28. juli 2019

Farum: Josefine chikaneres af AEH’ere – ‘De har været ved at slå mig ned’, “De er så ubehagelige…”

Politikommissær Anders Schütt fortæller til Lokalavisen, at problemet skyldes at ‘arkitekturen er udformet, så grupper af unge kan virke ret synlige i gadebilledet’, hvad SSP-konsulent Kurt Rytter til BT.dk henfører til ‘infrastrukturen’ med ‘et meget komplekst stisystem’. Der vrøvles om ‘befolkningssammensætningen’, men som man kan se på videoen på BT.dk, så drejer det sig om AEH’ere – Josefine truet med tæv: Jeg vil væk herfra.

“27-årige Josefine Sørensen bor i Farum Midtpunkt sammen med sine to børn. Her har hun boet i seks år, men er desperat efter finde et nyt sted at bo, efter at hun dagligt er vidne til en gruppe unge mennesker, der ifølge hende åbenlyst sælger hash ganske få meter fra hendes husdør.

‘Når jeg kigger ud af min dørspion, så kan jeg se, at de står og sælger hash. Hvis jeg beder dem om at gå, så er de truende over for mig,’ fortæller Josefine Sørensen. …

Jeg har oplevet, at de har været ved at slå mig ned. Det var så grelt, at min nabo måtte sende sine to rottweilere ud for at beskytte mig. Nu ved de, hvem jeg er, og de snakker grimt til mig på gaden. De er så ubehagelige over for mig,’ fortæller Josefine Sørensen

B.T. har været i kontakt med adskillige andre beboere i området. Af frygt for de unge mænd ønsker de ikke at stå frem…. Flere af dem fortæller desuden, at børn i området ikke må gå ud om aftenen af frygt for de unge mænd.

… Det hele kulminerede, da hun en dag så naboens søn gå med det, der ifølge hende var en pistol i hånden, i hendes opgang.”

(Farum Midtpunkt, se evt. tidligere post; Foto: Maps)

Oploadet Kl. 17:16 af Kim Møller — Direkte link58 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103100/trackback

58 Comments »

  1. “unge” haha…landsforrædersegmentet peaker disse år

    Kommentar by Torsten — 28. juli 2019 @ 17:25

  2. Hverdagsterror i Tyskland. 60 mænd af nordafrikanske afstamning skaber kaos i badeland
    https://www.rtl.de/cms/nach-erneuter-randale-duesseldorfer-rheinbad-fuehrt-ausweispflicht-ein-4378619.html

    Kommentar by k. m. — 28. juli 2019 @ 17:30

  3. Har den små Josefine stemt på Stram Kurs?, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 28. juli 2019 @ 17:37

  4. Farum Midtpunkt er et mikro-bevis beviset på, at grænser og bevogtning ( = grænsekontrol) er nødvendigt for opretholdelse af et civiliseret og sikkert samfund.

    Farum Midtpunkt er bygget i midt 70-erne – med rigtig gode og lyse lejligheder.
    Efter min erfaring er Farum Midtpunkt beviset på, at troen på det altid gode og “humanistiske” og sociale menneske desværre ikke kan lade sig gøre.

    Farum Midtpunkt beskrives ganske rigtig jfr. Fortællingen skrevet af Vibeke Andersson Møller:

    I Farum Midtpunkt stræbte Fællestegnestuen efter at give tidens nye, store boligbebyggelser en høj arkitektonisk kvalitet og gode rammer for beboernes sociale liv. En af hovedpointerne i “tæt-lav byggeriet” er netop at understøtte fællesskabsfølelsen, og det er, hvad Farum Midtpunkt går ud på. Alle husene har et indre gangstrøg, der giver adgang til lejlighederne. Gangstrøgene har små pladser, som er tilstrækkeligt store til at fungere som fællesrum. Bebyggelsen lægger desuden lokaler til en række fællesfaciliteter, så fællesskabet bliver en integreret del af dagligdagen. Al parkering er desuden placeret i en etage under terrassehusene, så områdets udearealer er friholdt for biler.

    Desværre giver alle de åbne gangstrøg og parkeringskældre bo-og redepladser frit spil for bander o.l. Der mangler grænser og kontrol.

    Bevar grænsekontrollen !

    Kommentar by Oppenheimer fan — 28. juli 2019 @ 17:47

  5. Sådan er det vist mange steder i Danmark. Politiets løsning er, at folk jo bare kan flytte.

    (Kræver login).

    https://www.berlingske.dk/samfund/moed-beboerne-paa-uroplaget-gade-paa-noerrebro-vi-har-nu-opgivet-ret-meget

    Kommentar by Larsen — 28. juli 2019 @ 17:47

  6. Men vi har en nultolerance over for hærværk, vold og hashsalg….. åh christ hvor lyder det dumt. Find pengene og flyt… bare flyt, det bliver aldrig bedre.

    Kommentar by Flaskeposten — 28. juli 2019 @ 17:50

  7. Ud med rakkerpakket.

    Kommentar by Ewing — 28. juli 2019 @ 17:51

  8. Næste gang hun ser de handler stoffer så ring til politiet og lad dem ordne det, det er det vi betaler dem for!

    BTW, flyt så hurtigt som muligt, Josefine.

    Kommentar by Santor — 28. juli 2019 @ 18:02

  9. Og hvad siger så ordensmagten til det, fraværende som altid, vel.

    Kommentar by LarsB — 28. juli 2019 @ 18:04

  10. ALLEREDE I 2oo1, da grænsekontrollen blev ophævet på EUs foranledning, virkede det dumt, skørt og kortsynet at lade grænsen være som en åben ladeport. Og nu 2o19 hvor EU, Joy Mogensen fra S, Morten Østergaard fra R og Uffe Elbæk fra bøsse-partiet vil have den midlertidige kontrol væk, ligner det idioti og ondskab. Nogle politikeres afstumpede ligegladhed med deres eget folk og land burde medføre anholdelse og fængsling.

    Kommentar by TP — 28. juli 2019 @ 18:12

  11. Efter en masse ture ud i det danske sommerland og besøge provinsbyer og små flækker, mener jeg næsten slaget er tabt. Sidste mulighed for et tålelig liv er gatede communities

    Kommentar by DS — 28. juli 2019 @ 18:12

  12. BEMÆRK AT BYGGERIET i Farum Midtpunkt var et godt byggeri, opført af private. Men ellers har der vist været meget langt mellem gode byggerier beregnet til danskerne, til en rimelig husleje. Ingen regeringer siden 2ooo har gidet bygge til fordel for almindelige danskere. Hvorfor priserne i København og vid omegn er tårnhøje. Der er i dag stor mangel på gode boliger i store dele af landet. Og til de fleste har afrikanere og arabere FORTRINSRET!

    De fleste politikere er noget tumpet, korrupt og amoralsk krapyl. Der pisser både på de menige danskere, politiet, forsvaret, hjemmeværnet, skatteborgerne, skolelærerne, patienterne, de pårørende, lægerne, sundhedspersonalet, lejerne, ejerne, bilisterne, forældrene, børnene, arbejdsløse, fraskilte, hjemløse, voldsofre, de gamle og mange andre.

    Christiansborg er blevet uduelighedens og ondskabens højborg.

    Kommentar by TP — 28. juli 2019 @ 18:28

  13. Kommentar by TP — 28. juli 2019 @ 18:28

    Der er ikke noget, der hedder privat ejendom i Danmark. Man kan købe brugsretten, hvor man så bor til leje hos staten mod ejendomsskatter og risiko for ekspropriation, hvor de alene fastsætter din “erstatning”. Dertil kommer byggetilladelser, lokalplaner og servituter. Selv et brændeskur, skal statens kommunalbestyrelse forhåndsgodkende. Måske forøger det den ejendomsværdi de alene fastsætter og dermed din husleje (ejendomsskat).

    For almen nyttige boligselskaber som KAB’s ejendomme, som du henviser til, er indgrebet endnu større. Statens kommuner anviser mindst 25% af alle deres lejemål ved lov – dem har selskabet ingen råderet over. Dertil kommer, at selskabets visitering er underlagt love og regler, som staten fastsætter.

    Hvis du vil have privat ejendom, så bor du i et forkert land.

    Kommentar by Fascist — 28. juli 2019 @ 18:36

  14. Nå, ja, jeg tænkte på Bøje Nielsen som opførte en del byggerier i Farum og omegn mv. Men her var også et boligselskab indblandet, og Bøje var vist ikke med i dette byggeri af ca. 16OO boliger. Læs iøvrigt bogen “RØVRENDT” om hvordan en kvindelig dommer og en flok advokater fik Bøje ned med nakken på uretfærdig vis. Han blev erklæret konkurs, selvom han var fuldt solvent. Advokaterne/juristerne tjente mindst 4O millioner kr. på transaktionen. Nok en hel del mere.

    Hvad brændeskure angår, viser det jo hvor latterligt overadministreret og bureaukratisk et land Danmark er blevet.

    Kommentar by TP — 28. juli 2019 @ 18:52

  15. Muhamedansk buschauffør på spil i Malmø!?!?

    Fredag eftermiddag skulle 19-årige Amanda Hansson tage bussen i Malmø. Men hvad der så skete, kom helt bag på hende.

    Da hun trådte ind i bussen, nægtede buschaufføren hende adgang. Ifølge Amanda fik hun at vide, hun var alt for letpåklædt.

    Det skriver flere medier om, heriblandt Expressen, SVT Nyheter, Aftonbladet og lokalavisen Sydsvenskan.

    Allerede fredag aften bragte lokalavisen Sydsvenskan historien.

    Amanda Hansson fortalte, at hun var iklædt shorts og en top, fordi det var 27 grader.

    Sexistisk lort
    – Jeg var rasende, og jeg blev meget fornærmet.

    – Buschaufføren mente, at jeg viste for meget ‘hud’, og derfor kunne jeg ikke komme med, siger hun til mediet.

    Ifølge Amanda Hansson forklarede buschaufføren, at det var del af virksomhedens regelsæt, at hvis man viste for meget hud, så kunne man blive afvist.

    Har den små Amanda stemt på Sverigedemokraterna?, forbyd islam i Sverige og forbyd islam i Danmark

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 28. juli 2019 @ 19:11

  16. Ja, der vrøvles og der vrøvles

    Kommentar by Johnson — 28. juli 2019 @ 19:24

  17. Fra sverige
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/19-aarige-amanda-blev-smidt-af-bussen-hun-var-for-letpaaklaedt/7728811

    Kommentar by Anonym — 28. juli 2019 @ 19:33

  18. Farum Midtpunkts fine, veldisponerede boliger var fra 1970’erne og nogle årtier frem populære blandt den lidt jævnere del af venstrefløjssegmentet. Pædagoger, skolelærere osv.

    Mange af dem er nu døde af alderdom, og de fleste overlevende er nok flygtet. Tilbage står en stinkende ghetto, som danske skatteydere betaler for.

    Kommentar by Crass Børsting — 28. juli 2019 @ 19:43

  19. Det er sigende, at de græske ord ethnos og ethos har samme rod. Ethnos er folk af éns egen slags, ethos er et sådant folks skikke. ”Etik” betyder opførslen hos folk, der er som én selv. Der findes ikke nogen etik løsrevet fra folket, fælles for alle folk. Har man ikke gidet sætte sig ind i dette intellektuelt, må man erfare på den hårde måde, at andre folk grundlæggende har en anden etik. Vore løftede pegefingre siger dem intet.

    Kommentar by Peter Neerup Buhl — 28. juli 2019 @ 19:44

  20. Fint at hun vil væk men disse historier kommer fra flere og flere steder. Hvor vil hun snart flytte hen? Hvad med at stemme på at løse problemet i stedet? Da dette er så mange steder efterhånden, kan det ikke engang være nær alle de påvirkede der stemmer Stram Kurs.

    Kommentar by Winged Hussar — 28. juli 2019 @ 19:51

  21. “Politikommissær Anders Schütt fortæller til Lokalavisen, at problemet skyldes at ‘arkitekturen er udformet, så grupper af unge kan virke ret synlige i gadebilledet’”
    Åhh gudskelov, at det er arkitekturen som er problemet – ikke Morten Østergaards kerne vælgere.

    En opfordring til Josefine: Stem nu NB, eller Stram Kurs ved næste valg.

    Kommentar by centerpoint — 28. juli 2019 @ 20:06

  22. Tjah…har de stemt på Radikale. Sosserne, SF, enhedslisten, Venstre og Konservative, SF for ikke at tale om Alternativet….har jeg sgu kun ondt af børnene….Allahs Facistiske Aktioner (AFA) må man sgu regne med i multikultiparadiset …(Det sgu bare et spørgsmål om -integration—ho hoho).Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 28. juli 2019 @ 20:20

  23. Oppenheimer Fan – 17.47. Tak for din henvisning til Fællestegnestuens idegrundlag for Farum Midtpunkt. Som ung arkitektstuderende var jeg på en fællesekskursion derud – bl.a. sammen med nogle unge lærere, som havde været med til at projektere byggeriet.

    Men allerede i 1978 var de smukke, humanistiske idealer udsat for den ubehagelige virkelighed i form af hærværk, graffiti, beboere med massive druk- og misbrugsproblemer – foruden de utallige byggeskader, som det eksperimenterende modernistiske terrassebyggeri førte med sig.

    Men der var selvfølgelig (endnu) ikke problemerne med “Ørkenens sønner” som tilsyneladende er i stand til at ødelægge alt og skabe kaos, hvor end de huserer!

    Kommentar by MKM — 28. juli 2019 @ 20:27

  24. Det kan undre at 24nyt.dk kræver masser af log-ins? Hvad kan 24nyt.dk eller andre bruge dem til? Og hvorfor blev stifteren Jeppe Juhl smidt ud?

    Kommentar by TP — 28. juli 2019 @ 20:33

  25. Vi velkommer Josefine i vor midte.
    Det MÅ da være konklusionen.
    HAR beboet i “Rustenborg” i sidste halvdel af 80’erne.
    Allerede dengang var der ballade.
    Dominerende perkeryngel – og hærværk og tyverier fra parkeringskælderen.
    Fedt, at møde sin bil en søndag formiddag, hvor man er på vej til et arrangement, klodset op på 4 plastkasser fra Enigheden, hvor hjulene skulle ha’ været! Så fedt.
    Arven efter Brixtofte er gaven, der bliver ved med at give – også længe efter han er stemplet ud/ hældt tilbage på flaskerne, husk panten!
    Han ku’ ikke få nok – hverken af tyrkere – eller “den med tyren”.
    Aaaah! Det passer så heller ikke rigtigt.
    Det var Petrus han ikke ku’ få nok af.
    Rustbunken var ikke billige lejemål.
    Imponerende derfor, at denne araberlandsby – eller rustne affaldscontainer i overstørrelse, i dag er overbefolket med lav IQ individer, der er SÅ meget ved muffen, wink! wink!.
    “Den arbajsgiver Sjasen lonner got, nu om da'”
    Det hér, er sgu værre en the worst fucking nightmare – dem ka’ man da i det mindste vågne op fra.

    Kommentar by White knight — 28. juli 2019 @ 20:35

  26. # DS, 18.12…. ja, men selvom der oprettes særlig bevogtede bolig-områder, bliver det da ret trist hvis man ikke længere kan tage på indkøb i byen, på ture til skoven eller stranden, lade børnene cykle eller spille fodbold osv., uden at der er pansrede biler og bevæbnede livvagter med. Og alle de menige danskere som ikke har råd til livvagter og pansrede limousiner, hvad skal de gøre?

    Mon ikke det besatte multi-kulti Danmark som forræderiske politikere og journalister er ved at skabe, bliver et helvede for 98% af danskerne?

    Kommentar by Ole Jensen — 28. juli 2019 @ 21:02

  27. Var ved at flytte dertil for et par år siden. Nyrenoveret blok, fremvisning med masser af interesse. Vi satte os ned i det centrum der er i Farum midtpunkt bebyggelsen, fede legepladser som har kostet kassen. Min kæreste blev bevæget og ked af det og bemærkede overfor mig at vores to hvide børn var de eneste, blandt brune og sorte. Vi valgte ikke at flytte.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 28. juli 2019 @ 21:05

  28. I øvrigt husker jeg også de fælles gangstrøg og ikke mindst de dertil knyttede fællesrum i Farum Midtpunkt.

    Engang jeg var inviteret til fest derude med nogle jurastuderende endte jeg i omtåget tilstand i et af de fælles puderum med Birgit, som jeg ikke kendte – men som var en rigtig sød pige fra Allerød (med store b……), som forførte mig (og jeg gjorde næsten ikke modstand).

    Desværre fattede jeg ikke, at hun var en af dem, man skulle have satset mere på, men jeg tåbe skulle nå mindst 20 piger mere, før end karrieren som socialdemokratisk skaffedyr med hentehår og onsdagssex truede.

    Salmonsens Konversationsleksikon på 26 bind kom i mellem os – jeg var mere optaget af at læse i det end at “ordne hende” på briksen, når hun besøgte mig på Grønjordskollegiet. Hold kæft, hvor åndsvagt!

    Jeg håber, hun har et godt liv, trods alt.

    Kommentar by MKM — 28. juli 2019 @ 21:26

  29. Kan godt forstå hun vil væk fra den rygende bunke kulturberiger lort.

    Kommentar by Anonym — 28. juli 2019 @ 21:42

  30. TP — 28. juli 18:28

    Blot til orientering: Farum midtpunkt Matr.nr. 15z Farum By, Farum, er opført (1972 til 1975) som socialt boligbyggeri – Bebyggelsen har aldrig været ejet af private investorer – Betegnelsen Socialt Boligbyggeri lød ikke alt for smart og blev ændret til Alment Boligbyggeri og senest blot til Almene Boliger.

    Selve Opførelsen af den type boliger sker på privatkapitalistiske vilkår. Således efter princippet om udbud/efterspørgsel – Den billigere husleje opnås gennem finansieringen. Betaling af renter- og afdrag, til kreditgiver, sker ved at tilføre massive tilskud fra staten.

    Opførelse af disse boliger finder stadigt sted, men havde sin storhedstid fra sidst i 1930-erne og frem til slutningen ag 1990-erne, hvor den lave rente på boliglån har gjort det muligt for private investorer at konkurrere med det statssubventionerede byggeri.

    Kommentar by T. Flodur — 28. juli 2019 @ 21:44

  31. MSM @21.26
    Hende Birgit husker jeg godt…hun var ret sød og ganske rigtigt med fine altan kasser. Tror også hun nævnte ham fyren med leksikon er engageret g, men der var nu ikke derfor hun slog op, hun var mildt sagt utilfreds med aldrig at kunne mærke dig :-)

    Kommentar by redneck — 28. juli 2019 @ 21:49

  32. Hey, der står jo ikke noget om de unge menneskers etnicitet, så nu skal vi ikke lade vores fordomme og racisme løbe af med os … ok, just joking :-)

    Kommentar by HN3 — 28. juli 2019 @ 21:59

  33. TV 2 fik smadret deres bil i Farum Midtpunkt, da de skulle optage et eller andet, af frustreret unge mænd som det hedder nu om dage. Farum midtpunkt er totalt ødelagt og der bliver flere og flere steder af den slags. Hvis vi ikke gør modstand og gør oprør mod de tåbelige politikere er det sket med os.

    Kommentar by IES — 28. juli 2019 @ 22:31

  34. Læs koranen og bliv viis.
    Det står der alt sammen.

    Kommentar by Bastardo — 28. juli 2019 @ 22:53

  35. Man skulle vel synes at disse “grupper af unge” skal udvises af Danmark. De er ødelæggende for landet og dets befolkning og har retteligt intet at gøre her. Eller nogen andre europæiske lande for den sags skyld.

    Kommentar by Nielsen — 28. juli 2019 @ 22:57

  36. Kurt Rytter er ikke SSP konsulent, men fra KAB. Det han siger er helt lavpraktisk, at det er nemt at sælge hash i Farum Midtpunkt pga. bebyggelsens opbygning: “Men infrastrukturen, der er i området med et meget komplekst stisystem, er velegnet til at distribuere hash, så det er nemt at slippe væk derfra.”

    Kommentar by Odo — 28. juli 2019 @ 22:58

  37. 23. TP
    Ikke andet end der er formange der læser 24-Nyt.

    Kommentar by Charles Nielsen — 28. juli 2019 @ 23:04

  38. Bastardo — 28. juli 2019 @ 22:53:

    Helt enig!
    og skulle nogen nyttige idioter påstå, at teksterne i Fandens Voldsmanual (KOranen) kun følges af de færreste / ikke er tidssvarende / kun følges af ekstremister/radikaliserede / ikke gælder den flinke grønthandler / andet, så kan de lige læse lidt nutids information til muslimer i Danmark her:

    http://www.danskkultur.dk/bog/Erobring.pdf

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. juli 2019 @ 00:36

  39. # 31 kl. 22.31: Det har du ret i, men TOP-LAGET i alle de gamle partier, DF inklusive, består udelukkende af hårdkogte pampere. De ser ud til at være fast besluttede på at nedlægge Danmark og udlevere vi danskere til vold, mord, terror og undergang. Og da danskerne tilsyneladende er de sløveste og mest hjernevaskede borgere i Europa (sammen med svenskerne), får politikerne sikkert nemt ved at fremture til den bitre ende, hvor det danske folk bliver fordrevet eller udryddet.

    Kommentar by Ole Jensen — 29. juli 2019 @ 00:40

  40. k. m. Fremover link venligst til , vores patriot venner.
    http://www.pi-news.net/2019/07/duesseldorf-60-nafris-wollten-rheinbad-uebernehmen-raeumung/

    Kommentar by dan hansen — 29. juli 2019 @ 00:43

  41. TP — 28. juli 2019 @ 20:33
    Charles Nielsen — 28. juli 2019 @ 23:04

    At der er blevet login på 24nyt, er nok fordi for mange ikke selv følte sig kaldet til, at lægge en skærv i kassen, som tak for brug af sitet.

    – 33kr. pr. måned og der er fri adgang.

    Vil vi have alternativer til MSM, må vi nødvendigvis støtte dem økonomisk. Til sammenligning kan jeg fortælle, at et abonnement på NJ kostede 275kr. pr. måned, da jeg opsagde mit for nogle år tilbage.

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. juli 2019 @ 01:06

  42. Ps: Når politikerne kan ødsle HALVDELEN af statsbudgettet væk på masseindvandring og fjollede projekter, = ialt ca. 55O MILLIARDER KR., så forstår jeg ikke hvorfor man ikke har ladet bygge en masse boliger til danskerne, så de ikke behøvede at blive flået af tårnhøje huslejer i spekulations-byggeri. Regnes skatter, huslejer, bøder, afgifter, gebyrer og moms sammen, er vi nok det mest udplyndrede folk i verden. Alligevel nedskæres og forringes infrastrukturen, sundhedsvæsnet og den sociale velfærd m.m. med korte mellemrum.

    Der havde været penge nok til boligbyggerier m.m.m., hvis man ikke fråsede så mange milliarder væk på pjat og tåbeligheder. Og nu vil de også til at bruge astronomiske beløb på co2. :(

    Kommentar by Ole Jensen — 29. juli 2019 @ 01:06

  43. PS

    At lægge en 2 krone som tak for lån er vel ikke for meget, hvis man ønsker at komme igen?
    I øvrigt er det helt naturligt i mange andre situationer. Andre ville måske kalde det anstændig adfærd.

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. juli 2019 @ 01:15

  44. Læs JP-Jalvings sidste nye åbne brev hos JP.

    Kommentar by Ole Jensen — 29. juli 2019 @ 01:44

  45. Alt er relativt, var der engang Ein mand der formulerede.
    Set ift. huslejepriser i dag, kan det godt ske lejen i Farum Midtpunkt er rimelig.
    Mener vi gav 5-6k.md i 1985 for ca.100m2. Det forekom mig ikke billigt. Og med de store lejligheder derude i to etager, var lejen i omegnen af de 10k. dengang.
    Aner ikke hvad de samme lejemål koster i dag.
    Det gør de nuværende beboere sikkert heller ikke.
    Da det formentlig er Mor Danmark, der afholder hele “festen”.

    Kommentar by White knight — 29. juli 2019 @ 06:00

  46. White knight — @ 06:00
    Jeg er en af dem der har boet i Midtpunktet, indtil omkring 1983. Vi boede i en af de sidste blokke i Birkhøjterrasserne. Vores lejlighed var en af dem i eet plan på ca. 124 m² med to badeværelser, og lejen var til sidst lidt over 6000 kroner.
    På de forskellige Penges-Værdi-websider svarer dette beløb til lidt over 14.000 kroner i vore dage.
    http://oldmoney.dk/index.php
    Det var KAB i Vester Voldgade i København der stod for vores lejemål, men jeg mener at huske af AAB stod for lejemålet i nogle af de andre blokke i bebyggelsen.

    Der var igen blevet varslet nye huslejeforhøjelser, med det resultat at mange begyndte at fraflytte, og f.eks. den blok vi boede i, endte med at være halvtom.
    I stedet flyttede der det der dengang blev kaldt “fremmedarbejdere” ind i disse store dejlige tomme lejligheder. Disse “udlændinge” var arbejdsløse og havde dermed ingen problemer med huslejen, og de begyndte hurtigt at blive i overtal i blokken vi boede i.

    Hærværket på bilerne i de store dejlige parkeringskældre steg voldsom, så til sidst måtte jeg parkere bilen nede ved butikscentret efter arbejdstid, og gå det sidste stykke hjem. Og lyden af koranen der blev afspillet på de små kassettebåndoptagere i området plagede, hver gang man satte sig ud på sin store dejlige terrasse en søndag eftermiddag.
    Så for vores vedkommende havde vi efterhånden ikke andre muligheder end også at flytte.
    Vi flyttede i et lille hus uden for København, og fik næsten halveret vores boligudgifter.
    Så allerede for 35 år siden begyndte indvandrerproblemet at blive ganske alvorligt.

    Kommentar by Henning Jensen — 29. juli 2019 @ 07:15

  47. Vedrørende Henning Jensens indlæg, den 29. juli 2019 / 07:15

    Det næstværste ved den boligsituation som du beskriver i begyndelsen af 1980´erne er, at forholdene blev som de blev på grund af vælgernes slaphed og ligegyldighed.

    Det værste for mig det var (og er), at så mange vælgere både stemte og stadig stemmer på fx. Socialdemokratiet og lignende politiske kloner, som nu gennem flere årtier klart og tydeligt har vist, at det er den slags samfund, som de kæmper for.

    Forstå det, hvem som kan.

    https://fremskridtdk.wordpress.com/2008/09/09/ghetto-olsen-lancerer-ny-gaestearbejderpolitik/

    Kommentar by Karsten Lund — 29. juli 2019 @ 08:10

  48. Politikommissær Anders Schütt fortæller til Lokalavisen “Det er på grund af arkitekturen at der er krig, fattigdom og kaos i libanon ,syrien, afghanistan, irak, bangladesh, pakistan og hele afrika !!! “

    Kommentar by Danskeren — 29. juli 2019 @ 08:27

  49. Vi må blot konstatere, at de største sociale bolig-områder i vores største byer er og bliver fortabte. Vi kan vedblive med at nedrive de kommende ghettoer, men vi kan ikke hindre de muslimske borgere at bosætte sig i nærheden af hinanden. Vi har som samfund tabt allerede nu, hvor de muslimske borgere blot udgør omkring 10-15 procent af den samlede befolkning.
    Vi bliver et delt samfund i fremtiden. Det kan ikke hindres. Vi skal i fremtiden indordne vores samfund derefter og forsøge at begrænse den voldsomme vækst der er i befolkningstallet for muslimer. Vi skal erkende, at muslimer ikke ønsker at leve som os, ligesom de ikke ønsker at dele vores værdier og normer. Først når dette er erkendt af vores naive og uvidende politikere og meningsdannere, kan vi komme videre med at få løst problemerne.

    Problemerne med de unge horder af muslimske drenge og unge mænd står ikke til at løse som det er nu og her. Der er ikke politisk opbakning til det. Hvis det skal løses reelt, vil det ikke ske på en særlig human måde. Som Nye Borgerlige foreslår, skal første gangs lovovertrædere udvises med det samme. Hvis vi nu tænker os, at så snart en unge muslimsk dreng under 18 år begår en kriminel handling, så bliver hans forældremyndige og deres andre børn udvist her og nu. Får lov at pakke, op i bussen og ud til lufthavnen her og nu med en enkeltbillet til deres hjemstavn. Den effekt det vil have vil være voldsom præventivt og vil omgående sætte en naturlig begrænsning for de mange voldsomme overfald, begået af unge muslimske mænd, vi daglige ser rundt om i Danmark.

    Der skal nul-tolerance til over for dette uhyre.

    Kommentar by Erik Skifter — 29. juli 2019 @ 09:10

  50. # K.LUND kl. 8.1o: JA, DET KAN VÆRE SVÆRT at forstå at danskerne er blevet et folk som på selvmorderisk vis søger sin egen og landets ødelæggelse. Et par små brikker til en “forklaring” kan måske være at massemedierne og partierne alle er infiltreret af og fyldt op med typer som er uden moral og som kun tænker i egoistiske og kortsigtede baner. Med den virkning at læsere, lyttere og seere i årevis er blevet udsat for alle mulige løgne og fortielser……. mens alle som har forsøgt at forbedre danskernes situation og vilkår er blevet hetzet og politisk forfulgt. Som Glistrup, Ninn Hansen og adskellige andre. De var vist udsat for juridisk humbug i betydeligt omfang.

    Måske kan det ikke være anderledes. En stor del af enhver befolkning er jo godtroende, naive, uvidende eller smådumme, som hopper på enhver løgn, bare den er stor nok. Og der er de top-egoister som ikke tager hensyn til andre end sig selv. Hertil kommer de skøre, forskruede eller bindegale. Eller de korrupte og tyvagtige som kun tænker på at rage til sig.

    Hvordan kan man forklare at mange danskere stadig støtter kommunistiske og fascistiske partier, bare fordi de kalder sig humanister, socialister, borgerlige eller liberale? Kommunisterne har terroriseret og myrdet millioner af fredelige og harmløse mennesker, det er ikke længere nogen hemmelighed. Og alligevel er der stadig mange som er begejstrede marxister og rødfascister. Og brune fascister er der også en del af i partierne. Og nu vil de overfylde Danmark med sorte fascister i form af fanatiske og blodtørstige islamister fra fjerne afrikanske og arabiske lande.

    Det forbliver nok en gåde at så mange politikere og journalister saver ivrigt i den gren de selv sidder på. Den dag islamisterne føler de er mange nok, bryder helvede løs, og der vil blive indledt en nådeløs klapjagt på alle kommunister, kristne, ateister, nihilister, bøsser, “vantro”, “urene”, lesbiske kvinder samt alle og enhver som ikke falder i fanatikernes smag. Se blot hvad der er foregået af grusomheder og vilde udskejelser i Syrien, Irak, Iran og en lang række afrikanske lande.

    Af uransagelige grunde foretrækker de fleste radikale, skabsradikale samt rødkålshoveder plus bøsser og feminister barbari frem for civilisation. De ønsker at afrikanisere og islamisere Danmark, selvom det vil føre til “svenske” tilstande med vanvid, terror og massedød. I Sverige er snesevis af bøsser allerede blevet lemlæstet eller myrdet, og tusinder af kvinder er blevet overfaldet og mishandlet. Og påsatte brande, skyderier, knivstik, hjemmerøverier, gaderøverier og mord er blevet så almindelige, at man tror det er løgn.

    De danske vælgere synes ikke at forstå hvad der foregår. Men når man snydes, svigtes, forrådes, indoktrineres og hjernevaskes af alle de forskellige medier og partier m.m., så er det jo heller ikke let at være vælger.

    Og hvis man yderligere bliver udsat for EU-fjernstyring og evt. også valgfusk, hvor meget er der så tilbage af demokratiet?

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. juli 2019 @ 09:26

  51. Indtil slutningen af 1970’erne var Farum Midtpunkt (kaldet Rustenborg i folkemunde – dengang i hvert fald) et meget mondænt sted at bo. Kæmpelejligheder og store terrasser til hver lejlighed og masser af fællesarealer. Kort sagt et lækket boligområde – og det var især et sted for middelklassen m.fl. – Havde selv nogle venner, der boede i Patholmterrasserne – og jeg må indrømme, at jeg var lidt misundelig på deres boliger. Masser af kendeisser boede her også bl.a. Helle Degn, kan jeg huske – og der var masser af fællesskab – og -ånd i bebyggelsen. Lejlighederne var lidt dyre, så der stod en del tomme – og lige pludeselig fandt Københavns Kommune ud af det – og “eksporterede” deres sociale klienter hertil ved at betale deres indskud. Og i takt med at de “sociale tilfælde” flyttede ind i den ene ende af Farum Midtpunkt – så flyttede de oprindelige beboere ud i den anden ende – og sådan foregik det i en periode. Så skete der jo det, vi alle ved – efter 1983 og den lempelige udlændelingelov var vedtaget – så stod der jo lige pludeselig en flok muslimer med krav på bolig – også i Farum – og i takt med at de flyttede ind i den ene ende, så flyttede en stor del af danskerne ud i den anden ende – akkurat som i Gellerup, Vollsmose, Mjølnerparken og Motalavej i Korsør – bare for at nævne nogle få af de nu mange indvandrerghettoer i Danmark. Sidstnævnte boligområde var også et fantastisk sted – min broder boede der i en årrække – og nu tør man næsten ikke nærme sig stedet af frygt for at blive slået ned eller det der er værre.

    Sådan er mange fantastiske boligområder rundt om i Danmark – oprindeligt bygget til danskere – nu “besat” af hovedsagelig arbejdsløse muslimer – hvis eneste bidrag til samfundet er vold, trusler, ballade, dovenskab og en helvedes masse unger – samt massivt træk på de offentlige kasser. Jo – her går det godt fru Kammerherreinde – her går det godt – her går det godt.

    Kommentar by Jørn Kjær — 29. juli 2019 @ 09:36

  52. Send perkerne hjem og lad lortet ruste op.
    Stram Kurs 90 mandater eller undergang.

    Kommentar by Piphans — 29. juli 2019 @ 10:46

  53. Farum Midtpunkt var oprindelig et arkitektonisk prestigebyggeri tiltænkt vellønnede middelklassefolk. Farum har en attraktiv beliggenhed ved Furesøen og Farum sø og er tæt på skovområder. Så det er hverken byggeri eller omgivelser der er noget galt med. Lejlighederne er så store at de egner sig til muslimske storfamilier, og desuden så dyre at man helst skulle have masser af børnepenge og boligsikring for at flytte derind. Idag er området forvandlet til en berberlandsby og er ødelagt for etniske danskere. De tåbelige politikere som vi selv har valgt, har virkelig dummet og skabt problemer af voldsomme dimensioner. Problemer som vil formørke livet i Danmark i generationer fremover. Støt Stram kurs og RP.

    Kommentar by JC — 29. juli 2019 @ 12:06

  54. PS: Nu blev Helle Degn nævnt ovenfor. Hun var een af de FEMINISTER og PLADDERHUMANISTER som gik ind for masseindvandring. Den enkleste forklaring på hvorfor Danmark ligner Sverige mere og mere, er måske at når et samfund feminiseres, bliver det svagt og kortsynet. Sverige er nu i frit fald, og hele Europa er svækket og destabiliseret. Feministerne og politik-kvinderne tror selv at de forstår alting, men sandheden er at hvad angår indsigt, logik og overblik, er de stærkt retarderede.

    Lefleriet for feministerne og de politiserende kvinder er en alvorlig fejl fra mændenes side. De lader sig narre af at en del feminister ser godt ud, eller taler flydende, selvom de er tåber eller fantaster.

    Se dog Merkel, Mogherini, Ursula Leyen, Joy Mogensen, Mette F, Pia Dyhr, Sofie Carsten, en række svenske ministre og mange, mange andre feminister/kommunister/pladderhumanister, som alle har haft en negativ og katastrofal indflydelse på den førte politik.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. juli 2019 @ 12:33

  55. Farum VAR et rent smørhul for mindre et halvt århundrede siden.
    Et smukt, roligt og idyllisk sted med sø og skov, – ikke langt fra Kbh.
    At man ku’ smadre det så eftertrykkeligt, er helt utilgiveligt. Og så tilmed dele ud af det bagefter, til individer der ikke en gang påskønner det. Det er da ligetil en HOPLA-nål.
    Der er forrædere i blandt os – anført af ridefogederne på Borgen, der vil ha’ os helt tilbage til den sorte middelalder.
    Ka’ vi ikke bare nøjes med, at gå tilbage til 1789-1799?
    Ja, rigtig gættet i satans 5.kolonner! –
    DEN FRANSKE REVOLUTION!

    Kommentar by White knight — 29. juli 2019 @ 13:02

  56. Alexander Beaumont 12:33
    Ja,foruden Helle Drengen er bisk, hun er bisk..hun er lesbisk. (Bare spørg Søde Birthe)
    Helle Dreng (jeg er ordblid) har skam BANKO på hele pladen! Det bli’r ikke “bedre”.

    Kommentar by White knight — 29. juli 2019 @ 13:10

  57. Rettelse:
    “Kjære Birthe”.
    Vi ka’ ikke risikere, at folk går rundt og tror, det er vores allesammens voksenble: Birthe Røv H.

    Kommentar by White knight — 29. juli 2019 @ 13:14

  58. De idiotiske politikere som befolkningsflertallet har stemt til magten, har ødelagt den almene boligsektor ved at fylde den op med uciviliserede nassere fra Afrika og Mellemøsten.

    Socialdemokratiet var engang garanten for at den almindelige danske arbejder kunne få en god og billig bolig. Det samme Socialdemokrati har været bannerfører for den åbne dørs generøse politik: Bare kom til Danmark, og få et liv i luksus og gratis uddannelse til dine mange børn. Danskerne er så gavmilde og vil gerne hjælpe alle mennesker i hele verden til et lige så godt liv som de selv.

    I dag ser vi så at alle etniske danskere der har råd køber en ejerbolig og skyr den almene boligsektor. Kun de stakler der ikke har råd må blive boende i den danske udgave Mogadishou eller Gaza. Af samme årsag er ejerboligmarkedet så presset at priserne stiger til skyhøjt niveau. Socialdemokratisk politik i fuld udfoldelse.

    Kommentar by JC — 30. juli 2019 @ 00:01

RSS feed for comments on this post.