løsladt, og politiet efterlyser vidner
Anderledes ser det ud, når det er danskere. Så er det hurtig justits
http://ekstrabladet.dk/112/article1129633.ece
http://ekstrabladet.dk/112/article1051204.ece
Menneskerettighederne gælder kun for kriminelle. Danskerne har forlængst mistet sine.
Ofrene har selvfølgelig slet ingen rettigheder.
Prøv at spole filmen 100 år frem. Du vil ikke være i stand til at se, om du befinder dig i Danmark eller Tyskland eller…..
Befolkningerne vil være nøjagtig den samme multietniske miskmask
Kommentar af tavsen — torsdag 26. februar 2009 @ 08:27
Helt enig med whodares: Anders Foghs Scavenius tale er en parodi efter dette knæfald for af alt i verden tyskerne via EUs totalitære paragraffer.
Bitten: ‘Nogle glemmer da vist, at den udvisningsdømte nazist distribuerede nazipropaganda i Tyskland, hvor det er forbudt. DERFOR udleveres han. Det handler ikke om en forbrydelse han har begået i Danmark, men en forbrydelse han har begået i Tyskland.’
Det er overhoved ikke bevist at den udvisningsdømte har gjort noget som helst andet end at opbevare materialet. (Udleveringsdirektivet kræver udelukkende at tyskerne kommer med en begæring og en anklage, og kræver ingen beviser) Afsendelse af lovligt materiale i Danmark er ikke en forbrydelse begået i Tyskland i min ordbog. I øvrigt anser Tyskland hele internettet som sit juridiske øvrighedsområde; revisionisten Fredrick Töben krævedes udleveret fra England udelukkende for publikation af sine ideer på sin australske hjemmeside.
Udlevering af en indfødt dansker til en fremmed stat for noget der ikke er forbudt i Danmark er til gengæld en forbrydelse, der svarer til den danske regerings udlevering af kommunister til tyskerne under anden verdenskrig.
Bitten: ‘Helt efter loven om udlevering mellem EU- lande.’
Ja det har du ret i. Det er jo også loven det er galt med, samt den danske følgagtighed overfor EU direktiver og tysk pression. Fogh vil jo gerne blive NATO-chef ikke?
Lene Espersen havde i øvrigt ved lovens underskrivelse lovet at det aldrig ville komme til udleveringssager som denne. Jeg håber hun og andre ansvarlige kommer for en folkedomstol en dag. Udlevering af egne landsmænd, oven i købet på det grundlag som i denne sag er intet mindre end et groft forræderi overfor sit eget folk. Nazist eller Kommunist er underordnet i denne sag. Politikere der ofrer deres egne borgere til fremmede magters fornøjelse skal dømmes som de skadedyr de er.
Janutte: ‘Jeg tror, at der mangler noget af historien om udvisningen til Tyskland. Man kan da ikke blive udleveret fra Danmark for noget, som er lovligt i Danmark begået i Danmark.’
Nej der mangler faktisk ikke noget (vigtigt) af historien her. Anklagen er nok i sig selv, der kræves kun strafbarhed i landet der begærer udleveringen, og kun dette lands domstole skal tage stilling til det. Dette er kernen i den Europæiske Arrestordre, som også fastslået i anklagerens argumentation. Se mit link til ‘Den Europæiske Arrestordre – Betingelser for udlevering til medlemsstater i Den Europæiske Union’ længere oppe.
Her i øvrigt min oversigt over artikler om denne og andre lignende sager: Den Europæiske Arrestordre – Udleveringssager. Forfølgelse af dissidenter for tankeforbrydelser
Kommentar af Balder — torsdag 26. februar 2009 @ 10:55
45.Balder
Tak for linket !
Du skulle vel ikke sidde inde med materialer om hvorvidt de kommende EU-Partnerlande, de 10 arabisk/Islamiske Middelhavslande, får adgang til de samme muligheder, at få udleveret EU-borgere til retsforfølgelse i et Partnerland ?
Jeg tænker i den forbindelse på Jordans erklæringer om, at de arbejder på at kræve både Seidenfaden og tegnerne for en Jordansk ret i forbindelse med MO-tegningerne og deres offentliggørelse.
De Jordanske myndigheder handler nok ikke ud af den Blå luft, men har har eet og andet at holde sig til som åbner for muligheden for udlevering af ovennævnte person til Jordan.
Taget i betragtning at bl.a. Jordan bliver Partner til EU fra 2010 – så giver det altså mig kuldegysninger ved tanken om hvad der eventuelt venter alle os der tillader os at skrive og tale islamiseringen midt imod !
Jeg kan sagtens forestille mig hvad det er vi i fuld galop er på vej hen imod- nemlig et rent Orwelliansk samfund.
Mulighederne for at kunne korrigere for ilidelige politiske tiltag er forlængst – efter min opfattelse – gledet os, vælgerne, af hænde.
Vi er nu kun den forsørgende, betalende MASSE, der køres rundt med alt efter hvad Eurokraterne finder passende.
Og vi skal sandsynligvis indstille os på fra 2010 at få flere Herrer over os, nemlig de bestemmende i de 10 Partnerlande (+ Allah og Sharia ?).
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 26. februar 2009 @ 12:42
Afghanske Mohammed på sjasen: http://hodja.files.wordpress.com/2009/02/mohammed1.pdf
Kommentar af Hodja — torsdag 26. februar 2009 @ 13:12
Vivi:
@27.Johnny
Tjae, hvad synes du ?
- Det er da lige meget hvad jeg synes – det var dit forslag, så du må vel også have et bud på, hvem der skal udføre denne sindelagskontrol og ud fra hvilke parametre?
Kommentar af Johnny — torsdag 26. februar 2009 @ 13:19
40. Søren
Scroll ned og læs ROLF KRAKE´s svar .
Det er svar som jeg i hvert fald godt vil skrive under på.
At læse selve artikel gør mig en smule oprørt fordi den, som så meget andet vi bliver udsat for, skal medvirke til at omforme vores syn på Islam så vi ender med at accepterer Islam som en betydende del af Europa/Vesten.
Gør vi det er det ris til vores egen r..!
Der er intet formildende eller menneskekærligt at finde i ideologien Islam.
Og for mig at se er den primært politisk med henblik på at fuldføre den opgave Allah gav muslimer.
En opgave som er pålagte samtlige muslimer til enhver tid indtil opgaven er fuldført.
Den drejer sig om erobring indtil samtlige denne klodes lande og områder er underlagt Islams banner = Allah.
ALT tages i anvendelse – Taqiyya, Kitman og Takfir – indvandring og mangefødsler.
For ikke at tale om de krav som de tilvandrendrede muslimer og deres organisationer stiller til indvandrerlandene om at tilstå muslimer særrettigheder.
Når een særrettighed er opnået dukker ønsket om få den næste opfyldt op.
Indtil nu har man fra islamisk side ønsket og henstillet om at få diverse rettigheder opfyldt.
Men som demografien ændrer sig til islams fordel vil vi komme til at opleve, at man går fra at stille med ønsker til at kræve.
Vores egne politikere, herhjemme som i EU, hjælper islam på vej ved at bøje sig for diverse “ønsker”.
Eet sted vi måske kan erfare om det totale knæfal er en realitet er, hvis Stormoskeen i Køln bliver en realitet !
Læs om dette projekt som alene p.g.a. placeringen af moskeen, samt den størrelse, virker som en uforskammethed af format overfor de Infidele.
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 26. februar 2009 @ 15:12
Er Balders formulering at en udleveringsordre er tilstrækkelig for udlevering af danske statsborgere i henhold til Udleveringsdirektivet og Den Europæiske Arrestordre korrekt, er det utroligt et dansk folketingsflertal har kunnet støtte dette. Navnlig i lyset af tidligere justistminister Espersens udsagn.
Hvem stod bag implementeringen i Danmark ved lov- respektive direktivvedtagelsen- VKO eller flere?
Eller er det en del af “pakken” EU med dens snart altomfattende agenda, hvor undtagelser og forbehold ikke er velsete og søges undgået?
Har der virkelig ikke været fagfolk, jurister, dommere, ja alle mulige andre end os der har kommenteret og forkastet oplægget og den nye praksis?
Kommentar af Peter Buch — torsdag 26. februar 2009 @ 17:41
@ Søren #40
Fra artiklen: “If science is to return to the nations of Islam,” he [Ehsan Masood] writes, “it must do so without interfering in people’s freedom to believe.”
Altså islam stiller krav til videnskaberne hvis de skal have lov at komme ind i de islamiske lande.
Gæt engang hvad kravet er… videnskaberne må ikke forstyrre muslimers tro. Brugen af ordet “freedom” er bare til glæde for os vesterlændinge, det betyder helt sikkert ikke at muslimer lige pludselige er frie til at tro hvad de vil.
Så videnskaberne må indpasse sig så de ikke modsiger islam… Dumhederne har da ingen nedre grænse.
New Scientists anmeldelse er mærkeligt tandløs, nærmest blot refererende. Kommentarerne, til gengæld, er mange og gode.
Kommentar af Mallebrok — torsdag 26. februar 2009 @ 19:38
@ WhoDares i 30:
Du er lige blevet min seneste kæphest. Der er ingen som modtager mere galde fra dig end folk der gør noget aktivt for at tale Islam imod. Måske gør jeg ikke nok, men jeg gør noget… Og så skal der hældes galde ud til den helt store guldmedalje. Denne gang opfordrer du mig til at begå selvmord. Så langt går WhoDares kun overfor Islam-kritikere. En ød Islam-kritiker er en god Islam-kritiker, eller hva’?
Hvorfor er den stærkeste WhoDares-galde forbeholdt Islam-kritikere? Det kan kun WhoDares (a.k.a. Mustafa Agger bin Lykketofte???) svare på.
WhoDares spørger hvor jeg var for et havlt år siden. Se link i signatur for hvad jeg skrev for et halvt år siden. Hvis WhoDares læser indlægget, så forvent at han responderer ved at give mig et ordentligt møgfald. Han har allerede skruet retorikken op i ‘begå nu selvmord’-højde. Det bliver spændende at se, hvad det næste niveau er.
@ JensH i 16: Du har nok ret i at domstolene ikke bør være redskab for opgøret med starthjælpen. Men opgøret bør komme…
Kommentar af WilliamJansen — torsdag 26. februar 2009 @ 19:55
M.h.t. forrige indlæg: Der skal selvfølgelig stå ‘En død Islam-kritiker er en god Islam-kritiker’ (og det er stadigvæk en fortolkning af WhoDares udsagn, ikke en påstand jeg kan skrive under på).
Kommentar af WilliamJansen — torsdag 26. februar 2009 @ 20:51
Balder # 45
Hvad er der sket med Danmarks retsforbehold ? Ikke fordi jeg har ondt af en nazist, der spreder sin ondskab. Men for humlens skyld, at man kan udleveres til et fremmed land for noget, som ikke er ulovligt i Danmark.
Hvis tidligere kommunistiske lande forbyder kommunistisk propaganda, skal danske kommunister da udleveres ? Og skal Aasma og de radigale udleveres til Tyrkiet for deres tørklude hengivenhed ? Af og til tror jeg ikke, at de radi- og andre venstregale har helt gennemtænkt deres gennemsyring af dommerstanden. Retspraksis kan jo en dag ramme dem selv som boomerang.
Skal samtlige EU borgere nu kende til alle de andre EU landes lovparagraffer for ikke at risikere udlevering ? Og det er da en uhyggelig tanke, hvis Middelhavslandene uden for Europa får samme ret til at få udleveret EU borgere.
GALSKABEN MÅ IKKE SEJRE
Kommentar af Janutte — fredag 27. februar 2009 @ 00:33
Sjov fætter den dér williamjansen
for godt en måned siden lød ordene nogenlunde sådan her:
Jeg vil ikke komme her på bloggen mere..
1 time efter blev der skrevet en ny kommentar..
Dagen efter: jeg vil kun kommentere på indlæg hvori mit navn er nævnt..
Status d. 26 februar 2009: williamjansen er tilbage i det tidligere spor hvor han spammede debatindlæggene med adskillige kommentarer..
Jeg holder nu med whodares
Kommentar af Onion — fredag 27. februar 2009 @ 01:19
@ Janutte
“Skal samtlige EU borgere nu kende til alle de andre EU landes lovparagraffer for ikke at risikere udlevering ?”
Nej da. Ordet her hedder harmonisering. Alle EU landes lovgivning skal tilrettes så den bliver ens.
80% af det der vedtages i Folketinget er allerede vedtaget i Bryssel. Folketinget er bare et ekspeditionskontor, der sætter et gummistempel på. Vi kunne lige så godt se sandheden i øjnene og nedlægge det. Det har ingen magt til andet end at udskrive nye fantasifulde skatter (ko prutter), og de fleste der sidder der, er ikke politikere men kontrollanter.
Kommentar af Anonym — fredag 27. februar 2009 @ 08:42
“Han har anlagt sag mod Integrationsministeriet og Egedal Kommune på Sjælland, hvor han bor sammen med sin kone og to af i alt fem børn. Han mener ikke, at myndighederne har hjulpet ham nok… Da landsretten sandsynligvis ikke vil give ham medhold i den påstand, procederer Steen Petersen samtidig for, at starthjælpen, som er væsentlig mindre end kontanthjælp, er i strid med Danmarks internationale menneskeretsforpligtelser.”
Ja, sådan kan man altså også skabe sig en af danske skatteydere betalt tilværelse i Danmark. Har manden ikke selv nogen forpligtelser over for det land der allerede nu betaler for hans og hans mange børns tilværelse? Hvad med menneskeretsforpligtelser over for vores samfund og over for de danske borgere der betaler til hans ophold i Danmark?
Kommentar af Janne — fredag 27. februar 2009 @ 10:24
55.Onion
Nu du skriver det, Onion, virker det faktisk tydeligt.
Hvad angår dette :
” Der er ingen der modtager mere galde fra dig end folk, der gør noget aktivt for at tale Islam imod.”
så har jeg svært ved at finde de folk…… måske ud over een enkelt, men det er jo ikke folk.
Men pyt, det vil Whodares sikkert også mene.
Kommentar af Vivi Andersen — fredag 27. februar 2009 @ 14:15
#57 Janne
Manden er “uskyldig”..
Han er blot en dum gedehyrde der bliver brugt som skakbrik af nævenyttige mennesker.
Med 5 avlet børn og de sikkert begge sidder hjemme i sofaen og ser tomt ind i væggen, så får denne familie nok en stor slat af penge fra kommunen..Der er muligt han får starthjælpen, med hvad får hans slave – undskyld hustru og de 5 møgunger mon ikke af bidrag???
Han skulle – sammen med steen petersen – kyles på røv og albuer over på en flydepram ved Rødby og sparkes i retning mod Polen..
Kommentar af Onion — fredag 27. februar 2009 @ 14:29
–>50 Peter Buch
‘Er Balders formulering at en udleveringsordre er tilstrækkelig for udlevering af danske statsborgere i henhold til Udleveringsdirektivet og Den Europæiske Arrestordre korrekt, er det utroligt et dansk folketingsflertal har kunnet støtte dette.’
Jeg er bange for at Balders formulering i dette tilfælde er helt korrekt. Jeg ville ønske der var nogen der kunne modsige mig.
‘Har der virkelig ikke været fagfolk, jurister, dommere, ja alle mulige andre end os der har kommenteret og forkastet oplægget og den nye praksis?’
Jo der har været snakket lidt om det den gang Lene Espersen skulle skrive under på den nye lov.
Du kan finde nogle links til bl.a. Politiken hvor problematikken omtales her:
Balder Blog 18 april 2007 – Denmark: Justice Minister Lene Espersen accepts EU deal introducing censorship in Denmark
–> Janutte
‘Hvad er der sket med Danmarks retsforbehold ?’
De er reelt set intet værd, når vi ikke har en regering der tør sætte foden ned og forsvare disse undtagelser.
Dette er demonstreret til overflod den seneste tid.
‘Ikke fordi jeg har ondt af en nazist, der spreder sin ondskab.’
Det er jo netop det som magthaverne spekulerer i. Så kan de næste sager komme til at glide lettere.
Aldrig har pastor Niemöllers ord (først kom de efter…, men jeg sagde ikke noget) været så anbragt som nu, og aldrig før har der været så få der kan huske dem. Også Voltaires ord om villigheden til ‘at dø for andres ytringsfrihed’ huskes/bruges kun lejlighedsvis og i udvalgte tilfælde.
For at modarbejde det beskidte spil, burde vi lade være med at spille med på melodien om at nogle personer fortjener en ond skæbne blot fordi de har nogle ideer der frastøder os selv / andre. Ofre for justitsmord er ofre for justitsmord, om nazist eller kommunist. Du har ikke ond af ‘en nazist’. Der er i tusindvis af andre der ikke vil have ond af Uriaspostens ‘nazister’ såfremt der skulle ske dem noget tilsvarende. I øvrigt kan jeg ikke se hvorfor man ikke kan have ond af en nazist, en kriminel osv. Der er masser af kriminelle i USAs frygtelige fængsler som jeg har ond af på grund af de forhold der bydes dem, uanset hvad de har lavet. Medfølelse burde ikke være afhængig af om man er enig eller uenig med personerne eller sympatiserer med dem. Hvorfor hade en Nazist, ikke for hans gerninger, men blot fordi han tror på et eller andet budskab?
Kommentar af Balder — mandag 2. marts 2009 @ 05:06