26. maj 2019

Støvring: “… mangfoldighed lyder da også godt. Men det er som at drikke gift af et gyldent krus.”

I en tid hvor Islam vinder frem på danskhedens bekostning, så er jeg ikke nødvendigvis enig i, at man bør ‘anerkende’ endsige respektere Islam. ‘Speak softly and carry a big stick’, er dog en godt udgangspunkt, og det er vel egentligt det den gode Kasper Støvring anbefaler. Kommentar i Kristeligt Dagblad – Fjenden er ikke islam, men multi-kulturalismen, som bobler med mistillid og vold.

“I Vesten behøver vi slet ikke islam for at udløse fjendskabsenergierne.

Med en halv million buddhister og hinduer ville vi også kløjes med sameksistensen. Det ville vi også med en halv million kristne fra Sudan, Eritrea eller Nigeria, selvom vi er mere kulturelt beslægtede med andre kristne..

Så fjenden er ikke islam, der tværtimod bør anerkendes som en af verdens store kulturkredse. Nej, truslen er den multikulturelle heksekedel, der syder med mistillid og nogle gange bobler over med vold. Retfærdigt eller ej – det er, hvad europæisk politik i dag handler om.

Nogle liberale taler om vores velkomstkultur og om indvandring som en kulturberigelse – eksotisk mad, musik og mode – men deres smukke retorik kan ikke skjule de dystre begivenheder; de hænger ved som ildelugtende parfume.

Andre liberale advarer mod partier som Stram Kurs og den illiberale Viktor Orbáns ungarske parti Fidesz. Men de liberales advarsler forbliver retoriske og rituelle. Uden politisk handling, der begraver det multikulturelle fantasme, får vi nemlig ikke bare Stram Kurs, men endnu mere radikale partier i fremtiden. I skyggen bag Fidesz ligger det højreradikale Jobbik på lur og venter på deres store chance.

Feel good -advarsler kan muligvis afstive den liberale selvtilfredshed, og mere mangfoldighed lyder da også godt. Men det er som at drikke gift af et gyldent krus. Man skal ikke tale nedsættende om andre menneskers trosliv. Heller ikke muslimers. Men vi skal håndfast afvise de ting, der ikke hører til i vores kultur.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/101648/trackback

73 Comments »

  1. “Fjenden er ikke islam”. Jo. Det er det. Islam bobler med mistillid og vold. Støvring kan lige så godt anbefale at respektere nazisme for at holde “Fred i vores tid”. Den er for slap.

    Kommentar by Margrethe — 26. maj 2019 @ 22:27

  2. Men folk på højrefløjen dyrker også om integration og assimilering, selvom der faktisk heller ikke er noget empirisk belæg for, at dette kan ske. . Folk segregere sig langs racemæssige og etniske linjer i USA og har en meget stærk identifikation med denne. De har ikke til hensigt, at opgive denne .Vi er tilbage ved, Enoch Powell som sagde den aldrig ville virke fordi vi var uniformeret i kødet som fremmede for hinanden -og den uniform kan aldrig tages af. Multikultur er blot kolonisering og erobring med andre midler.

    Kommentar by CCC — 26. maj 2019 @ 22:30

  3. Jeg er grundlæggende uenig med Støvring. Islam er det, der kompromitterer “multikulturen”. Eliten for 36 år siden anede ikke ET KLAP om islam. De havde intet lært på deres universiteter, og nu hvor de opdager, at islam er ved at vælte hele deres utopi, lader de som ingenting. De vil ikke gribes i at have taget så fatalt fejl, og derfor sejler vi videre mod en svensk katastrofe.

    Kommentar by BB — 26. maj 2019 @ 22:32

  4. Jeg er dybt skuffet over Kasper Støvring. Jeg har været til hans foredrag sammen med Mikael Jalving “Danmark under angreb, så godt et møde. Og nu siger han, det intet har med islam at gøre, det er det multikulturalisme. Han havde for 14 dage siden en artikel i Kristeligt Dagblad om præcis det samme, hvor han syntes islam ikke var noget problem. Jeg var så gal med nåede ikke at skrive et læsebrev til avisen, men jeg gør det denne gang.

    Kommentar by IES — 26. maj 2019 @ 22:41

  5. “Hvis intolerancen bliver mødt med tolerance, kan det gå grueligt galt for et folk og en nation”, skrev hr Weiss fra Middelfart i dette kloge læserbrev fra 2017. Her citerede han også Churchill, som var vidende om islam. Kort, men læsværdigt læserbrev i Fyens. https://www.fyens.dk/Laeserbrev/Islam-Provokerende-Churchill/artikel/3170450 Jeg er ikke enig med Støvring i, at vi ville få blot tilnærmelsesvis de samme problemer m hverken buddhister eller især kristne. Jesus lærte, at man skal elske sin næste som sig selv, og bede for sine fjender, mens islam dikterer, at folk med andre trosretninger simpelthen bare skal slås ihjel! Helst så brutalt og djævelsk som muligt. Det gør, at jeg aldrig vil respektere muslimer, da de repræsenterer islam. Man kan ikke stole på dem. over en dørtærskel, og det ved jeg af erfaring. At dræbe mennesker betyder ikke det store for dem, og det viser også de mange jublende indlæg på sociale medier fra muslimer i vesten, når der er sket et terrorangreb. Man kan ikke “håndfast afvise de ting, som ikke hører til i vores kultur” (hvilke ting, hr Støvring? hvem skal beslutte det?), som Støvring slutter af med, for islam er en meget integreret del af en muslims hele personlighed (de er blevet hjernevasket til vold og overherrementalitet, fra de var spæde!), nej, man skal afvise HELE pakken! Deri er jeg enig med Paludan, at langt de fleste, 99,999 % af dem bør landsforvises. De passer ikke ind nord for Ækvator.

    Kommentar by Kuffar — 26. maj 2019 @ 22:45

  6. Det Støvringen siger er altså, at buddhister og hinduer ville fare rundt og voldtage og myrde som muslimer, den holder vist ikke.

    Kommentar by Piphans — 26. maj 2019 @ 22:47

  7. Multikulturen er problemet og man kan se det hvis man kender lidt til udviklingen i USA og de massive problemer landet står med. Det er vestlige universelle værdier som er ideologien og sygdommen bag det hele som den er udtrykt i troen på FN, menneskerrettigheder og konventioner. Japan tror ikke på disse og derfor bor der japanere i Japan.

    Kommentar by CCC — 26. maj 2019 @ 22:49

  8. Forkert diagnose. Det er ikke Islam. Og det er ikke multikulti.

    Det er føderalismen – Det Europæiske Projekt, uden hvilket de førnævnte faktorer ingen magt ville have haft.

    Hvorfor tror Støvring, at det er multikulti? Det er det jo helt tydeligt ikke længere – netop på nær i elitære kredse i EU. I dag er multikulti kun midlet til målet, den europæiske regnbuerepublik. Prisen, vore politikere er villige til at betale for deres føderalistiske drøms virkeliggørelse.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 26. maj 2019 @ 22:54

  9. Støvring har ret. Fjenden er socialisme. Med tabet af østblokken, har vi desværre mistet et holdepunkt til hvad der er ondt og godt, så selv såkaldte borgerlige nu har mistet dette fokus og gladeligt indtager lyserøde holdninger og værdier i den tro, at det er borgerlige værdier.

    Kommentar by MODSTAND — 26. maj 2019 @ 23:04

  10. @ 8 Morten, du har vist kigget for dybt i snapseflasken. Se denne video, hvor en klog ægyptisk journalist giver muslimer og islam en svada af format!! Jeg kunne huske den fra 2015, og heldigvis har tuben ladet denne ligge (sikkert ved en fejl) – fra Memri. En fed video, hvor muhammedanere får sandheden at vide om sig selv 👍https://youtu.be/OcSSLLxYvM8 Støvring skulle også tage at se den.

    Kommentar by Kuffar — 26. maj 2019 @ 23:08

  11. Han har naturligvis ikke helt uret når han siger at en halv million hinduer og buddhister også ville give gnidninger, naturligvis ville det det. Men overhovedet ikke i samme stil. Kulturkrigen på mikroskala (dvs individuelt gadeplan) ville ikke være der. Ingen er bange for at stå alene hvid blandt 20 eller 200 hinduer. Der er ikke noget mere ‘adharmisk’ end voldtægt for at pisse territoriet af.

    Jeg advokerer IKKE at Danmark skal gøres til det der svarer til en bydel i Stormumbai gennem indvandring. Men hvis ikke indvandrerne kom fra en hypervoldelig, krigerisk og spirituelt tynd røverreligion, ville problemerne være helt anderledes. Det her hankællinge agtige ‘islam er jo også bare en religion’ viser mest Støvrings provinsialisme. Han har lidt ret, og tager utroligt meget fejl.

    Og nu vi iøvrigt er igang m kulturel identitet så er hinduismen noget tættere på vores oprindelige tro, asetroen, end det mellemøstlige cirkus vi importerede for godt 1000 år siden. Støvring, du er en apologetisk hankælling her!

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. maj 2019 @ 23:11

  12. Jeg er helt på linje med Støvring. Uden multikulturel ideologi var islam blevet mødt med selvsikker afvisning. De problemer det havde budt på havde været lokale og minimale, og Danmark som flygtningeland havde været mindre tiltrækkende. Problemet er offervilligheden og den ekstremt dårlige samvittighed der har plaget Vesten siden 2.verdenskrig. Der er en grund til at hitlerkortet trækkes så manisk.

    Kommentar by Høgsbro — 26. maj 2019 @ 23:13

  13. @9 Der kommer mere 2.mio flere egyptere om året og landet har en IQ på 80-85. Det vil sikkert kollapse indenfor de næste 10.år. Tror du virkeligt, at en mand som råber op på egyptisk TV om islam vil gøre en forskel? Se på lande i syd, Mellemamerika og karibien, som alle er kristne med i IQ som mellemøsten. Man ser de samme patologier.

    Kommentar by CCC — 26. maj 2019 @ 23:16

  14. MENER STØVRING at man skal anerkende islam som en af verdens store kulturkredse? Skal det forstås sådan at Støvring mener at barbari = kultur? Er der ikke snarere tale om at Islam sammen med nazismen og kommunismen er en af verdens store totalitære barbariske bevægelser/kredse!

    Når Støvring udtrykker sig som han gør, skyldes det måske frygt for at sige tingene ligeud? Og det kan da være forståeligt at han udtrykker sig med en vis forsigtighed. Da han redigerede blogs hos Berlingske, var han også tilbøjelig til usagligt at slette indlæg som oplyste for meget.

    Men han har jo ret i at når multi-kulti bliver til en pærevælling af vidt forskellige grupperinger, vil det med stor sikkerhed udvikle sig til en multi-kulturel heksekedel. Eller ligefrem borgerkrig.

    Vores gamle partier er en skændsel og en katastrofe. De har ført Danmark frem til afgrundens rand.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. maj 2019 @ 23:18

  15. ALEXANDER BEAUMONT — 26. maj 2019 @ 23:18

    “MENER STØVRING at man skal anerkende islam som en af verdens store kulturkredse? Skal det forstås sådan at Støvring mener at barbari = kultur? Er der ikke snarere tale om at Islam sammen med nazismen og kommunismen er en af verdens store totalitære barbariske bevægelser/kredse!”

    Glimrende udtrykt. Det her er Støvring i sit mest tåbelige gear. Hvis vi ikke laver noget ved islam vil den forsøge at lave om på os. Støvring forsøger sig med en mentalbunker her og hele krigshistorien viser hvad der sker m den rent defensive strategi; den vil til sidst blive omringet og knækket. Målet er nødt til at være at en dag skal kabaalaen omdedikeres til noget civiliseret.

    Kommentar by Moran ya Simba — 26. maj 2019 @ 23:29

  16. Han har sine pointer, men jeg vil sige det er en ‘ommer’ fra Støvring.

    Kommentar by Johnson — 26. maj 2019 @ 23:31

  17. % Morten kl. 22.54 har nok ret i at uden EUs vanvittige nedlæggelse af de nationale grænser, og uden EUs, Merkels og de radikale partiers sygelige og hjernedøde iver efter at fylde Europa med afrikanere og arabere, ville vi ikke have haft kæmpemæssige problemer med indvandringen. EU har ihvertfald kraftigt medvirket til at forværre situationen.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 26. maj 2019 @ 23:49

  18. Vi kan sagtens se, hvor grænsen for, hvad de føderalistiske partier som Venstre og Konservative vil være med til, går.

    – ikke ved “konventionerne”
    – ikke ved Grundloven
    – ikke ved principper

    Ved EU. Løkke sagde det selv for første gang nogensinde tidligere på ugen. Det var et stort fremskridt at få en smule sandhed ind i samtalen. Men det er på vej. Flere og flere ved på indeværende tidspunkt, at det IKKE er konventioner, der hindrer os i at føre en politik, der beskytter os som folkeslag og samfund. Det er EU.

    Nej, vore politikere er ikke længere euforiske ved tanken om multikulti. De accepterer det bare som det middel, EU har valgt til at fremme Det Europæiske Projekt …

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 27. maj 2019 @ 00:00

  19. Morten – – – — 27. maj 2019 @ 00:00

    EU er en delforklaring, og en vigtig en. Men EU forklarer jo ikke hvorfor multikulti psykopaterne laver det samme i Norge, Canada, USA og Australien. EU er ikke hele forklaringen.

    Kommentar by Moran ya Simba — 27. maj 2019 @ 00:11

  20. Kan man tale. Og det kan man. kan man tale nedsættende om alt.
    Folks valg af sko. Deres tro og- hvad som helst.

    Ikke tale nedsættende om nogens tro.
    Hvad er vedkommende ude i?
    Respektivt – hvad er vedkommende egentlig på?

    Kommentar by Peter Buch — 27. maj 2019 @ 00:21

  21. Når multi-kulti psykopaterne laver det samme i mange lande, Norge, Sverige, Frankrig, England, Tyskland, Canada, USA, Danmark osv. – kan det vel skyldes at rabiate kvinder, kommunister og pladderhumanister har man alt for mange af i disse lande. Bare et gæt.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 00:31

  22. “Vi skal håndfast afvise de ting, der ikke hører hjemme i vores kultur”, siger Støvring. Idéen er klog og fornuftig. Men lad os få nogle forslag til hvordan vi kan gøre det i praksis?

    Seriemordere forklædt som hjemmehjælpere, læger eller sygeplejersker hører vel ikke hjemme i vores kultur?

    Brutale overfald på små drenge og piger – mordforsøg på lystfiskere – mordforsøg på folk som på en perron venter på toget – bestialske hjemmerøverier – overfald på sagesløse fodgængere – stenkast mod bilister, brandmænd, falckreddere og politifolk – skyderier og knivstik i gaderne – latterlige straffe som får hårdkogte forbrydere til at grine højt – grov mishandling af kvinder som går alene rundt om aftenen eller morgenen – svindel for mange millioner –
    landevejsrøverier og påsatte brande – kraftig diskrimination af danskere og systematiske forringelser af velfærden osv., osv. – – bør vel heller ikke have plads i vores kultur?

    Men hvordan afviser vi håndfast disse udskejelser?

    Se hvad den korte avis bringer af nyt om vold, mord og mordforsøg i dagens Danmark.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 00:54

  23. Lige en sidste bemærkning: Mette Valgflæsk planlægger vist at bekæmpe danske friskoler, for at tvinge flere danske børn ind i folkeskolen. Se 18O grader.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 01:25

  24. tp — 27. maj 2019 @ 00:31

    Det synes jeg er et rigtig fint gæt.

    Kommentar by Moran ya Simba — 27. maj 2019 @ 01:41

  25. Det er formodentlig som at slå i en dyne,at håbe på at mmennesker uLøkke og Il Pape lytter til fornuftens stemme. De synes syltede så meget ind i korruption,at de ufortrødent vil fortsætte deres ødelæggelse af den danske stat.

    Kommentar by Nielsen — 27. maj 2019 @ 02:54

  26. mennesker som

    Kommentar by Nielsen — 27. maj 2019 @ 02:54

  27. Jeg synes det er nonsens. Islam er helt klart værre end de andre religioner han nævner. Jeg ville meget gerne bytte de 350.000 muslimer ud med hinduer.

    Selvfølgelig er fremmede kulturer ikke uproblematiske, men det lyder som om han ikke har læst og oplevet hvad de pågældende religioner handler om.

    Kommentar by Casper — 27. maj 2019 @ 05:02

  28. “Men vi skal håndfast afvise de ting, der ikke hører til i vores kultur.”

    Gerne, Støvring. Måske vi kunne starte med absurde muslimske særkrav, fx halalkød i børneinstitutionerne, tørkludsindpakning, særlige bederum på uddannelsesinstitutionerne? Alle ved, at de er lavet for muslimer, så de kan banke roen i gulvet og smadre, hvad der måtte være tilbage af hjerneceller.

    Hvis Støvring kan nævne ét, blot ét, eksempel på lande, hvor muslimer bidrager positivt, fx med velfungerende virksomheder, nobelpriser eller andet, ville det være velkomment, men også usandsynligt.

    Muslimer er en invasiv art, der ødelægger alt som en horde græshopper, og de passer ikke ind i nogen som helst kultur og samfund.

    Kom for nogle uger uheldigvis og masochistisk til at se et freakshow ved navn ‘Den store maddyst’ eller noget. Der var – DR typisk – også en muslimfamilie med, i multi-kultiens hellige navn.

    Afslutningen gik på, at de tiloversblevne danske familiesamhørige skulle tilberede et måltid, hvortil de blev udstyret med en kurv af mad. Herunder en pakke bacon.

    Som deltagerne naturligvis fravalgte af hensyn til de inviterede muslimer.

    Champagnen, som de andre inviterede fik, blev lettere skjult i form af noget lyserød sodavand, igen-igen af hensyn til pakierne.

    Danmark ville være et rarere og meget rigere land at leve i uden muslimer.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 06:46

  29. Klimaet ville også automatisk blive bedre uden den enorme befolkningstilvækst i primært muslimske lande samt Indien.

    Så kunne vi også slippe for de evindelige fotos af en tvær, åbenlyst psykisk syg teenager og evindelige ‘klimastrejker’.

    Neeeej! Klimaet får det ikke bedre af, at nogle tosser blokerer trafikken i København. Klimaet ville få det meget bedre af, at negrene lærte at bruge kondom, men med lav-IQ negre er det nok noget af en udfordring.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 07:02

  30. Fjenden ER islam. Hvis vi vil leve i frihed og demokrati, så ER FJENDEN islam. Muligvis kunne vi også kløjes med andre religioner, eller andre kristne trosretninger, men i forhold til Islam er det petitese småtingsafdeling. Hvad enten vi vil det eller ej- lever vi i en verden med hurtige biler, hurtigtog, hurtige cruise-skibe (i forhold til datiden), og sidst men størst flyvemaskinen. Vi vil blive -multietnisk- i en fart i forhold til fortiden….på godt og ondt. Nytter ikke at bilde os andet end,…men ISLAM skal bekæmpes, eller civilisationen vil gå totalt under. Islam er den direkte årsag til undertrykkelse, terror, og krige. Støt SIAD. (Stem SK, NB eller DF). God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 27. maj 2019 @ 07:09

  31. PS: Det siger sig selv, hvis vi skal koge det ned til noget letoverskueligt: Islam er en -Usekulær diktatorreligion med en Førerprofetideal-. Du kan ikke opleve den som en valgfri kulturreligion. Den deler mennesker op i tro/vantro og skaber en mental spændetrøje for den selv, ved at slå ethvert selvkritisk forhold ned i hardkorn med vantro, som den ønsker at slå ihjel……selvforstærkende idioti. Så derfor kære læsere. For jeres børn og børnebørn. Bekæmp Islam.

    Kommentar by Michael Unna — 27. maj 2019 @ 07:14

  32. Nu skuffer hr. Støvring. Islam er og har altid været underkastelse og krig, jihad. Støvring trænger til lidt Robert Spencer eller vores egen Lars Hedegaard.

    Kommentar by Niels Thyge Riisgaard — 27. maj 2019 @ 07:37

  33. Ekstra Hadet fortsætter sine personangreb på Rasmus Paludan på dagligt plan; når Stram Kurs kommer ind, så følger partistøtte pengene jo med, som den gør til alke de andre partier, men betonkommunisten så lige sit snit til at smide Rasmus på forsiden under rubrikken Paludans pengemaskine;

    Der venter Rasmus Paludans parti, Stram Kurs, millioner af kroner i partistøtte hvert år frem til næste folketingsvalg. Uanset om den kontroversielle højrefløjspolitiker hiver sit parti over spærregrænsen om halvanden uge eller ej.
    Reglerne om partistøtte ved valg til Folketinget betyder nemlig, at Paludan blot skal sikre sig 1000 stemmer til sit parti for at få fingre i de lukrative partistøttemidler.
    Den gældende takst for partistøtte ved folketingsvalg sikrer således Paludan og Stram Kurs 33 kroner for hver eneste kryds, danskerne sætter ved liste P.
    Det betyder, at Rasmus Paludans parti kan se frem til 2,33 mio. kroner om året, hvis det rammer spærregrænsen med præcist 2,0 pct. af stemmerne og dermed akkurat kommer i Folketinget. Forudsat, at valgdeltagelsen flugter nogenlunde med sidste valg, hvor 2,0 procent svarede til 70.380 stemmer.
    Anden slags parti
    I modsætning til alle andre partier, der også har ret til partistøtte, såfremt de får minimum 1000 stemmer, er Stram Kurs i en helt anden boldgade.
    Mens traditionelle partier har hovedbestyrelser, forretningsudvalg og formaliserede årsmøder, er det anderledes hos Rasmus Paludan.
    Det siger valgforsker Kasper Møller Hansen til Ekstra Bladet.
    – Paludan kommer i samme situation som også Klaus Riskær Pedersen. De er i modsætning til andre stort set eneherskere i deres partier og kommer vel selv – må vi regne med – til at råde over pengene.
    – I andre partier er der kontrol over den måde, den interne organisation holder snor i midlerne, som ofte fordeles ud gennem interne puljer, man kan søge osv., lyder det fra Kasper Møller Hansen.
    Selv i de to andre partier, der ikke er i Folketinget, Nye Borgerlige og Kristendemokraterne, ser tingene langt mere ordnede ud, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 27. maj 2019 @ 09:16

  34. Dagens sædvanlige voldshistorie, denne gang fra BT. Som først langt ned skriver: “Begge gerningsmænd beskrives som værende mellem 18 og 25 år og af anden etnisk oprindelse end dansk.”

    Tænk, det havde jeg aldrig gættet.

    Vold, mord og modbydeligheder. Tak til kulturberigerne og de, der fragtede dem hertil.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 09:28

  35. Nå, en AEH sammen med AEH’ere i formentlig en sort BMW, stod ud af bilen og skubbede umotiveret en lystfisker i havnen.

    Politiets vagtchef/apologet udtaler:

    “Det er faktisk ret groft set i lyset af, at det ikke er særlig varmt hverken i vejret eller havnebassinet, siger Michael Ørum Møldrup.”

    Heraf kan man udlede, at det ville have været nærmest en kulturberigelse, om vandet og vejret blot havde været varmere. Men de forsætlige drabsmænd var jo nok blot ‘unge knægte’.

    Tak til Dupond & Dupont samt Kling & Klang. Det danske politi egner sig primært til at stå ved grænsen, alternativt i en fotovogn eller i gang med at spise citronhalvmåner og wienerbrød.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 09:42

  36. EU-VALGETS RESULTATER er bl.a. at Venstre gik frem, at DF gik tilbage, at K fik tumpede Pernille Weis valgt ind, at bevægelsen mod EU slet ikke blev repræsenteret, at Margrethe Auken fra SF fortsatte, og at de Radikale fik et godt valg. Dog blev LA og badutspringerne dumpet. (kom EL ind?)

    Heldigvis betyder det ikke alverden hvem vi sender ind i Mikkel-Mus Parlamentet, når vi kun får 13-14 pladser ud af over 7OO. Men det er uhyggeligt at så mange danskere stadig har tillid til V og K, S og R, fire røde partier som på talrige måder har skadet danskerne, og som har som mål at vores land skal være som Sverige, Balkan og Libanon.

    Men med propaganda og fortielse kan enhver befolkning drives ud i selvødelæggelse, som verdenshistorien viser. Hvor er det trist at alt for mange nøjes med DR og papiraviserne.

    Vi må håbe at valgets den 5. juni falder mere fornuftigt ud, så partier som V, K, S og R der alle er begejstrede tilhængere af MAROKKO-TRAKTATEN og KALERGI-PLANEN og endnu mere indvandring, får en vælgerlussing. (får nogen uddelt løbesedler?!!) (papiraviserne nægter at optage annoncer med kritik af invasionen m.m.)

    Iflg. uafhængige netaviser mv. er Europa og Danmark på vej mod kaos, krise og undertrykkelse – samt besættelse af millioner af kulturfremmede. En krigslignende situation kan opstå, hvor vold, terror og guerillakrig bliver dagligdag.

    Marokko-planen og Kalergi-planen er blevet kaldt økonomiske, sociale og kulturelle atombomber og dødsattester. Ihvertfald udgør disse planer yderst alvorlige trusler mod Europa og DK.

    Se Snaphanen, JP-Jalving, Black Pigeon, 18O grader, FreeSpeech, den korte og 24nyt.dk.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 10:03

  37. Islam er fjenden…ligegyldigt hvilken anden kultur man søger at mixe den med. Virkeligheden beviser det overfor alle grænseområderne.
    “Vi ER i krig imod Islam. Med eller uden våben!!” Wafa Sultan (Google eller youtube hende).

    Kommentar by Michael Unna — 27. maj 2019 @ 10:04

  38. Ja, en lystfisker i Århus havn blev fra tre meters højde skubbet ned i det iskolde vand. Politiet snakker om at mordforsøget kan være et udslag af “kådhed”. Forbryderen ankom i en bil sammen med fire andre kulturberigere. De kørte grinende videre efter udåden.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 10:10

  39. “Med en halv million buddhister og hinduer ville vi også kløjes med sameksistensen. Det ville vi også med en halv million kristne fra Sudan, Eritrea eller Nigeria, selvom vi er mere kulturelt beslægtede med andre kristne..”

    Jeg betvivler, at dette på nogen måde er sandt. Det ER islam, der er problemet. Har Kasper ikke læst indholdet?!

    Kommentar by Quark — 27. maj 2019 @ 10:17

  40. Jeg synes Kasper Støvring bare bliver bedre og bedre. Han startede modigt i strid modvind og har rebet sejlene og står nu flot også i den modvind hans synspunkter altid giver fra de frelste også dem i DR/TV2.

    Det aktuelle danske problem er islams voksende indflydelse, men det problem skyldes at islam har fået lov til at dominere i DK på den fribillet, nogen har givet dem med “multi-kulti” og udlændingeloven, der trådte i kraft den 8. juni 1983, som Fremskridtspartiet med Mogens Glistrup i spidsen som de eneste stemte imod i folketinget.

    Det åbnede “ladeproten” for asyl. Det var en kæmpe fejltagelse for alle er helst fri for at få “multi-kulti” påført deres land. Det giver altid problemer og reducere ALTID ’sammenhængskraften”, fordi borgerne naturligvis begynder at “diskriminere”.

    I større eller mindre grad vil de foretrække ‘deres egne’ både som leverandører, kolleger og ægtefæller.

    Som CCC 22:30 meget rigtigt skriver: “Men folk på højrefløjen dyrker også om integration og assimilering, selvom der faktisk heller ikke er noget empirisk belæg for, at dette kan ske. Folk segregerer sig langs racemæssige og etniske linjer i USA og har en meget stærk identifikation med denne. De har ikke til hensigt, at opgive denne”.

    Jeg har selv oplevet i mit erhverv i samarbejdet med utallige amerikanere, at de alle identificerer sig som den etniske gruppe de tilhører f.eks som englændere, irere, italienere, tyskere, franskmænd, grækere, polakker, russere osv, samtidig med at de er amerikanere.

    De gifter sig i udstrakt grad indenfor deres egen etniske gruppe, selvom de i nogle få tilfælde gifter sig med én med samme religion. Kristne gifter sig f.eks indimellem, med andre kristne, der kommer fra et andet europæisk land.
    Men de gifter sig stort set aldrig (og får meget sjældent børn) på tværs af religioner.

    Kommentar by A-mad — 27. maj 2019 @ 10:24

  41. ” Så fjenden er ikke islam, der tværtimod bør anerkendes som en af verdens store kulturkredse.”

    Påtænker Kasper Støvring en konvertering til islam? Det jeg hidtil har læst og noteret mig om islam, det tyder ikke på ret meget kultur, snarere tværtimod.
    En såkaldt fredens religio, der siden 2001 har udført 36.496 angreb, hvor 233.566 er dræbt + 296.126 sårede!

    Kommentar by der Adler — 27. maj 2019 @ 10:32

  42. Multikulti = islamisme
    Mangfoldighed = islamisme
    Diversitet = islamisme
    Feminisme = islamisme
    LGBT = islamisme
    Integration = islamisme

    Kommentar by Revisoren — 27. maj 2019 @ 10:34

  43. @ 13 Det var ment som et både humoristisk og blot interessant indslag. Ægypterne ligger i øvrigt ikke i lav-IQ enden; ihvertfald var kopterne kendt for at besidde en visdom udover det sædvanlige. Han kan da ikke gøre forskel, andet end måske få nogle til at begynde at tænke kritisk over islam. Nu er det heller ikke ægyptere, du ser drage til Europa og sprænge andre i luften. Forstår du ikke, at ham her er en kendt tv-fyr, som millioner af ægyptere ser? Han gør nar ad islam og muslimer. På tv i et muslimsk land.

    Kommentar by Kuffar — 27. maj 2019 @ 10:46

  44. Ja, Adler 10:32, måske overdriver Kasper Støvrings sin ‘realisme’ ved at tale om at “islam, (…) bør anerkendes som en af verdens store kulturkredse.”

    Men mon ikke islam i de muslimske lande er kommet for at blive?

    En global verdenskrig med muslimer er nok ikke ønskelig? Jeg kender synspunktet: så længe vi har overlegne militært isenkram, kan vi bare trykke på delete-knappen og neutron-bombe alle muslimske lande?

    Jeg antager, at det er teoretisk muligt f.eks for NATO, men det er trods alt lidt for meget Doktor Strangelove for min smag :-)

    Jeg forstår Kasper Støvring sådan, at han er enig med Samuel Huntingtons teorier i hans “The Clash of Civilizations and the Remaking of World Order”, der beskriver verdens største tankesystemer som uforanderlige kulturer. Der er f.eks den vestlige, den kongfuzianske, den japanske, den islamiske, den hinduistiske osv. De vil sandsynligvis dominere de respektive landes befolkningers tankesæt i mange hundrede år endnu.

    Derfor skal vi undgå, at islam og multi-kulti vinder indpas i DK og ellers overlade de andre verdenskulturer til at udvikle sig som de selv vil.

    Kommentar by A-mad — 27. maj 2019 @ 11:20

  45. Er enig med Støvring et stykke ad vejen.

    Hvis der indvandrede en halv million kinesere til Danmark ville det også give problemer. Kinesisk ejede virksomheder ville efterhånden udkonkurrere mange dansk ejede virksomheder og drive danske lønmodtagere udi arbejdsløshed. Kineserne ville også bo koncentreret, særligt i de største byer, og værne om deres kultur fremfor at lade sig assimilere i den danske kultur. Efterhånden vil det kunne komme til spændinger mellem de indfødte danskere og de tilvandrede kinesere, da danskerne vil bebrejde kineserne for deres egen ulykke. Det var det som skete i det vestlige USA i anden halvdel af 1800-tallet.

    Der hvor Støvrig, efter min mening, går galt i byen er, at ovenstående problemer slet ikke kan sammenlignes med de problemer mange vestlige lande oplever med tilvandrede muslimer. Her tænker jeg på den giftige cocktail af af religion, åndeligt armod og fremmede normer, der manifesterer sig ved vold og terror mod de indfødte europæiske befolkninger. Det ville aldrig ske i samme omfang med tilvandrede kinesere, da det kinesiske civilsamfund ville sørge for jobs, så langt de fleste kinesere vil være selv-forsørgende.

    Noget tilsvarende ville gælde i forhold til hinduer, sikher, jøder m.v. Her ville der måske nok kunne opstå problemer, men slet ikke i samme omfang som med muslimerne.

    Den væsentligste forklaring på dette er, at det ligger dybt i blodet hos mange muslimer at give andre skylden for egen ulykke fremfor at kigge indad. Det er i alt sin enkelhed den vigtigste årsag til de islamiske landes åndelige, kulturelle og materielle stagnation. Flertallet af muslimer lever i en isoleret luftlomme, hvor fortidens fortrædeligheder styrer samfundsudviklingen, mens kun få (tør) ser fremad.

    Kommentar by Holger_Danske — 27. maj 2019 @ 11:43

  46. Mange af de træk, der gør muslimer problematisk: klanbaserede samfund uden “samfundssind”/solidaritet med det bredere samfund, kvindeforagt, intolerance overfor andre religioner, kaster og kulturer osv., findes også i hinduismen og ortodokse/ikke-europæiske udgaver af kristendommen – herunder også den afrikanske udgave af vestlige former for kristendom (antallet af gruppevoldtægter i Indien og det overvejende kristne Ethiopien er f.eks. ret ekstreme og hindu-fundamentalister er særdeles intolerante overfor kristne). Mht. kristne arabere er den svenske by Södertalje hjemsted for en stor bestand af dem, og de har samme negative adfærd (inkl. bander) som muslimske arabere.

    Islam gør det hele en tand værre, men grundlæggende er kulturforskellene nok vigtigere en religionsforskellene. Buddhister fra SØ-Asien ville dog være langt lettere at have med at gøre end folk fra Mellemøsten og Afrika.

    Kristne fra fx Afrika el. Mellemøsten, hinduer og buddhister ville desuden have den fordel ift. muslimer, at flere ville gifte sig med danskere og af den vej bliver integreret, der ville ikke være den samme “omvendte racisme” mod danskerne, men var antallet stort nok ville de også give store problemer. Buddhisterne dog mindre end de ikke-vestlige kristne.

    Grundlæggende burde vi kun have indvandring fra Europa (minus muslimer og negre), Amerika (Nord- og Syd-), Oceanien, SØ-Asien og Østasien. Alt andet giver problemer.

    Kommentar by Anonym — 27. maj 2019 @ 11:45

  47. Selvfølgelig skal islam ikke anerkendes og respekteres. Islam handler om underkastelse og erobring, ikke-muslimer er beskidte dyr og skal i øvrigt dræbes, så der er da overhovedet ingen grund til at respektere og anerkende den religion, medmindre man er selvmorderisk anlagt.

    Kommentar by Johnson — 27. maj 2019 @ 11:50

  48. > tp 10:03

    Ja, Enhedslisten kom ind, en hipster ved navn Nikolaj Villumsen. Fordi Enhedslisten var i valgforbund med Folkebevægelsen mod EU og derfor fik stemmerne derfra.

    Se det positivt: En hipster-kommunist-idiot fra Enhedslisten er parkeret i Lalandia-parlamentet de næste 5 år, så vi næppe hører noget fra ham i perioden.
    Selv Clement Kjersgaard, der normalt ligger i ske med Enhedslisten, vil formentlig ikke invitere ham. Og så skal han jo i øvrigt betale blyantspengene og en del af den formidable hyre til kommunistlisten. Men får vel en bopæl i Enhedslistens luksuskollektiver, hvor man gerne må eje egen tandbørste.

    > Holger_Danske 11:43

    Du skriver: “Flertallet af muslimer lever i en isoleret luftlomme, hvor fortidens fortrædeligheder styrer samfundsudviklingen, mens kun få (tør) ser fremad.”

    De er ikke i stand til at se fremad, lav-IQ’ere, som de alle er. De er på jorden, rider en kamel og dyrker dadler, alternativt søger de som – beep – mod europa og lever af uendelige overførselsindkomster samt føder børn.

    Og dyrker offerrollen, fordi vi andre er onde racister osv., og gerne ser dem tilbage i deres egne varme lande.

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 12:33

  49. KS siger vel ikke noget, der ikke ogsaa kunne vaere sagt af Glistrup, som havde stor respekt for islam, ja kaldte Muhamed en af historiens storste skikkelser, og irettesatte folk der talte nedladende om disse storrelser paa vulgaer facon. Han respekterede sin fjende, hvilket selvsagt ikke betyder velkommen til islam i Danmark. Det maa ogsaa vaekke til eftertanke, at klassikere som Jean Raspail og Enoch Powell naeppe naevner Islam. Europaeiske nationer ses som noget mere unikt end blot anti Islam. Givetvis er mange muslimer her mere problematiske end mange fx buddhister her, men dog derved ogsaa et bedre wakeup call mod den generelle udhuling af vor odelsret, end en mere snigende fredelig udskiftning.

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 27. maj 2019 @ 13:02

  50. Vel Buddhisterne passer sig selv, og der er ikke brug for et – Integrationsministerie- for at – Integrere- dem overhovedet. De fleste Vietnamesere klare sig fint, har personligt mødt adskillige kristne fra andre verdener, og jeg mener heller ikke jeg på nogen måde har oplevet særkonflikter med dem på nogen voldelig måde. De såkaldte -Selvvalgte- ghettoer, som ingen Dansker kan holde ud at bo i, hvis vedkomne har familie (DVS børn), skyldes aldeles og alene Islam. Men selvfølgelig. Hvis man vil danne moral og etik ud fra drømmeidealer, og ikke virkeligheden, så put hovedet i Busken og snak videre om -integration-, og diverse negative superlativer overfor dem som forholder sig til virkeligheden med Islam.

    Kommentar by Michael Unna — 27. maj 2019 @ 13:23

  51. Det er så lige her, Danmark savner et Islamiseringsministerium. Hvad ligner det, at vi blegfede danskere ikke forlængst har underkastet os?

    Til minister foreslår jeg Stormufti Morten Østergaard, spasseren Uffe Elbæk (nå nej, han er jo homo, no go), Stærkstrømskommunisten Pernille Skipper, eller også må vi hente Overmumien Mimi Jacobsen ind. Uffe Elleman-Jens og Mug Lykketoft er også kandidater. Andre bud?

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. maj 2019 @ 13:38

  52. Kl. 13.o2: Der var nok nærmere tale om at Glistrup mente at der var stor grund til at frygte islamistisk indvandring, og den vurdering af Muhamed som du citerer ham for, er vist et fejlcitat eller en “fortolkning”. Eller det var sagt ironisk. Glistrup advarede jo kraftigt mod de radikales og de tosse-godes politik.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 13:41

  53. # Henrik P.

    Tænk at du kan glemme landets to største dhimmier:

    David Trash & Stine Tosse

    Man kunne også oprette et Propagandaministerium for folkeopdragelse, og her kunne Martin Krasnik og Adam Holm være gode bud…

    Kommentar by Revisoren — 27. maj 2019 @ 13:53

  54. Vores profet Skt Glistrup (PBUY, Mogens! Don’t leave us to the Danes ..), havde ret i alt, og vi bør straks rejse en monumental statue af ham på alle bytorve i nationen. Lad os samles om vores Profet (PBUH) og ledestjerne, og lad os alle mindes hans modige kamp imod overmagten

    Kommentar by Cat Girl — 27. maj 2019 @ 13:54

  55. Støvring, islam er i den grad fjenden. EU´s take på multikultur og Europas venstreefløj gør det selvfølgelig ikke lettere men vi er nødt til at starte et sted for at få en sejer. Vi kan ikke kæmpe på 3 fronter samtidig og håbe på at vinde, så bliver kampen så lang at det bliver svært at se enden.

    Man kan så diskutere hvem vi skal bekæmpe først, islam, multikulturen eller venstrefløjen.

    Mit bud er at vi går målrettet efter islam for derigennem at nedbryde den tåbelige multikultur-tanke og samtidig nedbrydes en hjørnesten af venstrefløjens tankegods langsom men sikkert.

    Går vi efter venstrefløjen først skal vi kæmpe mod hver eneste argument de bruger. Det være sig klima, indvandring, multikultur, globalisering, kvindekamp, flygtninge Osv. og samtidig skal vi døje med islam hver eneste dag. Det bliver kun til den spredte fægtning som vi har præsteret hidtil og så bliver vejen meget lang.

    Starter vi med multikulturen skal vi overbevise alle andre om at “vi ikke er nazister” og det er et læs vi har trukket de sidste 40 år, så det er ikke en vej at gå.

    islam er hovedfjenden og det er der vi umiddelbart kan samle mest støtte. Lad os starte med islam og støtte ham der har skudt kampen i gang, det er selvfølgelig Rasmus Paludan fra Stram Kurs.

    Kommentar by Santor — 27. maj 2019 @ 14:05

  56. At kalde en historisk skikkelse stor er jo ikke det samme som at udtrykke sympati. Glistrups ord i hans utrykte breve til anklagemyndigheden om islam er klare. Det er ikke op til ham at nedgore muhamedanernes ideologi, den passer bare ikke ind hos os. Vi kan nemt holde den ude, og saa maa de hjertensgerne vaere salige i den tro, der passer deres mentalitet.

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 27. maj 2019 @ 14:18

  57. Kasper Støvring giver blot udtryk for det samme, som han hele tiden har stået for.

    Hold kæft for en forsamling her på Uriasposten.

    Kommentar by Hans Jensen — 27. maj 2019 @ 14:51

  58. @40 -A-mad
    Ser man på de sociologiske undersøgelser, adfærd mm i USA er segregeringen ikke grupper af europæisk oprindelse. De gifter sig faktisk med hinanden og lever i stor stil sammen. Den fragmentering som er mellem de europæiske grupper er en folk kan leve med og overkomme.
    En måling fra PEW research viste, at under 10% af dem med europæisk baggrund havde en stærk identitet omkring det, at være hvid. Hos sorte var dette tal oppe på 80%, hos latinoer og asiater på lidt over 70%. USA segregerer sig langs disse linjer. Folk vælger privatskoler, bor i lukket områder hvis hvis det er etnisk fragmenteret. I USA bruger man begrebet “den hvide skat”. Det er de meromkostninger folk har for, at udgå multietnicitet; som længere transporttid til arbejde, ekstra udgifter til privatskoler, mer-pris til bolig i et etnisk homogent område mm. Multikulturen har meget store meromkostninger på måske 10% af ens tid og 20-30% af ens levefod.Man ser altså, at folk segregerer sig efter etniske og racemæssige grænser mellem grupper som stort set alle er kristne. Så, islam debatten er meningsløs. Hvis muslimerne i Europa konverterede til kristendommen ville vi se stort set de samme konfliker men beskrive dem som etniske og ikke som religøse som vi gør idag. Ser man på amerikanske sortes kriminalitet, skoleformåen mm tror jeg, at folk med afrikansk baggrund som kalder sig kristne kan blive et langt større problem end muslimerne for Europa. Det demografiske udvikling i Afrika peger på, at Afrika bliver vores hovedproblem. Ved, at tale om islam og ikke multikultur lader man reelt set andre problemer vokse. Islam er en metastase, men kræftknuden er multikulturen.

    Kommentar by CCC — 27. maj 2019 @ 14:52

  59. «Vi skal håndfast avvise de ting der ikke hører til i vor kultur». Og hvis han mener et islam uden islamisk kultur, så har han ret.

    Problemet er jo desværre at islam ER islamisk kultur, som er selve antitesen til alle andre udviklede kulturer. Derfor må vi afvise hele islam, alt inklusive. Islam definerer sig selv ved sit jødehad og had mod os (judofobi og kristofobi), som er strukturelt og absolut nødvendigt. Uden had mod alle de vantro skulle islam falde samme.

    Den eneste måde for et tolerant samfund at overleve en så intolerant kultur som islam er samme grad af intolerance målrettet mod islam. Hvis de vil bygge en moske, så må de først indføre skriftligt at kirker kan bygges og underholdes overalt i den muslimske verden. Det skal indføres i sharialoven hvilket er umuligt, eftersom sharialoven er ganske enkelt er hver eneste sætning i Koran/hadither og Muhammedbiografi. Og det er jo Selveste Guds ord.

    Altså må muslimerne ud af landet. Spaniernes opskrift: konvertere, dø eller smides ud. Er åbenbart den samme som i dag.

    Han glemmer den vigtigste faktor i det hele for civilisationen som er befolkningens middelintelligens. Der er positiv korrelation med alle de faktorer vi kalder civiliserede. F.eks. altruisme, analytisk evne, abstrakt tænkning, ateisme, kreativitet, demokrati, uddannelse, genialitet, antal genier, helbred, humor, indkomst, hukommelse, moralsk forståelse, socioøkonomisk status, osv osv. Alt det som er nødvendigt for at opretholde en så kompliceret organisation som et moderne land i Europa.
    Negativ korrelation med kriminalitet (stærk relation), fængselsophold, ulykker, løgnagtighed, hysteri, børnedødelighed, religiøsitet, impulsivitet og mange andre.

    Middel-IQ i de arabiske/muslimske lande er 85 (hos os 100). Der foregår ikke nogen darwinisk selektion i retning mod et højere IQ, eftersom unge mennesker ikke selv bestemmer hvem de vil have børn med. For der er faktisk ikke nogen grund til at arabiske semitter skulle have så meget lavere IQ end jøderne, som også er semitter. Bortset fra traditionen, Islam, som holder dem i en spændetrøje.
    Middel-IQ i nordøstre Asien: Kina, Japan, Korea er 110. De fleste hvis de har en religion er de buddhister. Det skulle være kolossalt let at sameksistere med dem

    Kommentar by jørgen — 27. maj 2019 @ 15:41

  60. Kan man ikke læse Støvrings kommentar som en generel advarsel mod indvandring af kulturfremmede? Hvorefter enhver selv må regne ud at det i virkeligheden nok mest er muslimer og islamister det handler om.

    Kommentar by tp — 27. maj 2019 @ 15:42

  61. Islam er uforenelig med Grundloven og de Danske værdier, Derfor skal Islam ikke hverken Respekteres eller tolereres.

    Længere er den ikke.
    De der vil Islam skal ud.

    Kommentar by Charles Nielsen — 27. maj 2019 @ 15:47

  62. Den gode Kasper Støvring er utvivlsomt et godt og velmenende menneske. Men hans evendelige snak om “sammenhængskraft*” tyder på, at han også lider af både historieløshed og udtalt begrebsforvirring. Siden hvornår har bonden på den jyske hede hængt sammen med lensgreverne i deres sjællandske slotte? – Og siden hvornår hart den jævne lønmodtager og hans ligeldes arbejdende kone hængt sammen med Pølletiken-segmentet af badutspringere, bladsmørere, fusentaster og evighedsstudenter fra RUC i deres københavnske café-latte akvarier?

    Lidt klasseklamp, om jeg må bé… Og lad så “sammenhængskraften” gælde d’eliten i lygtepæle og byggekraner…

    Kommentar by Voldposten — 27. maj 2019 @ 16:01

  63. Tillæg til 54

    Middel IQ i Afrika er ligger på cirka 70. Selvom de kristne har en religion som er udviklet af et relativt højkulturfolk (Romerne, Grækerne, Jøderne) og altså afviger fra den afrikanske (heksedoktor og andet) så vil de i alle fald være langt mere kriminelle end danskerne. Det styres også for dem af intelligensen.

    Og selvfølgelig, danskerne kan jo måske nok blive misundelige på de driftige kinesere, som arbejder hårdt, er begavede og tjener penge. Men til forskel fra muslimerne vil de betale deres eget ophold mange gange om. De skulle gøre landet rigt. Ikke at jeg tror Danmark er attråværdigt for driftige kinesere, men vi kunne absolut behøve nogle stykker. De plejer ikke at blande sig. Konfucianere, jo. I øvrigt er de allerede i fuld gang i Europa. (Grækenland, Piræus f.eks.) I Afrika i stor stil.

    Kommentar by jørgen — 27. maj 2019 @ 16:09

  64. Interessant CCC 14:52. Du kender nok mere til de interne forhold i USA. Jeg har kun boet på hotel mest i 3-4 dage op til en uge ad gangen i flere byer i nord og syd, mest i stater nær på eller på østkysten, herunder i New York.

    Jeg har talt om alt muligt med udover business med de amerikanere jeg mødte og besægt dem i deres hjem og det slog mig at de i nogen grad opfattede sig som tilhørende den nation i Europa deres forfædre kom fra.

    Det var sjovt at høre om. Jeg husker en teknisk specialist og italiener – en 1. generations indvandrer – der fortalte, at han syntes at amerikanerne manglede ‘kultur’og det var noget han savnede i USA.

    Han sagde at amerikanerne kun arbejder og ser fjernsyn med familien. Da jeg spurgte om han gerne ville tilbage til Italien, svarede han: “Nej, jeg vil bare gerne tilbage til Europa!” Det svar overraskede mig lidt og vi grinte lidt af det. Jeg tror han havde fået nok af amerikansk multikulti! Men lønnen var i top og han havde stort hus, italiensk kone og børn og de havde alle materielle goder.

    Det gælder selvfølgelig kun de færreste indvandrede amerikanere, men er nok en bivirkning ved samfund med stor kulturel segmentering. Og mindre af den “sammenhængskraft” som Kasper Støvring så ofte nævner i samfund, der ikke i så høj grad præges af mulikultur.

    Enig i det du nævner om “den hvide skat”. Det er de meromkostninger folk har for, at udgå multietnicitet; som længere transporttid til arbejde, ekstra udgifter til privatskoler, mer-pris til bolig i et etnisk homogent område mm. Multikulturen har meget store meromkostninger.”

    Den udvikling accelererer også herhjemme, hvor prisen for et hus i de “hvide kvarterer” nord for København er 5-10 gange højere.
    Det er næsten kun højt lønnede og velhavende, der har råd til at betale sig fra daglig nærkontakt med muslimer.

    Kommentar by A-mad — 27. maj 2019 @ 16:19

  65. @Jørgen
    Jøders middel IQ er meget forskellig fordi de er meget forskellige. Den evolutionære antropolog,Gregory Cochran har set på ashkenazi-jødernes høje IQ. Det er de europæiske jøder. For det første er de genetisk ikke semitiske men er mindst 60% europæere. De har et mitokondrie dna som er fra mellemitalien, som kommer fra moderen og DNA fra central europa.Europæiske jøder var forbudt en del jobs i middelalderen og de ender med administrative funktionær job som sætter en selektion mod en høj IQ iflg Gregory Cochran.Så, genetisk set er de ikke semitter. Det erashkenazi-jøderne, der har den høje IQ i Israel. Sefardiske jøder fra mellemøsten har en IQ på niveau med mellemøsten på 85 og jøder fra Etiopien med befolkningen i Etiopien som ligger på 70-75. Disse forskellige jødiske grupper klarer sig meget forskelligt i den israelske skolesystem.
    https://www.amazon.com/000-Year-Explosion-Civilization-Accelerated-ebook/dp/B06XCHMKRP/ref=sr_1_1?keywords=Gregory+Cochran&qid=1558967497&s=gateway&sr=8-1

    Kommentar by CCC — 27. maj 2019 @ 16:31

  66. @jørgen.

    Den kinesiske IQ er nok overvurderet fordi det er tal for urbane befolkninger. Den asiatiske IQ på 105-107 har ikke en så stor spredning som den vestlige. Så, de har ikke mange tumper i bunden som os men de har heller ikke mange som springer gennemsnittet markant som i vesten. Desuden er de meget socialt konformistiske og det gør, at de ikke er særligt originale og tager risici. Altsammen forklarer hvorfor der er så lidt store opfindelser, nobelpristager blandt asiatier.

    Kommentar by CCC — 27. maj 2019 @ 16:37

  67. HVIS “eliten” er så kloge og belæste, som de vil føre sig til magt over andre på, hvorfor er de da ikke i stand til at læse og forstå en så´ entydig tekst, som KOranen (tilbederenes livspligtige ordrebog> voldsmanualen) indeholder, der endda er tilgængelig på dansk og selv gratis på internettet?
    Er det mon fordi Fandens ideologi ligge så tæt på deres egen? Eller e´r det “elitens” IQ der ikke rækker?
    Islamismen SKAL tages bogstavelig*, lige som alle andre de ideologier, det er jo derfor nogle sat dem i verden og tilhængerne dyrker dem.
    “eliten” er måske bange for, at deres ideologi vil blive afsløret, som den trussel mod vort samfund som den er?

    * Islamismen skal endda tages dødsens alvorligt:

    http://www.islaminfo.dk/artikler.asp?PgID=1924

    Se også perhag´s kommentar nr.13, om islams erobringsstrategi under bloggen:
    26.maj 2019 “De er mennesker som mig. Jeg bryder mig bare ikke om deres kultur, deres adfærd… deres attitude.”

    perhag´s kommentar bør virkelig læses og udbredes, for det er sande ord fra islammet selv!

    Kommentar by M.S. Carstens — 27. maj 2019 @ 16:58

  68. Tillæg til 61 CCC
    Det var jo interessant. Jeg troede faktisk at gennemsnittet i Israel af de etiopiske, de sefardiske blev opvejet af semitiske askenazijøder. Det var en interessant oplysning. Så de er også hovedsageligt europæere. Tak for den oplysning. Den forklarer en del.

    Og fortsat: nej kineserne producerer ikke så mange superbegavede med IQ ude i enden af kurven, standarddeviation over 2-3. Men de har en solid højintelligent gruppe som er tilgængelig for højere uddannelse. Og som er en del større end hos os.

    Kommentar by jørgen — 27. maj 2019 @ 17:29

  69. Kommentar by CCC — 27. maj 2019 @ 16:37

    Det er meget OT for den her debat men spørgsmålet om om kinesere har en snævrere IQ normalfordeling er meget spændende. Vi ved at meget høj IQ folk kan lave disproportionale gennembrud. Det er fx meget nemmere at lære differentialregning end at udvikle det (Newton) eller lære at bruge en computer end bygge den (Alan Turing) eller gøre dens interfase visuel, intuitive og ‘logisk blød’ (Apple og Bill Gates).

    Hvis kaukasere har større spredning end østasiater så gør det måske ikke så meget at de har højere gennemsnitsIQ?

    Kommentar by Moran ya Simba — 27. maj 2019 @ 19:24

  70. @Jørgen
    Kina er desuden et gammelt klansamfund med arrangeret ægteskaber i klanen hvor man bruger en “fixer” i klanen som finder et passende parti efter familernes status i klanen. Det er lidt i opløsning idag men man kan se det på Kina idag, at de ser hinanden som fremmede fordi de er ikke-familierelateret. Kina er et “lav-tillidssamfund” i modsætning til Japan som er et høj tillidssamfund. En sydafrikaner som er bosat og gift med en kineser i Kina og laver den del videoer derfra har lavet denne om kinsesernes omgang med hinanden.

    https://www.youtube.com/watch?v=FfLnFVzfKBs

    Kommentar by CCC — 27. maj 2019 @ 20:08

  71. CCC — 27. maj 2019 @ 20:08

    Spændende, jeg troede faktisk Kina kulturelt var en form for 10x større kæmpe Japan.

    Kommentar by Moran ya Simba — 27. maj 2019 @ 20:54

  72. 71 Moran ya Simba

    Nej! Kina og Japan er som nat og dag. Som et eksempel: Bare tjek deres forhold til hygiejne. ;)

    Helt forskellige sprog, forskellig historie, forskellig mentalitet og på mange måder også forskellig religion.

    Kommentar by Sådan er det jo — 28. maj 2019 @ 15:10

  73. Godt set Sådan er det jo 15:10. Indledningsvis er jeg enig med Støvring: “… mangfoldighed lyder da også godt. Men det er som at drikke gift af et gyldent krus.”

    “Derfor skal vi undgå, at islam og multi-kulti vinder indpas i DK og ellers overlade de andre verdenskulturer til at udvikle sig som de selv vil” (A-mad 11:20)

    Jeg er ikke så godt inde i Kinas, Japans og det øvrige Asiens historie, derfor tak for info og tak til CCC 20:08 for videoen fra “En sydafrikaner som er bosat og gift med en kineser i Kina”. En øjenåbner.
    Jeg kommer til at tænke på de utroligt voldelige overgreb Mao fik sine fanatikere til at udføre mod mistænkte for ikke at være partitro eller ikke-Mao troende. Husker også Mao-begejstringen herhjemme dengang også blandt studerende og akademikere også i MSM. Det er vist fejet ind under gulvtæppet?

    Interessant at du skriver: “Nej! Kina og Japan er som nat og dag.”
    Jeg mødte i sin tid en tidligere forsker, der var blevet udrenset af marxisterne på KU’s Institur for Asienstudier og nu var én af lederne, jeg mødte som konsulent i en privat virksomhed.

    Under vores sædvanlige indledende business small talk, hvor jeg bl.a hørte om marxisternes udrensning af ikke-marxister på KU’s Institur for Asienstudier, spurgte jeg ham om hans indtyk af kinesere og japanere.

    Han svarede med et glimt i øjet. “Som vi asiensforskere plejede at sige til hinanden under fire øjne: Kineserne foragter os, men japanerne hader os”. Det overraskede mig, men udsagnet blev siddende og gjorde mig nysgerrig på emnet.

    Så lige i Britannica, hvor stort det japanske imperium var blevet i begyndelsen af forrige århundrede mere eller mindre til de kapitulerede efter Hiroshima-Nagasaki atombomberne 6. og 9. august 1945.

    Den japanske erobring af store dele af Kina, af Thailand, af Korea osv må stadig være kilde til negative holdninger eller måske endog had til japanere? Et had jeg i øvrigt også har mødt hos ældre englændere, der har egne familie erfaringer/erindringer eller viden om den tid i Asien.

    Japan er som bekendt demografisk i befolkningstilbagegang, men selvom Kina om en snes år vil toppe i befolkningstal er deres nuvundne globale økonomiske magt en potentiel trussel. Historien fortæller os at et så stort kommunistisk styret samfund på et tidspunkt ender med krig eller samfundsomvæltning. Desværre ofte blodig.

    Der er nu 7,7 mia mennesker i verden. Befolkningstilvæskten i Kina er ved at stoppe ved 1,4 mia kinesere og befolkningstallet i Japan med pt 128 mio er i tilbagegang.

    Befolkningtilsvæksten vil bringe verdens befolkningstal op på 9½ mia i 2050 (men væksten sker udenfor Kina og Japan).

    Andelene af verdens befolkning i Europa og Asien forventes at falde, mens Amerika (nord+syd) vil beholde sin andel. Det er i Afrika befolkningstilvæksten vil ske i fremtiden.

    Bla.a derfor er det vigtigt at kende kulturerne i de forskellige lande og verdensdele. Demografien/befolknigseksplosionen kommer ikke til at gå stille her af, så vi bør være så godt rustet som muligt til at beskytte vore samfund mod de mulige negative konsekvenser.

    Det er måske dette opbrud vi pt ser begynde herhjemme, hvor mange forlader de gamle medier, partier og ideologier fra forrige århundrede?

    Kommentar by A-mad — 30. maj 2019 @ 12:14

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper