30. juni 2019

Helsingørmotorvejen: Indvandrer i leaset BMW ville køre Paludan af vejen, “… en overhaling højre om”

“Nogen der vil med og svømme på Hornbæk Strand kl. 15?”, skrev Stram Kurs’ Rasmus Paludan på Facebook, lørdag kl. 12.57. Klokken 14.33 kunne han samme sted fortælle, at han var blevet forsøgt kørt af motorvejen af en BMW. En leaset BMW M5, ført af en indvandrer, der formentligt ikke vidste at den dansker han chikanerede, nød politiets beskyttelse efter gentagne trusler fra andre indvandrere. Fra EB.dk – Paludan efter vejdrama: Han ville køre mig i rabatten.

“På Helsingørmotorvejen trak partilederen ud i venstre vognbane for at give plads til en bil fra en tilkørsel, da en BMW ifølge ham selv pludselig bragede frem bagfra med voldsom fart.

– Den var meget få centimeter fra at køre op i mig. Jeg blev noget chokeret over situationen. Selvfølgelig havde jeg set, at der var bagudkørende trafik, men jeg havde ikke kunnet forudse, at han kørte SÅ hurtigt, fortæller han til Ekstra Bladet.

– Jeg orienterede mig for at kunne køre ind i højre vognbane, så han kunne komme forbi, når han nu havde så travlt, men det nåede jeg ikke, da han selv foretog en overhaling højre om i stedet for.

Efter overhalingen lagde BMW’en ifølge Paludan sig foran hans bil og bremsede kraftigt op.

– Under overhalingen svingede han desuden ind i mig. Han prøvede i bund og grund at køre mig af vejen…

(Indvandrer anholdes efter chikanekørsel, Helsingørmotorvejen, 29. juni 2019; Foto: FB)

Oploadet Kl. 16:59 af Kim Møller — Direkte link28 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102480/trackback

28 Comments »

  1. Det kan man da kalde en badebillet? Godt at RP og medrejsende ikke kom noget til. Og ja.. i Rusland har man dashcam til at optage den slags.. et sony firma bluevision tibyder super dash og bagrude m nightvision og tyverialarm¨ 128 gb for ca 1700.- slash kan anbefales; tænker selv sådan én- better safe than sorry..

    Kommentar by Hul igennem? — 30. juni 2019 @ 17:14

  2. Ligegyldigt hvilke aktiviteter de er involveret i så er de farlige for deres omgivelser!

    Men, hvad nu hvis AEH´eren VIDSTE at Rasmus Paludan Partileder af Stram Kurs ville være at finde på de kanter på Ca. det tidspunkt? Jeg vil tro at samtlige AEH´ere i Danmark er på udkik efter hans nummerplader, Just In Case.

    Det giver et lidt andet billede af den tilsyneladende tilfældige situation.

    Kommentar by Santor — 30. juni 2019 @ 17:23

  3. Hvad sker der så med denne vilde bilist..
    Mit gæt ingenting..
    Konsekvensløst samfund.

    Kommentar by frank mathiesen — 30. juni 2019 @ 17:34

  4. > 17:34 frank mathiesen
    Jeg er bange for du får ret.

    Kommentar by Nielsen — 30. juni 2019 @ 17:47

  5. Nogen, der har et bud på, hvordan en araber har råd til at lease en Bimmer M5?

    Nå, der er vel altd en rig fætter i nærheden. Sort arbejde virker hver gang.

    Kommentar by Henrik Petersen — 30. juni 2019 @ 18:14

  6. Fidusen er, at myndighederne ikke kan konfiskere en leaset bil.

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. juni 2019 @ 18:17

  7. Altså, hvor svært kan det være? Hvorfor lærer myndighederne ikke af fortiden.

    https://www.forbes.com/sites/kellyphillipserb/2018/10/17/al-capone-sentenced-to-prison-for-tax-evasion-on-this-day-in-1931/

    I disse ‘Big Brother/Mother’ digitale tider, er det ikke raketvidenskab, at følge pengene. Man/vi skal redegøre for hvordan man er kommet til større kontantbeløb – ca. kr. 10.000 og derover.

    Grundet Hvidvaskningsdirektivet.

    Jyske Bank vil ikke længere udlevere 1.000 kr. sedler til kunderne. Den Europæiske Central Bank inddrager 500 Euro sedler i takt med de kommer tilbage i bankvæsnet, men forbyder dem ikke. Men udsteder ikke flere.

    UK banker tager ikke imod 500 seddlerne længere. Så det er jo ikke sådan at ’systemet’ ikke ved hvad der foregår.

    Så, hvad venter strisserne på med deres effektive nummerpladescannere?
    Sæt igang! Og ud med løjserne, hvis der er det mindste at komme efter.

    Kommentar by Thorbjørn — 30. juni 2019 @ 18:54

  8. Godt at politiet fangede ham, og hvis han bliver set efter i sømmene, bliver der måske grundlag for en længere indespærring. Men under alle omstændigheder burde han da have mindst en måned bag tremmer. Det er trist og dumt hvis han blev løsladt efter en time eller to.

    (er det ikke letsindigt at oplyse tid og sted, når Paludan vil til stranden?)

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 30. juni 2019 @ 19:10

  9. En små-bøsset perker i Fendi, der kører BMW M5, ja, ja… De socialeydelser kombineret med lidt narkotikasalg og beskyttelsespenge må give et helt rimeligt levebrød.

    Hjem til lortehullet med ham!

    Kommentar by Polka — 30. juni 2019 @ 19:16

  10. Registreringsnummer: AN11497 (Stelnr: WBSFV91040D094464)
    Forsikring: GJENSIDIGE FORSIKRING
    Kontakt:
    info@gjensidige.dk

    Skriv:
    “Hej Gjensidige.
    Jeg kan ud fra offentlige oplysninger se, at denne bil (AN11497) er forsikret hos jer. Synes I selv det er god reklame for jeres selskab, at man som kunde hos jer skal betale for den slags farlige adfærd?

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/paludan-efter-vejdrama-han-ville-koere-mig-i-rabatten/7693510

    Med venlig hilsen
    [Indsæt navn]”

    Og vedhæft billedet fra denne post.

    Kommentar by Fascist — 30. juni 2019 @ 20:26

  11. 2014 BMW M5 4,4 liter 575HK, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. juni 2019 @ 20:46

  12. Nogen der kan tyde leasingselskabet i nummerpladerammen? Synes både forsikringsselskab og leasingselskab skal orienteres om den gode reklame.

    Kommentar by Fascist — 30. juni 2019 @ 20:54

  13. Fascist 20:54

    Gjensidige Forsikring, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. juni 2019 @ 21:07

  14. Så mange hestekræfter, så lille forstand. Dårlig kombination.
    Det er dybt krænkende, at disse mellemøstlige neanderthalere bor i mit land.

    Kommentar by Jern Henrik — 30. juni 2019 @ 21:21

  15. Carlo Di Napoli II — 30. juni 2019 @ 21:07

    Leasingselskabet – ikke forsikringsselskabet.

    Kommentar by Fascist — 30. juni 2019 @ 21:35

  16. Fascist 21:35

    Jeg kan kun finde Leasing Certifikat ID på køretøjet: 491419189009540834

    Hvem kan hjælpe med finde leasingselskaber?

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. juni 2019 @ 21:54

  17. Lidt OT
    Gjensidige Forsikring burde hedde Genstridige Forsikring:
    Efter brand i datterens hus, tog det GF godt 3 mdr. at erklære huset totalskadet. Indboforsikringen samme sted har endnu ikke afsluttet sagsbehandlingen af indboet, skønt alt er klart. I opgørelsen over erstatningssummen for hver enkelt del, f.eks. et møbel, skrives der (efter hukommelsen):
    Ved genkøb hos firma XX, får du 30% rabat, hvorfor vi nedsætter summen med de 30%.
    Vor datter kiggede flere af disse firmaer efter på nettet og kunne konstatere, at det bestemt ikke var Ikea-kunder (som hun) der handlede der. Hendes sofa havde kostet omkring 3.000kr. og først blev alder og slid fratrukket erstatningen og så de 30%. Problem: ingen sofa til under 20.000kr. i den butik hun blev henvist til.

    Kommentar by M.S. Carstens — 1. juli 2019 @ 00:26

  18. Der sker ham ikke en skid.
    Vores p!kpansere lader perkere slippe med langt alvorligere ting på samvittigheden.
    Lækkert at se vores nye adel have så flotte vaner.
    575Hk huh?! Vi andre må nøjes med 90.
    Men jeg har jo også bare arbejdet et helt langt liv, og været på lommepenge fra staten.
    Det ka’ godt være det bæbrune affald ikke ku’ regne i skolen.
    Men, de ka’ sgu regne den ud.
    Hvis man ville. Kunne man dykke ned i hvor bruno hér, har fået pengene fra.
    Men det gør man ikke.
    Det er han ikke hvid nok i huden til.

    Kommentar by White knight — 1. juli 2019 @ 05:56

  19. Er jeg den eneste der synes det er ironisk at Paludan blev overhalet højreom af en indvandrer?

    Kommentar by Thomas — 1. juli 2019 @ 07:47

  20. Rart at se han blev snuppet, men det bliver svært at få ham dømt for andet en hasarderet kørsel. Det kan jo (desværre) ikke bevises at han havde til hensigt at køre Paludans bil i grøften (mordforsøg)
    …men jeg tænker…

    Hvad med alle os andre der ikke har fuld politieskorte til daglig?

    Det her er ikke en enlig svale og disse hjerneforladte indvandrer gør vejene dødsensfarlige for alle os andre med deres macho-mig-først-I-er-ikke-værdige-pis.

    Kommentar by Vantroende — 1. juli 2019 @ 08:16

  21. Hvordan er de ben på den anholdt drejer? Er det resultatet af for mange kusine/fætter brylluper

    Kommentar by Ole Iversen — 1. juli 2019 @ 10:36

  22. Hej Carlo Di Napoli II,

    Tak for din henvendelse.

    Vi udtaler os aldrig om enkelte kunder, hvilket også betyder, at vi ikke har yderligere kommentarer til den konkret hændelse.

    Du ønskes en god dag.

    Venlig hilsen

    Dorde Holm

    Chef, Kundecenter Erhverv og Landbrug
    Gjensidige Forsikring, forbyd islam i Danmark

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 1. juli 2019 @ 10:37

  23. Fik præcis samme svar, Carlo.

    Hvem starter et forsikringsselskab der ikke forsikrer leasede biler? Det er en meget lovlig måde, at undgå 8 ud af 10 trafikuheld på. Det bliver nemt at udkonkurrere de store fisk. Tænk at den næste nye danske C20-komet skulle opfindes på Uriasposten.

    Kommentar by Fascist — 1. juli 2019 @ 13:10

  24. Kommentar by White knight — 1. juli 2019 @ 05:56

    Du kan få den der til 60-70 udbetalt og derefter 3500 pr. måned. Det er i øvrigt lovligt ift. kontanthjælp, da man stadig ikke ejer noget over 10.000 kroner. Man ejer jo intet, når man leaser.

    Leasingloven af 2009 trænger i den grad til evaluering! Før det var det kun direktører i Mærsk og Kongefamilien, der kørte den slags med hvide danske plader. Folketinget sover åbenbart.

    Kommentar by Fascist — 1. juli 2019 @ 13:15

  25. > Ole Iversen 10:36

    Måske. Eller også skal han bare tisse efter for stort alkoholindtag. Lidt vanskeligt at lette blæren med håndjern på.
    Muslimer – i hvert fald en hel del mandlige – drikker jo også alkohol. Ryger lidt hash og tygger lidt khat, det sidste primært, hvis de er fra Somalia. Ham her ligner nu en velvoksen og ganske velnæret araber.

    Men med den fodstilling kan det jo også være vanskeligt at ramme speeder og bremser uafhængigt af hinanden….

    Kommentar by Henrik Petersen — 1. juli 2019 @ 17:06

  26. Sæt den indavlede tyrenakke bag lås og slå, bur ham inde hvor han høre til, han er tydeligvis ikke ved sine fulde fem og dermed en fare for sine omgivelser.

    Kommentar by LarsB — 1. juli 2019 @ 19:10

  27. Hvad koster det at lease sådan en bil?

    Kommentar by kenneth — 1. juli 2019 @ 20:10

  28. Billedteksten burde hedde: “(Indvandrer anholdes og løslades kort tid efter chikanekørsel, Helsingørmotorvejen, 29. juni 2019; Foto: FB)”

    Kommentar by na — 2. juli 2019 @ 08:32

RSS feed for comments on this post.