2. september 2019

‘Kongo’ fra Hansens Is (flødeis med Kongo-chokolade)

Set i Kvickly Ry, der også havde et flot relief med Sikker Hansens Cirkel-pige i caféen. Når den politiske korrekthed blokerer for den sunde fornuft, så er det rart at finde små lommer af dissens.

Kongo Isen er landet – frisk flødeis med et hjerte af vores hjemmelade karamelfudge, overtrukket med Kongo-chokolade som vi selv har fundet i Moon Mountains på grænsen til Uganda. Vi har fået det sejlet bønnerne hjem og derpå har chokolade mesteren Mikkel Friis-Holm tryllet bønnerne om til det lækreste chokladeovertræk. Vi har så selv tilsat lidt kakaonibs for der giver godt knas – det er ristede kakaobønner.” (Hansens Is, Facebook, 25. august 2019)

(‘Kongo’, flødeis med ‘Kongo-chokolade’, produceret af Hansens Is)

Oploadet Kl. 07:37 af Kim Møller — Direkte link45 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/103990/trackback

45 Comments »

  1. De små skarpe huller solen skinner igennem på en ellers grå og trykkende himmel! Dejligt, løfter humøret op til ny energi mod grums og løgne.Tak.

    Kommentar by Hul igennem? — 2. september 2019 @ 07:49

  2. Man skal vist også anstrenge sig for at finde noget kontroversielt ved at kalde chokolade fra congo for kongo chokolade, det skulle da lige være stavefejlen. Nogle gange ser højrefløjen altså også krænkelser på forhånd hvor der ikke er nogen, sådan lidt “det her er der nok nogen på venstrefløjen der er sure over” men jeg tror sgu ikke de har løftet et øjebryn over det der.

    Lad os hellere få nogle fotos fra trump demoerne i dag, både stram kurs’ “støt usa” demo foran ambassaden der bagefter rykker til blågårds plads for at brænde koraner i 5 timer (!) og ikke mindst det patetiske optog her: https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/danmark-slipper-ikke-for-trump-babyen/7759000

    Kommentar by Per — 2. september 2019 @ 08:17

  3. Hvis de “elitære” ikke kan lide den brune farve, så kan de blot skrælle ”Kongoen” af, for nedenunder er der dejlig hvid flødeis. Men hov, den farve er jo heller ikke politisk korrekt?
    Det er en svær tid vi lever i, så for de frelste må mottoet må være: “Spis altid is med bind for øjnene.”

    Det får mig til at tænke på et maleri af Ejnar Nielsen, som han malede for et par menneskealdre siden: “Den blinde. Gjern”,
    Denne vision, som ingen dengang forestillede sig skulle blive almindelig hverdag her og nu 125 år senere, viste en glædesløs skildring af en indhyllet meget trist ung blind kvinde, nærmest muslimsk klædt i sort med hætte, og hvis eneste trøst var berøringen af et par mælkebøtter.
    https://hirschsprung.dk/udstillinger/ejnar-nielsen-blik-pa-den-blinde

    Kommentar by Henning Jensen — 2. september 2019 @ 09:01

  4. Jaja, den is smager sikkert osse godt, men pleeeaaase, kan man ikke godt tage produktionen af “Superflyer”-isen op igen???

    Kommentar by krassisten — 2. september 2019 @ 09:10

  5. Nu må det stoppe.
    Man bliver jo vanvittig af alle de indbildt projicerede krænkelser.
    Alle tillægges efterhånden forkerte intentioner – med alt.
    Hvornår, mon vi heller ikke længere må kalde kontinentet mod syd for Aaaaafrika?

    Kommentar by White knight — 2. september 2019 @ 09:36

  6. I øvrigt er Hansen-is et ypperligt produkt.
    I en tid hvor det gælder om, at producere alting hurtigst muligt i et forsøg på, at kunne sælge billigst muligt.

    Kommentar by White knight — 2. september 2019 @ 09:38

  7. Venstrefløjserne må også snart i disse anti-Trump tider, begynde en hetz-kampagne mod den klassiske Amerikaner isvaffel fås i dag bl.a fra Hjem-IS. God vaniljeflødeis med en flødebolle i toppen.

    Det må være guf for anti-Trump feminister (der som Lone Dybkjær måske foretrækker Bill Clintons, som “da Bill Clinton besøgte Danmark i 1997, var der overordentlig god kemi mellem ham og statsministerfruen Lone Dybkjær, og siden mødtes de to par flere gange under private former. På billedet her bød Poul Nyrup og Lone Dybkjær Clinton velkommen på Marienborg.” (DR Danmarkshistorien: Se Clinton holde tale foran cirka 80.000 mennesker på Nytorv)

    Kommentar by A-mad — 2. september 2019 @ 09:41

  8. Lille Bo, Familien Andersen: Jeg Har Set En Rigtig Negermand, 1970.
    https://www.youtube.com/watch?v=LDrzKBM73yc

    Kommentar by Kimski — 2. september 2019 @ 09:54

  9. Denne annonce vækker næppe protester fra de politisk korrekte eller EU. Men ihukommende protesterne mod Astrid Lindgrens bøger, Tintin, ‘Onkel Toms Hytte’ eller ‘Den danske Sang er en ung blond Pige’ skal man aldrig sige aldrig.

    Kommentar by Ole Madsen — 2. september 2019 @ 09:58

  10. Isis isis isis isis isis isis

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 10:26

  11. Den politiske korrekthed er heldigvis ikke så slem i Danmark – endnu. Det er meget værre i andre lande. Vi skal holde fast i vores ytringsfrihed og give flæbehovederne igen med fuld knald, når de begynder på noget, og man skal aldrig undskylde. Det er det eneste, der kan holde dem i skak. Begynder man at give dem bare én lille sejr, så får de blod på tanden. Det bliver aldrig godt nok for dem.

    Kommentar by Voltzejn — 2. september 2019 @ 10:32

  12. .

    EUROPATERNE, FEMINISTERNE og de indvandringsbegejstrede får ihvertfald aldrig nok af EU, “ligestilling”, “positiv”, særbehandling og masseindvandring.

    Holde fast i vores ytringsfrihed – jatak. Men hvordan? Ytringsfriheden for de ikke-røde er kun tilstede på net-aviserne.

    Velfærdsstaten er en taberfabrik. Danmark er i stort omfang befolket med mænd, børn og unge, voldsofre, patienter, arbejdsløse, hjemløse og andre der har al mulig grund til at være bitre, frustrerede og vrede over den behandling som politikerne, journalisterne og bureaukraterne udsætter dem for. Og almindelige danskere har god grund til at frygte fremtiden.

    Men selvfølgelig, et folk som sløvt og passivt lader kommunister og hykleriske borgerlige køre deres land i sænk, ligger vel som det selv har redt?

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 11:17

  13. PS: Under bloggen National Geographic: The new europians, 30. august kl. 15.ll, kan man læse om SINDSSYGE politikere.

    Ellers læs om hvordan patienter mfl. aflives på stribe: se “Sundhedsvæsnets storhed og fald, deroute, nedtur, ruinering.

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 11:27

  14. Hjælp, hvad skal jeg gøre!
    Min afføring er brun. Jeg ved det må virke enormt krænkende og stødende på alle vore mellemøstlige og afrikanske venner for ikke at tale om de mere end 80% af den danske befolkning der ved hvert valg trofast stemmer på et af de mange partier der støtter vores brune venner.
    Da jeg er dybt ulykkelig over at gøre noget der kan virke krænkende eller stødende, så vil jeg gerne høre om det kun er mig der har dette problem? Jeg vil også gerne høre om der måske er nogen, der har et forslag til hvad jeg selv kan gøre.

    Kommentar by bjarne binee — 2. september 2019 @ 12:05

  15. Big Fucking Surprise…. Oplysninger fra aktindsigt kaster nyt lys over, hvorfor Rasmus Paludan ikke måtte demonstrere tilbage i april.

    Da politiet i foråret forbød Stram Kurs leder Rasmus Paludan at demonstrere, skete det blandt andet på baggrund af oplysninger om et planlagt angreb på partilederen.

    En større gruppe af sandniggers og perkersvin planlagde angiveligt at gemme kasteskyts, slagvåben og kanonslag i området ved muhamedanerghettoen Værebro Bibliotek i Bagsværd. Effekterne skulle bruges til at angribe Rasmus Paludan, som havde anmeldt en demonstration på stedet. Den skulle løbe af stablen 16. april

    Det fremgår af dokumenter fra Københavns Vestegns Politi, som Ritzau har fået aktindsigt i.

    Politiet på Vestegnen og i København udstedte i foråret ad flere omgange forbud mod at demonstrere til Rasmus Paludan.

    Dette var opsigtsvækkende, da det er en grundlovssikret ret at kunne forsamles for at demonstrere.

    Ritzau anmodede om aktindsigt i sagen vedrørende demonstrationsforbuddene den 17. april.

    Københavns Vestegns Politi har imidlertid først færdigbehandlet anmodningen ved udgangen af august, forbyd Islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 2. september 2019 @ 12:09

  16. Den klamme politiske korrekthed har ikke nået Hansens Is endnu.

    Haribo har derimod kapituleret. Deres Zulu lakridser har tidligere haft omslag med 2 forskellige tegnede negre/høvdinge typer.

    Nu er der afbildet en elefant og en giraf. Det har ikke meget med Zulu at gøre.

    Kommentar by M.P. — 2. september 2019 @ 12:21

  17. Som alle ved er en Cirkel i virkeligheden en linje, eller også er det omvendt, hvilket jo er det samme. En linje har ikke et centrum, da den er uendelig lang. Der er to punkter på linjer: Dem som er på linjen, og dem som er udenfor linjen. Alle punkter på linjen er centrum af linjen, ligesom alle punkter i universet er centrum af universet, som regnes for uendelig stort

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 12:35

  18. Amerikaner isvaffel med en flødebolle på toppen.
    Glimrende beskrivelse af den politiske situation over there ;-)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. september 2019 @ 12:35

  19. 12:35 Men det er jo antifakta, det er ikke en isisvaffel

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 12:55

  20. 12:55 12:35 var ubestemt i 12:55, men det var til Per (12:35 Per)

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 12:56

  21. Holger Danske rører vist på sig… oprøret imod den herskende klasse er godt igang… med en Kongois som første resultat?

    Kommentar by redneck — 2. september 2019 @ 13:19

  22. *

    VI HAR NU et system hvor partierne og medierne uafbrudt pisser på befolkningen. Man pisser på skatteborgerne, politiet, forsvaret, lærerne, lønmodtagerne, boligejerne, forbrugerne, forældre, bilister, de syge og alle de svage grupper, gamle, børn og unge osv.

    Man afrikaniserer og islamiserer på livet løs. Og man er ved at foretage en befolkningsudskiftning. Dvs. man er begyndt på noget der ligner etnisk udrensning og folkemord.

    Af Danmark og danskernes kultur og livsgrundlag er om få år kun lidt eller intet tilbage. I stedet får vi et falleret samfund og en afrikansk/arabisk junglestat.

    Og hvad gør danskerne så ved det? Ingenting! Man sover, ser tv mageligt henslængt i lænestolen eller sofaen, eller man skriver lidt platheder om farver. Men 97% af danskerne foretager sig slet ingenting overfor de enorme trusler.

    Til lykke. Danskerne er nomineret til årets Nobélpris som Europas sløveste, tåbeligste og mest selvmordsparate folkefærd. Kun svenskerne kan eventuelt snuppe prisen for næsen af os. Eller bliver der tale om en delt Nobélpris?

    Kommentar by Ole Jensen — 2. september 2019 @ 13:21

  23. Ha-ha M.P. 12:21. “Haribo Zulu lakridser”. Hvad med “TV 2 ZULU”? Hvornår ryger den i PC kødhakkeren?

    Kommentar by A-mad — 2. september 2019 @ 13:23

  24. Per Henrik Rasmussen — @12:35
    Jeg kan godt se at du har sat en smiley, men jeg forstår ikke helt meningen med dit udtryk: “Glimrende beskrivelse af den politiske situation over there ;-)”
    Mener du at en “Amerikaner” er en vaffelis med en fladtrykt Barack Obama på toppen, fedtet ind i lidt syltetøj af ubestemmelig oprindelse?

    Kommentar by Henning Jensen — 2. september 2019 @ 13:28

  25. Snaphanen skriver om Lars Quisling Luskebuks Rasmussen. Og så er der noget om rædslerne i Malmø osv.

    Kommentar by Ole Jensen — 2. september 2019 @ 13:28

  26. Det hedder negerboller, ikke flødeboller

    Kommentar by k. m. — 2. september 2019 @ 13:46

  27. @Kommentar by k. m. — 2. september 2019 @ 13:46
    Jeg er helt sikker på at Trump ikke vil bryde sig om at blive kaldt neger og da indholdet af en sådan bolle er kridhvidt og for øvrigt består af ca. 50% luft vil han til enhver tid foretrække fløde måske toppet med lidt fermenteret clean coal

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. september 2019 @ 14:12

  28. Ha-ha, Per Henrik Rasmussen 12:35. Er du “anti-Trump feminist”? Så kom frit frem ud af skabet! :-)

    Kommentar by A-mad — 2. september 2019 @ 14:25

  29. Trump og negerboller!!!

    Per Henrik Rasmussen fik afsporet endnu et blogindlæg

    Kommentar by k. m. — 2. september 2019 @ 14:31

  30. 12:09 :

    “Bagsværd er en bydel i Storkøbenhavn beliggende ved Bagsværd Sø i Nordsjælland, ca. 12 km nordvest for København Centrum. Forstaden ligger i Gladsaxe Kommune og har S-togsforbindelse med stationerne: Skovbrynet, Bagsværd og Stengården. Jernbanen kom dog til Bagsværd allerede i 1906 i form af København-Slangerup Banen, KSB med stop på den gamle Bagsværd station. Hele kommunen har 69.681 indbyggere (2019)[1].” (citat wekipedia slut)

    Men altså, Bagsværd er da ikke Vestegnen? Kbh er da heller ikke Vestegnen. (?)

    Den bombe i går var da i nærheden af centrum af Helsingør, hvor der ligger 2 store ghettoer op imod Snekkersten?

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:16

  31. Hvor mange mennesker, som bor i Helsingør er danskere?

    Hvis vi kender svaret på tid og sted og hvem, så har vi flere svar, og hvis vi ikke fortæller om det, så kan vi filme dem, når de gør det og så kan vi bruge oplysningerne til at presse visse personer til at gøre visse ting?

    Vi har brug for beviser, og mennesker som kigger og leaker

    Så kan vi komme dem i forkøbet og tænke på alle de svar, som kan findes inde i en ghetto. Vi kender jo alle stjernerne, og vi kender andre ting. Vi kan også forhindre dem i deres planer, eller vi kan tage dem alle ned på een gang, når vi ved, hvem de er helt præcist, hvornår og hvor, så har vi mange esser

    Vi kan tænke over hvilken slags is, som Grønland er lavet i, og jeg kan allerede fortælle, at det er Grøn-Vand, som er inde i Grønlandsis, ligesom vi plejede at lave øl, og ikke boliger til alle muslimerne fra muslimien.

    Grøn-vand kan alle mennesker på hele planeten lide, som de kan lide Grønlændere, danskere, amerikanere, og legoklodser, ikke?

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:22

  32. @Kommentar by k. m. — 2. september 2019 @ 14:31
    Det er nok lige at ta´ munden for fuld.
    Der hvor det for alvor går galt er da Carlo 12.09 træder in i arenaen hvor der ikke et eneste sted optræder hverken chokoladeovertruken vanilie is eller Amerikaner vafler med neger/fløde bolle på toppen.
    Men nu har Cat Girl meldt sin ankomst og så må i sammen se om ikke i i fællesskab kan rette op på tingenes tilstand

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. september 2019 @ 15:31

  33. 15:31 Overvåger du os?

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:34

  34. Det er en test på tid ..

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:43

  35. vi tæller ned .. nu .. indtil bombabomba explumdære, du fordå?

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:45

  36. Trump og negerboller!!!

    Per Henrik Rasmussen fik afsporet endnu et blogindlæg

    Kommentar by k. m. — 2. september 2019 @ 14:31

    Selv om selveste Herr Kim Møller himself har dokumenteret, at Per Henrik Rasmussen IKKE er lig med internettrolden Niels O., så udviser PHR samme patologiske træk som narcissist og udpræget stjernepsykopat, forbyd PHR og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 2. september 2019 @ 16:00

  37. @Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 15:45
    Ja ja jow jow
    Jeg fordå
    Bomba bomba ægsplodirt in i hoved på dig og eftlat stur stur kaotika sinforvir.
    Moske noe mæ nakotika

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 2. september 2019 @ 16:05

  38. 16:05 Undskyld jeg glemte helt at jeg stillede spørgsmålet, men det er rigtig svaret, du overvåger os, ja. Du taler sandt

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 16:22

  39. .

    TAG JER DOG SAMMEN

    I stigende omfang afløses seriøse debatter af plidder-pladder og ligegyldigt vrøvl, indsendt af sindsforvirrede personer og debat-sabotører. Det kan ende med at mange dropper Uriaspostens debatter.
    Det vil da være et trist og et tilbageskridt.

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 16:24

  40. 16:05 Taler du altid sandt?

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 16:25

  41. 16:24 Vi skal være tålmodige, lede efter svar, stille spørgsmål, overveje sandhedsværdier, og tro på at vi kan

    Vi har ikke brug for antisvar, eller antifakta, overhovedet, vi skal bare tænke os om

    Tålmodighed = lang debat

    Kommentar by Cat Girl — 2. september 2019 @ 16:27

  42. Kongeriget Kongo blev etableret engang i 1300 tallet og lå hvor nutidens Gabon og et stykke ned i nutidens Angola.

    Kommentar by Den Nervøse — 2. september 2019 @ 17:35

  43. TP — 2. september 2019 @ 16:24: Censur!?!?!, hvornår skiftede du KAP ud med medlemskab af Enfoldigheddlisten, forbyd selvcensur, forbyd censur og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 2. september 2019 @ 17:57

  44. I feriebyen Strallsund i Nordøst Tyskland (Ikke langt fra Rostock) har de en Butik, som sælger “Danisches Eis”. DVS det hedder butikken såmænd. Det var søndag så butikken havde lukket….men selvfølgelig skulle jeg have klaget til racismenævnet over den nedladende stereotypiske navn over Danmark og Danskere, som tillader sig at sætte Danmark sammen med Is :-) :-) :-).Støt SIAD. God mandag aften. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 2. september 2019 @ 19:11

  45. Strallsund er eller var ikke kun en ferieby men også engang er stor skibsværfts by der i 70/80 var storleverandør til den Danske fiskeflåde og min yngste storebroder der hele si liv har været fisker sejlede med en af disse den gang state of the art fiskefartøjer der var døbt Strallsund

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 3. september 2019 @ 05:32

RSS feed for comments on this post.