29. maj 2019

TV2 Nord photohopper kaffekande ind, så ingen ser Stram Kurs-kandidats ‘V for sejr’-håndtegn…

Stram Kurs’ Uwe Max Jensen var mandag inviteret til debat om ‘Udlændinge og fødevarer’ i ‘Kaffeklubben’, TV2 Nords magasinprogram. Han kunne efterfølgende konstatere, at TV2 Nord på deres oversigtsbillede havde photoshoppet en sort kaffekande ind, lige akkurat hvor han viste V-tegnet.

AK24syv kontaktede i dag TV2 Nord, for at høre hvorvidt det kunne passe, og de lagde sig fladt ned. Chefredaktør Tine Petersen beklager, men afviser at det får konsekvenser, udover ‘røde ører’, for den pågældende medarbejder.

“Kaffenkanden på dette billede fra programmet ‘Kaffeklubben’ stod ikke på bordet da billedet blev taget. Den er blevet photoshoppet ind efterfølgende! Årsagen skulle være, at Uwe Max Jensen fra Stram Kurs blev ved med at lave et V-tegn med fingrene, da billedet skulle tages, hvilket så efterfølgende blev skjult af den photoshoppede kaffekande.

Vi har talt med TV2 Nords chefredaktør, Tino Pedersen, som lægger sig fladt ned og undskylder. Tino Pedersen udtaler: ‘Kaffekanden stod der ikke, den er efterfølgende blevet lagt ind på det stillbillede, som linker til programmet.’

Han udtaler også til AK24syv: ‘Det er en fuldstændig forkert beslutning og noget vi ser på med meget stor alvor. Sådan noget er totalt no-go og det er blevet gjort klart for alle i huset’.” (Ak24syv på Facebook, 29. maj 2019)

(Stram Kurs’ Uwe Max Jensen laver V-tegn på TV2 Nord, 27. maj 2019)

Oploadet Kl. 14:56 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/101713/trackback

36 Comments »

  1. Hold kæft hvor pinligt, og de postulerer fake-news på de små uafhængige medier.

    Kommentar by k.m. — 29. maj 2019 @ 15:04

  2. Vi kan ikke stole på nogen.

    Kommentar by Ewing — 29. maj 2019 @ 15:10

  3. “Røde ører” – freudian slip :)

    Kommentar by DavidK — 29. maj 2019 @ 15:20

  4. Hahaha var der nogen der sagde “Fake News”?

    Paludan:

    Informationens Lone Nikolajsen mener at Paludan gik lige i Den Korte Radioavis’s fælde.

    https://www.information.dk/kultur/anmeldelse/2019/05/danernes-lys-gik-lige-korte-radioavis-faelde

    https://www.24syv.dk/programmer/den-korte-radioavis/52208010/den-der-naestmest-i-hele-verden?start=0

    Jeg synes klart at Paludan vandt den her. Udover råbeturen til sidst, hvor Kirsten Birgit råber højst og mest usammenhængende, så svarer RP godt og præcist på de fleste spørgsmål.

    Som svar på hvordan man får sendt de 50.000 hjem som landende ikke vil modtage, burde RP bare have svaret forhandlinger eller økonomiske sanktioner.

    En mere og mere desperat KB prøver at finde huller i RP’s argumenter, men han holder hovedet koldt. Godt gået Rasmus!

    Kommentar by realist — 29. maj 2019 @ 15:30

  5. At Uriasposten er begejstret for Paludan, er klart for enhver. Her handler det meste jo om Paludan.

    Men de seneste seriøse målinger giver ikke Stram Kurs en plads i Folketinget, og stemmer på det parti er sandsynligvis spildte stemmer.

    Hvorfor bakkker I ikke op om Nye Borgerlige, der klarer sig bedre i meningsmålingerne?

    Stem på Nye Borgerlige, hvis I vil gøre jer håb om indflydelse.

    Kommentar by Peter D — 29. maj 2019 @ 15:31

  6. Uriasposten er jo et junkmedie.
    TV2 Nord og Dagbladet Arbejderen er sand oplysning og Pravda!

    Med venlig hilsen
    Kammerat Langager
    Danske Medier

    Kommentar by Fascist — 29. maj 2019 @ 15:34

  7. Samme klipper?
    https://live.staticflickr.com/3241/2758897854_c6e8598354_z.jpg

    Kommentar by Fascist — 29. maj 2019 @ 15:37

  8. Pilrådne journalister og tv-medier – jeg overvejer stærkt at opsige min TV-pakke.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 29. maj 2019 @ 15:39

  9. Goebbels og Stalin viste vejen, da fotografier skulle manipuleres…

    Kommentar by krassisten — 29. maj 2019 @ 15:39

  10. STÆRKT AT DANMARKS UNGDOM GIVER STRAM KURS 11 MANDATTER PÅ TINGE.

    Hvis de unge vælgere bestemte, ville både Stram Kurs og rød blok stå stærkt
    En analyse, som professor Kasper Møller Hansen har lavet for Altinget, viser, at rød blok ville vinde valget, hvis det udelukkende var unge mellem 18 og 24 år, der stemte.

    Ifølge analysen ville rød blok få 104 ud af 175 mandater. Det skriver Altinget.

    Men Kasper Møller Hansen peger på, at det er interessant, at også Stram Kurs har godt fat i de unge vælgere. Stram Kurs ville ifølge analysen få 11 mandater.

    —Mens DF og Nye Borgerlige har fat i den mere ældre gruppe af indvandringsskeptikere, ser vi en del unge mænd, der er mere på sociale medier, som bakker op om Paludans projekt. Det skyldes blandt andet YouTube, hvor Stram Kurs startede sin base, siger Kasper Møller Hansen til Altinget, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. maj 2019 @ 15:52

  11. Det bør være soleklart for alle selvstændigt tænkende danskere at DR, TV 1 og 2 og alle papiraviserne vil lefle og sleske for EU og V, K, S, SF og R til det sidste. Om så EU via KALERGI-PLANEN og frau Merkels MAROKKO-PAGT skubber Europa og Danmark i retning af total undergang og folkemord.

    Kommentar by Ole Jensen — 29. maj 2019 @ 15:54

  12. Åh for helvede, kan de satans rødgardister dog aldrig nære sig for at svindle, snyde, lyve og fordreje. Har de ikke andet i deres dumme hoveder end at bedrage befolkningen?
    STOL ALDRIG PÅ MSM.

    Kommentar by Knud Madsen — 29. maj 2019 @ 16:11

  13. Unge, førstegangs stemmer.
    Kender mange langt op i alderen, der ikke ved noget om politik. Tager lærerens indoktrinering, klassekammeraters, forældrenes,kollegaers, pengepung. Ja, nogen stemmer med deres kønsorgan.

    Kommentar by Anonym — 29. maj 2019 @ 16:15

  14. Jeg var som dreng forarget over øst-kommunisternes ynkelige forsøg på billedmanipulation.

    Vi er defacto DDR version 2.0 i nærmest alle henseender.

    At vandviddet er rodfæstet langt ind i de borgerlige rækker, kan jeg konstatere ved at hæøre på mine arbejdskollegaer. Her hånes Paludan og muslimer idealiseres.

    Kommentar by MODSTAND — 29. maj 2019 @ 16:19

  15. Tænk hvis man tilsvarende skulle redigere kommunistiske idoler, plakater, bøger og andet ud af gængse danske TV-udsendelser? Hold kæft man ville få travlt! De er jo nærmest overalt i kontorer og huse hos de folk, MSM vælger at interviewe.

    Røde ører? Nok nærmere røde hjerner…

    Kommentar by Quark — 29. maj 2019 @ 16:26

  16. Hvor meget mere er så fake news hos TV2? Hvad kan man stole på fra den kant?

    Kommentar by Knud Madsen — 29. maj 2019 @ 16:29

  17. @12. Billed og film-manipulationen af idag havde de i DDR end ikke turdet fantasere om. Vi har retning mod et “samfund” end ikke George Orwell havde turdet fantasere om…

    Kommentar by krassisten — 29. maj 2019 @ 17:15

  18. “Årsagen skulle være, at Uwe Max Jensen fra Stram Kurs blev ved med at lave et V-tegn med fingrene, da billedet skulle tages”

    Jamen, hvad er det da også for noget!!! Har Uwe da slet ikke forstået, at hans holdninger er langt uden for, hvad de pæne anstændige mennesker vil acceptere og tolerere?

    Har i øvrigt hørt et par af de pæne mennesker på min arbejdsplads, udtrykke ønske om, at nogen dræber Paludan og pisser på hans lig…

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. maj 2019 @ 17:28

  19. #15 krassisten, helt enig. Det bliver fuldstændig sindssygt, når denne teknik for alvor bliver brugt til at manipulere de brede masser (video fra altid se- og lytteværdige Computing Forever):

    https://www.youtube.com/watch?v=sHEdDK0H2No

    Det er praktisk taget umuligt at se og høre forskel på ægte og manipuleret.
    Der er links til mere grundig gennemgang af selve teknikken.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. maj 2019 @ 17:41

  20. Stram Kurs SKAL fortjent ind. Hvis ikke ,så er det valgsvindel.

    Kommentar by Ewing — 29. maj 2019 @ 17:48

  21. “Han [Tino Pedersen] udtaler også til AK24syv: ‘Det er en fuldstændig forkert beslutning og noget vi ser på med meget stor alvor. Sådan noget er totalt no-go og det er blevet gjort klart for alle i huset’.”

    Ja, det var alt for primitivt og nemt at opdage. De røde plejer at benytte fortielse, proportionsforvrængning, ensidighed og selvmodsigelser.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. maj 2019 @ 17:54

  22. Hør, er der en voksen tilstede på amatørstationen 2TV-Glad Nord? (Undskyld TV Glad!)
    Man tror fanme det er løgn!

    Kommentar by White knight — 29. maj 2019 @ 18:00

  23. Pupliganda Hos TVMellemøsten2 – ingen nyhed.

    Kommentar by Hul igennem? — 29. maj 2019 @ 18:07

  24. Hvor er hun dog et ubehageligt menneske denne Ingrid Buch – Stor ros til Uwe Max Jensen, for roligt og behersket at irettesætte hende, da hun flere gange, helt urimeligt forsøgte at lukke munden på ham.

    Kommentar by T. Flodur — 29. maj 2019 @ 18:31

  25. #5. Hvilke seriøse målinger er det? Jge vidste ikke nogen af dem var seriøse. Den slags gå i øvrigt op og ned, SK har længe ligget til at komme ind og det gør de fortsat. Så bare rolig, begge partier vælges ind 5. juni, alt andet ville være valgsvindel (hvorfor der også bør være valgobservatører denne gang).

    Kommentar by LarsB — 29. maj 2019 @ 18:33

  26. – Peter D

    Uriasposten har fokus på medierne, og Stram Kurs får mest mediedækning, og det er vel næsten historisk det vi er vidne til lige nu.

    Hverken NB eller SK får indflydelse efter valget, men begge står til at komme ind (Berlingske Barometer). NB står 0,1 procent bedre end NB, men mørketallene er ganske givet store, særligt for SK. NB vil nok være nemmere at samarbejde med for et evt. borgerligt flertal om fire år, men der er givetvis flere ‘muslimerne skal bare ud nu!’-danskere (DF, SK) end der er ‘nej til indvandring’-liberalister. Jeg tilhører som bekendt selv sidstnævnte segment. Det økonomisk liberale Danmark er tæsket i knæ af velfærdsparoler.

    Kommentar by Kim Møller — 29. maj 2019 @ 18:40

  27. TV2-regionerne får mig bekendt stadig licensmidler til driften, så det er statsautoriseret censur vi er vidne til.

    Husk at se med i aften kl. 22.00 på DDR, hvor socialdemokraten Lille Lars fra Nyhavn er gæst i “FV19 mød partierne”.

    Kommentar by Revisoren — 29. maj 2019 @ 19:45

  28. Hahaha! TV2-Uwe Max: 1-0!

    Kommentar by Erling — 29. maj 2019 @ 19:52

  29. Det er vel et spørgsmål om overlevelse. Hvis Stram Kurs kommer til magten, sulter journalisterne ihjel om 7 år. Islam slår dem først ihjel om 20 år…

    Kommentar by Lider af danskhed — 29. maj 2019 @ 19:58

  30. Lige nu i Højlunds Forsamlingshus på TV2:

    Uwe Max Jensen er med i paneldebatten.

    Bliver han redigeret ud af udsendelsen?

    Kommentar by Revisoren — 29. maj 2019 @ 20:38

  31. -Revisoren

    Det er svært, når det er direkte :)

    Kommentar by Ewing — 29. maj 2019 @ 21:39

  32. # Ewing

    Husker en debat i Deadline for nogle år siden, hvor den daværende vært Mads Brøgger totalt ignorede Ralf Pittelkow gennem hele udsendelsen.

    Ved aftenens debat på TV2 blev der klippet til et par fnisende kvindelige muhammedanere blandt publikum hver gang Uwe Max Jensen udtalte sig.

    Der er mange måder at chikanere de ikke-stuerene på…

    Kommentar by Revisoren — 29. maj 2019 @ 23:22

  33. Jeg har forholdt mig til bl.a. Gallups seneste us. fra i går, der kun gav SK 1.6 pct. af stemmerne med en statistisk usikkerhed på 0,6 pct.

    At nogle provokatører siger ting, som gadens parlament griner ad, er der intet historisk i. Jeg grinede faktisk også selv ad, at Uwe Max Jensen går rundt med et fotografi af fornegeren Sørensen på sin t-shirt, det er jo forståeligt, at han er fan, eftersom hun har sørget for en masse opmærksomhed til Paludan.

    Venstre står i øvrigt til en pæn fremgang i Gallups undersøgelse, mens de mere liberalistiske LA’ere sandsynligvis får et elendigt valg, og de socialliberale op mod en fordobling. At slå alle liberale i samme pulje er ikke seriøst, og det ved de fleste danskere da heldigvis. Her på stedet synes der at herske en særlig konsensus vedr. ordet liberal.

    Kommentar by Peter D — 30. maj 2019 @ 00:42

  34. Hold nu kæft med de manipulerede “polls”, hvor satanisternes yndlinge altid vinder.
    Svindlen på TV-MeeToo er satme ikke i orden. Hoveder skal rulle – NU.

    Robert Mueller lyver for amerikanerne og Fake News outlets. Det formidles som pure sandhed og fakta hos DDR og TV-MeeToo.

    Løkke-Fonden bugner af velstand under Danmarks besættelse.

    Kommentar by Iznogut — 30. maj 2019 @ 03:44

  35. Fake news

    Kommentar by Winged Hussar — 30. maj 2019 @ 11:36

  36. https://www.berlingske.dk/politiske-maalinger/ny-gallup-med-kun-en-uge-til-valget-konservative-staar-til

    Ja, undskyld, at jeg bragte andet end svinere ind i jeres debat, men i betragtning af, at Gallup i går gav NB, Venstre, DF og LA

    44,2 pct. af stemmerne,

    og S, SF og De Radikale kun kunne mønstre

    43 pct.,

    mener jeg ikke, at det er ligegyldigt, om man opfordrer til formodet stemmespild på SK eller KD.

    Kommentar by Peter D — 30. maj 2019 @ 13:34

RSS feed for comments on this post.