12. juni 2019

Iranskfødte Ellie Jokar vil ikke støde islamister: “… jeg ville aldrig gøre grin med Koranen eller Allah.”

Iranskfødte Ellie Jokar vil gøre grin med alt, blot ikke ‘Koranen eller Allah’. Bizart, når nu hun selv fortæller at dem der stødes af hendes sketches først og fremmest er de ‘meget troende’. Islamister ændrer næppe holdning ved ikke at blive konfronteret på sine fordomme, og Ellie Jokar er således indirekte en integreret del af problemet.

Interview med Ellie Jokar i Berlingske – Komikeren Ellie Jokar: ‘Jeg ville aldrig gøre grin med Koranen eller Allah’.

“Den 38-årige komiker har gjort det til sin mission at udstille de fordomme, der findes, både blandt etniske danskere og nydanskere. Også selv om det betyder, at hun indimellem kommer til at træde nogen over tæerne.

‘Satire kan noget helt specielt. Den kan tage fat i nogle emner, som er så tabubelagte, at man normalt ikke taler om det. Derfor kan man bruge satiren til at starte en samtale om de svære emner. Og det er da netop os, der er brune, der skal gøre grin med de her ting. For hvis vi ikke gør det, så sidder der bare en hvid mand på DR eller TV2 og gør det.’ …

Hvem er det, der i dag bliver stødt af dine sketches?

‘Det er oftest nogle brune mænd, der er meget troende, og som for eksempel har korancitater på deres Facebook-profil. Nogle af dem kan ikke rigtig gennemskue det, fordi de ikke er vant til at se satire. Derfor har de svært ved at afkode, at der står en brun kvinde og gør grin med både etniske danskere og danske muslimer. …’

Hvor går grænsen for, hvad man kan gøre grin med?

‘Det er svært at sige generelt. Vi brainstormer om, hvilke emner der mangler at blive prikket til. Det er meget baseret på mavefornemmelse. Men der er også nogle emner, som jeg ved er vigtige at tage op. Homoseksualitet blandt muslimer for eksempel. Men jeg ville aldrig gøre grin med Koranen eller Allah. Det er traditionerne og kulturen frem for religionen, jeg gerne vil sætte fokus på.'”

Oploadet Kl. 21:36 af Kim Møller — Direkte link41 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102085/trackback

41 Comments »

  1. Alle steder er det retten til definere hvad vi må tale om der er vigtig. Med Noam Chomsky‘s ord:
    “The smart way to keep people passive and obedient is to strictly limit the spectrum of acceptable opinion, but allow very lively debate within that spectrum – even encourage the more critical and dissident views. That gives people the sense that there’s free thinking going on, while all the time the presuppositions of the system are being reinforced by the limits put on the range of the debate.”  
    Hvis man forlader dette område vælter det kollektive had ned over en. Som eksempel kan man se Paludan der ved at forlade området bliver udsat for 11 partilederens had ogr vrængen selv om det han siger er sandheden.

    Kommentar by River — 12. juni 2019 @ 22:07

  2. Hun gør ikke grin med muslimer. Hvis hun gør det, er der en der siger til hende. Jeg kender din far/ bror skal jeg ringe til dem og siger hvad du gør?
    Og så er det lige pludselig ikke sjovt, at gøre grin med alting.

    Kommentar by XXXXX — 12. juni 2019 @ 22:20

  3. Hjem til Iran. Der er samme frygt for at støde Allah, så det gør jo åbenlyst ingen forskel, hvor man er. Hvorefter ethvert asylgrundlag er forsvundet. God rejse.

    Kommentar by Fascist — 12. juni 2019 @ 22:46

  4. Ytringsfrihed indtil “man” koster samfundet 100 mio.

    Egentlig burde vi danskere bare blive så voldelige, at ingen muslimer turde være her uden at koste samfundet 100 mio. kroner pr. stk.

    Kommentar by Fascist — 12. juni 2019 @ 22:48

  5. Kællingen er jo i princippet islamist, hun gør præcis hvad fanatikere forventer af en god muslimsk tøs og muslimer i det hele taget, går på kompromis med dem dvs. nul kritik af islam. Gå hjem og vug, dumme sæk, du har aldrig været sjov – for det er jo dybest set haram for dig. Dvs. hun overhovedet ikke fatter hvad humor egentlig er og går ud på, med hendes religiøst og kulturelt baserede grænser.

    Kommentar by LarsB — 12. juni 2019 @ 22:56

  6. 4. Fascist.
    Det sidste den skide politi-forbund´s-Boss, skal gøre er at pille ved ytringsfriheden.
    100 Mio Kr. og hvad så.??

    Hvad Kostede vandalernes hergen. Både i Århus og København, med afbrænding og meget andet. ?
    Hvormeget kostede Muhammed-krisen for en del år tilbage. ??
    Ambassade afbrændinger, eksport osv osv.

    Det blev ikke nævnt i disse lorte Tv-kanaler.

    Fjolset Claus Oxfeldt må sgu da for helvede kunne fatte, selvom han er boss i Politiforbundet, at han ikke bare lige kan fjerne ytringsfriheden for politikere og andre.

    Fjolset kan sgu da bare se at for politiledelsen til at maggeret, mht. Dem der er skyld i at der bliver brugt 100 Mio. Kr. til beskyttelse af Paludan, Skal da bare fjernes fra landet Danmark.

    Dtem Stram Kurs.

    Kommentar by Charles Nielsen — 12. juni 2019 @ 23:20

  7. Hvis man gerne vil pisses af noget så eftertrykkeligt, så kan man se første halvdel af Deadline fra i aften (onsdag), hvor en danskhadende muslimsk jurist debatterer med Marie Krarup. Med sin aggressive, provokerende og ubehøvlede opførsel eksemplificerer muslimen meget fint, hvordan muslimerne ovenpå folketingsvalget allerede opfatter dem selv som sejrherrerne og agerer derefter. Hvor ulideligt det end er at se og høre på, så er det kun godt, for jo hurtigere de kommer frem fra skjulet og viser deres sande ansigter desto bedre.

    Ang. Oxfeldt: på hans Twitter-profil kan man se et retweetet indlæg fra den i forvejen frastødende skuespiller Pilou Asbæk, hvori sidstnævnte bakker op om Oxfeldt.

    Kommentar by R. W. Emerson — 12. juni 2019 @ 23:44

  8. Danskernes er altid selvovervurderende og fantastisk indskrænkede. De tror de er verdens smarteste, men er blot en flok langhårede bøssetabere

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 01:35

  9. Danskerne var det, nå fuck dem, vender tilbage når i næste gang er til grin

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 01:36

  10. Rødt flertal, nu kommer hævn og oprulninger. For satan luk lortet.
    http://nyheder.tv2.dk/politik/2019-06-12-roedt-flertal-vil-undersoege-stoejberg-det-kan-blive-alvorligt-siger-engell

    Kommentar by Anonym — 13. juni 2019 @ 06:57

  11. “netop os, der er brune”, ” bare en hvid mand på DR eller TV2 og gør det”, ” etniske danskere og danske muslimer.”

    ALT handler om race !!!

    Det er de brune og sorte helt på det rene med. Desværre er langt hovedparten af danskerne og de hvide iøvrigt, blevet hjernevasket med at de ikke må forholde sig det helt enkle faktum som Enoch Powell udtrykte : De er uniformerede i kødet som fremmede for os og vi for dem.

    Kommentar by Danskeren — 13. juni 2019 @ 07:09

  12. “sin mission at udstille de fordomme, der findes, både blandt etniske danskere…”

    Der er det, man kalder mission impossible. Ingen etniske danskere føler, at de selv har de fordomme. Men de har fordomme om, at de andre etniske danskere har sådanne fordomme. Problemer er, at det har de heller ikke. Med andre ord: Danskere råber af de andre danskere, men ingen føler sig ramt.

    Modsat muslimer, hvor treenigheden Koranen & Allah & Muhammed er dem store mentale blokering, der genererer had og fordomme. Det tør komikere ikke røre ved, da det er en krigszone med livet som indsats.

    Kommentar by traveler — 13. juni 2019 @ 07:09

  13. Hun er en grim frastødende sæk.
    Og, Ellie Jokar er tilmed en meget dårlig Joke.
    Glid – og hils ayatollahen

    Kommentar by White knight — 13. juni 2019 @ 07:18

  14. Islam er en massepsykose, der går ind og forstyrrer menneskets opfattelsesevne.

    Hun tør gøre grin med homoseksuelle muslimer men ikke Koranen, selv om de to ting hører uløselig sammen.

    På Netflix kører en serie der hedder Z-Nation, hvor en apokalypse har gjort det meste af verdens befolkning til zombier. De tumler forvildet rundt og dræber alt. Sammenligning med dem og den virkelige verden er ligger lige for.

    Kommentar by k.m. — 13. juni 2019 @ 08:04

  15. “Men jeg ville aldrig gøre grin med Koranen…” – Hvorfor fanden vil du ikke det? Det var sgu da ellers smart, at få anlagt et jerngreb omkring nosserne på uhyret (læs: Koranen) – Al kritik/satire begynder selvfølgelig ved kildens udspring! – Det fru Jokar praktiserer er ikke satire, men blot endnu en omgang fjantet kattedans omkring den varme grød (Læs: Dans omkring den dampende varme muslimske lort)

    Kommentar by T. Flodur — 13. juni 2019 @ 08:19

  16. R. W. Emerson — 12. juni 23:44

    På din opfordring (advarsel) så jeg her til morgen indslaget fra gårsdagens Deadline. Du har fuldkommen ret; det var en modbydelig forestilling, at se den hjernevaskede muslimske stodder optræde sejrsstolt efter at Morten Østergaard, bogstavelig talt, har lukket ham ind i varmen – Mon der dog ikke, trods alt, findes danskere derude som kan se hvilken ulykke Morten Østergaard & Co har forvoldt vort fædreland!?

    Kommentar by T. Flodur — 13. juni 2019 @ 08:42

  17. Det eneste morsomme ved iraneren Ellie Jokar er at hun står i et total fremmet nordisk kristen land, og hun i fuld alvor mener at hendes falske religion er hellig her. Men Allah og Koranen er noget af det mest latterlige lort der nogensinde er skrevet, og det kan ingen mængde af trusler, vold eller krig ændre på.

    Kommentar by Hvideplov — 13. juni 2019 @ 09:03

  18. Noget af det første de vil opløse er ytringsfrihed. De vil stoppe paludan’s
    Koran afbrænding med at det koster politiet penge med ytringsfrihed og religions blasfemi.

    Kommentar by p — 13. juni 2019 @ 09:05

  19. Hun tør ikke jo ikke. Vejet og fundet for let.

    Kommentar by A. Nysted — 13. juni 2019 @ 09:54

  20. Hør nu her: Nu prøver jeg lige igen. Det er helt sikkert fordi i ingen matematisk sans har, at i ikke kan se, at i bliver svindlet, selvom det står bøjet i neon og skåret ud i pap lige foran næsen på jer.

    Jeg har aldrig haft problemer med matematik, bortset fra når jeg var for doven. Jeg forstår som de bedste, det ved jeg, fordi jeg har studeret det sammen med de absolut dygtigste ingeniører og matematikere. Jeg er ikke matematiker, men jeg har altid interesseret mig for matematik, og har altid klaret mig virkelig godt i matematik.

    Jeg kan nogen gange se løsninger i et glimt i ret komplekse problemstillinger, og når jeg laver alle detaljerne, så ser jeg at min løsning er korrekt.

    Jeg forstår simple matematiske ting, som der her er tale om.

    Hvis et parti opstiller til folketingsvalg og bliver båret frem af en bølge af sympati for en sag og en kampagne som rammer, som f.eks. Trump’s gjorde, lige ned i hjertet af problemerne og folks ønsker, så får Rasmus ikke lige nøjagtigt under spærregrænsen.

    I kan måske godt se, at grænsen 2.0 % er en virtuel arbitrær grænse, defineret af medierne og folketinget i valgloven. Det er således IKKE et tilfældigt tal, lige under spærregrænsen. Det er et meget lidt sandsynligt tal for et valgresultat for Rasmus, som KUN giver mening for dem inde på Borgen, som ikke vil have ham ind

    Fat det nu for helvede, man får ikke tilfældigvis lige under spærregrænsen, brug nu jeres satans hoveder, og forstå at i er blevet snydt og det ovenikøbet så tydeligt som det overhovedet kan gøres for helvede

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 10:14

  21. Cat Girl

    Hvem har svindlet? og hvor er der svindlet?

    Du kan ikke bare sige :”der er svindlet for helvede” – “I er blevet snydt for helvede”
    Du siger du stemte Stram Kurs, så det korrekte er “vi er snydt”

    Grav i valget, og kom med noget fakta, i stedet for at sætte dig op på en piedestal hvorfra du rakker ned på resten af Urias brugere.

    Kommentar by k.m. — 13. juni 2019 @ 10:38

  22. Hvis vi nu inddeler tallinjen mellem 0 og 100 procent i tal med et betydende decimal, så har vi en række tal omkring 2.0, nemlig 1.9, 1.8, 1.7 og lige over 2.1, så alle andre tal mellem 0 og 100 med en decimalplads end lige netop 1.9, 1.8, 2.0 og 2.1, de udgør gruppen af tal, som folketinget og ekstra pladderen ikke kan lide, dem er der flere af, end de få tal der rammer lige omkring spærregrænsen, det kan du godt se, ikke?

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 10:41

  23. Cat Girl

    Drop nu dit matematiske pis, og giv os navne på hvem der har begået valgsvindel.

    Kommentar by k.m. — 13. juni 2019 @ 10:47

  24. Folk der tror på folketingsvalg har bare ikke begavelsen til at forstå sammenhængene i verden, og burde derfor slet ikke have stemmeret, hvad de heller ikke har, da de bliver snydt så vandet driver, hver eneste gang, på alle leder og kanter.

    Selv hvis i kunne “vælge” mellem “kandidaterne”, så “vælger” i stadig mellem 2 alen i et stykke for fanden, der er overhovedet ingen forskel om i gør det ene eller det andet. De lyver for helvede lodret om alting og deres tv-rpgrammer de tvinger ned over os er en lang kommunistisk propagandasending af 100% affaldshistorier og udeladelser af alt væsentligt, hvad fanden tror du du har af valg for helvede, når alle partierne går ind for at sende lodrette kommunistiske løgne i døgndrift til befolkningen????

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 10:52

  25. Cat Girl
    Ville du have skabt dig lige så sygt, hvis Stram Kurs havde fået 64 mandater?

    Mon ikke det er dig selv, der har et problem? Jo mere du bliver sagt imod, jo mere hysterisk og skinger bliver du

    Kommentar by k. m. — 13. juni 2019 @ 11:00

  26. Nej, jeg ville ikke have et problem med at store dele af befolkningen er fjendlig indstillet overfor folketinget, fordi det viser alle undersøgelser også, og al empiri foretaget af alle de mennesker, jeg har kommunikeret med, ..

    næsten alle mennesker hader politikerne, undtagen lige muslimerne og de øvrige perkere der bor i vores land uden du rigtig ved, hvorfor de gør

    der skal da nok stdig være en god bunke mennesker der ikke har fattet at folketinget er en mafia, men mængden som vil stemme på et protestparti imod den muslimske invasion er jo altid en kæmpe del af den etniske befolkning, langt ud på både “højre” og “venstre” side

    Kommentar by Cat Girl — 13. juni 2019 @ 11:05

  27. Angående koran.
    https://politiken.dk/kultur/art7251268/Det-er-en-voldsom-skandale-at-Rasmus-Paludans-videoer-er-set-mere-end-alle-andre-partiers-tilsammen

    Kommentar by Anonym — 13. juni 2019 @ 12:03

  28. > Cat Girl
    Sagde jeg ikke til dig du skulle lade ham være? k.m. har svarene på alle spørgsmål og er derfor ikke til diskussion. Er der ikke en Henrik Petersen der kører samme stil her på bloggen?
    Jeg tror også vi har at gøre med valgsvindel. Hvis vi som du foreslog talte vores stemmer op,vil det nok vise sig at der var tale om udsmidning af stemmesedler.

    Kommentar by Nielsen — 13. juni 2019 @ 12:28

  29. Ellie Jokar vil gøre nar af alt, næsten, men ikke morderen ,pædofile, krigsliderlige mmm. Muhamed, nej, det går sandelig ikke an, nej så hellere holde kæft, og se smuk ud. Er damen mon radikal???!!!. Hvad med Allah???!!!. Hvor naivt.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 13. juni 2019 @ 12:35

  30. @ T. Flodur – 08:42

    Så håber jeg så sandelig ikke, at det har ødelagt din dag!;) Og jo, jeg tænker, at du kan have ret, for alene det, at den meget røde journalist Nørskov vælger at tage debatten i Deadline, kunne godt tyde på, at der måske er et strejf af morgengry inde i hans hjerne. I øvrigt forekom han mig også lidt i vildrede undervejs, som om han blev noget overrasket over muslimens opførsel. Nørskov har jo hørt de mange gode historier om alle de veluddannede muslimer, og her sad der så en lige foran ham og opførte sig som en primitiv islamist hentet direkte ind fra ørkenen.

    Kommentar by R. W. Emerson — 13. juni 2019 @ 12:52

  31. Til #25 og #26
    Jeg kender nogen der ved dette folketingsvalg opdagede valgsvindel vedrørende den måde ældrestemmerne bliver håndteret på. Vedkommende der bor på plejehjem ankom til afstemnings stedet og fik at vide at han havde brevstemt med to kommunale vidner. Dette benægtede han og fik herefter præsenteret en brev stemme fra valgarkivet der var falsk underskrevet i hans navn. Herefter kom det frem at det regnes som OK at de “kommunale vidner” underskriver for de gamle i deres navn med en falsk underskrift! I alle andre juridiske sammenhænge hvor der underskrives for andre må man kun gøre dette med sin EGEN underskrift plus gyldig fuldmagt. Men måske er valgsystemet lavet sådanne at dette er ok. Sagen kommer til at afgjort af folketinget, altså det nye folketing der sikkert har haft glæde af svindlen. Vi får se hvad der sker, men svindlen med ældrestemmerne på plejehjem er garanteret systematisk.

    Kommentar by Hvideplov — 13. juni 2019 @ 13:18

  32. “Ikke er vant til satire”. Det anede mig at de utallige karikaturtegninger, som er lavet med et muhammedansk udgangspunkt, for at ramme vesten og jøderne, slet ikke er satire, men dødelig alvor. Det åbentlyse sammenligning er de nazi-tegninger lavet om jøder og slaviske folk. Det var sgu heller ikke for sjov, eller for at illustrere en pointe. Det er lige præcis det de ikke fatter. Bomben i turban, er et bud på deres fremfærd, ikke for at håne. De fatter det ikke og kommer sandsynligvis aldrig til det.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 13. juni 2019 @ 13:44

  33. 1OO MILLIONER??? Alle politifolkene skulle jo have deres løn under alle omstændigheder. Beskyttelsen af Paludan har derfor kostet NUL kr., dog med forbehold for overarbejdsbetaling. Man kan derimod sige at betjentene har manglet andre steder. Men de 1OO millioner er bluff og løgn. Hvorfor er så mange hoppet på løgnen??

    Kommentar by tp — 13. juni 2019 @ 14:01

  34. Hvideplov — 13. juni 2019 @ 13:18, skriver om valgsvindel med plejehjemsbeboere.
    Et andet, lovligt, men aldeles betænkeligt mønster, er personale der tæt på svage handicappede. De bliver i den grad indoktrineret af personalegruppen: De betror deres uvidenhed til personalet/søger opklaring/andres syn på egne overvejelser og det får de så i den grad, at de helt automatisk stemmer som det skattebetalte personale snakker for.

    Jeg har berettet om, at Dansk Handicapforbund har advaret mod, at stemme på Stram Kurs. Dette føler personalet yderst forpligtende at få bragt ud, til skræk og advarsel for alle, såvel privat og på deres arbejde og i samme åndedrag understreger de hvem de selv stemmer på -> endda med begrundelsen: for Jeres (de handicappedes ) skyld! Min søster er inkluderet i denne personalegruppe, så jeg har oplysningerne direkte fra en, der selv bedriver samme.

    Kommentar by M.S. Carstens — 13. juni 2019 @ 16:47

  35. …”der selv bedriver samme”? Eller selv iagttager samme? Er det ikke det sidste der menes?

    Kommentar by tp — 13. juni 2019 @ 17:29

  36. Ældre artikel om valgfusk.

    https://www.jv.dk/regionalt/Valgsjusk-Byraadskandidater-var-med-i-stemmeboksen/artikel/2564156
    ” Det var ældre mennesker, der ikke kunne skrive eller læse, siger Mohamed Abdulahi”

    Kommentar by k. m. — 13. juni 2019 @ 18:17

  37. Iflg. DR P1 vil DF nu til at genopfinde sig selv. Men hvad med at de fandt sig en ny formand. Tullesen har jo vist sig at være en klovn og en umulius. I et omfang så man kan få mistanke om at han er en slags rød agent der har infiltreret DF. Han har skadet Danmark umådeligt. Det er logisk at partiet er mere end halveret efter at denne “idiot i politikerklæder” som snaphanen har kaldt ham, har svigtet i MAROKKO-sagen og i mange andre sager. Tullesen har ført en politik der er i lodret modstrid med DFs løfter til vælgerne. Magen til fjols og slapsvans skal man lede længe efter. Hans troværdighed er i bund, mildt sagt. Partiet kunne i dag nemt have været oppe på 3O-33%%, men er nu stort set uden indflydelse. Levebrødspamperen Tullesen har været en katastrofe for Danmark.

    Kommentar by tp — 13. juni 2019 @ 19:28

  38. Ja, der er formentlig fusket med stemmerne for ikke at få Stram Kurs ind, der kunne foreligge konkrete alvorlige trusler mod landets sikkerhed hvis de var blevet valgt ind, noget som offentligheden naturligvis pt. ikke informeres om. Det er i hvert fald en seriøs teori, desværre også meget sandsynlig tillige. De færreste har jo efterhånden tiltro til hverken Løkke eller et bundråddent korrupt system, der hylder en ustyrlig masseindvandring med efterfølgende islamisering. Man kan bare konstatere, at med denne statsministers virke, kom landsforræderiet også til Danmarks allerhøjeste politiske tinde.

    Kommentar by LarsB — 13. juni 2019 @ 22:04

  39. Det er vist meget usandsynligt at der skulle være lavet valgsvindel af hensyn til landets sikkerhed. Den sikkerhed har partierne jo målbevidst arbejdet på at afskaffe de sidste 15-25 år, og nu er det ved at lykkes.

    Endemålet er et retsløst, fordrevet og udskiftet folk. Det danske folk bliver det næste som vil blive udplyndret, forfulgt, terroriseret og udsat for etnisk udrensning.

    Men danskerne er i årevis blevet manipuleret og indoktrineret med feminisme, kommunisme, racisme-propaganda, nihilisme, globalt “ansvar” og nu sidst klima-hysteri.

    Derfor er de fleste kvinder endt som rablende røde pladderhumanister og klima-tosser, mens mændene er blevet til tøffelhelte, kvinde-leflende nikkedukker og opgivende/selvødelæggende defaitister.

    De købte og betalte massemedier er ved at ødelægge alt. Ikke fordi de skjuler alt, for en del slipper trods alt igennem. Men fordi danskerne flest ikke har evnet at gennemskue at medierne, ligesom partierne, er løgnekræfter og røde/radikale FJENDER som undergraver og ødelægger alt, virkelig ALT.

    Det er kun et spørgsmål om ret kort tid, inden Danmark er blevet til en galeanstalt, jungle og slagmark, hvor uretfærdighed, ondskab, idioti og død ligger på lur overalt. Vores land bliver 8O-90% sikkert det næste Libanon eller Sverige.

    Iøvrigt breder CENSUREN sig nu med stor hast. Se Snaphanen.

    Kommentar by tp — 13. juni 2019 @ 23:06

  40. https://www.bt.dk/krimi/mand-spyttede-paa-og-brugte-peberspray-mod-tilfaeldig-27-aarig-kvinde

    Kommentar by Anonym — 14. juni 2019 @ 07:34

  41. tp — 13. juni 2019 @ 17:29:

    – Nej, så havde jeg skrevet det.

    Kommentar by M.S. Carstens — 14. juni 2019 @ 16:04

RSS feed for comments on this post.