29. maj 2019

Angrebet med brosten af autonome, stukket med kniv af indvandrer, frygter Paludan: “… vil koste liv”

Den nyuddanede politibetjent Tom Sivert blev angrebet af venstreradikale efter de AFA-initierede uroligheder på Nørrebro, 18. maj 1993. Det har påvirket ham resten af livet, og givet ham PTSD. I de sidste to afsnit af Politiradio på Radio24syv, har han været i studiet for at fortælle sin historie.

I seneste afsnit forklarede han, at han ikke havde lyst til at forsvare ‘Rasmus Paludans principper’, da denne ‘nedgørelse af religion’, efter hans vurdering, vil mobilisere meningsfæller, og ‘koste liv’. Han forstår de unge muslimers frustrationer, ligesom han forstår de unge autonomes frustrationer i 1993, men han forstår ikke danskernes afmagt for den påførte masseindvandring.

Han forlod etaten i 2005, efter han blev stukket ned af en indbrudstyv på Nørrebro, ‘der tilfældigvis havde mørklødet hud’. Måske er det godt den tidligere ordenshåndhæver har skiftet karriere. Indslaget kan høres her.

Tom Sivert, tidligere politibetjent: Hvis man ekskluderer dele af befolkningen, så får man jo had, og en ligegyldighed overfor vores politi, og vores magthavere. Jeg vil gerne stå på den side – at få brosten i hovedet, 26 gange, i de 26 år der er gået, hvis jeg kan slippe for at Rasmus Paludan stiller op eller bliver valgt ind. For jeg er sikker på, at hvis han bliver valgt ind i Folketinget, så kommer det til at koste liv.

Marie Louise Toksvig: Hvad mener du med det?

Tom Sivert: … han står for en nedgørelse af menneskeheden, af religion, af den personlige frihed, så hvis han overhovedet får lov til at tale på den her forfærdelige og nedværdigende måde han gør, så er jeg helt sikker på at der kommer små grupper op i samfundet, som er klar til at gøre som Rasmus Paludan befaler. Og det vil koste liv. Det er min personlige holdning. … Jeg ville have et stort forklaringsspørgsmål overfor mine børn, hvis jeg skulle komme hjem og sige – Ved I hvad unger. Jeg er nødt til at stoppe i politiet. Jeg fik en brosten i hovedet. Jeg fik smadret mit knæ. Jeg er ødelagt som betjent, og så skulle forklare, at det var for at forsvare Rasmus Paludans principper.

Marie Louise Toksvig: Du kan godt forstå dem der laver urolighederne, dem der smider sten på politiet.

Tom Sivert: Jeg kan godt forstå deres frustration, ja. Det kan jeg absolut.

[…]

Marie Louise Toksvig: Du forlod politiet for 14 år siden…

Tom Sivert: … det er ikke noget man bare lægger på hylden. Så selvfølgelig går man da og slås med nogle ting, mange forskellige episoder. Jeg havde en episode, hvor jeg blev stukket ned af en indbrudstyv. Det var en bande af nogle unge fra Nørrebro, der tilfældigvis havde mørklødet hud, og det gjorde jo bag efter – det er jo ikke fordi jeg er racist, jeg respekterer alle mennesker, og så videre. Men på grund, at det var den type mennesker, der havde angrebet mig, stukket mig ned, så kunne jeg stivne ude på gaden, når der kom to-tre gutter gående med den hudfarve henimod mig. I nogle øjebliksbilleder, hvor jeg troede at jeg blev overfaldet igen.

Sebastian Richelsen, vært: – posttraumatisk stress.

Tom Sivert: Posttraumatisk stres, ja, og så måtte jeg sygemelde mig i den periode. Og der opsøgte jeg selv chefpsykologen ude på Rigshospitatlet…

Oploadet Kl. 16:11 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/101716/trackback

33 Comments »

  1. Ubehandlet stockhom syndrom.

    Kommentar by MODSTAND — 29. maj 2019 @ 16:16

  2. Kort sagt, hvis vi danskere forsvinder fra jordens overflade, og overlader Danmark til muslimerne, så er der evig fred og ro.

    Kommentar by k. m. — 29. maj 2019 @ 16:23

  3. Sikke en tosse, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. maj 2019 @ 16:24

  4. Det er ikke RP eller hans, der slår ihjel. Det er muhammedanerne og de er allerede i gang. Han har endda selv mærket det på egen krop.

    Kommentar by Popeye — 29. maj 2019 @ 16:41

  5. DET KOMMER JO TIL AT KOSTE MANGE FLERE LIV, hvis danskerne fortsætter med at være passive tilskuere til at deres land invaderes, besættes, afrikaniseres og islamiseres. Det vil nemlig ende i guerilla-krig mod danskerne, eller regulær borgerkrig. Det er hvad der skete i Libanon, Balkan og Syrien, og som nu er ved at ske i Sverige, Frankrig, England, Tyskland, Italien og Grækenland etc….. Overalt hvor muslimer/ islamister masseindvandrer i et land, ender det i gigantisk kriminalitet, terror, udryddelse og massedød.

    De indvandringsbegejstrede “humanister” nægter at se virkeligheden i øjnene. De ignorerer eller bortforklarer andre landes blodige og dyrt købte erfaringer. De bekæmper sandheden om multi-kulti, de ser bort fra alle omkostninger, og påstår stædigt at det er berigende at lade hærskarer af afrikanere, arabere og islamister strømme ind i Danmark.

    Vi har allerede rigeligt med problemer. Masseindvandringen har ført til utryghed, vold og mord overalt i Danmark. Alligevel vil både V, S og R have endnu mere indvandring fra Afrika. Og resten af de gamle partier er medløbere.

    Kan godt forstå hvis man er traumatiseret efter at have været udsat for grov vold og knivstik. Men vi er nødt til at stå fast på at indvandringen skal stoppes, og mange indvandrere sendes retur. Ellers vil tusinder og atter tusinder af danskere blive udsat vold og anden grov kriminalitet fremover. Borgens uduelige partier må presses til at ændre politik. Ellers går det helt galt.

    Oveni de kriminelles røverier, brande, stenkast, vold og mord vil fortsat indvandring føre til velfærdskollaps plus et sundhedsvæsen i frit fald. Det kan sammen med guerilla-krig som i Malmø og resten af Sverige føre til utallige tragedier og massedød.

    Vælgerne vil gøre meget klogt i at stemme på de nye partier.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. maj 2019 @ 16:45

  6. “… så kunne jeg stivne ude på gaden, når der kom to-tre gutter gående med den hudfarve henimod mig. I nogle øjebliksbilleder, hvor jeg troede at jeg blev overfaldet igen.”

    Men … det er jo racisme det her? Og så i dette pæne land.

    Kommentar by realist — 29. maj 2019 @ 16:49

  7. ALEXANDER BEAUMONT — 29. maj 2019 @ 16:45

    Som sædvanligt har du fuldstændig ret.

    Kommentar by Moran ya Simba — 29. maj 2019 @ 17:04

  8. “…tilfældigvis havde mørklødet hud.”

    Næppe helt tilfældigt på Nørrebro, vel Sivert?

    Han har dog lært, at når der kommer x-antal muslimer mod ham på fortovet, er det nok en god idé at trække over på det modsatte fortov.
    Dum som en dør, skyldes muligvis brostenene i hovedet eller hvad det var, og han er heldigvis ikke mere i politiet.
    Han kan jo stadig tygge citronhalvmåne…

    Kommentar by Henrik Petersen — 29. maj 2019 @ 17:09

  9. Stiverten har taget skade.
    (Og så taler man RP’s ditto!!)
    Manden er jo helt væk.
    Er han blind og døv overfor en en sort/ brun fremfærd, der lader Paludan tilbage i støvet.
    Men det synes hjerneskaden åbenbart er helt plingeling?
    Så langt hellere lege frøen i kasserollen. Idiot!

    Kommentar by White knight — 29. maj 2019 @ 17:47

  10. Bor Tom Stivert i kollektiv med Sharia-Jeppe og Kramme-Charlotte?

    Kommentar by Revisoren — 29. maj 2019 @ 18:12

  11. Ida Cecilie Kehler i indlæg i Berlingske:

    “Dannebrog skal ikke associeres med Dansk Folkeparti og halvgråt hakket svinekød.”

    Det er vel unødvendigt at nævne, at lille Ida er 24 år gammel, læser dansk på Københavns Universitet og stemmer på SF.

    Desuden er den svenske klimamongol naturligvis hendes store forbillede…

    Kommentar by Revisoren — 29. maj 2019 @ 18:24

  12. Det er vist ikke blot PTSD han lider af. Lidt ufatteligt at en tidligere politimand kan sige “…og så skulle forklare, at det var for at forsvare Rasmus Paludans principper“.

    Nej, Sivert. Det som du ville have beskyttet er demokratiet og ytringsfriheden; ikke Paludan som person, eller hans principper.

    I det hele taget er der gået volapyk i begreberne. Hvad bliver det næste? Man “spilder millioner på at forsvare anklagede ved domstolene”? Når f.eks en pædofil morder får en beskikket forsvarer, så er det jo ikke for at forsvare en pædofil morders “principper”, men simpelthen fordi vi lever i en retsstat.

    Paludan sætter med sin aktivisme en tyk streg under hykleriet, og det skred der er sket i det danske samfund. Folk himler op om hvor meget Paludan skamrider “danske værdier” på den ene side, og på den anden side glemmer de dem selv fuldkommen, eller er parat til at sætte dem ud af kraft.

    Alene af den grund har Paludan faktisk en berettigelse. En slags kanariefugl nede i den svovlstinkende multikulti-mine.

    Kommentar by DavidK — 29. maj 2019 @ 18:50

  13. Det er ikke Rasmus paludan der er farlig. Men kujon politibetjente og de mørkhudede.
    Tom sivert er et skvat. Rasmus paludan er gang på gang blevet angrebet at mørkhuderne, ligesom tunsindvis hvis ikke hundrede tusindvis af danskere.Uden at han har opfordret til vold eller brugt vold.
    Tom sivert har aldrig været en politibetjent, han har bare klædt sig ud og ladet som han var politibetjent.
    Det skal han fortælle sine børn.
    Og ja jeg er også blevet stukket af de mørkhudede. Bagfra uden varsel.

    Kommentar by XXXXX — 29. maj 2019 @ 20:46

  14. Pågældende betjent har forsvaret ytringsfriheden, imod islamisk had. At Islam bliver nedgjort i den forbindelse er yderst rimeligt. Det burde være klart siden Salman Rushdies dage i 1989.

    Kommentar by Michael Unna — 29. maj 2019 @ 20:50

  15. Der var 200.000 danskere på gaderne imod EU i 92. Selvfølgelig udnyttede de autonome anledningen til ballade, men lad nu være med at reducere den massive modstand til det. Husk på at urolighederne kom i kølvandet på, at Folketinget ignorerede et demokratisk nej.

    Kommentar by Fascist — 29. maj 2019 @ 21:36

  16. Et forkert karrierevalg er ingen undskyldning for at passe sit arbejde, at Tom Sivert blev indlemmet i politi etaten må skyldes en DJØF fejl, nu udnytter manden systemet, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 29. maj 2019 @ 21:48

  17. Jeg tror ikke, han bliver inviteret i radioen mere. Det er han jo alt for dårlig til – og udpræget “ikke så klog”. Besynderligt at han kunne bestå prøven. Dér kan man bare se.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 29. maj 2019 @ 23:24

  18. Hørte lige Paludans bror påstå at det var bedre at stemme på et af de store partier, som længe “benhårdt” havde sørget for udlændinge-stramninger.

    Men det har de jo netop ikke gjort. De har ikke strammet, men kun fuppet med symbolske “stramninger”. Siden 2O15 er yderligere mindst 57.OOO migranter kommet ind til forsørgelse af skatteyderne. Og nu vil V og S osv. have yderligere 5OO.OOO evighedsturister ind. Eller er det en million eller flere man vil invitere indenfor. Pernille Weis fra K mener vi har plads til ti millioner flere fra Afrika.

    Kommentar by tp — 30. maj 2019 @ 00:17

  19. Nå da da, kom lille pivert til at stå i vejen for en berigers kniv? Uforsvarlig opførsel fra dhimmie-pivert. Den fremmede fjende kunne jo blive udstillet i dårligt lys. Fy-ha lille pivert.
    Du må hellere finde på nogle løgne om danskerne som bod og aflad.

    Løkke-Fonden bugner af velstand under Danmarks besættelse.

    Kommentar by Iznogut — 30. maj 2019 @ 03:57

  20. Er der ikke noget med, at man for at kunne blive optaget på politiskolen skal igennem nogle kognitive tests? Bare for at undgå retarderede affaldsbetjente som ham her?

    Kommentar by PiusXll — 30. maj 2019 @ 07:52

  21. Jeg har en ven, som blev afvist på politiuddannelsen, fordi de mente at han var for dominerende.

    Jeg tror snarere, at de kunne se at han var for intelligent.

    Kommentar by Træt — 30. maj 2019 @ 09:12

  22. Danskerne er blevet splitter gale.
    Red Danmark – fyr strisserne, de har altid været danskernes fjende.

    Kommentar by Piphans — 30. maj 2019 @ 09:15

  23. Når stodderen påstår Rasmus Paludan står for nedgørelse af den personlige frihed,er jeg helt tryg ved at han er trådt ud af strisserbanden.

    Kommentar by Nielsen — 30. maj 2019 @ 09:30

  24. Når stodderen påstår Rasmus Paludan står for nedgørelse af den personlige frihed,er jeg helt tryg ved at han er trådt ud af strisserbanden.

    Kommentar by Nielsen — 30. maj 2019 @ 09:46

  25. Hvilken IQ har denne betjent? 70? Det er 100% faktaresistens.

    Kommentar by Winged Hussar — 30. maj 2019 @ 11:33

  26. Vi må ikke glemme at de første danskere der blev sendt til nazi-koncentrationslejrene blev hentet af det danske politi! Min fars onkel blev taget på et løst rygte fra en landbetjent, og sendt til en interneringslejer i syd Jylland. Han fik at vide at han skulle videre i nazi-lejersystemmet. Men inden dette skete så han sit snit og flygtede til Sverige. Derefter kom han tilbage og var med til at påbegynde det første modstandsarbejde imod besættelsen. Det er klart at meget af det arbejde, som likvideringer, blev fortaget på et ofte løst grundlag uden nogen retsgang. Og det er sikkert derfor at min fars onkel aldrig udtale sig om hvad han lavede som modstandsmand. Landbetjenten som mod slutningen af krigen selv endte en nazi-lejer, havde efter krigen derimod igen problemer med at fremstille sig selv som et offer for besættelsen. Dog skete det at min farfar vredt spurte landbetjenten om hvorfor han hulkede over at være endt i en nazi-lejer når han SELV flittigt havde angivet andre til det, så som min farfars egen bror? Landbetjenten svarede aldrig på det, men lod som om han ikke kunne huske noget. Og jo, landbetjenten arbejde efter krigen som betjent! Han blev ikke ramt af retsopgøret, og bagefter han var jo et offer. Det danske politis opførsel under krigen er under al kritik ligesom de danske sammenarbejds-partier! De lukkede nazi-ulven ind fordi de ikke turde andet. I dag er de endnu værre for de lukke bevist ulveunger (Islam) ind og fodre dem op! Det er et ufatteligt syn at se agenda 21/2030 i aktion!

    Kommentar by Hvideplov — 30. maj 2019 @ 11:38

  27. Pape har også lige været ude og skyde skylden for de seneste årtiers fejlende politiarbejde med hensyn til tyveri over på de sidste 2 års Rasmus Paludans demo’er!?! Grotesk nok så giver Rasmus Paludans demo’er faktisk en lavere kriminalitet, fordi han med meget få betjente beskæftiger rigtig mange kriminelle som ellers ville bruge tiden på at begå indbrud!
    Kilde:
    https://24nyt.dk/pape-giver-paludan-skylden-for-politiets-svigt/

    Kommentar by Hvideplov — 30. maj 2019 @ 11:46

  28. Marie Louise Toksvig – er det ikke den klamme kost, der var gift med Ekstra Bladets såkaldte chefredaktør Poul “dhimmi” Madsen?

    Kommentar by Revisoren — 30. maj 2019 @ 12:53

  29. Imedens buldrer skatteyderfinancierede MSM’s progaganda derudad:

    Han giver udtryk for, at der er rigeligt at vælge mellem, men peger blandt andet på, at Morrissey for nyligt er blevet kritiseret for at være iført et badge, der reklamerer for højrefløjspartiet For Britain.

    https://www.bt.dk/musik/dr-vaerter-dropper-morrissey-han-har-tabt-alle-sine-smaakager

    Kommentar by DavidK — 30. maj 2019 @ 14:05

  30. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/valg19/derfor-skal-du-lade-boernene-hoere-hvad-paludan-siger/7627468

    Kommentar by Anonym — 30. maj 2019 @ 15:11

  31. 28. Jo Revisoren, og hun var også meget glad for det skuddræbte tidligere bandemedlem fra radio 24/7, som hun “var tæt på”. Det må være dejligt for hende at præsentere så bovlamt undskyldende og sølle offer for venstreradikales og indvandreres vold. Hun kører klatten, gør hun, Marie Louise Toksvig.

    Kommentar by Uno — 30. maj 2019 @ 15:57

  32. Tja, der kan man se, man går ligefrem hen og forsvarer de fyre, som har stukket en ned. Forstå det, hvem der kan. Jeg har i hvert fald svært ved det.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 31. maj 2019 @ 18:10

  33. GRIB TIL VAABEN. NU

    Kommentar by A.Duch — 1. juni 2019 @ 02:07

RSS feed for comments on this post.