6. juli 2019

Jalving: “Problemet begynder og slutter med alt det håberi, der skal gøre det ud for en holdning.”

“… kompromisets firkløver er fundet. Alle vil videreføre den føderalistiske linje”, skrev Weekendavisen om toppen af den nye EU-Kommission. EU har intet med demokrati at gøre, men der kommer ikke et folkeligt oprør, og da slet ikke i Danmark. Mikael Jalving om danskhedens apati- Det store danske skuldertræk.

“De vesteuropæiske EU-lande driver ned ad malstrømmen med deres despotiske pavers systematiske naivitet i forhold til alt, hvad der har med arabisk immigration og kolonisering at gøre. Det samme gælder danskerne, selv om et flertal tror eller håber, de netop har valgt en regering, som står vagt om den ‘brede og stramme’ udlændingepolitik.

Problemet begynder og slutter med alt det håberi, der skal gøre det ud for en holdning. I virkeligheden er flertallet af danskere ligeglade med næste generation, når bare de kan hygge sig over sommeren, lægge vejen forbi Roskilde eller Middelhavet, eller dele succes og lækker livsstil på Facebook, eller komme igennem vintermørket ved at dyrke yoga, være mere positiv eller spirituel eller spise lige så vegetarisk, som de gør i Kartoffelrækkerne, eller håbe videre med forår, påskeøl og snaps til silden.

De voksne danskere er blevet børn igen, ingen vil være autoriteter, og de rigtige børn har ikke engang nogen eller noget at gøre oprør imod. Kommer der pludselig en lille pige med fletninger, diagnoser og bedemandsansigt og siger, at kloden går under, omfavner vi hende og siger, hun er et geni og forbillede for alverden, fordi hun disrupter alting. Og så går livet ellers videre som før.

I den forløbne uge blev nok en alarmerende nyhed modtaget med det sædvanlige danske skuldertræk. Tænketanken Unitos havde samlet tal fra Danmarks Statistik, der viser, at næsten alle muslimske efterkommere vælger at gifte sig med én med samme kulturbaggrund. Når det gælder kærligheden, er integration en fiktion. Kultur og etnicitet går som en usynlig grænsebom mellem dem og os.

… Næste levende billede var den kvindelige imam Sherin Khankan, der altid sætter en ære i at bestride fakta og tror, at flere muslimer fremover vil gifte sig med vantro.

Igen dette evindelige håberi, denne livsløgn forklædt som håb. En løgn, der udspringer af, at virkeligheden er til besvær.

Oploadet Kl. 13:29 af Kim Møller — Direkte link22 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102616/trackback

22 Comments »

  1. For ikke at nævne en Rushy Rashid, der først i tredje omgang turde vælge en etnisk dansk mand.
    Medierne ‘glemte’ blot at fortælle, at denne var konverteret til islam….

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. juli 2019 @ 13:34

  2. Rushy Rashid er kendt fra et eller andet medie, med programmet Rushis Roulade eller noget. Har gudskelov aldrig set/hørt det.

    Kommentar by Henrik Petersen — 6. juli 2019 @ 13:46

  3. Totalt meget sjovere at se Rusten Rashit total tromlet ned af Sankt Glistrup https://youtube.com/watch?v=OBeZdOWiReE forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 6. juli 2019 @ 13:50

  4. Runde To: Ville være skønt at se Rasmus Paludan i direkte duel med shariahluderen Rashit på live tv, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 6. juli 2019 @ 14:04

  5. De kan ikke tage springet og indse, at hele det grundlag de blev foregøglet, at de byggede deres liv på, er en kæmpestor forbandet løgn.

    De har jo investeret alle deres hidtidige udsagn på, at det ikke er en løgn

    Kommentar by Cat Girl — 6. juli 2019 @ 14:20

  6. Dele af Sverige er endeligt ved at vågne
    Sverige er i krig, og politikerne bærer ansvaret, skriver den svenske forfatteren Björn Ranelid. Han mener det må tages et krafttak mot gjengvold, terrorisme, bilbranner og voldtekter.

    https://www.document.no/2019/07/05/svenske-medier-tomme-for-bortforklaringer-hva-med-de-norske/

    https://www.document.no/2019/07/05/svensk-forfatter-sverige-er-i-krig-og-det-er-politikernes-ansvar/

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 6. juli 2019 @ 14:29

  7. Et spørgsmål der ALTID burde stilles når verdensfrelserne og andre tosser fortæller os andre hvad vi skal gøre for at redde verden er –

    Hvad er du villig til at ofre for at nå det mål?

    Vil du bo i en mindre lejlighed/hus for at flere mennesker kan bo i Danmark?

    Er du villig til at bo sammen med en familie du ikke på forhånd kender?

    Vil du betale 3 – 4 – 5 mere for dine fødevare og benzinen til din bil.

    Og, en hel masse andre relevante spørgsmål som ALDRIG bliver stillet når fanatikerne får lov til at udtale sig for åben mikrofon!

    Der er ikke en eneste der er bekendt med eller har reflekteret over konsekvenserne a der “gode” ideer!

    Kommentar by Santor — 6. juli 2019 @ 14:43

  8. Medierne er næsten kun humanisme-vås og røde propagandabrøl.

    Men læs to artikler på JP-Jalvings tråd som kaster et skarpt lys henover hvordan danskerne selv er med til at forberede styrtet ned i afgrunden:

    “Jeg vælger cyklismen fremfor humanismen”.

    “Vesteuropa betaler allerede prisen for den radikale invasions-politik”

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 6. juli 2019 @ 16:53

  9. Det er en ofte nævnt og udokumenteret myte at Danmark tjener på at være med i EU. Dk betaler over 17 Mia til EU og får ca 10 mia igen ( især EU støtte).se EU oplysningens hjemmeside: https://www.eu.dk/da/spoergsmaal-og-svar-folder/eu_budgettet-og-danmark

    Kommentar by H. Nielsen — 6. juli 2019 @ 17:49

  10. PS: det er i øvrigt noget groteskt vås at kalde det EU støtte, når pengene kommer fra danskerne selv ved at stå op kl 5 hver morgen og tage på arbejde, højeste skat i verden og flest “syge” og på offentlig forsørgelse og vi får lov at arbejde til vi er 75 år ( også verdensrekord)!!

    Kommentar by H. Nielsen — 6. juli 2019 @ 17:52

  11. “kvindelig imam” HAHAHAHAHAHAHAH!!!!

    Uanset hvor meget DR-segmentet genfortæller løgnen, bliver det ikke rigtigt.

    Enhver er kender blot lidt til islam’s vederstyggeligheder, kan sige sig selv at begrebet “kvindelig imam” er en ligesåstor selvmodsigelse som “Venstre-orienteret demokrat”.

    Kommentar by Vantroende — 6. juli 2019 @ 19:15

  12. EU har intet med demokrati at gøre, men der kommer ikke et folkeligt oprør, og da slet ikke i Danmark

    Siden valget har jeg kæmpet, mest forgæves, med en følelse af foragt for danskere. Så dumt og selvmorderisk et folk kan ikke bestå.

    Kommentar by Moran ya Simba — 6. juli 2019 @ 22:17

  13. Kommentar by Moran ya Simba — 6. juli 2019 @ 22:17

    Det kommer det heller ikke til…om 50 år måske før, er Danmark og dets befolkning væk som det land og folk det engang var.

    Det kommer til at være et helt andet type land…”gudskelov” vil vore børnebørn ikke kende til andet…de er vokset og blevet voksne med vanviddet og ulykken og kan kun komme til at vide det som systemet tillader, at de må vide til den tid.

    Et underkuet terroriseret historieløst land og befolkning…det bliver fremtiden…se bare hvordan dette er i fuld gang overalt på alle planer i samfundet!!!

    Kommentar by Black Watch — 7. juli 2019 @ 00:07

  14. Santor — 6. juli 2019 @ 14:43 :
    God opfordring!

    På ARD så jeg her til aften set et kvalmende indslag om den kvindelige tyske NGO-kaptajn der nu retsforfølges i Italien. I indslaget blev der vist store demonstrationer, med “meninger fra folk på gaden”, til fordel for “staklerne” der må flygte over Middelhavet. Jeg udbrød spontant:
    “Hvor meget mere mon de selv vil betale i skat?”
    Tillægs spørgsmål kunne fint være:
    Og er det så med eller uden de ekstra overbelastninger det vil medfører for/på/i børnehaver, skoler, sygehuse, ældrepleje, psykologbistand, praktiserende læger, politi, retsvæsen, almene boliger, …
    Og:
    Hvordan vil du sikre, at den spontane personfarlige vold i det offentlige rum ikke stiger, i takt med at nye kommer til?

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. juli 2019 @ 00:09

  15. Ja, som Jalving skriver: “er flertallet af danskere ligeglade med næste generation, når bare de kan hygge sig “.
    De reagerer kun når det er deres egne fordele det går ud over.
    Så mobiliseres der demoer, der, med MSM i højeste potens, får politikerne til, at give holdkæft-bolsjer med ekstra mange tomme kalorier, så de virkelig føler, at netop deres egocentrerede ønsker bliver taget alvorlig.
    At de om føje tid igen, igen må sande, at forbedringerne ikke er blevet mærkbare og bybilledet, i stadig stigende omfang, ligner en eftertragtet feriedestination for al verdens islamiske tilbedere, får dem ikke til, at reflektere over åbenlyse sammenhænge.
    Hr og Fru Danmarks politiske pejlemærker er blevet ”hvem lover mig mest?” frem for ”hvem tjener Danmark bedst?”.

    I kommentarsporet til Jalvings blog, er der en der skriver, at vores generation er skyld i, at vore børn og børnebørn kommer til at leve lige som de gør i de arabiske lande, fordi vi har stemt de forkerte ind.
    Og det kan der være noget om. Vores generation er opvokset med, at et ord er et ord og de dygtigste ved bedst. Den tillid blev kuppet (af 68érne?) og kan sammenlignes med salami-metoden: skiverne ser pæne ud, men enden er en ganske anden.

    Nogle af os har længe råbt højt om dette og færre har kæmpet i mod fra start. Det betyder, at hovedparten af den generationen vi har sat i verden, er (tvangs)opvokset med pædagogiske rollemodeller, der, som nyttige idioter, fik venstrefløjens sygelige, i bund og grund egocentriske, ideologi, ophøjet til indiskutable grundsten for børn og unges lærdom. Det betyder, at langt de fleste af vore børn og børnebørn er skolet i, at egoets tilfredsstillelse legaliseres under dække af, at tjene ædlere interesser.
    – sovepuden er perfekt: “bare rolig, det tjener et godt formål og det er der sikkert andre, der har helt styr på. Ta´r du kaffen med ind skat? der er Ramasjang for voksne på tv nu.”

    Kommentar by M.S. Carstens — 7. juli 2019 @ 00:57

  16. Man skulle tro at danskerne er LIGEGLADE, både med sig selv og deres børn. Den skumle borg med skumle, lyssky gammel-partier er ved at forære danskernes land, byer, boliger, penge, kvinder, velfærd, sundhed, frihed, jobs, skoler, butikker, institutioner og hospitaler væk til fremmede evighedsturister fra Afrika. Snart er alt med frihed, fred og sikkerhed borte for evigt. Danmark bliver i fremtiden som helvedes forgård. Men det er da ligegyldigt, synes alle dem som tænker kortsynet, eller slet ikke tænker, men bare kører på fornemmelser og følelser, og på hvad MSM fortæller dem.

    Kommentar by Ole Jensen — 7. juli 2019 @ 07:30

  17. Ja det er trist…..uendelig trist…Det blev tydeliggjort ved sidste valg….Jeg fatter ikke Venstre fik en masse stemmer, når Løkke midt i valgkampen optrådte så vægelsindet, og især efter hans løftebrud i 2015…Jeg var sikker på at en hædersmand Paludan, som modigt stod op imod Islam, og sagde alt det som alle andre var alt for feje til at tydeliggøre…ville komme ind….At DF ville gå tilbage, var jeg indforstået med, sålænge det var på bekostning af Stram Kurs og Nye Borgerlige…..MEN VENSTRE?????????…OG SÅ MEGET….og selvfølgelig en katastrofe undergang lige at Radikale gik så meget frem….men altså. Hvis Danskerne vil lalle videre i ligegyldighedsetik, så må de selvfølgelig gå til i den nationale katastrofe (vil ikke kritisere, hvis folk emmigrere ovenpå dette stupide valg, som Danskerne foretog). Jeg kan desværre ikke vække lazarus. Min sædvanlige opfordring. Støt SIAD. God søndag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. juli 2019 @ 07:44

  18. (Må jeg tage fejl :-)).

    Kommentar by Michael Unna — 7. juli 2019 @ 07:45

  19. Når fakta kommer frem, at næsten alle muslimske efterkommere vælger at gifte sig med én anden muslim, så reagerer mediernes straks med modhistorier om undtagelserne Rushy Rashid (med undladelsen at manden måtte konvertere) og den kvindelige imam, Sherin Khankan. Derved sikrer medierne, at livsløgnen forklædt som håb, lever uanfægtet videre. Hvis nogen anfægter livsløgnen, udskammes de som højreradikale.

    Det er her tydeligt, at medierne kollektivt benytter sig af det, psykologer kalder forsvarsmekanismer for at beskytte den kollektive kognitive dissonans eller livsløgn, i stedet for at stå vagt om den livsvigtige frie debat. Det er så idiotisk at iagttage, men det er de samme forsvarsmekanismer hver gang, og det gør bare samfundet mere uligevægtigt, sygeligt og aggressivt.

    Kommentar by traveler — 7. juli 2019 @ 08:32

  20. Den næste fase er, at statsapparatet benyttes (politi, jura, overvågning, indskrænkning af ytringfrihed) til at opretholde de kollektive forsvarsmekanismer. Spørgsmålet er, om det er selve islamiseringen eller de kollektive forsvarsmekanismer, der er mest belastende for samfundet.

    Kommentar by traveler — 7. juli 2019 @ 08:43

  21. Som helten og hædersmanden Trump udtrykker det, om de falske nyheder i massemedierne, det er folkets fjender og ikke længere deres medspillere eller forsvar som oprindelig tiltænkt. Den frie presse er en saga blot, ytringsfriheden glemt, nu regerer globaliseringens fascistiske væsen.

    Kommentar by LarsB — 7. juli 2019 @ 21:12

  22. Integration?, hvem kan tro på det når vi ser det ene eksempel på den omvendte racisme efter det andet?. Nej vel!.
    Vi har i de sidste ca. 800 år haft indvandring fra andre europæiske lande, uden problemer, men det vi ser nu er en sand katastrofe. Tidsforskellen mellem muslimer og os er simpelthen for stor, ca. 1400 år.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 8. juli 2019 @ 22:18

RSS feed for comments on this post.