13. december 2009

COP15-demonstration, 12. december 2009

Gadens parlament var klar til kamp.

Sort blok bestod mestendel af tilrejsende udlændinge. Det lykkedes dem ikke at snyde politiet med pludselige tøjskift.

Anarkister & anarkisme.

Kommunister & kommunisme.

Oploadet Kl. 02:24 af Kim Møller — Direkte link50 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10337/trackback

50 Comments »

  1. Tak for gode billeder af onde motiver. Hvis DMI’s prognose holder, bliver det herligt koldt og blæsende frem mod konferencens slutning. Hvis politiet kunne tage sig sammen til at sprøjte noget vand ud over den internationale voldspøbel, ville der være basis for en rigtig folkefest i København.

    Kommentar by Crass Børsting — 13. december 2009 @ 08:34

  2. Det er godt nok nogen uhyggelige voldsparate personager, der er blevet fanget på disse fotografier.

    Kommentar by 3900 — 13. december 2009 @ 10:33

  3. En ting, jeg slet ikke forstår:

    Hvorfor er disse folk imod kapitalismen? Hvis der skal gøres noget ved det her klima (og jeg tror stadig ikke, vi kan kontrollere vejret), kræver det netop investeringer og teknologi.

    De folk aner ikke, hvordan verden hænger sammen.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 11:22

  4. –> Til Henrik R. Clausen

    Grunden til vi er mange der er imod kapitalismen og som samtidigt er klima aktivister, det er at kapitalismen er skyld i at vi har fået al den forurening med den anarkistiske produktionsmåde som den har skabt, for os der er anti-kapitalistiske klima aktivister handler det om at kapitalismen er det der har skabt disse problemer og en masse andre problemer og netop derfor vil vi afskaffe den.

    Inde på http://kommunister.dk/ kan du læse meget mere, læs miljø programmet og vores klima hæfte, jeg er sikker på du vil blive klogere på hvad vi mener

    Kommentar by B. — 13. december 2009 @ 11:44

  5. For en der,lige efter murens fald, har rejst gennem det tidligere østeuropa og set hvilken svinesti kommunisternes industri var, er der slet ikke nogen tvivl om at den vestlige verden er dem der har arbejdet frem mod industri med mindre forurening og mindre energispild.

    Kommentar by PB — 13. december 2009 @ 11:57

  6. Interessant. Jeg er godt klar over, at Sovjetunionen havde en noget alternativ miljøpolitik.

    Men hvad er der egentlig galt i at akkumulere penge og investere dem i teknologi..?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 12:06

  7. I øvrigt læser jeg selv om Socialisme for tiden, og om den anti-kapitalistiske mentalitet.

    Det har altid undret mig, at folk bliver så vrede på dem, der er dygtige til at organisere vores samfund, og hvordan det til tider udartede sig til åbent had mod jøder og kapitalister.

    For mig er ‘kapitalisme’ blot et udtryk for tingenes naturlige orden, hvor de bedst kvalificerede har ansvaret for at styre produktion og ressourcer, på en måde, der er ansvarlig overfor miljøet, giver alle en rimelig andel i resultatet, og ikke mindst sætter produktionsmidlerne under folkelig kontrol. Det har fungeret i 800 år, med stadig bedre resultater, og ville være katastrofalt at smide ud.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 12:18

  8. “Vores magt kan redde kloden” står der. Hvilket eklatant socialistisk storhedsvanvid. Engang var det arbejderen, som socialister ville redde. Sympatisk, ja. Men nu er det intet mindre end kloden der står for tur. Og ordet MAGT tages i munden af den partisantørklæde klædte venstrefløj. Charmerende ser repræsentanten for vanviddet dog ud. Der er nu også noget macho over det. Lidt som hos de religiøse, uhyggelige fantaster (i øvrigt også i partisantørklæder) der mener at en eller anden grum gud kræver at de med sværdet i hånd og ordet skal bekæmpe alle de vantro områder og individer.

    Jeg vil meget hellere have at kloden – og vi – reddes fra socialistiske partisantørklæde klædte fantaster og demagoger.

    Kommentar by Liva — 13. december 2009 @ 13:02

  9. Vores magt kan redde kloden.

    Handler om magt som sædvanlig. Socialister igen-igen.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 13:53

  10. […] Men tage afstand fra voldspsykopater handlinger – det kan man ikke. Og hvorfor? Fordi man i sin forskruede lille, ideologisk blokerede hjerne selvfølgelig mener, at alt bare må være politiets skyld – desaugtet, at vi andre som øjenvidner stod og så, hvordan politi og materiel helt umotiveret blev angrebet. I giver mig kvalme!!! Hvor er jeg lykkelig over, jeg ikke har en skid til fælles med jer, hvor er jeg lykkelig over, jeg ikke har jeres neuroser at kæmpe med. Og hvor er jeg sørgelig over, at I føler jer berettiget til alt fordi I mener, at have sandheden på jeres side. Men som Per Larsen siger: Søg erstatning – de har I ret til, hvis I ikke var en del af sort blok. Sådan er det onde system – det giver dig muligheder for at få penge og en undskyldning, selvom du burde have vidst bedre. Fotoserie: Gadens parlament var klar til kamp. […]

    Pingback by Præventive anholdelser « Snaphanen — 13. december 2009 @ 14:58

  11. 9

    Henrik

    Ja, gu’ handler det da om magt og lige nu bruger statskirken sin usynlige ven (og magtfigur), en gud, som det kaldes til at argumentere for socialisters og kirkefolks klimapolitik. Vi skal se på verden som kirkefolks (og socialisters) gud gør, siger præster, mens de står højt oppe på prædikestolen i ultra dyrt ornat, kørt eller fløjet derhen i dyre biler og fly – og for skattebetalt løn. Politik og religion kvalmes andægtigt sammen til den helt store klima guldmedalje. Kirken og socialisterne er lige slemme. Hvor er det bare klamt. Plat socialistisk religionspolitik og propaganda.

    Kommentar by Liva — 13. december 2009 @ 15:09

  12. Det øverste billede er helt klart politi i civil…

    Kommentar by Frederik — 13. december 2009 @ 15:21

  13. Liva, jeg har fået trykt det indlysende i avisen:

    Præster, der er konverteret til klimareligionen, skal finde sig et nyt job.

    I Højmiddelalderen var der ingen væsentlig konflikt mellem kirke, fornuft og kapitalisme. De hjalp hinanden til at skabe frihed og velstand for almindelige borgere. Kirken er ikke nødvendigvis socialistisk.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 15:35

  14. -> 12 Frederik

    Bemærk handskerne.

    Kommentar by Kim Møller — 13. december 2009 @ 15:36

  15. Træer optager CO2

    Regnskoven er reduceret fra 1981 – 1990 med 154 millioner hektar regnskov.

    Et dansk bøgetræ (til sammenligning) optager imellem 4-6 ton CO2 i sin levetid.

    Så er det bare med at gange op for at finde ud af hvorlidt CO2 jorden optager siden 1981 og du har årsagen til klimaforandringerne.

    Løsningen på klimaproblemet ?

    PLANT FOR HULEN 160 millioner hektar bøgetræer ;)

    Kommentar by peter — 13. december 2009 @ 17:10

  16. @ 6 Henrik,

    Tjernobyl er, man kan ikke sige det mindste for det var en katastrofe, men kun det som den gennemsnitlige vesteuropæer ved om miljøsvineriet i den tidligere sovjetblok. Nok intet styre har blæst så højt og flot på sin befolkning som kommunisterne. Måske Mugabe og Co., men de kalder sig jo også socialister.

    Tag over og kig, se det med egne øjne. Det tidligere sovjet er frit tilgængeligt, alt er åbent – faktisk mere åbent end her, og hvis man lader sin dumme bedreviden blive hjemme, og tager et åbent og lyttende sind med, så vil folk meget gerne tale med en, og de unge er vilde efter at få prøvet deres engelske af. Hvis man ikke kan det, så brug Google World, og zoom ind på fabriksområderne.

    Det sviner allevegne. Gamle forladte fabriksanlæg ligger med åbne affaldsdepoter, der langsom siver ned og ud i floderne. Jorden omkring dem er misfarvet i alle regnbuens farver af kemikalier, og luftvejssygdomm og allergi er udbredt. Skal man bruge allergi- og astmalæger, skal man finde dem i Rusland, der ved de hvad de taler om.
    Det var ganske almindeligt at anlægge store stærkt forurenende sværindustrier midt inde i byerne, for så kunne arbejderne gå til arbejde, og man behøvede ikke at investere i offentlige transportmidler. Private biler fandtes ikke og selv cykler var et særsyn. Man gik, og går stadig. Fabrikkerne ligger der endnu, mange af dem kører endnu, og jeg har set masser af russiske byer med flot rød eller orange solnedgang farvet af jernoxid fra det nærliggende jernværk.
    Samtidigt vænnede man over 70 år folk af med at tænke selv. Derfor ligner de smukke strande og de fantastiske naturområder lossepladser mange steder. Man brænder grill-bål af, og lader resterne inklusive tomme plasticflasker, cigaretpakker og madrester ligge indtil “nogen” kommer og fjerner dem. Når man kører hjem fra datjaen vippes affaldet af der hvor der er startet et bjerg af skraldesække, og når stanken bliver for slem, kommer kommunen og fjerner det. Og underligt nok, inde på sin egen grund og i lejligheden er der pinligt rent.
    Det tager mindst en generation, men det rykker sig, det bliver bedre, men der skal investeres mange milliarder i moderne teknik.

    På det lidt større plan kan vi jo nævne Aral søen, engang jordens fjerdestørste sø, nu jordens største økologiske katastrofe – og den er 100% menneskeskabt helt uden vestens indblanding. Det skyldtes at man skulle bruge vand til bomuldsdyrkning i Uzbezikstan, Kazakhstahn og Turkmenistan, en plan født i hovedet på en idiot.
    Resultatet var at søens vandspejl faldt, så Aral nu er næsten opdelt i 2 søer, Aralsk var en havneby – se på Google Maps hvordan der ser ud nu. Resultatet af mennesker der troede de kunne styre naturen. For at bomuldsplanterne kunne gro hældtes der “nok” mængder kunstgødning og insektdræbende kemikalier ud over dem, hvorefter kemikalierne sivede ned og endte i floderne og i søen. Alt liv uddøde, og en dansk NGO har nu et projekt kørende med udsætning af skrubber. De fleste kender billederne af de rustne skibe der nu ligger 20-30 km fra kysten.

    Det er også en del af kommunismen. Den totale ligegyldighed med individet, og den samme megalomaniske tro på at kunne styre naturen, som de der nu vil styre klimaet også har. Og tænk nu hvis de laver lige så stor en bommert…. Som de selv siger, der findes ikke en plan B. Tør vi plan A, som nu ser ud til at være funderet på fusk, løgn og varm luft? Og skal vi overhovedet gide høre på velmenende mennesker med en ubændig trang til at redde jorden?

    Kommentar by PeterK — 13. december 2009 @ 17:12

  17. TV2NEWS går fuldstændig amok idag, og har hele dagen kørt ’sagen’ om de tilbageholdte 8-900 ‘demonstranter’ fra igår. Ingen tvivl om at disse røde TV2-journalister er dybt forargede over politiets ‘opførsel’ igår, ja, der vel nærmest tale om ren kampagne-journalistik, som leder tanken hen på Ekstra Bladet i dets ‘velmagts-dage’. De havde et interview med den kommende overborgmmester Frank Jensen, og de to studieværter kunne dårligt skjule deres skuffelse, da Frank Jensen roste politiets indsats i høje toner. Det hjalp dog noget på studieværternes humør da de efterfølgnede havde SF’erne Trine Pertou Mach fra Mellemfolkligt Smavirke, da hun helt klart mere var i overesnstemmelse med TV2NEWS ‘linje’ i denne ‘politi-gate’ sag.

    Dertil kommer så, at TV2NEWS også er helt og aldeles endsidige i deres dækning af selv klima-opmødet. Alle der ikke tror fuldt og fast på menneskabt global opvarmning interesserer kun kanalen i det omfang de kan hænge dem ud som ‘gale konspirations-fanataikere’. Er det ikke venstrefløjen som ofte bekylder TV2/TV2NEWS for at være borgerlig?? I så fald tør jeg ikke tænke på hvor venstreorienteret en TV-kanal skal være for at ikke at blive betragtet som værende borgerlig af den fløj??

    Kommentar by JensH — 13. december 2009 @ 17:19

  18. Først islam problemet. Så senere klima problemet.

    Kommentar by non-dhimmi — 13. december 2009 @ 17:20

  19. 13

    Henrik

    Fælles for socialister og mange præster er at begge parter siger: “Vores (religionspolitiske) magt kan redde kloden”. Men SF er i det mindste et folkevalgt parti, det er kirken ikke. Selvom den opfører sig som et sådan, når den som nu begynder at blande sig i klima- og miljøpolitik.

    Du må ikke tro at jeg ikke respekterer retten til religiøs tro. Jeg anerkender at der er nogen, der har behov for det og jeg anerkender retten til det. Og kender også en del rigtig dejlige mennesker, der er religiøse. Men når religion breder sig i det offentlige rum som folkekirken gør nu i forbindelse med klima- og miljøpolitik, så mener jeg at nogle af kirkens repræsentanter skal svares som et religiøst politisk parti. Jeg hørte netop i dag en præst sige at kristendommen ikke er politisk. Men det er kristendommen netop, når den blander sig i politik og endda går i medierne og taler klimapolitik og fortæller befolkningen af mennesker er grådige, usle, syndige og jeg ved ikke hvad. Jeg fatter ikke at præster (mange af dem er kvinder) kan få sig selv til at sige sådan til andre mennesker. Dele af folkekirken er begyndt at lyde som den sorteste skyld og skam religion, som det var helt almindeligt førhen. Hvem faen tror de egentlig, at de er, de formørkede præster m/k? Og så siger de oven i købet at det er noget deres gud (en fiktion) siger. Kryds i møllen, hvor intolerant. Jeg opfatter det som religiøst magtmisbrug.

    Kommentar by Liva — 13. december 2009 @ 17:59

  20. Jeg er ganske enig. Man væmmes over disse selvgode præster.Når man så kan fornemme, at de fleste ikke selv tror på det de prædiker, så er det brækposen er påkrævet.Disse `Præster` minder mere og mere om venstrefløjen!

    Kommentar by karl3447 — 13. december 2009 @ 18:20

  21. Jeg opfatter det som religiøst magtmisbrug.

    Det gør jeg også. Den slags præster bør ‘frivilligt’ finde et andet job. Mine penge skal de ikke leve af.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 13. december 2009 @ 18:21

  22. det første billede er uden tvivl civilbetjente-uroer.. godt klaret

    Kommentar by steen bro Askjær — 13. december 2009 @ 18:23

  23. Kun dumme og historieløse skoleelver fra mareRitt’s røde skole kan udgyde uvidende bræk som i indlæg 4.

    Er der lande der har SVINET miljøet til er det de socialistiske pardiser i øst. Hvem husker ikke syreregnen – den kom fra det kommunistiske østeuropa. Hvem husker ikke de tusindvis af skorstene som væltede sort røg ud (ALENE med det formål at please Stalin). Hvem var det der lukkende stærktforurenet spildevand ud i Østersøen – Polen, DDR og Sovjet.

    Kommunister og nazister: Det bedste der kunne sker for os andre, var at I slugte en håndgranat.

    Kommentar by Tolder — 13. december 2009 @ 19:03

  24. Skal i ha´en kugle i panden der Uriassholes????????????????

    Kommentar by BumBumbambo — 13. december 2009 @ 19:59

  25. @ Møller

    Check lige Ekstrabladets tudetråd, her optræder Rasmus Pinnerup fra AFA, Ungdomshuset og Kirkeasyl igen-igen …

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1269013.ece

    @ BumBum

    Flot, en trussel endnu, AFA-sinke?

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 08:12

  26. @ B

    “Grunden til vi er mange der er imod kapitalismen og som samtidigt er klima aktivister, det er at kapitalismen er skyld i at vi har fået al den forurening med den anarkistiske produktionsmåde som den har skabt, for os der er anti-kapitalistiske klima aktivister handler det om at kapitalismen er det der har skabt disse problemer og en masse andre problemer og netop derfor vil vi afskaffe den.”

    Nu er du jo en idiot.

    Der er ikke større miljø-svin en de tre store socialistisk paradis Sovjet, Kina og Nord-Korea.

    Og så vil du sikkert fremføre forurening per-capita vrøvleriet.

    Dertil vil jeg bare bemærke, at moder jord næppe giver rabat på tsunamier og perma-is på fortorvet, fordi man har ladet størstedelen af sin befolkning henvisne i forfærdenende fattigdom og i stedet underholdt eliten med massive mængder forurenende energi og produktionsvarer, der per KWH og per automobil er adskillige gange mere forurenende end vestens energi- og produktionssektorer.

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 08:17

  27. @ Steen

    Og jeg har hørt, at det faktisk var Politiet selv der kastede sten og kanonslag imod Nordea og UM for at legitimisere, at dit fine scrotum skulle fryses ned lidt senere på dagen.

    Ssssssh, hvis rygtet kører, må det jo være sandt.

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 08:20

  28. Der er ikke større miljø-svin en de tre store socialistisk paradis Sovjet, Kina og Nord-Korea.

    Hvilket i høj grad hænger sammen med, at man i socialismen ikke har nogen målestok for tings værdi (intet frit marked), og intet personligt ansvar for de enkelte dele af samfundet (ingen ejendomsret).

    Møgsystem.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 10:48

  29. 27

    Hvor malende. :) Man ser det for sig; kolde kugler klasket mod en kold klode. Det er jo helt Dali’sk.

    Kommentar by Liva — 14. december 2009 @ 11:07

  30. @ BumBumbambo

    Øhh…nej tak, det vil vi gerne have os frabedt, kære ven.

    Kommentar by 3900 — 14. december 2009 @ 12:06

  31. Skal i ha´en kugle i panden der Uriassholes????????????????

    Vi vil helst være fri for voldsfikserede nyfascister som dig. Men du har naturligvis ret til at sige, hvad du vil. Mordtrusler er dog strafbare.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 12:42

  32. @ HRC

    Præcis.

    Det er jo helt bimmelim, at man i Vesten skal betale for at vi sikrer alle en ligelig fordeling af (forurenede) goder, hvor man i udlandet har forurenet langt mere per gode men blot begrænset det til den herskende elite.

    Kun en kommunist-nej anarkist-nej libertaner-nej SF’er kan finde på den slags personlighedsspaltende logik.

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 12:43

  33. Socialismen handler om at alle er lige, og derfor skal vi rige lande, der har forårsaget klimaforandringerne også hjælpe dem, som det går ud over. Vores levevis har direkte konsekvenser i den 3. verden – der er allerede i dag klimaflygtninge. Jeg er imod kapitalisme, fordi den ikke er villig til at give afkald på alle de goder, vi har. Der skal bare købes kvoter, så er det i orden at svine. Hvis vi skal nå at gøre noget ved klimaprblemet, så skal vores udledning af drivhusgasser reduceres kraftigt NU. Og her mener jeg 80-90% Nej, det er ikke realistisk, at verdens ledere vil gøre det, det ville sikkert give dem mange folk imod sig, da man så var nødt til at gribe ind i den personlige frihed, og f.eks. producere langt færre animalske produkter. Men det er en nødvendighed. Det ser ud til her at mange ikke skelner mellem socialister og kommunister. Socialismen har skam en børedygtig miljøplan. Og så vil jeg gerne lige tilføje, at langt langt de fleste til demonstrationen demonstrerede ordentligt, og der var en god stemning. Og hvor har I fra, at menneskerne på billederne er ballademagere? Flere af dem på billederne blev ikke anholdt (resten ved jeg ikke med) og de forholdt sig roligt? Jeg synes det er frygteligt ærgeligt at medierne fokuserer så meget på anholdelserne, når der var så mange fornuftige mennesker, med et budskab, de gerne ville have ud. Det bliver desværre overskygget. Desuden anholdte politiet mange fredelige demonstranter, da de bare spærrede områder af, og anholdte. Heriblandt Hare Krishna-folk.

    Kommentar by Kamille — 14. december 2009 @ 18:43

  34. Skal Bumbumbambo jages ?

    Hans IP er nem at finde. Spørgsmålet er om han også skal indklages for EOB. Så bliver der lukket ned for hans IP adresse now and forever. Eller skal vi lade fjolset leve til hans mor lægger ham i seng ?

    Venlig hilsen

    Ivan Broe

    Kommentar by Ivan Broe — 14. december 2009 @ 19:46

  35. #34 ivan

    Ingen grund til. Det er typisk 14 åriges åndsfattige retorik.
    Den mentale dværg sidder vel og ryster i buskerne i sin forældres kælder, efter at have modig på en netcafe.
    Ignorer trollen fremover ;-)

    Kommentar by Mike — 14. december 2009 @ 20:17

  36. været modig – skulle der stå :-)

    Kommentar by Mike — 14. december 2009 @ 20:18

  37. Kamille – Så længe socialister ikke vil anerkende overbefolkningsproblematikken, kan de ikke siges at have en plan. Mange tredjeverdenslande bærer i kraft af deres massive befolkningstilvækst selv skylden for deres problemer.

    Kommentar by Marius — 14. december 2009 @ 20:53

  38. Jeg anerkender problemet med overbefolkning. Men jeg tror det skal løses gennem nogle generationer, hvor folk i den 3. verden får øjnene op for, at det ikke er nødvendigt med så mange børn. Hvis de regner med, at 3 børn vil dø, er de jo nødt til at få 6 for at være sikker på, at der er nogle tilbage til at forsørge dem, når de bliver gamle. Sådan fungerer det desværre. Desuden ville næsten hele jordens befolkning kunne spise sig mætte, hvis alle levede vegetarisk, men det er så en helt anden problematik:) Men jo, jeg anerkender problemet. Tror i hvert fald ikke at det gør noget bedre, at de kommer til at lide under klimaforandringer forårsaget af os.

    Kommentar by Kamille — 14. december 2009 @ 22:22

  39. Jeg er imod kapitalisme, fordi den ikke er villig til at give afkald på alle de goder, vi har.

    Sidst, jeg undersøgte sagen, kunne jeg ikke spørge ‘kapitalismen’ direkte. Derimod kunne jeg spørge borgere, og de er meget trætte af, at priserne på transport stiger, at de skal løbe stærkere uden at tjene mere, og at det er sværere at få råd til julegaver.

    Og du vil have, at CO2-udledningen sænkes med 80-90 % ?

    Det kan også formuleres på en anden måde: Afvikling af industrisamfundet.

    Find dog en passende ø til den deindustrialiserede øko-hygge. Vi andre vil hellere have indført nogle nye energikilder, så vores børn og børnebørn kan leve lige så godt som vi gør.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 23:35

  40. Socialismen handler om at alle er lige.

    Skulle det ikke være ‘ens’?

    Socialisme har været forsøgt. Alle arbejdede nogenlunde lige lidt, og alle (undtagen den selvfede elite) led lige meget. Naturen led mest, og sporene efter 70 socialistisk vanrøgt kan stadig findes i Rusland.

    Rejs en tur og se, hvor ond en ideologi socialismen er…

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 23:51

  41. 33

    Kamille

    “Vores levevis har direkte konsekvenser i den 3. verden..”

    Ja, rigtig mange penge f.eks. Danmark alene sender 14-15 milliarder kroner til ulande hvert eneste år. Og har gjort det i mange, mange år. Desværre når pengene ikke altid ned i de lommer som de er tiltænkt og der er flere og flere der skal dele pengene, bl.a. fordi kvinder føder så fatalt mange børn.

    Kommentar by Liva — 15. december 2009 @ 10:19

  42. For resten Kamille, jeg har igennem livet kendt en del vegetarer og venstreorienterede (som læser Information og Politiken). Samtidig med at de spiser bl.a. vegetarisk, så bor de fleste i store solide huse eller i store lejligheder og kører rundt i gode, store biler, har måske flere, køber skindtasker og sko, bruger mange penge på musik, kunst og tøj og flyver på rejser flere gange om året til eksotiske steder for at udvide horisonten. Livsstilen er international og der rejses meget både i forbindelse med job, kultur og venskaber. Det er lidt skægt at se mennesker der har gode penge på bankbogen, store huse og flere biler stadigvæk læser Information. Men det gør de. Som da de var helt unge. Socialisme er for nogen blevet en stil som man kan dyrke på lige fod med en ny bil eller et nyt møbel eller en spændende rejse. Eller en slags aflad. Det er lidt som at købe Hus Forbi bladet at købe Information. Husk på at det også handler om tryghed, livsstil og konservatisme og vaner. Én gang venstreorienteret – altid venstreorienteret – deri det konservative. Også selvom det leves på 1. klasse med lakerede negle og dyre sko og en lækker bil i garagen og dyr kunst på væggene.
    Tag desuden et kig på mange frelste socialdemokratiske politikere og efterhånden også SF’ere. De klæder sig dyrt, smart og lækkert og har store biler – samtidig med at de siger at vi skal leve med måde. Eller hvad med Al Gore som prædiker mådehold, mens han selv flyver verden tynd for at fortælle os det – og bor i et kæmpe hus. Jeg kan let unde ham at leve så flot, hvis han bare ville stoppe med at prædike mådehold – for os andre. Nej, jeg har kendt – og kender – for mange lunkne (luksus) venstreorienterede til at moralprædiken fra den kant kan gør indtryk.

    Kommentar by Liva — 15. december 2009 @ 10:54

  43. @ Kamille

    ““Vores levevis har direkte konsekvenser i den 3. verden..”

    Ja, at de er dybt misundelige på et udviklet, fremadstræbende, skruktureret og bredt set disciplineret samfund, hvor man kan gå i fred på gade og få mad på bordet.

    De burde prøve det. Det skorter i hvert fald ikke på uddeling af gratis know-how fra IGO’er og milliarder af dollars fra I-landende til at realisere det med.

    Det er et spørgsmål om vilje, både blandt enkelte u-lands borgere og deres ledere.

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 11:22

  44. Har besøgt såvel Sovjetunione og DDR i deres “velmagtsdage”.

    paradiset for venstreorienterede.

    Var der kapitalisme? Var der rent? Var der demokrati?

    Hvorfor sprængte Østtyskerne muren, når der er så forfærdeligt i Vesten?

    Kommentar by Jan — 15. december 2009 @ 16:10

  45. Har besøgt såvel Sovjetunione og DDR i deres “velmagtsdage”.

    paradiset for venstreorienterede.

    Var der kapitalisme? Var der rent? Var der demokrati?

    Hvorfor sprængte Østtyskerne muren, når der er så forfærdeligt i Vesten?

    Kommentar by Jan — 15. december 2009 @ 16:10

  46. Det lyder som om mange af jer ikke kender forskellen på socialisme og kommunisme. DDR og Sovjet var kommunistiske.
    Jeg siger ikke, at det kun er kapitalister der har indgroet livsstile, der påvirker miljøet dårligt. Det har langt de fleste. Jeg ender også mange socialister der spiser kød og bruger mejeriprodukter.

    DaLi: Hvordan vil du have, de skulle kunne prøve at leve som os? Det giver vi dem jo ikke plads til. Vi har sat os på så mange af verdens ressourcer, at der simpelthen ikke er plads til dem. Ved vores forbrug af animalske produkter, sørger vi for, at de ikke kan få noget at spise, da det mad vores husdyr fodres med importeres fra U-lande, der kunne have brugt det til at brødføde deres egen befolkning med. Her i Danmark importerer vi 500 kg soja pr. indbygger fra U-lande. Det er ret meget mad. Man ville kunne bespise 20 gange så mange mennesker med planteføde som med kød.Der erslet ikke plads nok til at alle kan spise kød. en typisk vestlig kødbaseret kost kræver 0.5 hektar pr. person at dyrke til. I Kina stiger efterspørgelsen på kød volsomt, men her er der bare kun 0.08 hektar pr. person. Så vi har en stor del af ansvaret for at de har det, som de har det. Og vi ønsker jo heller ikke at lave om på det. Det kan man se på kvotesystemet. De penge vi sender hjælper jo tilsyneladende heller ikke, og de havner de forkerte steder. Når vi nu sender så mange penge, hvorfor sikrer vi så ikke, at de også hjælper mest muligt? Vi ønsker kun at hjælpe, så længe vi ikke behøver gå på kompromis med vores egen velstand. Trist.

    Kommentar by Kamille — 15. december 2009 @ 19:10

  47. #46 kamille “Så vi har en stor del af ansvaret for at de har det, som de har det”

    *
    Endnu en virkelighedsfjern opfattelse – prøv og følg lidt med i medierne, så du kan holde dig orienteret om hvad der sker. Jeg giver dig 2 eksempler:
    Sydafrika) der var rimelig kontrol af kriminaliteten, udviklingen og brug af naturressourcerne da de hvide var med i administrationen, efter at de sorte har overtaget 100% så er landet skyllet ud i absurd kriminalitet og fattigdom.
    Zimbabwe) Et af Afrikas rigeste lande med naturressourcer. De hvide farmere havde store flotte blomstrende marker og det gik godt for landet. Despoten Mugabe springer en sikring i hovedet og udviser/myrder/truer de hvide i landet og hvad er sket siden hen?
    På trods af, at de sorte overtog farmene med blomstrende marker, landsbrugsmaskiner og god infrastruktur, så kan de nu ikke få hveden til at gro, alt forfalder, kriminaliteten eksploderer og landet er nu blevet Afrikas kloak. – ingen af delene er de hvide skyld i.
    DE må SELV tage ansvar for deres liv, deres land og udvikling, men det står jo tydeligt klart, at de ikke magter opgaven. i stedet afløser den ene korrupte despot efter den anden hinanden og fattigdom og borgerkrigsagtige tilstande er ved at skylle kontinentet helt ud i lokummet. De penge – de massive penge – som vesten poster i Afrika er som et stort sort hul, for næsten ingen af de indfødte gider tage ansvar..

    Kommentar by Mike — 16. december 2009 @ 14:23

  48. Hvis de havde muligheden, så er jeg ret sikker på, at langt størstedelen af befolkningen ville prøve at ændre forholdene. Men hvad sker der, når folk prøver? De bliver stoppet af magthaverne, der ikke er interesseret i, at borgerne får penge og magt. De er så undertrykte, at de ikke kan gøre noget. En af måderne at undertrykke dem på, er ved ikke at give dem en uddannelse. Det begrænser deres muligheder RIGTIG meget. Er helt enig i, at vores penge ikke hjælper det store, men det er da et tydeligt bevis på, at vi investerer de forkerte steder. Folkene kan jo ikke bare takke ja til de penge, og så gøre noget godt for landet. Pengene havner tit ved bagmændene, der ikke har interesse i folkets bedste. Men er vi i vesten overhovedet villige til at lade u-landene komme til, og blive en del af et velfungerende globaliseret samfund? Det tror jeg ikke.
    Med hensyn til Sydafrika under Apardheit, så var det, der ødelagde landet. FØR Apardheit var Sydafrika et velfungerende land, der levede, mere eller mindre, som de altid havde gjord. Så kom de hvide, og der kan man da snakke om undertrykkelse. Og der var stor forskel på rig og fattig. Sydafrikanere blev lokket ned i minerne og udnyttet på det groveste. Mener du, at dette racistiske styre var en god ting?

    Kommentar by Kamille — 16. december 2009 @ 20:38

  49. […] Det kaldes kausalitet. Hænger du nogen ud, så får du nok tæv. Giver du White Pride en hjælpende hånd er der ingen grund til at blive overrasket og tude i tilfælde af at man får lidt igen. Jeg vælger ikke side, i denne sag. Jeg er ikke Kim Møller.  Jeg bifalder ikke overfaldet, men jeg bifalder heller ikke indlæg, hvor man udlægger visse folk som AFA-sataner der bare render rundt og kaster med sten fordi man har fået knipset et billede af dem til en demonstration. Hey hør, kan man nu ikke være anarkist og anti-racist uden at gribe til våben? Ikke i følge Uriasposten. Og så er jeg ikke engang dykket ned i kommentarerne – og det gider jeg egentlig heller ikke. Link og link. […]

    Pingback by Poetens Vrede » Blogarkiv » Jeg er ikke Kim Møller — 7. februar 2010 @ 01:08

  50. nice pics

    Kommentar by overvågning — 26. oktober 2010 @ 12:51

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper