21. august 2019

Trump dropper Danmark: “I will be postponing our meeting scheduled in two weeks for another time”

Da jeg i sidste uge hørte, at Trump overvejede at købe Grønland, følte jeg mig relativ sikker på, at de der anonyme kilder var overdrevne rygter. At Trump blot havde talt om at ‘købe indflydelse’, for at modvirke Kinas nylige interesse for Grønland. Flere indslag på P1 Orientering har haft problematikken på dagsordenen.

Senere kom det frem, at Trump faktisk havde talt om at købe Grønland. Nu kan man så læse, at Trump har udsat besøget til Danmark på ubestemt tid, fordi Mette Frederiksen på forhånd havde afvist at diskutere salg af Grønland. Danmark kan i sagens natur ikke sælge Grønland, som vi solgte Dansk Vestindien i 1917, og hvis Trump ville købe indflydelse, så var der en bedre vej end smarte Twitter-opdateringer. Et land er mere og andet end et territorium – Grønland er ikke bare en stor ejendomshandel.

Det glæder mig selvfølgelig, at venstrefløjen får ødelagt deres planlagte ’48 timers had’, men vi er nogle der tog fri begge dage, for som i 2005 at fejre statsbesøget. Trump trækker i den grad på sine veksler…

“Denmark is a very special country with incredible people, but based on Prime Minister Mette Frederiksen’s comments, that she would have no interest in discussing the purchase of Greenland, I will be postponing our meeting scheduled in two weeks for another time… (Donald Trump, Twitter, 21. august 2019)

Oploadet Kl. 11:01 af Kim Møller — Direkte link117 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103675/trackback

117 Comments »

  1. Personligt er jeg ganske tilfreds med at se vores regering tabe ansigt internationalt.
    Trump troller derud af og jeg er egentlig ikke sikker på om aflysningen handler om en “ejendomshandel”. Manden har jo rådgivere og mon ikke han udmærket ved at den danske regering ikke bare kan sælge Grønland.
    Man ved aldrig helt hvad der foregår i Trump universet.

    Kommentar by Hagmann — 21. august 2019 @ 11:11

  2. You know, you come from nothing, you’re going back to nothing
    What have you lost? Nothing!

    https://www.youtube.com/watch?v=SJUhlRoBL8M

    Kommentar by BE — 21. august 2019 @ 11:11

  3. Enig, det her virker mærkeligt. Han må da være klar over Grønland ikke bare kan købes..

    Kommentar by Martin — 21. august 2019 @ 11:29

  4. Folk stemte ikke Paludan, fordi de er racister. Folk stemte Paludan, fordi de elsker Danmark og ønsker en NY politisk dagsorden… ALT ANDET end det sædvanlige rød-blå-rød-blå-cirkus, som på sigt naturligvis udelukkende kan lede frem til anarki, diktatur eller atomkrig, fordi politikerne og medierne 100% har solgt ud til erhvervseliten (som naturligvis har luksusbunkere til rådighed i tilfælde af katastrofetilstande).

    Alligevel blev det kun til 1.8% af stemmerne der gik Rasmus’ vej. Dette viser TYDELIGT hvor tilbagestående og uvidende danskerne generelt er!

    Mette er fuldstændig fortabt. Helt og igennem selvisk karrierestræber, som kun kan ende på den mørke side på sigt. Sælger hendes sjæl stykke for stykke. Fatter ikke 1 hak af værdier som moral, ydmyghed, sandhed.

    Trump ønskede naturligvis at skabe debat og diskussion i Danmark. Han vidste godt, at han ikke kunne “købe Grønland.” Det er jo et spil – på højt niveau. Og Mette spillede Trump’s spil – uden at vide det. Nu er situationen nemlig at danskerne er blevet opmærksomme på risikoen i at vi alle bare trækker os og sidder og skyder nåle ind i små Trump-dukker som en del af vores såkaldte “fritidsaktiviteter.” (Sandheden er, at de fleste danskere slet ikke er i STAND til at holde fri, de lever i en konstant trummerum og får aldrig tænkt de dybe tanker).

    Kommentar by Greatness — 21. august 2019 @ 11:43

  5. Hvad mærleligt er der i den aflysning? – Opmærksomheden omkring Trump’s ‘ejendomshandel’ har vel blot ført til, at vort lille land er kommet i rampelyset. Og hvad ser man (amerikanerne) så?

    Man ser en EUrabisk lydstat under ‘føring’ af Den Gale Kansler i Berlin. Man ser en befolkning, hvor 95% stemmer for at afvikle sig selv ved uhæmmet import af muslimske barbarer. Man ser en offentlig debat, hvor alt vedrørende USA – og navnlig dets præsident – forhånes, spottes og latterliggøres. Man ser et system, hvor ytringsfriheden er under hastig afskaffelse, hvor Politiet (‘Gestampo’) i det årle morgengry stormer rundt og arresterer dissidenter, konfiskerer deres IT-udstyr og lader kommunistiske SA-lignende bøller (Enhedzliztens AFAtiske Sturm-Abteilung) tæske løs på anderledes tænkende.

    Man ser kort sagt: en fjendtlig stat.

    Og så lige m.h.t. grønlænderne: mon ikke de på længere sigt ville være bedst tjent med at blive amerikanske statsborgere fremfor dhimmier i det tilstundende, muslimske ’shithole’, Mohammedanmark?

    Kommentar by Voldposten — 21. august 2019 @ 11:52

  6. Altså…det er en lidt ærgerlig sag, for meget af det han har lavet, kan jeg fuldt ud støtte, og der er også fremlagt bevis for Demokraternes hykleri i Deres bevidstløse Trumfhad.
    Alvorligt mener jeg at man jo kunne spørge Grøndlænderne, hvad de synes? Der kunne være afstemning om tilhørsforholdet, til enten USA eller Danmark. Det ville for mig at se være en del af løsningen. Lidt ligesom afstemningen om Cataloniens selvstændighed. Hvis Grøndland vil løsrives totalt, så må de selvfølgelig også selv stå for Deres økonomi. Hvis de hellere vil tilhøre USA end Danmark, så også fair nok. Den underliggende tankegang bag forslaget er helt sikkert at sjældne jordarter og andre mineraler der bruges af Elektroniske Gigantfirmaer til batteriforbedringer, og MikroChips, gør Grønland interessant for minedrift i den helt store stil, og lidt alvorsatirisk, hvis ikke USA køber Grønland, så gør Kineserne det jo nok indirekte. Hvis vi ikke kan vinde millitært, så kan vi købe dem :-) synes jeg at ane. JP har et indlæg om Kinas indflydelse i den sammenhæng. På en måde har skribenten ret men det hyklerisk når man laller videre med den totalitære Arabiske indflydelse og Islams fremmarch. Her er jeg glad for at USA synes at nærme sig Rusland, imens EU åbenbart synes at nærme sig Iran (føj hvor modbydeligt). Langt hellere Putins indflydelse end Islamisk fra den Arabiske verden. Vi har sendt soldaters liv på spil for at bekæmpe den religions indflydelse i Afghanistan og Irak, og så lefles der gudhjælpe mig stadigvæk for dette modbydelige monster af en religion på Politisk plan (Føj for den lede). Det er værre end dem som leflede for Nazismen under og før krigen.

    Men ok. Jeg overser venligst Trumfs forslag om køb og salg af fast ejendom overfor et Folk og Dets land. Spørg dem Demokratisk som dengang Tjekkiet og Slovakiet blev skilt, eller dengang Sønderjyderne stemte sig hjem til Danmark.

    Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 11:57

  7. 4. Voldposten. God analyse.
    I øvrigt er den mand genial, på den ondeste måde. Altid i gang med at ryste posen.
    Han passer perfekt ind i verden af i dag.

    Kommentar by River — 21. august 2019 @ 11:58

  8. Det ville være et mærkeligt land at komme til, med virkelig dårlige værter. Statsfjernsynet har hele vejen igennem handlet om mest muligt at tilsvine den amer. præs. og har en fast programserie dedikeret til det: “Jersild om Trump”.
    Det samme i statspressen (alle aviser er statsbetalte), enhver tilsvining i amer. aviser er hele vejen blevet råt og uden spørgsmål gentaget i Danmark.
    Der er store forberedelser i gang til at fortsætte latterliggørelsen af manden under besøget. Den eneste modvægt er en lysreklame for Trump på Rådhuspladsen, som bliver vist 20 sekunder en gang imellem; den er betalt af en privat mand, og alle i fjernsyn og aviser spekulerer over, hvad det mon kan være for en torsk.

    Kommentar by AN — 21. august 2019 @ 12:02

  9. Købte de ikke de vestindiske øer?
    Sælg og lad dem overtage flygtninge derop. Vil de ikke, så hjem.

    Kommentar by P — 21. august 2019 @ 12:04

  10. Man keder sig ALDRIG med Trump.

    Kommentar by Ewing — 21. august 2019 @ 12:14

  11. Voldposten — @11:52
    Tak for et godt indlæg, der på mange måder også dækker min mening om Danmark kontra Trump.
    Politikere og MSM har konsekvent opført sig useriøst og lavt og løgnagtigt siden Trump blev præsident.

    Kommentar by Henning Jensen — 21. august 2019 @ 12:16

  12. Just my two cents vedr. Aflysningen af Trump´s besøg: Den danske stupiditet og tilbagelænede nedladenhed, eksemplificeret ved venstrefløjens totale og infantile nedsmeltning, går selvfølgelig heller ikke upåagtet hen hos den inviterede part. I særdeleshed ikke, når en fuldstændig blank noksagt, uden så meget som 10 timers reelt erhvervsarbejde bag sig, står frem og afviser et lækket samtalepunkt som “absurd”, “det kommer ikke til at ske”, etc. På den måde udstiller, ydmyger og fornærmer hun Danmarks vigtigste allierede – som i ALLIERET – men det er den danske presse, og de såkaldte danske politikere simpelthen for indskrænkede til at forstå. Det er egentlig ret simpelt: I pisser manden af på det groveste med jeres infantile og tåbelige adfærd – og nu hyler i op fordi han ikke gider at spilde sin tid på jer. I påberåber jer diplomatisk forstand og redelighed mens i skider til alle sider. Men kære venner: Dette her er ALVOR, og det fatter i tydeligvis ikke. Endnu. Tag evt. en tur forbi kirkegården ved Colleville Sur Mer / Omaha Beach næste gang i er i Normandiet – men nej… det er i alligevel for dumme til at forstå.

    Kommentar by Bror lerbror — 21. august 2019 @ 12:17

  13. Danmark er nok kommet i unåde hos Trump nu. Han skal nok få Grønland, for han plejer at få det, han vil købe. Flere amerikanere taler om Trump som den trojanske hest, og det må vel også undre, at han lover bål og brand ift Hillarys mailskandale, at han lovede at bygge en mur mod Mexico, at han lovede at dræne the swamp og gå imod Deep State, men intet er sket!? Intet!

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 12:26

  14. Mette skulle have foreslået en byttehandel, Grønland i bytte for Alaska

    Kommentar by redneck — 21. august 2019 @ 12:43

  15. Trump udtrykte sig muligvis lidt bombastisk omkring Grønland – Men sådan er verdenen nu engang – Når kineserne beder Zoo om at fjerne Taiwan fra et kort, siger vi jo ikke: “F… jer, I kan tage jeres Fu… pandaer og stikke dem skråt op” – selvom det måske er det, vi har mest lyst til.

    DSU-ministeren, Mette Frederiksen, har endnu engang vist, at hun ikke er værdig som elevrådsformand.

    Var det virkeligt det bedste råd hun fik af sine TRE overbetalte støttepædagoger???
    Martin Rossen er IKKE pengene værd!!!

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 21. august 2019 @ 13:02

  16. Kommentar by Jørgen Nielsen — 21. august 2019 @ 13:02

    🛑🛑🛑STOP STOP STOP DIG SELV 🛑🛑🛑

    Det er INGEN (selv)censur på Uriasposten.

    Fuck jer, I kan tage jeres fucking pandaer og stikke dem skråt op.

    There, I fixed it for you, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 13:06

  17. Grønland har en befolkning på omkring 50.000 mennesker, altså ca. det samme som en dansk kommune. At tro, at de kan være et selvstændigt land er både naivt og ganske urealistisk.

    Grønland er i den seneste tid blevet en vigtig brik i et alvorligt strategisk spil mellem verdens stormagter, og befolkningen er derfor nødt til hurtigt at finde ud af, hvor de hører til.

    Danmark har som lilleputstat i dag ingen jordisk chance for at beskytte eller varetage Grønlands interesser. Vi har hverken de økonomiske, politiske eller militære muskler til at deltage i dette geopolitiske spil.

    Danmark og Grønland har intet tilfælles. Danmark har altid behandlet Grønland og grønlænderne som en koloni, nedladende og med et mål af foragt. Grønlænderne skylder ikke Danmark – mindst af alt tak.

    Danske politikere burde ophøre med deres barnagtige storhedsvanvid og i stedet se på, hvad der langsigtet tjener Grønlands interesser bedst. Her ville seriøse forhandlinger med USA et indlysende første skridt. Hvad det sidste skridt måtte være, må grønlænderne naturligvis selv bestemme. Men tåbelige og selvhøjtidelige danske politikere burde holde sig for gode til at spænde ben for Grønland, som det bliver gjort i disse dage.

    Grønland kan reelt vælge mellem et ægteskab med USA, Kina eller Rusland. Jeg ved godt, hvad jeg ville vælge, hvis jeg var grønlænder.

    Danmark er på sigt kun statist i hele dette spil.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 21. august 2019 @ 13:09

  18. DR P1 brugte 13 minutter af kl. 12 radioavisen på at fortælle at Trumps afbud var en fornærmelse, en uforskammethed, noget han ikke kunne være bekendt osv. Men mon ikke Voldposten 11.52 har ret i at afbudet kan skyldes at DR og papiraviserne ikke har bestilt andet de sidste to år end at bagtale og hetze USAs præsident. Hvis Trump har opdaget at Danmark er en lille korrupt og kommunistisk bananstat, kan man vel godt forstå at han har mistet lysten til at besøge os.

    De sidste tre minutter blev brugt på at fortælle om de 33.OOO danske soldater som de radigale har sendt ud for at kæmpe i Afghanistan osv. De radigale som aldrig har gidet forsvare Danmark, men som gerne misbruger vores soldater til indsats i meget fjerne lande. Plus at milliarder af kroner er gået til spilde.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 21. august 2019 @ 13:13

  19. Redneck – 12.43 – super ide! Så ville jeg flytte straks, ind i skovens dybe, stille ro. Men USA har et stort HAARP anlæg i Alaska, og de vil nok spække Grønland til med flere sådanne anlæg, bunkere og missilramper. Selvfølgelig skal de amerikanske psykopater ikke ha Grønland!

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 13:18

  20. 11:29/Martin

    “det her virker mærkeligt. Han må da være klar over Grønland ikke bare kan købes.”

    Det er jeg nu ikke så sikker på, for når nogle af os ikke kan lide Donald Trump, er det jo netop, fordi han efterlader det indtryk, at han selv har levet sit liv i et betændt univers, hvor alt kan købes. I behøver blot at tænke på Trumps minik og bevægelser i den video fra 1992, hvor han sammen med Epstein betragter nogle dansende sexobjekter, som er indkøbt til en fest.

    Trump har helt sikkert den personlige erfaring, at mennesker kan købes.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 13:20

  21. Hat tip til de kommentatorer der fangede alvoren: Det er sådan set underordnet, om Trump trollede med den udmelding, (og det gjorde han jo nok, mandens historie for det taget i betragtning.)
    Men MÅDEN den kategoriske afvisning blev afleveret på, fortalte ham alt hvad han behøvede at vide, om hvorvidt han kan betragte Danmark og Danerne som en allieret faktor han kan regne med.

    Mette-gimpen kunne have returneret den melding med honning, humor og diplomati med et ‘Okay, vi vil have Canada til gengæld!’, der ville have fremkaldt latter på begge sider af Atlanten. Men trods sine mange år i politik, så har hun ikke antydningen af grundlæggende forståelse for nogen af delene, og det blev i stedet en eddikesur tilbagemelding, der ikke stod tilbage for de udmeldinger han har stået model til fra svenskerne, tyskerne, og briterne under May.

    Med andre ord: En femi-marxistisk ledet svensk regering, en femi-marxistisk kansler, og en selv-identificerende femi-marxistisk britisk “konservativ”, som vi nu kan se os sammenlignet med.
    Kan jeg få et ‘Karl Marx er Gud!’ og så et ‘Halleluja!’ oveni, mens vi venter på Sharia lovens indførelse?

    Kommentar by Kimski — 21. august 2019 @ 13:24

  22. “Hvis Trump har opdaget at Danmark er en lille korrupt og kommunistisk bananstat, kan man vel godt forstå at han har mistet lysten til at besøge os.”

    Tværtimod. Trump sætter Danmark og danskerne højt. Han indleder sit aflysningstweet med at skrive:

    “Denmark is a very special country with incredible people …”

    Kommentar by np — 21. august 2019 @ 13:32

  23. Kommentar by Henrik Wegmann — 21. august 2019 @ 13:09.

    Fuldstændigt enig, selv Vikingerne omtalte dem som ’skrællinger’, et udtryk der bedst kan sammenlignes med nutidens ‘ni**er’. Hvis Danmark forventer et tak for det vi har lavet deroppe, så kommer vi nok til at vente et stykke tid.

    Kommentar by Kimski — 21. august 2019 @ 13:34

  24. Kim Møllers reaktion i denne sag tjener ham til ære.

    Noget anderledes stiller det sig med Anders And Rustad, der også i denne sammenhæng finder grund til at rakke ned på Danmark på document.dk.

    “Spørgsmålet er: Vil regering og Folketing heller at kineserne overtager? Grønland er i spil, både økonomisk og sikkerhedspolitisk. I stedet for en kontant afvisning, kunne Mette F. ha indledet samtaler.

    Men antiamerikanismenn gennemsyrer både danske medier og danske politikere. Her er der ingen forskel på S og DF.”

    Der er grund til på det allerkraftigste at understrege, at Grønland aldeles ikke er i spil, og at vi aldeles ikke lever i en verden, hvor magtens mænd frit kan blæse på alle sider af Folkeretten, selv om nogle få socialdemokratiske og emsige grønlændere måske har efterladt det indtryk under deres besøg i New York. Det er velkendt, at der er brådne kar imellem dem. Fx ham der viede Mogens Lykketoft.

    Jeg mener, at dronning Margrethe og statsminister Mette Frederiksen har opført sig både klogt og høfligt ved at se stort på, at Trump inviterede sig selv. Der er forlængst store forberedelser i gang til det nu aflyste besøg. Ingen har afvist Donald Trump, som derimod til fulde har demonstreret sin egen totale mangel på pli. Både ved at invitere sig selv og at aflyse.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 13:36

  25. Nu er trump også sur på Grækenland. Jeg synes, USA opfører sig som verdenshersker, der tror, at de kan skalte og valte med alt og alle. https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/usa-advarer-graekenland/7756675?plista=nyheder Var det ikke dem selv, der trænede al Qaeda? Var det ikke dem, sammen med danske og europæiske idiot politikere, der gav militærudstyr og milliarder til syriske oprørsgrupper, som de må have vidst var terrorister? De invaderede Irak, selvom det var saudere, der tog twin Towers ned, og med fjernelsen af Saddam, blev der skabt en voldsspiral i Irak og Syrien af dimensioner!! Den voldsspiral sniger sig langsomt ind i Europa nu.

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 13:38

  26. Møller jeg syntes du skal sende en regning for tabt arbejdsfortjeneste til den Amerikanske ambassade.
    Derudover så er det da en win win situation for Danmark som har fået ubetalelig goodwill i hele den civiliserede verden.
    Trump har big time udstillet sig selv som den klovn han nu engang er.

    Så lige en kommentar til en af dem afdøde Lars Larsen (RIP) kaldte for landsforrædere.
    Lars Seier der ikke bidrager med noget som helst til Danmark.
    Tværtimod han suger penge ud af landet til hans skattely i Schweiz.

    Måske skulle man overveje at fratage ham hans Danske statsborgerskab p.g.a hans illoyalitet.

    https://nyheder.tv2.dk/politik/2019-08-21-lars-seier-forstaar-trump-vores-politikere-er-en-flok-provinsielle-klaphatte

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. august 2019 @ 13:42

  27. @ Henrik Wegmann — 21. august 2019 @ 13:09 og andre.

    Hvad med at Danskerne fik lov til at bestemme om vi vil have grønland eller sælge?

    Grønlænderne kan som gruppe rende mig i røven. Det er umuligt for en Dansk “kolonimagt” at tjene blot en enkelt krone på den ø. Lad Trump gøre forsøget og sælg lortet!

    Kommentar by Santor — 21. august 2019 @ 13:46

  28. Lars Seier mener, at USA vil kunne “hjælpe” Grønland med at udvinde de naturligt forekommende mineraler og olie på Grønland!! 😂 Er han snotdum??? Trump vil have Grønland for at FÅ rigdommene, og så vil han ellers skide på eskimoerne, kan jeg garantere! De vil blive nødt til at blive ædru igen og bygge igloer og fange sæler – hvis da ikke trump putter dem i reservater. Det’ jo lissom set før.

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 13:50

  29. Ja, Lars Seier Christensen var hurtigt ude med sit Trump-lignende evangelium om, at alt kan købes. Man må håbe, at hans bror Peter har mere menneskelige sider, han var som bekendt medstifter af NB. Søskende kan heldigvis være som nat og dag.

    Kuffar/13:38

    Helt enig, og du kan også medtage Benghazi-affæren, hvor det amerikanske diplomatidioti helt unødvendigt og til ingen verdens nytte kostede den amerikanske ambassadør livet For slet ikke at tale om det ansvar, som det danske folketing påtog sig og desværre synes at leve let med. Dygtige danske piloter gjorde blot deres arbejde, da regering og folketing fik dem til at bombe Libyen sønder og sammen.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 13:51

  30. Måske er det hans egen bror,Peter Seier, han tænker på når han kalder Danske Politikere for provinsielle klaphatte ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. august 2019 @ 14:02

  31. >np “Denmark is a very special country with incredible people …”

    Ja. først roser han os, for der efter at fornærme vores statsminister – men det er diverse internationale danske liberalister nok bedøvende ligeglade med..

    Han har også lige fornærmet Sydkoreas præsident og Japans premierminister. Det er sku’ ikke smart og fuldstændig unødvendigt.

    “Trump gjorde grin med USA’s allierede Sydkorea, Japan og EU – efterlignede koreanske og japanske accenter og talte om hans kærlighed til diktatorer, Kim Jong-un og den nuværende hersker i Saudi-Arabien, ifølge New York post.” http://www.koreaherald.com/view.php?ud=20190812000502

    Kommentar by anno — 21. august 2019 @ 14:03

  32. P.S.

    Kineserne er allerede i Grønland, og grønlænderne trives fint med dem.

    Det er mit gæt, at denne Trump-affære har jaget en skræk i livet på nogle af de grønlandske politikere, der intrigerer internationalt, og på folk som flest, som trods alt forstår, at Trump ikke stiller dem et nyt velfærdssamfund i udsigt endsige årlig milliardstøtte fra amerikanske skatteydere.

    Trump vil have adgang til strategiske strongholds, og dette ville danske og grønlandske politikere ikke have modsat sig. Men adgangen til den grønlandske undergrund vil Trump – i givet fald – se som en sag mellem magtfulde velhavere, og ikke som noget, der sker under grønlandsk styre.

    Det ville klæde grønlænderne, hvis de holdt op med at foregøgle sig, at alt er Danmarks skyld, og at de altid er ofre for danskerne. Kan de ikke det, vil de nok før eller siden komme i kløerne på helt anderledes hårde hunde.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 14:07

  33. Kimski 13:34

    Hvorfor kan du ikke skrive nigger?!! Jeg fatter ikke jeres lorte selvcensur. Hvem gør I det for? Hvem er I bange for?

    skrællinger, et udtryk der bedst kan sammenlignes med nutidens nigger. There, I fixed it for you.

    nigger
    nigger
    nigger
    nigger
    nigger
    nigger, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 14:28

  34. Stjernepsykopaten Per Henrik Rasmussen er et alias. Det er stjernepsykopaten Niels Os nye profil, som Kim Møller bør banne igen-igen, forbyd radigale og landsforræderiske trolls/trolde på Uriasposten og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 14:46

  35. Ærgerligt at grøn ikke blev solgt, bedst for dem og os. De er i røds dead-end, nu får Kina dem.. MAGA mod inva..

    Kommentar by Gaflen — 21. august 2019 @ 14:49

  36. Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 14:28.

    Jeg har ikke noget problem med at skrive nigger, jeg har bare ikke set nogen udmelding fra Kim Møller om hans mening, og det er jo immervæk hans blog.
    Faktisk er det lidt morsomt at du nævner det, for jeg er den i familien der får alle til at se forskrækkede ud, når jeg virkeligt giver den gas. ;)

    Kommentar by Kimski — 21. august 2019 @ 14:49

  37. Morten Østergaard og Jakob Ellemann har begge udtalt at denne episode bør få os til at lægge os tættere op ad EU i udenrigspolitiken!
    Det vil være særdeles uklogt, da EU ingen militære muskler har nu da Storbritanien forsvinder, der er lidt krudt i Frankrig, men om det er tørt er tvivlsomt. Tyskland har overhovedet ingen militære muskler og på mange måder er det måske godt det samme, erfaringerne er som bekendt ikke alt for gode. Resten af EU er militært 3. Verdenslande.
    I øvrigt er Grønland udmeldt af EU så uden USA står Danmark ganske alene i forsvaret af Grønland. Selvom vi ikke bør sælge Grønland til Amerikanerne så burde Mette Frederiksen ikke have sagt at Trumps forslag var absurd, hun burde måske have åbnet for en diskussion om hvordan Grønland i fremtiden skal forsvares. Vi ved Trump handler følelsesbetonet så det er ikke klogt at fornærme ham ved at kalde hans forslag absurd.

    Kommentar by Den Nervøse — 21. august 2019 @ 14:49

  38. Enig med blogtekstens “Det glæder mig selvfølgelig, at venstrefløjen får ødelagt deres planlagte ’48 timers had’” (Jeg har ikke brækspande, der er store nok til at klare det DR&TV2 løgnemedietryk, det ville udløse!:-)

    Jeg synes derfor, at det var en god nyhed, at den amerikanske præsident aflyste sit besøg i Danmark.

    Så slipper vi også for den venstreorinterede regerings pinlige opstød og ubeherskede anfald af gammel nedgroet anti-amerikanisme.

    De venstreorienterede kan alligevel for min skyld demonstrere og evt gå løs på hinanden i stedet for og slippe gassen ud af hinandens oppustede balloner!:-)

    Kommentar by A-mad — 21. august 2019 @ 14:51

  39. Hvem fanden gider møde mettehavregrød? Salgschef for shitstate inva. Trump er mere logisk og klar end før.. En mester

    Kommentar by Gaflen — 21. august 2019 @ 14:53

  40. 9) Jo det er netop humlen ved det. Vi solgte jo netop De Vestindiske øer til USA, og gjorde bagefter en dyd af at være det første land der ophævede slaveriet…efter salget selvfølgelig :-). Der ville USA/Trumf have en pointe :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 15:12

  41. Som altid får jeg udvidet min horisont efter at have læst kommentarsporets dybsindige analyser. Den foreløbige konklusion må være:

    “Sælg nu for helvede den lorte-koloni til Trump, Mettehavregrød, så vi slipper af med de sure niggere.”

    Kommentar by np — 21. august 2019 @ 15:16

  42. 25) Ja problemet var logikken i den kolde krig. Marxes teorier om religion er opium for folket, sad dybt i den kommunistiske selvforståelse (som i sig selv var/er en religion) Min fjendes fjende er min ven….Man åbnede med Saudi Arabien Pandoras æske op, da man tillod sindsyge Jihadister i at opstå med den wahhabistiske islamudlægning, langs Pakistans grænse til Afghanistan. Man vidste Sovjet ikke ville kunne kontrollere dette enorme grænseområde, og hvis Sovjet tabte i Afghanstan ville det være en inspiration til yderligere Jihad i Kashakstan, Turkmenistan etc etc. Alle de sydlige Sovjetrepublikker ville gå i opløsning pga Jihad (Islamisk idiotiske sindsyge selvforståelse). Sovjet gik også i opløsning. Se for øvrigt Hollywood filmen “Charlie Wilsons war” som beskriver lidt af bagspillet. Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 15:22

  43. Forhåbentlig finder USA og Rusland sammen om at bekæmpe Islam. Det ville være glædeligt (Europas EU selvforståelse om moral uden magt, som blot lefler for denne modbydelige religion, sikkert fordi den forsent inddrømmer retten ikke eksistere uden magt, og derfor indretter sin moral efter Islam giver mig kvalme. Føj for den lede)

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 15:26

  44. @Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 14:46

    Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab !!!!!!!!

    Få styr på din medicin

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. august 2019 @ 15:28

  45. Hvor trist, så kommer den sjove baby ballon slet ikke op foreløbig.
    Stakkels antifascister!!. (ironi)

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 21. august 2019 @ 15:37

  46. Der er folk der mener, at Trump ligesom pave Francis er jesuit, og så giver det pludselig mening, at det hele virker så bombastisk, for jesuitterne har gennem historien vist sig at være den militante del af logge-parnasset.

    Jeg tror desværre at der meget snart sker noget stort rent militært.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 21. august 2019 @ 15:44

  47. Se, allesammen.

    Nu begynder Niels O med at nedbryde Uriasposten, som han ødelagde 180grader. Han er og bliver en stjernepsykopat, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 15:45

  48. 44) Fint nok….hvis det kan bekæmpe Islam, så ikke et ondt ord om – Jesuitter- fra min side. Ved ikke hvordan de tolker kristendommen, men ifølge Lukas Evangeliet, var Disciplene bevæbnet, og Jesus opfordre dem til at sælge-ombytte-(skrevet pr hukommelse) nogle kjortler for at få nogle sværd.

    Tror nu ikke selv på at Rusland er fjenden for USA, men en artikel mener at Kina hersker i Stillehavet. USA er ikke længere supermagten der.

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 15:51

  49. Hvis USA mangler Olie i henhold til sin Alliansen med Saudi Arabien, så kunne olien skaffes i Rusland. Hellere et USA afhængigt af Rusland en Saudi Arabien. Det ville være en lettelse af de helt store.

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 15:54

  50. Carlo.
    Hold da kæft hvor du barnlig og sikkert ude i noget blandingsmisbrug.
    Med dig tilstede behøver posten ikke yderligere hjælp til selvdestruktion.
    Du er et lysende eksempel på at det ikke er en god ide at indtage samme psykofarmaka som Tronal Dump

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. august 2019 @ 16:07

  51. Voldposten 11:52
    You said it fella’ Exactement!
    Glad, jeg så dit præcise indspark, inden jeg selv tog fat på samme.
    Det er ingen skam at blive væk, når man er uønsket.
    DK, u-tak-nemlige røvhuller!:
    Det er sgu VERDENS STORE GÅRDVAGT’s fortjeneste, at I menstruationsrøde båtnakker ka’ kaste med brosten og syge paroler fuldkommen konsekvensfrit. Og alle I andre utilfredse; sove mere trygt, end I ellers ville kunne under et helt andet lederskab.
    Er det ikke sådan; at alle I fatsvage røde tamponer først véd, hvad I har – den dag I har mistet det?
    Og, f.eks er blevet til KRAMS’et i Vlad’s ønsker om mere KRIM’s-KRAMS.
    Men, er der nogen af Jer, der tænker så langt?

    Kommentar by White knight — 21. august 2019 @ 16:11

  52. Abdullah kl. 15:44

    “Jeg tror desværre at der meget snart sker noget stort rent militært.”

    Jeg har samme lidt diffuse fornemmelse. Måske angriber den pavelige schweizergarde snart Grønland, efter Metteøllebrøds helt utilstedelige majestætsfornærmelse mod Trump? Øen bliver underlagt Vatikanet. Grønlænderne skal til at lære latin. Paven tillader amerikanerne at udvinde sjældne metaller i Grønland. McDonald’s åbner en restaurant i Peterskirken. Trump lader sig helgenkåre. De kinesiske pandaer dræber de arktiske isbjørne som hævn. Osv …

    Kommentar by np — 21. august 2019 @ 16:18

  53. Velkommen tilbage til reinkarnationen af Niels O (AFA troldehær)!
    Lad os alle ignorere ham som den pinlige fulde onkel til familie fødselsdagen.
    Man kan ikke slå psykopaterne i deres eget spil!

    Ellers nogen der glæder sig til 2020?

    Kommentar by Realist — 21. august 2019 @ 16:28

  54. – Carlo…

    Jeg kender Per HR fra et tidligere job. Han er ikke Niels O.

    Kommentar by Kim Møller — 21. august 2019 @ 16:54

  55. Jeg er skuffet over Pia Kjærsgaards udmelding i forbindelse med Trumps afbud. Alle de andre politikeres kommentarer er forventelige. Først hyler politidirektøren og hele venstrefløjen op om, hvor mange ressourcer Trumps besøg vil lægge beslag på. Når han så aflyser besøget hyler de op om, hvordan han kan tillade sig at aflyse et besøg, når nu selveste Dronningen har inviteret ham. De hader allesammen Trump.

    Kommentar by Ole Madsen — 21. august 2019 @ 16:55

  56. “Grønland er IKKE til salg!” konstaterer både den danske statsminister og grønlands landsstyreformand, med slet skjult forargelse.
    Hmmm. Men Grønland er åbenbart til leje. I øjeblikket for ca 5 milliarder om året, plus det løse til forsvar, udenrigspolitik og patruljering. Men så får vi jo så meget til gengæld, ikke? Så det…

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 16:57

  57. Nå, så er Uriasposten igen nede på det lavniveau, hvor man i de senere år i langt overvejende grad har stabiliseret sig og derved systematisk skadet bloggen. Tak til Kimski og alle dem, der bar. Måtte I en dag få jeres bistandshjælp i den gale hals.

    Jeg har ikke login til Jyllandsposten, men det lader til, at Søren Espersen har taget bladet fra munden og sagt noget, der er ilde hørt men bør høres.

    Et gammelt marxistisk mundheld siger, at magten aldrig er ledig. Da Danmark ikke har kapacitet til at overvåge og forsvare Grønland mod stormagter af både den ene og den anden art, og grønlænderne da slet ikke magter det og heller ikke – ifølge rigsfællesskabets bestemmelser har retten til at gøre det – er den fysiske magt allerede i hænderne på dem, der er samvittighedsløse og stærke nok til at misbruge den. Det har flere været. Amerikanere har forlængst brudt alle aftaler ift. Grønland.

    Næste punkt på dagsordene kan meget vel blive Færøerne, hvor hadet til Danmark længe har været et uønsket emne blandt de fleste danske politikere og myndgheder.

    ad færingerne ryge og rejse, de har ikke fortjent bedre. Og jeg fristes til at mene det samme om grønlænderne, der er meget langt fra at fremstå som et stolt og handlekraftigt folk. Det er helt andre fremtrædende egenskaber, der tegner billedet af det grønlandske og de uforståeligt dårlige sociale forhold med druk, pædofili osv. Det er altsammen Danmarks skyld, mener de. Altså officelt, for de er næppe så uvidende og dumme, at de ikke kan få øje på andre årsager. Det er bare så bekvemt at lade sig proletarisere og flytte ansvaret til Danmark.

    I øjeblikket betragtes Grønland ifølge Folkeretten som et land, som et flertal af grønlænderne kan forlange blive gjort til en selvstændig stat. Det samme gælder til hver en tid Færøerne, hvis man anerkender international ret og diverse traktater og overendskomster.

    Men der er en væsentlig historisk forskel på Grønlands og Færøernes forhold til Danmark. For hvor den færøske befolkng stammer fra den oprindelige, så gælder det ikke mht. Grønland.

    På et tidspunkt under det danske overformynderskab, hvor Grønland betragtedes som den danske konges eje, uddøde den oprindeige befolkning, og siden indvandrede inuitter fra Canada. Det er deres efterkommere, der i dag lever i Grønland. Hvis man ellers kan nære tiltro til sagkundskaben.

    DNA undersøgelser kan vel underbygge denne forskning, og måske er de allerede foretaget. Aåledes forholder det sig sandsynligvis på den måde, at Grønland i en periode var et øde område, som blev betragtet som en del af den danske konges rige, og at inuitter – ligesom i dag amerikanere, kinesere og måske også andre – indvandrede uden at møde modstand fra det meget fjerne og reelt set magtesløss lille kongerige.

    Det er velkendt, at Danmarks forhold til det militærstratetiske vedr. Færøerne og Grønland har bragt os op på et diplomatisk niveau, hvor vi ellers ikke hører hjemme. Det er ligeledes velkendt, at dette er et ofte fremført argument for dem, der dyrker hadet mod Danmark, og at de er mange på Færøerne og Grønland.

    Skønt der næppe findes lande, der har behandlet deres kolonier og bilande (sådan kaldtes Færøerne og Grønland tidligere), kan danskerne godt glemme alt om taknemmelighed. Tro det eller lad være.

    Hvis man har prøvet at stå på mål for Danmark ift Færøerne og Grønland er overgangen til at gøre det samme ift. fx muslimske salafister ikke stor. Vor største svaghed i det spil var alle dage vores enfoldighed og de store fysiske og kulturelle afstamde.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 17:11

  58. Glemt er at i grøn er halvdelen alko med 30% incest. Af dk. Kan det blive værre? Hvem siger us ødelægger grøn?

    Kommentar by Gaflen — 21. august 2019 @ 17:12

  59. Vi er to, der kommenterer under navnet Thomas. Jeg – der har sendt mange kommentarer i dag og senest kl. 17:11 er ikke identisk med Thomas 16:57. Er jeg blev hacket?

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 17:14

  60. Kritik af andre bloggere er selvfed og uvigtig, ligeså er langt ævl alle ved i forvejen..

    Kommentar by Gaflen — 21. august 2019 @ 17:20

  61. Hvis det mig, du kritiserer 17:20, så er der intet i dine indlæg, der vidner om, at du ved ret meget. Men for jer plejer alting jo også at være så enkelt.

    Kommentar by Anonym — 21. august 2019 @ 17:24

  62. Hvis det mig, du kritiserer 17:20, så er der intet i dine indlæg, der vidner om, at du ved ret meget. Men for jer plejer alting jo også at være så enkelt.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 17:25

  63. Danmark ud af Grønland !
    Gør Grønland selvstændigt nu.
    Grøndlændere kan bestemme om de vil være tilknyttet Danmark og de 5 mia. kr. om året.
    Danskere skal også kunne bestemme, om vi vil være tilknyttet Grønland.
    Mange , rigtig mange danskere ønsker frihed fra Grønland.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 21. august 2019 @ 17:42

  64. Der kan gå halve år, hvor jeg ikke logger ind på Politiken, men i dag vil jeg linke til deres dagens tegning, der illustrerer Trumps ildelugtende “diplomati”.
    m
    https://politiak/debat/dagenstegning/art7345192/Trumpdiplomati

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 17:46

  65. Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 17:11.

    Bare lige til din orientering, så ejer jeg rettighederne til mit eget patent, der giver mig friheden til at sidde her og læse dit ævl. Jeg har aldrig modtaget en krone i bistandshjælp, så der ikke udsigt til at det er dét jeg får i den gale hals. Det samme kan jeg så desværre ikke sige om dine vilde formodninger, der er fuldstændigt grebet ud af det blå.
    Fortsat god dag, og må du leve i interessante tider.

    Kommentar by Kimski — 21. august 2019 @ 17:59

  66. NASTY WOMAN, THIS METTE, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 18:10

  67. Nå, så er du altså ikke den berygtede Kim Poulsen. der ikke formåede at beskytte folks ip-adresser m.m. og boltrer sig som pædofil kvindehader.

    Kim Møller.

    Kan forskellige personer kommentere på Uriasposten under samme navn men med forskellige e-mail adresser, og er Thomas/17:14 ’s e-mailadress forskellig fra min?

    Kommentar by Thpmas — 21. august 2019 @ 18:14

  68. Typisk uvidende opførsel af de blanke danskere, Danmark sælges til islam og det bekymrer åbenbart ikke flertallet, men den smarte Trump kan få alle op i det røde felt. Hvis det ikke samtidig var så sørgelig en tilstand for landets åbenbart bundløse IQ niveau, ville dette være den totale grinehistorie.

    Kommentar by LarsB — 21. august 2019 @ 18:31

  69. Til salg?
    Hvem er til salg for at få taburet og statsminister posten.
    Hvem sælger danmark til islam.
    En ommer!

    Kommentar by P — 21. august 2019 @ 19:07

  70. Thomas – 14.07 – det vidste jeg ikke, at risgnaskerne er på Grønland?! Dem må nogen se at få smidt ud! Så er der nok nogle ret gode militærstrategiske grunde til, at Trump vil købe det. K@na er et land, som totalovervåger sin befolkning og som fængsler kristne , politiske modstandere og andre. Gæt hvorfor man altid kan gå organtransplantation med hurtigt varsel i det land .. Jeg har netop igår læst eller set, at K@na – som Rusland – har våben, som ingen kan stille noget op imod. Min ide til Mette f: få Maersk til at digge olie osv på Grønland hurtigst muligt, og lav en kontrakt m Grønland om at dele lige i porten de næste 15 år!! Selvfølgelig skal Danmark have noget igen for de mange mia, vi har pumpet i Grønland i årene!

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 19:21

  71. Efter tumlingens sidste udmeldinger burde Danmark svare igen med et indrejseforbud gældende foreløbigt 1 år og derefter kan han prøve med en undskyldning og derefter prøve at indvitere sig selv igen.
    Så kan dronningen og statsministeren kigge i deres kalender og se om de har tid.

    Er der for i øvrigt ikke noget om at hadprædikanter har indrejseforbud ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 21. august 2019 @ 19:23

  72. Thomas – 18.14 – det er sket for mig også engang, men det var en person, som helt sikkert ikke var klar over, at vedkommende brugte det navn, som jeg har brugt i flere år. Så det er muligt at skrive under samme navn, er jeg sikker på.

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 19:25

  73. Carlo, din bajads – 14.28 – det er for at outsmarte algoritme-overvågning.

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 19:42

  74. Forslag til at lokke Trump til at besøge Danmark igen:

    1. Isbjørnene i Grønland farves orange. Farvekode hentes hos Trumps frisør og hudspecialist.

    2. Dronning Margrethe lover at uddele Elefjantordenen med en ekstra lang snabel til Trump.

    3. En kopi af Trump Tower i is opføres på Grønland. Det vil samtidig gøre Trump mere venlig stemt over for begrænsning af udledning af CO2.

    4. Trump får prins Henriks jader.

    5. Der opføres en statue af Trump af legoklodser i Legoland.

    6. Det sidste desperate forsøg: Trump tilbydes formandsposten for Venstre efter Lars Løkke.

    Kommentar by np — 21. august 2019 @ 19:54

  75. Verden ifølge Trump EKSTRA på TV 2 Snooze kan slet ikke styre deres indædte, frådende had til Trump, herunder Jesper Steinmetz, Ulla Terkelsen og Torsten Stiig Jansen.

    For the record, Denmark is only at 1.35% of GDP for NATO spending. They are a wealthy country and should be at 2%. We protect Europe and yet, only 8 of the 28 NATO countries are at the 2% mark. The United States is at a much, much higher level than that…. forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 21. august 2019 @ 19:58

  76. Kuffar.

    Tak. Man sidder jo med en underlig fornemmelse, og ved ikke, hvad man skal tro, men dit navn er jo unægtelig mere særpræget end mit, som jeg hellere må ændre, så at det er knap så fantasiforladt

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 20:14

  77. Jeg er voldsomt forarget over DF’s udmeldinger omkring afbudet.
    For helvede, er de blevet til renlivede kommunister?

    Kommentar by Knud Madsen — 21. august 2019 @ 20:27

  78. “… men dit navn er jo unægtelig mere særpræget end mit, som jeg hellere må ændre, så at det er knap så fantasiforladt …”

    Alexander Beaumont og Carlo Di Napoli II er desværre optaget. Men Napoleon Bonaparte og Ramses II skulle være ledige. Dem var der mange af på fortidens sindssygehospitaler. Syfilis medførte som bekendt storhedsvanvid.

    Det ville være sjovt at få en opdate på, hvad disse personligheder mener om masseindvandring, islam, EU og LGBT i dagens Danmark.

    Kommentar by np — 21. august 2019 @ 20:30

  79. Kuffar 19:21.

    Jo, der er allerede kinesere, som har møvet sig ind i Grønland, og de er jo i begyndelsen søde og venlige.

    Men hvor enfoldige vi end plejer at være, er der trods alt grænser, og Mette F. ved sikkert alt om, hvordan en kommende lufthavn på Grønland, der er et projekt, som er helt ude af proportioner med landets befolkningsstørrelse og indtægter, fik Lars Løkke involveret for at forhindre en kinesisk storentreprenør, der er 70 pct. statsejet, til at komme til fadet. Hvis du ikke bryder dig om at følge linket, kan du blot google “kina grønland”.

    https://pov.international/frygt-for-kina-koster-danmark-700-mio-til-gronland/

    Der er ingen tvivl om, at Trump har fat i noget væsentligt vedr. Grønland, men den sag kunne sagtens være drøftet i mindelighed med Danmark, der langt hen ad vejen har samme interesser som USA og har været en loyal medspiller i internationale konflikter. Derfra og til at gå ind i menneskehandel er der trods alt.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 20:34

  80. Derfra og til gå ind i menneskehandel er der trods alt langt.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 20:36

  81. Har i bemærket at når man overhøre nogen snakke og man hører ordene “ham”, “han” osv. så ved man de snakker om Trump. Pøblen er total hjernevasket og har flyttet deres fokus kun på Trump fordi løgnepressen 24/7 fokuserer på ham. De er som de hjernevaskede får de er vokset op som.

    Kommentar by Kim Henriksen — 21. august 2019 @ 20:44

  82. Thomas – 20.34 -Tak for linket, og det var jo interessant. Dem fra øst har også købt meget i USA og andre steder, fallerede firmaer og fabrikker. Det er faktisk ikke så godt, det her. Gad vide, om kampen om Arktis bliver til noget virkelig alvorligt?? Jeg har netop fået en foruroligende video ind, om pointsystemet i K@na, og ofte tillader min i phone ikke at linke til bestemte youtubere. Flere videoer forsvinder, og visse ord kan jeg ikke skrive, for så kan jeg ikke poste kommentaren. Det er derfor, jeg siger, at der er noget i algoritmerne, der banner visse emner og visse youtubere.

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 20:50

  83. Kuffar 20:50

    Selv tak. Jeg har også oplevet digitale problemer, og når man tænker over det, er det vel yderst tvivlsomt, om det i det hele taget lader sig gøre at forhindre udspionering og problemer med algoritmerne.

    Der skal faktisk ikke så meget til at “fange” os. En af de mest kendt labtops – Asus -har eftersigende fra starten en indbygget “bagdør”, og CCleaner, der bruges af millioner, har det vist også.

    I Danmark er man klar over, at de store offentlige databanker er dårligt beskyttede, og at ligeglade offentligt ansatte tilsidesætter de mest elementære sikkerhedsregler. Man har faktisk lavet nogle store forsøg i to regioner i Jylland, hvor man bevidst fik offentligt ansatte til at dumme sig helt ukristeligt og dermed selv bevise, at de er uegnede til at have med vores personlige data at gøre. Det er ingen hemmelighed, der ligger nogle hårrejsende rapporter på nettet.

    Dette er jo et sandt eldorado for fjendtlige magter og derunder Kina. Faktisk er der allerede danske virksomheder, som i årevis har solgt Bigdata til Kina. Dette har Forbrugerrådet Tænk længe været ude med, og jeg tror ikke, at kineserne mangler oplysninger om den gennemdigitaliserede danske befolkning.

    Kommentar by Thomas — 21. august 2019 @ 21:07

  84. Thomas – 21.07 – ja, men der venter det her rundt om hjørnet for os andre også, og nu forsøger jeg at sætte linket på her, for off topic vil ikke acceptere det. https://youtu.be/HQ7J-TbTIM4 Jeg læste en artikel om forfølgelsen af kristne, og drab på dem, i dette uhyggelige land, og jeg må sige, at jeg fatter ikke, at dk kan give tilladelse til, at sådanne rager rundt på Grønland! Hvordan kan kronprinsen overhovedet promovere dem? Har man tjek på, hvad de laver deroppe? Næppe. Vi er er stupidt lille lorteland!

    Kommentar by Kuffar — 21. august 2019 @ 22:37

  85. Grønland skal erklæres dansk for evigt. Trump var hamrende fornærmende og når store dele af rigets territorium trues skal man tænke nationalt, ikke politisk.

    Og eskimoer der ævler om ‘løsrivelse’ begår højforræderi. Det sammen m hvide danskere der gør det samme. Der skal helt nye boller på suppen, over hele linien.

    Kommentar by Moran ya Simba — 21. august 2019 @ 23:44

  86. Moral ya Simba – 23.44 – Enig! Godt sagt! Den danske regering må jage alle fremmede magter på Grønland på porten og begynde at udvinde nogle af rigdommene til fordel for danskerne og eskimoerne. Selvstyret er jo et Hoax, når vi betaler 3 mia til deres understøttelse hvert år!

    Kommentar by Kuffar — 22. august 2019 @ 00:01

  87. Vi burde kræve at få en forklaring på, hvad de skide risgnaskere har at gøre i et klima, der er så fremmed for dem?? Og Thule basen bør desuden nedlægges, ihvertfald bør amerikanerne smides ud. Hvad rager de rundt og laver deroppe? Hvorfor graver sjovnalisterne ikke i det? Kan de udelukkende lave Billedbladsreportager, intet selvtænkende og dybdeborende journalistisk?

    Kommentar by Kuffar — 22. august 2019 @ 00:06

  88. https://politiken.dk/udland/art6771182/Kinas-byggedrømme-i-Grønland-er-ømt-punkt-for-USA

    Kommentar by Kuffar — 22. august 2019 @ 00:13

  89. Thomas.. Der er intet du har skrevet her, jeg ikke vidste i forvejen…

    Kommentar by Gaflen — 22. august 2019 @ 01:16

  90. Det havde nok været klogere, hvis Mette Løftebrud var gået i dialog med Trump om motivet, så både DK og Grønland kunne få konkrete input/oplysning/nyt syn/viden om egen plads/værdier i den storpolitiske verden.

    Men det er nok for meget intelligens at forvente af VR-infiltrerede politikkere, røde som blå, der kun har for øje, at nurse islamismen, ophøje klimatemaet til en selvskreven skatteskrue og få afpudset CVet til et toplønnet retrætejob i EU, FN eller den egohumanistiske lobbyfabrik.

    Trump kan have sin retorik i mod sig, men vore EU fikserede politikkere når ham end ikke til sokkeholderne.

    Kommentar by M.S. Carstens — 22. august 2019 @ 01:30

  91. Han ku’ jo sælge USA! Måske har han gjort det! Men til hvem mon..?

    Kommentar by anno — 22. august 2019 @ 04:15

  92. @Kommentar by anno — 22. august 2019 @ 04:15
    Det er allerede sket.
    U.S.A er dybt forgældet til (gues who) Kina.
    https://finans.dk/okonomi/ECE10316821/kina-forhoejer-sin-stak-af-amerikanske-gaeldspapirer/?ctxref=ext

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. august 2019 @ 04:41

  93. Bortset fra araberen, den amerikanske konservative påvirkningsagent Naser Khader i gårsdagen Deadline synes der i Danmark at være stor enighed om Grønlands-affæren. Det er ganske opløftende, at danskerne i hvert fald synes at kunne stå sammen óm det.Selv Helle Thorning-Schmidt har foldet sig ud i en brandtale på engelsk tv, som Berlingske har bragt en video med. Det klædte hende gevaldigt.

    Thomas Dobberman

    Kommentar by Thomas — 22. august 2019 @ 05:35

  94. Ja vist er USA dybt forgældet, og intet kan lappe bedre på den tilstad end nogle raske krige, der sætter gang i krigsindustrien.

    Thomas Dobberman

    Kommentar by Thomas — 22. august 2019 @ 05:38

  95. Enig med 89). Men Danmark var altså også et bi- del af en rejse til Polen. Mere ikke. Interessant at finde ud af, hvad han vil i Polen.

    Kommentar by Michael Unna — 22. august 2019 @ 05:39

  96. Med 30% børne voldtægter i Grønland er Epstein Island nr. 3 godt på vej.
    Cold St. James?

    Løkke-Fonden og Co. bugner af velstand under Danmarks besættelse.

    Kommentar by Iznogut — 22. august 2019 @ 07:38

  97. Så gennem grønland med nikolaj vester waldau. Usa har haft mange baser i grønland. Alt ligger stadig og flyder efter dem. Ryd dog op.
    Lad grønland få deres eget landshold.

    Kommentar by P — 22. august 2019 @ 08:12

  98. Stop venstrefløjs vrøvlet. Danskerne (dengang de også var Nordmænd) var de første indbyggere i Grønland for 1000 år siden. Deres forladte gårde og bygninger findes stadig deroppe. Den nyeste forskning viser at det var en senere indvandring nordfra af eskimoer (grønlændere), der overfaldt de nordiske bebyggelser og dræbte mange af nordboerne, der derfor opgav deres bosættelser og rejste hjem til Norge.
    At det var en klimaændring, der drev dem hjem, har vist sig at være en ‘politisk korrekt’ bortforklaring. De blev jaget bort af inuittterne (grønlænderne).
    At grønlænderne i dag ‘ejer’ Grønland er en vittighed. Gns skulle hver grønlænder så eje 39 km²? Come on!

    “Grønland er et selvstyrende område indenfor Kongeriget Danmark, bestående af øen af samme navn, beliggende mellem Ishavet og Atlanterhavet, øst for Canadas arktiske øer. Grønland hører geografisk til det nordamerikanske kontinent, mens det geopolitisk hører til Europa. Wikipedia
    Befolkningstal: 56.171 (2017)
    Areal: 2.166.000 km²”

    Kommentar by A-mad — 22. august 2019 @ 08:47

  99. A-mad kl. 08:47

    Det er en skandale, at inuitternes folkemord på vikingerne, Grønlands oprindelige befolkning, forsøges holdt skjult af røde historikere.

    Det er samme historie med Nordamerika, hvor vikingerne også var de første til at bosætte sig, og hvor indianerne på samme måde som inuitterne begik forbrydelser mod menneskeheden ved at dræbe og fordrive vikingerne, de retsmæssige jordbesiddere.

    Oprindelige folk er ofte nomader, som følger byttedyrenes vandring. De er altså ikke bofaste. Derfor har de ikke ret til jord.

    Jeg synes, at vi skal lægge sag an ved menneskeretighedsdomstolen mod inuitter og indianere for deres folkemord på vikingerne.

    Senere kan det komme på tale at kræve Nordamerika tilbage på danske hænder. Der skal horn på Trump Tower og dragehoveder på den amerikanske flåde.

    Kommentar by np — 22. august 2019 @ 10:35

  100. OK np 10:35. Men indianerne kom længe før vikingerne til Amerika, så din sammenligning halter lidt.

    Men vikingerne bosatte sig i Grønland længe før eskimoerne indvandrede og slog mange af vikingerne ihjel og de overlevende rejste så hjem til Norge.

    Din konstatering holder: “Oprindelige folk er ofte nomader, som følger byttedyrenes vandring. De er altså ikke bofaste. Derfor har de ikke ret til jord.”

    Den måtte indianerne i Amerika sande. De var oprindeligt 100% af den amerikanske befolkning, men idag er de kun 2%!

    Kommentar by A-mad — 22. august 2019 @ 12:00

  101. Wikipedia “Grønland” bekræfter, hvad jeg tidligere skrev om en oprindelig uddød eskimobefolkning på Grønland. De nuværende inuitter stammer åbenbart fra indvandrere fra Alaska:

    “Det er Thule-kulturens folk, der er forfædre til den nuværende befolkning i Grønland, og der er ikke fundet gener fra de tidligere palæo-eskimoer hos nulevende grønlændere.[29][15][30] Thule-kulturen begyndte at migrere fra Alaska omkring år 1000 e.Kr. og nåede Grønland omkring år 1300. Thule-kulturen var den første, der indførte de tekniske opfindelser som hundeslæden og harpunen, som forbindes med Grønland i dag, samt uloen, der er et redskab af jern.”

    Den nuværende inuitbefolkning kom altså, som jeg skrev og flere historikere har været inde på, til Grønland længe efter den norrøne indvandring.

    Kommentar by Thomas — 22. august 2019 @ 12:53

  102. Jamen, så må vi danskere hellere lade os annektere af Kenya eller af en anden østafrikansk stat.

    De første mennesker i Danmark var nemlig afrikanere, som efter en 30.000 årig folkevandring kom til Danmark, da isbræerne trak sig tilbage. Små sorte mennesker.

    Vi, de høje, lyse mennesker, som kan tåle at drikke komælk som voksne, kom først til Danmark 3.000 år f.kr. under den tredje indvandringsbølge.

    Vi stammer fra Yamnaya-folket i Østeuropa. Et omvandrende hyrdefolk.

    Grønland burde, så vidt jeg kan se, tilhøre Norge, da nordboerne, som bosatte sig i Grønland, kom fra Norge. Men da Erik den Røde også er yamnaya-indvandrer, burde Grønland måske i stedet for tilhøre Ukraine?

    Det nemmeste er nok, at forære hele verden til Afrika. For de var de første.

    Kommentar by np — 22. august 2019 @ 14:18

  103. Washington post om trump og Grønland https://www.bt.dk/udland/invasion-af-groenland-satire-eller-skraemmende-forudsigelse

    Kommentar by Kuffar — 22. august 2019 @ 15:46

  104. Få nu klumpen afsat og tildel ham en “æresbolig” i form af en gummicelle.
    Lock him up

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. august 2019 @ 18:55

  105. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 22. august 2019 @ 18:55

    Hold din fede kæft, dit dumme svin.

    Nu har jeg forstået, at du IKKE er Niels O, men du er lige så meget stjernepsykopat som stjernepsykopaten selv, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 22. august 2019 @ 19:49

  106. Den journalistiske gnom Anders And Rustads arme og ben går som propeller på document.dk

    Nu er han forarget over Mette Frederiksen og vælter i HAD, som han sikkert får godt betalt:

    “Det er ikke USA, der har et problem. Det er Danmark, der ikke forstår hvad der foregår og ikke formår at erkende sin plads i verden.”

    Helt fint bette And, kan du ikke få noget beroligende hos psykologen, eller er det Rip, Rap og Rup, der driller dig? Kend din plads og gør din pligt. Arbeit macht frei.

    God Weekend.

    Tom Dobberman

    Kommentar by Thpmas — 22. august 2019 @ 22:31

  107. Thpmas — 22. august 2019 @ 22:31:

    Hans Rustad skriver “Det er ikke USA, der har et problem. Det er Danmark, der ikke forstår hvad der foregår og ikke formår at erkende sin plads i verden.”
    Det er han da så ikke ene om at mene. Se venligst kommentar 90.
    Senator er også inde på det under en nyere UP-blog.

    Dine øvrige bemærkninger lyder som SOS-signaler, fra en der er ved at drukne i projektioner.

    Kommentar by M.S. Carstens — 23. august 2019 @ 01:23

  108. @Kommentar by Carlo Di Napoli III — 22. august 2019 @ 19:55
    Ha ha ha det er fandme go´ humor og det kunne være endnu mere grineren hvis der dukker en IV , V og gerne en VI op men som jo nok preller af på Trump disciplene der som bekendt er fuldstændig blanke og li´så rådden i roen som ham selv.
    Med hensyn til II kunne man da i det stile håbe at han måtte blive ramt af permanent skriveblokkering.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 23. august 2019 @ 03:46

  109. PHR 03:46

    Med hensyn til II kunne man da i det stile håbe at han måtte blive ramt af permanent skriveblokkering.

    Det kommer så aldrig til ar ske, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 23. august 2019 @ 09:10

  110. M.S. Carstens.

    Du har ikke forstået, hvad sagen drejer sig om. Rapanden Judas er i hysteri, fordi det blev lysende klart, at grundlaget for hans latterlige optræden som Danmarks ekspert aldrig har eksisteret. Hans kritik af Danmark er selvhøjtideligt vås.

    Læs også Lars Hedegaard på document.dk, hvor han bedre sent end aldrig forklarer de tonedøve, at liberal betyder noget forskelligt på englesk og dansk. Der røg en stor del af den nationalkonservatrive argumentation, som bl.a. samme blog har diverteret omverdenen med i årevis. Den var heller ikke bedre værd.

    De fleste danskere ved det ikke, men der er stor forskel på typisk dansk og norsk reaktionsmåde. Da Trump trampede på os, gik danskerne over en bred kam spontant i “krig”.

    Vi ved godt, at vi er små, men det skal fandme ikke afholde os fra at kæmpe for det, vi tror på. Havde det været nordmændene, der var blevet behandlet på samme måde, havde de først tænkt på, hvad mon naboben ville mene om den sag. Vi er derimod aldrig stærkere, end når vi er kraftigt underseatede, og det være sig i en sportskamp eller en muhammedkrise.

    Kommentar by Thpmas — 23. august 2019 @ 11:32

  111. Thpmas — 23. august 2019 @ 11:32:

    Hovedsagen er vel, at vi, uanset egocentriske interesser/følelser/ideologier m.m., får så megen viden som muligt, til brug i de storpolitiske interesser, der længst ikke mere, kan fejes af vejen som konspirationer?

    Et gammelt ordsprog lyder:
    “Fra børn og fulde folk skal sandheden høres”

    Strateger ville sige ” Kend din fjende”

    Venstrefløjen/VR udskammer og siger: “forstår du ikke min agenda, er du yt og så pis værre med, at jeg går glip af vigtig information”, som lille Danmarks top ellers er så uendelig i underskud af (rød som blå)!

    En garvet forhandler ville sige/tænke: “- interessant, lad mig høre noget mere?” og bagefter komme med det indlysende svar, men en hel del rigere på baggrundsviden.

    Kommentar by M.S. Carstens — 23. august 2019 @ 22:42

  112. Er der ingen af Trump disciplene der sætter ? ved at stort set alle der var involveret i hans valgkampagne og et stykke ind i hans regeringsperiode er dømt/fænglet for kriminalitet ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. august 2019 @ 02:07

  113. https://www.dr.dk/tv/se/opgoeret-med-donald-trump/trump-s-showdown-eps-1-2/opgoeret-med-donald-trump-1-2#!/

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. august 2019 @ 02:09

  114. Lock him up

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. august 2019 @ 02:11

  115. I øvrigt så er hans behov for at tale med Mette Frederiksen , som nok ikke er hans egen ide men presset af de få fornuftige rådgivere han måtte omgive sig med , en form for damagekontrole fordi han i denne sag internationelt har tabt kæmpestort.
    Man skal aldrig undervurdere en Nordjyde

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 24. august 2019 @ 02:39

  116. PHR’s medicin er igen sluppet op.

    Kommentar by Træt — 24. august 2019 @ 12:43

  117. Træt — 24. august 2019 @ 12:43:

    Ja, og dertil kommer, at pga. ideologisk slagside og strategiske besparelser i skattebetalte omgivelser, er informationsniveauet mange steder blevet indskrænket fra diversitet til DR.
    – tror det startede sidst i 60erne, hvor fakta flyttede sig fra indholdet af information til udgiveren og hvor det nu alene er (D)DR der er definerer fakta for folket.

    Kommentar by M.S. Carstens — 24. august 2019 @ 23:39

RSS feed for comments on this post.