11. maj 2019

Dansk-tyrkiske Tayfun støtter Paludans pointer: “Jeg kan da godt forstå, at De holder af Danmark…”

En af grundene til at jeg hører en del samtaleradio, er det simple faktum, at det foregår med et mindre fintmasket filter. Når Ekstra Bladet gør en førtidspensionist landskendt med overskriften: ‘Claus stemmer på Paludan‘, så havde man næsten forventet overskriften tre dage senere ‘Claus har fortrudt: Paludan er ligeglad med mig‘. Nu var Paludan ‘en dårlig parodi på Adolf Hitler’, idet han tilsyneladende ville skære i førtidspensionisters ydelser. Af samme årsag overvejer Claus nu Nye Borgerlige… Ingen blev klogere om noget. Ja, faktisk blev vi alle dummere.

I radioen er det sværere at redigere i virkeligheden. Folk taler mere frit, ikke mindst folk der ikke er medietrænede. Den gode René Fredensborg er tilbage på Radio24syv med programmet ‘Den Blå Bog’. I programseriens første afsnit havde han blandt andet filminstruktør Søren Fauli i studiet, under en debat om Rasmus Paludan og partiet Stram Kurs. Det blev yderst interessant.

Første lytter der ringede ind var en Tayfun Ewald Kragh fra Køge, der fortalte, at han er det synlige resultat af et forhold mellem en dansk kvinde og en tyrkisk mand. Trods det danske efternavn, forventede man det værste.

Fordommene holdt ikke stik. Tayfun var måske nok halvt tyrkisk, født som muslim, men var konverteret til Kristendommen, og havde absolut ingen sympati med den fremherskende tolerante ‘mødes på midten’-tankegang’. Han tog vag afstand fra Paludan et par gange, men stod op for Paludans overordnede pointer. At vi er danskere, og skal forblive danske. Da Søren Fauli konfronterede ham med det etniske element i Stram Kurs’ udlændingepolitik, gav han los. Hvis det kunne bevare Danmark dansk, så ville han flytte til Tyrkiet, og tage en for holdet. “Som en gave til at passe på Danmark.” Interviewet kan høres her.

Tayfun Ewald Kragh, Køge: … Jeg må indrømme at jeg bliver rigtig rigtig trist når jeg hører Jer tale herinde. Fordi det er som om at I ikke har forstået, hvad der foregår. Nu har man i Vesten haft en indvandring fra 3. Verdenslande, primært muslimske lande, og i den forbindelse, hver gang man har sagt noget imod det, så er man blevet dæmoniseret. Hvorfor folk i dag, når jeg snakker med folk – Jeg kører rundt i hele landet, når jeg snakker med almindelige danskere, så er det simpelthen danskere som har prøvet mere end en gang, at have et familiemedlem, eller selv har prøvet at blive overfaldet. Hver gang de har mødt et menneske med muslimsk baggrund, så har De prøvet at blive truet, eller intimideret i en eller anden forstand. Her snakker vi altså flere hundrede tusinde mennesker, der har prøvet, og det I bare ikke forholder Jer til, det er at man i mange muslimske kulturer, der samtaler man ikke på samme måde som, slet ikke i Skandinavien. Det er så uhørt den måde vi kommunikerer, den måde vi går hinanden i møde på. Det som om I ikke ved det, som superintellektuelle veluddannede rige mennesker med masse af resurser. At den måde at kommunikere på er så uhørt civiliseret, at jeg ikke kan se i verdenshistorien, når jeg læser tilbage, jeg kan ikke se på noget tidspunkt, at vi har været så civiliseret, hvornår har vi sidst været så tolerante.

René Fredensborg, Radio24syv: Jeg skal bare lige høre. Din pointe er at du synes der er en elite, som vender det blinde øje til.

Tayfun Ewald Kragh: – Det er så tydeligt, at der har været en Martin Luther i Kristendommen, og der ikke har været en tilsvarende (i Islam)… Islam i den form den har nu er undertrykkende, selv for muslimer.

René Fredensborg: – Og det er derfor Tayfun, at du stemmer til højre. Hvad stemmer du her til valget?

Tayfun Ewald Kragh: Jeg ved ikke hvad Jeg skal stemme. Jeg synes, at han har en del pointer, ham Rasmus Paludan, men han er også pissefarlig. Jeg synes det går på to ben der. Den ene er, at når man lukker ulven ind, så fodrer man den, og den bliver større og stærkere. Det andet er, at der rent faktisk er noget om snakken. Vi føder færre og færre mennesker i Vores kultur, muslimer føder mange stadigvæk – selvom de har været her i to eller tre generationer, så får man stadigvæk mere end tre børn. Hvis ikke man ændrer sine værdier og sit tankegods, så bliver det jo et helt andet land. Det har de jo ret i ude på højrefløjen. Og Jeg kan da godt forstå, at De holder af Danmark, og den her tolerante Kristendom. Jeg er selv forelsket i skandinavisk mentalitet. Nu har Jeg rejst rundt i hele Verden, og Jeg synes virkelig Vi har noget Vi skal passe på. Men det er ikke, ved ikke at stå op på sine grænser, og det her i medierne med, at det lige pludselig er Rasmus Paludans skyld at København bliver brændt ned. … Vi må da være ansvarlig for egne handlinger, men det er man ikke i haditherne, i Koranen.

Søren Fauli, filminstruktør: – Det der med at pakke Koranen ind i bacon, og brænde den af. Det er da provokerende.

Tayfun Ewald Kragh: – Ved du hvad. Jeg finder det enormt provokerende, at nogle brænder det danske flag af. Mener Du det giver mig ret til, at slå dig og dine ihjel, hvis du gør det. … Det han prøver at vise, er at opererer man ikke med samtalekultur når man bliver presset, så slår man hinanden.

Søren Fauli: … du kommer fra en muslimsk baggrund, skal du så smides ud?

Tayfun Ewald Kragh: Jeg kommer ikke fra en muslimsk baggrund. Jeg kommer fra en dansk og muslimsk baggrund. …

René Fredensborg: – Skal du smides ud eller hvad, hvis Stram Kurs kommer ind?

Tayfun Ewald Kragh: Jeg er næsten ved at komme til… Jeg snakkede fornyligt med nogle af mine kammerater, der også har været soldat for Danmark. Det er sgu lige før, at hvis jeg kunne sige, at nu flytter jeg til Tyrkiet, og så må det være ved det er. Som en gave til at passe på Danmark. Så er det sgu lige før jeg ville gøre det. For jeg elsker virkelig Danmark. Jeg kan mærke kærligheden for både Helmuth, Rasmus, Vibeke – de elsker Danmark på en anden måde end man gør ude på venstrefløjen.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/101138/trackback

54 Comments »

  1. Det er flot af ham når nu de fleste danskere ikke engang gider overleve.

    Kommentar by Winged Hussar — 11. maj 2019 @ 11:03

  2. Tayfun Ewald Kragh er en modig mand, og jeg vil gerne give ham et klap på skulderen. Jeg håber, at han bliver i Danmark, for er der noget, vi har brug for i det her land, er det netop folk med den slags kærlighed til deres land.:-)

    Kommentar by R. W. Emerson — 11. maj 2019 @ 11:07

  3. Fantastisk, næsten rørende at høre. Og dejligt klarsynet befriet af hjernevasken på kogeprogram. Hans andre landsmænd har modtaget. Utroligt, hvis ikke de tanker han gør sig, får alle halalhippierne til at genoverveje deres lallenaive mindset.
    Hér er der en person med nærmest et ben i hver lejr. Der om nogen er i stand til at sondre mellem “dem” og “os”. Brug det før det endegyldigt er too late.
    Mht. ham snotskovlen Claus, der den ene dag er varm fortaler for Stram Kurs. For den næste dag, at være lodret imod.
    Så er han vel et smukt eksempel på hvorfor det bl.a er gået helt galt herhjemme og i resten af Vesten:
    Egne små egoistiske interesser her og nu. Uden tanker for, hvad det vil lede til på længere sigt.

    Kommentar by Knights Templar — 11. maj 2019 @ 11:20

  4. Så godt sagt Tayfun E Kragh, blot forfærdeligt vi har så dumme folk som bl. a Søren Fauli.

    Kommentar by IES — 11. maj 2019 @ 11:21

  5. Tayfun tror at Islam kan får en Martin Luther. Men det kan Islam ikke få, da Islam er Kaliffens totalitær politisk ideologi der er forklædt som en religion. Kristendommen er en religion der har en Gud (omend han har mindst 14 forskellige navne i det gamle testamente). I Islams Quran er der en Allah og hans 3 døtre, Al-Lat, al-Uzza, and Manat, se Surah 53:19-20. Disse døtre bortforklares bagefter med at Muhammed blev narret af Djævlen til at sige onde og falske Quran vers. Men Muhammed er uskyldig fordi han ikke kan kende forskellen imellem ærkeenglen Gabriel og Djævlen. Men problemet er så bare at man logisk heraf ikke kan slutte andet end at alle Muhammeds åbenbaringer er ubrugelige, for han kunne ikke selv afgøre om det kom fra Gud eller Djævlen. Så Islam har reelt ikke nogen gud, alt handler bare om at tjene Kaliffen og dette bekræftes igen og igen i Quranen. Og hvis man som muslim vil i himlen/paradis er der ikke nogen gode gerninger som hjælper med dette. Man kommer i Islam kun i himlen hvis man dør i kamp for Kaliffens profit(Islam), se mere her:
    https://www.thereligionofpeace.com/pages/quran/killing-avoid-hell.aspx

    Kommentar by Hvideplov — 11. maj 2019 @ 11:33

  6. Tayfun Ewald Kragh, en mand med bevidstheden, fornuften og intellektet i orden.

    Kommentar by Dansk Stolthed — 11. maj 2019 @ 11:34

  7. Tayfun er jo dansk. Han er vokset op i et hjem med en dansk mor, som har læst danske børnebøger og sunget danske børnesange for ham.
    Han har to danske bedsteforældre.
    Han har aktivt konverteret til kristendom.
    Hvis Tayfun ikke havde konverteret, og havde fået børn med en kvinde fra Tyrkiet, så havde disse børn ikke været danske, idet dansk sprog og kultur ikke havde været dominerende eller endog jævnbyrdig eller overhovedet til stede.

    Kommentar by Træt — 11. maj 2019 @ 11:43

  8. Bravo Bravo Bravo. I min optik har det aldrig været en -Etnisk – spørgsmål. Jeg elsker den frihed vi har i Danmark (og sikkert også andre lande), men MSM og en del af Venstrefløjen er simpelthen så fordummende selvretfærdige, og løgnfulde i Deres moral, at de lyver på baggrund af et eller andet Nazistempel, som de selv er en del af, når de undertrykker ytringsfriheden. Islam minder da om noget om Nazismen med dens Førerprofet ideal, og dens konstruktion og indhold. I en tid hvor eksprestoget, Bilen, og flyvemaskinen er opfundet kan vi da aldrig nogensinde opretholde en orginal dansk etnisk forhold i længden. Det er mig også flintrende ligegyldigt, men at man stiltiende accpetere Islam (som religion), imens man lefler for den på Venstrefløjen (føj for den lede den nazileflende venstrefløj), imens vi sender soldater ud af landet for at bekæmpe konsekvenserne af Islam i udlandet??? Imens samme idiotpartier (Især Løkke) ikke mener det er Islam der er problemet (Idiot)…..Jamen jeg er målløs…Kære soldater. I som sætter jeres liv på spil for de værdier Danmark står for, som har været sendt ud for at kæmpe i Afghanistan, Syrien, Kososvo…min opfordring til jer. Stem på Rasmus Paludan og Stram kurs. Han sætter livet på spil som politiker, for at Islam ikke skal overtage den frihed vi har og ødelægge den (imodsætning til den sædvanlige diplomatiske fejhedsparade af MSM og den sædvanlige Politiske elite). Han har fortjent det. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2019 @ 12:01

  9. @ 7 men det kan være m livet som indsats at konvertere til kristendommen. Han må have haft en ret laissez-faire far, som ikke har ønsket at tvangskonvertere sin danske kone, så sandsynligvis ikke praktiserende muslim. Hurra for det! Jeg bliver næsten helt rørt over Tayfuns bemærkninger, og jeg synes, han udtrykker det at være dansk meget godt. HAN skal bestemt ikke rejse tilbage til Tyrkiet, for ham har vi brug for!

    Kommentar by Kuffar — 11. maj 2019 @ 12:03

  10. ALEXANDER, MS Carstens m.fl.: jeg vil godt være med, hvis vi skal sætte klistermærker op, mhp at fortælle folk sandheder. . Hvor skal vi mødes? Det er nok sidste demokratiske valg nogensinde, hvis ikke der sker ændringer i tilstrømningen af antidemokrater.

    Kommentar by Kuffar — 11. maj 2019 @ 12:08

  11. (Og så mangler vi bare Marrakesh-aftalen bliver en del af konventionerne og alle de -ikkesødsuppe hoved i busken MSM- som kritisere en- usekulær diktatorreligion med dens førerprofetideal- gør at alle andre journalister skal arresteres etc etc etc. Det høre jo til privatlivets fred, når repressentanter af Fredens religion halshukker nogle dekadente vantro kvinder).

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2019 @ 12:08

  12. Fremover vil MSM nok kforsøge at karaktermyrde RP uden at lade ham komme til orde, og uden at forholde sig til fakta. Sandheden er ilde hørt.

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2019 @ 12:11

  13. # Netop 2. Her kommer det frem, som næsten aldrig, at det er DANMARK der er politikkens mål! –
    og ikke om Palludan er rascist eller ej, om ‘Islam er bedre(?) end kristendommen’ eller ej – en absurd synsvinkel; media altid gør det jo altid til et spørgsmål om personer.

    Skal vi anerkende Islams forpligtelser til at-
    ’slå de vantro ned hvor de finder dem’ (2.91)
    ‘opsøge og korsfæste de vantro hvis de kritiserer I’ (5.33)
    ‘halshugge dem som tror på andre skrifter end Quran’ (8.12)
    ‘bekrig de vantro nærmest overalt’ (9.123)
    – ja hvorfor ikke, det rager mig nærmest en hylende fis,
    dvs hvis de har de tilbøjeligheder er det deres egen sag-
    pointen er at …DE SKAL BARE IKKE GØRE DET HER… !!!
    (og vi skal nok finde midler til at imødegå dem hvis de kommer)

    Jeg har hørt indslaget på radio24syv, helt rigtigt af Kim Møller at fremhæve det – det er skelsættende.

    Kommentar by Erik Rasmussen — 11. maj 2019 @ 12:15

  14. ‘Ikke racist’ (EB-citat) dadada…

    Jeg ved fortsat ikke rigtigt hvad jeg skal tro om denne blog, men lad os gøre et forsøg – eller endnu et forsøg .)

    I en af de sidste tråde har jeg prøvet at stille spørgsmålet, hvordan vores samfunde har kunnet ændre sig, og i løbet af nogen årtier, fra nogenlunde fornuftige til bindegale – og altid oppe fra ‘eliten’ helt ned til ‘the sheeple’ (= gruppesindssyge). Jeg har ikke kunnet se at det har ført til nogen mere følbare reaktioner – måske læser ingen, når de ser mit navn, eller også tager det bare lidt tid, og for en sikkerheds skyld skal man først se om/hvordan de andre reagerer? ‘Jeg er ikke racist, og jeg har intet imod ham, men han er jo ubeføjet udlænding’ .)

    Hvorfor kommer jeg som ‘udlænding’ her, af og til, eller også igen og igen? Det er helt enkelt: Danmark har en overordentlig livlig og forholdsvis (men IKKE helt) intelligent og uhindret diskussion, og det er nødvendigt for os i hele Europa (eller selv hele vestverden), hvis vi vil ændre noget. Så hvorfor skulle det ikke begynde netop i Danmark? Men i skal være klare over jeres rolle og spille med!

    Ok, prøv nu lige et øjeblik at følge: Uden at være klare over det har vi alle siden 1945 fuldstændigt siddet i en ‘antisemitisme’-bur. Alle de andre ord – som ‘racist’ osv – er bare afledninger af dette ur-begreb. ‘Antisemitisme’ er – ligesådan som ‘islamofobi’, som ved M blev dannet after ‘antisemitisme’-forebilledet – et tomt svindelord, der kun har ET formål: Det skal manipulere og intimidere dig til at tro at det er ‘ulovligt (eller uønsket eller …) at kritisere J (og M). Orientalere som religions-styrede mennesker kan slet ikke lide det, ikke sidst fordi de er underlegne, når vi bruger vores (forhenværende?) intellekt i sådanne spørgsmål. Det er den, der har skabt vores civilisation.

    1945: J har valgt et meget klogt tidspunkt for deres angreb mod os – lige efter VK2, og efter at de hvide lande afviste 1938 under Evian-konferencen https://en.wikipedia.org/wiki/%C3%89vian_Conference at lade J indrejse, for at redde dem for forfølgelserne. J kunne dermed beskylde alle hvide lande for ‘antisemitisme’, og det virkede (og siden dengang har det haft lov til at fortsætte virke). I det øjeblik hvor vi (de os ‘repræsenterende’ politikere) har accepteret denne fordømmelse af os ved J samt dette os ved J pålagte svindelord, har vi ladt os afvæbne: UDEN VORES KRITIKEVNE ER VI BLEVET FORSVARSLØSE OVERFOR J & M.

    Men det med ‘antisemitisme’ som grund for J-forfølgelserne er ikke sandt: J har deres hele diaspora-historie igennem haft større problemer med deres ufrivillige værtslande, helt enkelt pga Js – i det mindste sagt – ubelærbart eksotiske og selvretfærdige adfærd. At beskylde os for deres egne fejl er højdepunktet af frækhed, og vi (politikerne) har nok kun sluget det fordi det var ’45 – dt vil jeg i hvert fald håbe. Men siden dengang har ingen rettet det begåede fejl, og vi lunter bare videre som hjerneløse zombies mod selvdestruktionen, mens vores religions-styrede J-‘venner’ passivt og åbenbart billigende iagttager.

    Ok, slut: Jeg håber jeg har nået at gøre tankegangen forståelig. Hvis du har læst dette med succes, burde det være klar for dig at du numere først og fremst holder op med at lade dig intimidere ved svindelord som ‘antisemitisme’, ‘islamofobi’ og alle de andre afledte af disse to. Du skal stole – no matter what – på dit eget tankeevne, din egen logik, og så skal du tænke selv. Og hvis du vil udtale noget du er kommet på, så skal du udtale det, også under mennesker af ligemeget hvilken orientering. DET ER MENINGEN MED YTRINGSFRIHEDEN. Og på denne måde kan hver enenste af jer bidrage noget konkret til den forfaldne ændringsproces i samfundet. Men i skal komme igang og lade være at stole på, at andre (politikere) vil nok gøre noget. Politikere er meget for uvidende, rygrad- og nytteløse for at kunne hjælpe. De tilpasser sig bare det af dem følte kraftfelt, for at kunne fortsætte med at trone på toppen. Det er folkets opgave at påvirke dette kraftfelt!

    Kommentar by Michael Laudahn — 11. maj 2019 @ 12:16

  15. https://ekstrabladet.dk/nyheder/lederen/loesningen-paa-paludan/7630069 – denne artikel er så fornærmende over for Paludan, men lederen på EB viser også, at han INTET har fattet om islam. Han skriver bla, at Paludans optog på Christiania blev mødt med indsigelser mod hans udsagn, men de lod ham passere, og der blev ikke brændt biler af, som på Nørrebro! Ja! Daw då! Hvorfor mon? Fordi dem på Nørrebro er muuuhammedanere! Herefter skrives der uværdigt om at tilbyde den hjerneskadede patient saftevand. . Poul Madsen er en ynkelig, vammel og feministisk personage!

    Kommentar by Kuffar — 11. maj 2019 @ 12:21

  16. Søren Fauli – er det ikke den gamle afdankede punker, der peakede rent “kunstnerisk”, da han spillede rollen som skildpadde i en reklame for Toms Chokolade?

    Kommentar by Revisoren — 11. maj 2019 @ 12:23

  17. Som Træt siger- “Han er jo Dansk”.

    Og, det er nøjagtigt det samme Stram Kurs med Rasmus Paludan i spidsen siger – hver eneste person skal holdes op i lyset så vi kan se hvad de indeholder OG derefter skal det afgøres hvem der kan blive og hvem der skal sendes hjem til deres eget land.

    Det er IKKE racisme, blot en simpel afklaring af hver enkelt persons habitus. At folk i øvrigt tror at det kun er muslimer det drejer sig om er selvfølgelig forkert og kun et udtryk for deres egen bias og manglende omtanke. Det samme kommer til at gælde for en englænder der har boet 30 år i Danmark uden nogensinde at have haft et job. Stram Kurs og Rasmus Paludan taler nemlig om UDLÆNDINGE.

    Kommentar by Santor — 11. maj 2019 @ 12:28

  18. RASMUS PALUDAN har jo allerede givet svaret: Dem som har en positiv indstilling til Danmark, til demokrati, som klarer sig selv og som ikke er jihadister eller kriminelle, de skal ikke hjemsendes. Paludan har også sagt at vi skal ud af EU og tilbage til EF. Men fuldt stop for yderligere indvandring, effektiv grænsebevogtning, og kriminelle sendes retur til de lande hvor de naturligt hører hjemme.

    Bortset fra det er der grund til at være mistænksom overfor DRs udvælgelse af hvem der slipper igennem. De plejer at manipulere. Her er der nok tale om noget der er OK, men eventuelt er Tayfun udvalgt for at vise at udlændinge/migranter mv. er bedre end danskere?

    Der er også grund til at passe på med at svare på links. Der kan være snagende personer bag der planter virus.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 11. maj 2019 @ 12:29

  19. Det interessante er så at hvis Tayfun Ewald Kragh “opfinder” en trend som andre Danskere finder fordelagtig så vil de adoptere den trend og den vil så, over tid, indgå i “Dansk kultur”. Det er den rigtige diversitet, det er fremgang og udvikling, det er sådan vi lærer af hinanden.

    Kommentar by Santor — 11. maj 2019 @ 12:38

  20. Tayfun, du er et førsteklasses mandfolk! Skynd dig at få ringet/mailet til Stram Kurs; du har lige bevist, at du har de nosser der skal til for at blive et aktiv på Paludans hold – Få nu ringet til Rasmus, Danmark har, vi har, i den grad brug for folk med dit mod. Pøj, pøj!

    Kommentar by T. Flodur — 11. maj 2019 @ 12:39

  21. Jeg glæder mig over Kåre Quists samltale forleden med Pernille Vermund, der i dag gifter sig med en dygtig forretningsmand, som er forfatter til mange roste bøger og sikker har givet hende inspiration til det stærke liberale præg, som hendes parti også har.

    I dag har Berlingske en klumme, hvor Søren Pind ligeledes er helt fornuftig, så den tillader jeg mig at citere fra. Som så mange andre tager han sit udgangspunkt i det granatchok, som Rasmus Paludan har hensat mange i. Som den ligeledes liberale Camilla-Dorthea Bundgård så muntert skrev i JP i går, taber han jo sommetider “sutten”. Det kan vi nemt blive enige om.

    Pind skriver:

    “I denne uge blev det uudtalte sagt. Den hæslige kulmination på en dybt skadelig udlændingelov fra 1983 og en i mange år undertrykt diskussion, der siden er sluppet fri. Helt fri. Rasmus Paludan, lederen af Stram Kurs, sagde de uudtalte ord: Deportation. […]

    der har længe luret et spørgsmål over det borgerlige Danmark – det jeg førhen til raseri og benægtelse for nogen har talt om som »klangen af togvogne over den danske udlændingedebat«. Men i det mindste er synspunktet nu kommet klart ud i æteren. For et parti, der ifølge meningsmålingerne står til at komme i Folketinget, siger ordene: Deportation af alle muslimer i Danmark. Og »rigslederen« siger altså oveni, at verden skal frigøres for alle muslimer.

    Det er ikke overraskende. Og det er det ikke, fordi de, der mest højlydt og aktivt har bekæmpet islam i Danmark, ikke har haft en strategi. Det har været en kamp fra tue til tue. Et burkaforbud her, et håndtrykspåbud der. Men hvad var egentlig formålet? Hvornår var indsatsen en succes? Hvornår kunne man betrygge den danske befolkning i, at alle disse indgreb af den ene eller den anden art havde ført det ønskede formål med sig?

    Når jeg for eksempel i sin tid lykkedes med, som venligt beskrevet af Berlingske i sidste uge, at bekæmpe og fængsle danske Syrienskrigere, var det, fordi vi havde et klart mål og en klar strategi: Der skulle fængselsstraffe til for at afskrække denne trafik. Myndighederne skulle tage de nødvendige midler i brug på tværs af myndighedsgrene, og alle eksisterende sager skulle vendes igen. Vi gik fra, at ingen sager var rejst under den tidligere regering til, at allerede nu er 14 sager kørt igennem systemet, og flere vil komme til. Som integrationsminister, da vi konstant så, at kriminelle udlændinge ikke blev udvist, udformede jeg et pålæg til anklagemyndigheden om, at hver eneste gang, der var udsigt til fængselsstraf for udlændinge, skulle der – i modsætning til hidtidig praksis – rejses udvisningspåstand. Den regel har siden medført tusinder af udvisninger.

    Men hvad er strategien bag den danske udlændingepolitik? At bringe Danmark tilbage til 1982? Offentlig fred? Der er ingen svar – og derfor er der heller ikke nogen strategi. Og derfor kan man heller ikke pege på de præcise midler, der skal udfylde den strategi.
    Derfor har vi også de seneste 15 år haft en diskussion, der uvægerligt måtte føre til det, vi ser i dag. Fordi det siden dengang har været uudtalt, at islam var problemet. Men ingen ville trods alt være bekendt at sige, at det problem havde en endelig løsning. Det rum udfylder Paludan nu”

    Kommentar by Ellen — 11. maj 2019 @ 12:41

  22. Tværtimod har Nye Borgerlige en gennemtænkt økonomisk politik hvor skatten på arbejde skal ned og indførelsen af en basisydelse (faktisk baseret på til dels det gamle Retsforbund og Schweiz som model). Førtidspensionionen er bl.a for disse velfungerende autister som man hverken vil have på arbejdsmarkedet f.eks på grund af gruppedisciplinen eller kaldt teamwork og universitetet mere på grund af gruppeeksamen/arbejde. Man har parkeret dem på en førtidspension og ikke givet dem muligheden.
    Flygtninge der kom i hobevis får lige pludselig adgang til uddannelse og den lige vej ind på arbejdsmarkedet.
    Kan alle forstå analogien?

    Kommentar by Moth — 11. maj 2019 @ 12:43

  23. Min kristen irakisk veninde sagde det meget smukt, da vi for 100.000 gang diskuterede emnet med en PK’er. Det var selvfølgelig Paludan en PK’er mente “burde skydes” så ond og racistisk, han var over for muslimerne. Hun svarede hurtigt: “Paludan vi redde Danmark, derfor stemmer jeg på ham. Vil han så også smide mig ud fordi jeg er perker – ja men fint, hvis det er, hvad der skal til for at redde Danmark. Det accepterer jeg. DU derimod, ødelægger Danmark!”

    Pricelsess, at se deres udtryk i det dumme fjæs.

    Vi kører i det hele taget et godt makkerskab i vores fælles krig mod PK’erne. Vi fanger dem i fælden ved, at jeg indleder med at sætte fut i fejemøget med en udtalelse som “Hold kæft, hvor skal alle de forbandede perkere smides ud!”

    Det forudsigelige resultat er selvfølgelig, at jeg bliver totalangrebet verbalt af disse svulmende multikulti omsorgshjerter – over for muslimer i hvert fald. Det for dem chokerende, uforudsigelig bagholdsangreb kommer så, når min veninde uforbeholdent forsvarer mit udsagn med “Jeg ved godt, jeg selv er perker, men Margrethe har ret!” Den oplevelse kan redde en hel dag. Som dem samler vi på…

    Kommentar by Margrethe — 11. maj 2019 @ 13:21

  24. Der står også i EB lederen, at de fleste Christianitter er oppe i årene, og måske har mistet evne og lyst til at gå i krig med politiet og Paludan.

    Hvis udviklingen fortsætter uddør Christiania måske af sig selv, fordi der ikke er den samme Peace, love and understanding blandt de unge i dag som da Foldschack var aktivist og bz-er.

    Kommentar by k.m. — 11. maj 2019 @ 13:33

  25. Det gik lidt hurtigt med mit sidste indlæg. Overkriften til Søren Pinds artikel er

    “De, der mest aktivt har bekæmpet islam i Danmark, har ikke haft en strategi. Nu står vi så med Paludan.” Artiklen kræver login.

    Det er på flere niveauer en meget sigende overskrift, men umiddelbart synes jeg godt om, at “vi står med Paludan”. På meget jævnt dansk kan vi uddybe det med, at vi har fgm klokket ad helvede til mht. indvandringen og fået som forskyldt. Paludan siger blot det, som mange har tænkt.

    Jeg kan ikke lade være med at sammenligne med den helt anderledes reaktion, der opstod i Norge efter Utøya, hvor det endte i kvalmende islamomfavnelse og pietistisk skyld og skam tilsat en stor dosis brovtende hykleri.

    Vi skandinaver har meget fælles men er også definitivt forskellige på nogle punkter, og “fænomenet” Paludan tager de fleste danskere trods alt nok som råt for usødet, nærmest som et frækt nummer i en revy, hvor både alvor og latter er til stede. Man kan jo ikke frakende Paludan en vis jovialitet og popularitet, selv om medierne korser sig og støvsuger land og rige for sladder om ham. Det er efterhånden ret latterligt med al det nazist-skrigeri, og det er folk som flest sikkert ikke blinde for.

    Pind skriver i øvrigt også, at han har øje for sammenhængen mellem islam og tilbagestående samfund, og det er han jo heller ikke ene om.

    Kommentar by Ellen — 11. maj 2019 @ 13:48

  26. Hvorfor ikke lægge et udrejsecenter på Christiania? De røde kan så godt lide mangfoldighed. Ren win-win:-)

    Kommentar by Acharya Tuisto — 11. maj 2019 @ 13:53

  27. ->23: jeg har en kristen iraker i familien, som har boet halvdelen af sit liv i Baghdad, hun siger det samme, at danskerne er tossegode overfor muslimerne. Hendes børn med en dansk mand er blevet hjernevaskede i skolen og mener det modsatte af moderen. Ak.
    En af mine kolleger og venner er ‘muslim’ fra Beirut i Libanon. Han hader islam.

    Kommentar by Hodja — 11. maj 2019 @ 14:01

  28. Stram Kurs bør støtte Nye Borgerlige ang. førtidspension, alt andet er jo absurd og sjovt nok faktisk anti-dansk. Når der f.eks. bliver færre nassende muslimer i landet, med ny indvandringspolitik der betyder flere hjemsendelser, er der jo også flere penge til danskerne.

    Kommentar by LarsB — 11. maj 2019 @ 14:20

  29. Møder mange f.eks iranere der hader muslimer, sunni-konspirationen er problemet; truslen global sét er fra Indien (og dens nær områder til Indonesien og Pakistan) og Afrikanere f.eks i Nigeria og Sudan.

    Kommentar by Moth — 11. maj 2019 @ 14:27

  30. Der er også mange nassende danskere. De kan aldrig få nok velfærd og for lidt ansvar.

    Nu har socialdemokraterne igen kig på vores arv og vil have hævet de i forvejen uanstændige arveafgifter. Det er med sosserne som med SF og Enhedslisten, de er ikke meget for den private ejendomsret og lukker øjnene for, hvad der skete i de kommunistiske lande, hvor deres idéer førte til druk og fattigdom.

    Kommentar by Ellen — 11. maj 2019 @ 16:23

  31. Tayfun Ewald Kragh er en af de ikke-vestlige, som er hjerteligt velkommen i Danmark.
    Respekt til ham.

    Kommentar by Nosferatu — 11. maj 2019 @ 16:50

  32. Flot skrevet 14). Det er den hjernedøde flokmentalitet af Pavlovs hunde, som man med de enøjede meningssammenspiste MSM, forsøger at drive vælgerne frem som får- til det ønskede resultat, imod dem som prøver at redde den frihed vi har fremover. Erasmus Montanus niveaet- (Holbergs kommedie)- Morlille er så bange for at blive kaldt Islamofob og fremmedhadende eller racist og nazist….at hun mister sin analytiske evne til Weekendavisens Erasmus Montanus (fra et teaterstykke, hvor Erasmus Montanus forvandler hende til en sten med hans logik, i sammenligningsgrundlaget, imens han tryller hende bort som værende en sted i modsætningen, og da han er meget meget meget klog, tror hun selvfølgelig blindt på ham :-)). Det siger sig selv med både Marrakeshaftalen og Merkel o.a facebook cencuropfordringer etc etc etc, at det nok er (forhåbentlig tager jeg fejl) den sidste chance vi får for at redde friheden imod Islamisk undertrykkelse. Har selv også en kristen ven fra Mellemøsten, som har arbejdet som Tolk. Han har også i mange år (bl.a via mig) advaret imod dem som henvender sig til kommunen og i retssager. En ting er hvad de siger på Dansk, en anden tolkning på arabisk internt er noget helt andet.(De har ikke vidst han var kristen). Politikerne og MSM er oppe i himlen med nogle tåbelige idealer med internationale konventioner, imens virkeligheden drønner i Islamisk retning nede på jorden…..jeg kan ikke andet end at opfordre til at støtte RP og SK. Rasmus tør, hvor de andre laller fejhedsmoralen videre trods virkelighedens horrible resultater. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2019 @ 17:17

  33. Tayfun er både velformuleret og præcis i hans diagnosticering af problemet. Muslimerne kommer fra en volds/æreskultur, og venstrefløjens manglende kærlighed til Danmark og Danskerne er nærmest ikke-eksisterende.De sidder og drikker rosevin på sikker afstand af kulturberigerne og klapper hinanden på skuldrene og forsikrer hinanden om at deres uvidenhed og ligegyldighed over for anderledes tænkende er “højintellektuelt og humant”. Søren Fauli er ikke overraskende, stadig totalt immun over for fakta og lige så virkelighedfjern som han altid har været.

    P.S Rene Fredensborg har jeg mistet alt for, efter at han lod flere kolleger smugle stoffer til Folkemødet på Bornholm (via Sverige), uden at de vidste det. Narko og Sverige – need i say more?! Fredensborg burde aldrig være genansat, men 24Syv lukker heldigvis snart.

    Kommentar by Elvadatter — 11. maj 2019 @ 17:18

  34. Sikke en guttermand ham Tayfun.

    Kommentar by Johnson — 11. maj 2019 @ 17:22

  35. Var engang på en pegidademonstrationsgåtur lige efter Charlie Hebdo attentatet…i århus.mandagsgåturene….der var ikke mange, men de var der…nogle Thailændere og såvidt jeg husker Vietnamesere støttede os…”Vi er i krig imod Islam. Med eller uden våben” citat Wafa Sultan. (Google hende).

    islam er jo let at forstå psykologisk. Den holder sine tilhængere i en mental spændetrøje i forhold til at dele verden op i tro og vantro. Den mindste tvivl og du maler dig op som, vantro internt, og med den sociale kontrol og sindsyge overbevisning i spændetrøjen er der ikke plads til individuel etik og moral eller kærlighed i forhold til medmennesket, som i kristendommen er ligeså vigtigt, som gudsforholdet.Og med alt denne ære og skam etiske moral kommer man ikke ud over denne mentale spændetrøje. Biblen kan tolkes forskelligt ud fra 4 evangelier og ud fra ånden, imens Koranen toles bogstavstro (inkl hadith) uden plads til anden logik, så jorden er flad og Førerprofeten må ikke kritiseres så meget som et nanosekundt. Med Jihad i mente skaber det selvfølgelig en civilisationskatastrofal mentalitet. Det siger sig selv. Virkeligheden er mit vidne.

    Men ellers er det sidste Chance af demokratiets vej til at få vendt denne udvikling. Jeg stoler fuldt og fast på RP i den sammenhæng, fordi når han har brændt nogle koraner af (med bacon…synd for baconet :-)), så har han brændt alle broer af til at mene noget andet. Så han har fortjent alt den opbakning han kan få. Støt SK og RP,…og gerne også SIAD :-). God aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 11. maj 2019 @ 17:33

  36. Kommunister har en strategi som går ud på at nedbryde alt, hvorefter man på resterne og ruinerne skal opbygge et rødt paradis, fra grunden af. Rigtig meget tyder på at det er kommunister (og pladderhumanister) som står bag den nedbrydning og undergravning af vores land og kultur, som foregår i disse år. DR, TV 1-2 og papiraviserne samt de gamle partier er alle domineret af kommunister og pladderhumanister. (F.eks. er de radikale kommunister som har forklædt sig som humanister. Europaterne er også en slags kommunister/skabsradikale der udgiver sig for at være borgerlige)

    Det er de røde, de blårøde, de radikale og skabsradikale som har hovedskylden for at vi danskere snart kan komme til at gå planken ud. For hver dag kommer vi nærmere og nærmere til tilstande med gangstervælde og hverdags-terror som i Malmø og resten af Sverige.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 11. maj 2019 @ 17:43

  37. Rettelse: de radikale er en samling kommunister/rødfascister/ rødnazister som udgiver sig for at være borgerlige. I de sidste 5O år har de ikke bestilt andet end at konspirere mod danskerne på nederdrægtige måder.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 11. maj 2019 @ 17:55

  38. Fin fyr, der har mere mellem ørerne end hele den snakkende klasse tilsammen. Hjerne, hjerte og nosser og kærlighed til Danmark. Diamanter dannes under højt tryk.

    Kommentar by Uno — 11. maj 2019 @ 18:38

  39. Den slags har jeg også hørt fra enkelte indvandrere og jeg har allerede for tyve år siden talt med et par stykker, der stemte DF og V, fordi de godt kunne se at det gode land, de var kommet til ikke ville blive ved med at være det med fortsat indvandring af samme type.

    Kommentar by Søren Ferling — 11. maj 2019 @ 19:14

  40. “(…) de elsker Danmark på en anden måde end man gør ude på venstrefløjen”

    Venstrefløjens selvhad er så stort, da de hader Danmark, vores historie kultur og traditioner.

    Kommentar by na — 11. maj 2019 @ 20:01

  41. Den historie med førtidspensionisten der mente Paludan var ligeglad med ham er 100% plantet af Poul Madsen. Og den er ganske skadelig for Stram Kurs.

    Kommentar by Johnson — 11. maj 2019 @ 20:04

  42. Nu kagler man om at danne en S og V regering, for at skabe “stabilitet”
    Mon dog!
    Hensigten er ganske klar, DF og de nye fremstormende partier skal isoleres, man laver lige en “Svensker”
    Hvis dette bliver tilfældet, kan vi se frem til en ørkenvandring, hvor DF og de ægte borgerlige bliver holdt uden for enhver indflydelse, ivrigt støttet af Enhedslisten, SF, og tyll skørte partiet Lallende alliance hopper vel også med på vognen, hvis de ikke hænger i lianerne.
    Vi får ikke et ben til jorden på grund af ignorante politikere, hvis eneste ambition er at suge på “Mor Danmarks” patter.
    Vi national bevidste kommer til at råbe i skoven uden at blive hørt.
    Venner, vi går spændende tider i møde!

    Kommentar by Finn A. Skov — 11. maj 2019 @ 20:32

  43. Ridderkorset til den mand.

    Kommentar by Erling — 11. maj 2019 @ 20:45

  44. Paludan er ikke værdig til Folketinget.

    https://www.skrivunder.net/signatures/paludan_er_ikke_vardig_til_folketinget/?fbclid=IwAR3Hm6ndt54ESknZaUt0OapuNL_svGSsj5QLbIO02jJ-GdSWlCfx1UuHC1g

    Kommentar by Ewing — 11. maj 2019 @ 20:47

  45. Det er Folketinget, der skal afgøre, om nogle af de valgte er tilstrækkeligt berygtede til ikke at blive medlem.

    Flere af SK’s kandidater er i farezonen, jeg kan fx ikke forestille mig, at Uwe Max Jensens straffeattest er god nok. Læs JP’s kronik d.d.

    Kommentar by Ellen — 11. maj 2019 @ 21:28

  46. Kan man monstro gætte på, at dette valg/stemmeafgivning, er det mest overflødige der i “mands minde” bliver afholdt. Jeg tænker lidt på at
    det åbenbart er aftalt af midterpartierne: Socialerne/bønderne, har
    aftalt regerings samarbejdet. Så er alle både det radikale højre og
    det ekstreme venstre sat skak/mat. Så aflys valget/afstemningen spar så os andre for at spilde tiden. Vi kan så samle kræfter til det næste valg, der sandsynligvis vil komme inden længe. Hvad der så hænder- ja
    det vil jeg ikke spå om/tænke på. Og politikerne vil frygte.

    Kommentar by jsch — 11. maj 2019 @ 21:57

  47. Der er allerede lagt mange gode kommentarer og det er glædeligt, at det trods alt lykkedes nogle få, at lægge effektiv afstand til iSlam-tilbedende rødder. De få jeg er bekendt med er vist alle på PETs livvagt-liste.

    Kuffar — 11. maj 2019 @ 12:08
    Det ville da være fornøjeligt hvis du vil slå følgeskab på en postkassetur her i Sydthy. At mødes real @live.dk er velkomment. Jeg har flayers parat.

    Kommentar by M.S. Carstens — 11. maj 2019 @ 22:46

  48. Poul Madsen er Så brun!

    Kommentar by Hul igennem? — 11. maj 2019 @ 23:24

  49. ..Og han passer fint til de brune partier Enhedslisten og Ålternativet. Brun.

    Kommentar by Hul igennem? — 11. maj 2019 @ 23:25

  50. Måske ville det være rammende at kalde tyfonen for en dansker med tyrkisk blod i årerne. Jeg ved det ikke,blot at enkelte fremmede i Danmark virkelig kan være en del af det danske samfund. Men der er unægtelig langt mellem snapsene. For nylig hørte vi eksempelvis Jakob Mchangama tabe sutten. …Ytringsfrihed,MEN… Det er måske også lige sort-hvidt nok at sætte ham sammen med den spejlblanke Rene Fredensborg.
    Stem Stram Kurs

    Kommentar by Nielsen — 11. maj 2019 @ 23:32

  51. Jacob Mchangama forsvarer altid en ideel tilstand, som bliver mere og mere umuig at forsvare.

    Han virker heller ikke mere så skråsikker. Er selvfølgelig også blevet ældre. Har for nylig givet et hulke-interview om at være et usikkert menneske. En rigig metromand.

    Kommentar by Ellen — 12. maj 2019 @ 09:13

  52. Fik helt tårer i øjnene af at læse det her, tak.

    Kommentar by Truthønen — 12. maj 2019 @ 16:41

  53. Jeg har ikke hørt det pågældende program, men har læst referatet af samtalen. Jeg må sige, at her er der tale om en mand, Tayfun Ewald Kragh, som har courage, det er der mange på det “intellekte” parnas, som kan lære, ikke så lidt af.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 12. maj 2019 @ 21:38

  54. Nå. der blev jeg igen slettet.

    Min ven skrev også på trykkefrihed.dk, og det var nok det værste, at hvis Paludan ikke kommer i folketinget har han alligevel allerede haft større betydning end de fleste, der sidder og har siddet der, fordi han har bragt emnet DEPORTATION i fokus.

    Paludan har da også haft langt større betydning end Trykkefrihedsselskabet, hvis medlemmer forleden var tydeligt imponerede over en afdanket politisk aktør som Steve Bannon, der mødte sjusket og kvabset op med en masse sludder for en sladder og sikkert betalt af de sædvanlige. Ud over dem, var der næppe mange, der var imponerede.

    Kommentar by Ellen — 13. maj 2019 @ 15:06

RSS feed for comments on this post.