24. juni 2019

350 deltog i Mosbjerg Folkefest 2019, eksklusiv truende drukpunker, nysgerrige Redox-fotografer…

Trods det at der var trælse afbud fra udenlandske talere, blev årets udgave af Mosbjerg Folkefest en ubetinget succes. Hele 350 deltog, og der var væsentlige flere unge end de tidligere år. De mange aktivister fra Generation Identitær gav håb for fremtiden. Bogladen havde salg af materiale fra flere organisationer, og der var særskilte stande med national kunst og en til lejligheden brygget mjød. Et efter danske forhold unikt skue. Jeg diskuterede det modsatte køn med Københavner-læge til tidlig morgen, og kom således i seng få timer før de første stod op. Min morgenkaffe var at betragte som medicin. Vi ses samme sted næste år!

(Stram Kurs’ Uwe Max Jensen i sit provokative es)

(Flere havde børn med…)

(Portræt af Lars Hedegaard ved Asger Gottlieb)

Jeg havde ingen officielle pligter i år, og startede med at se nærmere på den lokale moddemonstration ved Skanderborg St. Efter jeg havde parkeret, sad jeg lidt i bilen, og var på vej ud, da tre mænd steg ud af bilen ved siden af – den ene iført en ‘Antifascistisk Aktion’-trøje. Jeg fandt en anden parkeringsplads.

Det var en broget forsamling af velmenere, kommunister, venstreradikale og drukpunkere. Jeg gik i dialog med 3-4 fra den førstnævnte gruppe, og da de havde overvundet chokket over at stå ansigt til ansigt med ‘Kimen til al ondt’, lød de relativt sympatiske. Den ene hævdede at muslimer ikke var mere kriminelle end danskere, og mit suk kunne nok høres på hele Skanderborg-egnen. Jeg hilste pænt på Redox’ Simon Bünger, omend det også denne gang virkede til at glæden var 100 procent på min side. Han var i selskab af en yngre fotograf, der fastholdt at han var apolitisk freelancer, omend ‘Viva la Revolution’-tatoveringen indikerede noget andet.

(Simon ‘bomberman’ Bünger, Researchkollektivet Redox)

(Fotograf med ‘Viva la revolucion’-tatovering)

Da jeg gik mod bilen stødte jeg ind i tre anarkister, herunder en vred punker (med en engangslighter i sit ene øre), der fortalte at der stod nazist på hans baseballbat, og at vi i øvrigt skulle dø. Den tilstedeværende journalist, hørte det givetvis ikke. Havde vi råbt noget lignende til dem, så havde det formentlig givet en overskrift i lokalsprøjten.

(‘Magnus von Aros’)

Da Redox tidligere har forsøgt at intimere Mosbjerggårdens gæster med paparazzi-fotos, så tjekkede jeg lige den nærliggende spejderhytte, hvor de har for vane at ligge på lur. To politibiler med hunde var på stedet, og da jeg gik ned til badebroen, løb en mand med hat hastigt op ad den nærliggende sti. Fra politiets samtale, overhørte jeg, at han blev beskrevet som en ‘fuglekigger’ i en hvid udlejningsbil. Det lød lidt for suspekt, og en halv time senere kørte jeg derfor langs Mossø på Alken-siden. Efter nogle kilometer stødte jeg på en hvid… Citron C3.

Lidt derfra var to mænd i færd med at sætte en båd i vandet. Jeg fotograferede den første fra kort afstand – manden med hatten, der ikke tog det særligt pænt. Adspurgt om hvilket medie han kom fra, svarede han irriteret: “Du er godt nok nysgerrig”, og jeg fornemmede ligesom at der ikke var basis for videre dialog.

De fortsatte, og jeg kørte videre, kun for at vende tilbage. Nu var de i jollen, og jeg kunne stille og roligt vente på at den ukendte blev træt af at skjule sit ansigt.

Moddemonstrationen

(Fredelige velmenere)

(Ledende antifa)

(Foto: Facebook)

Medierne (via Snaphanen)

“Det er en fremtidssikret klub, der vil få stadig nye medlemmer. Mosbjerg blev omtalt i DR Deadline som ‘højreekstreme’. Deadline sørger altid for at have en anstændig kattelem fra deres løgne, der som regel tager form af antydninger og udeladelser. Mindre rutineret propagandistisk er sandelig Lokalbladet Skanderborg, der talte om ‘Et had til andre racer, til LGBT, til handicappede.’ Jeg talte to i kørestol, og i al fald fire, om hvem jeg ved, de er homoseksuelle, statistisk har der været mindst ti til stede. Desuden asiater af forskellige afstamninger.”

(“Folkefesten var lukket land for journalister. I hvert fald hvis man kom fra Danmarks Radio…”)

“‘Vi synes, der er meget bekymrende, at der i Danmark findes mennesker, der ser stort på og tilsidesætter demokratiske rettigheder, som andre har kæmpet for i rigtig mange år,” siger Charlotte Valløe fra Østjyske Antifascister.

Jeg har set videoer på YouTube, hvor højreradikale giver udtryk for holdninger, der er så groteske, at det er til at få kvalme over,” konstaterer hun, og henviser til videoer, der indirekte opfordrer til vold mod mennesker med anden etniske oprindelse. Blandt andet en video med en gruppe folk omkring et lejrbål, som sidder og smider dukker med en mørk hudfarve ind i ilden.

‘Det er ganske enkelt frygteligt, at nogle kan have de her holdninger. Der er sket en forråelse, der er ved at gå over gevind. Et had til andre racer, til LGBT, til handicappede, ja, til enhver, der i de her menneskers optik ikke er rigtige danskere,’ siger hun.” (Uge-Bladet Skanderborgs Grethe Bo Madsen holder mikrofonen for Enhedslisten-politikeren Charlotte Valløe, 21. juni 2019)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102244/trackback

37 Comments »

  1. Tak for info, Kim. Jeg har 100% lovning på, at min deltagelse næste år, IKKE er til diskussion. Er det røde ros ikke snart træt af, at være til grin?
    “Berigerne” stemmer sgu ikke engang på dem.
    Men, uden “kampen” har det jo intet, vel?

    Løkke-Fonden og Co. bugner af velstand under Danmarks besættelse.

    Ps. Fede Simon Bunga-bunga redox bliver sgu da grimmere og federe.

    Kommentar by Iznogut — 24. juni 2019 @ 00:27

  2. Er Redox ikke et foretagende som udspionerer, truer og chikanerer folk som er ikke-kommunister. Hvorfor bliver de ikke arresteret af politiet?
    Ham den vrede punker der truede med at slå nogen ihjel med en base-ball kølle. Burde han ikke have været anholdt og kørt væk?

    Kommentar by tp — 24. juni 2019 @ 00:44

  3. Hvorfor har de ikke et banner hvor der står: Aldrig mere nazisme, kommunisme eller fascisme/islamisme?

    Som det påvises sidst i den foregående blog, er de multi-kulti begejstrede uvidende historieløse…… eller de er snotdumme, skøre eller korrupte.

    (DR 1 har lige fortalt at Danmarks økonomi er supergod og helt i top. Hvorfor hærges vores velfærd, sundhed, infrastruktur og privat-økonomi så hele tiden af sparekrav, nedskæringer, lukninger, forringelser og nye gebyrer og afgifter. Og for 25. gang på kort tid hænges de ældre ud for at være en “ældre-byrde”. Hvad med politiker-byrden, EU- byrden, indvandrings-byrden, kriminalitets-byrden, kommunisme-byrden og skandale-byrderne? Hvorfor omtales de aldrig af massemedierne?)

    Kommentar by tp — 24. juni 2019 @ 01:01

  4. Læs Kuffar kl. 2o.14 den 23. juni i den foregående blog om multikulturalister vil signalere…….

    Kommentar by tp — 24. juni 2019 @ 01:10

  5. Tak for en rigtig god fest, og det gode samvær med de forskellige jeg mødte.
    Håber der vil komme igen til næste år.
    endnu en gang tak.
    Vh.

    Kommentar by Charles Nielsen — 24. juni 2019 @ 01:22

  6. Fantastisk. Synd at engelske broderfolk ikke kom til orde,

    Kommentar by Nielsen — 24. juni 2019 @ 02:09

  7. I Victoria tiden havde man “freak-shows” hvor menneskelige afvigere kan blive udstillet. vi har reelt set det samme idag hvor freakshow cirkuset er et rejsende ANTIFA-show. Tak, for billedeserien af mutanterne.

    Kommentar by CCC — 24. juni 2019 @ 02:21

  8. Hvem betaler Redox-folkene ?

    Kommentar by Oppenheimer fan — 24. juni 2019 @ 03:11

  9. Jeg forstår altså heller ikke Redox kan få lov til at fortsætte deres systematiske repression af “dissidenter”, uden anden reaktion fra det officielle Danmark end yderst sporadiske og tandløse kvæk fra Pressenævnet?

    Jeg er med på Redox, som alle andre i landet, har ytringsfrihed og vide grænser til at udøve denne i. Men når jeg beskylder dem for repression er det ikke en tilfældig eller polemisk anklage. For Redox udøver unægteligt repression. Det hersker der ingen tvivl om.

    For en ting er praktiske erfaringer fra den virkelige verden. Her tænker jeg f.eks. på mig selv og andre ligesindede, der aktivt fravælger større politisk engagement og deltagelse i ting som f.eks. Mosbjerg Folkefest. Man kan kalde mig kujon eller det der er værre. Men det korte af det lange er nu engang, at selvom jeg gerne står ved mine borgerlige og nationalistiske overbevisninger, så vil det have katastrofale konsekvenser for både min egen karriere og min arbejdsplads, hvis Redox udsætter mig for deres karaktermord ved at koble mig sammen med nazisme og fascisme. Der begge er ideologier, milevidt fra mine overbevisninger. Så konsekvenserne af Redox repression er smerteligt åbenlyse. Jeg vælger simpelthen ting som Mosbjerg fra, fordi myndighederne giver Redox frit spil til at ødelægge mit liv.

    Men noget andet er altså, at Redox jo er fuldstændigt åbne omkring deres repressive mission. De skriver det helt åbent og direkte på deres hjemmeside.

    https://redox.dk/om-redox/grundlag/

    Så jeg forstår det simpelthen ikke. Hvordan kan de slippe afsted med det?

    Kommentar by Dansk - Skatteyder - Frustreret — 24. juni 2019 @ 03:22

  10. En noget fesen og grundlæggende misundelig “moddemonstration” hvem har det sjovt og hvem keder sig? Fine billeder.
    Nogen af de afbilledede burde måske rede de sidste hår og vaske sig lidt?
    Det lader til at det er en aldrende og svindende skare i “moddemonstration”sklubben, modsat deltagerne i Folkefesten jeg selv var heldig at deltage i.
    Det går fremad, som det har gjort siden det vendte for ca 2-3 år siden.

    Kommentar by Hul igennem? — 24. juni 2019 @ 05:51

  11. Jamen de er da meget søde de AFA-er. Hent en psykolog til dem :-). Støt SIAD. God uge. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 24. juni 2019 @ 07:19

  12. AFA er en gammel fascistisk gruppe der forsøger at fordreje “virkeligheden” med okkultist plader der skal fremstå som politisk retorik. Selv den bevist komiske provokatør Uwe Max Jensen kommer til at fremstå som en seriøsitets-apostel når AFA er i nærheden.

    Kommentar by Hvideplov — 24. juni 2019 @ 07:55

  13. Så de udenlandske talere udeblev. Det er vel vores enfant terrible Paludan, der har delt vandene. Så er det med at sig pyt.

    Heldigvis har vi da også vor egen Generation Identitær, og noget er ved art ændre sig drastisk.

    Jeg vil gerne fremhæve, at DR’s Skt. Hans fest i aftes var meget anderledes end de tidlilgere mange år. Masser af sange fra Højskolesangbogen, absollut intet om alt det, der har ødelagt de foregående års taler, og Rane Willerslev kom tumlenede lige fra sin søns fødsel og meddelte, at han i hvert fald skal have et vikingenavn, og at stod det til faderen blev det Agantyr. Barnets mor er heldigvis af en anden mening.

    Men derefter holdt Willerslev den korteste og bedste Skt. Hans tale, jeg har hørt, før han skyndte sig tilbage til mor og barn. Vi fik at vide, at vi lever i et generøst samfund, hvor samfundet giver os en stor frihed, og at dertil hører en rimelig forventning om, at modtagerne giver noget tilbage til fællesskabet.

    Netop. Det har vi lov at forvente, og alt for mange lever ikke op til det.

    https://www.dr.dk/tv/se/sankthans-fortsat/sankthans-2019/sankthans-2019-baltaending#!/

    Kommentar by Peter D. — 24. juni 2019 @ 08:10

  14. Angantyr

    Kommentar by Peter D. — 24. juni 2019 @ 08:11

  15. Kim, hvorfor meldte både Sellner og Robinson afbud? Var det sikkerhedsrelateret?

    Kommentar by Odo — 24. juni 2019 @ 08:15

  16. Odo, du glemte Høegh og Boby.

    En magtdemonstration.

    Sandsynligvis var alle udeblevne rektrutteret af de samme og kunne derfor også trækkes tilbage på en gang.

    Kommentar by Peter D. — 24. juni 2019 @ 08:25

  17. Jeg forstår godt Charlotte er rystet over hvad hun har set på nettet.
    ” Blandt andet en video med en gruppe folk omkring et lejrbål, som sidder og smider dukker med en mørk hudfarve ind i ilden.”
    Jeg har set rotte farvede mennesker i sort tøj der brænder rigtige levende mennesker og det kan naturligvis ikke sammenlignes.

    Kommentar by Erik — 24. juni 2019 @ 08:39

  18. […] Historien om den dyre Sankt Hans tale er frembragt af det undersøgende medie Journalista.Se også 350 deltog i Mosbjerg Folkefest 2019 eksklusiv truende drukpunker, nysgerrige Redox-fotografer … […]

    Pingback by Bekostelig Sankt Hans aften i Randers: DR-vært krævede 30.000 skattekroner – Free Speech Blog — 24. juni 2019 @ 09:16

  19. Nogen foreslår at der ikke skal være en heks på Sankt Hans bål. De mener det skader børn at se noget sådan.

    De samme mennesker inviterer en syg religion til Danmark, som praktiserer stening af kvinder, og andre uhyggelige traditioner.

    Danmark har selvfølgelig sine mørke kapitler i historien, men vi er kommet videre. Islam hænger fast i fortiden, så de voksne der trækker Danmark tilbage til et formørket, kvindefjendsk helvede skal ikke stå på Skanderborg station og råbe : ingen nazister i vores gader.

    Kommentar by k.m. — 24. juni 2019 @ 09:26

  20. Jeg synes, det er super, at Randers nu også er kommet med på vognen, og er imod racisme. (Men det er nok det modsatte de mener).

    Velkommen næste år.

    Kommentar by Bastardo — 24. juni 2019 @ 10:34

  21. Morten Uhrskov har også blogget om sine oplevelser til Mosbjerg Folkefest:

    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/mortenjensen/ECE11460948/om-mosbjerg-folkefest-en-udfordret-journalist-og-deadline-der-ufrivilligt-bekraefter-at-den-store-udskiftning-finder-sted/

    Kommentar by M.S. Carstens — 24. juni 2019 @ 11:06

  22. #16 Talte Jan Høeg og Boby heller ikke? Var Marie Krarup så eneste taler? (det lyder lidt underligt)

    Kommentar by Odo — 24. juni 2019 @ 12:33

  23. Følg pengene, og godt at vide, hvem man kan stole på – og hvem ikke. Der blev sparet en masse penge på de flyvebilletter m.m.

    Fint at Morten Uhrskov hører tll de ægte venner og skriver om Steen Nørskovs underlige gæster i Deadline. Jeg har tidligere været inde på Nørslovs store talent i den retning.

    Undervejs spekulerede jeg på, om jeg havde hørt forkert og gik tilbage og genså begyndelsen af interviewet med lektor emeritus Henrik Toft Jensen, som Uhrskov i skyndingen får udnævnt til professor. Et rigtigt RUC-eksemplar af de storslemme.

    Jeg havde ikke hørt forkert. På et tidspunkt siger lektoren, der blev præsenteret som mangeårig forsker på området, at invandrere fra Tyrkiet ER VESTLIGE INDVANDRERE, OG AT DET ER LANGT DEN STØRSTE GRUPPE.

    Vil det sige, at vi alle år er blevet narret til at tro, at de mange tyrkere i statistikkerne er vestlige indvandrere? Det vil i så fald fuldstændig forvrænge analyserne af bl.a.antal musiimer i Danmark.

    Toft Jensen var forfærdelig at høre på. Vrængende, fordømmende og bedrevidende, og den vimse lille Nørskov nikkede, og nikkede og hang ved hans læber.

    Den tidligere lektor deklamerede fx som noget afskyeligt, at alle der har været her i landet i ti-tyve- eller tredive år minsandten benævnes indvandrere, selv om de hurtigt glider ind i mængden og assimileres. Han oplyste, at han selv er nordmand, og at hans kone er af tysk familie. Som om de var gode eksempler på en vellykket indvandring. Han var det i hvert fald ikke.

    Kommentar by Peter D. — 24. juni 2019 @ 12:51

  24. Her kan man se klippet fra Deadline

    https://www.dr.dk/tv/se/deadline/deadline-10/deadline-2019-06-22#!/11:07

    Den vil dog blive optaget på fonen. Dette gøres i tilfælde af at Deadline på tv bliver fjernet, og derefter lagt på tuben.

    Kommentar by Charles Nielsen — 24. juni 2019 @ 12:57

  25. […] også 350 deltog i,Mosbjerg Folkefest 2019, eksklusiv truende drukpunker, nysgerrige Redox-fotografer&hell… og Morten Uhrskov: Om Mosbjerg Folkefest, en udfordret journalist og Deadline, der ufrivilligt […]

    Pingback by Asger Gottlieb: Et portræt af Lars Hedegaard « Snaphanen.dk — 24. juni 2019 @ 13:14

  26. Selv “borgerlige” medier anvender ukritisk Redox som troværdige kilder til deres historier.

    Free Speech Blog afslørede for et par uger siden, at en fremtrædende journalist fra Berlingske, Line Holm, bruger Redox som kilde.

    Spørgsmålet er, om Berlingske og andre medier betaler Redox for brug af deres løgnagtige propaganda?

    Kommentar by Revisoren — 24. juni 2019 @ 14:08

  27. De er sandelig kommet på afveje. Hvad med den kønsopdelte svømmefascisme på hjemmebanen?

    Lav Mosbjerg samtidig med Roskilde eller Nakke Festival. Når valget falder mellem antifascistisk heltekamp eller bonghoveder en hel weekend, er prioriteringen ikke til at tage fejl af.

    Kommentar by Luca — 24. juni 2019 @ 14:14

  28. 12:51 Det forklarer jo en hel del, hvis tyrkerne PLUS alle de åndelige amøbers efterkommere ikke optræder i statistikkerne over perkere

    Kommentar by Cat Girl — 24. juni 2019 @ 14:15

  29. Sødt foto 10 samt 11: Hvis man har hjernen, rettere hvad der nu måtte være tilbage af den, fyldt med sprut samt en engangslighter i øret, er det lidt ærgerligt, at drukpunkeren ikke nedsmeltede i går.
    Det næste bliver vel en stor dåseøl gennem øret, kun fantasien sætter grænsen…

    Kommentar by Henrik Petersen — 24. juni 2019 @ 16:00

  30. 1-0 til fuglefotografen 😊

    Kommentar by Ulla Nørtoft Thomsen — 24. juni 2019 @ 16:55

  31. Vi kunne jo fremvise dem, hvordan Paludan bliver modtaget på youtube ved “Folkets Hus” iført sin Jødekalot, så kan de jo snakke om mangfoldighed og tolerance overfor andre etc etc etc :-)

    Kommentar by Michael Unna — 24. juni 2019 @ 20:10

  32. Tycker det är bra att ni fotograferar kommunisterna, som är kommunister när man ska samla in bilder och kartlägga andra men själva inte tycker det är så kul att bli fotograferad, som tar bilder på folk för att publisera bilderna på internet så att de kan få trafik och annonsintäkter. Kommunister som behövs för att de korrupta “politikerna” ska kunna “leda” och fortsätta vara korrupta landsförrädare.

    Tycker ni ska ha en ring med frivilliga nästa gång som tar bilder av alla dessa kommunistiska kackerlackor och löss, bottenskrap som har alldeles för höga tankar om sig själva.

    Kommentar by AB — 24. juni 2019 @ 23:14

  33. Er der nogen officiel forklaring på hvorfor Tommy Robinson ikke dukkede op ?
    Kan det skyldes at han endnu engang er anklaget for vold.
    Den mand har en alen lang kriminel løbebane der inkluderer flere voldsdomme.
    Hyggelig fætter.
    Er han i virkeligheden venstreorienteret og/eller muslim ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. juni 2019 @ 00:12

  34. Iøvrigt så er det et udbredt trolle trick at beskylde deltage i en debat for at være andre end de udgiver sig for.
    Det er udelukkende fordi de er løbet tør for argumenter

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. juni 2019 @ 00:25

  35. En kommentator på JP skriver at det at kalde Mosbjerg “folkefest” med ca. 330 deltagere en succes skal måles i forhold til at et traktortrækarrangement i låsby der kunne tiltrække over 1000 publikummer.
    Så proportionerne skal vel lige være på plads

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 25. juni 2019 @ 01:59

  36. En folkefest for nationalkonservative på 350 mennesker ER en succes: De fleste mennesker er stadig bange for åbent at stå imod befolkningsudskiftningen (jeg er ikke), så enhver form for åben samling er en succes. Det er desuden det redskab vi skal benytte os af i fremtiden hvis vi virkelig vil have succes: vi skal begynde at organisere os mere bredt, og møde hinanden i det virkelige liv også.

    Kommentar by Morten/Realisten — 25. juni 2019 @ 10:04

  37. Morten/Realisten — 25. juni 2019 @ 10:04 :

    Jeg er helt enig!

    Kommentar by M.S. Carstens — 25. juni 2019 @ 23:04

RSS feed for comments on this post.