19. juli 2019

Opinion om EU-dom: “Begrebet proformaægteskaber synes ikke at indgå i dommernes overvejelser.”

Mirco Reimer-Elster kommenterer amerikansk indenrigspolitik for TV2 Nyhederne, og intet i analysen adskiller sig fra det der kommer fra Trumps kritikere på den amerikanske venstrefløj. ‘Trumps racisme kan føre direkte til genvalg’ skriver journalist Henning Høeg på BT.dk, og her er der tale om endnu en journalistisk artikel baseret på Demokraternes motivanalyse – ikke subjektiv opinion.

Det er dog ikke alle emner, der serveres med kritisk motivanalyse. EU-domstolens seneste afgørelse om familiesammenføringer, blev eksempelvis leveret helt uden samfundsmæssig perspektivering. Et læserbrev af lic.agro. Knud Larsen fra Hvidovre udpensler konsekvensen i Weekendavisen – Henteægteskaber.

“Tillad mig at uddybe, hvad dommen faktisk drejer sig om: To tyrkere giftede sig 1983 i Tyrkiet, fik sammen fire børn; blev skilt i 1998. Allerede i 1999 giftede manden sig igen, nu med en tyrkisk-tysk kvinde i Danmark, hvor han fik opholdstilladelse som ægtefælle, i 2006 permanent. De fire børn blev efterhånden ‘familiesammenført’ til Danmark.

Da dette var gennemført, blev manden i 2009 skilt igen og giftede sig straks igen med sin første kone, som nu også søgte opholdstilladelse som ægtefælle. Udlændingestyrelsen afviste: De havde størst tilknytning til Tyrkiet. De klagede, og Østre Landsret bad EU-domstolen om en udtalelse.

Nu siger EU-domstolen, at Danmark ikke må stille tyrkere ringere, end hvad fremgår af en associeringsaftale fra 1963 mellem EU og Tyrkiet, med en klausul af 1980. Morlille kan ikke flyve, ergo er Morlille en Sten. Hokus pokus: Seks tyrkere, der intet havde med Danmark at gøre (plus et ukendt antal børnebørn), får permanent opholdstilladelse. Begrebet proformaægteskaber synes ikke at indgå i dommernes overvejelser.

Morlille har nu også krav på ‘familiesammenføring’ (hvorfor ikke til Tyrkiet?). Hvis altså Danmark bøjer sig for den dynamiske EU-domstol, som helt alene, uden demokratisk kontrol, udvikler/fastlægger helt nye love, uden om EU-Rådet og EU-Parlamentet.

I Jyllands-Posten beskrives 15/7 en næsten 100 procent identisk sag, hvor også denne gengiftede ekshustru i ti år har opholdt sig her uden opholdstilladelse og ikke taler dansk. Mistanken om proformaægteskaber er vist ikke grebet ud af luften.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102920/trackback

14 Comments »

  1. Godheds- og indvandrings-industrien, de radikale og de skabsradikale er så forhippede på at fylde Danmark med evighedsturister, at man ser gennem fingre med alle mulige former for svindel, humbug og urimelighed.

    EU-dommen er komplet urimelig og til fare for Danmarks sikkerhd og økonomi, men mon ikke den underdanigt bliver opfyldt til punkt og prikke af de multi-kulti begejstrede partier og ministre.

    Som jo har stor øvelse i at sleske og lefle for at som kommer sydfra.

    Kommentar by Ole Jensen — 19. juli 2019 @ 17:23

  2. Nogle af tasterne virker ret trægt. Men de manglende bogstaver kan jo nemt udfyldes: sikkerhd = sikkerhed, for at = for alt.

    Kommentar by Ole Jensen — 19. juli 2019 @ 17:26

  3. DÅRLIGE NYHEDER OG BARSKE KENDSGERNINGER

    Chok i Holland: mange politifolk med asyl-baggrund er med i grov kriminalitet

    Mystiske brande i Nyborg og andre byer

    Uro og vold i Djurs sommerland

    Marokko-pagten: nu begynder presset !!! EU ønsker 15O millioner afrikanere og arabere til Europa

    Gruppevoldtægter i Skagen og andre byer

    Gift – skilt – gift – skilt metoden plus familie-sammenføringer

    Den frygtelige måde hvorpå Sverige begår selvmord

    Frankrig hærges af terror, bilbrande og overfald

    Massevis af knivstik og skyderier i København og omegn og resten af landet

    Læs om hvordan den snigende ødelæggelse af Europa skrider fremad. Se den korte avis, 24nyt.dk og snaphanen.

    Kommentar by Ole Jensen — 19. juli 2019 @ 17:44

  4. De 15O millioner fra afrika er bare til en begyndelse!

    Kommentar by Ole Jensen — 19. juli 2019 @ 17:45

  5. Lallende selvdestruktivt vanvid, som danskerne ikke bare skal finde sig i, men også betale for.

    Kommentar by Crass Børsting — 19. juli 2019 @ 19:33

  6. Danmark skal da bare ignorere dommen, stille og roligt.
    Og selvfølgelig forklare domstolen og den europæiske offentlighed, hvorfor vi ignorerer dommen.

    Kommentar by Bastardo — 19. juli 2019 @ 20:32

  7. Det vil være ganske vildt vanvid at genbehandle 8000 sager, der er afgjort korrekt efter dansk ret.

    Kommentar by Bastardo — 19. juli 2019 @ 20:33

  8. “[…] hvorfor ikke til Tyrkiet?”

    Jo, men det er jo netop ikke i Tyrkiet, EU er ved at skabe et multikulturelt samfund. Det Europæiske Projekt er jo netop baseret på denne indvandring, der betyder enden på den afskyelige nationalisme. Det forenede Europa bliver den første … bliver det første land, uden nationalisme!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 20. juli 2019 @ 00:01

  9. Vi få den SÅ hårdt bagbords af EU, at vi skal sidde på baderinge.

    Kommentar by White knight — 20. juli 2019 @ 00:02

  10. Spørgsmålet er vel om tilknytningskravet, kan/skal opfattes som en “national sanktion”, når Danmarks Retsforbehold står indført i Føderationens fødselsattest???

    Kommentar by Anders Bo — 20. juli 2019 @ 02:41

  11. Enig Ole Jensen 17:23. Bagmændene er “Godheds- og indvandrings-industrien”, der nu er lykkedes med at få deres egen regering. Nu afskaffer de Danmark efterhånden vha af juridiske fiflerier og svindel med indvandrings statistikkerne. Bare vent og se!

    Hvor mange kender ikke proforma ægteskaber og svindelen med familiebaggrund, der i ½ hundrede år har været brugt flittigt for at få asyl? Alle kender det også asylmyndighederne. Alligevel lader de som ingenting. Hvorfor?

    Jeg bruger altid først “den fænomenologiske metode”(om den se evt. nedenfor)*

    Som en anden William Burroughs spørger jeg migselv: “ville du ikke?”
    Svaret er næsten altid “jo”.

    Jeg ville ogå benytte al mulig svindel for at komme ud af de ’shitholes’ asylsøgerne ‘flygter’ fra. Min drøm ville være at komme (tilbage) til demokratierne i vesten, hvor jeg kan se en fremtid for mig og min familie.

    Selv Ayaan Hirsi Ali har indrømmet at hun forfalskede sin somaliske familiebaggrund for at opnå asyl i Holland.
    Ligesom det muslimske, demokratiske kongresmedlem Ilhan Omar. Fra Real Clear Politics July 17, 2019:

    “Trump on Rep. Ilhan Omar (D-MN): “Well, there’s a lot of talk about the fact that she was married to her brother. I know nothing about it. I hear she was married to her brother. You’re asking me a question about it. I don’t know, but I’m sure that somebody would be looking at that.””Trump on Rep. Ilhan Omar (D-MN): “Well, there’s a lot of talk about the fact that she was married to her brother. I know nothing about it. I hear she was married to her brother. You’re asking me a question about it. I don’t know, but I’m sure that somebody would be looking at that.”

    MEN som nuværende indvåner i samme demokratier i vesten, må jeg realistisk?/kynisk? konstatere, at det ville gøre mit elskede vesten til et af de ’shitholes’ asylsøgerne ‘flygter’ fra.
    Derfor siger jeg nej til masseindvandring af de 5-6 mia, der ikke lever udenfor vesten. Alt andet ville jo være selvmord i slow motion!:-)

    Det er virkeligheden og virkeligheden rammer os altid.

    *(klip fra DEN STORE DANSKE): Edmund Husserl, 1859-1938, tysk filosof, født i Proßnitz i Mæhren (i det nuv. Tjekkiet), studerede matematik i Leipzig og Berlin og fra 1884 filosofi hos Franz Brentano i Wien.
    1887-1901 var Husserl privatdocent i Halle, 1901-16 professor i Göttingen og 1916-28 i Freiburg im Breisgau.

    Edmund Husserl er først og fremmest kendt som fænomenologiens grundlægger. Inspireret af Brentanos “deskriptive psykologi” udviklede han en ny filosofisk metode. Ved at undersøge det, som viser sig (gr. fainomena) i de forskellige bevidsthedsakter, fx når man erfarer, tænker, drømmer osv., håbede han at kunne gøre filosofien til en “streng” videnskab.

    Fænomenologisk psykologi lægger vægt på at beskrive de psykologiske fænomener omfattende og nøjagtigt og derigennem forstå deres mening, også deres umiddelbart skjulte mening, snarere end at frembringe modeller for og teorier om deres årsager og oprindelse

    Fænomenologisk sociologi studerer fænomener i menneskers livsverden. Den fænomenologiske sociologi søger at fortolke og beskrive aktiviteter og sociale relationer i hverdagslivet.

    Kommentar by A-mad — 20. juli 2019 @ 10:13

  12. Ups! undskyld min tyrkfejl: Derfor siger jeg nej til masseindvandring af de 5-6 mia, der lever udenfor vesten. Alt andet ville jo være selvmord i slow motion!:-)

    Kommentar by A-mad — 20. juli 2019 @ 10:17

  13. Vågn op, danskere. Vi – ikke konventionsmagerne – bestemmer, hvem kan bo i vort land.
    Statsminister Frederiksen: Sig nej til EU’s domstol. Bak op om Danmarks lovgivning, som for en gangs skyld har sagt nej til tyrkere med ringe tilknytning til Danmark. Er det ikke dig, som lovede vælgerne, at SD vil indføre en stram udlændingepolitik? Men nej, den løfte vil du bryde for at sikre dig magten via studehandler med kommunister, radigale og andre tosser.

    Kommentar by Cowgirl — 20. juli 2019 @ 15:05

  14. Tak for indlæg Weekend Avis 19 juli.
    Tyrkiet for tyrkere.

    Kommentar by Lars Hollænder — 20. juli 2019 @ 15:44

RSS feed for comments on this post.