14. december 2009

Med Karl Marx til COP15-demonstration

På flere anarkistiske sider betegner COP15-demonstranter sig selv som “venstreradikale”, men det ord kender journalisterne tilsyneladende ikke. Igår blev eufemismen ‘kaos-aktivister’ introduceret, og mediernes konsekvente nedtoning af det ideologiske aspekt bliver mere og mere påfaldende.

Som det fremgår af en video optaget på Amagerbrogade lørdag, så handler det mere om ideologi end klima-ændringer. Tilsendte billeder.

Rødstrømpebevægelsen og imam Abdul Wahid Petersen – det kræver sin socialist at holde masken.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/10372/trackback

84 Comments »

  1. Ligner Wahid Petersen ikke Lenin lidt? Så giver det hele jo … øhhh … “mening”.

    He he.

    Kommentar by Svend P — 14. december 2009 @ 06:59

  2. 1.
    Ja, og gad vide hvorfor hættemågen ved siden af ham holder sig for næsen.

    Kommentar by Fritz — 14. december 2009 @ 07:49

  3. @ Møller

    Check lige Ekstrabladets tudetråd, her optræder Rasmus Pinnerup fra AFA, Ungdomshuset og Kirkeasyl igen-igen …

    http://ekstrabladet.dk/nationen/article1269013.ece

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 08:02

  4. @ 1 – Watpik Petersen er simpelthen for nem – en nyttig, grinagtig, selvoptaget idiot både for muslimer og rødfascister – en Fritz Clausen i ny forklædning.

    Og hvor er de dog hæslige, fascisternes røde faner med de forklædte, gule hagekors, hadet, misundelsen og dumhedens symbol – pøblens penisforlængere.

    Og hvor har politiet vel nok klaret det flot – derværre tror jeg, vi har det værste til gode. Næste weekend bliver sandsynligvis dagene hvor det store slag skal slås. Heldigvis lover vejrudsigten faldende temp. og vi har endnu tilgode at se politiets vandkanonerne i drift – jeg er hel sikker på at brugen af dem vil være virksom, mindst lige så virksom som “klimafængslet”.

    Kommentar by T. Klitgaard Fuur — 14. december 2009 @ 08:14

  5. Reino Peterson som Kaos-julemand, med alternativ nissehue! Mon konen ved hans side er en alternativ nissemor, eller er det en fræk damen, han har mødt til julefrokosten?

    Kommentar by morlille — 14. december 2009 @ 08:32

  6. Jeg tror hun tænker: “Hvad laver han her”. Og det har hun ret i. Nu kan man selvfølgelig sige, at der ikke kommer den store industrielle røg fra de islamiske lande, så han tænker sikkert: Gør som os, foruren så lidt som muligt.

    Eller også tænker hun: “Åh nej det er vel ikke en af disse kvindehadere?” Og det har hun selvfølgelig ret i.

    Men den tidligere stofmisbruger og kriminelle hjemmelavede Imām vil selvfølgelig gerne betragtes som en ansvarlig bønneleder for klimaet.

    Men bemærk også, at hun lurerkigger på hans mærkelige fastalavnshat. Det ligner en afrikansk bryllupshat fra Niegria. Måske går han i bryllupstanker og vil lufte hatten og se om folk griner.

    ja Islam fører mange mærkelige skæbner til sig. Men generelt vil de kedte gerne lade sig se i det offentlige. Krybene hader at blive overset.

    Kommentar by dommedag — 14. december 2009 @ 08:44

  7. I, for one, welcome our new muslim overlord.

    Herligt billede som halen på grisen, det fik et smil.

    Kommentar by FriKapitalist — 14. december 2009 @ 09:45

  8. Det er i virkeligheden slet ikke klimaet, det gælder, men kommunismen.

    falkeøje

    Kommentar by falkeøje — 14. december 2009 @ 10:37

  9. @2.Fritz

    Hættemågen tror det er den store profet der er genopstået. Man må ikke håbe der er nogle småpiger i nærheden.

    Kommentar by Morten P — 14. december 2009 @ 10:52

  10. Ha..ha..ja, sæ’fø’li kan vi finde kvindehaderen repræsentanten for satans “religion” wandvid pedersen i demonstrationen imod klimaet!
    Sæ’fø’li vil satans talsmandslinge wandvid pedersen have udskiftet det nuværende klima med et mere dårligt “klima” med skrigende samfundsomvæltende hjernevaskede satanister, der med køller kan rende rundt i vores gader og lammebanke ukorrekte lude Danske kvinder, der ikke vil gemme sig væk i affaldssække.
    Åh,ja hvor er det synd for vores klima, at det skal misbruges af idioter med skjult dagsorden!

    Underkastelses kællingen med den satans skabte kvinde-totur indbindingen omkring hoved, er bestemt ikke et kønt syn i ligestillings Danmark, hun burde skamme sig og straks flytte ned til sine undertrykte tvangs påklædte kvinder i Iran, saudi-barbarien el lignende kvindeundertrykker iSLAM-lande, og der forklare de tvangs påklædte kvinder, hvor “lykkelig” hun er for sin frivillige hovedaffaldssæk og der udleve sin mærkelige ukritiske idol dyrkelse af det modbydelige svin pædofeten muhammed.

    Joh, der trænger virkelig til at blive lufte ud…….i klima hysteriet!

    Kommentar by li — 14. december 2009 @ 10:58

  11. Hvor er det ondt at se på al den venstreekstremisme…

    Kapitalismen virker, den arbejder, og er forudsætningen for moderne civilisation og velstand.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 11:20

  12. I har så ondt i røven her! Se fotografen har filmet 7min af sine helte fra politiet, suk, hvor er de flotte med deres seje uniformer og udstyr, suk. Og neeeej hvor det dog er Kommunisternes demonstration, de fyldte 5% af det samlede billede. Hvis den objektive journalist ville havde det taget 1 1/2 time at filme hele den forbipasserende demonstration, 100.00 mennesker. Hvad kan i herinde samle til en demonstration? To ludere og en lommetyv, ikk´? Hvad fanden er der galt med jer? I har ikke en menning selv kun den i har set på National geografik el. Discovery el. Fox News. Jeg brækker mig ud over jer, for i gør mig rigtig syg i sindet med jeres dumme side. Uriassholes

    Kommentar by BumBumbambo — 14. december 2009 @ 11:47

  13. I har så ondt i røven her! Se fotografen har filmet 7min af sine helte fra politiet, suk, hvor er de flotte med deres seje uniformer og udstyr, suk. Og neeeej hvor det dog er Kommunisternes demonstration, de fyldte 5% af det samlede billede. Hvis den objektive journalist ville havde det taget 1 1/2 time at filme hele den forbipasserende demonstration, 100.000 mennesker. Hvad kan i herinde samle til en demonstration? To ludere og en lommetyv, ikk´? Hvad fanden er der galt med jer? I har ikke en menning selv kun den i har set på National geografik el. Discovery el. Fox News. Jeg brækker mig ud over jer, for i gør mig rigtig syg i sindet med jeres dumme side. Uriassholes

    Kommentar by BumBumbambo — 14. december 2009 @ 11:48

  14. @ BumBumbambo

    Jeg tror, at du skal søge læge.

    Kommentar by 3900 — 14. december 2009 @ 12:08

  15. @ BumBum

    Wow, et helt indlæg uden dødstrusler fra din side.

    Du er ved at oppe dig. Du har dog ret, du er givetvis “syg i sindet” med dine motivanalyser, stråmænd og mærkeligt postulater i øst og vest, LOL. Mit umiddelbare bud er en lettere schizofreni, evt. krydret med en knivspids paranoia ?

    Kommentar by DaLi — 14. december 2009 @ 12:33

  16. BumBumbambo

    Jeg tror, at du skal søge læge.

    Enig. Han lyder som om han lider af ‘Socialisme’. En farlig sygdom, der får folk til at behandle andre som mindreværdige.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 12:37

  17. I øvrigt er klimaaktivisterne nogle miljøsvin. Københavns Kommune sendte 30 mand ud for at rydde op efter dem.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 12:45

  18. Jeg kan ikke lide hagekors – og heller ikke badges med hagekors. Er dele af venstrefløjen ved at tage hagekors op ad skraldespanden? (Foto nr. 7) Sammen med hammer og segl og religiøs Kinder, Kirche, Küche?

    Den grønne ‘bluse’ (foto nr. 4) siger det vel meget godt: Socialismens venner vil gerne bestemme over både individer og klimaet/naturen, ja, over hele kloden, vil de ikke? Gøre kloden og klima – og mennesker – til socialisters skaberværk? Der vanker (socialismens hammer – og segl) hvis klode og klima – og individer – ikke makker ret.

    Kommentar by Liva — 14. december 2009 @ 13:38

  19. På trods af at BumBumbambo benytter sig af samme åndsvage retorik som en stor del af de højreorienterede herinde, så har han/hun jo en pointe som I snedigt vælger at ignorerer, nemlig at man, som oftest herinde, har været ude at fiske efter specifikke ting fremfor at se på det samlede billede.

    Kommentar by Århusianer — 14. december 2009 @ 13:41

  20. BumBummelum, hvis folk der søger sandheden gør dig syg, så tror jeg ikke, du skal regne med, at den slags folk er så humanistisk indstillede, at de vil begynde at søge efter løgnen for at gøre dig rask.

    Kommentar by Menig 442 — 14. december 2009 @ 13:43

  21. “handler det mere om ideologi end klima-ændringer.”

    ***
    Snarere en bekymrende mangel på tilstrækkelig intelligens..

    Kommentar by Mike — 14. december 2009 @ 13:51

  22. Socialisterne fra Antifa har en naturlig interesse i at bringe national-socialismens spøgelse frem igen. Deres bedste måde at fremstå som Gode (Sort Blok? Ha!) er at fremstå som bekæmpere af noget, der er endnu ondere.

    Men de sætter hagekors op i vores byer! Det er og bliver noget svineri.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 14. december 2009 @ 14:02

  23. Jeg synes godt nok, at man skal bære over med demonstranterne. Vi ved jo alle, at musklerne forfalder, hvis de ikke bliver rørt. Også tænkemusklen.

    De unge på billederne, har aldrig prøvet at tjene en ærlig krone. De er produkter af velfærden og samtalekøkkenerne. Af daginstitutionerne.

    Det er faktisk os selv, vi har at takke for den kæmpe byrde, den slags unge er og bliver for Danmark. Men kuren er simpel: Fjern deres understøttelse – så går der max 5 år, og så hører vi intet til dem længere.

    Kommentar by Børge — 14. december 2009 @ 15:08

  24. Uriasposten nævner Rødstrømpebevægelsen. Den er afgået ved døden og i stedet for er den religiøse Grønstrømpebevægelse opstået. Eller rettere sagt Grøntørklædebevægelsen. Den religiøse (kvinde)kamp mod kvinders – og mænds – frihed og sekularisme.

    Kommentar by Liva — 14. december 2009 @ 15:21

  25. Et eller andet sted syntes jeg dog det er på sin plads at understrege at lørdagens “demo”, primært bestod af ordentlige mennesker, der oprigtigt ønsker at gøre noget for vor fælles planet’s videre beståen.

    Det klimatiske massehysteri kan let latterliggøres men det er alligevel vigtigt at skelne mellem dem der har en oprigtig vilje til at gøre noget for vor klodes forskellige miljøer og så de genfødte revolutionære kommunister, der benytter lejligheden til at promovere en råden ideologi, plus udøve terror mod “samfundet”.

    Mht. svineri med mennesker, miljø og ressourceanvendelse er kommunisterne så langt bagud på point, at det er mer end pinligt.

    Kommentar by PB — 14. december 2009 @ 16:43

  26. @ Henrik Ræder Clausen, Dansk Folkeparti, du skriver: an lyder som om han lider af ‘Socialisme’. En farlig sygdom, der får folk til at behandle andre som mindreværdige.

    WJ: Socialisme er en sygdom. Før hed det “Homoseksualitet er et handicap” fra jeres side. Et andet af jeres medlemmer har beskyldt mig for pædofili. Hvorfor denne evige sygeliggørelse af politiske standpunkter eller seksualitet fra DF’s side?

    Når man ser på hvordan ekstremt højt-profilerede DF-medlemmer som EUP-kandidaten HRC bidrager til debatten ved at spille sygdoms-kortet, så har jeg på fornemmelsen at DF ikke ønsker at blive opfattet som et stuerent parti? Vil I virkeligt gerne være den kontrære lille dreng, som råber sygdom, når I er uenige, eller vil I være et voksent parti, som debatterer med voksne argumenter?

    Kommentar by WilliamJansen — 14. december 2009 @ 17:10

  27. 23.Børge

    Desværre – du har ret.

    Det er os selv vi har at takke for den byrde disse unge er og sandsynligvis for en god portion af dem vedblivende vil være.

    Tag hele koret og send dem ind til militæret og lad vores værn stå for genopdragelsen .

    Jeg mener helt reelt der ligger noget fornuftigt i at genindføre værnepligten – og den burde ikke tidsmæssigt ligge under 2 år.

    Kun de mest – fysisk/mentalt- dårligst fungerende kan fritages, men skal så i stedet bindes op på andre samfundsmæssige pligter af samme varighed som værnepligten.

    Israel viser vejen : dernede er samtlige israelske borgere pligtige til at aftjene deres værnepligt.

    Kvinderne i 2 år og mændene i 4 år.

    Hvad de danske forældre har forsømt i forbindelse med deres opdragelsesmæssige pligter kan forsvaret rette op på !

    Kommentar by Vivi Andersen — 14. december 2009 @ 17:16

  28. Sig mig, hvorfor er alle de røde Gutmenschen pakket grundigt ind i varmt tøj til deres solidariske klimademo? Jeg troede da ellers at det blev varmere og ikke koldere, sådan som alle jo ellers går rundt og påstår?
    :-)
    Synes bare det virker lidt til grin at “bekæmpe” den globale opvarmning iført en tyk sweater for ikke at komme til at fryse. Selvmodsigelse? Se under “socialisme” i ordbogen.

    Kommentar by Carl — 14. december 2009 @ 17:53

  29. @ #27 Vivi Andersen

    prøv lige at skrue lidt ned for den reaktonære retorik

    bare fordi unge venstreorienterede er nogle gevaldige fuckhoveder,
    betyder det ikke at resten af os unge, har noget ønske om at tjene i forsvaret i minimum 2 år…

    “gør mod andre, som du ønsker de skal gøre mod dig”

    Kommentar by Jakes — 14. december 2009 @ 18:52

  30. Den store rorgænger, Villy Søvndal, kalder nu politiets indstas i lørdags som værende ude af proportioner:

    http://www.information.dk/218559/#comments

    Kommentar by JensH — 14. december 2009 @ 19:46

  31. #27 Vivi “Kun de mest – fysisk/mentalt- dårligst fungerende kan fritages,”
    ***

    Tja, det gælder jo 95 % af de unge på venstrefløjen. Man får jo ikke god fysik og skarpe mentale evner af at sidde på kollegier og ryge hash ;-)

    Kommentar by Mike — 14. december 2009 @ 20:23

  32. WJ, fald dog lidt ned. For det første er jeg ikke specielt højtprofileret. For det andet må du da kunne snuppe en lille vittighed i smug. Jeg synes bare, at socialisme er en voldsomt skadeligt ideologi, som eksemplificeret i Sovjetunionen, Kina, Cuba, Cambodia samt en stribe andre lande.

    Jeg vil godt diskutere socialisme på et sagligt plan. Men så må du til gengæld afholde dig fra personangreb. OK?

    Kommentar by Henrik Ræder Clausen — 14. december 2009 @ 20:29

  33. Canadierne lider i øjeblikket af kuldechok med temperaturer nede omkring -50 grader. De undrer sig sikkert gevaldigt over hvad der blev af den globale opvarmning, jeg tror da i hvert fald ikke de vil sige nej til et par grader ekstra.

    Kommentar by Carl — 14. december 2009 @ 21:23

  34. @ HRC: Jeg synes bare, at socialisme er en voldsomt skadeligt ideologi, som eksemplificeret i Sovjetunionen, Kina, Cuba, Cambodia samt en stribe andre lande.

    WJ: Fuldstændigt enig.

    Jeg har aldrig personangrebet dig. Jeg har ytringsangrebet dig, dvs. kritiseret dine konkrete ytringer, og det vil jeg da fortsætte med efter behov.

    Hvis du føler at jeg angriber dig som person, eller kommer med angreb som går på andet end dine holdninger, ytringer, parti-medlemsakber eller andet fair game, så sig til og har du ret; så undskylder jeg offentligt, og trækker det stødende angreb tilbage (i modsætning til din partikollega Broholm, som hysterisk skriger pædofil, når han er trængt i en debat – var det stuerene, at I gerne ville være?).

    Kommentar by WilliamJansen — 14. december 2009 @ 23:14

  35. OT

    Et lille, men dejligt lyspunkt midt i det socialistiske overdrev:

    Borgmesterkup på Fyn. To afhoppede socialdemokrater vælger at støtte Venstre borgmester sammen med DF og en lokalliste.

    h t t p://www.dr.dk/Nyheder/Temaer/2009/KV09/2009/12/14/195449.htm

    Ahhh, det luner godt midt i vinterkulden. :)

    Kommentar by Liva — 14. december 2009 @ 23:18

  36. I kan godt lide at sutte en stor stiv tisser,´IKK´?

    Kommentar by BumBumbambo — 14. december 2009 @ 23:43

  37. Kommunismens grimme fæjs er begyndt at dukke op igen og de har denne gang fået nye stærke perlevenner. Samtidig er de nyttige idioter kommet op af kloakkerne, klar til forvolde nye skader.

    Til en sådan ondskabens akse synes der ikke at være nogen reel modpol til lige i øjeblikket. Rusland er stadig fyldt med kommunistromatikere som savner tidligere tiders prestige og magt. Kina – nej. USA er svær at blive klog på lige for tiden, selv om Obama jo nok er en del mere højreorienteret en Pia K. Europa er selv i færd med at etablere en union som er funderet i et eller andet skummelt.

    Det ser umiddelbart skidt ud :-(

    Kommentar by Tolder — 15. december 2009 @ 00:23

  38. William har en pointe. DF bliver ofte sammenlignet med Hitlers naziregime. Den sammenligning er fuldstændig ude af proportioner. DF har intet med Hitlers naziregime at gøre på nogen måde.
    Det bliver ikke lettere at argumentere imod den tåbelighed, når HRC begynder at kalde socialisme en sygdom. Han udtrykker dermed en typisk fascistisk tankegang.

    Kommentar by Fantomas — 15. december 2009 @ 02:37

  39. Han udtrykker dermed en typisk fascistisk tankegang.

    Vel gør jeg ej. Fascisme er bare en opportunistisk variant af socialisme. Jeg ser intet galt i at nedgøre en filosofi eller ideologi, jeg finder grundlæggende forkert.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 08:20

  40. WJ: En (mindre) undskyldning: Det var grov perfiditet, ikke personangreb, du begik. Beklager min fejllæsning – blev letter irriteret af dine grovheder.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 08:24

  41. Man kan da næppe være helt rask i hoved, hvis man sympatisere og støtter/støttede det nu heldigvis “sten døde” Gulag Øhav, div. socialisme systemer, der med tvangs diagnostikken “psykisk syg” til system kritikkerne, diktatorisk lukkede munden på befolkningen.
    Skandaløs er da også lillebitte betonsok anker jørgensens “fodnote politk” som klart saboterede vestens forsøg på, at sætte den undertrykte USSR’s befolkning fri for voldsdiktaturet.
    De mildt sagt noget underlige i hoved socialist tilhængere, var ligefrem begejstret for diktatur systemet i USSR, der på “beundrings værdigvis” fik deres infrastruktur etableret af tvangs fangere og depoterede system kritikkere der for brødkrummer og 14 timers tvangsarbejde i for små hullede sko, “arbejdede” ikke gratis, men med deres udstøtte liv som indsats, for at “levere” systemets “beundrings værdig” fremgang!

    Bedre bliver det ikke af socialisternes tilbedelse af “politiske korrekte” holdninger, der bevidst undertrykker kritik af tåbelige “anstændigheds” tiltag,der direkte fører til umenneskelige forholde for alle, denne socialistiske “politiske korrekte” attitude har vi set udført af den fra hjemmet national socialistiske påvirkede beton-styrthjelm nyrup rasmussen, som boycuttede en nation som Østrig, fordi befolkningen stemte forkert! og derefter bevidst forsøgte at gøre mennesker der stemte på et “forkert” parti i Danmark, til udstøtte urene stue mennesker! ren “race” udrensning af system kritikker af “politiske korrekte” holdninger. Så siger jeg bare, godt idioten “race” paragraf 266b indFühren! nyrup rasmussen ikke havde samme muligheder som “vennerne” i øst! for korporlig tvangsarbejde “forflyttelse” af anderledes tænkende.

    Ja, stem endelig socialistisk og bliv dhimmi i eget land! det er socialisternes nye “religion”!

    Så hvis ikke socialisterne er underlige umenneskelige magt diktatoriske mærkeligt onde i hoved, så de moskè ikke syge i roen, men ihvertfald påfaldende bevidste om deres retorik og forfølgelse af anderledes tænkende, der ikke føres “dialog” med, men udstødelse og visse AFA hitler lignende udklædte voldsfascister udfører volds afstraffelse af anderledes tænkende korporligt.

    Sygt siger jeg bare!

    Kommentar by li — 15. december 2009 @ 09:07

  42. @Henrik R Clausen
    Fascisme er bare en opportunistisk variant af socialisme.

    Det gode gamle forsøg på at skubbe alt ondt over på modsat fløj :-)

    Synd at det ikke rigtigt har noget med virkeligheden at gøre.

    Hvilke ugerninger i verdenshistorien må højrefløjen ifølge dig tage på sin kappe?

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 09:13

  43. Det gode gamle forsøg på at skubbe alt ondt over på modsat fløj.

    Ganske naturligt. Jeg vil ikke være i selskab med venstreekstremister, uanset om det er nationale eller internationale socialister. Socialistiske regimer har i løbet af det 20. århundrede slået flere mennesker ihjel end samtlige religionskrige i verdenshistorien.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 10:17

  44. @Henrik R Clausen
    Ganske naturligt. Jeg vil ikke være i selskab med venstreekstremister, uanset om det er nationale eller internationale socialister.

    Så når fakta ikke passer ind i verdensbilledet, så benægter man bare fakta? Korporatisme er ikke det samme som socialisme.

    Du svarede ikke på mit spørgsmål. Hvilke ugerninger i verdenshistorien må højrefløjen ifølge dig tage på sin kappe?

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 11:01

  45. @ BumBumbambo

    “I kan godt lide at sutte en stor stiv tisser,´IKK´?”

    Jeg ser ikke noget galt i at sutte pik, selvom det ikke lige er noget, jeg selv praktiserer. Din homofobi hører ikke hjemme på denne side.

    Kommentar by 3900 — 15. december 2009 @ 11:03

  46. “Det gode gamle forsøg på at skubbe alt ondt over på modsat fløj”

    I så fald vil jeg gerne høre et argumenteret oplæg på hvorfor, at international socialisme er ok men nationalbegrænset socialisme er helt ok.

    “I kan godt lide at sutte en stor stiv tisser,´IKK´?””

    Kan du ikke tage din homofobi med til venner i HUT ?

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 11:14

  47. “… IKKE er helt ok”

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 11:15

  48. @DaLi
    Nationalsocialisme (som i Nazisme (som i den ideologi der blev praktiseret i Det Tredje Rige)) er ikke socialisme.

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 11:27

  49. Nationalsocialisme er venstreorienteret, en efterfølger til Jakobinernes revolutionære iver under den Franske Revolution. Interesserede kan selv rejse til Greve og spørge.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 12:34

  50. Korporatisme er ikke det samme som socialisme.

    Korrekt. Jeg sagde også, at fascisme er en variant af socialisme, ikke det samme. Korporatisme, hvor den private ejendomsret nominelt er bevaret, er noget mere lusket end en direkte ophævelse.

    I begge tilfælde betyder det desværre, at en inkompetent og korrupt elite får magten over produktionsmidlerne. Fattigdom og miljøkatastrofer følger siden.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 12:36

  51. “Nationalsocialisme (som i Nazisme (som i den ideologi der blev praktiseret i Det Tredje Rige)) er ikke socialisme.”

    Naturligvis. Dét ville jo få hele dit verdensbillede til at implodere.

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 12:52

  52. Hvornår kommer bemærkningen så, om kommunismen heller ikke er/var socialisme!

    Altid når sandheden om socialismen kommer frem, og socialisterne ikke mere kan forsvare fakta om modbydlighederne, så kommer bemærkningen, jamen, det er ikke den rigtige socialisme….

    Ligesom når iSLAM’s umenneskeligheder og voldsgerninger påtales, jamen, så det ikke den rigtige iSLAM……

    Surt show, for socialisterne at de altid vælger forkert hest!

    Kommentar by li — 15. december 2009 @ 13:23

  53. Du svarede ikke på mit spørgsmål. Hvilke ugerninger i verdenshistorien må højrefløjen ifølge dig tage på sin kappe?

    Franco og hans millitsers myrderier.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 13:31

  54. Hvilken dialog kan man have med kommunister, islamister og nazister, og hvorfor skulle man tale med dem overhovedet ?

    Kommentar by Boo — 15. december 2009 @ 13:34

  55. @Henrik R Clausen
    Nationalsocialisme er venstreorienteret, en efterfølger til Jakobinernes revolutionære iver under den Franske Revolution. Interesserede kan selv rejse til Greve og spørge.

    Nazisterne i Tyskland førte ikke venstreorienteret økonomisk politik, og kan derfor af gode grunde ikke være venstreorienterede. De danske nationalsocialister kalder sig rigtigt nok selv for venstreorienterede, men hvis du læser videre, så skriver de direkte at de gør det ud fra en anden politisk skala end den vi normalt benytter. De er altså ikke venstreorienteret på hverken den økonomiske eller værdipolitiske skala.

    Citeret fra DNSB.info :

    Hvad vil det sige at være højre- eller venstre-orienteret?

    Historisk opstod betegnelserne „højre“ og „venstre“ om politiske syns-punkter i Frankrig i forbindelse med den store Revolution i 1789, hvor de kræfter, der ønskede at bevare grundlaget for den hidtidige samfunds-orden, sad til højre i Nationalforsamlingen, medens de, som ønskede mere vidtgående ændringer, sad til venstre. Derfra kommer så betegnelsen „højreorienteret“ for de reaktionære og „venstreorienteret“ for de revolutionære — betegnelser, der siden er blevet kendt og anvendt overalt. Hverken ordet „reaktionær“ eller ordet „revolutionær“ siger imidlertid noget som helst om, hvad de pågældende politiske syns-punkter nærmere går ud på.

    I vore dage er den traditionelle venstrefløj hovedsagelig marxistisk — og det endog i en sådan grad, at selve betegnelsen „venstreorienteret“ ofte anses for at være synonym med ordet „marxist“. Dette er natur-ligvis nonsens. Enhver revolutionær er venstreorienteret. Marxismen er i dag langt mindre revolutionær end nationalsocialismen. Livsindholdet i marxismen er det samme som i kapitalismen. Alt går op i produktion. Den har intet ideelt indhold. På den anden side af det politiske spektrum har vi så højrefløjen, bestående af reaktionære personer, der ønsker at bevare den såkaldte „kristne, vestlige civilisation“ med al dens materialisme og kapitalisme som grundlag for samfundets opbygning.

    Korrekt. Jeg sagde også, at fascisme er en variant af socialisme, ikke det samme. Korporatisme, hvor den private ejendomsret nominelt er bevaret, er noget mere lusket end en direkte ophævelse.

    Det er igen en fejlagtig og forsimplet fortolkning af venstre-højre skalaen at det udelukkende skulle dreje sig om kontrol eller ikke-kontrol af produktionsmidlerne.

    Franco og hans millitsers myrderier.

    Så Falangen var en form for socialistiske allierede til Franco – eller hvordan vil du forklare den selvmodsigelse du nu er ude i?

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 14:03

  56. Aha, så fordi Hitler lod familien Krupps m.fl. sidde på det formelle ejerskab over deres fabrikker, så er hans regime ondt imens Lenins ikke er det, udelukkende fordi han nationaliserede fabrikker ?

    Hvis det er det socialistiske kriterium for godt og ondt, så forstår man udmærket ideologiens totale og uigenkaldelige fiasko over alt i verden.

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 14:14

  57. Sut min lange stive neger pik

    Kommentar by BumBumbambo — 15. december 2009 @ 14:19

  58. @DaLi
    Aha, så fordi Hitler lod familien Krupps m.fl. sidde på det formelle ejerskab over deres fabrikker, så er hans regime ondt imens Lenins ikke er det, udelukkende fordi han nationaliserede fabrikker ?

    Stråmand.

    Jeg har ikke givet udtryk for at Lenin m.fl. ikke har været skyld i store forbrydelser imod menneskeheden.

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 14:28

  59. @ Århusianer

    Det er dig og ikke mig der indikerer, at skelnen imellem godt og ondt, facisme og socialisme, er betinget af den samfundsøkonomiske model.

    Dertil kan både jeg og historien kun grine, Lenin a point in case.

    Snak dig bare uden om dén.

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 14:32

  60. @ bumbum

    Så nu er du både racist og homofob ? Well done

    Kommentar by DaLi — 15. december 2009 @ 14:32

  61. Nazisterne i Tyskland førte ikke venstreorienteret økonomisk politik.

    Det gjorde de i allerhøjeste grad, en blanding af Keynes og Stalin!

    Kom igen…

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 15:09

  62. Franco og hans millitsers myrderier.

    Så Falangen var en form for socialistiske allierede til Franco – eller hvordan vil du forklare den selvmodsigelse du nu er ude i?

    Ingen form for selvmodsigelse. Du spurgte efter forbrydelser begået af højreorienterede regimer, og jeg gav dig et. Vær glad.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 15:11

  63. Jeg gentager (med en vis væmmelse) et citat, Århusianer bragte fra nationalsocialisternes hjemmeside:

    Enhver revolutionær er venstreorienteret. Marxismen er i dag langt mindre revolutionær end nationalsocialismen.

    Var der andet, der var værd at diskutere..?

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 15:13

  64. @DaLi
    Det er dig og ikke mig der indikerer, at skelnen imellem godt og ondt, facisme og socialisme, er betinget af den samfundsøkonomiske model.

    Jeg har ikke skelnet mellem godt og ondt. Hvor har jeg kaldt socialisme for godt i modsætning til fascisme? Henrik R Clausen kalder begge dele for ondt og forsøger at skubbe begge dele over på venstrefløjen. Jeg argumenterer udelukkende for at fascisme ikke er det samme som socialisme og ikke skal placeres på venstrefløjen.

    @Henrik R Clausen
    Det gjorde de i allerhøjeste grad, en blanding af Keynes og Stalin!

    Hvad var den stalinistiske økonomiske ingrediens? Er det nu vi skal høre at tvangsarbejde, arbejdslejre osv. også er et direkte venstreorienteret fænomen?

    Keynesianisme er ikke direkte venstreorienteret, med mindre du nu vil tage det ekstreme standpunkt at enhver statslig indblanding i økonomien er venstreorienteret.

    Keynesianisme blev ført af flere stater på daværende tidspunkt pga. depressionen. Der var ikke socialistiske tiltag såsom arbejdernes kontrol over virksomhederne osv. Man samarbejdede i høj grad med de store koncerner, forbød fagforeninger, var ikke imod den private ejendomsret osv.

    Læs evt. mere her :
    http://en.wikipedia.org/wiki/Economy_of_Nazi_Germany

    Ingen form for selvmodsigelse. Du spurgte efter forbrydelser begået af højreorienterede regimer, og jeg gav dig et. Vær glad.

    Samtidig kalder du fascismen for en variant af socialisme. Franco var støttet af Falangen, en fascistisk organisation. Altså må du enten mene at Franco var støttet af en variant af socialismen, eller også modsiger du dig selv.

    Jeg gentager (med en vis væmmelse) et citat, Århusianer bragte fra nationalsocialisternes hjemmeside:

    “Enhver revolutionær er venstreorienteret. Marxismen er i dag langt mindre revolutionær end nationalsocialismen.”

    Var der andet, der var værd at diskutere..?

    Du ignorerer den pointe jeg fremførte mht. DNSB’s definition af den politiske akse. Ifølge den definition vil enhver der radikalt vil ændre det bestående være venstreorienteret.

    Kom igen…

    Right back at you ;-)

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 16:11

  65. Dum var Adolf Hitler som bekendt ikke. Han vidste da udmærket, at han ikke kunne realisere sine planer uden en industri til at lave våben, og en pøbel der kunne myrde og forfølge som de lystede i deres misundelse, ondskab og idioti. Så AH var langt smartere end andre socialister. Han lod industrien i fred, indtil han havde nået sine mål, og han lød den socialistiske pøbel myrde løs på jøderne. Meget snedigt udtænkt.

    I de her dage kører alle DRs kanaler med nationalSOCIALISTERNES forbrydelser. Motivationen for tiden kan man gætte på? Klimaskeptikerne er sandsynligvis rundet af nazismens kloak – noget i den retning, præcis som alle borgerlige! Det er tankesættet i DR.

    Under krigen var de konservative som nu befolket med idioter. Også dengang blamerede de sig, som de stadig gør under verdenskommunisten PSM. Som AFR drømmer han også om det højeste embede. Kejser af fn. Men det ændrer ikke ved, at hele den danske venstrefløj (undtaget nogle få kommunister) syntes at nazismen var alle tiders, og at de borgerlige med en smule hjerne, syntes noget andet.

    Man kan jo ævle i det uendelige om socialismen, men at den er indkoget af misundelse, ondskab og idioti, kommer man ikke uden om. At den borgerlige dansker skulle være nazist er derfor den rene ammestue vrøvl. Den nationale borgerlige dansker ønsker ikke at underlægge sig hele verden. Han vil blot have sin historiske og grundlovsgivne ret til sit eget liv, udkommet af eget arbejde og retten til sin ejendom. Socialisterne vil det modsatte. De vil slå ham og jøderne ihjel.

    Kommentar by Børge — 15. december 2009 @ 17:59

  66. @Børge
    …nationalSOCIALISTERNES…

    Den DEMOKRATISKE Folkerepublik Korea
    Den Tyske DEMOKRATISKE Republik

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 18:16

  67. @ BumBumbambo

    Du skriver: “Sut min lange stive neger pik”

    Du har ikke nogen lang pik, du har ikke nogen stiv pik,du er ikke neger, og jeg vil ikke sutte din visne lille tissemand. Okay?

    Kommentar by 3900 — 15. december 2009 @ 18:20

  68. Ifølge den definition vil enhver der radikalt vil ændre det bestående være venstreorienteret.

    Ja, det kan vi godt blive enige om. Konservatismen er den åbenlyse modsætning til forskellige former for socialisme, kommunisme etc.

    Når jeg fremhæver Franco, er det fordi han var konservativ. Borgerkrigen var imod venstreekstremister (kommunister). At han – som konservativ og dybt katolsk – fik støtte af det nationalsocialistiske Tyskland var bizart, men hænger naturligvis sammen med, at på det tidspunkt var det nationalsocialistiske Tyskland i strid med det international-socialistiske (kommunistiske) Rusland.

    Franco var konservativ, ikke fascist.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 18:43

  69. Er det nu vi skal høre at tvangsarbejde, arbejdslejre osv. også er et direkte venstreorienteret fænomen?

    Ja. Centralistisk styring af økonomien som kontrast til det frie initiativ, styret af borgernes behov. Tvangsarbejde er en nødvendighed, når man vil styre økonomien med andre midler end ærligt tjente penge.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 18:45

  70. @Henrik R Clausen
    “Ifølge den definition vil enhver der radikalt vil ændre det bestående være venstreorienteret.”

    Ja, det kan vi godt blive enige om. Konservatismen er den åbenlyse modsætning til forskellige former for socialisme, kommunisme etc.

    Nej, det kan vi ikke blive enige om, det kan du blive enig med pågældende der har skrevet DNSB’s “spørgsmål og svar” om.

    Jeg går ud fra at islamister og kristne fundamentalister også er venstreorienterede så? …og det uanset hvilken økonomi de går ind for. Hvor ligger liberalismen på din akse?

    “Er det nu vi skal høre at tvangsarbejde, arbejdslejre osv. også er et direkte venstreorienteret fænomen?”

    Ja. Centralistisk styring af økonomien som kontrast til det frie initiativ, styret af borgernes behov. Tvangsarbejde er en nødvendighed, når man vil styre økonomien med andre midler end ærligt tjente penge.

    Så indtil slaveriets ophør førte nærmest samtlige verdens nationer en venstreorienteret økonomi? Du tror vel heller ikke at Franco ikke benyttede arbejdslejre?

    Franco var konservativ, ikke fascist.

    Hvad var Falangen?

    Borgerkrigen var imod venstreekstremister (kommunister).

    Det bliver de liberale og de forskellige autonomi søgende konservative nationalister nok kede af at høre.

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 19:09

  71. Så indtil slaveriets ophør førte nærmest samtlige verdens nationer en venstreorienteret økonomi?

    Ja, det stemmer meget godt. Slaveriet blev opgivet i Europa for ca. 800 år siden, hvilket er sammenfaldene med at økonomien blev omorganiseret til moderne kapitalistiske principper, inklusive et internationalt banksystem, aktier, obligationer, børser og andre væsentlige elementer i kapitalismen.

    Slavearbejde er ineffektivt, hvilket bidrager til at det er nemt at opgive. Men den væsentligste årsag til at vi opgav tanken om slaveri var de kristne filosoffers påpegelse af, at alle mennesker er skabt lige overfor Gud, og at mennesker derfor ikke bør opfattes som ejendom.

    Jeg anbefaler Rodney Starks lille bog The Victory of Reason om emnet.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 19:27

  72. @Henrik R Clausen
    Slaveriet blev opgivet i Europa for ca. 800 år siden…

    Det var nu først i 1700-tallet i f.eks. England og mange andre europæiske nationer – omend jeg da vil give dig at der næppe var mange slaver i det vestlige Europa på det tidspunkt. Man havde dog stadig en form for slaveri i form af stavnsbånd osv.

    …sammenfaldene med at økonomien blev omorganiseret til moderne kapitalistiske principper, inklusive et internationalt banksystem, aktier, obligationer, børser og andre væsentlige elementer i kapitalismen.

    Du mener simpelthen at Europa havde en moderne kapitalistisk økonomi omkring det 13.-14. århundrede? Hvad var det for en venstreorienteret økonomi man havde inden da?

    Slavearbejde er ineffektivt, hvilket bidrager til at det er nemt at opgive. Men den væsentligste årsag til at vi opgav tanken om slaveri var de kristne filosoffers påpegelse af, at alle mennesker er skabt lige overfor Gud, og at mennesker derfor ikke bør opfattes som ejendom.

    De fleste historikere vil nok nærmere påpege at det drejer sig om udbud og efterspørgsel. Når der er masser af land, men få arbejdere, så er der tendens til slaveri eller hvad der ligner, da arbejderne kan forlange høje lønninger. Når der ikke er mangel på arbejdskraft, er slaver mindre attraktive. Derudover egner slaveri sig bedst til simple former for især manuelt arbejde og ikke mere komplekse former.

    Hvor ligger liberalismen på din akse, og hvad var Falangen hvis ikke fascistisk (læs: socialistisk i dit verdensbillede)?

    Kommentar by Århusianer — 15. december 2009 @ 20:31

  73. Du mener simpelthen at Europa havde en moderne kapitalistisk økonomi omkring det 13.-14. århundrede?

    Ja. Bemærk de store internationale banker, der opstod på det tidspunkt.

    Hvad var det for en venstreorienteret økonomi man havde inden da?

    Feudalisme. Tvangsarbejde uden et frit marked. Hvilket vi falder tilbage til, hvis vi fjerner kapitalismens frihed og lader andet end penge styre økonomien.

    Kommentar by Henrik R Clausen — 15. december 2009 @ 21:11

  74. Århusianer:

    “Franco var konservativ, ikke fascist.

    Hvad var Falangen?”

    Kan du ikke læse? Manden har jo lige fortalt dig, Falangen var fascistisk.

    “Borgerkrigen var imod venstreekstremister (kommunister).

    Det bliver de liberale og de forskellige autonomi søgende konservative nationalister nok kede af at høre”.

    Det gør de næppe. Imponerende få er i live, hvis de ikke alle er døde. Dengang de var i live var det imidlertid et spørgsmål om afvejning af hvad man syntes var vigtigst: støtte Mola, siden Franco fordi han kæmpede mod venstreekstremisterne, eller støtte republikken fordi den lovede autonomi. Nogle valgte den ene side, andre den anden – de fleste konservative autonomistiske partier blev revet over på midten fordi en del af deres medlemmer ikke nødvendigvist syntes det samme som ledelsen.

    Kommentar by Henrik — 16. december 2009 @ 08:32

  75. Og Grøntørklædebevægelsen/venstrefløjen kæmper videre for at få kvinder i tørklæde på arbejdsmarkedet:

    “SF’s socialordfører undrer sig desuden over, at ministeren vælger at gå efter de muslimske kvinder, der bærer tørklæde, i stedet for de virksomheder, som ikke vil ansætte dem.”

    h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1921283.ece

    Selvfølgelig skal arbejdspladser og kvinder ikke hijabiseres.

    Grøntørklædebevægelse – nej tak!

    SF er en gave til Dansk Folkeparti.

    Kommentar by Liva — 16. december 2009 @ 10:26

  76. Det er fremragende, at vores skattekroner ikke skal gå til subsidiering af kvindeundertrykkelse!

    Kommentar by Henrik R Clausen — 16. december 2009 @ 11:30

  77. Også fagforening står på tromme for hijab til kvinder.

    “FOA: Beskæftigelsesministeren er på afveje”

    Venstrefløjens kvindekamp er gået fra klassekamp til religionskamp – mod kvinder og sekularisme og mod vestlig neutral arbejdskultur.

    h t t p://jp.dk/indland/indland_politik/article1921772.ece

    Kommentar by Liva — 16. december 2009 @ 15:25

  78. Liva/Janne for f….. , hvorfor kan du ikke oploade et “ordentligt” link, lige til at klikke på ?
    Det ville jo gøre det hele lidt lettere.

    Med venlig hilsen.

    Kommentar by PB — 16. december 2009 @ 17:36

  79. (Nåh – nu håber jeg, at jeg ikke lægger serveren ned ;) )

    Liva:

    De indviede vil vide, at jeg elsker at kloge den.

    At lave et link kræver en lille smule forståelse, til gengæld hjælper øvelse enormt.

    Et link ser næsten sådan her ud, når du afsender det:

    [a href=”http://jp.dk/indland/indland_politik/article1921772.ece” title=””]Livas link[/a]

    – men kun næsten, for ellers ville du ikke kunne læse det sådan som du gerne skal kunne. Det ville simpelthen være et link.

    Forskellen er, at jeg har udskiftet paranteserne. I et rigtigt link skal der stå “skarpe” paranteser (dvs. “”) – dem har jeg udskiftet med “firkant”-paranteser.

    Bemærk at der ikke behøver at stå noget imellem anførselstegnene efter “title”.

    I næste linje skriver jeg så linket rigtigt, altså med “skarpe” paranteser:

    Livas link

    Og voila! – det virker (håber jeg :))

    Lettest er det, hvis man i notesblok laver en skabelon til det.

    Forneden på siden – mellem “Skriv en kommentar” og kasserne til navn, email-adresse osv. – står der en smøre. Det meste af det handler om “Tilladt HTML”. Link-fidusen står først, derefter en del andre – blandt andre “i” for kursivering, “b” for fed skrift, og hvad ved jeg. Det virker sikkert altsammen, man skal bare altid huske at “lukke” HTML-tagget (sådan hedder sådan en smøre) med ét magen til, bare med en skråstreg foran – dvs. i link-tilfældet “[/a]” (med “skarpe” paranteser).

    Kommentar by Scavenius — 16. december 2009 @ 21:25

  80. Hov – eksemplerne på de “skarpe paranteser” er jo faldet ud! Og jeg som lige sad og glædede mig over, hvor klog jeg var ;)

    Men de “skarpe paranteser” er de to tegn, der sidder lige til højre for den venstre skiftetast. Det ser du også tydeligt i afsnittet forneden (under “Skriv en kommentar”).

    Kommentar by Scavenius — 16. december 2009 @ 22:05

  81. Der er nok ingen tvivl om at marxister, socialister herunder nationalsocialister, fascister, falangister, islamister osv har en hel del ideologisk til fælles. Først og fremmest modstanden mod det frie marked, kapitalisme, den individuelle frihed og det repræsentative demokrati. De er samtidig moderne, revolutionære massebevægelser, der forkaster den eksisterende samfundsorden til fordel for en (semi)religiøs utopi, de mener med vold skal bringe samfundet op på et højere niveau. De føler – helt inde i deres sjæls inderste – det som futurist punkgruppen DEVO sang i deres sylespidse samfundssatire i sin tid:”Freedom of Choice is What We Got – Freedom from Choice is What We Want!”

    Kommentar by anti-marx anno dazumahl — 17. december 2009 @ 15:48

  82. […] COP15 – Kommunister (pics Uriasposten) […]

    Pingback by Tyskland: Rigspolitiet (BKA) advarer mod venstreekstremistiske mordanslag » Balder Blog — 21. december 2009 @ 15:15

  83. @Henrik
    Kan du ikke læse? Manden har jo lige fortalt dig, Falangen var fascistisk.

    Jeg undrer mig bare over hvordan det hænger sammen i Henrik R. Clausens verden at fascismen er venstreorienteret, mens Franco’s forbrydelser, som Falangen var en stor del af, er en af de få ting højrefløjen må tage på sin kappe. Konservative Franco har fået stor hjælp af en venstreorienteret organisation til disse forbrydelser? Eller hvordan skal det lige forståes?

    Mht. hans påstand om at feudalismen skulle være venstreorienteret er det så sjov en påstand at det er spild af tid at diskutere det videre.

    Kommentar by Århusianer — 21. december 2009 @ 19:23

  84. […] Uriasposten 14 december 2009 – Med Karl Marx til COP15-demonstration […]

    Pingback by SF-Minister Annette Vihelmsen sætter Danskernes Parti på det politiske landkort » Balder Blog — 24. september 2013 @ 19:02

RSS feed for comments on this post.

Leave a comment

Line and paragraph breaks automatic, e-mail address never displayed, HTML allowed: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

Denne weblog er læst af siden 22. juni 2003.

 



 

Vælg selv beløb



Blogs


Meta
RSS 2.0
Comments RSS 2.0
Valid XHTML
WP






MediaCreeper