30. april 2019

Biskopper har holdninger til ‘klima’ og ‘humanitære katastrofer’, men ikke til ‘kristenforfølgelser’…

En bekendt skrev forleden, at man ikke kan modsætte sig diskrimination af hvide, uden at blive påduttet et racistisk udgangspunkt. ‘Danmark for danskere’, der langt op i 50’erne var et banalt udgangspunkt (hvad ellers), er nu noget ultra-højrenationalistisk fy-fy, som pæne mennesker skal holde sig fra. Selvhadet antager ofte groteske former, som man kan læse i Kristeligt Dagblad – Biskopper vil ikke med i tænketank om kristenforfølgelser.

“.. Ingen af landets nuværende biskopper vil blive repræsenteret i en ny tænketank, der vil sætte fokus på forfulgte kristne. Det har biskopperne besluttet på det seneste bispemøde, hvor de behandlede en forespørgsel fra tænketanken om at få en eller flere af dem til at indtræde. …

Biskopperne har ikke noget problem med at mene noget, når det handler om klima, sult og andre humanitære katastrofer. Men når talen falder på kristenforfølgelser, klapper de i som en østers. Det siger lidt om deres prioriteringer. Jeg synes, at biskopper for en kristen kirke burde være en klar og tydelig røst og fordømme forfølgelse af kristne trosfæller ude i verden,’ siger han.

Men når talen falder på kristenforfølgelser, klapper de i som en østers. Det siger lidt om deres prioriteringer. Jeg synes, at biskopper for en kristen kirke burde være en klar og tydelig røst og fordømme forfølgelse af kristne trosfæller ude i verden,” siger han.

… Biskop over Lolland-Falsters Stift Marianne Gaarden er uenig i Poul Joachim Stenders kritik.’

‘Det handler ikke om, at vi ikke tør tale om forfølgelse af religiøse mindretal. Det handler derimod om, at mange kristne ude i verden ikke ønsker at blive spændt for en vestlig vogn, hvor man taler specifikt om forfølgelse af kristne. De frygter, at de derved bliver gjort til en brik i en vestlig dagsorden, og at deres situation derved bliver forværret.

‘… Til gengæld bør vi tale om forfølgelse af religiøse mindretal som et overordnet problem.”

(Kristendommen, eneste trosretning, der ikke kan være ofre; Foto: The Clover Cronicle)

Oploadet Kl. 16:10 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/100837/trackback

36 Comments »

  1. Dansk kan være et herligt sprog.
    Vores ledere er lede, og de bliver ledere og ledere.

    Kommentar by fidibus — 30. april 2019 @ 16:25

  2. Sig mig lige engang, er håndjern ikke standard issue hos dansk politi? Kling og klang, Dupond og Dupont på arbejde for dine skattekroner:

    Den 29-årige mand, Jafar Mohammad Rida Al Jasiri, blev ved Østre Landsret i dag idømt otte år fængsel og blev udvist af Danmark for bestandigt i en sag om vold med døden til følge.

    Sagen omhandler en episode fra efteråret 2017 på en tankstation i Holbæk, hvor Jafar Mohammad Rida Al Jasiri i forbindelse med et skænderi med en 39-årig mand påkørte ham i en bil, så offeret senere afgik ved døden.

    Jafar Mohammad Rida Al Jasiri var efter domsafsigelsen under eskorte af Midt- og Vestsjællands Politi, men ved en beklagelig fejl lykkedes det ham at flygte fra politiet kort efter trods bevogtning, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. april 2019 @ 16:26

  3. Hvad er problemet? Almindelige danskere er jo i stigende grad kloge nok til at gennemskue hykleriet. Derfor er folkekirkerne tomme om søndagen. Præcis som MSM mister læsere og seere i titusindvis hvert år. Præcis som amerikanerne fravalgte de falske politikere og valgte en “elefant i en glasbutik” – ikke fordi de ikke kunne se at han er en elefant. Men fordi de ønskede glasbutikken, det etablerede system af sammenspiste globalistiske politikere, embedsmænd og medier, ødelagt.
    Derfor: Lad dem endelig fortsætte det langsomme selvmord som vi er vidner til i disse år. Det gamle må nedbrydes før noget nyt kan opstå i dets sted.

    Kommentar by Thomas — 30. april 2019 @ 16:26

  4. Der må snart findes en vaccine mod Den Radikale Syge.
    Epedimien spredes, og kun en udvalgt skare af immune synes at undgå denne frygtelige tilstand

    Kommentar by k. m. — 30. april 2019 @ 16:32

  5. “De frygter, at de derved bliver gjort til en brik i en vestlig dagsorden, og at deres situation derved bliver forværret.”

    Uha, ja, så hellere fortsætte med at blive nedslagtet af muslimer i det nuværende omfang, det er der da en vis..selvmorderisk..logik..i..
    /sarc off.

    Kommentar by Kimski — 30. april 2019 @ 16:37

  6. >5
    Og hvor ved biskopinderne det fra?
    Har de spurgt eller gætter de bare?
    Jeg troede at præster og deres overordnede var ansat og betalt til at varetage kristnes interesser.

    Kommentar by Erik — 30. april 2019 @ 16:47

  7. Dansk idiot politi er en farce:

    Politiet vurderer ikke, at perkersvinet Jafar Mohammad Rida Al Jasiri, der har slået en mand ihjel med sit køretøj, er farlig, men borgere der ser ham, skal undlade selv at tage kontakt og underrette politiet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. april 2019 @ 16:53

  8. JP SKRIVER I DAG om at tilliden til politikerne og journalisterne er helt i bund.

    Ja, naturligvis er den det. For trods løgnekampagner og fortielser har de fleste fornuftige og normalt begavede danskere gennemskuet at mafiaborgens politikere er deres fjender (ligesom journalisterne), og at alle de gamle partier deltager i undergravningen af Danmarks frihed og kultur, og i ødelæggelsen af det danske folks liv, sikkerhed, livsglæde, økonomi, velfærd og fremtid.

    En blog her hos Uriasposten handlede om at Danmark er blevet en galeanstalt hvor sindssyge har magten. Meget tyder på at det er rigtigt. Vores samfund ligner det svenske mere og mere, hvad angår rødfascistisk politik. Mængden af uduelighed, korruption, feminisme, dumhed og forræderi er overvældende.

    I Frankrig og Sverige er de en smule længere fremme end os mht. indvandring og afrikanisering mv. I Frankrig er 8OO kirker blevet hærget og forsøgt nedbrændt. Hertil kommer terror-aktioner med hundredvis af drab på sagesløse civile. Oveni røverier, overfald, voldtægter, brandofre og anden kriminalitet. Ofrene kan tælles i titusindvis.

    Også i Sverige er hverdags-terroren og forbryder-uvæsnet kommet ud af kontrol. En art stats-terror og guerilla-krig mod svenskerne er i gang.

    Herhjemme må civilbefolkningen lide under dominans-kriminalitet osv. Risikoen, truslen, faren findes nu overalt i landet, for overfalds-banditterne kan slå til overalt. Er man i byen eller på landet, i skoven eller på stranden, i skole eller bil, tog eller bus, er risikoen for at blive impliceret i skyderier, overfald, knivstik, røverier eller lignende, mangedoblet siden 198O. Ja, selv hjemme er man udsat for at hjemmerøvere og voldsmænd trænger ind.

    Politikerne har afskaffet danskernes sikkerhed. Staten skulle sørge for sikkerhed, lov og orden, men politikerne gider ikke leve op til deres pligter. Tværtimod planlægger de nu at afskaffe folkestyret og nationen, samt at udskifte og afskaffe danskerne. Endnu mere afrikanisering og islamisering er på vej, efter Marokko-aftalen med Merkel og EU.

    Borgens gamle partier vil ikke danskerne noget godt.

    Kommentar by tp — 30. april 2019 @ 17:24

  9. Selvhad er det nu nok ikke.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 30. april 2019 @ 17:33

  10. PS: Nu om dage udvælges biskopper efter om de har støttet Venstre, Socialdemokraterne, de Radikale eller Enhedslisten. Alle udnævnelser er politiske, og kun blodrøde eller blårøde biskop-emner har en chance for at blive udnævnt.

    Kommentar by tp — 30. april 2019 @ 17:39

  11. Fyr samtlige eller udfas dem.

    Kommentar by Peter Buch — 30. april 2019 @ 17:49

  12. Det er mange år siden jeg forlod ørkenreligionerne i sandet, om jeg så må sige. Da præsterne begyndte at udbrede deres politiske meninger iført “arbejdstøjet”, var de frivillige indbetalinger herfra slut. Nu er det kun de tvangsinddrevne midler de får.
    Støt Stram Kurs, det er sidste chance hvis vi vil undgå at skulle gribe til våben. Det bliver alt for dyrt for os alle sammen, hvis vi skal igennem en ødelæggende og frygtelig borgerkrig. Og tag ikke fejl! Borgerkrigen kommer, hvis vi ikke handler med rettidig omhu.

    Kommentar by Lider af danskhed — 30. april 2019 @ 17:58

  13. Kirkesvindlere . Hverken mere eller mindre .

    Kommentar by krassisten — 30. april 2019 @ 17:59

  14. Dumme eller bange? , mest sansynlig begge dele

    Kommentar by k. m. — 30. april 2019 @ 18:08

  15. Biskopperne er ulve i fåreklæder, og man kan ikke kalde sig kristen, når man ikke forsøger at råbe op om de nu 130.000 kristne, der på globalt plan myrdes hvert år – af muslimer. De gejstlige tjener kun mammon, med meget få undtagelser i præstestanden i Danmark. Et stort vink m en vognstang, om disse ulve i fåreklæder, disse falske kristne, er når de inviterer mohammedanere ind i kirker for at bede!! Jeg væmmes! I morges faldt jeg over en virkeligt oplysende artikel fra en kristen amerikaner, som citerer nogle for mig helt ukendte vers fra koranen, og han forklarer, at islam kommer fra Kristi fjende, djævelen. https://fortressoffaith.com/islam-religion-of-the-devil/ Det er en meget fascinerende og velskrevet artikel (engelsk), og jeg vil anbefale folk at læse den. Den giver nogle betydelige argumenter ift kristendom vs islam, og opridser nøjagtigt, hvorfor ‘allah’ IKKE er den samme som vores Gud, som en for stor del af præstestanden mener. De gejstlige er som de fleste politikere og mainstream medier: en flok islam-leflende farisæere!

    Kommentar by Kuffar — 30. april 2019 @ 18:23

  16. Men derudover cadeau til den præst, som har skrevet ovenstående artikel! Tak! Jeg kan ikke gå ind på artiklen på KD, men det lader til at være Joachim Stender, og han er en præst, som jeg synes adskiller sig positivt fra de fleste andre præster nutildags.

    Kommentar by Kuffar — 30. april 2019 @ 18:29

  17. fEMINISERINGEN af folkekirken har ødelagt folkekirken. Alle de kvindelige biskopper og præster er feminister eller pladderhumanister.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. april 2019 @ 18:32

  18. …FEMINISERINGEN

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. april 2019 @ 18:32

  19. Husker at præsident Hussein Obama konsekvent nægtede at betegne det som islamistisk terror, hver gang nogen af hans trosfæller havde slagtet vantro rundt om i verden.

    Må jeg i øvrigt foreslå, at udnævne Uwe Max Jensen til ny kultur- og kirkeminister efter valget, så der kan blive muget godt og grundigt ud i råddenskaben…

    Kommentar by Revisoren — 30. april 2019 @ 18:52

  20. Fyr så de ynkelige fjolser!

    Kommentar by Winged Hussar — 30. april 2019 @ 18:53

  21. #2
    Hvad er det du “skriver”. Undslap denne højintelligente og højpandede forsker vores uduelige lavpandede pikpansere foran Niels Bohr Instituttet?
    Der står desuden han fik hjælp af ligesindede.
    “Er det Sharia-Jeppe. Er det ham igen🎵🎶🎵”

    Islam = Underkastelse:
    Pikpansere og Bispe-klima-homoer i alle regioner foren eder!
    Gud fader, hvor ER jeg uendelige træt af at læse om forræderiske og landsskadelige “landsmænd”.

    Kommentar by Knights Templar — 30. april 2019 @ 19:04

  22. Hr. Stender forsøgte to gange, indtil videre, selv at blive valgt til bisp.
    https://da.wikipedia.org/wiki/Poul_Joachim_Stender

    Kommentar by Peter Buch — 30. april 2019 @ 19:12

  23. Et træ kendes på sine frugter, og desværre tror jeg faktisk at biskopperne også er med i satans synagoge og bekæmper kristendommen aktivt.

    Biskopperne står der i deres fine genvandter og ser så hellige ud, men er en værre samling hyklere og tilhører den gruppe som Jesus kaldte for øgleunger og hyklere, der nok ærer Gud med deres læber, men hvor hjertet er fraværende.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 30. april 2019 @ 19:18

  24. Abraham religionerne og dem der er baseret derpå er lort.

    Kommentar by Flaskeposten — 30. april 2019 @ 19:47

  25. Jeg er så arrig, efter at ha’ set snogen Michael Pamber i TV2 Nyhederne.
    Der var absolut intet om den undvegne drabsdømte og udviste perker. INTET.
    Er vi derhenne nu hvor scenariet er SÅ meget business as usual.
    Eller – MSM blevet vore politikeres – herunder poliktiets – swinger-venner.
    Husk GUMMI!
    Forestil Jer lige voldpsykoperkeren udskiftet med Rasmus Paludan i denne “hændelse”.
    Tror plastikkabinettet på min fladsskærm var smeltet under al opstandelsen.

    Kommentar by Knights Templar — 30. april 2019 @ 20:04

  26. Hvad går kirkeskatten egentligt til?

    Kommentar by Bastardo — 30. april 2019 @ 20:12

  27. Ja Vesten står/stod jo for den frihed fra bl.a lovreligiøsitet, som Islam påbyder i modbydelig detaljer også overfor kristne, som risikere dødstraf for blasfemi, som Jesus jo også blev dømt til døden for- først af Kaifas, og senere understreget af Pilatus, som jo ikke forstod et kvæk af hvad de indfødte havde gang i (Han kunne jo ikke hebræisk), og kunne ikke forstå hvad Jesus skulle dømmes for. (Lukas evg. Du siger det selv)…men hvad rager det biskopperne som hellere vil lefle for Islam, som hader dem og Deres medmennesker og næste….det er så pinligt at lægge mærke til at min agtelse for dem er faldet ufatteligt dybt. Intet kunne være mere ligegyldigt end den Danske biskopstand, hvor den sidste Jan Lindhardt (for Roskile) havde min agtelse. Resten lider enten af Stockholmssyndrommet eller er alt for feje til at jeg gider at forholde mig til noget af det de siger. Styrk kristendommen i Danmark. Støt SIAD. God tirsdag aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. april 2019 @ 20:28

  28. Og, det er en af de andre grunde til at kirken, ligesom alle andre NGO´er skal fjernes fra finansloven. Folk der ønsker det kan financierer deres egen hobby som alle andre og deres fritidssysler.

    Kommentar by Santor — 30. april 2019 @ 21:06

  29. Det, at de bruger præcis samme formulering i begge tweets, siger jo blot alt om, hvor meget de konspirerer bag tæppet.

    Kommentar by Voltzejn — 30. april 2019 @ 22:38

  30. Jeg meldte mig ud for mange år siden og skrev til præsten, at det var fordi jeg ikke troede på nogen gud mere og at jeg ikke ville støtte det ræverøde, landsskadelige radigale klynkehus, som er den danske folkekirke eller valg- eller frimenigheder..same shit!

    Jeg skal ikke begraves men asken spredes et af de steder som jeg altid har gået og løbet…op i røven med loven om hvor man må få sin aske spredt..min aske er mig og mit og ingen andres..de skal bare holde kleptomanerne fra det her personlige!

    Kommentar by Black Watch — 30. april 2019 @ 23:06

  31. Crackhead Hussein og Killery kender Påske-tilbedere? Men satans barbarere med krumsabler og bombebælter er et muhammedansk samfund.

    Jov-jov og alt imens Løkke-Fonden bugner af velvære terroriserer hans gæster danskerne i eget land, Danmark. De skaber endnu et muhammedansk samfund, som Globalist/satanisterne kan hilse og tilbede.

    Kommentar by Iznogut — 30. april 2019 @ 23:51

  32. De radikales tentakler er infiltreret over alt.

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. maj 2019 @ 00:13

  33. Stor tak til Kim Møller for at trække al denne råddenskab frem i lyset. Husk at vaske hænderne grundigt inden du går i seng !

    Kommentar by Torben Cároc — 1. maj 2019 @ 10:11

  34. Killary og Obamse, disse to Deep State forbrydere som alle lalleglade danskere ikke formår at gennemskue, ikke så underligt de to er imod kristendommen når de for længst har solgt sjælen til selve Fanden og den globale islamisering.

    Kommentar by LarsB — 1. maj 2019 @ 15:33

  35. […] en muslim kan være uskyldig. Kristne ved noget om skyld, så det burde de kunne klare. Bortset fra danske biskopper, […]

    Pingback by Full Baghdadi video with English subtitles « Snaphanen.dk — 1. maj 2019 @ 17:03

  36. Jeg ved godt det kan lyde hyklerisk, og måske også mærkeligt, men det er ene og alene motivet jeg beder jeg om at se på. Paragraf 4 i grundloven siger at (omskrevet) at den evangelsk lutherske kirke er vores Folkekirke……Det står i Grundloven….Ja jeg ved godt at de danske Biskopper dags dato (æret være Jan Lindhardt…fra en DR2 udseendelse,…før han døde) ikke er noget værd overhovedet og hykleriet i forhold til Deres medkristne i ord er alt for synligt. ja jeg ved godt at der ikke er mange præster som er noget værd, i Deres kulturradikale selvforståelse (Ikke alle og tak for det)…..Men netop fordi Islam er en streng lovreligion, er det yderst vigtigt vi stadigvæk har paragraf 4 i Grundloven, som siger at den evg. lutherske KRISTNE kirke er Folkets kirke…..ville det være en katastrofe, hvis denne paragraf blev ødelagt….(Lidt lignelse om den onde ånd der bliver jaget ud af et hus, men vender tilbage med 7 andre, fordi huset står tomt og det sidste vil være værre end det første :-))….Sålænge vi har den paragraf undgår vi de værste islamiske hoveder i Folketinget Derfor beder jeg jer ydmygt. Ærede medborgere herinde. Bliv i Folkekirken….Der er brug for det i kampen imod Islams modbydelige mentalitet, især ud fra lovgivningsarbejdet derinde, og fremover. kritiser præster og især biskopperne, men lad kirken stå i Grundloven. (Please). Støt SIAD. God 1 maj. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 1. maj 2019 @ 19:52

RSS feed for comments on this post.