24. juli 2019

Knud Romer: “… jeg er magtesløs, fordi jeg er middelløs, fordi jeg har overladt mine midler til staten”

Knud Romer formulerer sig nogle gange så fornuftigt, at man tror han pludselig er blevet konservativ. Den ideologiske bevægelse er påbegyndt, men han er jo nok den opportunistiske type, der skal være 80 år+ før han ytrer noget karrieredræbende. Kommentar om velfærdsstatens mangler af Knud Romer i Berlingske – Knud Romer så sin far gå til grunde i den velfærdsstat, han selv havde finansieret.

“Der kommer en visitator. Det lyder som et genfærd. ‘Visitatoren er kommet.’ Og da skal min far så til eksamen i realitetsprincipper. Hvilket år har vi? Hvem er statsminister? Hvor er du henne? Jeg sidder der, mens han fortæller anekdoter og nyder at have selskab. Jeg prøver hele tiden at gribe ind, at stoppe ham, hviske ham de rigtige svar i øret, som han hjalp mig med mine lektier og trak mig igennem den elendige matematik, jeg ikke forstod. Han svarer. Året er 1920, Stauning er statsminister, han bor hjemme hos sin mor og far.

Han har bestået. Han kan få en plejehjemsplads.

Da jeg står der og pakker hans kuffert, vokser min hånd op af graven af skam. Det er som Kafkas Processen, der ender med, at han får skåret halsen over som en hund, og skammen vil overleve ham … det er mig. Jeg føler mig som en tyv, der plyndrer mit barndomshjem, forråder min far og svigter ham. Jeg har prøvet at forklare ham det hele, men han glemmer det hver gang. Han aner ikke, hvor han skal hen.

… Han sidder der i nummer 122, hvor der ikke bliver gjort nok rent og lugter af tis, og lægen siger ‘det er bare, fordi han er gammel’, og jeg siger ‘han har blærebetændelse’. Lægen tager på ferie, vikaren kommer aldrig. Han sidder der og æder hundeæde sammen med alle de andre, hvor den største underholdning er, når der står flyttekasser foran en dør, fordi endnu en er død. Der kan han så sidde og vente på, at det er hans flyttekasser, der står der en dag.

Og jeg rådner op af skam.

Og jeg begynder at blive rigtig, rigtig vred. Og jeg tænker ‘fuck jer, så giv mig junglekapitalismen, så er det hver mand for sig, så er det den stærke, der overlever, så er der ikke noget pis, så sig det dog, som det er. Så kan jeg lære selvforsvar, giv mig mine penge, så kan I få nogle tørre tæsk og en falsterskalle, og så passer jeg på mig og min kone og mine børn og mine forældre og så passer I jeres’. Hvis han eller jeg bare havde beholdt en større andel af vores skattepenge, så kunne han havde siddet på privat plejehjem ude ved vandet, få dejlig mad og have en storbarmet blondine til at forsøde sin sidste tid.

Men nu sidder han her, og jeg er magtesløs, fordi jeg er middelløs, fordi jeg har overladt mine midler til staten i tryg forvisning om, at de tager over, når jeg kommer til kort, og jeg blev svigtet. Først svigter jeg min far, og så svigter staten mig. Han har betalt sin skat hele sit liv, og hvad har han fået. Jo, først har han fået vakuumpakket industrimad fra et rengøringsfirma, og så et ophold på en menneskelig affaldsanstalt.”

(Collage: Knud Romer; Fotos: Youtube mv.)

Oploadet Kl. 09:57 af Kim Møller — Direkte link24 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/102976/trackback

24 Comments »

  1. Jeg er ked af at skulle sige det, men det er ikke et argument at hans far “har betalt skat hele sit liv”, for det fortier at hans generation samtidig har gældsat Danmark ud over alle grænser.

    Vi sidder i dag med en netto-statsgæld på 400+ milliarder, som vi hvert år betaler 15-20 milliarder til alene i renter. Det er milliarder der – for eksempel – kunne være brugt på bedre ældrepleje.

    Og her ser jeg helt bort fra, at hans generation i årtier har stemt på partier der åbnede op for masseindvandring. Det er yderligere 30 milliarder om året.

    Kommentar by Henrik — 24. juli 2019 @ 10:21

  2. Velkommen til Mohammedanmark.
    Mohammedanmark der giver islamister førsteklasses behandling og tvinger vores egen ældre borgere til at bo i telt eller campingvogn hvis de mister deres bolig.
    Die dumme dänen, folket der er dummere end brugt lokumspapir.

    Kommentar by Piphans — 24. juli 2019 @ 10:25

  3. MÅ GIVE PIPHANS RET. Det er skamfuldt, usselt og forræderisk som de gamle partier behandler danskerne. Men alt for mange danskere har jo stemt sig til at Danmark er blevet en halv- eller trekvart kommunistisk bananstat. Mange af dem vidste dog ikke bedre, efter 5O års hjernevask i skolerne eller af DR, TV og papiraviserne.

    Men stadig er det hæsligt som vi danskere diskrimineres. “Berigerne” er der altid masser af penge til, for de er blevet politikernes kæledyr. Danskerne er der til gengæld ikke råd til at behandle ordentligt.

    Men opfører man sig som stemmekvæg, ender man som malke- og slagtekvæg.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 24. juli 2019 @ 11:15

  4. # 1O.21: Den samlede udgift til indvandring, gratis boliger, gratis møbler, gratis skoler, “integration”, retsvæsen og meget mere, er oppe på ca. 2OO milliarder kr. pr. år. (prøv at gange 1 million med 2OO.OOO)

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 24. juli 2019 @ 11:21

  5. Ak ja de gode gamle dage, hvor folk påtog sig deres ansvar og behandlede deres gamle forældre ordentligt, i stedet for overlade dem til den fæle stats misrøgt.

    Morten Korch har ikke levet forgæves.

    Glemt er alle de ældre, der røg på asyl , fattighjem eller måtte leve i aftægt og spise nådsens brød – hvor sjovt mon det lige har været, når børnene havde deres forældre boende af bitter nødvendighed, ikke for at tilfredsstille en ophøjet gudommelig pligtfølelse?

    Mon de familiære romantikere helt har gjort sig klart, hvor krævende syge og demente mennesker er 24/7?

    Knold Romer har hele vejen talt varmt og inderligt for muslimimporten, og galper bagefter over, hvor synd det er, der så ikke også er råd til, at hans egen far kunne få en ordentlig pleje.

    Ja Knold Romer er oven i købet sur over, hans egen skattekroner er røget i lommerne på de importerede snyltere. Her bagefter ville han gerne selv have beholdt pengene, så han havde råd til at sende sin egen far på privat plejehjem og så skulle alle vi andre betale for de masseimporterede nasserøve, han er så stor fan af. Eller hvem skulle egentlig betale for dine kælemuslimer, Knud Vendekåbe?

    Kommentar by Margrethe — 24. juli 2019 @ 11:34

  6. Det kunne godt lyde som at staklen endelig er kommet til fornuft. Men det er synd at det skulle koste ham hans fars (og egen) ydmygelse før pråsen gik op for ham.
    At give politikere penge er som at give børn slik.

    Kommentar by Nielsen — 24. juli 2019 @ 11:52

  7. Som så ofte før er det først når virkeligheden rammer dem selv at kollektivisterne, globalisterne og internationalisterne får en smule indsigt i den virkelige virkelighed og opdager at det ikke er det luftkastel de har baseret hele der forståelse

    Knud Romer kommer aldrig til at til at bekæmpe dårligdommene, fordi han vil argumentere imod den virkelighed han nys har fået et kort glimt af. Han har nemlig glemt det korte glimt næste gang han gang han snakker i radioen!

    Kommentar by Santor — 24. juli 2019 @ 11:59

  8. DET SIDSTE VALG FOR KORT TID SIDEN, var naturligvis en stor skuffelse for alle som ønsker at bevare Danmark som et ordentligt, fredeligt og civiliseret land. Men der er måske omstændigheder som undskylder vælgerne lidt.

    For det første blev vælgerne bombarderet med alle mulige løgne, klima-svindel og tomme løfter. Mange har ikke kunnet gennemskue propagandaen. F.eks. Maren i kæret og de helt unge vælgere.

    For det andet har mange været i tvivl om det nyttede at stemme på nye partier. Ville det forandre noget, kunne man stole på dem, eller ville de ende som et flop ligesom DF?

    For det tredje er der måske fusket med optællingen af stemmer på NB og Stram kurs. Det kan ikke udelukkes.

    Kommentar by Ole Jensen — 24. juli 2019 @ 12:08

  9. Ja, Danmark befinder sig i et frit civilisationsfald på grund af venstreorienterede parasitter såsom Knud Romer. Han kan glæde sig til han selv bliver gammel og staten tildeler ham den bedste plejehjemsløsning man kan få til den tid: en tom papkasse!

    Kommentar by Hvideplov — 24. juli 2019 @ 12:13

  10. Alt det der had til vakuumpakket mad, kan han godt glemme, supermarkederne har masser af det, vi andre middelklasseborgere spiser det også. Jeg gør i alletilfælde og kan sagten leve med, hvis j når et plejehjem.
    Lad os koncentrere os om det største problem: tis / afføring. De gamle sidder i det for længe og får rigtignok blærebetændelse. Det er et værdighedstab uden lige.
    Jeg har ofte tænkt, at der burde være et lille skema hængt uden for deres dør med angivelse af tidspunkt for sidste skift, som toiletter har rengøringstidspunkter. Måske kunne denne synliggørelse hjælpe.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 24. juli 2019 @ 12:22

  11. Nå, nu viser det sig at jo tidligere patienter smides ud af sygehusene, jo bedre er det for patienterne, iflg. DR. Det er selvfølgelig løgn, men det er nok sandt at der spares nogle penge.

    Klima-propagandaen i DR er oppe i skingre højder. Nu udlægges det som skrækkelige og nye klima-forandringer, at der nu er lige så varmt i Europa som der var for 87 år siden. BZZZZZZZ.

    Så blev der også snakket om fremtidens folkepension. Men ikke eet ord om at hvis indvandringen fortsætter, vil en statsbankerot á lá Venezuela blive mere og mere sandsynlig. Eller tag Sverige hvor den ene kommune efter den anden går fallit i denne tid.

    Kommentar by Ole Jensen — 24. juli 2019 @ 12:30

  12. Exactement!
    Har før gjort mig til talsmand for præcis det samme:
    Vi har indgået en uskreven kontrakt med samfundet om, at hvis vi deponerede vore indkomster hos staten, så fik vi nok lommepenge til, at kunne opretholde tilværelsen, HVIS STATEN SAMTIDIG OVERHOLDT DÉNS DEL AF AFTALEN:
    At sørge for alt øvrigt: Sygehusvæsen, politi, infrastruktur mmm. Samt tage værdigt hånd om os, når vi er udtjente, og ikke længere kan bidrage. VI har overholdt VOR del af aftalen.
    HVAD HAR VI FÅET?
    En hel verden på slæb.
    For de midler, man bildte den danske slavehær ind, ville komme dem til gode i den sidste ende; “Når bare hver især yder sit”
    Men hver især yder jo netop ikke sit i dag.
    Vi har fået en hoben umættelige gøgeunger, der har skubbet de danske spurve ud af reden.
    Det var takken for et langt livs pligtopfyldenhed.
    Tak for lort røvhuller.

    Kommentar by White knight — 24. juli 2019 @ 13:31

  13. Socialdemokraten Jens Okking flæbede også på sine gamle dage, da han opdagede velfærdstaten ikke er til rådighed, når man har brug for den.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 24. juli 2019 @ 16:02

  14. Der mangler et ’s’…

    Kommentar by Michael Sjøberg — 24. juli 2019 @ 17:22

  15. Der er ydermere tale om bevidst had mod de ældre fra mange af de røde politikere.

    Husk at Margrethe Vestager engang sagde at de ældre i stedet for hjemmehjælp kunne få en robotstøvsuger!

    Check selv på nettet. Hun blev belønnet med en EU kommissær post. 2 embedsperioder a 5 år a 4 mio. kr. i løn om året = 40 mio. kr.

    Kommentar by Acharya Tuisto — 24. juli 2019 @ 17:25

  16. Han er generelt noget af det dummeste og mest snæversynede der er i hele landet, en regulær galning.

    Kommentar by LarsB — 24. juli 2019 @ 18:41

  17. Jeg har ofte tænkt, at der burde være et lille skema hængt uden for deres dør med angivelse af tidspunkt for sidste skift, som toiletter har rengøringstidspunkter. Måske kunne denne synliggørelse hjælpe.

    Kommentar by Britta Due Andersen — 24. juli 2019 @ 12:22

    God ide.

    Men fraværet af skemaet viser, hvordan den røde fløj prioriterer. Systemet før mennesket.

    Kommentar by tavsen — 24. juli 2019 @ 19:17

  18. En livsafslutning på plejehjem betyder tillige, at du skal passes af en somalier, en sudaneser, en syrer, en iraker eller en tyrker. Og de kender ikke samfundet fra din tid, kan derfor ikke sætte sig i dit sted. Vi, der bliver gamle, udnævnes ligefrem som en årsag til at få mere indvandring. Vore gamle kroppe er det substrat de nye masser skal vokse på.

    Kommentar by Uno — 24. juli 2019 @ 23:32

  19. Socialdemokratisk visdom: Kan alle ikke få det lige godt, skal alle have det lige skidt.

    Fordi nogle få personer ikke evner at spare op til deres alderdom, så skal (næsten) ingen kunne beholde så mange penge efter skat, at de selv kan spare op. Til gengæld giver staten dem så alle (hvis de er heldige at blive visiteret til det) nogle sparsomme, ligeligt afmålte ydelser som de lige netop kan overleve på, når de får behov for det.

    Det samme princip gælder for hospitalssektoren. Hvis alle ikke få den samme gode behandling, skal alle have den samme dårlige behandling.

    Kommentar by JC — 24. juli 2019 @ 23:42

  20. Hvis det er for sent at redde Danmark fra den fremmede besættelsesmagt, kan man da altid føle en vis tilfredshed, når de tåber der med deres extremistiske godhed har villet redde hele verden, selv bliver ramt af konsekvenserne af deres generøsitet på samfundets vegne. Det gælder uanset om det er dårlig behandling på hospitalet, svigt i pleje af deres gamle slægtninge (eller dem selv), at de bliver ofre for indvandrervold- og anden AEH-kriminalitet, at de ikke kan få pensionen til at slå til, at deres børn får en dårlig skolegang, at deres boligområde rammes af hærværk.

    Kommentar by JC — 24. juli 2019 @ 23:58

  21. Indvandrerne ville sandsynligvis også være kraftigt overrepræsenteret i sygelighedsstatistikkerne hvis man registrerede etnicitet her. De er derfor mere belastende for sundhedssektoren, end den etniske danskere. Årsagerne er flere. De er mere uvidende om sund levevis og forfalder ofte til junk food når de kommer til vesten. Nogle af dem, f. eks. pakistanere, udvikler diabetes i vores del af verden (ca. 1/4 af dem). De får oftere handikappede børn, som følge af fætter-kusine ægteskaber. De bliver sandsynligvis fejlbehandlede i mange tilfælde pga. sprogproblemer.

    Bl. a. derfor bliver der færre penge til gamle etniske danskere, selv om de har sparet op gennem livet via skattebetaling.

    Kommentar by JC — 25. juli 2019 @ 08:36

  22. Det er en misforståelse, at man skulle kunne “spare op” eller “betale forud” for sin alderdomspleje i morgen, via sin skat idag. Det er mere lig et pyramidespil, hvor kun de første indskydere reelt bliver vindere.

    Kommentar by Quark — 25. juli 2019 @ 17:40

  23. Hvis man stadig mener, at man kan “spare op” via skattebetaling, vil jeg lige minde om to bogstaver. L og D.

    Kommentar by Quark — 25. juli 2019 @ 17:41

  24. Quark 17:41

    Lorte?
    Danmark?

    Forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 25. juli 2019 @ 19:52

RSS feed for comments on this post.