12. april 2019

Haiti-bosatte Jørgen Leth vil have en lempelig udlændingepolitik: Jeg er venner med ’sorte mennesker’

At spørge den kreative klasse hvorvidt de mener Danmark er et racistisk land, er ligesom at spørge en fodboldspiller der netop har tabt en straffesparkskonkurrence, hvad han ‘føler’ lige nu. Det kommer der sjældent noget interessant ud af det, og det bliver selvfølgelig ikke mere interessant når flere af de adspurgte kendisser er ukendte nulliteter. Forventelig holdningsmassage i kølvandet på ‘Danmarks sønner’.

Hvis dystopi-scenariet i filmen nogensinde bliver til virkelighed, så skyldes det folk som Jørgen Leth & Co. En arrogant selverklæret elite, der håner den gennemsnitlige danske skatteyder, mens de drikkes bobler på terrassen i et varmt land. Leth minder lidt om ‘Michel’ i Houellebecqs ‘Platform’ fra 2001, uden dog at drage de logiske slutninger. Fra BT.dk – B.T. på den røde løber: Jørgen Leth bliver frastødt over den danske racisme.

“… Spørgsmålet på den røde løber er i dag, om de kendte oplever eller har oplevet fremmedhad eller racisme i Danmark.

Jeg har ikke oplevet racisme i Danmark, men jeg er meget frastødt af det,’ siger Jørgen Leth. …

‘I mit daglige liv omgåes jeg sorte mennesker. Det er mine venner. Jeg har bekendte fra alle lande og religioner og tager ikke afstand til nogen,’ siger kosmopolitten, der i mange år har haft base på Haiti. …

Synes du, vi er smålige i Danmark?

‘Det vil jeg ikke sige så direkte, men det synes jeg selvfølgelig.’

Jeg synes, der skal løsnes op (for den stramme udlændingepolitik, red.). Selvfølgelig. …,’ siger Jørgen Leth.”

(Jørgen Leth i Lars von Trier ‘De fem benspænd’, 2003; Foto: Filmcentralen)

Tre citater fra Michel Houellebecqs ‘Platform’ (2001).

“Vi holdt en hurtig pause for at spise frokost. I samme øjeblik, i mindre end en kilometers afstand, smadrede to teenagere fra forstadskvarteret Courtiliéres hovedet på en tresårig mand med baseballbats. Til forret fik jeg makrel i hvidvin.”

“Som velhavende europæer kunne jeg for en lavere pris erhverve mig føde, tjenesteydelser og kvindelig service i andre lande; som dekadent europæer der var bevidst om min snarlige død, og som var fuldblods egoist, kunne jeg ikke se nogen grund til at lade være. På den anden side var jeg klar over at en sådan situation ikke var videre holdbar, at folk som jeg selv var ude af stand til at sikre et samfunds overlevelse, ja, ganske enkelt uværdige til at leve…”

“Det var dyrt at leve i Vesten, der var koldt, prostitutionen var af dårlig kvalitet. Det var svært at ryge på offentlige steder, næsten umuligt at købe medicin og euforiserende stoffer; man arbejdede meget, der var biler og støj, og sikkerheden på offentlige steder var meget dårligt. Kort sagt var der ikke så få ulemper… Tanken om at være solidarisk med dette miljø havde aldrig strejfet mig; det var som atrofi hos mig, et fravær.”

Oploadet Kl. 13:31 af Kim Møller — Direkte link43 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/100243/trackback

43 Comments »

  1. Jørgen Leth er inhabil; han elsker at stikke den i det sorte hul med lyserødt indtræk, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 12. april 2019 @ 13:34

  2. Grænsekontrollen ved den dansk-tyske grænse fortsætter frem til 12. november 2019.

    Det oplyser Udlændinge- og integrationsministeriet i en pressemeddelelse.

    Så er det slut med kulsorte negere, der løber over grænsen fra Tyskland og ind i Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 12. april 2019 @ 13:40

  3. Flere sorte bolledyr på 17?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 12. april 2019 @ 13:41

  4. Hvis man kan holde den utålelige selvsmagende vært ud i hele 1½ time, der føles som en evighed, kan man se Debatten fra DR2 i går, sjovt nok om udlændingepolitik.

    Værten var mest optaget af at svine tilhængerne af en stram udlændingepolitik til og stille aldeles meningsløse spørgsmål, der ganske simpelt ikke kan besvares, mens den afghanske studerende blev strøget med håret, hvem sagde kælemuslim?

    Derudover en skrupskør overlæge fra Læger uden grænser samt vistnok Amnesty International, som kun havde ét argument: At det er Danmarks ansvar, at mennesker, der har fået afslag på opholdstilladelse, nægter at flytte tilbage til deres varme lande fra Sjælsmark.

    Og endelig to ledere fra et par virksomheder, der naturligt nok var glade for det øgede arbejdsudbud, som følger af den evindelige tilstrømning. De var ude af stand til at forstå migrantproblemerne i et samfundsøkonomisk og kulturelt perspektiv.

    Kommentar by Henrik Petersen — 12. april 2019 @ 13:47

  5. »Jeg tager kokkens datter, når jeg vil. Det er min ret. Jeg kan have hende, som jeg vil. Hun klæder sig af her i the master bedroom, mens hendes mor er ved at gøre klar til aftensmåltidet eller er i gang med at stryge mine skjorter ude i gården. Jeg mærker efter, om hendes kusse er våd. Det er den, hun er klar, og jeg kan tage hende uden forspil,«
    Jørgen Leth

    -Hvem er racist?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 12. april 2019 @ 13:53

  6. Tak til Kim for dagens emner, og ikke mindst de fine Houellebecq citater – Og til Jørgen Leth, du har, ganske givet, mange kvaliteter Jørgen – Men, og det gør mig faktisk lidt ondt at sige det; når alt kommer til alt, så er du jo bare en humorforladt, naiv, komplet uansvarlig stakkel. Kort sagt, en rigtig selvoptaget skiderik – Det ville klæde dig, blot en gang imellem, at holde din kæft!

    Kommentar by T. Flodur — 12. april 2019 @ 14:03

  7. LØGN PÅ LØGN, FORTIELSER OG FALSKE PROBLEMSTILLINGER, det er hvad DR, TV2 og papiraviserne serverer for os, i en endeløs strøm. Alt det ævl om racisme, man fylder os med. Jamen det er jo en falsk problemstilling! Det som gør danskerne utrygge eller utilfredse, er jo ikke migranters hudfarver, men al den vold og kriminalitet, alle de nedskæringer, forringelser og nye afgifter, alle de lukninger af skoler, hospitaler, skadestuer og posthuse osv., og al den uretfærdige diskrimination af landets egen oprindelige befolkning, som er KONSEKVENSER af masseindvandringen.

    Hvis indvandringsindustrien havde rent mel i posen, var det vel ikke nødvendigt med denne flod af løgne, om uledsagede børn på 2O-3O år med langt sort skæg, om en evigt faldende kriminalitet, om kirurger, ingeniører, atomfysikere og raketforskere fra Syrien, om økonomisk og kulturel “berigelse” osv., osv.

    Der er blevet løjet om indvandringen i 4O år. Er der noget at sige til at mange danskere er dødtrætte af løgnagtig og forræderisk politik og journalistik? Som nu truer børnenes fremtid og Danmark på liv og eksistens.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 12. april 2019 @ 14:16

  8. PS: Husk lige at den besættelse som nu er i gang, risikerer at blive langt, langt, langt værre end den tyske besættelse 194O-45.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 12. april 2019 @ 14:31

  9. En smart journalist har rigtig fået Leth i gyngen der. Men han vil jo slet ikke svare, han er jo ikke idiot.

    Kommentar by Snaphanen — 12. april 2019 @ 14:47

  10. Forskere har opdaget et sort hul.
    Jørgen har for længe siden været i et. Og det var leth som arbejdsgiver.

    Kommentar by p — 12. april 2019 @ 15:30

  11. Sjovt som selv en sexforbryder kan tages til nåde af de røde blot han erklærer sig som ven med negrene

    Kommentar by redneck — 12. april 2019 @ 15:39

  12. Så bliver bandeperkeren Mustafa Rashdan begravet efter alle islams regler og med adskillelse af mænd og kvinder.

    Seks dage efter en 20-årig mand blev skudt og dræbt ved en rasteplads på Rungsted Strandvej, tager hans familie og venner fredag afsked med ham.

    Det sker på den muslimske gravplads i Brøndby fra omkring klokken 15.

    Ifølge Ekstra Bladets mand på stedet er politiet til stede med både civilt og uniformeret politi.

    – Vi er opmærksomme på begravelsen og har ikke yderligere kommentarer, oplyser Københavns Vestegns Politi.

    På invitationen fremgår det, at der først var begravelsesbøn i Al-Hidayah-moskéen på Nørrebro i København straks efter fredagsbønnen, hvorefter begravelsesfølget kørte til Brøndby, hvor mange mennesker var samlet for at tage afsked.

    Efterfølgende er der kondolence for mænd i Nivå og for kvinder i Hørsholm.

    Politiet mener, at drabet bunder i et opgør mellem to kriminelle grupperinger. Også fire yngre mænd blev forsøgt dræbt ved sammenstødet.

    – Vi har en person, der er dræbt af skud. Vi har en anden person, som også er ramt af skud. Og så har vi et tegn på, at en enkelt person skulle være udsat for knivstik. Plus at vi også ser, at nogle af de tilskadekomne har andre skader som efter påkørsler fra biler, beskrev chefpolitiinspektør Magnus Andresen fra Nordsjællands Politi dramaet ved et pressemøde. Han ønskede ikke at svare på, om der er blevet skudt fra begge fraktioner.

    To mænd sidder varetægtsfængslet i sagen p.t. De er begge sigtet for drabet, men kun den ene er fængslet på drabssigtelsen, mens den anden er fængslet på ulovlig våbenbesiddelse under særligt skærpende omstændigheder. Yderligere tre fik deres anholdelse opretholdt, men de blev løsladt torsdag, forbyd perkere ig forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 12. april 2019 @ 15:54

  13. Hvorfor har han valgt at bosætte sig i den vestlige halvkugles fattigste land? Der er mange fordele ved det som forholdsvis velstående hvid mand: Billig arbejdskraft, lave leveomkostninger, højt serviceniveau, massser af tjenende ånder, fristende sexuelle tilbud, høj status.

    Han er typisk for den toneangivende elite. Folk som han ville ikke have noget imod at omdanne Danmark til et Haiti. Bare han selv har det økonomisk på det tørre, uden at skulle konkurrere med de lavtlønnede om arbejde og bolig. Hvad skal sådan en globalist med et dansk Danmark.

    Han er da en interessant personlighed, med visse evner inden for sit felt. Men som typisk kunster er han styret af følelser fremfor fornuft, og dertil ulideligt selvcentreret, uansvarlig og samfundsmæssigt blind. Den slags typer har via medierne haft alt for stor indflydelse på meningsdannelsen gennem mange år. Forhåbentlig er deres tid som meningstyranner snart ved at være omme.

    Kommentar by JC — 12. april 2019 @ 15:56

  14. Haiti – jeg ved ikke, om han bor der mere. Jeg ser ham her i kvarteret ganske tit.

    Kommentar by Snaphanen — 12. april 2019 @ 16:26

  15. Kommentar by Snaphanen — 12. april 2019 @ 16:26

    Jeg ser Jørgen Leth ofte drikke kaffe på min stamcafe, MJ Coffee, i her i min gade, Gothersgade i den dyre ende ved Kgs. Nytorv.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 12. april 2019 @ 16:58

  16. Jeg har ikke set filmen endnu, men det skal jeg da.
    Det er åbenbart en dystropi, men vi kan lige så godt indse, at der ikke er nogen rare udgange på den situation, vi er bragt i.

    Det er sikkert rigtigt, at det virker radikaliserende på nogle muslimer, at vi ikke bare underkaster os og accepterer en fremtid som enten døde eller dhimmier.

    Det er der ikke noget at gøre ved.

    Hvis vi vil overleve som civilisation, er vi nødt til at tage kampen op, og det vil uundgåeligt koste uskyldige ofre på begge sider.

    Da England omsider besluttede sig for at modsætte sig nazisternes hersker-drømme, var man da også klar over, at det ville få katastrofale konsekvenser for millioner af flinke og rare tyskere, der ikke havde gjort andet end at blive født i Tyskland.

    Men det betød da ikke, at det var forkert at gøre det.

    Kommentar by Steffen Richter Nielsen — 12. april 2019 @ 17:08

  17. Ups!
    Det var det forkerte sted, jeg fik sat min kommentar.
    Kan man fjerne den igen?

    Kommentar by Steffen Richter Nielsen — 12. april 2019 @ 17:11

  18. Forleden så jeg igen “Wolt ihr den totalen Krieg?” med Goebbels.
    “Wolt ihr den totalen Multikultur?”
    Ha, ha, ha, ha.

    Kommentar by Glenn Madsen — 12. april 2019 @ 17:19

  19. Jeg kan godt huske nu at Kultur er feminimum

    Kommentar by Glenn Madsen — 12. april 2019 @ 17:21

  20. Hvad skal jeg gøre for at få talstærk politiledsagelse til MIN begravelse?

    Kommentar by Bastardo — 12. april 2019 @ 17:34

  21. ‘Jeg har ikke oplevet racisme i Danmark, men jeg er meget frastødt af det,’ siger Jørgen Leth. …

    Sådan har jeg det også. Jeg har dog oplevet racisme i Danmark. Fra et par muslimske ungersvende på knallert, der spyttede på min kone og mig. Det var jeg meget frastødt af.

    Men det er vel ikke det, de taler om?

    Kommentar by Bastardo — 12. april 2019 @ 17:38

  22. @Carlo Di Napoli: Han bor i gaden oppe over for Rosenborg Kaserne

    Kommentar by Snaphanen — 12. april 2019 @ 17:56

  23. Jørgen Leth er fornærmet over, at TV2 ikke vil forære ham en ferie i Frankrig med udsigt til Touren på første parket. “Skal jeg sidde i Odense? Næ tak”.

    Kommentar by Popeye — 12. april 2019 @ 18:00

  24. Jørgen Lethmælk holder så uendeligt meget af schwartzerne på Haiti, at han blev helt væk efter tsunamien, for ikke at “gå i vejen”. Attaboy!!!
    Lethmælk,livssnyder gl.dreng.
    Har du nu igen været uforsigtig ved indtagelsen af svampe.
    Nej Jørgen, DE dér er IKKE champignoner!

    Kommentar by Knights Templar — 12. april 2019 @ 18:32

  25. Så mange “kendte” der væmmes ved, har oplevet, er udsat for racisme, men ikke et eneste eksempel. Det er bare så nederen.

    Egentlig burde vi slæbe dem i retten hver gang de lukker sådan noget lort ud. Hetz mod folkegruppe, Yup nemlig Danskerne!

    Kommentar by Santor — 12. april 2019 @ 19:00

  26. Jeg vil også gerne rose Kim for den geniale sammenstilling af Houellebeqc citater og Jørgen Leth’s liv og holdninger. Der er forbløffende sammenfald.

    Kommentar by JC — 12. april 2019 @ 19:20

  27. Se her den søde, slanke, blonde Line fra Skive med en dåse Tuborg Classic i hånden spørge Rasmus Paludan, hvorfor han skal tilsvine muslimerne så voldsomt.

    —Men jeg har samme holdning, siger Line, der på opfordring fra Stram Kurs lederen går med til at spille 7 Koran i aprilkulden, skøn og modig pige (spol ind til 1:02:16 i videoen): https://youtu.be/85sdD6uFQIQ forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 12. april 2019 @ 19:24

  28. Leth kunne forsøge at sende på nettet, sponsoreret af fans og finans, panda-pus på Riskær-vejen.
    Moderne teknik, småt men nok teknik til seere og lyttere af størrelse som større stationer.
    Send ham venligst ud af landet.
    Landsforvis nu, der kort beskrevet er en støttegruppe, er leth splittet.

    Kommentar by Peter Buch — 12. april 2019 @ 19:26

  29. Jeg har det med Leth som med Bjørn Elmquist, alt for skærende nasale stemmer, jeg får myrekryb.

    Kommentar by Flaskeposten — 12. april 2019 @ 19:35

  30. Flaskeposten — 19:35

    Tag endelig ikke fejl Flaskepost – Begge De herrer har, Polypper i næsen, hvilket de to halv-idioter ikke har fået behandlet i tide – Det vi ser er ikke en karriere bygget op på viden og intelligens, men, næsten, udelukkende en karriere baseret på polypper – Ja, så let er verden at snyde, sic!?

    Kommentar by T. Flodur — 12. april 2019 @ 20:38

  31. T.Flodur 20:38
    Og så er der skide smart.
    Snotqvist er f.eks helt ude af stand til at lugte, alle de sager han forsvarer stinker

    Kommentar by Knights Templar — 12. april 2019 @ 21:37

  32. Det nyeste nye fra Stram Kurs.
    https://www.youtube.com/watch?v=85sdD6uFQIQ

    Stør Stram Kurs.

    Kommentar by Sindsro — 12. april 2019 @ 22:00

  33. Det er rigtigt, luderne er dyre og dårlige “Det var dyrt at leve i Vesten, der var koldt, prostitutionen var af dårlig kvalitet.”

    Kommentar by BB — 12. april 2019 @ 22:02

  34. En klam gammel mand, som vi heldigvis slipper for at høre på i år, i årets Tour.
    Han rejser vel hjem og knalder en 17 årig igen.

    Kommentar by Kurt — 12. april 2019 @ 22:05

  35. Til #5
    Tøffel-imperalisten er en af Danmarks ægte rigtige racister, men ansvaret for hans synder smider han over på os almindelige Danskere. Og der bliver bragt i DanMarx fakenews, for vi er venstrefløjens syndebukke.

    Kommentar by Hvideplov — 12. april 2019 @ 22:07

  36. 26. 19: 24 det varmer s’gu hjertet at se sådan en dejlig dansk pige som Line med livsviljen i behold. “Pigernes latter og lyse hår mildt om et evigt Danmark står” skrev Thøger Larsen.. Lad gamle Leth beholde sit mislykkede liv: Han var gift med nogle flotte danske damer, men endte med ludere og rygklappere. Som små Caligulaer fører de sig frem med eksotiske varianter. Fordi de kan. Og fordi de ikke kan.

    Kommentar by Uno — 12. april 2019 @ 22:33

  37. Knights Templar — 21:37

    Enig! – Følg, et kort øjeblik, denne tanke: Hvis Låsby-Svendsen havde haft polypper, så havde han været formand for Advokatsamfundet – Alternativt; hvis han havde han været udstyret med en lidt for lang pik, samt lidt viden om franske oste, så havde en fast stilling som kommentator ved/på touren, været indenfor rækkevidde ;-)!

    Kommentar by T. Flodur — 12. april 2019 @ 22:38

  38. Jeg ser ikke så smart ud som Line fra Skive, men jeg var dog med på videoen:
    https://www.youtube.com/watch?v=85sdD6uFQIQ&feature=youtu.be 44:25
    Jeg havde to skilte med. På den ene står der ” Koranen er Fandens Voldsmanual” og på den anden står der ” Hvi´s Allah er skaberen af alting hvorfor har han så givet hans tilbedere en IQ der er mindre end andres?????”
    Der var en del foran volden, ved cykelstien, der tilkendegav, at de gerne ville se skiltene og jeg fik flere “tommel op” tilbage :-)

    Der var spækket med politi over alt. Da jeg kørte ind på pladsen, viste jeg skiltene til et par betjente og spurgte om jeg kom i karambolage med loven, ved at vise dem. Det var et klart nej. Senere kom en betjent hen til mig (foruden ham der havde valgt at stå foran mig) og ville se skiltene. Den med Koranen sagde han ikke noget til, med den anden, med IQ, gav ham betænkeligheder og han sagde, at det jo da var et udsagn. Jeg fortalte om min “tilladelse” og han gik igen. UDEN at se, at det så absolut var et spørgsmål jeg stillede. Jeg tænkte blot mit.

    Paludan og publikum på stien, fik i øvrigt ikke lov at komme hinanden så nær, at der kunne føres en åben dialog og skønt Paludan flere gange bad om at tale med indsatslederen da han blev nægtet at brænde KOranen af, så var det stadig ikke lykkedes at få lederen i tale, da jeg forlod stedet kl. 19.30.

    Fandens tilbedere var der ikke mange af; der var nemlig gratis forplejning for dem ved moskeen, hvilket TV-Midt-Vest så rigeligt dækkede. Kun nogle “”smarte”” LavIQere af Fandens yngel, der, feje som de er, sad i deres biler og var til hindre for trafikken.
    Til gængæld var der mange unge mennesker, der gerne ville have selfies med Paludan. Det var glædeligt at se.

    Den gode mand med dannebrogsflaget var kommet helt fra Randers.
    Den selvoptagne Lav-IQer, med masken til at dække det manglende, blev ret hurtigt forvist til publikum-siden igen. Han henvendte sig til flagmanden og jeg, men vi ignorerede ham begge.

    SYND var det, at ikke ret mange kunne høre Paludans samtaler med de, som enkeltvis, fik lov at tale med ham. Men vi fik dog med, at Paludan, så effektivt fik sat nogle provokatører (fra ungdommens Lav-IQ segment), på plads, så de måtte kapitulerer og sluttelig viste, at de dog var enige med Paludan, med både krammere og selfies.

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. april 2019 @ 00:24

  39. Leth bor nok i Danmark pga vores velfærdssamfund. Han er helt klart blevet gammel med de svagheder, der kommer. Det så man tydeligt ved sidste års tour

    Kommentar by Britta Due Andersen — 13. april 2019 @ 11:06

  40. Jørgen Leth Nu uden neger, og vist også uden cykel.

    Kommentar by Henrik Petersen — 13. april 2019 @ 12:40

  41. Der bor sgu ikke mange negre i Gothersgade.

    Måske finder den gamle fordrukne liderbuk de unge negerpiger på Sugardaters.dk?

    Kommentar by Revisoren — 13. april 2019 @ 14:48

  42. Ved ham Leth godt, at han ikke må knalde tørklædepiger selv om, de er mørke??

    Kommentar by A. Nysted — 14. april 2019 @ 20:50

  43. >4 Henrik Petersen

    Det gamle ord passer stadig. MSM beviser det gang på gang.

    Som man spørger får man svar.

    Kommentar by Erik — 15. august 2019 @ 11:54

RSS feed for comments on this post.