søndag 8. november 2009
Som faste læsere måske har bemærket, så har jeg her på siden opsat anbefalinger for tre østjyske byrådskandidater.
Lørdag sidst på formiddagen blev alle tre kontaktet af Ritzaus Bureau, for at høre, hvordan de havde det med støtte fra en ‘højreradikal’ hjemmeside. Øverste post på daværende tidspunkt, var sjovt nok historien om to voldsparate byrådskandidater for Enhedslisten.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=9524
46 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Ritzau er fantastiske.
De har haft travlt i weekenden. Lige nu bruger de energi på teenage-nazisten Daniel Carlsen. Han aftjener værnepligt, og det hos dronningen. Farligt og forargende.
Enhedslistens bøller fylder vist ikke så meget.
Kommentar af Superman — søndag 8. november 2009 @ 18:44
Prosit.
Kommentar af Mallebrok — søndag 8. november 2009 @ 19:03
Ritzau er en af de væsentligste grunde til de danske mediers skævvridning. Her sidder journalister og skriver anonymt, og får deres skriverier bragt uredigeret overalt i landets medier. Og som vi har set igen og igen, drejes historierne så de får en venstreorienteret slagside. Det er kalkulerende og manipulerende.
Tænk osse et bureau hvor man kan skrive anonymt og få det bragt i praktisk taget alle landets medier. Sådan et bureau må virke som fluepapir på journalister der har en lille folkeopdrager i maven. Så der er en god chance for at de værste propagandister har fundet deres plads i Ritzau… Hmm… Det kan være at tiden er inde til at kritiske journalister borer i Ritzaus råddenskab. Gerne sådan med undercover og skjulte kameraer. Journalister der afslører “journalister”…
Kommentar af Mallebrok — søndag 8. november 2009 @ 19:27
For mig er det ikke på nogen måde ‘højreradikalt’ at være religionskritisk. Tværtimod. Og Uriasposten er for mig at se både religionskritisk og samfundsrevser. Religionskritikken er til gengæld ved at være en saga blot på centrum-venstre fløjen – i hvert fald når det gælder islam. Centrum-venstre fløjen er samlet set blevet vammelt islam-konservativ – til det utroværdige og kuede.
M.h.t. at Uriasposten henviser til byrådskandidater fra det konservative folkeparti og fra DF, så passer det mig glimrende – jeg kan se værdier i begge partier, som tiltaler mig (og også noget der ikke lige er mig) – og især passer det mig godt, fordi Søren Espersen fra DF har taget den danske samfundsrevser Poul Henningsen til sig. De er begge gode til at kritisere deres samtid – er begge klædeligt og befriende rebelske og begge er de dejligt uforfærdede og direkte.
Kommentar af Janne — søndag 8. november 2009 @ 19:54
@ Kim Møller,
at man bliver bekæmpet af ritzau er en stor ære som du bør sætte pris på. Det er et stort cadeau for dit arbejde med at afdække venstrefløjens svinske menageri og undergravning af samfundet.
Jeg håber snart landhvalen tøger sidenfaden ser sig nødt til at angribe dig i en leder på forsiden af hans virkelighedsfornægtende pamflet.
Fortsæt det gode arbejde
Kommentar af Mike — søndag 8. november 2009 @ 20:07
Ritzau er en vigtig del af den neo-fascistiske godhedsindustri. Det er et propaganda-apparat af foerste klasse der aldrig fejler, uden hvilket en totalitaer politisk ideologi svaert kunne formidles.
Kort, Ritzau er for Multikulturen hvad der Stuemer var for Nazisterne.
Kommentar af DanskeriTN — søndag 8. november 2009 @ 20:46
Kan i huske dengang Ritzau var et anstændigt nyhedsbureau? Nu om stunder skaber de selv deres historier. Gad vide hvordan det er nået så langt ud? Gad vide om det er en redaktionel beslutning at forme sig som meningsdanner, eller om nogen udefra taktisk har kapret nyhedsstrømmen, leddet før aviserne? Problemet er, at Ritzaus i befolkning nyder et ry for faktuel/objektiv sandhed. Hvis de fortsætter med at lege Politiken, burde man tvinge dem til at bekende kulør, som et centrum-venstre medie. Man kunne evt. starte en større informationskampagne om dem.
Kommentar af Taffadil — søndag 8. november 2009 @ 20:48
Mallebrok: Det lyder som en god idé. Man kunne afdække hvad Ritzau egentlig er. Hvem der er ansat. Hele netværket. En slags Ritzau-hvidbog. Måske burde man endda registrere ritzau-watch.dk eller lign. adresse… Jeg kender een person, for hvem det lykkedes at afdække hvem der stod bag en vis artikel. Ritzaus forfatter viste sig, så vidt jeg husker, at være en notorisk fordrukken autonom.
Kommentar af Taffadil — søndag 8. november 2009 @ 20:53
Kim, var det ikke noget at have en anbefaling af Ritzaus på forsiden her? Kvæl dem med kærlighed
Kommentar af Svend P — søndag 8. november 2009 @ 21:46
Uriasposten som “højreradikal” hjemmeside. Javel så.
Gad vide om det er noget Ritzaus Bureau vil forsøge at dokumentere?
Det forekommer mig, at alle der ikke køber multi kulti ideologien og den politiske korrekthed bliver stemplet som højreradikale, højreekstremistiske, det dårlige selskab, etc.
Disse stigmatiseringsetiketter er trættende.
Kommentar af Johansen — søndag 8. november 2009 @ 22:04
Ritzau har altid haft svært ved at skjule at de vinkler alt udfra en politisk observans meget langt ude til venstre, så at de i bedste REDOX stil laver “opsøgende journalistik med kammeratlige samtaler” undrer vel ikke nogen efterhånden…
Kommentar af J B — søndag 8. november 2009 @ 22:09
#1
ganske korrekt
hvor var Ritzau med historien om at venstre radikale terrorister, bankrøvere og politimordere fra Blekingegadebanden blev belønnet med arbejde i og for københavns komune af deres venenr i Enhedslisten?
Det var vist heller ikke Ritsau der har beskrevet hvordan flere Enhedsliste medlemmer er elelr har været medlemmer af bevægelser på den radikale venstrefløj der bruger vold og hærværks fascisme overfor politiske modstandere, herunder statsministeren
jeg husker dog sjovt nok at Ritsau var meget aktiv under min fængsling med at viderebringe eller selv opfinde nye motiver og sigtelser
der er ikke megen saglig journalistik over de røde svin
Kommentar af J B — søndag 8. november 2009 @ 22:15
Her på Uriasposten har vi snesevis af gange (med berettigelse) kritiseret Ritzaus Bureau for manglende saglighed.
At bureauet nu går målrettet efter os (der hovedsagelig diskuterer religion og absolut ikke går ind for hverken vold, selvtægt, nazisme eller gør brug af trusler for den sags skyld!) er affødt af hævntørst blandt de medarbejdere på Ritzaus Bureau, der har følt sig ramte af vores budskab.
Dette bekræfter os sådan set i, at Ritzaus Bureau ikke længere bruges til videreformidling af nyheder, og at det ikke er i stand til (hvad man ellers burde kunne forvente af det nyhedsbureau, der fodrer staten), at opføre sig som et neutralt nyhedsbureau.
I stedet er Ritzau optaget af at føre personlige vendettaer mod de mennesker, der kritiserer bureauet, ved at udnævne dem til ekstemister, fanatikere, radikale grupperinger eller bare fundamentalister!
Vi behøver kun at grave Ritzaus grav, de finder selv pinde til ligkisten…
Kommentar af Egtvedpigen — søndag 8. november 2009 @ 23:01
@12
JB = Julius Børgesen ?
Kommentar af Tolder — søndag 8. november 2009 @ 23:03
Hjertelig til lykke! Ikke med at blive kaldt “højreradikal” (idioter), men med Ritzaus omtale. Du er ikke nogen hvem-som-helst.
Kommentar af Anna Lyttiger — søndag 8. november 2009 @ 23:50
15.
Ja, Ritzau anerkender nu Uriasposten som inflydelsesrig og underforstaaet farlig for Multikulturens ve og vel paa internettet.
Jo mere omtale fra den slags underloedige “bureauer”, jo bedre.
Kommentar af DanskeriTN — mandag 9. november 2009 @ 00:03
Fortsæt kampen, Kim.
Ritzau er ude på overdrevet. De jagter alt “højreorienteret”, mens venstreterrorismen forbigås i stilhed. Det er ikke journalistik, det Ritzau bedriver, det er propaganda.
Kommentar af intel — mandag 9. november 2009 @ 00:07
Ritzau “Bonus for hjemrejse vil gå til de forkerte”
Jf. altså EL og Rad V, som Ritzau således gør til sandhedsvidner og nej, det nalder ikke om at der ikke er plads til mere i overskrigten. Den kunne jo havde lødt “Venstrefløj kritiserer støtte til flygtninge”
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1879382.ece
http://www.information.dk/telegram/214585
http://www.dr.dk/Nyheder/Indland/2009/11/08/231915.htm
( Se endda – “Skrevet af: Ritzau “)
http://www.berlingske.dk/politik/chek-hjemrejse-vil-gaa-til-de-forkerte
http://www.bt.dk/politik/chek-hjemrejse-vil-gaa-til-de-forkerte
Kommentar af Fritænker — mandag 9. november 2009 @ 00:23
Det kommer lige fra rygmarven hos Ritzaus. Aktuel historie:
“En knallert med to langfingrede drenge på havde en usædvanlig travl søndag aften på Nørrebro i København”.
“Langfingrede drenge”. Forleden var det “knægte”.
Kommentar af Lars Findsen På Crack (islamofob) — mandag 9. november 2009 @ 00:39
Venstrefløjen bliver mere og mere komisk og mere og mere grumhjernet.
Det er faktisk ikke korrekt, at kalde Danmark for et demokrati, for vi har ingen fri presse. Ritzau og DR og alle de andre Saudi-USSR-ludere, gør det meget svært at få korrekte oplysninger, at træffe sit kommunalvalg på.
Gud bevare nettets ytringsfrihed. ( exit jan 2010, EUROMED )
Til vælgermøde for nyligt: Interessant, som danskerne faktisk er et utroligt høfligt folk, som næsten ikke angriber venstrefløjen for alle de aftaler, lovninger, budgetoverskridelser, skandaler, som de er løbet fra. Alle skandale-føljetonnerne om Tokanten og ældreplejen og alt det andet.
Venstrefløjen benytter sig i år af to primære populisme-trick:
Det ene er undskyldende-hundeøjne-salvelsestale. Jeg går ud fra, at dette er venstrefløjens opfattelse af begrebet ydmyghed. ha ha ha.. lidt a la “stem på os, ellers bliver vi kede af det”
Og det andet, er direkte nidstirring af alle i lokalet, der ikke slikker dem i røven og klapper henrykt af deres løgn og selvmasturbering. Ha Ha ha… heri ligger i sig selv den antidemokratiske ånd, hvor alle debattører er fjender, for “hvordan KAN de overhovedet få den tanke, at vi har uret???”
- Stem ikke-rødt den 17.
For alles bedste.
Kommentar af Loke Thorslem — mandag 9. november 2009 @ 00:48
Hvad? Er uriasposten blevet hacket, siden tælleren for neden er gået i 0000000000?
Kommentar af Loke Thorslem — mandag 9. november 2009 @ 00:52
Uriasposten er ikke en højreradikal hjemmeside, men en højre-korrekt og referende blog med et dhimmi-ønske og en offer-fetisch. Korrektheden og offer-fetichismen passer fint på Dansk Folkeparti. Dhimmi-ønsket kan jeg derimod ikke genkende hos DF.
@ Superman, du skriver: De har haft travlt i weekenden. Lige nu bruger de energi på teenage-nazisten Daniel Carlsen. Han aftjener værnepligt, og det hos dronningen. Farligt og forargende.
WJ: Jeg skulle cleares af PET for at arbejde ubevæbnet på Kronborg Slot under henvisning til at de kongelige og andre VIPs tit kommer forbi.
@ Julius Børgesen i 11, 12: Hvis du ikke havde så pokkers travlt med at bagatellisere brandangrebet på Familien Hvilshøj, så kunne jeg måske fatte sympati for din lidelsesfulde klagesang. …nah; måske ikke alligevel
Daniel Carlsen er erklæret anti-demokrat, og han får lov at være bevæbnet nær vores kongefamilie.
Kommentar af WilliamJansen — mandag 9. november 2009 @ 08:04
Ritzau er i årevis blevet infiltreret af rødfascister, faktisk siden 70erne og i går var der en morsom tildragelse i TV2s udsendelse om Berlinmurens fald.
En journalist fra Ritzau, som boede i Østberlin,(husker desværre ikke mandens navn, men en korpulent, lidt havfed, halvskaldet fyr sidst i 50erne) fortalte rystet om, hvordan han var blev fanget i de flygtende menneskemasser gennem muren og om, hvordan han var blevet ført med over til Vestberlin af de hujende, glade masser, næsten båret, men især om, hvor svært det havde været for ham, at kæmpe sig tilbage til Østberlin – staklen må virkelig ha fået sit livs oplevelse.
Om han har lært noget? Det tvivler jeg på. På Ritzau har man bygget sig sin egen mur af løgn og bedrag. Så føl dig beæret Kim – du har rystet et af Europas mest kendte og ældste bureaur.
Kommentar af T. Klitgaard Fuur — mandag 9. november 2009 @ 08:39
Idag for 20 år siden strømmede østberlinere til Vestberlin for at se resten af deres by, som de indtil da kun havde kunnet drømme om. Og den marxistisk styrede tankegang, som var omfattende indtil for 20 år siden hos mange danske journalister og offentligt ansatte akademikere og pædagoger havde nok bidt sig så godt fast, at den ikke forsvinder før de dør. Den marxistiske tankegang vil derfor præge samfundet i 20-30 år endnu. Vi andre kan så grine af dem så længe. Selv må jeg le, når jeg tønker på at vores kommende økonomiminister (?), Ole Sohn, engang beundrede DDR, hvor han på kommunistisk vis kyssede kyssede ministerpræsidenten, Erich Honegger, på munden i fuld offentlighed. Nu bliver han så minister i en S-SF regering. Mere komisk kan det da ikke blive?
Kommentar af anti-marx anno dazumahl — mandag 9. november 2009 @ 09:21
9
Niels P
Ja, den tanke kan jeg godt li’.
Men kan det ikke kombineres med et forsøg på at finde ud af hvem der står bag Ritzau?
Kommentar af Janne — mandag 9. november 2009 @ 09:55
Jeg håber da så sandelig, at de 3 byrådskandidater har svaret journalisten retorisk med, hvordan det er at skrive for et venstreradikalt medie?
Kommentar af Cicero — mandag 9. november 2009 @ 09:57
Jeg fik opkaldet fra Ritzau mens jeg stod på torvet og delte balloner ud til børn og deres forældre. Ubekvemt, forblæst tidspunkt – så jeg sagde bare, at Uriasposten er Danmarks største og bedste nationalkonservative blog, og at det sandelig var med fuldt overlæg, at den promoverer de bedste kandidater
Hvad jeg ikke nåede at komme med i farten var dette citat fra Kim (i forbindelse med Lissabon-traktaten, tror jeg):
Dansk Folkeparti er de eneste, man kan stole på.
Min fornemmelse er, at Ritzau-journalisten ikke kom videre med historien. Stiften gik amok over nazister (igen-igen), og sammen med de andre venstre-ekstremister er det der, problemerne ligger. Nazisterne er dog en minimal del af problemet – som vi kan se her på Urias er det Antifa, Ungdomshuset etc., der er nutidens venstreekstreme problem.
Kommentar af Henrik R Clausen — mandag 9. november 2009 @ 10:23
Noget der karakteriserer Uriasposten er jo da også det vitale mediekritiske fokus. Hurra for det. Hvornår søren er det blevet højreradikalt at være mediekritisk? Hvornår? Mediekritik er så vidt vides også noget der undervises i på journalistiske uddannelser på diverse universiteter. At forsøge at se kritisk, kildekritisk, pluralistisk og nuanceret på tingene er en dyd der er hævet over højre-venstre skænderiet. Det er en vestlig og sekulær dyd, hvis I spørger mig; Det at se kritisk på tingene. Det er det vi alle opdrages til både i børneinstitutioner, i danske folkeskoler, på uddannelser og i vores demokratiske land som et hele.
Gad vide hvem der betaler løn til journalister på Ritzau.
Kommentar af Janne — mandag 9. november 2009 @ 10:36
Da jeg var barn i 80′ernes pladdersocialistiske folkeopdragelsesanstalt (også kaldet folkeskolen), gjorde rødstrømperne det helt klart for mig, at jeg altid skulle huske at være kritisk over for magthaverne. Dermed var jeg blevet en god socialistisk kammerat, skulle man tro…meeeen…desværre glemte jeg, at det kun var de borgerlige magthavere, som jeg skulle være kritisk over for og da jeg nu syntes jeg burde være kritisk over for alle magthavere, ja tænk bare, så var jeg pludselig ikke længere en god socialistisk kammerat…næh, nu var jeg blevet højreradikal?????
Kommentar af Mackety — mandag 9. november 2009 @ 10:48
Proportionalitetsforvrængningen er jo latterligt såvel som skræmmende, afhængigt af hvilke briller man tager på.
Ritzau?
Tja, for det første har de glemt at de er et nyhedsbureau, der skal rapportere nyheder, ikke finde på dem. For det andet er de befolkede af journalister, som ikke viger tilbage for at kloge sig på snart sagt alting, skønt de ikke lærer snart sagt en skid andet end at skrive på maskine og at formatere et dokument.
De journalister jeg har talt med igennem min juridiske profession har alle være helt håbløst uforstående over selv ganske simple problemstillinger og dog samtidigt så bizart overvurderet selvtillidsfulde over egen indsigt og med en latterlig forudindtaget tro på egen vinkel, selv da det er tydeligt, at de ikke fatter den konkrete sag eller sagsområdet generelt.
Ytringsfrihed ? Jo tak. Journalister ? Nej tak.
Kommentar af DaLi — mandag 9. november 2009 @ 11:05
“Proportionalitetsforvrængningen er jo latterligt såvel som skræmmende”
Efter at have læst Uriasposten og dens herlige debatindlæg kan jeg kun være enig.
Kommentar af LiDa — mandag 9. november 2009 @ 12:57
->31 LiDa
En særlig kategori af trolling: Den påtagede overlegenhed. Skribenten – formentlig bare en drive-by troll – implicerer, men giver ikke den mindste antydning af, hvad der skulle være latterligt og proportionsforvrængende her.
Kommentar af Lars Findsen På Crack (islamofob) — mandag 9. november 2009 @ 14:15
#22
WJ – du fortsætter dine evige pseudo socialistiske infiltrations og afsporings forsøg af debatterne på uriasposten
måske du skulle forsøge i en periode at putte lidt mindre hippie græs i piben så du er lidt mere nærværende?
måske oven i købet lidt mere nærværende på din egen blog i stedet?
” bagatellisere brandangrebet på Familien Hvilshøj, så kunne jeg måske fatte sympati for din lidelsesfulde klagesang. …nah; måske ikke alligevel”
det viser bare med al tydelighed din observansevne og mangel på forstand og tydning af ellers tydelige inputs
som jeg mener det allerede er behandlet i tidligere artikler på uriasposten, så var brandattentatet på Rikek hvilshøj netop grunden til at jeg skrev det famøse indlæg på bzby i sin tid for at lokke folk med viden om attentatet på banen, men din observans evne er på et så ringe niveau at du ikke ville fatte det selvom det blev skåret ud i store pap bokstaver for dig og fodret intervenøst
eller er din lident besøgende blog grunden til at du hjemsøger uriasposten?
“klagesang”?
jeg fortæller bare om hvad jeg mener er den reelle baggrund for sagen og gir nogle detaljer om medierne ikek oplyste om, og ikke mindst det pudsige i et man udlagde sagen som om at man lige havde forpurret et stort “højreorienteret komplot” pta at der gik 5 1/2 uge fra indlægget var skrevet til at man pludseligt stod i min have med en ransagelses kendelse ( selv i sagen om hackning af “Kyllingens” web dagbog gik der under 24 timer til man havde en ransagelses kendelse hos hackeren, men igen så forventer jeg ikke at du fatter det store billede).
jeg ved godt at din observationsevne er så ringe at du ikke ville fatte en krone af det alligevel, uanset hvor meget det blev skåret ud for dig i pap, så jeg vil undlade at gentage mig igen og igen for din skyld
den splittelse som du ihærdigt forsøger at skabe herinde ligger helt i tråd med det man efter min mening ville opnå i den sag
men ej heller det forventer jeg du vil fatte noget af…
ovennævnte kan du da godt kalde en klagesang hvis du ønsker.
jeg vil nu mere at det burde kalde til overvejelser, men det kommer nok an på hvordan man er tingene
Kommentar af J B — mandag 9. november 2009 @ 14:16
#22 WJ
jeg kan i den forbindelse også nævne at lørdagen inden jeg blev anholdt følgende onsdag, så havde jeg telefonisk meddelt flere fra den daværende ledelse i dansk front at jeg med øjeblikkelig varsel trak mig fra samtlige poster pga stigende uenighed med andre, og specielt en enkelt person, om kursen i dansk front som jeg mere og mere syntes begyndte at afvige fra hvad jeg stod inde for personligt, pta de mange positive tiltag der var opnået i dansk front.
ydermere havde jeg gennem et stykke tid engageret mig med en lokal politikker fra en parti der tidligere havde været i folketinget, ingen nævnt, ingen glemt, så jeg var altså stille og roligt på vej ud af dansk front og på vej ind i lokal politik.
det fik man effektivt forpurret med den efterfølgende “sag”
kald det bare en “klagesang” men ovennævnte mener jeg også lå bag overvejelserne i pludseligt at komme over 5 uger efter det famøse indlæg og påstå at nu havde man lige forpurret et stort komplot mod demokratiet med mig i spidsen
men igen WJ, det hele er nok over din forstand, så jeg forventer ikke at du forstå tingene i det større perspektivt alligevel
Kommentar af J B — mandag 9. november 2009 @ 14:27
@ WJ
“Daniel Carlsen er erklæret anti-demokrat, og han får lov at være bevæbnet nær vores kongefamilie”
Jamen enig da.
Jeg er 100% imod, at erkendte anti-demokrater af enhver slags kan bestride stillinger i forsvaret såvel som politiet og forskellige andre offentlige hverv hvor borgernes (ret)sikkerhed kan kompromitteres.
Berufsverbot? Mja, måske, men helt ærligt: eat my shorts.
Jeg ønsker ikke at eks. en vís ansat fra københavns kommunes forvaltning der tidligere er dømt for medvirken til DRAB PÅ POLITITJENESTEMAND af ideologisk årsager skal have adgang til mine skatteoplysninger, mine CPR informationer og meget andet i medfør af sin stilling. Og det ønsker jeg heller ikke for mine politiske modstandere fra R-S-SF og enddog Ø, at Herr Daniel Carlsen skulle have i tilsvarende stilling.
Kommentar af DaLi — mandag 9. november 2009 @ 15:29
@ William
Daniel Carlsen diskuteres også inde hos Betydningsfulde Ulla.
At man har tilkendegivet et ønske om at samfundet ikke skal være demokratisk, betyder det at man skal afvises fra enhver tænkelig position hos statsmagten ???
For min skyld kunne det godt. Men så må vi også gå igang med kommunistiske skolelærere, islamister som integrationskonsulenter, Bleingegadebande folk i rådgiver funktioner og meget andet.
Min anke her er sådan set proportionerne os medierne. De er talentløse og sidder derfor og ringer rundt til en medieliderlig teenage-nazist der har været på rundtur i alle medier gennem det seneste år. Derefter udråber man ham til TOP-nazist og er forarget.
Historien om enhedslistens opstilling af voldlige bøller, der ikke bare er anti-demokratiske men rent faktisk aktivt bruger vold, fylder til gengæld ikke meget. Og nu er de så åbenbart på jagt efter en “højreradikal” hjemmeside.
Come on. Daniel Carlsen er en ligegyldig nar. Skulle han udgøre en trussel er det næppe fordi han er såkaldt nazist der pludselig vil revulotionre samfundet med et gevær i hånd, men fordi han er psykisk ustabil. Det må vi formode livgarden selv kan håndtere og vurdere.
Kommentar af Superman — mandag 9. november 2009 @ 16:15
Jeg forstår ikke hvorfor uriasposten promovere en kandidat fra de konservative? De har altid været en del af problemet, og uden DF til at holde dem i ørene ville de støtte de åbne grænser sammen med venstre.
Kommentar af Mikael — mandag 9. november 2009 @ 16:34
Hvad er snehvide´s ønskedrøm?
Det er selvfølgelig 7 up!
Kommentar af flaben — mandag 9. november 2009 @ 19:46
Mackety skriver:
“Dermed var jeg blevet en god socialistisk kammerat, skulle man tro…meeeen…desværre glemte jeg, at det kun var de borgerlige magthavere, som jeg skulle være kritisk over for og da jeg nu syntes jeg burde være kritisk over for alle magthavere, ja tænk bare, så var jeg pludselig ikke længere en god socialistisk kammerat…næh, nu var jeg blevet højreradikal?????”
Bl.a. derfor synes jeg at der skal bæres over med William Jansen – hvis det er muligt – og med andre med hans facon, for det er præcis det han er ‘offer’ for. Religionsrebeller har det svært på venstrefløjen efterhånden. De er blevet stedbørn. Og derfor vil jeg tro at han bruger så meget tid på bl.a. DF og Uriasposten. (Det gør jeg selv) For det er her og i DF (og på Snaphanen) det sner. Det er DF der går forrest med nødvendig og frygtløs religionskritik i dag. Det er DF der lige nu har noget at byde på når det handler om religions-, samtids- og kulturkritik – og dermed også en vej ud af reelle trusler mod vores demokrati og ikke mindst vore frihedsrettigheder.
Store dele af den engang så sprælske og frygtløse religionskritiske venstrefløj, vil ikke kendes ved bl.a. JW’s rebelske tanker mere. Heller ikke det gode og nyskabende koran projekt for den sags skyld.
Tænk blot på SF’s kvindelige præst Auken, der partout vil have mere religion i det offentlige rum; mere kirkeklokke bimlen i forbindelse med et klima topmøde – og samme parti er også tørklæde, burka og halal samt stormoske forkæmpere; hvilket resulterer i endnu mere religion i det offentlige rum – og sjovt nok er det DF der siger nej tak til mere kirkeklokke bimlen i det offentlige rum og nej til flere hellige huse; f.eks. stormoskeer. Der er riiigeligt af hellige huse i Danmark. Mere end rigeligt.
Hvem kunne vide at det politiske landskab ville blive så anderledes i dag. Ikke jeg i hvert fald.
Mange af os gamle ræve er opdraget meget venstrefløjsk (egentlig mere end nogen af os selv var klar over) og møder nu udemokratisk og fornærmet tyssen på netop venstrefløjen, når det gælder kritik af religion; nu islam, og derfor søger vi andre græsgange – til steder/forsamlinger/fora og samfundssyn, hvor der er højere til loftet og et bredere udsyn – mere plads til begejstring, kritik, forskellighed og frihed. Og ikke mindst til steder/forsamlinger/fora og samfundssyn, hvor der ikke dyrkes kulturelt selvhad (bl.a. had til et stykke gammel dansk kultur; dannebrog) – som det er tilfældet på store dele af nutidens venstrefløj. Socialistisk Folkeparti turde ikke engang, at vise flaget – i mere end en forstand – på dette års landsmøde. Til trods for at det danske flag er et alment festsymbol.
Bær over med WJ og hans provo facon, for han er lige nu den lille dreng med svovlstikkerne – på venstrefløjen. Her på Uriasposten kan han få en smule varme.
En anden venstrefløjser anbefaler i øvrigt lige nu at stemme borgerligt:
”Tidligere SF-borgmester har fået nok: Nu anbefaler han en stemme på de borgerlige i opsigtsvækkende stil.”
h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1879886.ece
Jeg kan kun anbefale at særligt DF gør endnu mere for at indlemme/gøre plads til andre (og ikke mindst mere dansk kultur – bl.a. også Benny Andersens, Niels Hausgaards, Carsten Jensens (som jeg før har været dybt skuffede over) kunst bl.a. for forfatternes og sangerens kunstneriske og hjemmevante brug af det danske sprog og for at give gode billeder på den danske folkesjæl) som ikke mere føler sig hjemme på venstrefløjen – fordi denne kun er en skygge af sig selv – i hvert fald når det gælder religionskritik, humor/satire, ligestilling og frihed.
Der skal mod til at skabe frihed – og det mod har store dele af ’venstrefløjen’ ikke. Som Niels Hausgaard for nyligt har sagt, så er venstrefløjen ikke mere hvad den har været. Jeg er ikke enig med Hausgaard i mange ting, men netop dette vil jeg give ham ret i. Og så har han sat Nordjylland og jysk dialekt og sprog på verdenskortet. Det skal han have tak for. Ligesom Carsten Jensen har sat byen Marstal på verdenskortet med sin store roman Vi, de druknede.
”En beretning om 4 generationer af sømænd fra skipperbyen Marstal i det 19, århundrede, som satte livet på spil på verdenshavene, og om konsekvenserne for de efterladte.”
H t t p://www.litteratursiden.dk/anbefalinger/vi-de-druknede-af-carsten-jensen
Bogen har betydet meget for hele byen Marstal. For byens lokalhistoriske museum og for byens turist liv. Ja, for hele byens kulturelle og historiske selvforståelse. For byens identitet. Jensen har været med til at vise at Danmark altid har været et åbent land bl.a. via den megen skibsfart, samhandel og sømandskultur. At forfatteren så privat har nogle intolerante holdninger, er mest hans eget problem. Lad os værne om det af hans kunst, som er kulturhistorisk og sprogligt gavmild. Det samme med Benny Andersen som med stor humor leger med det danske sprog som ikke mange andre kan. Således har han lige udgivet en lille digtsamling, der hedder Kram. Det er en STOR kærlighedserklæring til bl.a. det danske sprog, dansk lune og underfundighed.
Det værste de ovennævnte tre ærkedanske og folkekære – og rebelske – kunstnere kan forestille sig er ros her fra denne kant. Så lad os give dem ros for det de gør godt som danske kunstnere – og som rebeller. Lad os tage Niels Hausgaard, Carsten Jensen og Benny Andersen – og Suzanne Brøgger – ind i varmen. Det vil sikkert more dem en hel del.
Vi har – for mig at se – søreme det danske sprog, den rebelske ånd, identitet, historie, dansk lune og kultur til fælles.
H t t p://www.g.dk/bog/kram-benny-andersen_9788721035570
Seneste nyt:
Demokratiske Dansk Folkeparti støtter muslimske politikeres demokratiske rettigheder:
”Truslerne mod politikerne med muslimsk baggrund vækker vrede på Christiansborg, hvor flere partier tager afstand fra Hizb-Ut-Tahrir. Formanden for folketingets retsudvalg, Peter Skaarup (DF), vil nu overveje at genåbne diskussionen om hvorvidt HizbUt-Tahrir kan forbydes: “Jeg syntes de er gået over stregen for, hvad man kan tillade sig i forhold til grundloven så mange gange, at der er grund til at diskutere det igen”, siger Peter Skaarup.”
h t t p://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-26336741.html?forside
Kommentar af Janne — mandag 9. november 2009 @ 21:58
Det er faktisk endnu ikke godtgjort, at bette Daniel med bumser og skrårem overhovedet har klaret sin værnepligts rekruttid ELLER at enddog skulle have kommet gennem nåleøjet i sin årgang og få lov til at stå “Blå Vagt” på Amalienborg og Fredensborg.
Det er dermed indtil videre faktuelt forkert at Livgarden har givet ham “våben” og ladet ham være “nær Dronningen”.
Det er noget, som medierne har fundet på.
Kommentar af DaLi — tirsdag 10. november 2009 @ 08:13
#38 flaben
Man kommer til at tænke på Snehvide og de 7 i videoen til Rammstein’s “Sonne”:-)
Kommentar af Sigwar — tirsdag 10. november 2009 @ 09:55
Det dybereliggende problem er, at vi ikke har lov til at diskriminere. En forvirret national-socialist er ikke den bedste til at forsvare kongehuset, men han anderkender da i det mindste nationalstaten. Kom der en fra H-u-T og ville i Livgarden, ville problemet være større, for han ønsker at ophæve nationalstaterne og indføre et verdensomspændende religiøst diktatur, også kaldet ‘Kalifatet’.
Jeg ville helst være fri for dem begge.
Men det kræver, at vi får retten til at skelne tilbage. Retten til personligt at tage stilling til godt og ondt, rigtigt og forkert, og handle derefter, uden frygt for vilkårlig straf.
Desværre går det den forkerte vej fra den Europæiske Unions side. Det næste, der ryger, er retten til at diskriminere pædofile, f.eks. ved at nægte dem ansættelse i børnehaver. Den ret er fjernet fra Lissabon-traktatens § 21, der handler om diskrimination af seksuelle minoriteter. Af uvisse grunde (Brussel ligger i Belgien…) er den paragraf taget ud. En pædofil, der nægtes ansættelse i en børnehave, vil (så vidt jeg kan se) formodentlig kunne vinde en anti-diskriminationssag ved EF-Domstolen.
Retten til at skelne mellem rigtigt og forkert – og handle derefter – er en grundlæggende borgerret, som Unionen ikke bør tage fra os.
Kommentar af Henrik R Clausen — tirsdag 10. november 2009 @ 11:41
@40: se Redox-fascisternes omtale af sagen – der findes et fotografi, som jeg går ud fra skal forestille ham Daniel der i ført bjørnehue. Det ligner ihvertfald ham meget.
Kommentar af shanel — tirsdag 10. november 2009 @ 12:23
SF støtter ‘højreradikale’ DF.
“SF vil støtte Dansk Folkepartis synspunkt om at placere et nyt supersygehus i Aulum i stedet for Gødstrup ved Herning, som regeringen står stejlt på.”
h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1881303.ece
42
Du har mange fornuftige synspunkter. Også jeg er modstander af både nazister og Hizb ut Tahrir og andre udemokratiske foreninger/organisationer. Det tror jeg at alle der deltager i debatten på bloggen her er.
Jeg er glad for at du stiller op for DF. Desværre kan jeg ikke stemme på dig til kommunevalget, da jeg hører til i en anden del af dejlige Dannevang. Men det er i hvert fald meget frugtbart at du deltager i debatten her på bloggen. Det skulle flere DF’ere overveje at gøre, hvis der kunne afses tid til det, synes jeg.
Kommentar af Janne — tirsdag 10. november 2009 @ 20:44
Selv i banale sladderhistorier om de kendte skal Ritzau opdrage læserne.
Ritzau: Skønhedsmiss i ny skandalesag
Skandale nummer et er at Miss Californien, Carrie Prejean, mener at ægteskab skal være mellem mand og kvinde – så himmel-og-hav hun er imod homo-ægteskaber… Skandalen er ikke at de amerikanske Miss-konkurrencer udøver sindelagskontrol, og at de ikke vil acceptere afvigelser fra den politiske korrekthed.
Altså ifølge Ritzau.
Dryp dryp, små umærkelige påvirkninger, bearbejdende, i en lind strøm. Imod homo-ægteskaber = skandale. Ret ind…
Kommentar af Mallebrok — tirsdag 10. november 2009 @ 22:22
Journalister har også fået smag for magt. Det er ikke godt.
Kommentar af Henrik R Clausen — onsdag 11. november 2009 @ 15:05