29. juli 2019

MSM: Ansøgers køn er opgjort via CPR, så derfor ‘forekommer der ikke andre køn’ end kvinde og mand

P1 genudsendte i dag en udgave af Supertanker fra marts i år omhandlende Jordan B. Peterson, om hvorvidt han som fænomen var ‘den faderfigur, vi har savnet?’. Værten var relativ afdæmpet, men udover de to opponenter (Marie Vejrup Nielsen i studiet, Mikkel Thorup i båndet indslag), var der også plads til lektor Ole Bjerg fra CBS, der var meget uP1’sk.

Det tog mig ikke mange sekunder at finde et godt eksempel. Det blev en RUC-skolet journalist-praktikant på Politiken, der præsenterer statistik fra Styrelsen for Forskning og Uddannelse relateret til ‘fordelingen af kvinder og mænd ud på de ti mest søgte uddannelser’.

“*Da ansøgernes køn er opgjort ud fra CPR-registret, forekommer der ikke andre køn end ‘kvinde’ og ‘mand’.” (Søren Baastrup, Politiken.dk, 26. juli 2019)

(Politiken.dk, 26. juli 2019: Overblik: Sådan ser fordelingen af kvinder og mænd ud…)

“Det er simple ting han siger. For eksempel sådan noget med at der er forskel på mænd og kvinder. Altså, hmmm, det er jo kun på universiteterne man går og siger, at det ikke er tilfældet. Altså, gå ud i verden – tag til Nordjylland, hvor jeg kommer fra, altså det er ‘common sense’, børn ved det.” (Lektor Ole Bjørn)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103109/trackback

41 Comments »

  1. Neej hvad så med hermafoditter og metroseksuelle???? :-) :-) :-). Det er ikke køn-t det her. Intetkøn :-) (Sorry…det må svensk politisk korrekt psykose i her i sommervarmen :-)). Må se om jeg kan finde en lille kvindelig (undskyld) Humanoiastuderende fra Uni, som man nærgående kan udforske det kønslige ligegyldighed (“I got something here for you. Its big enough for two:-)” Slade :-)). Støt SIAD. God mandag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 29. juli 2019 @ 13:42

  2. “børn ved det..” haha!

    Kommentar by Martin — 29. juli 2019 @ 13:57

  3. Common sense – det er jo netop problemet for de rettænkende

    The heresy of heresies was common sense

    George Orwell 1984

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 29. juli 2019 @ 13:59

  4. Jordan B. Peterson’s success skyldes blot at han bringer en smule sund fornuft tilbage i debatten – af samme grund er han hadet af Politiken- og ruc-segmentet.

    Kommentar by Jan — 29. juli 2019 @ 14:12

  5. “RUC-skolet journalist-praktikant på Politiken” lyder som satire fra rokokoposten, men det er standarden. Det er komplet sindssygt hvad vi har vænnet os til er normal-niveauet for vores medier i danmark.

    Kommentar by Per — 29. juli 2019 @ 14:14

  6. Kønsforvirring er en af konsekvenserne ved at dyrke baphomet som jo er meget udbredt i de hemmelige loger samt også pædofili og børneofringer og vi kan sikkert spørge Clinton mfl., men det gør løgnalisterne ikke.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 29. juli 2019 @ 14:15

  7. Vi kan meget let skære hele denne kønsdiskussion ind til benet: Det handler om overklassekvinder og svage feminiserede mænd, der hader mænd og deres naturlige overlegenhed. Og da den hvide mand historisk set har haft størst dominans, så er hadet til den hvide mand størst.

    Kommentar by piusXII — 29. juli 2019 @ 14:17

  8. X-X og X-Y ; godt at CPR har styr paa det…

    Kommentar by krassisten — 29. juli 2019 @ 14:46

  9. Skønt for os rigtige mænd og vores kvinder, at psykisk syge endelig bliver stigmatiseret og distanceret væk fra os normale køn. Tak MSM!

    Kommentar by Fascist — 29. juli 2019 @ 14:47

  10. Kommentar by piusXII — 29. juli 2019 @ 14:17

    “da den hvide mand historisk set har haft størst dominans, så er hadet til den hvide mand størst.”

    Det har da intet med hudfarven at gøre, men blot IQ’en. Hov, bliver jeg dømt nu?

    Kommentar by Fascist — 29. juli 2019 @ 14:49

  11. # 10 Fascist
    Nej, du har ikke ret. Hvis det gjaldt om at hade dem, der har den højeste IQ, så burde hadet rettes mod asiatiske (mænd), da de ifølge alle undersøgelser har den højeste IQ. Og i øvrigt, så er jeg uenig i IQ-debatten. Du kan ha en nok så høj IQ – men hvis du bor i et muslimsk land – så kan det være lige meget. Det vil ikke føre til udvikling. Det er i kristendommen og den kristne kultur, at verden – som vi kender den – er skabt.

    Kommentar by piusXII — 29. juli 2019 @ 14:54

  12. Jordan Peterson er anti-nationalist og jeg vil i den anledning anbefale videon: “Jordan Peterson Dismantled” på YouTube-kanalen: “Resurrection Europa”.

    Kommentar by HN3 — 29. juli 2019 @ 15:57

  13. Ja, Peterson taler bare helt almindelig sund fornuft. Men i en verden af løgne bliver det at sige sandheden en revolutionær handling.

    Kommentar by Winged Hussar — 29. juli 2019 @ 16:24

  14. Ole Bjerg er en interessant type. Altså hans “gode penge” er idioti der ikke er respekterer i nogen økonom-kredse og ligeså med hans marxistiske ideer om kapitalismen. I den forstand er han en typisk RUC sociolog.
    Men han har på visse områder en vilje til at sige noget han træder uden for den venstreorienterede dominans og faktisk efterlader plads til at alle ikke-venstreorienterede ikke nødvendigvis er onde idioter. Han havde f.eks. også en kronik i JP for ca. et halvt år siden som var ganske fornuftig, og ovenstående lyder jo ligeså.

    Hvordan var Mikke Thorup? Han er både begavet og belæst, og har tydeligvis rykket sig en del siden hans ungdoms hjerneblødninger. Hans status gør jo at han kan sige ting den at frygte for karrieren – imodsætning til så mange 2.rangsakademikere. Men er naturligvis stadig sygt venstreorienterede.

    Kommentar by Superman — 29. juli 2019 @ 16:30

  15. Det er et farligt emne. Nu risikerer vi at de kønsforvirrede vil afskaffe cpr registret.

    Kommentar by k.m. — 29. juli 2019 @ 17:14

  16. Det Jordan B. Peterson siger, er altid solidt baseret på empirisk videnskabelig forskning. Derfor hader venstrefløjsene og (kultur-)marxisterne ham. De er agenter i hjernepolitiets Stasi-afdeling.

    Kommentar by A-mad — 29. juli 2019 @ 17:22

  17. Er der ikke mange kriminelle perkere i Frankfurt?

    En bare otte-årig uskyldig, hvid, kristen, tysk dreng er ifølge politiet i Frankfurt omkommet, efter han blev skubbet ud foran et tog på hovedbanegården i byen.

    På Twitter bekræfter byens politi den fatale hændelse.

    Der er endnu ikke meldt meget ud om sagen, men politiet i den tyske storby er løbende i kommunikation med flere forskellige bruger på det sociale medie.

    Og det er her, man bekræfter hændelsen og det faktum, at den unge dreng på bare otte år er omkommet.

    Politiet skriver desuden, at en person er tilbageholdt i sagen.

    Endnu vides det ikke, om det den tilbageholdte person er den samme, som skubbede drengen, skriver politiet, forbyd islam i Frankfurt og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. juli 2019 @ 18:24

  18. Suoertanker er et ræverødt program. Hører det aldrig mere,

    Kommentar by BB — 29. juli 2019 @ 18:33

  19. Det kan diskuteres. Jeg har set film, hvor man kan komme i tvivl.
    God took bone from adam and kreated eva. Er bone ikke slang for penis. Altså skar pikken af adam og skabte eva.

    Kommentar by Anonym — 29. juli 2019 @ 19:24

  20. Den 16-årige svenske multihandicappede og psykiske syge svenske nørd, den imbecile Greta Thunberg vil sejle over Atlanterhavet for at deltage i klimatopmøde i New York og i COP25 i Chile. Det fortæller hun på Twitter og Facebook.

    – Jeg er blevet tilbudt et lift med den 60 fod lange (18 meter lange, red.) racerbåd Milizia II. Vi vil sejle over Atlanterhavet fra Storbritannien til New York i midten af august, skriver Greta Thunberg.

    Ifølge The Guardian er racerbåden en hurtigsejlende yacht, som er ejet af tyskeren Gerhard Senft. Yachten er udstyret med solpaneler og undervandsturbiner, som kan generere CO2-neutral elektricitet.

    Greta Thunberg vil ifølge mediet få følge på båden af bådens kaptajn, Boris Hermann, sin far og Pierre Casiraghi, der er barnebarn af den afdøde prins Rainier III af Monaco, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. juli 2019 @ 20:03

  21. Den 8 årige, der blev skubbet i døden ( mistænkte fra Eritrea): https://www.independent.co.uk/news/world/europe/germany-child-pushed-train-killed-dies-platform-frankfurt-station-a9025271.html?amp

    Kommentar by H. Nielsen — 29. juli 2019 @ 20:20

  22. Mærkelig verden vi lever i: en 8 – årig dreng bliver skubbet i døden af en migrant, som de onde, hvide europæere har taget imod, og en 16-årig pige, der har været besat af tvangstanker det meste af sin barndom, inviteres på sejltur af sine globale venner, og hyldes som en heltinde, fordi hun prædiker verdens undergang. Alt er gået galt.

    Kommentar by Uno — 29. juli 2019 @ 20:46

  23. Og dem, der hele tiden vil tale om køn, må tage næste skridt og indføre flere køn, så det kan skjules, at køn betyder noget.

    Kommentar by Uno — 29. juli 2019 @ 20:49

  24. Nå? Så skulle Greta ikke med “Lolita Ekspress”?

    Kommentar by Hul igennem? — 29. juli 2019 @ 21:15

  25. Underligt. PÅ tysk TV viser det men ikke en dyt i Danske medier. Den afghaniste preimere minister har lige overlevet et selvmordsattentat med efterfølgende skyderier i Kabul. En reporter spurgte et mand på gaden….(Ja de skal have valg) …ikke mange tør stemme, da Taleban har svoret at skære fingrende af dem som stemmer…De kan jo ikke engang passe på dem selv, så hvorfor tror man de kan passe på Afghanistan? …sådan cirka var mandens svar til reporteren….Alt det var på Tysk TV…..Dansk??? Nej heller ikke på text tv. Islam og demokrati. Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 29. juli 2019 @ 21:22

  26. (Gretha Thunberg er inviteret??? Hvorfor er jeg ikke inviteret? Jeg tager da gerne en jumbojet alene :-):-) med mine spindoktorer selvfølgelig :-)).

    Kommentar by Michael Unna — 29. juli 2019 @ 21:25

  27. Så er der dømt sjaskhamrende våd fisser i samtlige Lamestream Media redaktionslokaler over nynazistiske forbindelser til skytten i Gilroy, CA.

    Gilroy Garlic Festival gunman referred to ‘Might is Right’ manifesto before shooting
    Santino William Legan used an AK-47-style rifle he bought legally in Nevada to kill three and wound a dozen more.

    GILROY, Calif. — The gunman who killed three people and wounded a dozen more at the Gilroy Garlic Festival in Northern California was an angry 19-year-old who had recently waded into the world of white supremacy.

    Santino William Legan, who was shot dead by police Sunday before he could do more damage, posted online about an 1890 racist manifesto, “Might is Right or The Survival of the Fittest,” NBC News confirmed.

    “Read Might is Right by Ragnar Redbeard,” Legan posted on his Instagram page. He then used a slur against mixed-race people and complained about “hordes” or them “overcrowding” towns.

    Redbeard, which was a pseudonym, argued that only strength and violence determined what is morally right. The work, which is filled with misogyny and anti-Semitic rhetoric, is a staple among neo-Nazis and white supremacists on extremist sites, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. juli 2019 @ 21:34

  28. våde

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. juli 2019 @ 21:38

  29. Ååååh, min Gud!

    Sindssygen fortsætter på allerhøjeste niveau.

    Danmark vil i år modtage mindre gruppe af kvoteflygtninge, men det præcise antal er endnu ikke fastlagt.

    Efter et par år med et fuldt stop for modtagelsen af kvoteflygtninge har regeringen bedt FN om igen at få kvoteflygtninge.

    Udlændinge- og integrationsminister Mattias Tesfaye (S) har orienteret FN’s Flygtningeorganisation, UNHCR, om, at Danmark igen vil tilbyde kvoteflygtninge genbosættelse i Danmark.

    Henvendelsen fandt sted 11. juli, et par uger efter at regeringen var dannet. Det skriver Politiken tirsdag.

    – Her meddelte jeg, at Danmark ønsker at tage imod en mindre gruppe af særligt behandlingskrævende kvoteflygtninge allerede i 2019, lyder det i et skriftligt svar fra Mattias Tesfaye til Politiken.

    Han udtaler videre, at udvælgelsen og modtagelsen af dem involverer en række praktiske skridt, som myndighederne nu vil gå i gang med:

    – Det er derfor for tidligt at sige noget om, hvornår de første kvoteflygtninge kan modtages, ligesom det præcise antal for 2019 endnu ikke er fastlagt, forbyd kvoteflygtninge og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 29. juli 2019 @ 21:58

  30. Endelig en verdensleder der vil gøre op med terroristerne på venstre fløjen. Donald J. Trump vil have antifa på listen over terrororganisationer, så mangler vi bare at islam også kommer på.

    Kommentar by Piphans — 29. juli 2019 @ 22:39

  31. Piphans — 29. juli 2019 @ 22:39 :
    Enig!

    Da jeg gik ud af folkeskolen i 1970, stod det mig ellers klart, at der kun findes tre køn: hankøn, hunkøn og intetkøn. Det syntes jeg egentlig stadig passer meget godt; enhver der ikke passer ind i et af de to første, må høre under det tredje!

    Men måske er det lige som dem, der ikke syntes deres efternavn er fint nok, og køber sig til et, der lyder af en million, mens de stadig står hjernetomme tilbage, som et udtæret lig i galla?

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. juli 2019 @ 23:21

  32. Det som foregår i Sverige er ET BEGYNDENDE FOLKEMORD. Hvad tror danskerne at der foregår i Danmark? Kan nogen se lighederne mellem de svenske partier og feminister, og de danske partier og feminister?
    Kan nogen huske hvad Kalergi-planen og Marokko-traktaten går ud på?

    Ja, her hos Uriasposten er alle vel klar over hvad der er i gære. Men at den totale ødelæggelse af samfundene på begge sider af Øresund er i gang, er der vel ellers ingen danskere der har opdaget, sådan generelt sagt.

    Særlig behandlingskrævende kvoteflygtninge. Vil det sige at de danske patienter som ligger på gangene i allerede overfyldte hospitaler, bliver sendt hjem eller flyttet ned i dystre kælderrum?

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. juli 2019 @ 23:34

  33. POLLERTIKEN brugte fornylig en halv forside og to hele sider på en fortælling om at der er TUSIND FORSKELLIGE KØN.

    Det er hvad organet for den højeste oplysning* er nået frem til.

    *som man selv kalder sig

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 29. juli 2019 @ 23:40

  34. Det er interessante emner, men hvor er den røde tråd? Jeg forstår ikke sætningen “Det tog mig ikke mange sekunder at finde et godt eksempel.”

    Et eksempel på hvad?

    Det generer mig ikke specielt at man giver plads til folk som føler sig som et tredje/fjerde køn. Det er mennesker som ofte er blevet ekstremt dårligt behandlet, har følt sig meget ensomme, og der er ikke mange af dem.

    Hvis I vil vide mere om det, så prøv at gå til foredrag med en som er født i det forkerte køn eller har fået “korrigeret” sine kønsorganer som spædbarn, ofte med det forkerte resultat, hvilket viser sig når puberteten og hormonerne kommer, og man er det modsatte køn indvendig. Derudover findes der folk som psykologisk føler sig som det andet køn og bliver opereret. Det er ingen nyhed, har været praktiseret siden 1930, dog først med vellykket resultat i 1952 (i København).

    Jeg kan derimod godt se det løjerlige i de postmoderne kønsteorier, men jeg har svært ved at se truslen i det. Jeg opfatter det som lidt af en modegrille.

    Jeg synes feminismen er farligere og værre. Ikke mindst for kvinder, som bliver gjort til evige mimoser og ofre.

    Kommentar by Casper — 30. juli 2019 @ 02:05

  35. Så kører det. Nu skal der hentes nye stemmer hjem.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/danskpolitik/regeringen-har-bedt-fn-om-igen-at-faa-kvoteflygtninge/7730468

    Kommentar by Anonym — 30. juli 2019 @ 03:44

  36. @32 ALEXANDER BEAUMONT … det ER folkemord da det lever op til FNs definition på det…siden 1970 har den danske kvinde født færrere end 2 børn (pågrund af aborter = mord og at kvinden arbejder i stedet for at føde og passe sine børn), men alligevel er befolkningstallet steget med 1 million. Dvs. hvis man tager højde for at danskerne er blevet færrere grundet den lave fertilitet, så er der kommet et sted mellem 1 og 2 millioner fremmede ikke-danskere til landet.

    Har du nogen sinde overvejet hvad der egentlig er bag det der sker? Hvem var bag bolchevismen?

    Kommentar by Torsten — 30. juli 2019 @ 08:29

  37. Så åbnes sluserne for kvotenegere.
    Særlig krævende, intet om Særlig farlige. Alt hvad, der blev lovet før valget er løgne. Jo vi kender jer.

    Kommentar by Anonym — 30. juli 2019 @ 08:34

  38. “Dog først med vellykket resultat i 1952”.

    Sandheden er vist nærmere at det er endnu en medieløgn at man kan gøre en mand til en kvinde og omvendt. Man kan lappe en smule på grænsetilfælde, men det er en stor løgn at man kan skifte køn. Iøvrigt betragtede lægerne indtil ca. 1985 folk som ville skifte køn, som psykisk syge. Men så kom radikale politikere til som mente at de var meget klogere end lægerne. Og lægerne blev forbudt at mene “forkerte” ting om den promille af befolkningen som “følte” at de var noget andet end de var.

    Kommentar by Ole Jensen — 30. juli 2019 @ 10:58

  39. Oftest endte disse disse kønsskifter tragisk.

    Kommentar by Ole Jensen — 30. juli 2019 @ 11:00

  40. Politisk flertal vil give børn ret til juridisk kønsskifte:

    https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11523895/Transkønnede-børn-og-unge-generes-af-deres-cpr-nummer/

    Jeg er i forvejen imod, at voksne nu kan skifte køn/cpr.nr. pr. selvbetjening efter for godt befindende. (Håber jeg er fejlinformeret)
    Og at det nu også skal gælde børn under 18 år, ja nogle ønsker det helt fra 6 års alderen, er virkelig en farlig mulighed i vore dage, hvor identitetsløshedens “se mig politik”* er største hit blandt “eliten”.
    Vi ser i forvejen, hvordan mange forældre, der pacer deres børn frem, i en retning hvor forældrene selv kan sole sig i barnets rampelys, tillige med mange forældre der kæmper mere for at få en bogstavdiagnose til deres barn, end de hjælper/støtter barnet gennem problemerne, for at vise deres “store” værd. Her vil juridisk kønsskifte for børn, kunne blive det nye opmærksomhedsgivende kick, for forældre med for få “Liks” på FB.
    Endvidere kan det være en ganske besnærende flugtvej for unge, der er ramt af livskriser de ikke magter/får hjælp til.

    Og hvad med iSlam-tilbedere i Danmark? Hvor mange af dem ville ikke hellere have haft en søn frem for datteren de fik? Mon ikke de er kyniske nok, til at misbruge det?

    * som f.eks. Greta Truntens Mor/forældre, ensomme/socialsabotører der finder rampelys i ekstreme trends, MeTo-hystaderne eller (upolitisk) Münchausen by proxy-tilfælde

    PS. det skal lige siges, at jeg intet har i mod transseksuelle, bøsser eller lespiske, når blot det ikke overskygger andet i deres liv. Jeg kan også følge, at nogle GANSKE FÅ børn/unge føler sig født i en forkert krop, men der er nu engang et vilkår man må lære at takle**, lige som børn/unge med fysiske handicap de aldrig slipper af med. Her har de, som formoder sig født i en forkert krop, dog den store fordel, at de både kan få hjælp til at tackle problemerne og helt besejre dem allerede som 18 årig.
    ** der er jo også unge der opdager, at det blot var en besnærelse, af noget som ikke holdt i længden. De brusende hormoner er jo, velbekendt, svære udfordringer, de unge skal lære at forholde sig til, for at kunne begå sig. Her ville det give stører livsskader, at forpuppe sig under et falskt cpr.nr., end de unge vil få, der må vente et par år på det nye Cpr.nr.

    Kommentar by M.S. Carstens — 31. juli 2019 @ 00:22

  41. PS til 40:

    Det højere formål med juridisk kønsskifte, nu også for børn, er endnu en brik i Venstrefløjens fortløbende opsplitning af samfundet.
    Jo mere de røde fascister kan få befolkningen opdelt, des mere splittet bliver befolkningen, des mindre modstand forventer de → Store homogene grupper kan (for) let mobilisere sig.

    Kommentar by M.S. Carstens — 31. juli 2019 @ 14:20

RSS feed for comments on this post.