21. august 2019

“Er det racistisk at have en tegning af en afrikansk kvinde fra en kaffereklame hængende på sin væg?”

Selvom identitetspolitikkens overdrev også skaber en længe ventet højreorienteret modreaktion, så er det stadig med at holde debatten på den forkerte banehalvdel. Hvis emnet altid er graden af racisme, så vinder venstrefløjen på sigt. I den forstand er skoleopgaver om Afrika og fordomme på den forkerte side af stregen.

Fra omtalen af CIRKELPIGEN laver ravage, der er støttet af Udenrigsministeriets Oplysningspulje og Undervisningsministeriets udlodningsmidler.

“Filmens præmis er udtalelser af forskeren Mathias Danbolt, som har sagt, at danskerne i høj grad er præget af en selektiv historisk hukommelse, og at den manglende historiske bevidsthed har konsekvenser for ikke-hvide mennesker i det danske samfund. Har han ret? Er det racistisk at have en tegning af en afrikansk kvinde fra en kaffereklame hængende på sin væg?

En debatfilm om krænkelseskultur, racisme og reklamer.
Medvirkende: Mary Consolata Namagambe (offentlig debattør), Kadija Jalloh (model og meningsmager), Christian Groes (antropolog), Angela Brink (journalist og forfatter) og Ulla Holm (sociolog).”

(Ugandiske Mary Consolata Namagambe om graden af danskernes racisme, 2019)

Oploadet Kl. 11:17 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103679/trackback

33 Comments »

  1. Hvor længe tror I den svenske airbag cykelhjelm får lov til at hedde Hövding? Mit gæt på deres valg af navn er, at den i oppustet tilstand ligner en indianer høvdings fjerpragt…

    Kommentar by DS — 21. august 2019 @ 11:43

  2. I min lokale SuperBrugs kan der stadig købes stof-indkøbsposer med “Cirkel-Pigen” på.
    Jeg ejer selv en sådan, og da jeg bor lidt syd for København i et ”herligt” multikulturelt kvarter, så har jeg for min egen sikkerheds skyld malet den runde cirkel med Sikker Hansens pigeansigt på posen sort.

    Kommentar by Henning Jensen — 21. august 2019 @ 11:56

  3. Jeg er overhovedet ikke racist – jeg anfægter ikke miss Navagambes ret til at være neger.

    Kommentar by Bastardo — 21. august 2019 @ 12:07

  4. Svaret til spørgsmålet….Nej. Selvfølgelig ikke. (Irma Pigen er en smuk pige, som reklamere for Kaffe). Det er racistisk at hænge sig i sådanne sindsyge detaljer om folks hudfarve.

    Kommentar by Michael Unna — 21. august 2019 @ 12:14

  5. … Jeg vil nu mene, at såfremt der også var en ledsagende tekst, der beskrev kaffen som velbrygget negersved, så kunne der være noget om racisme her, ellers ikke.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 21. august 2019 @ 12:16

  6. Hold din kæft, Mary Consolata.

    Kommentar by Ewing — 21. august 2019 @ 12:38

  7. Mary Consolata Namagambe er indbegrebet af fake-news og professionelt offer. Også kaldet offerluder.
    læs:
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/kendt-debattoer-indroemmer-loegn-efter-voldtaegtssag-jeg-er-ikke-jurist/6820434.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 21. august 2019 @ 13:02

  8. De muslimske slavehandlere var uden sammenligning de mest brutale og morderiske med nu mere end 1400 års slavehandel med primært sorte, afrikanske slaver mod 300 års slavehandel i Afrika af europæerne i samarbejde med afrikanske høvdinge:hvor 10 % af de afrikanske slaver døde i den transatlantiske slavehandel, er det 80-90 % i muslimernes, gennem kastration. 112 – over 140 millioner slaver døde som følge af muslimsk slavehandel. Der er stadig denne form for slaver og dermed slavehandel i muslimske lande i Afrika. Den transatlantiske slavehandel havde 11 millioner slaver, hvoraf 5 % kom til det, som i dag er U.S.A. “Denial of facts” og politisk korrekthed gør desværre efterkommere af sorte slaver uvidende om disse kendsgerninger. Muslimernes slaver var for 2/3 kvinder, som blev brugt som konkubiner (sexslaver) i haremmer. De børn, de fødte, blev dræbt. De transatlantiske slaver fik lov til indbyrdes at avle børn, som ikke blev slået ihjel. Resultatet er en mangedobling af sorte i Nord- og Latinamerika (hovedsagelig Brasilien), mens der ikke er mange sorte i de muslimske lande i Mellemøsten, herunder Tyrkiet og Iran. Koranen, haditherne, etc. tillader stadig slaveri, mens de hvide europæere fik standset slavehandlen, bl.a. gennem den massemorderiske amerikanske borgerkrig 1861 – 65, hvor hvide døde i hobetal for at forhindre sort slaveri:YouTube:Islam’s 1400 years of brutal black slavery:https://www.youtube.com/watch?time_continue=2&v=vuGHKz2yRtk

    Kommentar by barfbag — 21. august 2019 @ 13:21

  9. Den Danske miskmask konstruktion der kaldes den Danske velfærds samfund og demokrati er smurt ind og gemt så det er svært at se hvilke antidemokrater og indvandrere der er lønnede af skatteyderne, den ovenstående artikel viser at alle disse puljer er rettet imod fejlfarvede der aldrig bliver ansat i private virksomheder og derfor parkeres i offentlige beskyttede værksteder så de ikke figurer som tabere i Danmark, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 21. august 2019 @ 13:23

  10. .

    RACISME-KAMPAGNEN er nu 3O-4O år gammel, og er en gammel slidt grammofonplade fuld af ridser og skrammer, og den lyder som når man skraber med en stålbørste på et gammelt jernbetongulv. Er der virkelig nogen som stadig hopper på denne indholdstomme, idiotiske og hjernedøde kommunistpropaganda? Danskerne er ikke racister, men når eller hvis de tænker sig om, er de selvfølgelig modstandere af en masseindvandring, afrikanisering og islamisering som nemt kan ende i kaos, bankerot, gangstervælde, terror, massedød og folkemord.

    Det er ikke racisme, men sund fornuft, at man foretrækker fred, sundhed og civilisation fremfor krig, sygdom, barbari og død.

    Læs om rædslerne i Sverige og Danmark på nettet.

    Kommentar by ALEXANDER BEAUMONT — 21. august 2019 @ 13:29

  11. Min lokale SuperBrugs er modig. De har en flot plakat hængende ved hovedindgangen, lige bag kasselinerne, med et portræt af den kulsorte cirkel-kaffe afrikaner.

    Kommentar by k.m. — 21. august 2019 @ 13:39

  12. #10: Alexander Beaumont skrev: “Danskerne er ikke racister …” og “Det er ikke racisme …”.

    Denne type formuleringer viser, at du har accepteret/købt globalisternes propaganda om, at såkaldt “racisme” er det helt store onde.

    Ellers ville du vel ikke have behov for hele tiden at understrege, at “uha, nej, vi er skam ikke racister …”

    Kommentar by HN3 — 21. august 2019 @ 14:08

  13. @ barfbag — 21. august 2019 @ 13:21.

    Netop. Hvorfor vender negerne ikke deres vrede mod islam og muslimerne?

    De Europæiske slavehandlere var de rene spejderdrenge i forhold til de islamiske slavemordere. islam fjernede et sted mellem 110 millioner og 120 millioner negerslaver fra afrika og dødeligheden var over 80%.

    I øvrigt var det Europæerne der afskaffede slaveriget men de fleste islamiske lande fastholdt deres “gudgivne ret” helt frem til 1960´erne sudan frem til 1992 og der er stadig Ca. 2 millioner negerslaver i afrika.

    Så Consolata, befri negerslaverne i afrika før du gør mig ansvarlig for noget jeg ALDRIG har gjort. Chancen for at du og dine afrikanske forfædre holdt negerslaver på et senere tidspunkt end mine er en hel del større!

    No White Guilt. Don´t care about your fantasies. Fuck you!

    Kommentar by Santor — 21. august 2019 @ 14:29

  14. Enig ALEXANDER BEAUMONT 13:29 “RACISME-KAMPAGNEN er nu 3O-4O år gammel, og er en gammel slidt grammofonplade”

    Jeg er også dødtræt af ‘negerproblemet’ og den poppede anti-racisme hype er baseret på solid uvidenhed.

    Man bør lige checke de videnskabelige, antropologiske fakta, før man løber med en halv vind, selvom ‘anti-racismen’ er oppe i tiden, som identitetsmarkør for de uvidende.

    Det var f.eks negrene, der fordrev den oprindelige ikke-negroide befolkning fra det meste af Afrika. Afrikas oprindelige befolkning var jægere og samlere, der i dag kun findes som fortrængte og isolerede restgrupper af hottentotter i Kalahari og pygmæer skjult dybt inde i junglen. (Zulu)negrene udryddede og fordrev dem fra deres land. (Ckeck det selv ved lejlighed!)

    Kommentar by A-mad — 21. august 2019 @ 14:31

  15. De største racister er rød, der bruger inva som ting, til deres bolsjevisme. Inva nyder turen indtil store shariadag

    Kommentar by Gaflen — 21. august 2019 @ 15:02

  16. Kommentar by A-mad — 21. august 2019 @ 14:31.

    Hottentotterne tilbagebetalte så også behandlingen, så det var til at tage og føle på, for genet der giver de Afrikanske kvinder de grotesk store røve kommer fra dem. ;)

    Kommentar by Kimski — 21. august 2019 @ 15:11

  17. Er hun en rigtig negerkvinde? Den brune farve virker umiddelbart påmalet. Min kone vil ligne hende hvis jeg farver hende med madkulør.

    Kommentar by JR — 21. august 2019 @ 15:26

  18. De fleste amerikanske film har som regel en neger med , så jeg kan ikke se noget racistisk i at have en negerpige hængende på væggen.
    For resten, hvor blev “Lille sorte Sambo af”?. En lille sød børnebog om en lille negerdreng som lever i Afrika med sine forældre.
    Hvis hottentotter ikke er hottentotter, hvad er de så?.
    Racisme, et misbrugt ord. Man ser snart “racister” alle vegne.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 21. august 2019 @ 15:31

  19. Jamen herregud. Kaffe dyrkes jo ikke oppe hos os blege nordboere.
    Men af sorte under varme himmelstrøg – meget varme himmelstrøg.
    Himmelstrøg SÅ varme, at Conchocolata Namnamnam har fået et herre kyssetøj af, at gå rundt dagen lang og sige:
    Prrrrrrruuuuuh hvor ER hér varmt!
    Jeg ku’ endda forstå Chocolata’s forargelse, hvis negerplakaten var fra Niels Bohr Instituttet.
    DÉT! ville være en historieforfalsket konstruktion – helt uden gang på jord.

    Kommentar by White knight — 21. august 2019 @ 15:41

  20. Har hun ikke et eller andet lortehul i Afrika hun kan være irriterende i sammen med de landsforræderiske svin?

    Kommentar by Kim Henriksen — 21. august 2019 @ 16:24

  21. Jeg har bare ventet på, at nogen fik ondt i røven over Irma-pigen.
    Men at det skulle være en kvabset sugemalle fra Afrika, havde jeg alligevel ikke forventet. Hvor har De Anstændige været i alle disse år? I Irma for at handle?

    Kommentar by Hr. Snusk — 21. august 2019 @ 16:55

  22. Næh hov, Irma-pigen er jo hende i blåt-hvidt skørt… Cirkel-pigen så.

    Kommentar by Hr. Snusk — 21. august 2019 @ 16:56

  23. Når medierne spørger “er det racistisk at…” er svaret altid ja. Man behøver ikke læse artiklen eller se videoen.

    Kommentar by Quark — 21. august 2019 @ 17:05

  24. Den her musikvideo er lavet af nogle røde musikere, men hvis den var lavet af nogen til højre for midten – så uha hvor racistisk:

    https://www.youtube.com/watch?v=pat2c33sbog

    Det sete afhænger altid af øjnene der ser!

    Kommentar by Acharya Tuisto — 21. august 2019 @ 17:46

  25. “Selektiv historisk hukommelse”.

    Som flere med historisk viden i tråden har påpeget, burde Afrodanskere rette deres 10-dobbelte vrede og angreb for racisme imod den muhamedanske verden – heriblandt antageligt de i Danmark tilvandrende.

    (Men så får man nok ikke spalteplads i Politiken).

    Kommentar by Bastardo — 21. august 2019 @ 18:01

  26. Ha, ja Kimski 15:11. Hottentotter er ikke negre. De er en del af de urfolk, der var i Afrika før negrene kom og udryddede dem eller jog dem væk. Nogle af dem fik børn med negrene.

    “Khoikhoi-folkene (også kendt som hottentotter) lever i det sydlige Afrika(især Namibia, Botswanaog Sydafrika). Der er i dag ca. 55.000-100.000 mennesker der identificerer sig som khoikhoi. Ordet Hottentot er et navn af hollandsk oprindelse som blev taget i brug af Hollandske boere(eller afrikaanere), og kommer fra en særegenhed ved Khoisan sprogene, såkaldte klikkelyde.” wiki

    Kendt fra Miriam Makebas click song (men hun er vist neger og ikke selv hottentot). Den her lyder mere ‘ægte’, men de er vist heller ikke hottentotter?
    https://www.youtube.com/watch?v=GzIyEMzEhdA

    “Buskmænd, (eng. bush people), afrikansk folk, ca. 100.000, der fortrinsvis lever i Kalahari i Botswana, det østlige Namibia og det sydlige Angola. Buskmænd, også kaldet san, betegnes sammen med hottentotter som et oprindeligt afrikansk folk (samlet betegnelse khoisan), idet de har boet i det sydlige Afrika i 25-30.000 år.” En af buskmændenes genetiske specialiteter er at kvinderne har en stor røv, der kan optage store mængder næring, de kan tære på, hvis der opstår mangel på mad, som der kan gøre i deres ørkenområder med svingende mængde fødeemner. De kan også finde vand, hvor fremmede må dø af tørst. De suger den op fra undergrunden med lange sugerør de stikker dybt ned i ørkensandet, hvor kun de ved der er vand. Et fantastisk urfolk som nu efterhånden forsvinder!

    “African Pygmies are the direct descendants of Late Stone Age hunter-gatherer peoples of the central African rainforest, who were partially absorbed or displaced by later immigration of agricultural peoples”

    https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/bb/African_Pigmies_CNE-v1-p58-B.jpg/440px-African_Pigmies_CNE-v1-p58-B.jpg

    Kommentar by A-mad — 21. august 2019 @ 19:14

  27. Mary Consolata skal lade være med at klæde sig ud som neger – det klæder hende ikke!

    Kommentar by Jan — 21. august 2019 @ 20:02

  28. Det er nu en gang hendes bestilling her i livet at være forurettet neger.

    Der er da også masse af vore landsmænd, som elsker sådan en god gang mama- africa- spanking. De er jo opdraget til at føle sig underlegne i forhold til de store, stærke og moralsk overlegne sorte mennesker.

    Mary er fuld af fup og fidus.

    Kommentar by Uno — 21. august 2019 @ 21:29

  29. Jeg synes nu, at Karl Stegger (Justitsminister på Den Lysegrønne Ø)i filmen “Styrmand Karlsen” var betydeligt sjovere end den forestilling Mary Consolata Namagambe varter op med!

    https://www.youtube.com/watch?v=Rg2ReF3HgIo

    Kommentar by T. Flodur — 21. august 2019 @ 21:44

  30. Når folk siger: “Det du siger er racistisk”, så skal man IKKE svare: “Nej, nej, slet ikke fordi …”, men istedet svare: “Og …”

    Kommentar by HN3 — 22. august 2019 @ 00:46

  31. Lilleper som neger.

    Kommentar by P — 22. august 2019 @ 08:06

  32. Kaffe er Negersved.

    Kommentar by Charles Nielsen — 22. august 2019 @ 10:53

  33. Måske man skulle se filmen inden man hænger den ud for at være på den forkerte side af stregen? Bare for en ordens skyld. Måske man ville opdage, at det er en debatfilm, der lader eleverne tage stilling til de forskellige udsagn interviewpersonerne kommer med. Præmissen for filmen er jo “har han ret?” Altid godt at se det man forholder sig til…

    Kommentar by Jorn Stjerneklar — 15. september 2019 @ 09:36

RSS feed for comments on this post.