8. juli 2019

Videnskabsjournalist Lone Frank om ‘raceforskelle’: “… ikke bare på overfladen man ser forskelligt ud”

I sidste uge bragte jeg et uddrag fra en ældre BT-historie, der refererede forskning, der konkluderede, at ‘den gennemsnitlige IQ i et land er afgjort ved den racemæssige sammensætning’. Herunder lidt fra dialogen i seneste udgave af ’24 spørgsmål til professoren’ på Radio24syv, hvor videnskabsjournalist Lone Frank taler om ‘raceforskelle’ med professor Eske Willerslev. Med stikordet ‘medicinske sammenhænge’ siger de noget af det samme, ligesom de flere gange understreger at videnskaben skal kunne stå imod politisk pression.

Sekvensen kan høres her.

Lone Frank, Radio24syv: Hvor forskellige er du og jeg, lad os sige, fra en pygmæ i Congo? – genetisk.

Eske Willerslev, professor: Ja. Altså, jeg kan ikke huske, hvis jeg skulle sætte en procenttal på, men jeg vil sige, at en pygmæ i Sydafrika, altså en buskmand i Afrika er næsten genetisk set, ligeså forskellig, næsten, ikke helt, men næsten ligeså forskellig fra lad os sige en europæer eller asiat, som denisova er fra neanderthaler. Det er næsten, det er ikke meget langt fra. Så det vi sige, at der altså er nogen forskelle ik’. Hvis vi taler om en udspaltning for hundredetusinder af år siden, så er der jo altså noget evolutionel tid at gøre godt med.

Lone Frank: … som du selv siger, der er faktisk de der store etniske forskelle, som man plejede i gamle dage at tale om raceforskelle, nu må vi sige, ja nu kalder vi det etniske forskelle, men de er jo faktisk betydningsfulde. I en medicinsk sammenhæng. Og på anden måde. Der er forskellige grupper genetisk – det er ikke bare på overfladen man ser forskelligt ud. Vi er i en tid, hvor man i virkeligheden helst skal sige, sådan politisk set, at vi er ens alle sammen, men vi får mere og mere viden om hvor forskellige vi er, og på hvilket niveau – altså, det er sådan lidt underligt. Er det ikke mærkeligt, at stå som forsker i det her.

Eske Willerslev: Det er jo sådan en dobbeltting, fordi på den ene side, så vil jeg mene, at… begrebet race giver ikke mening. Det gør det ikke, fordi at i hvert fald i den traditionelle forstand, så er race noget med at man har været adskilt meget længe uden kontakt. … Men derfor er jeg ikke uenig med dig i, at på den anden side må man sige, at der er forskelle mellem både individer og grupper, som altså har nogen betydning i forhold til for eksempel sygdomsrisiko. Og behandling. Og der må man jo sige, at, jov, man bliver bare nødt til tror jeg også, at skille tingene lidt ad. Jov, det kan godt være det er politisk ukorrekt at sige det, men hvis man ikke forholder sig til det, så må man sige, at så går vi altså glip af faktisk, at kunne behandle folk ordentligt. Også medicinsk ik’. Vi bliver nødt til at forstå de forskelle, og vi bliver nødt til at håndtere de forskelle. Og det er vigtigt.

Lone Frank: Og der tror jeg, at forskningen får en opgave i virkeligheden med at forklare sig nogle gange, fordi der vil være et politisk pres i nogle af de her områder. Vi vil ikke have det, vi vil ikke vide det, man skal ikke forske i sådan noget, eller man skal ikke komme med noget. Og der er det at forskere må forklare, hvorfor det er vigtigt nu at vide det, lige nu og her.

Eske Willerslev: Grundlæggende tror jeg jo ikke på, at det kan betale sig, eller er en god ide, at holde ting hemmeligt.

(Lone Frank og Eske Willerslev, Allinge, 14. juni 2019; Foto: Facebook)

Oploadet Kl. 11:57 af Kim Møller — Direkte link37 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102662/trackback

37 Comments »

  1. Der er intet hemmeligt i at niggere og arabere er aber

    Kommentar by Cat Girl — 8. juli 2019 @ 12:30

  2. Man troede på et tidspunkt, at eskimoer havde den højeste IQ fordi de har den største hjerne. Det viser sig, at de bruger deres hjerne meget visuelt som de kan finde dyr i store hvide landskaber. De har også et enzym, der gør de kan nedbryde store mængder af animalsk fedt, som vi andre ville blive hjertesyge af.
    Som den evolutionære biolog Bret Weinstein har sagt det så er kultur en “upstream af genetik”.

    Kommentar by CCC — 8. juli 2019 @ 12:31

  3. Race som begreb har været misbrugt og kan ikke stå alene, står altid i relation. Ser de unges forstyrrende verdensbillede og eventuelle valg af videregående uddannelse som et tegn på dekadence og faldet i dannelse når man ikke ser sandheden i humaniora og filologien. Man døder livet Sitz Im Leben når en evolutionsbiolog og en neurobiolog skal forklare livet og myten; hvad blev der af sproget og involutionen?

    Kommentar by Moth — 8. juli 2019 @ 12:33

  4. I Danmark har den tunge ende af befolkningen valgt at udskifte den lettere ende med folk fra Arabien pg Afrika. At Danmark herved skulle forandres for evigt, tror de ikke på: “De bliver helt som os”, og sandelig er de blevet det – luddovne bistandsklienter, der sammen med de hjemlige vil omdanne Danmark til hvad ved jeg? Et islamisk hul i jorden gætter jeg på – koldt og sultent.

    Selvom denne udsigt er indlysende, insisterer danskerne på, at den ikke må diskuteres, da en sådan diskusion vil være hadefuld racisme og ikke noget for pæne socialister som os. Ingen råberi i vore gader, bønderne og industrien er de skyldige, og dem skaffer vi os af med, men ikke lige nu – først efter sommerferien.

    Kommentar by Svend — 8. juli 2019 @ 12:42

  5. MAOA genet er et godt eksempel på genetiske forskelle mellem racer. 2 repeat allelet er associeret med øget frekvens af udøvelse af vold og hyppigheden af 2R allelet er hyppigere i afrikanere end europæere.

    Kommentar by John Sorensen — 8. juli 2019 @ 13:05

  6. HVIS MAN IKKE kan se forskel på en kulsort neger, en gul kineser, en rød indianer og en hvid skandinav, er man enten farveblind eller politisk korrekt. Som regel det sidste.

    Debatten om IQ rammer nok lidt ved siden af. For det afgørende er ikke IQ, men antallet af kulturfremmede. Hvis de bliver mange nok, vil de forvandle Danmark til et nyt Libanon, en kopi af Sverige, en dubblet til Balkan. Ikke måske, men 1OO% sikkert.

    Vi er på katastrofekurs, hvad enten flertallet forstår det eller ej. Og hvemsomhelst kan nårsomhelst blive det næste offer for mafiaborgens forrykte og folkefjendske politik.

    Bare læs Snaphanen, Black Pigeon og den korte om hvad der foregår af voldsomheder og daglig terror i Sverige, Tyskland, Grækenland, Paris og London.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 8. juli 2019 @ 13:27

  7. Og, det er lige nøjagtigt det jeg skrev i en kommentar for 3 – 4 måneder sider da jeg skrev om Personlig-medicin. Lægerne bliver mere og mere bevidst om at hvad der virker på en person virker ikke, virker anerledes eller har bivirkninger på andre. Det er i virkeligheden ikke så svært at forstå da vi alle ved at selvom vi er Danskere, Nordboer og Europæere så er vi ikke identiske og det viser vores DNA klart og tydeligt.

    Alene det at vi har forskellige blodtyper burde fremme forståelsen for at vi er forskellige IKKE bare fra hinanden men også over verdensdele og dermed “kultur”.

    Men Nej, dem der gør opmærksom på dette fakta er i selvfølgelig racister der hader andre der ikke ligner dem selv – hvilket vil sige stort set ALLE andre mennesker.

    Dette er blot endnu et eksempel på venstrefløjens tåbelige dogmer der bremser ALT. Forskning afhænger af fakta og når fakta bliver forbudt og censureret så bliver vi alle samme en lille smule dummere og mere syge selvom det ikke burde være sådan, så tak for det, røvhuller!

    Kommentar by Santor — 8. juli 2019 @ 13:55

  8. Gad vide om både Lone og Eske, sådan “næsten genetisk set” nedstammer fra kattedyrene? – Jeg tænker selvfølgelig på den katteagtige måde, de to, danser omkring den varme grød – Nå, om ikke andet, så kan vi foreløbig konstatere, at Danmark har to oplagte kandidater til verdensmesterskaberne i vrøvleakrobatik.

    Kommentar by T. Flodur — 8. juli 2019 @ 14:01

  9. Charles Murray, der skrev “The Bell Curve” udkommer med en bog om, at forskelle i kultur er delvist biologisk funderet. Den amerikanske prof. socialpsykologi, Jonathan Haidt har forsagt, at balladen om IQ forskelle mellem etniske grupper vil blive afløst af en større ballede hvor forhold som forskelle i familieværdier og retsfølelser kan være genetisk baseret. Så, islam er nok en “upstream af genetik” hos populationer med klanbaseret retsfølelser. Multikulturen er en økologisk katastrofe som vil ende i krig mellem grupper som anser hinanden som invasive.

    Kommentar by CCC — 8. juli 2019 @ 14:49

  10. “Den amerikanske prof. socialpsykologi, Jonathan Haidt har forsagt, at balladen om IQ forskelle mellem etniske grupper vil blive afløst af en større ballede hvor forhold som forskelle i familieværdier og retsfølelser kan være genetisk baseret. Så, islam er nok en “upstream af genetik” hos populationer med klanbaseret retsfølelser. ”

    Det vil være helt rationelt og på linje med vor nuværende viden (ikke-PK) at antage at folkeslag og de samfundsformer, herunder religioner, de lever under, er udviklet som en vekselvirkning.

    Kommentar by Søren Ferling — 8. juli 2019 @ 15:51

  11. “Det er i virkeligheden ikke så svært at forstå da vi alle ved at selvom vi er Danskere, Nordboer og Europæere så er vi ikke identiske og det viser vores DNA klart og tydeligt.”

    Det kunne også vise sig at være årsagen til at det virker til at være så svært at finde kostråd, som holder i alle tilfælde og at man så tit skifter mening.

    Man ved jo at mere fjerne grupper har betydeligt anderledes optimale kosthold og at nogle af dem, tvives dårligt på vestlig kost.

    Kommentar by Søren Ferling — 8. juli 2019 @ 16:05

  12. Tak for henvisningen, det var en interessant samtale, selv om de sidste konklusioner er letkøbte. Men både Frank og Willerslev er klare i spyttet og nemme at følge

    Den nye viden om, at miljøet kan indvirke på genetikken, kom allerede i midten af 1700-tallet på bordet med den franske filosof Montesguieu’s “Om Lovenes Ånd”, og for dem, der elsker at læse noget grimt om muhammedanere, er dette epokegørende værk i europæisk kulturhistorie stadig lige i øjet. Det fremstiller Allahs flok som dovne og inaktive, og derfor passer de jo også som fod i hose i stater, hvor socialismen søger med lys og lygte efte “ofre”, som den kan omklamre og gøre til sine lydige partisoldater.

    Det er oplagt, at klimaet virker ind på kulturerne, og det sætter sig altså over tid genetiske spor.

    Har nogen her kendskab til kvaliteterne af de DNA tests, der tilbydes alle på nettet? Jeg er intresseret i at købe en test, der viser hvilke folkeslag, der bar bidraget til min families DNA, det med sygd0ommene bryder jeg mig ikke om at få kendskab til. Kan man overhovedet fæste lid til de meget kendte Ancestry og Heritage, der har samlet de største databanker?

    Kommentar by Peter D. — 8. juli 2019 @ 16:11

  13. Paludan skulle tabe sin sidste retssag. Havde man taget videnskabelig materiale med som bevis, at negere har lavere IQ, havde retten i DK afgivet kendelse(dom) på at negere er dummere. Det var de danske dommere bange for. Derfor skulle Paludan dømmes. Dommen er en politisk dom.

    Kommentar by jrp — 8. juli 2019 @ 17:04

  14. HALFBLOODMADNESS er et udtryk de hvide nybyggere i nordamsrika i 15-1600 tallet heftede på blandinger mellem indianere og hvide på grund af deres absurde opførelse . På de forskellige indianersprog er der lignende dækkende udtryk.- Genetisk medicin har været produceret og brugt i de sidste 50 år i USA,Canada, Japan og indien. Raceforskellene mellem racerne er illustrativt som et isbjerg. Kun de 10% kan ses.- Helt ny forskning viser at danskerne( kaukasiske race) genetisk udnytter D_VITAMIN i kost og sollys , så effektivt at det er unødvendigt at supplere men D-vitamin.- Eks kan fylde en bog.

    Kommentar by dansker — 8. juli 2019 @ 17:37

  15. Eske Willerslev har en kollega på Harvard, -befolkningsgenetikken, David Reich som sidste år kom med nogle artikler i New York Times i forbindelse med en bog han udsendte. Han skriver han lidt knudret mellem linjerne, at der er raceforskelle og man står med en tabersag hvis man benægter dette. Videnskaben vil vise noget andet og det vil også vise, at kulturtræk kan være genetiske.https://www.nytimes.com/2018/03/23/opinion/sunday/genetics-race.html

    Kommentar by CCC — 8. juli 2019 @ 19:29

  16. Det var lidt komisk at se den politisk korrekte mediedarling Eske Willerslev sno og vride sig og nærmest slå knuder på tungen i forsøget på at forklare/bortforklare genetiske forskelle. Han kunne jo risikere at støde sine beundrere i Politikensegmentet, hvis han ikke vejede sine ord på en guldvægt. Ifølge ham findes der ikke raceforskelle, men genetiske forskelle. Hvad er egentlig forskellen?

    Kommentar by JC — 8. juli 2019 @ 20:30

  17. Jeg ved ikke om der er IQ forskel i mellem racer, men det forekommer ofte at for nært slægtskab mellem mennesker fører til lavere IQ. F.eks. hos muslimer, hvor der er tradition for fætter/kusine ægteskaber.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 8. juli 2019 @ 21:07

  18. JC — 8. juli 2019 @ 20:30

    Du er ikke fair overfor Eske Willerslev. Prøv at genlæse Kim Møllers introduktion.

    Medmindre man gerne vil svække den seriøse islamkritik, skal man holde sig til fakta, hvor der er mere end rigeligt at forfærdes over.

    Forleden skrev Snaphanen i sin hovedløse kritik af Tommy Robinsons seneste dom om, at den er “et forsvar af importerede, pakistanske muslimers massevoldtægter af hundredetusinder engelske pigebørn”

    HUNDREDETUSINDER!

    Han må have taget godt for sig af drogerne, da han gangede med en faktor 100, skulle man tro. Tusinde er det antal, der har været refereret, og det er i sig selv forfærdeligt mange, så hvorfor latterliggøre sig selv og læserne ved at skrive om 100.000?

    Kommentar by Peter D. — 8. juli 2019 @ 21:39

  19. Visse kredse vil gerne bortforklare og bagatellisere mængden af migrant-kriminalitet. Men både i London, Berlin, Paris og Malmø og mange andre byer er antallet af de kulturfremmedes forbrydelser helt fantastisk. Se selv you tube og national geographic mv. angående terror og de uhyggelige forhold i disse byer og lande.

    I London, Berlin, Chemnitz, Paris, Bruxelles og ca. 25 andre byer har der været store protest-demonstrationer mod indvandring, afrikanisering og islamisering.

    Snaphanens kritik er ikke hovedløs, men saglig og realistisk.

    Se også Kalergi-planen og Merkels migrant crisis, one year on.

    Kommentar by Ole Jensen — 8. juli 2019 @ 22:31

  20. @jrp 17.04

    Vestre Landsret har allerede frikendt Daniel Carlsen for racisme:

    “Som det er påvist, så vil negre fra Ækvatorialguinea, hvor gennemsnits-intelligenskvotienten er 59, ikke få en IQ på 100 ved at flytte til Europa.
    Derfor vil denne indvandring være direkte landsskadelig.”

    Derfor bør Paludan også frikendes/strafnedsættes i Højesteret

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 8. juli 2019 @ 22:38

  21. @Peter D
    Der er identificeret 1500 ofre for muslimers voldtægt af hvide piger i Rotherham alene. Rotherham er på størrelse med Odense.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 8. juli 2019 @ 22:58

  22. Jørgen Nielsen — 8. juli 2019 @ 22:58

    Det korekte tal får vi nok aldrig at vide, og som jeg skrev var antallet i alle tilfælde forfærdeligt, men “hundredetusinder” var det i hvert fald ikke. Altså mindst 200.000 og godt på vej til en kvart million britiske piger.

    Jeg har bidt mærke i, at dommen over denne Stephen Yaxley har ramt den canadiske-jødosle Ezra Levant og den amerikansk-jødiske pengetank David Horowitch særlig hårdt. Men ingen ønsker selvfølgelig at investere i en fuser.

    Som Nigel Farage har forklaret det, blev SY sat fri på betingelse af, at han opførte sig på en bestemt måde, hvilket han undlod at leve op til. Nu er sagen gået om, og tænk, jeg tror ikke, at canadieren, den amerikanske pengetank for slet ikke at tale om Aia Fogh er de rette til at vurdere det britiske retssystem, der utvivlsomt er anderledes end andre. SY’s straffeattest var i øvrigt af en sådan art, at han ikke kunne blive medlem af UKIP, kun en slags supporter og rådgiver, og det var nok til at give UKIP et katastrofevalg. Det samme fik SY, der stillede op for sig selv og kun fik ganske få stemmer. Så skal vi ikke lade briterne om at vurdere, hvilken betydning han har.

    Dette være skrevet uden nogen som helst sympati med sørensen/blacklive.

    Kommentar by Peter D. — 8. juli 2019 @ 23:17

  23. Jørgen Nielsen — 8. juli 2019 @ 22:58

    Det korekte tal får vi nok aldrig at vide, og som jeg skrev var antallet i alle tilfælde forfærdeligt, men “hundredetusinder” var det i hvert fald ikke. Altså mindst 200.000 og godt på vej til en kvart million britiske piger.

    Jeg har bidt mærke i, at dommen over denne Stephen Yaxley har ramt den canadiske-jødosle Ezra Levant og den amerikansk-jødiske pengetank David Horowitch særlig hårdt. Men ingen ønsker selvfølgelig at investere i en fuser.

    Som Nigel Farage har forklaret det, blev SY sat fri på betingelse af, at han opførte sig på en bestemt måde, hvilket han undlod at leve op til. Nu er sagen gået om, og tænk, jeg tror ikke, at canadieren, den amerikanske pengetank for slet ikke at tale om Aia Fogh er de rette til at vurdere det britiske retssystem, der utvivlsomt er anderledes end andre. SY’s straffeattest var i øvrigt af en sådan art, at han ikke kunne blive medlem af UKIP, kun en slags supporter og rådgiver, og det var nok til at give UKIP et katastrofevalg. Det samme fik SY, der stillede op for sig selv og kun fik ganske få stemmer. Så skal vi ikke lade briterne om at vurdere, hvilken betydning han har for dem og deres land.

    Dette være skrevet uden nogen som helst sympati med sørensen/blacklive.

    Kommentar by Peter D. — 8. juli 2019 @ 23:17

  24. canadisk-jødiske

    Kommentar by Peter D. — 8. juli 2019 @ 23:20

  25. “men “hundredetusinder” var det i hvert fald ikke” – hvor ved du det fra?
    Rotherham er på ingen måde unik – Oxford, Huddersfield, Telford, Derby plus talrige andre byer har samme problem
    Rotherham udgør kun 0,3% af UK’s befolkning – Ganger man op (hvilket måske undervurderer eller overvurderer det rigtige antal) får man 400.000 ofre – så måske?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 8. juli 2019 @ 23:42

  26.  Peter D. — 8. juli 2019 @ 21:39

    Jeg er meget faktabevidst og går i høj grad ind for seriøs islamkritik. Fakta er at Eske Willerslev på den ene side siger at begrebet race ikke giver mening, men på den anden side at der er genetiske forskelle mellem folkeslag. Det er noget tvetunget tågesnak. Jeg så ham i en tilsvarende diskussion i en tidligere Tv udsendelse, hvor han og en samtalepartner på samme måde gik omkring den varme grød, uden at turde sige tingene ligeud. Han ved selvfølgeig godt hvad der er fakta, men han er bange for blive beskyldt for at være racist. På denne måde er han med til at tilsløre videnskabelige kendsgerninger og tabugøre visse fakta. Han kunne måske sige at begrebet race er så betændt at det er ubrugeligt. Spørgsmålet har i øvrigt ikke direkte noget med islam at gøre, men i høj grad noget med indvandring af ikke-vestlige at gøre.

    Kommentar by JC — 9. juli 2019 @ 00:01

  27. Her er een til Bwalya Sørensen

    http://www.dreier.no/morten/artikler/neger.html

    Prøv lige at læse den, så griner I.

    Kommentar by Charles Nielsen — 9. juli 2019 @ 00:17

  28. Jeg kan kun gentage, at jeg synes, at det er en god samtale, og at jeg på ingen måde finder den tvetunget, tværtimod. Jeg er glad for, at Kim Møller henviste mig til den, og hans referat er både korrekt og understreger det væsentlige.

    DR viser i øjeblikket en serie om somaliere, der skal lære faldskærmsudspring. De fleste bliver hurtigt fravalgt som uegnede. En har “glemt” at fortælle, at han er epilektiker. En anden voksen mand har ikke styr på, hvad der højre og venstre, hvilket man finder ud af, da han hænger i luften og skal instrueres fra jorden i skiftevis at trække i den højre og venstre faldskærmsline. Det går helt i kage, og det problem havde Lars Møller fhv. jægersoldat i Afghanistan ikke forudset. De fleste er bitre på danskerne. Cirka midtvejs i den anden udsendelse, diskuterer man Rasmus Paludan. Eller Paluuuuudan, som han bliver kaldt. Kommer han mon i “parlamentet”. Samira mener, at det er for galt, at danskerne hele tiden spørger, hvorfor de ikke er taknemmelige.

    Kommentar by Anonym — 9. juli 2019 @ 06:34

  29. Jeg kan kun gentage, at jeg synes, at det er en god samtale, og at jeg på ingen måde finder den tvetunget, tværtimod. Jeg er glad for, at Kim Møller henviste mig til den, og hans referat er både korrekt og understreger det væsentlige. Mon ikke Helmut Nyborg føler sig støttet af den genetiske forskning, der nu begynder at piple frem, det vil jeg tro.

    DR viser i øjeblikket en serie om somaliere, der skal lære faldskærmsudspring. De fleste bliver hurtigt fravalgt som uegnede. En har “glemt” at fortælle, at han er epilektiker. En anden voksen mand har ikke styr på, hvad der er højre og venstre, hvilket man finder ud af, da han hænger i luften og skal instrueres fra jorden i skiftevis at trække i den højre og venstre faldskærmsline. Det går helt i kage, og det problem havde den ansvarlige træner Lars Møller, fhv. jægersoldat i Afghanistan, ikke forudset. Når man læser hans bog om de danske jægersoldater, kan man ikke undgå at blive meget stolt over dem.

    De fleste af de somaliske deltagere er bitre på danskerne, og cirka midtvejs i den anden udsendelse, diskuterer nogle af dem Rasmus Paludan. Eller Paluuuuudan, som han bliver kaldt. Kommer han mon i “parlamentet”?. Samira mener, at det er for dårligt, at danskerne hele tiden spørger, hvorfor de ikke er taknemmelige. Hun klarer sig dårligt men i mangel af bedre, lader Lars Møller hende fortsætte på holdet, selv om hendes kraftige overvægt gør hende uegnet. Og sløret er hun også.

    Kommentar by Peter D. — 9. juli 2019 @ 06:45

  30. @Peter D. — 8. juli 2019 @ 23:17

    Uha da da, det lyder uhyggeligt med den “amerikansk-jødiske pengetank David Horowitch..” Uha, uah..de jøder “…Men ingen ønsker selvfølgelig at investere i en fuser…” Hmmm…

    Det minder mig om Enkefru Plums Støttefond, en dansk pengetank der med stor selvfølgelighed investerede i fusere, indtil den gik fallit.

    Eller den nye regering, der vil bruge af statens enorme pengetank (vedligeholdt af skatteyderne) til at blive verden mest klimaambitiøse regering, idet man har mistet jordforbindelsen og lever i sin egen, men medieskabte klimakatastrofiske fantasiverden, uden for rækkevidde af forskningen, der prøver at fortælle, at katastrofen må aflyses, at prognoserne er droslet ned og nu holder sig inden for temperaturens og vandstandens naturlige variationsmønste.

    Faktisk er der således talrige eksempler på en begejstret overvillighed i at investere i fusere.

    Men er tidligere solcenterejer Stephen Yaxley-Lennon (alias Tommy Robinson) så også en fuser. Det finder jeg ikke. Han gør opmærksom på de enorme problemer, som England døjer med pga. indvandring og islamisering, og det er al ære værd og relevant i en dansk kontekst. Om det er “hundredetusinder”, burde du mere nyttigt debattere direkte med Snaphanen og ikke insinuere al mulig her nede i kommentarsporet uendelig langt fra selve blogemnet.

    Kommentar by traveler — 9. juli 2019 @ 07:11

  31. 27.
    Den lille afstikker ligger da ellers lige for.
    det er jo altid godt, at få et grin midt i det hele.

    Kommentar by Charles Nielsen — 9. juli 2019 @ 10:14

  32. Til #1
    Aber har en langt lavere kriminalitets-rate og bedre kropshygiejne end begge nævnte grupper, og du bør derfor undskylde for at nedværdige aberne på denne måde. Du vil vel ikke kaldes for en abefob ;)

    Kommentar by Hvideplov — 9. juli 2019 @ 10:29

  33. Traveler, jeg gider ikke diskutere med et hashvrag, der end ikke har en uddannelse, og den gamle traver om, at hvis nogen har gjort noget forkasteligt, så er det i orden, at andre også gør det, den køber jeg ikke.

    Jeg har blot tilladt mig at påpege, at den slags er direkte skadeligt for en seriøs og særdeles nødvendig debat om indvandring. Desuden har jeg henvist til, at briterne utvivlsomt er de bedst kvalificerede til at bedømme jeres helt.

    Kommentar by Peter D. — 9. juli 2019 @ 13:17

  34. Arterne udvikler sig og deler sig og bliver til nye arter. Det er det, der er ved at ske med menneskearten, homo sapiens.
    Vi, den hvide del, er meget forskellig fra den sorte del i Afrika, og meget forskellig fra den (selvvalgte) fjendtlige population i de nuværende islamiske lande.
    Vi kunne have været bedste venner med dem som med jøderne.
    Men de valgte den anden side på grund af en idiotisk religion, en fascistisk ideologi kaldet islam.

    Nu står verden mellem den “hvide fornuft” i de vestlige lande og en kolossal dumhed i resten af verden – med få undtagelser.

    Skal vi så ikke sige, at det er på tide, at menneskeracen deler sig?
    Vi kan da ikke blive ved at have med de afarter at gøre.
    De må klare sig selv.
    Vi kan gøre livet lettere for dem ligesom med storstilede projekter for orangutanger og bjerggorillaer (al ære til dem), men vi vil helst lade dem være i fred og håbe på, at de klarer sig.

    De, der absolut vil være forskellige fra os, skal også have lov til det. De har allerede en stor del af verden til deres rådighed, vist nok 51 islamiske land. Der kan de bo. Og med tiden vil de blive en dyreart, som nogle af os synes er søde og som vi skal bevare for mangfoldighedens skyld.
    Jeg er enig, selvfølgelig skal vi bevare dem.

    Men vi skal finde en anden måde at tale om racisme på.
    Begrebet race er inficeret af nazisme.
    Biologer taler rask væk om invasive arter.
    Måske bør vi gøre det samme.
    Der er i hvert fald nok at diskutere!
    Noget må gøres, og ret hurtigt.

    Skal vi finde os i en “integration” af de modsætninger.
    Nej, fandenme nej. Sagt såre simpelt: Negre hører til i Afrika, og muslimer hører til i islamiske lande. Så aftaler vi en grænse – eller bygger en mur – og så skal I nok få fred for os.

    Vi arbejder videre med kultur og videnskab, I kan arbejde videre med at bore en brønd, så I kan få lidt drikkevand. Håber I kan klare det uden os. Ellers må Allah jo hjælpe jer.
    Det skal ikke længere være vores problem. I må selv lære det Virkelighedens simpleste ting. Eller også må I dø.
    Det er naturens racisme.
    I var for dumme – farvel.

    Kommentar by Lemur — 9. juli 2019 @ 13:31

  35. “While awaiting sentencing, Robinson has broadcast a desperate plea for the the US president, Donald Trump, to grant him asylum. “I feel I am two days away from being sentenced to death, in the UK, for journalism – today I call on Donald Trump, his administration, and the Republican party to grant me and my family political asylum in the USA.””

    (The Guardian. “Tommy Robinson enouraged vigilante action, judges say”)

    Kommentar by Peter D — 9. juli 2019 @ 17:02

  36. https://www.tr.news/tommy-robinson-an-asylum-plea-to-donald-trump-2/

    The “country is fallen”.

    Til hvem?

    Stort hysteri. En almindelig lille mand, der blev udnyttet af udenlandske pengefolk, der havde brug for en syndebuk uden stopklodser. Købt og betalt, og ingen gjorde ham en tjeneste ved at deltage i det uhyggelige spil.

    Kommentar by Peter D. — 9. juli 2019 @ 18:51

  37. Simon73 kaldet sig nu Peter D

    Kommentar by Træt — 9. juli 2019 @ 22:03

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper