30. maj 2019

Husk at tilmelde dig Mosbjerg Folkefest: “… mon du altid helt forstod / Dansk er du i dit væsens rod!”

Der er kun tre uger til Mosbjerg Folkefest 2019, og nu hvor det igen foregår i de skønne omgivelser på Mosbjerggård, så bør det prioriteres. Tilmeld dig på Folkefesten.dk. Programmet har ændret sig lidt, men det er stadig fremragende: Tommy Robinson, Martin Sellner mfl.

Festpladsen så skarp ud her til eftermiddag, og den gamle traktor må have været på overarbejde. Vejret var på det jævne (som man siger i Jylland), og det var svært at fotografere. Planen var at tage videre til Klostermølle og se lidt på fuglelivet, men spontant i bilen valgte jeg istedet en afstikker til Ejer Bavnehøj. Isboden lukkede foran snuden af mig, så ikke engang varm kaffe blev det til. Omgivelser var dog fine, og det historiske gav lige det ekstra. På vejen hjem forsøgte jeg i styrtregn, at forevige en mindesten ved Yding Skovhøj.

‘En bautasten på stedet står
– et vidne om de mange år –
og om, at tiden går og går.
Se, Jylland kækt sig hæver op,
med Yding Skovhøjs grønne top
og søhøjlandet følger trop
med glimt af å, og bækkes brusen
Velkommen til det ny årtusind !

En tid der svandt,
en ny blir til
Men ved du derfor, hvad du vil?
Og mon du altid helt forstod
Dansk er du i dit væsens rod!

En bautasten på stedet står
– Velkommen, næste tusind år’

(Jørgen Hofland, 2000)

Ejer Bavnehøj

‘Her er jeg sat som bautasten
De sønderjyder til ære
Danske de var, og danske de blev
Og danske vilde de være

(Genforeningssten ved Ejer Bavnehøj, 1920)

Oploadet Kl. 16:50 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/101743/trackback

24 Comments »

  1. Nogen der køre fra og tilbage til samme dag fra København eller nord for København og som har plads i bilen?

    Kommentar by Vaffelvovse — 30. maj 2019 @ 16:56

  2. Eom

    Kommentar by Vaffelvovse — 30. maj 2019 @ 16:57

  3. Dejligt at festen er tilbage ved Mossø vi ses, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 30. maj 2019 @ 17:08

  4. Glæder mig. Pt uden bil. Nogen kørelejlighed fra Holte/Virum/Lyngby/Jægersborg/Nærum til Mosbjerggård, anyone?

    Kommentar by A-mad — 30. maj 2019 @ 17:25

  5. Kommer Greta Thunberg?

    Kommentar by Michael Sjøberg — 30. maj 2019 @ 17:34

  6. Det tør jeg sgu’ ikke. Jeg ville blot få bank på vej hjem. Ville gerne dog. God fest!

    Kommentar by Lars Petersen — 30. maj 2019 @ 17:38

  7. Tak for de flotte billeder, og desværre er jeg forhindret i at komme til Mosbjerg folkefest. Vi må alle kæmpe videre for vort skønne land. Ja forbyd islam i hele Europa.

    Kommentar by IES — 30. maj 2019 @ 17:55

  8. Er der mulighed at talerne bliver sent live?

    Ville gerne have deltaget, men er i Nordnorge

    Kommentar by Anders Nielsen — 30. maj 2019 @ 18:14

  9. Staffanstorp i Skåne vedtog, i går aftes, at forbyde skolebørn op til og med 6. klasse, at bære det islamistiske tørklæde.

    Kilde. svt.se/skåne

    Kommentar by Anders Nielsen — 30. maj 2019 @ 18:17

  10. Ufatteligt,, hvor meget du når omkring i tidens løb, Kim. Er det en eller anden særlig strategi i forbindelse med din blog, som er gået hen over hovedet på mig, eller er det bare din natur at rejse så meget rundt? Ejer Bavnehøj ser helt forrygende ud, må jeg sige

    Skal se om jeg kan snige mig med til festen, lyder da så hyggeligt ..

    Kommentar by Cat Girl — 30. maj 2019 @ 18:34

  11. OT
    Geopolitik
    Tucker: This is NOT Our War! WHY Are We Getting Involved??
    https://www.youtube.com/watch?v=touSBubWqSQ

    Kommentar by Cat Girl — 30. maj 2019 @ 18:41

  12. Go’ fest!

    Nu kommer “de små lune retter” ud af microbølgeovnen – eller skal vi kalde dem “bake off”.
    Ældre “nyheder” der er gemt og ligger parat til at ku’ severes dampende friske, på det helt rigtige tidspunkt.
    Som nu her få dage før FT-Valget.
    Løber Lars har hævet/ krævet en “kick back” modydelse på Dragsholm Slot ifa et Gourmetophold – en xtra Julegave til Solgryn – “som tak” for bl.a et regeringsseminar afholdt dér m.v.
    Manden KAN ikke la’ være – eller finde ud af – det er rene mafiametoder og på kant med lovgivningen – at blande private interesser med sit politiske embede.
    Og hvor tit forekommer de der små hændelser, hvor han lige cashes in i kraft af sin stilling?
    For fanden hvor er det hjernedødt ubegavet Lars dip shit. Tror de fleste begavede mænd i topstillinger véd, det er noget man skal afholde sig fra.
    Men din grådige hæmningsløse ragen til sig, kender til syneladende ingen grænser. Der er igen igen sket en nedsmeltning ml. PolPotitiker-Lars og Primat-Lars.
    Dét sagt. Synes jeg det er mindst ligeså ulækkert denne styring og redigering, af denne og andre såkaldte “Breaking News”, så de lander med kirurgisk præcision lige i rette tid, inden vi forsvinder ind bag sækkelærredet.
    Og jeg er sandt for dyden ingen V-klakør.
    For slet ikke at nævne MSM’s forskelsbehandling.
    De ville aldrig drømme om hamre Louboutin’erne m.v. i disken, hér mindre end en uge før valget.
    Vel?

    Kommentar by White knight — 30. maj 2019 @ 18:42

  13. @5 – Har du en god idé til at rense et tastatur? Jeg kom til at grine så meget at jeg spruttede cola ud over et hele da jeg læste dit indlæg :D

    Kommentar by Michael Jensen — 30. maj 2019 @ 20:34

  14. ¤ WK kl. 18.42: Husk nu på at Lars Lusk skifter så tit mellem privat-lars og statsminister-lars, at ingen kan finde ud af hvornår han er dit eller dat. Han kan nok heller ikke selv finde ud af det. Men mon ikke både privat-lars og politik-lars er grundigt indsyltet i lidt af hvert?

    Kommer Tommy Robinson med til mødet? Fantastisk er det hvis denne superhelt dukker op – Englands sidestykke til Holger Danske, Niels Ebbesøn, Tordenskjold og Rasmus Paludan.

    Forhåbentlig passer politiet godt på at mødet forløber uden fanatiske tossers forstyrrelser.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. maj 2019 @ 21:04

  15. Er Katie helt ude af programmet ? Hun er ellers en gæv kvinde.

    Kommentar by Islambert — 30. maj 2019 @ 22:23

  16. Document.dk, black pigeon, 18O grader, den korte, 24nyt.dk, free speech og Snaphanen er fyldt med interessante og meget AFSLØRENDE oplysninger.
    Som viser at det bliver en total katastrofe for danskerne, hvis de dansksindede partier ikke bakkes kraftigt op af vælgerne. Stem på NB og Stram Kurs samt DF.

    Kommentar by tp — 30. maj 2019 @ 23:52

  17. Hvad blev der af Katie Hopkins?

    Kommentar by Nielsen — 31. maj 2019 @ 03:13

  18. >13 Cat Girl 18:41
    Der har du velfare/warfare policy in action. Og problemet er som jeg ofte har sat fingeren på:beskatning,som i USA’s tilfælde er i sstrid med grundloven.
    Hvis Donald er så dum,at han starter en krig efter ordre fra John Bolton/Benjamin Netanyahu,vil vi kende ham som the houseniggers successor.

    Kommentar by Nielsen — 31. maj 2019 @ 03:26

  19. Kan være jeg kigger forbi….tør ikke lægge mig fast på noget endnu, men det ville være dejligt at hilse på de nationale og internationale koryfæerer.(Betaler i så tilfælde kontant) Specielt Tommy Robinson. Støt SIAD. God fredag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. maj 2019 @ 06:07

  20. Held og lykke (og kærlighed til Danmark) på Grundlovsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 31. maj 2019 @ 06:09

  21. # Nielsen kl. O3.26: Hvorfor tror du at Netanyahu kan give Trump ordrer?
    Og hvorfor mener du at det er OK at lade Iran opruste med atombomber, hvis det er det du mener? Det er vel netop denne oprustning Trump vil forhindre.

    Kommentar by tp — 31. maj 2019 @ 08:07

  22. Ingen giver Trump ordrer, han er jo den valgte præsident, dvs at Donald Trump er præsidenten, som har folket bag sig, og Bolton nyder bare at være med

    Kommentar by Cat Girl — 31. maj 2019 @ 14:49

  23. Jeg ville så inderligt gerne deltage. Men desværre har både kommune og ankestyrelse besluttet, at mit liv og mine aktiviteter skal føres inden for kort afstand til min bopæl. Jeg samler kræfter til endnu en kamp!

    Jeg vil derfor nøjedes med, at ønske alle en skøn og dejlig fest i selskab med ligesindede og så håbe på en skøn blog om festen.

    Kommentar by M.S. Carstens — 31. maj 2019 @ 22:55

  24. PS. til A-mad — 30. maj 2019 @ 17:25. Jeg har betalt entré til Mosbjerg Folkefest og nu har jeg også betalt biletten til Trykke Friheds Selskabets bus frem og tilbage med afgang fra Kbh Hovedbanegård (Hotel Plaza)lørdag den 22.juni kl 8.30. Ses vi? Det tror jeg nok vi gør!
    (Håber politiets bombehund sniffer TFS-bussen igennem inden afgang? :-)

    Kommentar by A-mad — 4. juni 2019 @ 10:17

RSS feed for comments on this post.