8. december 2009

“Jeg kan næsten ikke bære, at der er familier i Danmark, som ikke har råd til at holde jul.”

Venstrepopulismen bliver mere og absurd. Fra Berlingske Tidende – S: Julegaver til alle fattige.

“I år må tusindvis af ansøgere gå forgæves, fordi organisationer som Frelsens Hær bestormes af langt flere, end der er pakker til. Men nu skal staten træde til med en garantiordning og sikre, at alle med en ekstraordinær ringe økonomi får en pakke i år, foreslår S.

»Jeg kan næsten ikke bære, at der er familier i Danmark, som ikke har råd til at holde jul. Det er en offentlige opgave at sørge for, at der ikke er fattigdom,« siger socialordfører Mette Frederiksen (S)…

Det handler om her og nu at sikre, at de fattigste familier kommer igennem julen med skindet på næsten,« siger Mette Frederiksen, der kalder »julepakkegarantien« for en nødløsning, der som udgangspunkt kun skal gælde denne jul.”

Oploadet Kl. 18:24 af Kim Møller — Direkte link78 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10249/trackback

78 Comments »

  1. Den kirkelige organisation der tilbyder budget hjælp til trængende havde et indslag i radioen om en regering der fremmede fattigdom. Det var ligeved jeg kørte galt.

    Uden for vores hus er der en lygtepæl der er blevet kørt næsten vandret i dag, mon ikke denne uheldige billist hørte samme program som jeg?

    Kommentar by FriKapitalist — 8. december 2009 @ 18:57

  2. I de sidste 40 år har Socialdemokratiet, med stor glæde, sendt
    milliader til dybt korrupte afrikanske ledere.
    Plus den evig milliard støtte til muslimerne i Danmark.
    Hvad vi mon kunne give de stakkels fattige danskere, hvis ikke
    socialdemokratiet havde ført denne politik?

    Kommentar by pk — 8. december 2009 @ 19:00

  3. Et små racistisk forslag fra Socialdemokratiet , hvad med alle dem der ikke holder jul ?

    Det forslag er direkte forskelsbehandling og igen et forslag med “hvid” slag side vendt imod muslimer og vikinger med flere .

    Nu må der snart være nogen der siger STOP !

    Kommentar by Mosemanden — 8. december 2009 @ 19:26

  4. Findes der overhovedet en mere skinger skrigeskinke hos socialakrobaterne end mette frederiksen?

    Kommentar by Mike — 8. december 2009 @ 19:30

  5. Tryk nogle flere penge…

    Kommentar by Henrik R Clausen — 8. december 2009 @ 19:33

  6. @Mike.

    Mette Frederiksen bliver din nye statsminister efter Lars løkke. Du kan lige så godt begynde at forberde dig mentalt og økonomisk. Ole Sohn bliver økonomi og erhvers minister…

    Kommentar by FriKapitalist — 8. december 2009 @ 19:36

  7. Mackety skrev :
    “Det vil formentligt overraske dig rigtig meget at høre, at de “faste” gæster på Uriasposten langt fra er enige om alt og at der har været en del gevaldige skænderier mellem ellers trofaste fans af bloggen. Dette skyldes selvfølgelig, at Uriasfolket er lige så forskellige som alle andre. Alle politiske retninger er således repræsenteret, ligesom alle samfundslag er repræsenteret.”

    Lars Findsen skrev :
    “…acceptere at kommentarskriverne her ikke skriver ud fra ét bestemt ståsted, men måske er forenet i netop insisteren på sekularisme i hverdagen?”

    Det skal blive spændende at se om der blandt de faste brugere her på siden er forskellige holdninger til dette emne der absolut intet har med sekularisme eller islam/muslimer at gøre – eller om Mackety og Lars måske tager fejl når de påstår at de faste brugere herinde ikke er repræsentanter for en ret samlet politisk gruppering :)

    Kommentar by Århusianer — 8. december 2009 @ 20:01

  8. Igen må jeg undre mig over, at Mette Fræriksen ikke skillinger sammen med de andre socialister og inviterer fattiggården til juleophold i de socialistiske hjem.Med masser af fløde, flæsk og forbrugsgoder i juleindpakning naturligvis. Hvad venter Fru Fræriksen på?

    Kommentar by morlille — 8. december 2009 @ 20:02

  9. Ja morlille, det undre også mig. Hvornår begynder de selv at punge ud ??

    Kommentar by Santor — 8. december 2009 @ 20:05

  10. Det undrede rigtignok også mig, at Frelsens Hær nu er gået ind i politik. Hvorfor danner hæren ikke et part, det er blevet så moderne.

    Desværre må jeg nu også slette Frelsens Hær som bidrags- og støttemodtager. Det er jeg ked af, for mit indtryk er, at de menige medlemmer gør et stort og uegennyttigt, socialt arbejde, og at organisationen har et ringe egenforbrug af de indsamlede midler. Men jeg vil altså ikke give penge til propaganda for oppositionen.

    Kommentar by andreas — 8. december 2009 @ 20:10

  11. @Århusianer

    På samme måde som jeg tror der vil være stor enighed blandt almindelige mennesker på en almindelig arbejdsplads om, at det er dumt at tæve en forhammer i hovedet på sig selv, så tror jeg vi vil se en relativ bred enighed på dette punkt også her… Det samme gælder rableirerne fra Mette Frederiksen…

    Kommentar by LWB — 8. december 2009 @ 20:11

  12. 7.Århusianer

    Guud, er du herinde endnu ?

    Nå, men jeg kunne da godt forestille mig at der derude findes nogle Folkepensionister af den slags der kun har denne pension at eksistere på, som ville blive lykkelige for en økonomisk håndsrækning.

    Men det ER nok ikke dem Frederiksen tænker på, vil jeg tro. For sidste salgsdato er for de fleste vel snart overskredet og så er der ingen, politisk, personlig, grund til at lefle for dem.

    Kommentar by Vivi Andersen — 8. december 2009 @ 20:11

  13. “Det er en offentlige opgave at sørge for, at der ikke er fattigdom”

    Jeg troede ærlig talt at det var en privat sag – altså noget at gøre med personligt ansvar og i den dur…

    Kommentar by Jacob Andersen — 8. december 2009 @ 20:11

  14. @Jacob

    Det er meget godt set det der, det kan koges ind til disse 2 ting:

    1. “Det er en offentlige opgave at srge for, at der ikke er fattigdom”

    2. Fattigdom er en definition der er vedtaget, og den vedtagelse der er i dag gør at uanset levestandard, vil vi altid have fattige.

    Så er der frit slag for politikkerne til at tage alt hvad man vil, og give det til hvem man vil… Men det er der jo også nogen der heller ikke lægger skjul på.

    Kommentar by LWB — 8. december 2009 @ 20:15

  15. Det er en offentlige opgave at sørge for, at der ikke er fattigdom.

    Mærkeligt. Jeg troede, det var kapitalismens hovedmission – at producere vare billigt nok til at alle har råd til dem. Kan det offentlige det?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 8. december 2009 @ 20:19

  16. Det var velfærdssamfundets opgave at give en rimelig og værdig folkepension, det sker ikke for fattigpensionisterne. Almisser ønsker ingen.

    Kommentar by Johnny Engstrøm — 8. december 2009 @ 20:33

  17. ->7 Århusianer

    Du insisterer på at balancere lige på grænsen mellem debat og fjoget-dumsmart trolling, så det er altid noget jeg lige må overveje før jeg gider svare.

    Husker jeg ret, så betegner f. eks. Mackety og Mette her sig som liberalister. Det gør jeg absolut ikke, men jeg er nok i de fleste konkrete forhold enige med dem. Det kunne måske være at vi alle er søgt mod Uriasposten ud fra de samme grunde – en oplevelse af at der er emner der bare ikke bliver dækket i MSM.

    Kimpo er vist at rubricere som nationalkonservativ. Hans omdrejningspunkt om allestedsnærværende feminisering af samfundet kan jeg følge et stykke af vejen, men slet ikke som en dynamisk primus motor. Vi er sikkert enige i de fleste konkrete sager, men vi lægger vægten forskelligt.

    Mike ved jeg egentlig ikke hvor står rent politisk, men jeg føler mig alligevel åndsbeslægtet med ham. Jeg kan godt lide hans arge udfald. Den side har jeg også, og han udtrykker den perfekt og med stor humor.

    Balder har et eller andet med jøder. De går ham bare på. Det har vi haft adskillige uenigheder om i tidens løb, og det er mildest talt ikke noget jeg deler. Han kan godt komme med interessante bidrag f. eks. om den ekstreme venstrefløj.

    Falkeøje har de fleste her vel kommet med indvendinger imod. Jeg synes det er ulideligt trættende at høre om hans monomane opfordringer til borgerkrig – han har aldrig så meget som skitseret hvordan situationen er bagefter, og hvad ’sejr’ egentlig vil sige.

    William Jansen ved jeg egentlig ikke om man kan sige mener noget bestemt. Det drejer sig tydeligvis for ham om at tiltrække sig opmærksomhed, og han sætter derfor nogle velkendte Rasmus Modsat-mekanismer i sving. Well, han får ikke min opmærksomhed, jeg læser ham stort set ikke.

    Dette var bare nogle eksempler. Hvis nogen føler sig misrepræsenteret – William Jansen fraregnet – beklager jeg. Det var bare til illustration. Sådan er det, Århusianer, når man kigger lidt nærmere på sagerne er folk slet ikke så ens endda.

    Jeg tror godt man kan sige at din mistro mest af alt handler om din attitude, og modvilje mod at aflægge det fjoget-bedrevidende/trollende som du lagde ud med her (indtil Kim Møller antydede at han kunne finde på at banne dig).

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. december 2009 @ 20:56

  18. Takket være venstrepopulistisk realpolitik kan Mette Frederiksen glæde sig til den dag, da muslimerne afskaffer Julen, så er den bekymring, om at der er nogen, der ikke har råd til at holde Jul, borte.

    Kommentar by Menig 442 — 8. december 2009 @ 20:59

  19. Dan omgående “Bedsteforældre For Julegaver”!!!!

    Kommentar by Purellif — 8. december 2009 @ 21:01

  20. @Lars Findsen
    Du insisterer på at balancere lige på grænsen mellem debat og fjoget-dumsmart trolling, så det er altid noget jeg lige må overveje før jeg gider svare.

    Du balancerer ikke engang på grænsen imellem debat og personfnidder, du er konstant langt over på den forkerte side – men tak for din uddybning, der dog næsten giver mig mere ret end uret. Nemlig i at I er forenet i langt mere end blot (som du skriver) “insisteren på sekularisme i hverdagen” :)

    Kommentar by Århusianer — 8. december 2009 @ 21:10

  21. Jamen hør nu, venner, denne debat er helt afsporet.

    ALLE i Danmark boende familier skal da have en kæmpestor julepakke fra det offentlige. ALT ANDET er diskrimination, undertrykkelse, ydmygelse og elendiggørelse af de borgere og især deres børn, som ikke selv kan eller vil købe ind til julefest.

    Husk så bare, at der ikke må være gris i pakken.

    Kommentar by Crass Børsting — 8. december 2009 @ 21:31

  22. ALLE i Danmark boende familier skal da have en kæmpestor julepakke fra det offentlige.

    Med flæskesvær, skinke, bacon og julesnaps :)

    Kommentar by Henrik R Clausen — 8. december 2009 @ 21:54

  23. “Der er ikke nogen, som med glæde beder om almisser. Det er folk, som har det ad helvede til og som lever i stor nød og elendighed.” -Bjarne Lenau Henriksen.

    http://www.information.dk/217901/

    Kommentar by Gouri al-Fahan — 8. december 2009 @ 22:03

  24. ->19 Århusianer

    Det er et uovervindeligt handicap for dig, at du kun stoppede med regulær trolling fordi du risikerede at blive banned. Ikke fordi du selv kunne se at trolling var forkert.

    Det er ikke mig der laver personfnidder. Du er personfnidder.

    Kommentar by Lars Findsen På Crack (islamofob) — 8. december 2009 @ 22:13

  25. Mit bedste billede fra valgkamp nogen sinde, da Lykketoft tabte og Frederiksen tudede med: Er der nogen, der kan åbenbare det?

    Kommentar by T Simonoce — 8. december 2009 @ 22:23

  26. @Lars Findsen
    Det er ikke mig der laver personfnidder. Du er personfnidder.

    LOL – selve ovenstående sætning er intet andet end personfnidder.

    I øvrigt var Kims trussel, som jeg også direkte skrev i den tråd, i konflikt med hans egen påståede politik på området. Jeg har ikke ændret stil, og dit forsøg på at kalde karakteriserer mine indlæg som trolling kan ikke tolkes som andet end et dårligt forsøg på character assignation. Du forsøger at snakke udenom. Det er i øvrigt bare endnu et argument imod din egen tese om forskellighed herinde, at du har så meget imod min tilstedeværelse. Du får mig ikke til at forsvinde eller til at holde kæft med din bølle taktik, så simpelt er det.

    Tilbage til debatten, det er tusind gange mere interessant end hvad du mener om mig ;)

    Kommentar by Århusianer — 8. december 2009 @ 22:24

  27. Mon ikke den slags her er en væsentlig grund til, at flere søger ‘julehjælp’, og måske også søger flere steder?

    http://www.gratis.dk/gratis-julehjaelp-fra-hjaelpeorganisationerne.html

    Skrigegrisen Mette Frederiksen er i sandhed til grin.

    Kommentar by Frihed — 8. december 2009 @ 22:55

  28. 24—ÅÅh-ÅÅ-ÅÅrhusianer: “Character assignation” – kan du ikke lige forklare det uvidende folk hvad det er?

    Og

    Mette Frederiksen: flere julegaver til folket – strider det ikke imod problemet med den globale opvarmning – eller det skal måske være “grønne” gaver?

    Kommentar by Winston — 8. december 2009 @ 23:02

  29. »Jeg kan næsten ikke bære, at der er familier i Danmark, som ikke har råd til at holde jul.” – siger en kvindelig politiker fra et parti der vil gøre cigaretter dyrere, til trods for at en del lavtlønnede og udsatte samt svagelige borgere netop er rygere. Samme parti vil også gøre alkohol, sodavand og søde sager dyrere. Samme parti har været med til at uddele kort, der besværliggør lovlige prostitueredes arbejde i København. Hvad blev der er rummeligheden, uforfærdetheden og mangfoldigheden i socialdemokratiet?

    Nej, jeg tror ærlig talt ikke mere på at socialdemokraterne har gode intentioner. Slet ikke efter at partiet nu har fået så travlt med at få bygget stormoskeer i flere danske storbyer og få indført halal dogmer – og hijabs på kvinder i job i offentlige institutioner.

    Koranen er lavet i flere danske udgaver nu og vi er efterhånden flere der er blevet bekendt med koranens intolerante holdning til anderledes tænkende/troende mennesker, homoseksuelle, livsglæde, uperfekthed, nydelse og vestlig livsstil, ligestilling, sekularisme og demokrati osv. Så der er faktisk ikke rigtig nogen undskyldning for at bygge moskeer eller indføre halal dogmer i det offentlige i det danske samfund, før man – f.eks. socialdemokraterne – helt klart og utvetydigt har taget afstand fra de intolerante og fordomsfulde dele af koranen. Og før partiet har bedt koran tilhængere om at tage afstand fra de intolerante dele.

    Det er en ommer, socialdemokrater. Socialdemokraterne har, hvis I spørger mig, byttet sin troværdighed og rummelighed ud med sundheds- og renheds- og klimahysteri. Og med konservativ islam.

    Jeg forstår godt at endnu en socialdemokrat har forladt partiet, der ikke har formået at have kontakt med sin kulturs og partiets rødder (historie) – og ikke mindst med hr. og fru Jensen.

    Fhv. socialdemokrat Sonja Rasmussen er løsgænger nu – og borgmester – og laver politisk samarbejde med den borgerlige fløj i Kerteminde på Fyn. Man forstår hende meget godt. Hun bliver nok heller ikke den sidste der vælger at sige farvel og tobak til socialdemokratiet. En tidligere borgmester Fl. Christensen i Vejle dropper i øvrigt SF nu. Han opfordrede på et tidspunkt vælgerne til at stemme på Venstre eller De Konservative.

    H t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1912983.ece

    Kommentar by Liva — 8. december 2009 @ 23:24

  30. Bizart at Koranen & islam pludseligt optræder i en tråd om jule-fattigdom i DK. Hvus man tager Århusianers øverste udsagn som profeti giver det da et ganske interessant perspektiv.

    Er der nogen der i øvrigt gider forholde sig til fattigdomsproblemerne?

    Kommentar by Gouri al-Fahan — 8. december 2009 @ 23:57

  31. Det er min påstand, at der findes ikke fattigdom i Danmark. Går man til de fattige, har de et eller andet sted et overforbrug af smøger, bajere, tøj, møbler eller hvad ved jeg. Eller også sætter de for mange børn i verden ud fra deres sociale status.

    Man kan fx ikke ikke købe en cykel til hvert af de 4 børn man har, eller købe dyre møbler, tv, computer og video på afbetaling, for så har man ikke penge til julen. Man kan heller ikke afbetale på et kreditkort til dagligt forbrug, for så lever man ofte over evne. Men sådan kører den hele tiden.

    Fattigdommen er selvskabt, bortset fra dem som falder ind i en ulykke. Folk vil have en cream fraiche tilværelse, for det har andre. Men der er mennesker, der er født til at leve på fjerde klasse og sådan er det bare. Skulle de forsørge sig selv uden statens hjælp, var de forlængst døde af sult.

    Spørg den fattige der ikke har råd til at holde jul, hvor mange penge han eller hun bruger på smøger om året. Men det er ikke offentlighedens problem at holde folk med smøger. Eller bajere.

    Jeg har aldrig mødt en fattig, som ikke har gjort sig selv fattig på en eller anden måde. Jeg har mødt forhultlede eksistenser, men det var deres egen skyld. Om man så fordoblede folkepensionen ville der findes fattige, fordi de vil forbruge mere.

    Problemet er, at i velstandssamfundet vil alle havde en stadig større del af kagen, og det kan man nu engang ikke få. Selvfølgelig er der social ulighed, og det vil der altid være, fordi menneskene er forskellige.

    Kapitalismen har skabt rigdom og ikke mere fattigdom, men den har gjort skellet mellem de rige og dem med en almindelig indkomst langt større. Men det bliver man ikke fattigere af – kun misundelig.

    “Den fattige” prøver at lever rigere end han eller hun er, og derfor er “fattigdommen” mere et psykologisk problem end et økonomisk. Sætter man tæring efter næring, tror jeg ikke på der findes fattigdom. Det er ikke udtryk for kynisme, men det er naturligvis ikke sjovt at høre – for den fattige. Jeg har selv ikke for mange penge, men det er min egen skyld.

    Kommentar by dommedag — 9. december 2009 @ 00:38

  32. Nr 30 Dommedag: Jeg håber ikke for dig at du bogen sinde havner i fattigdom. Men jeg håber at du en dag forstår, at fattigdom ikke nødvendigvis er selvforskyldt.

    Kommentar by Gouri al-Fahan — 9. december 2009 @ 00:40

  33. Vi taler om Danmark og danske statsborgere, der er født i Danmark.

    Kommentar by dommedag — 9. december 2009 @ 03:33

  34. “Fattigdommen er selvskabt, bortset fra dem som falder ind i en ulykke”

    Bortsat fra dem, der er faldet ind i en ulykke. Her er “ulykken” et vidt begreb.

    Kommentar by dommedag — 9. december 2009 @ 03:34

  35. >32 Gouri al-Fahan

    Ud fra den definition på fattigdom der benyttes i Danmark idag, så har jeg levet størstedelen af mit liv i dyb fattigdom.

    Ikke desto mindre så har jeg altid haft alt, hvad jeg havde brug for og det kan ærlig talt pisse mig af, når f.ex. Ekstrabladet kører en historie om en familie, der påstås kun at have 900 kroner om måneden per person til at leve for (idet begge forældrene er på bistand), samtidig med at man så oplyses, at familien altså også har to store hunde, bil og betaler 8000 kroner om måneden i husleje til et hus, der alligevel er større end de har behov for.

    Sælg bilen, flyt til et mindre og billigere hus og afliv hundene, så har de cirka 2.500 kroner om måneden per person.

    Hvad er så deres løsning. Det er selvfølgelig at tigge om flere penge. Har de ingen skam i livet? Og Ekstrabladet? Hvad gør de, forsøger de at give et afbalanceret billede af situationen, nej, de sjofler deres læsere med en tudehistorie.

    Jeg har ikke tal på alle de gange, hvor bumser har siddet på vores lokale gågade og tigget penge fra mig til deres bajere, men i størstedelen af mit liv har jeg haft en lavere indtægt end disse selvsamme bumser, der for manges vedkommende lever af førtidspension.

    Pisser det mig af? Ja gu gør det det. Man skal vel nærmest være idiot for ikke at blive sur over, at nogen vil være en sådan opførsel bekendt. Samme med julegaverne. At få råd til gaver til børnene kræver for manges vedkommende såmen ikke mere, end at de blot skal droppe smøgerne i et par måneder, men det ville aldrig falde folk ind, slet ikke når de kan lade andre betale.

    Jeg kan så udemærket forstå, at nogen mennesker kan være nødt til at tage imod bistand fra det offentlige, jeg er selv en af dem, men man behøves fandme ikke være skamløs. Folk kan jo starte med at prioritere deres penge på deres børn, i stedet for at prioritere pengene til alt mulig andet og ofte unødvendigt fråds.

    Kommentar by Mackety — 9. december 2009 @ 07:24

  36. Som Mette Frederiksen definerer fattigdom, så er det kun den rendyrkede kommunisme der kan fjerne den. Vi skal alle sammen tjene det samme, ned til sidste decimal.

    Jeg synes det er en pervers definition. Det er i stedet en måling af ligheden og misundelsen i samfundet. Systemet over individet.

    Man kunne jo også prøve at forklare de fattige i Afrika, at der her i Danmark sørme også findes fattige som dem selv – de har godt nok tøj, et sted at bo og mad 3 gange om dagen, men de har bare ikke råd til at give deres børn en Playstation 3 i julegave!

    Kommentar by Svend P — 9. december 2009 @ 07:46

  37. Jul er i hjertet.

    Om staten giver hjertestarter hjælp eller private gør det er temmelig underordnet, når hjælp er nødig, og hjertet er gået i stå. For mig at se.

    Om jul har noget med materielle vilkår, eksempelvis omfatter forhold for indtægt og udgift i juleperioden, det ved jeg ikke. Er det ikke helt individuelt om man mener sådan noget?

    HAR jul med forbrugsmulighed til jul eller manglende jule-forbrugsmulighed at gøre for dig?
    Stem nu…

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 07:48

  38. @ Gouri

    “Der er ikke nogen der med glæde beder om almisser”.

    Vrøvl, jeg ser gennem min profession næsten dagligt folk der fisker efter alt fra fri proces til førtidspension og som gør det med helt oprejst pande, med en indgående viden om lovgivningens smuthuller og helt uden blusel selvom de ikke strengt taget et omfattet af gruppen af ressource”svage”.

    Dit postulat er decideret løgn. Der er masser af folk der gør en karriere i at hente ind af gratis ydelser, og med internettet og det offentliges udvidede vejledningspligt er de pissegode til det.

    “Men jeg håber at du en dag forstår, at fattigdom ikke nødvendigvis er selvforskyldt.”

    Nej da. Men det er jo heller ikke NØDVENDIGVIS samfundets skyld.

    Ansvaret for at påvise netop det bør påhvile den enkelte borger, der nu måtte have brug for hjælp.

    @ Århusianer

    DIN entre i tråden startede med at gå lige i kødet på to faste debattører og igennem dem på sidens debattørmasse.

    Derfor var din entre ikke oplæg til debat, idet det ikke engang indeholdt din egen mening om selve emnet – udelukkende schadenfreude over hvad DIN fordom om sidens debattørmasse er.

    Den slags var blevet slette på mere vel-modererede debatsider, idet den ikke opfylder det grundlæggende kriterium om at forholde sig til emnet.

    Igen, dit intellektuelle niveau er fornærmende lavt og dit eneste bidrag igen er at tale om andre og – meget symtomatisk – dig selv.

    Så vær venlig at skride.

    Ikke fordi jeg (formodentlig) er uenig politisk med dig eller fordi du (stensikkert) er mindre intelligent end mig, men simpelthen fordi du ødelægger debatten for alle, inklusive folk af helt oprigtigt divergerende politisk opfattelse.

    Kommentar by DaLi — 9. december 2009 @ 08:28

  39. “… nationalstaten er håbløst gammeldags… Julen er jo ligeglad med landegrænser”

    Mathilde Walther Clark

    Kommentar by FriKapitalist — 9. december 2009 @ 08:44

  40. 30

    Godt du nævner det. Lige sådan har jeg det i forhold til socialdemokraterne. Socialdemokraternes religiøse prioriteringer virker bizarre. Hvis det ikke var fordi at socialdemokrater nu bruger deres politik til at kæmpe for moskeer, halal og hijab, så havde jeg ikke nævnt det i forbindelse med at en socialdemokratisk politiker taler om fattigdom. Du skal se socialdemokraternes snak om fattigdom og jul i forhold til resten af partiets politik og prioriteringer (bl.a. flere forbud og halal dogmer). Jeg ønsker mig virkelig meget at socialdemokrater atter bliver et sekulært, verdsligt og rummeligt parti, der ikke fører moske og halal politik, men menneske politik. Socialdemokraternes julehjerte virker hult.

    Kommentar by Liva — 9. december 2009 @ 08:52

  41. @DaLi
    DIN entre i tråden startede med at gå lige i kødet på to faste debattører og igennem dem på sidens debattørmasse.

    Derfor var din entre ikke oplæg til debat, idet det ikke engang indeholdt din egen mening om selve emnet – udelukkende schadenfreude over hvad DIN fordom om sidens debattørmasse er.

    Mit indlæg er på ingen måde et angreb imod de pågældende personer, men et argument imod deres tese omkring den politiske sammensætning af de faste brugere herinde. Det er korrekt nok ikke en del af selve trådens emne, men hvis det skulle være et krav til indlæg, så ville en kæmpe del af alle kommentarer herinde skulle slettes eller anses som trolling/spam.

    Så vær venlig at skride.

    Beklager, kommentarer som den virker ikke.

    Ikke fordi jeg (formodentlig) er uenig politisk med dig eller fordi du (stensikkert) er mindre intelligent end mig, men simpelthen fordi du ødelægger debatten for alle, inklusive folk af helt oprigtigt divergerende politisk opfattelse.

    Jeg har svært ved at se hvordan det er ødelæggende for debatten at spørge ind til folks påstande, eller at argumenterer imod deres teser. Hvad der til gengæld er ødelæggende for debatten er den bølleadfærd jeg kan iagttage imod alle der bevæger sig herind og ikke tilhører konsensus. Dit angreb på mit intellektuelle niveau finder jeg lidt sjovt, taget mange andre indlæg herinde i betragtning – men disse indlæg tilhører så også konsensus :)

    Faktisk er jeg sikker på at vi kunne få nogle interessante diskussioner hvis du rent faktisk var interesseret deri.

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 09:10

  42. DaLi

    Jeg holder mere af julen for de tanker den giver, end for den materielle side i jule-perioden.

    Som Uriasposten er sat op synes jeg personlig, der er godt der ikke er en strikt holden-sig-til-emnet-procedure. Omend jeg som arbejdssøgende nok alligevel ville søge stillingen som kommentar-redaktør, såfremt den blev opslået…

    Hvor skulle OT, alle mulige andre muligvis interessante links mennesker ønsker at dele, eller tanker der søges viderebragt, men ikke har lige den specifikke overskrift, så placeres?
    Mit forslag til dette er- under et link oppe til højre kunne ligge “andet”, under kalenderen eller deromkring. Men det er nok kun hr. Møller, der styrer den slags.

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 09:11

  43. Afskaf børnechekken og vupti klimaproblemet er løst, jeg var med sidste år på bellahøj hvor der var uddeling fattighjælp det var næsten
    kun store familier med mange børn der var der,så børnechekken er måske
    et af de største problemer vi har.Der var ingen flæskesteg eller sylte
    har man en mark der kan brødføde 3 personer og produsere 6 børn så må
    man jo ind til naboen og skaffe.Så AFSKAF den børnechek.

    Kommentar by gravballemanden — 9. december 2009 @ 09:13

  44. Lad falde, hvad ikke kan stå,
    lad synke, hvad ikke kan flyde,
    da får vi et samfund, hvor få
    skal nasse på naboens gryde.

    Kommentar by Crass Børsting — 9. december 2009 @ 10:04

  45. Hvis man er fattig, kunne man overveje at gøre som Heidimarie Schwermer. Hun har angiveligt ikke brugt så meget som én eneste krone i de sidste 13 år. Iflg. Mette Frederiksen, OECD osv. er hun vel at betegne som ludfattig.
    http://projekte.free.de/gibundnimm/

    Kommentar by Fantomas — 9. december 2009 @ 10:33

  46. Lad falde hvad ikke kan stå
    det der hviler på løgnen
    kan sandheden slå. Den går i C-g-d sunget af jan toftlund 1980.

    Kommentar by gravballemanden — 9. december 2009 @ 10:40

  47. @ Århusianer (for sidste gang)

    Din entre bestod udelukkende i et frontalangreb på to debattører gennem 2 udskårne citater fra andre tråde.

    Du har endnu ikke – som jeg varslede i sidste indlæg – givet dit besyv til debattens emne. Dermed er mit argument korrekt, da du netop troller efter personer og deres tidligere påståede holdninger og ikke at debattere efter det til enhver tid værende emne.

    Jeg beder dig endnu engang om at skride, nu hvor opfordringer til debat med os andre ikke har virket. I modsat fald kan jeg håbe at Møller vågner til dåd på et eller andet tidspunkt.

    Du er ikke interesseret i at debattere emnet. Dét har du forlængst vist (og i dine spæde forsøg andetsted var du aldeles ukvalificeret med lige dele erasmus montanus logik og usubstantierede postulater). Du er udelukkende i at forsøge at citere andre for at finde en logisk brist, uanset hvor irrelevant denne måtte være for debattens emne.

    Alene derfor kan vi ikke få nogle “interessante” diskussioner. Du er ligesom Allan Lindemark, Raapil og Monica Hansen inderligt uinteressant at debattere med (modsat Engelbrecht og et par andre, der tidligere har stukket snuden indenfor).

    Velkommen til dem. Farvel til jer andre. I er et spild af livstid, både på nettet og i den virkelige verden.

    Kommentar by DaLi — 9. december 2009 @ 10:44

  48. Fantomas

    Hvem betalte Heidimarie Schwermers flybillet, eller er det et gratis sæde?
    Julemanden? Hende selv eller andre?
    http://projekte.free.de/gibundnimm/aktuell1.html

    At leve med et forbrug også af af penge er nok muligt, men det kræver godt nok noget helt at undgå- penge.

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 10:59

  49. Jeg beklager fejl, der skulle stå: At leve med et forbrug, også et lavt forbrug af penge er nok muligt, men det kræver godt nok noget helt at leve uden- penge

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 11:03

  50. Århusianer er konvertit. Det giver ikke mening at diskutere med ham.

    Kommentar by 3900 — 9. december 2009 @ 12:16

  51. #48, Peter Buch
    Det centrale er ikke så meget, om der konkret er penge involveret eller ej, men at man med en smule vilje godt kan klare sig uden at have et fast arbejde eller på anden vis en fast indtægt. Mange af de såkaldt fattige i det danske samfund kunne uden tvivl sagtens leve på samme måde, men forsørgersamfundet fjerner desværre incitamentet hertil for mange mennesker.

    I øvrigt synes jeg, at Mette Frederiksen skulle tage selv at gøre noget, i stedet for bare at hyle op om, at det er en offentlig opgave.

    Kommentar by Fantomas — 9. december 2009 @ 12:25

  52. #50, 3900
    Hvad med om du holdt kæft eller bidrog med noget andet end grundløs mistænkeliggørelse af andre? Det er ikke andet end intellektuelle faliiterklæringer, du kommer med.

    Kommentar by Fantomas — 9. december 2009 @ 12:27

  53. @DaLi
    Din entre bestod udelukkende i et frontalangreb på to debattører gennem 2 udskårne citater fra andre tråde.

    Det er stadigvæk ikke korrekt – jeg angriber ikke de navngivne personer, jeg argumenterer imod deres tese omkring den politiske sammensætning af brugerne her på siden.

    Endnu engang viser du at det er dig, og ikke mig, der er personlig. På intet tidspunkt har jeg angrebet din eller de andre nævntes person. Jeg har ikke kaldt dem hverken “intellektuelt fornærmende”, “uønskede” eller andre ligegyldige ting. Desuden tager du grueligt fejl hvis du tror jeg synes det er interessant at diskutere min person – jeg finder det inderligt ligegyldigt og kedeligt, men vil selvfølgelig forsvarer mig når andre bringer det op.

    Du er ikke interesseret i at debattere emnet. Dét har du forlængst vist (og i dine spæde forsøg andetsted var du aldeles ukvalificeret med lige dele erasmus montanus logik og usubstantierede postulater). Du er udelukkende i at forsøge at citere andre for at finde en logisk brist, uanset hvor irrelevant denne måtte være for debattens emne.

    I så fald må det jo have været enormt nemt for dig at sætte mig debatmæssigt på plads – det har du selvfølgelig ikke forsøgt, men er mere interesseret i at tilsvine mig og bede mig skride. Den kan man så funderer lidt over. Der er normalt et ganske logisk svar på hvorfor folk vælger den “løsning”.

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 12:46

  54. >52 Fantomas

    Apropos dit indlæg, så har jeg bemærket, at der her i byen er en vietnameser, som rimeligt konsekvent cykler rundt i byens parker og andre steder og samler pantflasker. Det var såmen ikke fordi, at han var en sut eller på anden måde en stakkel. Han var bare en ældre mand, der havde fundet en legal og (efter min mening) respektabel måde at supplere sin formentligt ikke alt for store indtægt.

    Jeg samlede selv engang flasker i en måneds tid for at få råd til at købe julegaver til familien. Jeg samlede for tusind kroner på en måned – utroligt som folk sjusker med deres penge. Faktisk bliver jeg nogen gange forarget over, hvordan folk smider deres penge væk, for det er jo det de gør, når de smider flaskerne væk, men at folk har så let ved at smide deres penge væk, forklarer også hvorfor så mange synes det er synd, når en familie i trange tider må undvære ferien sydpå og måske endda bliver nødt til at sælge deres hunde, for hvis de er vant til at smide penge væk, som om det var ingenting, så må mådehold jo forekomme dem som den dybeste fattigdom.

    Kommentar by Mackety — 9. december 2009 @ 12:49

  55. >53 Århusianer

    “I så fald må det jo have været enormt nemt for dig at sætte mig debatmæssigt på plads.”

    Den dag du bidrager til debatten, skal du nok blive sat på plads, men indtil videre har du kun bidraget med ligegyldig ordskvalder.

    Kommentar by Mackety — 9. december 2009 @ 12:50

  56. @DaLi
    Det er i øvrigt meget sigende at du åbenbart absolut intet har imod indlæg som #50.

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 12:52

  57. Fantomas
    51

    Korrekt, som en af de nok mange der aktuelt blandt andet søger job med at gøre rent på et sted for også hjemløse, ved jeg, det ER muligt at leve uden både bolig og fast arbejde, men leve helt uden fast indtægt, kanaliseret i en aller anden form til og fra personen ser jeg som meget svært.

    Kræver det ikke en formue, eller der på anden vis er nogen andre, der betaler for føde, husleje eller ejendomsskat end en selv, samt et enormt samlekendskab, et sted at lagre fødevarer til senere. Stedet kunne muligvis skaffes hos bekendte, eller generøse venner der så betaler, som skattesystemet er?

    Visse sider om overlevelse efter en større krise tilråder man allerede forstår at dyrke 50 % af fødevarerforbruget, i nærområdet. Det synes jeg selv tillagt etablering af en praktisk mulighed for energiforbrug, uden meget dertil skulle være langvejs udefrakommende, lyder ganske klogt.

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 13:07

  58. Jeg er en gammel dansker der er bekymret for at det engelske sprogs indtog i dansk vil ødelægge det smukke danske sprog som vi jo alle elsker. Her er nogle velskrevne og velformulerede citater fra Facebook,med uønskede uoversatte engelske ord:

    Eow høør alle os perker neger muslimer fúck alle dansker undtag dem der støtter os og vis de har et problem de andre så fúck dem vi kan ikke gør noget ved det bare la være emd at skrive for ligemeget er hun død

    jeg har en godt ide til hvad du skulle gøre dims du skule holder aret lukket dit fucked up svin.

    den fuucking rasist hvad har vi gjordt hende siden hun hader os.
    Det burde være pia kjærsgaard der burte sendes på en ø hvor ingen kan redde den Rasist main. hun tror hun kan få perker ud af landet

    wallah det kan jeg man på en dig fukiiiing ludeeeer rasist

    sker der man lad vær med og skriv mer’ alle sammen hun kan iik’ se det og en dag dør hun alligevel oss, ii ved der er mange der hadder hende og oss mig og jj araber og muslim men prøv og hør her der er mange der hadder hende men prøv og tænk måske er der oss nogen der hadder dig men de siger det iik’ og stadig hvis ii…

    holdinkæft pia skal tæskees hun skal dø man

    seriøst racist men hende der hun er alt for meget hun er ikke engang et menneske det svin

    fuuuuck pia K. huun skal baree fandmee uud af landet hvis hun vil hhave os uud, huun er fucking klaam og racistisk… huun tror lige huun er noget den fucking racistisk!!!

    Mathilde du er så død din lúder du nøjeagtig lige som hende jeg sværger du skal dø bare vent man og du siger at du ikke er rart at man ikke kan se dem med burkan men det er hellere ikke engang rart at se på dig for du så klam din lúder.

    Eg ved godt hun har noget på mi min pík man hun kan suttet på den hver aften når hun skal sove.

    Jeg håber at de dygtige dansklærere i skolerne fortsat med succes vil kæmpe for et korrekt dansk sprog uden engelske ord der ikke bliver oversat!!

    http://www.facebook.com/group.php?v=wall&gid=226253632728#

    Kommentar by dansker med uren etnisk baggrund — 9. december 2009 @ 13:16

  59. @ Fantomas

    Jeg mener ikke, at det er gunstigt at diskutere med Århusianer, da han er konvertit. Det gav heller ikke mening at diskutere med en tysk-venlig under anden verdenskrig. En diskussion kræver en eller anden form for fælles grund. Den grund har jeg ikke med en person, der ikke respekterer mine rettigheder.

    Kommentar by 3900 — 9. december 2009 @ 13:19

  60. #58
    “Jeg mener ikke, at det er gunstigt at diskutere med Århusianer, da han er konvertit.”

    Ja, det påstår du jo. Er du i øvrigt holdt op med at banke din kone?

    Kommentar by Fantomas — 9. december 2009 @ 13:28

  61. 57, Peter Buch
    Nej, det kræver ikke formue eller eller et stort netværk. Alle mennesker har evner at tilbyde, som andre gerne vil betale for enten med mad, husly, en flybillet eller hvad man nu bliver enige om. Eller rede penge for den sags skyld. Flaskesamling, som Mackety nævner, er også en mulighed.

    Kommentar by Fantomas — 9. december 2009 @ 13:32

  62. Burde den skingre skrigeskinke mette frederiksen ikke nærmere have sagt:
    “Jeg kan næsten ikke bære, at der er familier i Danmark, som har råd til at holde jul.”

    Det ligger lidt mere naturligt op af venstrefløjens socialistiske mantra, hvor alle kapatalister skal henrettes fordi de har penge på lommen..

    Kommentar by Mike — 9. december 2009 @ 13:35

  63. Hvad er det Århusianer har gang i? Han leger kun drillepind og har det åbenbart ikke så godt. Han er ligesom minirockeren i skolegården, der spænder ben for alle, der løber forbi. I timerne klapper han af indlysende årsager i. Hvad er det han vil? Han skriver i 7: “Det skal blive spændende at se om der blandt de faste brugere her på siden er forskellige holdninger til dette emne der absolut intet har med sekularisme eller islam/muslimer at gøre – eller om Mackety og Lars måske tager fejl når de påstår at de faste brugere herinde ikke er repræsentanter for en ret samlet politisk gruppering”. Nogle mest anonyme (også for hinanden) på en blog – “en ret samlet politisk gruppering”. Come on! Mener du ligesom Enhedslisten, de Grønne Spejdere, Tandlægeforeningen eller hur? Er det interessant? Betyder det at vi skal i lejr?

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 9. december 2009 @ 13:48

  64. Fantomas
    60
    Jeg beklager, jeg ikke selv har evnet, eller formår, at bytte min stilling som arbejdssøgende med tjenester eller et job, der gerne skulle kunne give mig en indtægt, der dækker mit forbrug.

    Jeg beundrer samtidigt også de, der kan, få deres husleje og mad- og andet forbrug betalt på “normal” eller alternativ vis.

    Glæden over at tømreren, hans forlovede og nyfødte selv i en krisetid fik tag over hovedet, og der endda kom folk med gaver overgår dog meget mine egne bekymringer…

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 13:48

  65. Det er sku heller ikke til at bære, at der er nogen som stemmer på de røde snyltere og tågehorn der ser det som deres fornemmeste opgave at smadre vores land, og pisse på alle dem der går på arbejde.

    Kommentar by Fritz — 9. december 2009 @ 14:37

  66. @ Århusianer (og det bliver så absolut sidste svar)

    “Det er stadigvæk ikke korrekt – jeg angriber ikke de navngivne personer, jeg argumenterer imod deres tese omkring den politiske sammensætning af brugerne her på siden.”

    Jo du gør, og det illustreres FINT af at ingen af de 2 tidligere har kommenteret på netop emnet. Tværtimod hiver du to citater ud af en for emnet fremmed kontekst og opsætter et stråmandsargumentet, som du så kan skyde løs på og som siden brugere kun kan modbevise ved at undlade at komme med kommentater, som du iøvrigt et uenig i.

    Du entréer netop med en kommentar møntet på 2 navngivne debattører og det du postulerer de mener og hvad du tror de-måske-vil-sige, IKKE med relevante kommentarer til emnet.

    Hvis du stadig ikke fatter ovenstående sondring er yderligere diskussion med dig komplet udsigtsløs.

    Kommentar by DaLi — 9. december 2009 @ 14:42

  67. @ Århusianer

    “Det er i øvrigt meget sigende at du åbenbart absolut intet har imod indlæg som #50.”

    Stråmand. I rest my case.

    Forsvind så.

    Kommentar by DaLi — 9. december 2009 @ 14:44

  68. @DaLi
    Du entréer netop med en kommentar møntet på 2 navngivne debattører og det du postulerer de mener og hvad du tror de-måske-vil-sige, IKKE med relevante kommentarer til emnet.

    Jeg postulerer da ikke hvad de mener, jeg citerer direkte hvad de selv har skrevet.

    Stråmand. I rest my case.

    Jeg håber da det var en stråmand, og at vi fremover vil se dig være konsekvent og ikke politisk i dine angreb på andres bidrag.

    Forsvind så.

    You forgot to say please…

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 15:15

  69. 31.dommedag

    Jo, der eksisterer faktisk nogle grupper af ældre mennesker som ikke har det materielt alt for rart.

    Disse Folkepensionister har været i arbejde hele deres liv indenfor områder, hvor der ikke har været foranstaltninger som tillægspensioner til Folkepensionen og hvad sådanne ellers hedder.

    Hvorfor jeg finder det havde været rimeligt om Frederiksen og andre politikere havde gjort en indsat for dem er fordi disse mennesker ALDRIG nogensinde kunne så meget som drømme om at beklage sig !

    De affinder sig i stilhed – og sådan som vort samfund er skruet sammen i dag er det de højest råbende der bliver fokuseret på og gjort noget for.

    Politikerne VED ganske udmærket at disse Folkepensionister eksisterer.

    Men de er en gruppe der ikke er nogen politisk og personlig gevinst ved at gøre en indsats for.

    Jeg vil sådan ønske at der ude blandt os andre findes folk der aktivt vil en indsats for at påvirke politikerne til at ændre på forholdene for disse VORES gamle mennesker .

    Det er ikke acceptabelt at et samfund som vores mere eller mindre bevidst ignorere denne gruppe af ældre fordi det kan lade sig gøre at lade som om de ikke eksisterer!

    Folkepensionen er vores tids fattighjælp – og der ER dømt fattigdom når man ikke har andet end den at eksisterer på.

    Men som sagt, vi hører ikke fra disse gamle, ikke een eneste beklagelse eller nogen råben højt om at det er mere end svært at eksisterer her i landet hvor alt er dyrt.

    Politikerne burde se at få justeret på Folkepensionen så den forhøjes .

    Dernæst burde de se at få luget ud i HVEM der skal modtage denne pension.

    Det er vældig fint at f.eks. Prins Henrik sen. frabad sig pensionen da han kom i den alder hvor han ville modtage den.

    Men der findes ganske givet mange mennesker, der er ved muffen, som modtager pensionen og som burde tage Pr. Henrik som forbillede !

    Kommentar by Vivi Andersen — 9. december 2009 @ 15:57

  70. @Vivi Andersen
    Politikerne VED ganske udmærket at disse Folkepensionister eksisterer.

    Men de er en gruppe der ikke er nogen politisk og personlig gevinst ved at gøre en indsats for.

    Der er da en stor gevinst at hente i form af stemmer til valgene. Det har DF da, efter min mening, f.eks. være gode til at udnytte.

    Dernæst burde de se at få luget ud i HVEM der skal modtage denne pension.

    Det er vældig fint at f.eks. Prins Henrik sen. frabad sig pensionen da han kom i den alder hvor han ville modtage den.

    Men der findes ganske givet mange mennesker, der er ved muffen, som modtager pensionen og som burde tage Pr. Henrik som forbillede !

    Folkepensionen er jo en del af vores universelle velfærdsmodel. Hvis man begynder at lade alle indbetale, men ikke alle være modtagerberettiget, så er man, efter min mening, lidt på vej ud af en farlig glidebane i forhold til bibeholdelsen af modellen. De få mennesker der har så store indtægter eller formuer at de ikke har behov for folkepensionen vil vel derudover oftest være folk staten har et pænt overskud på i forvejen.

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 16:56

  71. At politikere fra samtlige partier siden Fremskridtspartiets og hr. Glistrups bortgang, som jeg ser det, ikke søger offentlige besparelser af format, men søger opretholdt enorm overvejende offentlig finansiering på et utal af områder beklages, om ikke af andre så af mig.

    Velfærdsmodellen som den er, duer efter min opfattelse ikke. At ville glæde særinteresser og grupper med offentlige bevillinger lyder godt, men det kan være og er en rigtig dårlig forretning i virkelighedens verden. Navnlig når alt i hele verden ikke er som i det danske velfærdssystem.

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 17:33

  72. Om nogle få år findes der ikke jul mere alligevel. Så modebølgen med at give til de fattige om julen vil alligevel dø.

    Kommentar by non-dhimmi — 9. december 2009 @ 17:52

  73. Jeg så også artiklen med Tude-Mette. Vorherrebevares, en gås!

    Kommentar by Anna Lyttiger — 9. december 2009 @ 18:51

  74. @non-dhimmi
    Om nogle få år findes der ikke jul mere alligevel. Så modebølgen med at give til de fattige om julen vil alligevel dø.

    En af mine familiemedlemmer var for nylig til julefest i en børnehave. De muslimske forældre og deres børn var med i lige så stort antal som de etnisk danske forældre, og deres børn dansede også om juletræet og sang julesange mens forældrene så på.

    Kommentar by Århusianer — 9. december 2009 @ 19:04

  75. http://www.mckinseyquarterly.com/China/Private_ownership_The_real_source_of_Chinas_economic_miracle_2279

    Kommentar by Peter Buch — 9. december 2009 @ 20:02

  76. >74.Århusianer. Hvad er problemet? Jul (og ordet jul) er jo en hedensk solhvervsfest, som har ca.10.000 år på bagen. Hvad er prolemet med muslimer i forhold til jul? De plejede jo i gamle dage i DK at knæppe med alle de kunne komme i nærheden af i jultiden, hvor ydermere var passende mørkt og der ikke var noget at lave. Hvis Fatima er med på den er den jo 10-4! Muhammad er jo forlængst igang med projektet på diskotekerne. Vi glæder os til at se tørklædepigerne med de smukke øjne dér. Glædelig jul!

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 10. december 2009 @ 14:32

  77. […] disse ekstremisters optik er det kun “absurde venstrepopulister”, som kan finde på at hjælpe fattige medborgere. Den som ikke er frisk på at sparke til en […]

    Pingback by PeerPlus » Blog Archive » Hadeindustrien — 10. december 2009 @ 21:47

  78. Ak ja, ak ja. De svage, de fattige og de udstødte. De evige løftestænger for folk med politiske ambitioner og middelklassens dårlig samvittighed.

    “Fattig i Danmark” ….. en ulækker hån mod de virkeligt fattige verden over. Føj !

    Kommentar by Tolder — 11. december 2009 @ 00:12

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper