29. august 2019

Apropos Thunberg-religionen: “… people will have to jet out to America to return the ship to Europe”

Tyske Tageszeitung fortæller, at ‘etwa fünf’ flyver til New York, for at sejle den miljøvenlige lystyacht tilbage til Monaco igen. Samme historie fra The Sun – Greta Thunberg’s ‘zero-carbon’ yacht trip won’t save ANY emissions as a crew have to fly to New York to sail it back.

“Thunberg’s high-profile ‘eco’ crossing of the Atlantic hit choppy waters tonight when it was revealed a crew will have to FLY to New York to bring her boat back.

The Swedish climate activist, 16, is crossing the giant ocean in a racing yacht to join protests in the US and take part in a United Nations summit. She is making the two-week voyage in the state-of-the-art 60ft Malizia II yacht – one of the fastest ocean sailing boats on the planet.

The £4m boat – skippered by Boris Herrmann – has been fitted with solar panels and underwater turbines that produce electricity on board, with the aim of making the journey zero-carbon.

However, reports in Germany have now revealed two people will have to jet out to America to return the ship to Europe. Some news sources claimed a further two will also fly out to meet up with Greta, however those reports have yet to be confirmed.

(Greta Thunberg, ikoniseret af klimatosser, Allinge, 14. juni 2019)

Oploadet Kl. 17:53 af Kim Møller — Direkte link61 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103937/trackback

61 Comments »

  1. Tip til borgerne i Allinge: Tag en spraydåse med i gågaden.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. august 2019 @ 18:04

  2. Jeg skulle hilse fra pressen og bede dig om at lade være med at fokusere mere på den sag, da de nu har fundet et billede på internettet af en sort dreng der viser omsorg for en hvid dreng: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/autistisk-dreng-graed-foerste-skoledag-saa-tog-en-anden-dreng-hans-haand/7767566

    Kommentar by Per — 29. august 2019 @ 18:05

  3. Hurra for Thunberg. Hun skal nok redde denne verdens klima. Giv hende en medalje. Dygtig pige. :-) :-) :-) :-). (Der er vist noget med Amazona der brænder og nogle skove i Afrika, og vi er vist overbefolket på kloden. Det mente man ihverttilfælde i 1970 erne, hvor vi var cirka 4 milliarder….er vi blevet færre siden da? Brænd nogle flere skove, så skal det nok blive godt igen :-) :-) :-))

    Kommentar by Michael Unna — 29. august 2019 @ 18:21

  4. Klimatosser ?
    Er det ikke dem der benægter problemet ?
    Det lyder da mest sandsynligt ;-)
    Nå men anyway så er hendes stunt da ikke særligt smart.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 29. august 2019 @ 18:26

  5. Delingpole: St Greta of Thunberg – Her Gospel Is Pure Propaganda; Her Cause Is Evil

    https://www.breitbart.com/politics/2019/08/29/st-greta-of-thunberg-her-gospel-is-propaganda-her-cause-is-evil/

    Kommentar by BB — 29. august 2019 @ 18:40

  6. “Er det ikke dem der benægter problemet ?”

    Hvilket problem? En massiv propagandakampagne uden hold i virkeligheden? En kampagne fuld af løgn og manipulation?

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. august 2019 @ 18:48

  7. *

    Hvorfor er det først nu, efter mange, mange års forløb, at man har fundet på at bruge små og psykisk syge skolepiger som sandhedsvidner??

    Kommentar by Ole Jensen — 29. august 2019 @ 18:50

  8. Det er helt hen i vejret at verden skal regeres af boern i skoler og boernehaver.
    Hele historien om denne svenske pige er gak gak. Sverige er i det hele taget ved at gaa nedenom og hjem. Det er forfaerdeligt at det kan ske uden at folk ser ud til at have evne eller vilje til at kaempe imod.
    Og det var engang vikinger! gud fader bevars.

    Kommentar by g wiltek — 29. august 2019 @ 18:57

  9. Se Ida Aukens geniale video til en klimatosse

    https://twitter.com/idaauken/status/1163873544658403329

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 29. august 2019 @ 19:02

  10. ^^^^^^ “Mads” er aktiv igen

    Kommentar by Træt — 29. august 2019 @ 19:04

  11. 3# Kommentar by Michael Unna — 29. august 2019 @ 18:21

    Utroligt. Jeg troede jeg var den eneste i Danmark. Der vidste, at der lige nu er større skovbrænde i Afrika. Medierne har ikke skrevet noget, som helst om skovbrændene i Afrika.
    Men der har de jo heller ikke en ond, ond højreekstremistisk præsident.

    Kommentar by XXXXX — 29. august 2019 @ 19:50

  12. LOL Hun ligner endnu mere en mongol på det billede end i virkeligheden..!
    (Blandet lidt op med sangeren fra The Cure og jokeren fra Batman)

    Kommentar by Bror lerbror — 29. august 2019 @ 19:59

  13. Det seneste eksporteventyr fra Sverige. Terror & Thunberg. Krydret med feministisk udenrigspolitik. Hvad kommer der ellers derovre fra?

    Jeg begynder virkelig at blive bekymret for Danmark med Sverige som nabo. Landet er i opløsning – samtidig med at man dyrker forestillingen om at være et forbillede og foregangsland ud i at redde verden.

    Vi har verdenshistoriens mest vanvittige samfundseksperiment lige ovre på den anden side af Øresund. Og vi har kun set begyndelsen af eksperimentet.

    Kommentar by BE — 29. august 2019 @ 20:11

  14. Hvad er det man siger om den slags ultra-religiøse?

    De kan jo ikke stikke en pind i en lort uden at ødelægge begge dele!

    Kommentar by Santor — 29. august 2019 @ 20:12

  15. En diagnose ramt 16-årig svensk tøs, der bliver ført frem på verdensscenen. Man sidder tilbage med tanken, skal der stiftes en ny religion, eller skal hun helgenkåres?
    Hvis denne lille møgtøs skulle få Nobels Fredspris, som hun er indstillet til, så kan de godt nedlægge denne pris, der er bygget op på salg af dynamit.
    Møgsvenskere

    Kommentar by der Adler — 29. august 2019 @ 20:30

  16. Kommentar by der Adler — 29. august 2019 @ 20:30.

    Nobel pris uddelerne mistede ethvert greb om i virkeligheden, med uddelingerne til Arafat og Obama…Lidt ligesom Sverige.

    Kommentar by Kimski — 29. august 2019 @ 20:43

  17. Det er ikke klimaet der er gået over gewind, men folket over klimaguruen. Folk tænker ikke klart. ☻

    Kommentar by Charles Nielsen — 29. august 2019 @ 20:45

  18. Ja, der er tale om et kultisk massehysteri, og det er orkesteret af pave Francis og de hemmelige loger. Greta er såmænd kun en puppet som iskoldt bliver udnyttet af iskolde kynikere som ikke skyr nogen midler for at få gennemført deres agenda og ødelægge de frie selvstændige nationer, nemlig en verdensregering og et fælles religiøst system.

    Og vore sort/hvidklædte journalister – demokratiets vagthunde – er påfaldende tavse. Democracy shutdown?

    Undskyld venligst at jeg gentager mig selv, men den er helt gal i den såkaldte frie verden, og jeg tror vi er på vej mod et kollaps af de helt store.

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 29. august 2019 @ 20:47

  19. Ida Aukens video til Trump er overfladisk/uærlig.

    At sammenligne det danske og det amerikanske el-net, er som at sammenligne pærer og bananer.
    Husk på at meget af den strøm vi får fra tyskland, når det ikke blæser, er fra kulkraftværker, gas eller atomkraft. Tyskland er stadig en af de store forbrugere af brunkul. Og det bliver de ved med at være. Merkel kan sige hvad hun vil, det vil ikke ændre sig i den nærmeste fremtid (specielt fordi hun vil udfase atomkraft, det giver ingen mening). Ligesom i USA er kulkraft en stor industri.

    Der er dejlig grøn strøm fra Norge med deres vandkraft. Det er fantastisk, men det er begrænset med lande der har den kapacitet.

    Så når vinden ikke blæser kan vi tære på vores naboer (og vi bliver kneppet på prisen), det kan de ikke i samme omfang i USA. Derfor er vores nedetid bedre i Danmark. USA er alt for stort til at det er praktisk.

    Desuden er vindenergi så statsstøttet så man tror det er løgn. Så den med prisen passer heller ikke. Videnskaben bag er korrupt og der fifles med tallene for at få det til at passe. Uærligt er nøgleordet her.
    Vi har stadig ikke fundet ud af hvad vi gør med de gamle møller når de er slidt op.

    Vindkraft virker ikke uden backup i form af konventionelle energiformer, indtil en effektiv batteri teknologi er opfundet, der går lang tid hvis du spørger mig.

    Hvis vindteknologi er så billigt, hvorfor er vores energipriser så steget så meget? Det er fordi at det er løgn.

    Gid det hele var så simpelt som Ida Auken tror det er.

    Kan vi få moderne atomkraft tak!

    Kommentar by Realist — 29. august 2019 @ 20:50

  20. Apropos sverige.

    https://ekstrabladet.dk/nationen/kongen-er-urolig-politichefer-til-moede-paa-slottet/7769539

    Kommentar by P — 29. august 2019 @ 22:06

  21. De røde lever simpelthen inde i en børnebog, hir hir. Alt det fis, fordi lille pige er træt af skole og træt af sveriran

    Kommentar by Gaflen — 29. august 2019 @ 22:16

  22. * CO2-LØGNEN

    Man skulle tro at det ville svække klima-kampagnen at man lader en lille syg pige være front-figur, og at man fører klima-tosser som Ida Auken, Margrethe Auken, Rosa Lund, Astrid Krag, Pia Dyhr, Uffe Elbæk, Magdalena Flyvsk Meyer, Pernille Weiss, So fie Carsten, Pernille Skipper og lignende overfladiske ikke-tænkende typer frem som fortalere for co2-løgnen….. men næh, nej, næsten alle journalister, coop mv. og mange lyttere, seere og læsere har slugt det hele råt.

    At det er solen der opvarmer jorden, at den afgør vejret, har man glemt alt om. Det er blevet tabu at omtale solens indflydelse.

    Kommentar by Ole Jensen — 29. august 2019 @ 22:17

  23. Hun bliver kulturberiget en dag.

    Kommentar by Charles Nielsen — 29. august 2019 @ 22:35

  24. Jeg kan også redde denne verdens klima…..hvorfor er der ingen der interessere sig for mig??? (Bare fordi jeg ikke har strejket eller vandret rundt med et skilt for klimaets skyld). Jeg kunne da ellers være interessant for unge kvinder med interesse for arkeologi :-) :-) :-). Jeg er beskeden af natur i mine krav. Blot en Maybach (Mercedes de lux), noget statsstøtte (2 cifret millionbeløb i året), samt en liebhaverbolig til min beskedne krav for en formiddabel indsats på pr fronten for klimaet. Jeg elsker klimaet helt hen i vejret. :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 29. august 2019 @ 22:42

  25. Efter sigende er gennemsnitstemperaturen over hele kloden, minus 2 procent steget med cirka 2 grader. DVS at der før i tiden har været køligere nogle steder og varmere nogle steder,end der før den tid var….men aldrig sammentidig over hele kloden har der været en temperaturstigning, så uanset hvad man mener, så er de fossile afbrændinger nok årsagen i forhold til den varme som ikke kan slippe ud herfra….beklager men det er kendsgerninger man har vidst helt tilbage til cirka 1980 erne at noget var i gang…Men de grådigt naive merkatil løsninger om at vi kan betale os fra det med ekstra penge til brændstofforbrug på flyrejser..betal dig til en bedre samvittighed (katolsk afladsbreve), er simpelthen bare grådig idioti. Beklager, men problemet er befolkningstilvæksten….og den eneste løsning er…desværre temmelig modbydelig…(som sandheden nogengange er).- (Bekæmp Islam . Støt SIAD.). nat nat.

    Kommentar by Michael Unna — 29. august 2019 @ 22:51

  26. # Unna, de globale temperaturmålinger er usikre, men HVIS temperaturen er steget 2 grader i snit, kan det jo skyldes solen. Uden den havde vi haft minus 273 grader, og det er altså tænderklaprende koldt, og så ville man have været meget glad for en hurtig temperaturstigning på ca. 25O grader!

    Kommentar by Ole Jensen — 29. august 2019 @ 23:03

  27. Greta Thunberg er helt i orden, jeg er fuld af respekt for hende, og i øvrigt terroriserer og nedgør jeg ikke børn. Jeg er ikke enig med hende i alt, men anerkender at hun gør en indsats for at redde verden.
    Donald Trump er derimod en tosse…

    Kommentar by Zatopek — 29. august 2019 @ 23:09

  28. Støtter du voldelige fascistiske grupperinger zatopek? For det gør hun: http://www.uriasposten.net/archives/103058

    Kommentar by Per — 29. august 2019 @ 23:14

  29. Unna: “Efter sigende er gennemsnitstemperaturen over hele kloden, minus 2 procent steget med cirka 2 grader.”

    Eller faldet med 2 grader. Det kommer helt enkelt an på, hvilket år eller hvilken periode man sammenligner med.

    Kommentar by Hr. Snusk — 29. august 2019 @ 23:20

  30. Greta T er en puppet i deres spil. Se nedenstående video, før den bliver taget af.

    George Orwell: “In a time of Universal deceit, telling the truth is a revolutionary act”.

    Carl Sagan: “One of the saddest lessons of history is this: If we’ve been bamboozled long enough, we tend to reject any evidence of the bamboozle. We’re no longer interested in finding out, therefore the bamboozle has captured us. It is simply too painful to acknowledge, even to ourselves, that we’ve been taken. Once you give a Charlatan power over you, you almost never get it back.”

    Det er jo off topic, så derfor tillader jeg mig en sidste gang at sætte en meget vigtig video på (se den, inden den bliver taget af), og den er især rettet til dem, som er en smule vågne … Grunden til, at jeg ved med 100 % sikkerhed, at dette foregår, skyldes mine egne iagttagelser og et par andre ting, som jeg ikke vil skrive.

    Begynd at læs i Bibelen, og be’! De fire evangelier og Johannes Åbenbaring, og Esajas og Jeremias! Det er livsvigtigt, og det er alvor. Indvandringen er slem og skadelig, men det er blot een (lille) brik ud af et sygt, ondt magtspil om kontrol over jorden; noget, som de heldigvis kun vil lykkes med i kort tid.

    Dette var min sidste kommentar herinde. Jeg kan ikke sige held og lykke, for I får brug for meget mere end det….

    https://www.youtube.com/watch?v=SnY_1aBiPRs&t=69s

    Kommentar by Kuffar — 29. august 2019 @ 23:40

  31. Hva’ fa’n’ har Rohde hovedet ikke fået fortalt hans hjerteven,at han skal opmuntre datteren til at være lidt mere aktiv i promoveringen af Neuropas og forenede staters planer om at holde os alle i kortere snor?

    Kommentar by Nielsen — 30. august 2019 @ 03:15

  32. @Kommentar by Realist — 29. august 2019 @ 20:50
    Hvis vinden ikke blæser i en af delstaterne i USA så må man vel gå ud fra at det fungerer li´som herhjemme at de kan trække på nabo staterne.

    Med hensyn til statsstøtte trænger du da vist også til en opdatering:

    https://www.tvmidtvest.dk/artikel/nu-kan-sol-og-vind-klare-sig-selv

    Her kan du se udviklingen af vindenergien i DK der i 2005 udgjorde 18,7 % til i 2015 at udgøre 42,1 % og er hastigt stigende.

    https://www.se.dk/vaerd-at-vide/vaerd-at-vide/stroem-i-danmark

    I Tyskland er det slut med kul i 2038 og ja i Danmark har vi stadig et lille næsten ubetydeligt forbrug af kul menlig Studstrupværket ved Århus men der er slut i 2023

    http://aarhus.lokalavisen.dk/nyheder/2018-10-17/-50-årig-energikæmpe-dropper-kullet-i-2023-3291094.html

    Den største forskel på infrastrukturen i Danmark vs USA er at vi herhjemme graver kablerne ned hvor de i USA er lysår bagud og stadig overvejende anvender luftbåren ledningsnet som er meget mere sårbar og derfor måske er med til at forklare den store forskel i downtime (blackout)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 05:00

  33. Hun skal til ildebrandsmøde i Brasilien bagefter.
    Når båden sejler hjem igen, skal hun vel cykle derned eller tage bussen?

    Man gjorde et barn fortræd.

    Kommentar by Bastardo — 30. august 2019 @ 05:02

  34. Beklager 27)- 30) men der skulle ikke være en periode historisk som skulle have samme gennemsnitlige temperaturstigning globalt. Ja i princippet kan vi ende som Venus,….så er der dem der bare råber…Haux, svindel og humbug….Jamen jeg håber da De har fuldstændig ret….for med det antal mennesker vi er på kloden, som selvfølgelig må bruge -brænde- for at overleve,…så er der sgu ikke meget håb ud over mirakler. Det drejer sig jo også om landbrugskrav til brødfødning etc etc etc. ThunBerg o.a Pingers gode vilje er jo bare show for galleriet, i forhold til de umulige krav her og nu. Det kan vindmøller ikke ændre på. Uanset hvad (Støt SIAD). God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 30. august 2019 @ 06:09

  35. Per Henrik Rasmussen: Gå væk herfra, du er ganske simpelt IKKE velkommen på Uriasposten, ligesom nulliteten Niels O heller IKKE er velkommen her, vi gider ikke jeres islamleflende radigale sludder forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 30. august 2019 @ 07:26

  36. Mads, alias Per Henrik Rasmussen, må have en klemme på Kim Møller, ellers ville han da for længst være blebet luget bort.

    Kommentar by Træt — 30. august 2019 @ 08:01

  37. #36 #37 Træt
    Hey det virker til at jeg har fanget ham i godt humør :) Lad os se hvor længe det varer.

    #33 Per H

    Nix.

    “Hvis vinden ikke blæser i en af delstaterne i USA så må man vel gå ud fra at det fungerer li´som herhjemme at de kan trække på nabo staterne.”

    Det er lige præcis det de ikke kan. De er håbløst bagude på infastruktur som du selv skriver. Det er ikke økonomisk muligt at forbinde staterne. Specielt på grund af de store afstande men også forskelle i selve opbygningen af nettet.

    “Med hensyn til statsstøtte trænger du da vist også til en opdatering:”

    Det er bare noget de siger. Det er langt mere kompliceret end det. Og det er løgn.

    “Her kan du se udviklingen af vindenergien i DK der i 2005 udgjorde 18,7 % til i 2015 at udgøre 42,1 % og er hastigt stigende.”

    Ja og hvad så? Har du set prisudviklingen.

    “I Tyskland er det slut med kul i 2038 og ja i Danmark har vi stadig et lille næsten ubetydeligt forbrug af kul menlig Studstrupværket ved Århus men der er slut i 2023”

    Men hvis tyskland afvikler kul og atomkraft, hvad skal så afløse det? Gas? Så skal de have fat i russerne. Dårlig ide!
    Det er ikke muligt det Merkel vil, det er politiker snak, men det lyder sgu godt.
    Kulkraft bør afvikles på sigt, men vi er også nød til at være realistiske.

    “Den største forskel på infrastrukturen i Danmark vs USA er at vi herhjemme graver kablerne ned hvor de i USA er lysår bagud og stadig overvejende anvender luftbåren ledningsnet som er meget mere sårbar og derfor måske er med til at forklare den store forskel i downtime (blackout)”

    Præcis! Men der er andre større forskelle. Distance, forskelle på nettet osv. Det er heller ikke nemt at koordinere mellem de forskellige delstater.
    Her i Danmark har vi ret mange luftbårne ledninger.
    Det er langt bedre at grave ledningerne ned, men uha prisen!

    Kommentar by Realist — 30. august 2019 @ 08:21

  38. @ 36 og 37.

    PHR skriver lige så sobert som alle andre og jeg tror han får ikke specielle privileger hos kim.

    Han holder sig, for det mest, nogenlunde til emnet og hans argumenter er lette at pille fra hinanden, HVIS man gider. Læs de links han lægger op. Jeg tvivler på at han selv har læst dem og forstået den dybere mening med indholdet, han googler og cherry picker dem der i overskriften passer til hans tvivlsomme argumenter . Han prøver ihærdigt at pisse folk af og desværre lykkes det en gang imellem.

    Lad ham sidde og lege med sin egen afføring og ignorer ham!

    Kommentar by Santor — 30. august 2019 @ 08:34

  39. Unna: “Beklager 27)- 30) men der skulle ikke være en periode historisk som skulle have samme gennemsnitlige temperaturstigning globalt. Ja i princippet kan vi ende som Venus,….så er der dem der bare råber…Haux, svindel og humbug….Jamen jeg håber da De har fuldstændig ret”

    Så er her lidt fakta, som kan styrke dit håb. Videoen viser hvordan der bliver manipuleret med måledata, og draget konklusioner, som der ikke er belæg for. Gør dig selv den tjeneste at tillade andre synspunkter end dem, som MSM og andre uden forstand på videnskab serverer for dig. Tro ikke på alarmisterne.

    https://www.youtube.com/watch?v=T86IIKK9FRg

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. august 2019 @ 10:48

  40. OK. Jeg har en vigtig meddelelse til alle uriaspostens læsere, og resten af denne verdens befolkning. Red planeten her og nu! Eller inden for den næste uge!. Ellers frygter jeg vi mediemæssigt skal høre om Michael Jackson….undskyld…Greta Thunbergs gøren og laden herfra til alt evighed,….også selvom hun skulle blive korsfæstet i nær fremtid :-) :-) :-) . Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna :-) :-) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 30. august 2019 @ 10:52

  41. Santor m.fl. problemet med folk som PHR kan udtrykkes således:

    Snusk: “Facts don’t care about your feelings.”
    PHR: “My feelings don’t care about facts.”
    (kunne ikke umiddelbart udtrykke det lettere på dansk, beklager)

    Og så er det altså svært at komme nogen vegne. Derfor spild af tid.

    Kommentar by Hr. Snusk — 30. august 2019 @ 10:53

  42. @Kommentar by Realist — 30. august 2019 @ 08:21
    Det er sku lidt op af bakke at diskutere med en selvudnævnt ekspert i energiforsyning der ikke kan underbygge sine påstande med noget der bare minder om fakta.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 13:21

  43. Den maler har da ramt den lige roeven!
    Han har med tæft fundet de uovertruffent mongolide sider frem i hende.
    W.Y.S.I.W.Y.G.
    “Ku’ De tænke dem, at købe en planet af denne sælger?”
    (Der er ingen præmier for rigtigt svar)

    Kommentar by White knight — 30. august 2019 @ 13:46

  44. @Kommentar by Santor — 30. august 2019 @ 08:34
    Hvis du var min badebold så ville jeg kraftigt overveje at standse med at fylde mere varm luft i den for den er da helt tydeligt på bristepunktet

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 14:24

  45. Vindenergien dækker vores behov sålænge vi kan importere El fra udlandet :-) :-) :-), hvor kulkraftværker og Atomkraftværker laver dem billigere end vores Kulkraftværker gjorde :-). Derimod tror jeg Solenergien og med batteriernes kapacitetsforøgelse, i forhold til vægt og omfang, kommer til at være en rygrad fremover. Bus 13 i Århus køre alene på batteri, med genopladning ved den ene endestation. Hvis vindkraften skal have en fremtid, kræves der energiopbevaring, ellers er det hen i vejret at tro vi alene kan leve af den….Men der er også atomkraftværker, som i den store stil kan levere energi ufatteligt billigt med et andet grundstof end Uran, som bearbejdet kan sætte halveringstiden og giftigheden ned til en ubetydelig mængde…kan på stående fod ikke huske hvad stoffet hed, men det kan vel findes på nettet.

    Kommentar by Michael Unna — 30. august 2019 @ 14:29

  46. @Kommentar by Michael Unna — 30. august 2019 @ 14:29

    Jo jo men problemet er at Trump ikke kan se fjernsyn hvis solen ikke skinner. ;-)

    Batterier er stadig en alt for dyr løsning men DTU har gang i et yderst interessant forsøg hvor den mængde energi man tilfører kan trækkes ud igen med et tab på kun 1%
    40% elektricitet og 59% varme.
    I øvrigt så steg andelen af vindenergi fra 2005 til 2015 med mere end 100% og det er en udvikling der kun vil gå én vej nemlig op

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 15:05

  47. https://www.danskenergi.dk/nyheder/sma-sten-kan-vaere-losning-pa-stor-udfordring

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 15:06

  48. Hans tv virker kun med “clean coal”

    https://www.facebook.com/brutamerica/videos/trumps-love-of-clean-coal/1873003396331504/

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 15:33

  49. @Kommentar by Michael Unna — 30. august 2019 @ 14:29
    Grundstoffet hedder thorium (opkaldt efter den nordiske tordengud Thor)
    https://videnskab.dk/teknologi/thorium-fremtidens-atomkraft
    Ser spændende ud men med hensyn til halveringstid og giftighed er du nok lige lovlig optimistisk

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 15:50

  50. Hun ville være oplagt til at spille med i en remake af “Children of the Corn”.

    Kommentar by Vakse Viggo — 30. august 2019 @ 17:56

  51. #43 PHR
    Det er fakta at USA’s elnet ikke kan fungere som vores. Jeg synes jeg har beskrevet ret godt hvorfor.
    Det er almen viden i branchen.

    Du har ikke forholdt dig til de næste spørgsmål. Det er fakta at din elregning er blevet mange gange dyrere. Det kan du godt kræve bevis for, og svaret er kig på din elregning.

    Det er fakta at hvis man indfører vindenergi så kræver det backup energi. Hvis man ikke vil bruge hverken atomkraft eller kul, og gas ikke er en mulighed. Så fungerer det ikke.
    Det er meget simpelt det her, alle erkender at vindenergi KRÆVER backup energi. Skal jeg virkeligt finde kilder til det?

    Det er fakta at grunden til vores lave nedetid er det samarbejde vi har med naboerne, ikke at vi graver vores ledninger ned.
    Det passer ikke det du siger med at vores elnet er gravet ned. Har du nogensinde kigget op når du kører på motorvej? Stort set alt vores regionale højspændingsnet hænger i luften.
    Jeg tror du blander højspændingsnet sammen med lavspændingsnet.

    Du skriver ting der er direkte forkert og det virker som noget du bare har hevet ud af røven. Så hvem er lige “selvudnævnt ekspert” her?

    Kommentar by Realist — 30. august 2019 @ 21:56

  52. @Kommentar by Realist — 30. august 2019 @ 21:56

    Hvis du kigger her:

    https://www.eia.gov/state/maps.php

    Klikker på Layers/Legend – Remove all – scroller ned til Electric Transmission Line og checker

    Så vil du se at stort set alle delstater er forbundet på kryds og tværs.

    Men i flg. dig er det skønne spildte kræfter da det ud fra din logik ikke virker.
    Så de går nok snart i gang med at afmontere det. LOL

    Elforsyningen i Danmark bliver udbudt kommercielt og er blevet liberaliseret så du frit kan vælge udbyder.
    Så det kan være du skal tjekke om du kan finde en billigere udbyder.

    Prisen følger mig bekendt den alm. prisudvikling.

    Ja hovedfærdselsårene for el er i Danmark i lighed med USA hængt op i højspændingsmaster.
    Jeg udtrykte mig måske ikke klart nok da det jeg hentydede til er at stort set alle byer i USA har luftbåren elforsyning på samme måde som vi i min barn/ungdom havde her i DK hvor kobberledninger hang i hvide porcelænskopper monteret i trælygtepæle.

    Det er det der gør dem mere sårbare da der ikke skal ret meget vind /væltede træer/ påkørsel til af afbryde forsyningen som så nok tæller med når man opgør blackout.

    Og til slut så har jeg ikke påstået at vindenergi ikke kræver backup at andre produktionsformer.
    Hvor kom den lige fra ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 30. august 2019 @ 22:51

  53. Prøv om du kan få det dovne varmluftsorakelt Santor
    Kommentar by Santor — 30. august 2019 @ 08:34
    til at hjælpe med at argumentere dig ud af problemer med fakta.
    LOL

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 31. august 2019 @ 05:04

  54. Lad hende passe sin skole, sygdom og være et barn.

    Kommentar by P — 31. august 2019 @ 08:17

  55. #54 Per Henrik Rasmussen

    “Hvis du kigger her:
    https://www.eia.gov/state/maps.php
    Klikker på Layers/Legend – Remove all – scroller ned til Electric Transmission Line og checker
    Så vil du se at stort set alle delstater er forbundet på kryds og tværs.”

    Ja de er forbundne. Men er de forbundne nok? Klart nej er svaret. Du mangler fuldstændigt begrebet KAPACITET.

    Jeg kunne trække en halvanden kvadrat ledning fra Newyork til San Francisco. Så! Nu har jeg forbundet USA på tværs, problemet løst! Eller vent, jeg mangler at tage hensyn til kapaciteten, spændingsfald, tab, redundans og man kan blive ved. Det er ekstremt kompliceret og teknisk det her.

    De store transmissions linier du referer til er af typen High Voltage Direct Current.
    Amerika’s HVDC linier kunne i 2014 dække ca. 6 % af deres behov. De bruger det som redundans hvis nettet bliver ustabilt, altså på relativt korte afstande, vi snakker 100’er af miles. Ikke tusinde!
    Spændingsfald og tab er fjenden her.
    Men! Hvis man skulle udnytte det til formålet at sende strøm over længere afstande, plus redundans, plus at tage højde for oppe/nede tid der er implicit i grøn energi, så ender vi i promillerne.
    En ting er at forbinde to stater, en anden ting er at forbinde det hele i zoner af vind og sol forskelle. Det er teknisk muligt, bare ikke økonomisk lige nu.

    Hver gang der skal bygges højspændingsnet mellem staterne er der et regulært hav af juridiske og miljømæssige hensyn der skal tages. Tænk de problemer vi har i Danmark med at placere vindmøller, alle vil have dem, bare ikke nær dem selv. Forestil dig så hvor problematisk det må være for 50 forskellige stater, med 50 forskellige legislationer, 300 millioner mennesker der skal enes.

    “Men i flg. dig er det skønne spildte kræfter da det ud fra din logik ikke virker.
    Så de går nok snart i gang med at afmontere det. LOL”

    Det er en dårlig stråmand det her Per. ‘LOL’. Jeg siger ikke at det ikke virker, jeg siger at det ikke virker nok. Vi skal have mere, uoverskueligt mere.

    “Elforsyningen i Danmark bliver udbudt kommercielt og er blevet liberaliseret så du frit kan vælge udbyder.
    Så det kan være du skal tjekke om du kan finde en billigere udbyder.”

    Nej. Har du hørt om PSO afgiften (Den mest tydelige i et netværk af skjulte afgifter og skævvridning af markedet)? Jeg kan ikke finde en eneste udbyder der tilbyder strøm fra billigere kilder. Jeg kan vælge mellem nogle få ører i forskel pr. KWh, med andre ord slipper ingen for det her vanvid.

    Der er intet liberalt over den danske elforsyning, det er en illusion.

    “Prisen følger mig bekendt den alm. prisudvikling.”

    Nej, prisudviklingen er fuldstændigt skævvreden af afgifter og politik. Kan du huske hvad en KWh kostede for ikke så få år tilbage. Den naturlige prisudvikling burde gøre det billigere med tiden. Det modsatte er sket, prisen er blevet mange gange dyrere. Hvordan ville du have det hvis dit TV abonnement blev 6 gange dyrere? Jeg havde afmeldt det.

    “Ja hovedfærdselsårene for el er i Danmark i lighed med USA hængt op i højspændingsmaster.
    Jeg udtrykte mig måske ikke klart nok da det jeg hentydede til er at stort set alle byer i USA har luftbåren elforsyning på samme måde som vi i min barn/ungdom havde her i DK hvor kobberledninger hang i hvide porcelænskopper monteret i trælygtepæle.”

    Det er helt iorden, men som jeg siger, du forveksler højspændingsnet med lavspændingsnet. Se næste svar.

    “Det er det der gør dem mere sårbare da der ikke skal ret meget vind /væltede træer/ påkørsel til af afbryde forsyningen som så nok tæller med når man opgør blackout.”

    Samfundet kan godt holde til at Sønder Bøvling mister strømmen i et par timer. Men hvis en hel region mister strømmen er det intet mindre en katastrofalt, folk kommer til at dø. Det er det der sker hvis man afvikler lokale elværker og går over til strøm der skal transporteres fra region til region.
    Det man selvfølgelig gør er at bygge redundans ind i systemet. Det er dyrt, tænk mange gange den kapacitet der egentligt er brug for. Men hvad så hvis transmissionsnettet bryder sammen i værste situation, hvad skal vi så gøre. Så skal vi have lokale kraftværker, man ikke bare kan starte med det samme. De skal køre standby hele tiden. Det regner politikerne heller ikke med når de tænker grøn energi.

    “Og til slut så har jeg ikke påstået at vindenergi ikke kræver backup at andre produktionsformer.
    Hvor kom den lige fra ?”

    Det er fordi at du ikke virker til at forstå det store problem med grøn energi. Nedetid, og de enorme problemer det skaber.
    Når fx. Merkel siger at hun vil afvikle atomkraft og kulkraft, men SAMTIDIGT vil køre på grøn energi, så går det ikke op. Det er en politiker drøm. Hvad skal afløse atom og kulkraft? Der er kun gas tilbage, og så skal vi være energi afhængige af russerne. Det kan vi alle blive enige om er katastrofalt.

    “Prøv om du kan få det dovne varmluftsorakelt Santor
    Kommentar by Santor — 30. august 2019 @ 08:34
    til at hjælpe med at argumentere dig ud af problemer med fakta.
    LOL”

    Hvorfor skal han drages ind i det, det her er ikke et argument, det er bare en provokation.
    Jeg prøver at holde den gode tone, selvom du pisser mig lidt af :) Vil du ikke også prøve.
    Som bevist ovenfor så ved du ikke særligt meget om transmissionsnettet, så pas på med at kalde folk for navne.

    Jeg nægter at bombe dig med videnskabelige artikler, det dræber debatten, jeg prøver at holde det simpelt. Jeg kan se at du gør det samme. Men her en en artikel der fint illustrerer de komplicerede forhold hvis du er interesseret:
    http://www.strata.org/wp-content/uploads/2015/07/Full-Report-True-Cost-of-Wind1.pdf

    Kommentar by Realist — 31. august 2019 @ 08:25

  56. Kommentar by Realist — 30. august 2019 @ 21:56
    Lad dog den spammer være i fred.
    Har vi hørt et eneste fornuftigt ord fra ham gennem flere ÅR ?
    Jeg er begyndt at læse kommentarsporet nedefra og op. Hvis jeg kommer undervejr med et mavn jeg genkender,kan jeg roligt rulle videre.

    Kommentar by Nielsen — 31. august 2019 @ 14:02

  57. @Kommentar by Realist — 31. august 2019 @ 08:25
    Allerede I 2008 startede amerikanerne med at modernisere deres elnet efter dansk forbillede som allerede den gang var state off the art.
    Men det er selvf. en lang proces

    Danskernes elforbrug er ikke steget i 25 år op til 2008 Det er ikke kun p.g.a mere effektive og energibesparende husholdningsmaskiner men i høj grad et effektivt distributionsnet hvor spild er minimeret

    I 2017 faldt prisen på el i stort set hele EU incl. DK selv når man medregner afgifter og moms

    Danmark er det land i Europa hvor forbrugerne betaler den mindste procentdel af disponibel indkomst for el
    og det på trods af PSO afgiften der blev indført i 1988 og justeret i 2005 (indført af Schlüter regeringen,reguleret at Fogh regeringen) som ud over at sikre at vi kan udfase først og fremmest kul også er med til at regulere forbruget så det ikke stikker helt af.
    Altså ikke et socialdemokratisk project men borgerlig snusfornuft.

    Selvfølgelig er Amerikanerne ikke så dumme at de ikke har tænkt over at det er en nødvendighed at nabostater kan bakke hinanden op med strøm fx. i tilfælde af nedbrud på et kulkraftværk og mon ikke at det der med kapacitet også er taget højde for.

    Det betyder selvflg. Ikke at fx. Maine skal hente strøm fra Californien
    Det siger da vist sig selv.

    Jeg skimmede lige dit link og opfattede at det handler om hvordan de subsidierer de forskellige produktionsmetoder “over there” hvor selv atom / kul kraft modtager tilskud. (hhv 10 / 6 %)
    Sol og vind topper men den kurve er højst sandsynligt faldet betydelig siden den 4 år gamle rapport blev forfattet
    Men det er så en helt anden diskusion.

    Da du åbenbart ikke er så vild med links må du så selv ud og google.

    Og så kan der vist ikke trækkes mere langhalm på den hammel

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 31. august 2019 @ 20:54

  58. Realistisk set professor så er PSO afgiften variabel og under udfasning så dit bidrag udgør i indeværende 3. kvartal 2019 siger og skriver nul komma nul nul ører.

    Og så blander du æbler og bananer i en stor pærevælling
    Forskellen på et High Voltage kabelnet (vekselstrøm) vi her i landet anvender på højspændingsmaster og som også forbinder masser af delstater i USA
    og High Voltage Direct Current (jævnstrøm)som vi kun anvender i undersøiske forbindelser til Norge,Sverige og Tyskland (via Falster) er at HVDC kun er rentabelt når der er tale om meget lange eller undersøiske forbindelser.
    I USA har de i øjeblikket en 6 – 8 af disse HVDC linier der strækker sig gennem flere delstater men har 8 mere på tegnebrættet

    Vores landforbindelse til Tyskland er ikke en HVDC linie men High Voltage.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 1. september 2019 @ 00:38

  59. #57 Nielsen
    Jeg sad tilfældigvis med en kop dialogkaffe ved hånden. Nu sidder jeg med dårlig smag i munden.

    #59 Per Henrik Rasmussen.
    Øh hør lige her Professor Papfacts!

    PSO afgiften er under udfasning, men først helt i 2022, den fik du heller ikke med. ISTEDET hentes pengene igennem finansloven!
    Okay, du bliver stadigt opkrævet pengene bare ad en anden vej nu.
    Kan du forstå det? Subsidierne fortsætter! Vindbranchen har haft 40 år til at gøre sig konkurrencedygtig. Det er ikke lykkedes.

    Et af de helt store problemer med at sammenligne priserne på elproduktion, det er at den grønne energi sker på bekostning af den konventionelle. Du så selv i grafen hvor meget støtte vind energi i USA får kontra de andre. Husk på de andre skal konkurrere med vindenergien men når vinden blæser så får den forhånds ret, og så koster det mange penge hos fx et atomkraft værk. De skal sætte produktionen ned, men beholde folk på jobbet. De får penge pr. KWh. = De mister penge. Det er ganske uliberalt og konkurrence fjendsk. Det er løgn når du påstår at markedet er liberalt.
    Det her regnes heller ikke med når politikerne slynger om sig med tal, det hele er bare fjong.

    Du fordrejer konstant det jeg siger, eller snakker udenom. Hvis du møder et svar eller spørgsmål du ikke kan med, så ignorerer du det bare og flytter fokus. Fokus flytteri hele fucking tiden.

    Det er helt tydeligt for mig nu: Du trawler nettet rundt for at finde for dig letfordøjelige facts, som du tror du kan omsætte til ekspertviden. Du er en selvudnævnt en af slagsen.

    “Og så blander du æbler og bananer i en stor pærevælling
    Forskellen på et High Voltage kabelnet (vekselstrøm) vi her i landet anvender på højspændingsmaster og som også forbinder masser af delstater i USA
    og High Voltage Direct Current (jævnstrøm)som vi kun anvender i undersøiske forbindelser til Norge,Sverige og Tyskland (via Falster) er at HVDC kun er rentabelt når der er tale om meget lange eller undersøiske forbindelser.”

    Den korrekte betegnelse er HVAC, kontra HVDC. Jeg blander ikke noget sammen, hvad har jeg blandet sammen? Hele diskussionen startede med om USA kunne sende strøm over store afstande, som grøn energi kræver, med nok KAPACITET. Det har jeg skrevet rigeligt om, hvordan kan du ignorere det?
    Det er den type (HVDC) der er vigtige hvis man vil forbinde klimazoner, og det skyldes begrebet spændingsfald pga de store afstande. Der er store afstande i USA.
    Du påstod at hele USA var forbundet, som om at der intet problem var. Jeg gjorde dig opmærksom på begrebet KAPACITET.
    Har du nogen som helst anelse om hvor meget strøm der skal sendes frem og tilbage hvis vi skal være bare tæt på 100 % grøn energi i USA? 100 % grøn energi betyder også udelukkende el-biler. Alt skal køre på strøm, prøv lige at tygge på den.

    “I USA har de i øjeblikket en 6 – 8 af disse HVDC linier der strækker sig gennem flere delstater men har 8 mere på tegnebrættet”

    Ja det ved jeg godt? Dine wikipedia facts er ikke en undskyldning for manglende forståelse.
    Jeg ved en hel del om det her emne på grund af uddannelse og arbejde.

    Kommentar by Realist — 1. september 2019 @ 22:03

  60. Jeg mangler lige at tilføje:
    Og så kan der vist ikke trækkes mere langhalm på den hammel

    Kommentar by Realist — 1. september 2019 @ 22:06

  61. @Kommentar by Realist — 1. september 2019 @ 22:06
    “Hele diskussionen startede med om USA kunne sende strøm over store afstande”
    Det er da ved gud den ikke gjorde.
    Da læser da vist en tekst som fanden læser biblen.
    Jeg nævnte at hvis der ikke var tilstrækkeligt med vind kunne en delstat trække på backup fra en eller flere nabostater nøjagtigt som vi gør her i DK fra Norge,Sverige og Tyskland som vi ikke kun er modtagere fra men som vi også levrerer til når vi har overproduktion.
    Ikke et ord om at det så absolut skulle være grøn energi.
    Derimod så er det dig der roder dig ud i en alenlang søforklaring om langdistance distribution som ikke er relevant når der er tale om nabostater.
    Jeg har heller ikke nævnt noget om 100 % grøn energi.
    Men det er typisk for folk på retræte at de så hellere vil snakke om noget der ikke er relevant i forhold til udgangspunket
    Slut herfra

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. september 2019 @ 03:42

RSS feed for comments on this post.