onsdag 11. november 2009
Interview med Dansk Folkepartis Peter Vandgaard i Politiken – Omvendt kristen: »Vi er for bløde i Danmark«.
“Peter Vandgaard stiller op til kommunalvalget pÃ¥ Frederiksberg for Dansk Folkeparti, som kandidat nummer to pÃ¥ listen… Den 58-Ã¥rige kandidat har ikke altid heddet Peter Vandgaard. Han er navngivet Fredun Khdavandegar, og før hele hans liv blev vendt pÃ¥ hovedet, levede han i det frie Iran…
Familien gik igennem en stor ændring i 1986, de skiftede religion fra at være muslimer til at konvertere til kristendommen…
I jobbet som buschauffør har Peter Vandgaard oplevet, at mange opfører sig dårligt:
»99 procent af dem var de unge indvandrere«, mener han…
»Det er forældrenes skyld, at de fleste indvandrere ikke har en fremtid. Fordi de simpelthen er ligeglade, de interesserer sig kun for deres arabiske tv-kanaler«, siger Peter Vandgaard…
»En gang har jeg har jeg mistet mit land, og det vil jeg ikke lade ske igen«, siger Peter Vandgaard meget alvorligt.“
Artiklen er sÃ¥dan set i orden, men slutteligt fortælles det, at “det ifølge koranen er strengt forbudt at skifte religion”. Der er dødsstraf for at frafalde Islam – ikke helt det samme.
The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/wp-trackback.php?p=9598
52 kommentarer »
RSS af kommentarer til dette indlæg.
Skriv en kommentar
Linjer og afsnit brydes automatisk, e-mail-adresse vises aldrig. Tilladt HTML: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>











Artiklen er skrevet af en skolepraktikant. Hvis journalistisk kvalitet drejer sig om at viderebringe relevant oplysning, så vidt muligt uden at lade det farve af journalistens egne synspunkter, er denne praktikant dygtigere end gennemsnittet af dagens danske journalister.
“Sandheden vil sejre tilsidst”, som den første tjekkoslovakiske præsident Masaryk sagde.
Kommentar af Gunnar Biering — onsdag 11. november 2009 @ 15:48
For en gangs skyld en positiv indvandrerhistorie. Man bliver helt glad når man læser om Peter Vandgaard. Stem på ham.
Kommentar af anti-marx anno dazumahl — onsdag 11. november 2009 @ 16:25
Assimilation der virker.
Jeg har længe undret mig over, at indvandrerbørn her i landet nogle gange fÃ¥r navne som “Osama”. Det er forældre som ikke synes at fatte en dyt af noget som helst. Lidt ligesom hvis folk efter anden verdenskrig kaldte deres børn “Adolf”.
Kommentar af Frihed — onsdag 11. november 2009 @ 17:58
Jeg er ikke så meget for hans fokus på religion, men jeg håber at han får en god valgkamp, for han virker loyal overfor den vestlige verdens frihedsværdier og demokrati samt sekularisme. God vind til Peter Vandgaard! Og det er for resten skægt (og nok ikke så mærkeligt) at han valgte at hedde Vandgaard efter at have heddet Khdavandegar, det er tydeligt at se at navnene minder om hinanden.
Kommentar af Janne — onsdag 11. november 2009 @ 18:30
Hej Peter
Skønt at se du er på toppen igen.(Det havde jeg aldrig tvivlet på)
Selv om du kun har valgt det næstbedste parti ønsker jeg dig et rigtigt godt valg. Ring til mig ved lejlighed.
Din ven og tidligere kollega i Herning
Holger
Kommentar af Holger Ravn — onsdag 11. november 2009 @ 18:38
SÃ¥ er vi en daner mere! Held og lykke til Peter Vandgaard:-)
Kommentar af Egtvedpigen — onsdag 11. november 2009 @ 18:55
Psst. Peter Vandgaard, ikke Vandborg.
Kommentar af MartinH — onsdag 11. november 2009 @ 19:22
Peter holdt en tale pÃ¥ DF’s landsmøde i september, og jeg var ikke den eneste, der sad med en klump i halsen af bevægelse!
Kommentar af CKH-8700 — onsdag 11. november 2009 @ 20:09
Jeg har lige sat aftenshowet på pause , det er lige rigeligt på en gang
Det er helt surrealistisk at høre Peter starte med at takke for at det har været muligt for ham nu at være på landsdækkene TV og det uden at risikerer at bliver banket ihjel for det .
Mads Steffensen giver et helt gip da han siger det og for mange leverpostejs dansker virker det nok også noget underligt .
Men det er faktisk fantastisk bekræftede på en helt overvældende god måde , selv om det også sender kuldegysninger ned af ryggen ved at tænke hvor meget vi faktisk har dummet os.
Og om vi nu også stadig kan garanterer som samfund at han ikke bliver banket ihjel for hans TV optræden og brug af sin ytringsfrihed . . .
Hvor jeg stolt over at være i sammen parti som Peter Vandgaard og håber han ligger vejen forbi Aalborg en dag ellers sten sikkert en jeg vil kigge efter og glæde mig til at møde .
Håber du får et fantastisk valg Peter , virkeligt en fornøjelser at ses en ny-dansker der sætter pris på sit Danmark
Kommentar af Mosemanden — onsdag 11. november 2009 @ 21:23
Ham her holder fast i traditionerne – Wallait Khan. En ægte pakistansk politiker i Danmark. Artiklen er lang, men læsværdigt. Læs ogsÃ¥ at de fleste pakistanere i Danmark kommer fra et specielt omrÃ¥de, hvilket igen bekræfter at Danmark har været udsat for kædeinvandring.
http://www.information.dk/214407
Kommentar af Fritænker — onsdag 11. november 2009 @ 23:20
http://www.bt.dk/krimi/roevede-aldi-faa-lommepenge-til-sine-boern
Røvede ALDI for at få lommepenge til sine børn
JAN SØGAARD – Tirsdag den 10. november 2009, 16:23
En 44-årig tidligere kassedame i ALDI begik et pistolrøveri mod ALDI på Nørrebro for at skaffe lommepenge til sine børn. Hun blev selv syg efter et røveri for 10 år siden.
I 1999 var den 44-årige kvinde selv ansat i ALDI, da hun blev udsat for et røveri og brød psykisk sammen. Hun fik tilkendt førtidspension.
—-
Ja førtids pension er jo ikke nok til hele børneflokken….
Hun kunne jo ha lavet være med at købe en hardball pistol, der er 500 kr lige dér…
Kommentar af petersen — onsdag 11. november 2009 @ 23:22
Omvendt kristen????
Det burde nu være omvendt, altså en omvendt muslim
Men Polletikken har blot kopieret
http://www.kristeligt-dagblad.dk/artikel/344454:Danmark–Tidligere-musl im-er-kandidat-for-Dansk-Folkeparti?page=1
Kommentar af tavsen — torsdag 12. november 2009 @ 00:06
Dejligt at se Peter V stille op. Han er en person, der kan fortælle om hvordan det var at være i Iran. Alle de intellektuelle blev hængt i hovedgadernes lygtepæle. Sådan stopper man ytringsfriheden på islamistisk.
Det er det Danmark ikke fatter. Den ustyrlige grusomhed og hvad den gør ved ens sind.
Men det kommer vi vist til, før venstrefløjen vågner op af krybben.
Der er mange, der kan fortælle om islam. Det er underligt, at der ikke findes 20 kendte youtube-tv-kanaler, eller lign, sÃ¥ der kan laves lokal og national “TV”, udenom DRs lodrette løgne og feje fortielser.
Peter og hans lige, skal støttes og beskyttes, så meget som overhovedet muligt.
Kommentar af Loke Thorslem — torsdag 12. november 2009 @ 01:35
Forskellen på den tidligere muslim Peter Vandgaard og andre muslimer er, at Peter af fødsel er Perser !
Dem vi har balladen med er araberne og ofte er det Palaraberne.
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 12. november 2009 @ 03:04
“Artiklen er skrevet af en skolepraktikant.”
Mon det har noget med denne at gøre??
Politiken vil ansætte afviste irakere
http://politiken.dk/indland/article832503.ece
Kommentar af tavsen — torsdag 12. november 2009 @ 07:15
Peter Vanggård er en torn i øjet på 2 store grupper her i landet: Voldelige socialister og voldelige muslimer.
Det bliver spændende at se om han klare skærene.
God valgkamp Peter!
Kommentar af T. Klitgaard Fuur — torsdag 12. november 2009 @ 08:27
Jeg oplevede også manden på DF årsmødet, sommen med fasha kolgi, var han et hårdt 1-2 punch mod den politiske korrekthed.
Aldrig har jeg oplevet en fremmed være sÃ¥ stolt af at være i DK, og det undrede mig sÃ¥re at TV ikke snakkede med ham efter mødet, men det ville jo ogsÃ¥ have ødelagt myten om DF. Jeg hÃ¥ber at de røde/radikale, en dag mÃ¥ høre manden, der pÃ¥ sit knap sÃ¥ gode dansk, taler direkte ind i hjertet pÃ¥ folk. Det ville være en oplevelse som forhÃ¥bentligt kunne nedbryde deres fordomme om muslinger som ofre og islam som god, men i rød stue lytter man kun til folk som “Oliver” og den sociale skrigeabe i S, for der er man totalt blind overfor virkeligheden.
GODT VALG
Kommentar af Broholm (ordblind) — torsdag 12. november 2009 @ 08:52
Iøvrigt:
Så i går på DR 1, at Socialistisk Folkeparti vil gøre et stort nummer ud af at fremføre Dannebrog i den her valgkamp, forsøge at overhale DF indenom i deres patent på danskheden.
Vise hele folket, at SF også er for Danmark og det rød/hvide flag, med stolthed kunne kalde sig: Nationalsocialister!
Kommentar af T. Klitgaard Fuur — torsdag 12. november 2009 @ 08:53
HOV!
Se lige den her:
http://jp.dk/udland/europa/article1883068.ece
Hvad er der mon sket hos Ritzau? Artiklen skjuler jo ikke noget!
Spændende!
Kommentar af Tony Albers — torsdag 12. november 2009 @ 09:35
Velkommen til lands til Peter eller Fredun eller hvad han foretrækker at kalde sig (og uanset hvem han stiller op for).
Kommentar af DaLi — torsdag 12. november 2009 @ 10:53
18
Det er skønt, hvis det forholder sig sådan. DF har i så fald virkelig formået at flytte grænser hvad dannebrog angår. DF har åbenbart fået festlige dannebrog ind i varmen igen.
Det duer ikke at gøre det danske flag til noget suspekt og negativt, nÃ¥r det netop er dannebrog der kommer frem i rigtig mange festlige sammenhænge i Danmark – hos rigtig mange mennesker. Flaget forbindes af mange med fest og fejring. I vores familie har vi f.eks. altid haft smÃ¥ flag guirlander af dannebrog pÃ¥ juletræet. Det har vi fordi vi synes at juleaften er en festlig aften. Ikke fordi det er en religiøs aften. Vi har aldrig betragtet juleaften som en religiøs affære, men som en festlig familie aften.
Det er langt hen ad vejen centrum-venstre politikere der har haft hulans svært ved at tage det afslappet hvad dannebrog angår. Måske de er ved at få et mere afslappet forhold til et traditionsrigt og festligt dansk symbol. Det kunne man da håbe.
Kommentar af Janne — torsdag 12. november 2009 @ 11:39
@ Janne
“Det er langt hen ad vejen centrum-venstre politikere der har haft hulans svært ved at tage det afslappet hvad dannebrog angÃ¥r. MÃ¥ske de er ved at fÃ¥ et mere afslappet forhold til et traditionsrigt og festligt dansk symbol. Det kunne man da hÃ¥be.”
Det hjælper vel også på det, at Dannebrog som gårsdagens fjendebillede på den ulækre feudalstat der blev et kapitalistisk smørhul er sværere at hade med mening bag, når gårsdagens fjende Sovietunionen nu er et kapitalistisk lortehul, der næsten faktisk er en de facto feudalstat af middelalderske proportioner.
Hvis det ikke er et nederlag for den gamle hestrafobi af kataklysmiske proportioner, så ved jeg ikke hvad det er.
Jeg tænker gnæggende små ondskabsfulde tanker til diverse know-it-all lærere fra folkeskole og gymnasie, hvis verdener da må være totalt sammenbrudte i disse år.
Kommentar af DaLi — torsdag 12. november 2009 @ 12:46
19.Tony Albers
Næe- og selvfølgelig må disse norske kvinder der er blevet voldtaget have været berusede !
Underforstået at ellers var de nok ikke blevet voldtaget af de muslimske berigere!
Det ER faktisk groft at karakterisere de voldtagne norske kvinder som have været berusede alle til hobe.
Mig bekendt behøver en dansk kvinde ikke at være beruset for at blive voldtaget, slået ned eller på anden måde forulempede af muslimske mænd.
Her i landet er adgangsbilletten for disse ækle muslimske mænd, at kvinder ikke er iklædt islamiske sække eller hovedtøjer !
Kommentar af Vivi Andersen — torsdag 12. november 2009 @ 13:25
Kristeligt Dagblad beretter: …en eftermiddag, da Peter Vandgaard sad i sofaen og sÃ¥ tv, hørte han pludselig en stemme.
– Den sagde: “Anna skal døbes. Anna skal døbes”. Tre gange hørte jeg det. Jeg fandt straks telefonbogen frem, fandt nummeret pÃ¥ præsten og sagde til ham, at vi gerne ville have Anna døbt. At vi alle sammen gerne ville døbes, fortæller han.
WJ: Ikke betryggende at give politisk magt til en person, som tager imod order fra stemmer i hans eget hovede, og som han (formodentligt) er overbevist om har ekstern, guddommelig oprindelse.
Kommentar af WilliamJansen — torsdag 12. november 2009 @ 13:55
@ 19 & 23
Vedkommende som har copypastet artiklen fra Norge får nok snart sparket, det er jo ikke journalistik at skrive sådan..
citat
Aftenbladet har bedt visepolitimester Hans Vik i Rogaland politidistrikt om å få en oversikt over alle anmeldte voldtekter og voldtektsforsøk og gjerningsmennenes opprinnelsesland de siste årene. Dette vil politiet foreløpig ikke gi fra seg.
citat slut
Man undres over tavsheden fra politiet. Vil de ikke fange forbryderne?
Kommentar af bl — torsdag 12. november 2009 @ 14:12
Lad jer nu ikke narre af denne racefremmede Peter. Godt nok har han skiftet navn osv, men en racefremmed kan man som udgangspunkt ikke stole på. Danmark er for danskerne. Sieg Heil
Kommentar af Peter Hansen — torsdag 12. november 2009 @ 14:26
Et kæmpetillykke til Peter Vandgaard.
Stem personligt på ham.
Lad partiet stille ham op til folketinget. Han vil utvivlsomt få mange personlige stemmer.
Iøvrigt er jeg helt enig med #14 Vivi – Islam er i høj grad en arabisk eksportvare.
Kommentar af Sigwar — torsdag 12. november 2009 @ 14:30
Undskyld det skulle have være #13 Vivi.
Kommentar af Sigwar — torsdag 12. november 2009 @ 14:31
@ WJ
Folkesocialisternes arv fra Soviet fornægter sig ikke.
Politiske dissidenter lider af en psykisk lidelse, som diskvalificerer deres politiske holdninger per se.
Bravo, den herre :-/
Kommentar af DaLi — torsdag 12. november 2009 @ 14:50
#24 WJ (Jannes darling) og #26 “Peter Hansen” . Jeg ved snart ikke hvem af jer jeg finder mest usympatiske men en ting er jeg ikke i tvivl om, kampen for et frit demokratisk Danmark vil blive modarbejdet fra flere sider end man umiddelbart gør sig forestilling om, det være sig bevist eller ubevist.
Kommentar af PB — torsdag 12. november 2009 @ 15:15
@ DaLi/UhrukHaderIslam, du skriver: Folkesocialisternes arv fra Soviet fornægter sig ikke.
WJ: Jeg er ikke folkesocialist. Jeg har aldrig været folkesocialist. Dine gentagne beskyldninger om folkesocialisme, islamisme, socialisme, tilhørsforhold til SF er løgnagtige.
DaLi/UhrukHaderIslam: Politiske dissidenter…
WJ: Drop outsider-fetichismen. Hr. Vandgaard er ikke dissident, men derimod medlem af et regeringsbærende parti. Dansk Folkeparti er magthavere i dette land, medlemskabet af partiet vidner om manglende dissens.
DaLi/UhrukHaderIslam: Politiske dissidenter lider af en psykisk lidelse, som diskvalificerer deres politiske holdninger per se.
WJ: Hvis du blindt følger ordrer fra stemmer i dit hovede, som du mener har ekstern oprindelse, så får du ikke min stemme ved næste valgdag. Jeg har ikke udtalt mig om Hr. Vandgaards politiske holdninger, jeg har udtalt mig om hans personlighed.
Kommentar af WilliamJansen — torsdag 12. november 2009 @ 15:23
30
PB
WJ er ikke min darling, som du skriver. Jeg provokeres også ofte. Men jeg tror at vi når længst i kulturkampen ved at høre flere stemmer. Altså ikke inde i hovedet, men i debatten.
Vi skal da tro pÃ¥ at vore argumenter og holdninger ogsÃ¥ kan holde til WJ. I øvrigt er det da muligt at ignorere hvis der er noget der støder. Prøv at holde fast i hvad bloggens udgangspunkt og fokus er. Det er ikke WJ. Det er Uriaspostens ejer og de ting han stÃ¥r for – og ikke mindst udvælger. Og se hvem han anbefaler til det kommende kommunevalg. Det er ikke WJ kloner. I øvrigt har jeg hen ad vejen læst nogle rigtig gode modargumenter til WJ’s indlæg, som vi aldrig havde set, hvis JW ikke havde skrevet noget. Der er en del her der sagtens kan modargumentere pÃ¥ en frugtbar og saglig mÃ¥de.
Jeg kan forstå at Dansk Folkeparti nu har foreslået at det skal være muligt at få flæskesteg og leverpostej i alle offentlige institutioner i Danmark. F.eks. i børneinstitutioner og på plejehjem. Jamen, er det ikke bare herligt underholdende og god satire, at det nu er provokerende at lave et forslag hvor grisekød indgår. Lad os få flere af den slags skønne forslag, når der ikke skal mere til for at drille den offentlige centrum-venstre mening.
Kommentar af Janne — torsdag 12. november 2009 @ 17:12
@ wislam
Det er bestemt mere utrygt for ALLE, at sætte sit kryds ved en bogstavs tro allah slave tøs, som frivilligt underkaster sig koranens og tilbehørs tekster og lader sit liv styre af en voldsidelogi som iSLAM, som ønsker OS vantro gjort til andenrangs slaver for allahs tilbeder.
Husk det!!! næste gang du sætter dit kryds.
Kommentar af li — torsdag 12. november 2009 @ 18:05
@24 – Hej William
Jeg kan godt forstÃ¥ at du som ateist, uden nogen kristen baggrund er utryg ved folk som frit og frejdigt hævder at have hørt stemmer. Peter Vandgaard har haft en religiøs oplevelse. At skifte til en anden religion er ikke noget man “bare” gør og da slet ikke som muslim, hvor straffen er døden for de frafaldne.
Nu er det engang sådan at de fleste i dette land har en kristen baggrund, selvom de måske er noget tilbageholdne med at tale om hvad de tror eller ikke tror.
Men specielt blandt iranerne/perserne er der mange som er frafaldne. Nogle bliver bahai’er, nogle kristne eller buddhister og andre er bare kommunister, hvad der af nogle betragtes som en pseudo-religion (en dÃ¥rlig en af slagsen).
—
Vovet sagt af en tysk chokoladefrabrikant:
Ich glaube an den Osterhasen, schon aus betrieblichen Gründen, den Oster-Bunny mag ich aber auch
Kommentar af bl — torsdag 12. november 2009 @ 18:25
#32. Janne.
Point Taken. (Samtale fremmer forståelse af div. synspunkter)
Kommentar af PB — torsdag 12. november 2009 @ 20:16
Altså helt ærligt!!! Skal jeg skifte navn fra abdul alim al-farra til Anders Farrari eller sådan noget før jeg kan blive accepteret som dansk ? det er sku da for langt ude.
Jeg er halv araber halv rumæner. Jeg kom til Danmark som 4-5 årig.. det er så lang tid siden jeg kom her at jeg ikke en gang kan huske det. jeg ved bare at jeg har levet i DK det meste af mit liv. Jeg kender hverken noget til rumænien eller syrien. Og bliver jeg spurgt så er jeg dansk muslim.
Begge mine forældre er uddannet læger. Min mor er overlæge på radiologisk afdeling på herlev.. Hun er konverteret fra kristen dom til Islam den gang hun mødte min far og inden hun blev gift. Hun arbejder endda også med tørkelæde. Min far er special læge i ortupæd kirurgi.
Jeg selv er i gang med at uddanne mig til mekanik ingeniør.
alle parter af min familie er i gang med en uddannelse om det er en korter eller længere uddannelse er irrelevant.
Ingen af os, har nogen sinde modtaget herken kontant hjælp eller andet form for ydelse. Jeg personligt har modtaget kontant hjælp i 2 måneder da finanskrisen opstod. Siden startede jeg på uddannelse for ikke at lyde utroværdig.
Men åben bart så er dette ikke godt nok for jer venlige mennesker der sidder bag hver jeres skærm.
Prøv nu lige at tænke jer om. Hvorfor ligger i kun mærke til de indvandrere der ter sig som idioter. procenten af indvandrer som er højt uddannede og elsker danmark og betragter Danmark som deres eget land er langt større end de møg unger i går rundt og følger som hunde siden i kun ligger mærke til dem.
Så helt ærlig.
HVAD FANDEN ER JERES PROBLEM.
Hilsen DEN DANSKE MUSLIM
og jeg er stolt af at være dansk muslim
Kommentar af Abdul — torsdag 12. november 2009 @ 20:26
Jeg håber, at Peter Vandgaard bliver valgt ind på Frederiksberg, hvor han opstiller. Han er en god repræsentant for DF-synspunkter.
Kommentar af Johansen — torsdag 12. november 2009 @ 20:42
WJ skriver:
“Dansk Folkeparti er magthavere i dette land…” Hvor herligt. For ganske fÃ¥ Ã¥r siden var DF ikke stuerene. Nu er DF sÃ¥gar magthavere. Det gÃ¥r den rigtige vej.
34
bl
“Der er en del her der sagtens kan modargumentere pÃ¥ en frugtbar og saglig mÃ¥de.” – Skrev jeg ovenover. Jeg glemte at nævne at der er en del pÃ¥ Uriasposten der sagtens kan modargumentere pÃ¥ en humoristisk, satirisk eller sarkastisk/rebelsk mÃ¥de. Det er ogsÃ¥ godt.
36
Johansen
Det gør jeg også.
Kommentar af Janne — torsdag 12. november 2009 @ 21:58
#25 Peter Hansen.
En joke eller hvad? Nu gør jeg lidt alvorligt grin med dig.
Hvad tror du “Iran” betyder og hvorfor?
Hvis du ikke selv kan finde svaret – sÃ¥ spørg nogle i din omgangskreds.
Kommentar af Sigwar — fredag 13. november 2009 @ 09:28
Min reference til #25 skulle have været #26. Hvorfor rykker indlægstallene påd enne blog sig hele tiden?
Kommentar af Sigwar — fredag 13. november 2009 @ 09:30
#25 alligevel. Ryk igen. Hvad sker der?
Kommentar af Sigwar — fredag 13. november 2009 @ 09:32
36
Så så, nu ikke så vredladen og negativ. Man kunne jo få den tanke at det slet ikke er rart at være muslim.
Kommentar af Janne — fredag 13. november 2009 @ 10:45
#35 Abdul.
Hvis du gør det sÃ¥ godt som du siger – sÃ¥ fint.
Men har du en forklaring på hvorfor så mange med samme religion kommer galt afsted?
Statistikkerne er ret tydelige – du stÃ¥r jo nærmest ud som noget exceptionelt positivt. Som undtagelsen, der bekræfter regelen.
Kommentar af Sigwar — fredag 13. november 2009 @ 13:16
#36 mente jeg. Der er altså noget elektronisk i vejen med denne blog:-)
Kommentar af Sigwar — fredag 13. november 2009 @ 13:18
36.Abdul
Jamen altså : danerne har indtil for nyligt været temmelig afslappede overfor de forskellige trosretninger.
Hovedparten af os betragter religion som en privatsag, altså et forhold mellem den enkelte og hans/hendes religion.
Men denne betragtning har islam fået lavet om på med bl.a. muslimers krav om særrettigheder, muslimers KRAV om at vi, de vantro danere skal udvise RESPEKT overfor muslimer alene fordi de er muslimer.
Personligt er jeg hamrende ligeglad med hvad du tror pÃ¥ – sÃ¥ længe du passer din religion derhjemme bag dine egne vægge, i dit bedehus og holder den for dig selv !
I det øjeblik du og dine træder over disse grænser er det slut med forståelsen fra denne her side.
Jeg finder det uforskammet overfor danerne at de stilles overfor KRAV om at de skal implementere islamiske regler i deres samfund !
Værten skal ikke indrette sit hjem efter gæsternes ønsker.
Desuden eksisterer der 56-57 islamiske lande hvor muslimer, som du, kan få opfyldt Jeres ønsker om at leve i et islamisk samfund.
Her i landet anser vi det for en privat affære at være troende eller ej.
Accept af du og dine afgøres ikke alene ved om I kan klare Jer selv eller ej!
Om den skal falde afgøres i aller højeste grad også af den adfærd, der lægges for dagen overfor det danske samfund og danerne, den oprindelige befolkning, hvis land indvandrene har valgt at slå sig ned i.
Hvordan ville det gå mig, en ikke-muslim, hvis jeg ikke rettede ind efter de regler og love som eksisterer i f.eks. Jordan, hvor jeg er kommet en del ?
Kommentar af Vivi Andersen — fredag 13. november 2009 @ 14:38
@Abdul
tsk tsk – du kalder dig “dansk” muslim.
Undskyld hvis jeg bliver sarkastisk, men hvis det er dig der har gået i den muslimsk/arabisk DIA privatskole, uden øjensynligt at have gidet lære korrekt skriftligt danskd, du er jo ikke ordblind, det er tydeligt, men du skriver ikke ordentligt dansk.
Hvis det ydermere er dig der har (haft) et transportfirma, synes jeg nu nok du skulle transportere dig selv et helt andet sted hen, “inshallah”, det er Allahs vilje du tager væk, det siger han i min øresnegl. Jeg hører det helt tydeligt
Din loyaliteter er jo helt tydeligt overfor islam og ikke overfor Danmark. Du er jo stolt over din mor går med tørklæde. Af de højtudannede udlændinge du taler om er jo et fåtal muslimer. Og er der ikke mere brug for læger i Syrien, tror du? Du er araber, din mor har opgivet sin kristne, rumænske identitet og du giver ikke en tøddel for det smukke land Rumænien, indrøm det dog.
Kommentar af bl — fredag 13. november 2009 @ 16:06
Man skal ikke kaste med sten, når man bor i glashus, jeg har lige spottet mindst 2 skrivefejl i ovenstående tekst.
Kommentar af bl — fredag 13. november 2009 @ 16:12
36 Abdul
Hvor ualmindeligt trist at din mor som offentligt ansat er hijab-tilsløret.
Hijaben hører ingen steder hjemme på offentligt ansat personale, som repræsenterer verdslige institutioner. Patienterne skal ikke belemres med personalets private præferencer.
Offentligt ansatte skal ikke agere omvandrende reklamesøjler for religiøse eller poltiske overbevisninger.
Kommentar af Johansen — fredag 13. november 2009 @ 21:44
48.Johansen
Helt enig med dig !
I dag ved endnu flere end tidligere, at det islamiske tørklæde er et non-verbalt udsagn om, at bæreren er rettroende muslim som tager Allahs krav alvorligt.
Hvilket bl.a. betyder, at den rettroende skal yde sin indsats for at medvirke til at den hele klode kommer under Islam og at samtlige ikke-muslimer underlægger sig islam eller acceptere dhimmistatus.
Det korte af det lange – sÃ¥ ved endnu flere i dag, at det ikke ligefrem er rart hvad der skrives om vantro i de islamiske tekster og hvilke behandlinger vi skal udsættes for om det gÃ¥r som Allah vil.
Og vi ved også, at det er de rettroende der skal udføre Allahs vilje med os andre.
Så en læge med Niqab eller Hijab er ikke ligefrem tillids-og tryghedsskabende, når man er en vantro patient !
Kommentar af Vivi Andersen — lørdag 14. november 2009 @ 00:39
[...] tavsen [...]
Pingback af Peter Vandgaard makes you go HMMM… « Bohemian Rhapsody — lørdag 14. november 2009 @ 11:42
#29, Dali
Når nogen helt åbent erkender at have hørt en uforklarlig stemme, at have lyttet til stemmen og at have adlydt dens ordre, så er det da kun sund fornuft at stille spørgsmålstegn ved denne persons dømmekraft. Det har intet med politisk observans at gøre.
Peter Vandgaard var i klinisk forstand helt uomtvisteligt psykotisk, da han valgte at følge den stemme, han påstår at have hørt.
Kommentar af Fantomas — søndag 15. november 2009 @ 02:02
@ Fantomas, du skriver: Peter Vandgaard var i klinisk forstand helt uomtvisteligt psykotisk, da han valgte at følge den stemme, han påstår at have hørt.
WJ: …og hvis det sÃ¥ bare var det, og han erkendte at “hey, i 1986 havde jeg en psykotisk episode, men livet gik videre…”, sÃ¥ ville det være fint nok. Han har gjort episoden til en central del af hans selvforstÃ¥else. DÃ¥rlig dømmekraft af Peter Vandgaard, og dÃ¥rlig dømmekraft af Dansk Folkeparti at stille ham op.
Kommentar af WilliamJansen — søndag 15. november 2009 @ 11:53