27. august 2019

Kritik af identitær aktivisme på TV2 Lorry: De arbejder bevidst med at… ‘flytte den offentlige opinion’

TV2 Lorry har talt med et par aktivister fra Generation Identitær, og fastholder en grundtone af bekymring, selvom de intet har at baseret det på udover irrelevante associationer, og den omstændighed at de arbejder fredeligt mod den globalistiske tidsånd. Venstreradikale militante har overfaldt identitære aktivister flere gange, men alligevel sættes træning i ’selvforsvarsøjemed’ ind i en suspekt ramme.

Mediedækningen af Generation Identitær illustrerer ganske fint, hvor lidt plads der levnes til aktivisme til højre for midten. Pæne veltalende unge, nydelige som missionerende mormoner, der fastholder demokratiske idealer, og systematisk undgår konfrontation med den udemokratiske venstrefløj, er farlige – per definition. Måske er det alligvel ikke tonen, der er problemet, men budskabet i al sin enkelthed. Fra TV2 Lorry – Ny indvandringskritisk ungdomsorganisation vækker bekymring.

“Generation Identitær kalder sig en patriotisk Ungdomsorganisation og har gjort sig bemærket med politiske happenings. De findes i hele Europa og nu også i Danmark, hvor de især findes i Hovedstadsområdet. … En af de helt grundlæggende ideer i Generation Identitær er, at de kæmper imod det, de kalder ‘den store udskiftning.’ …
Rasmus Hage Dallands bog er blevet rost for at ikke bare at fordømme Generation Identitær men tværtimod at tegne et nuanceret billede. Da TV 2 Lorry møder ham, er han dog temmelig kritisk overfor organisationen.

– I lyset af de seneste begivenheder (terrorangrebet i Christchurch red.) og hvad der sker parallelt med den her bevægelse, så synes jeg, det er bekymrende, og jeg synes, at der ligger noget i tankegodset – bevidst eller ubevidst fra de identitæres side – der kan sætte rigtig meget igang, Rasmus Hage Dalland.

En af Generation Identitærs strategier er at lave det, de kalder metapolitk. Det er at arbejde bevidst med at flytte den offentlige opinion.

Når Generation Identitær mødes, både herhjemme og ved det internationale såkaldte sommeruniversitet, er en af aktiviteterne selvforsvar. Medlemmer Rasmus Hage Dalland mødte på sin rejse i Europa, har fortalt ham, at de træner, fordi de gerne vil være parate, hvis der en dag ude i fremtiden skulle opstå spændinger, der gør det nødvendigt at kunne forsvare sig.

– De har meget fokus på at dyrke kroppen. Det er en del af den måde, de tænker: En sund sjæl i et sundt legeme. Men det er også noget de gør, for at holde sig klar, til en eventuel fremtidig konfrontation. De siger: Hvis nu vi bliver angrebet, så er vi i stand vil at forsvare os selv, siger Rasmus Hage Dalland.

(Generation Identity på Youtube, 7. juni 2019: Stop den store udskiftning! – Aktion på Nørrebro)

(TV2 Lorry, 26. august 2019: Tidligere PET-chef: Generation Identitær inspirerer voldsparate)

Tidligere PET-chef Jakob Scharf i citat.

“Der er fra Generation Identitær en tiltrækningskraft i forhold til grupper og enkeltpersoner, som er mere voldsparate. Der er voldelige ekstremister, der i Generation Identitær finder inspiration, et ideologisk holdepunkt og legitimation for deres voldsudøvelse.”

“Det er bekymrende, fordi det betyder, at man bringer et voldeligt element – hvad enten det er i selvforsvarsøjemed eller andet – ind i en ideologisk, politisk ramme. Det er det, der giver bekymring.” (om selvforsvar)

“Vi har alle i Danmark, og det gælder også Generation Identitær, et ansvar for, hvordan vi formulerer os, hvordan vi agerer, og hvordan det kan misbruges eller inspirere andre. Vi har også alle et ansvar for at modvirke, at der er nogen, der begår voldlige ekstremistiske handlinger.”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103835/trackback

25 Comments »

  1. SUF havde så vidt jeg husker også selvforsvarsgrupper for piger på deres sommerlejr, hvor de kunne lære at forsvare sig imod “sexisme og racisme”. Altså det var ud over deres bøller og de egentlige tæskehold i sekten, der i øvrigt er parlamentarisk repræsenteret og modtager millioner og atter millioner hvert eneste år fra DUF (skatteyderne). Så vidt jeg husker var det dengang 900 kroner pr. medlem der betalte kontingent (på 30 kroner). Det er nok steget en del på 12 år, ligesom medlemstallet.

    Kommentar by Luca — 27. august 2019 @ 15:13

  2. ISLAM inspirerer voldsparate

    Der ligger noget i tankegodset – bevidst eller ubevidst fra MUSLIMERNES side – der kan sætte rigtig meget igang,

    Der er fra ISLAM en tiltrækningskraft i forhold til grupper og enkeltpersoner, som er mere voldsparate. Der er voldelige ekstremister, der i ISLAM finder inspiration, et ideologisk holdepunkt og legitimation for deres voldsudøvelse.

    Vi har alle i Danmark, og det gælder også MUSLIMER, et ansvar for, hvordan vi formulerer os, hvordan vi agerer, og hvordan det kan misbruges eller inspirere andre. Vi har også alle et ansvar for at modvirke, at der er nogen, der begår voldlige ekstremistiske handlinger

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. august 2019 @ 15:15

  3. TV2 Lorry ekkoer og romantiserer SUF-hærværksaktioner uden en eneste kritisk “ekspert”:
    https://www.tv2lorry.dk/artikel/lorteaktion-aktivister-tager-ansvar-hestemoeg

    Kommentar by Luca — 27. august 2019 @ 15:15

  4. Når lejligheden viser sig, så dræb de vantro når du pågriber dem.” Quran 9:5

    “Søg ikke efter fred med de vantro; halshug dem når du fanger dem.” Quran 47:4

    “Terroriser og halshug de som tror på andre skrifter end Koranen.” Quran 8:12

    Osv. osv. osv. …

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. august 2019 @ 15:19

  5. Yup, Jørgen Nielsen — 27. august 2019 @ 15:15.

    Og, du behøver ikke engang at føle skam eller rødme fordi det er den skinbarlige sandhed.

    GI er noget af det mindst voldelige vi har set på den Danske politiske scene i mange år og det er derfor venstrefløjen og Jakob Scharf prøver at svine dem til.

    Til GI vil jeg sige, kør løs Piger og Drenge i kan forsat regne med min beskedne støtte fremover.

    Kommentar by Santor — 27. august 2019 @ 15:35

  6. Hvad er galt ved at beskytte ,proeve paa at bevare en aarhundred gammel kultur,jeg vil det Danmark hvor to tolvaarige drenge kunne cykle Dan mark naesten rundt i 3 uger,sove i en lade her, slaa et telt op der,uden at det bekymrede deres foraeldre spor,det er ikke en utopisk erindring,det er et faktum,hvor er vi idag???? i lort til halsen,og medierne fortier,vi er paa afveje ,som folk saa svigter vi vore efterkommere

    Kommentar by dunk — 27. august 2019 @ 15:41

  7. Vi må forstå at fredelige GI’ere på Rådhuspladsen har enormt meget med terrordrab i NZ at gøre

    Men

    Muhammed og Koranens eksplicitte opfordringer til vold, mord, voldtægter og terror har intet at gøre med:
    Muslimers vold, mord, voldtægter og terror … ????

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 27. august 2019 @ 15:46

  8. #7 Jørgen, perfekt formuleret venstrefløjslogik 👍

    Kommentar by Hr. Snusk — 27. august 2019 @ 16:18

  9. Hvad er negativt i at ville og kunne forsvare sig selv og dem man holder af, er man tænkt som umælende offer lam?

    Kommentar by Kunta — 27. august 2019 @ 16:18

  10. Enig, Jørgen #7 beskriver det kort og præcist.

    Kommentar by Johnson — 27. august 2019 @ 16:29

  11. Hvorfor skal vi beskytte synagogen? Den jødiske skole? Det jødiske museum? Kloranklodser her og der og allevegne? Politikere der skal beskyttes døgnet rundt. Imens bliver folk slået ned, utilpassede unge mænd kører ræs i byerne, ingen konsekvens, de har ingen kørekort mange af dem, er ligeglade med at betale regninger, kommer ikke i retten, altså blæser på retssamfundet og det skal vi finder os i ? Og så er man bekymret for” Generation Identitær” Hvis man ikke har pip så får man det. Der er al for mange dumme danskere der ikke fatter en brik af det der sker nu.

    Kommentar by IES — 27. august 2019 @ 16:54

  12. Jacob Scharf – en dømt kriminel. Hvem tager efterhånden ex-pet chefer alvorligt?

    Kommentar by PerP — 27. august 2019 @ 17:00

  13. *

    Jacob Scharf mener åbenbart at hvis danskerne ikke føjeligt og frivilligt lader sig udrydde, er de rigtig tarvelige. Og hvis de kritiserer mafia-borgens politik bør de straffes. det er jo nærmest det han siger. Håber han at få en karriere hos badutspringerne, Venstre eller de radigale?

    Kommentar by Ole Jensen — 27. august 2019 @ 17:15

  14. “Ny indvandringskritisk ungdomsorganisation vækker bekymring” –

    Ja, det er selvfølgelig stærkt “bekymrende”, hvis nogen prøver at forstyrre den planlagte masseinvasion i Vesten og den store udskiftning af Vestlige Folk med folk fra den 3. verden. Det må hurtigst muligt lukkes ned!

    Kommentar by HN3 — 27. august 2019 @ 17:19

  15. “Hvorfor skal vi beskytte synagogen? Den jødiske skole? Det jødiske museum? Kloranklodser her og der og allevegne?”

    Det “udvalgte folk” kræver åbenbart særlig beskyttelse. Almindelige danskere betyder ikke så meget …

    Kommentar by HN3 — 27. august 2019 @ 17:22

  16. *

    Den svenske regering er komplet ligeglad med sin egen befolknings skæbne. BEVIS: Efter tusindvis af overfald på svenskere, efter tusindvis af brandattentater, skyderier og knivstik, efter tusindvis af mordforsøg og mord, lader regeringen derovre stadig som om at indvandring er “berigende”.

    Ikke nok med det, man fortsætter med at importere hærskarer af agressive kulturfremmede.

    Med andre ord: de svenske partier der stadig har magten, er Sveriges og svenskernes værste fjender.

    Kommentar by Ole Jensen — 27. august 2019 @ 17:46

  17. Bemærk hvordan offentlige ansatte altid er landsforrædere.

    Kommentar by Kim Henriksen — 27. august 2019 @ 18:40

  18. Jeg er som gammel dansker meget glad for Generation Identitaire.
    Unge, rolige mennesker, der kan ræsonnere, argumentere og agitere ganske uden at komme i konflikt med vores samfund eller udøve vold.
    Og som med jeres aktioner blotlægger samfundsinstitutionernes svigt.

    Ikke mærkeligt at venstreekstremisterne og Jacob Scharf forfølger og bagtaler jer.
    Tak for indsatsen.

    Kommentar by Bastardo — 27. august 2019 @ 18:42

  19. Tja. Nu hvor man ikke kan opstøve nogle voldelige højreradikale, så må journalisterne vel bare opfinde nogen.

    Tænk sig at Jacob Scharf faktisk har været ansat i PET. Det er fanme useriøst.

    Kommentar by Realist — 27. august 2019 @ 21:30

  20. Jeg håber at generation identitær samler en masse unge i deres organisation, og derigennem laver flere aktioner imod befolknings udskiftning. Der er virkeligt nødt til at blive råbt højt om denne problematik.

    Kommentar by Draugr — 27. august 2019 @ 22:10

  21. .

    Husk det nu: det er de fredelige danskere der er de farlige. De krigeriske islamister er derimod helt ufarlige. Det er hvad patrioter som Jelved, Stampe, Lars Quisling, Uffe Elbæk, Pia Dyhr, Pernille Skipper osv., og nu sidst Jacob Scharf har skåret ud i pap. Fremover bør vi alle huske det: fredelige folk er farlige og luskede, blodtørstige krigere er ufarlige og fredsskabende. (frit efter “1984”)

    Kommentar by Bent Nielsen — 27. august 2019 @ 22:28

  22. Jeg er helt VILD med Generation Identitaire! I er bare såå seje! De er danskere, som jeg er stolt af! Vi bør støtte op om dem.

    Kommentar by Kuffar — 28. august 2019 @ 00:05

  23. PS: lad nu de forpulede mobiler blive hjemme, hvis I ikke vil aflyttes og indkredses af gps-mapping, og læg jeres møder i skove og sommerhuse.

    Kommentar by Kuffar — 28. august 2019 @ 00:08

  24. Smovsen er ikke helt så skarp, som navnet antyder.
    Men, jeg véd snart ikke, hvem der er værst.
    Ham, eller H.J. Buddingsen.
    Dem, har DK sgu ikke været heldig med.
    Det er jo forfærdeligt at tænke på.
    De var jo ikke bare ansat som to “flaskedrenge”.

    Kommentar by White knight — 28. august 2019 @ 10:23

  25. Hvorfor går de efter Generation Identitær, når det er det Radikale Venstre, der farlige for landet?

    Kommentar by A-mad — 28. august 2019 @ 12:55

RSS feed for comments on this post.