2. september 2019

Den upræcise bekvemmelighed: Den helt normale dreng var Jakob Abu-Setta, jordansk palæstinenser

Jeg har tidligere blogget om Politiradio på Radio24syv, der blandt andet den tidligere politimand Sebastian Rickelsen som vært. Sideløbende er han medvært på podcasten ‘Myrdet’, omhandlende historiske massemordere. I indledningen af et afsnit fortalte Rickelsen, om hvordan han som ung betjent blev sendt ud til et lukket byggemarked, hvor han mødte en ilde tilredt kvinde Hun havde blandt andet fået skåret en finger af. Via Lytbar.dk.

Sebastian Rickelsen: … som relativt nystartet betjent, der blev jeg kaldt i Sydhavnen, her i København til sådan en trævarelast en aften hvor der var lukket. Der var gået en indbrudsalarm. Og det var sådan en helt standard procedure, en lidt kedelig opgave. … Der sidder en skikkelse på gulvet. Det er lidt underligt, vi går derhen, og begynder at lyse med lommelygter. Det er bare underligt. Det bliver mere og mere som noget der er taget ud af en horrorfilm, for der sidder rent faktisk en pige. En ung pige, som er totalt mishandlet. Det var et sindssygt syn – jeg kan faktisk huske det, det sidder sådan indprentet i mit hoved. Hun har fået barberet sit hår af – kan du huske fra sløjd, da vi gik i folkeskolen, der var sådan nogle små brændere, så man kunne skrive sit navn. De kunne også bruges til noget andet. Der var sådan set ikke en centimer på hendes krop som ikke var brændt med denne her. Over det hele, og hendes øjne var helt røde, fordi hun var forsøgt kvalt mange gange. Så hun har simpelthen blodsprængninger i begge øjne. Og, for at det ikke er løgn, så var hendes ene finger skåret af. Hun sad totalt smadret… Hun var holdt fange af sin ekskæreste i et skur ude i Sydhavnen. Ude i Bådmandsgade. Det var hun ni dage fanget. Han havde så tortureret hende af den ene eller anden grund, noget kærestesorger eller et eller andet.

… den unge mand, der var 19 år på det her tidspunkt. … de var skidebange for den her gut her… Da jeg så så den her gut, der så jeg en helt normal dreng, som lignede… en hvilken som helst person.

En helt normal dreng, lød det fra journalist Sebastian Rickelsen. Herunder Jyllands-Postens portræt af den dømte jordanske palæstinenser Jakob Abu-Setta.

En dengang 19-årig dansk pige blev igennem omkring ét år udsat for en lang række rædsler, som kulminerede med ni døgn i et skur i Københavns Sydhavn i november 2007. Hendes daværende kæreste, den danskfødte jordanske palæstinenser Jakob Abu-Setta, blev torsdag idømt en forvaringsdom for mishandlingen. …

De to mødte hinanden i Køge, da de begge var 16 år. Her blev den i dag 21-årige pige bemærket flakke rundt på må og få, med lavt selvværd. Hun mødte den besnærende og veltalende danskfødte jordanske palæstinenser, som var en af de hårde drenge, og samværet med ham gav hende en plads i hierakiet blandt de utilpassede unge i byen.

Jakob Abu-Setta har seks brødre og en lillesøster. Familien kom til Danmark i slutningen af 1980’erne.

Tidligt fik han problemer i skolen. Jakob Abu-Setta blev smidt ud af forskellige skoler, og i 6. klasse endte det med, at ingen skoler kunne rumme den uregerlige elev. Derfor kan han ikke læse og skrive i dag.

‘Jeg har slået og pisket hende enkelte gange, fordi jeg har været på stoffer, og fordi hun har været meget utro,’ sagde han i retten.”

Oploadet Kl. 18:31 af Kim Møller — Direkte link17 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104016/trackback

17 Comments »

  1. Forbyd pestillensere og forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 2. september 2019 @ 18:44

  2. Af alle problematiske og tvivlsomme flygtninge så er de såkaldte palæstinensere så langt den værste gruppe. Kender flere der i faglig regie er stødt på dem, og de var helt generelt umulige at have med at gøre.
    Truende og skræmmende kortluntede .
    Til gengæld er de blevet til rigtig mange flere!!!!!!!!

    Kommentar by Jakob — 2. september 2019 @ 18:51

  3. Det var den nattesøvn …
    Ved man om han er muslim/har muslimske forældre? Kunne også godt være kristen, men brutaliteten peger modsat retning.

    Kommentar by Realist — 2. september 2019 @ 19:18

  4. Der kan siges meget godt om aflivningen af gale hunde…

    Kommentar by Kimski — 2. september 2019 @ 19:39

  5. Man kan vel sige new normal?

    Kommentar by Henning — 2. september 2019 @ 21:20

  6. .

    At vores politikere i betydeligt omfang er sindssyge, kan man læse om under bloggen “de nye europæere” kl. 15.11, den 3o. august. Mange af dem burde nok også idømmes forvaring, med en minimumstid på ca. 3o år.

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 22:32

  7. En journalist betegner den indavlede retarderede pestilenser som normal? politikerne svigter Danmark og Danskerne og ført af grådighed egoisme korruption og nepotisme, hvad er værst, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 2. september 2019 @ 22:33

  8. Emmagad, hvad med at du læste din tekst igennem inden du sendte den?!!

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 22:36

  9. Hvor ligger fejlen, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 2. september 2019 @ 22:55

  10. Emmagad, kan du ikke se at der er en del sjuskefejl i din tekst?

    Kommentar by TP — 2. september 2019 @ 23:30

  11. Islamiseringen skrider frem som planlagt.

    – Ikke at dette ubetinget er sket, med islamisk opvækst som adfærdsforklaring, skønt tanken bestemt er til stede, men mere på hvordan maget ændre sig, i takt med islamismens udbredelse blandt os:

    Vi tager det efterhånden ret selvforstået, hvem der er tale om, når vi læser om “en gruppe unge drenge”, “utilpassede unge”, “med hættetrøje på ghettovej” osv. Vi hører også ofte islamtilbedende forældre der forsvarer deres kriminelle/voldsudøvende/teorist søn med, at han skam er familiens/klanens/kvarterets mest velopdragne dydsmønster. Og MSM/politikkere der undskylder islam-terrorister, med psykiske diagnoser, allerede inden krudtrøgen har lagt sig.I dette blogtema kan vi læse om “den helt normale dreng”.
    Dette er alt sammen noget der er opstået i takt med islamisternes stigende tilstedeværelse blandt os.

    Jeg har flere gange påpeget, at islamister har en ganske anden (indforstået) opfattelse af tingene, end vi. F.eks. er terrorist-sønnen da helt klart familiens/klanens/kvarterets idol/rollemodel/duks, i det han jo på alle måder har opført sig som allahen/mullahen har foreskrevet. Lige så med de aftaler der indgåes i FN; de bliver også fortolket anderledes ag de islamiske lande end de vestlige og hele KOranen er skrevet, med en selvforståelse af, at de rettroende KUN er dem, der bogstavtro følger det skrevne.

    Det er dette “mønster” jeg fornemmer, er ved at manifestere sig i vores kommunikationssfære -> Det vi præsenteres for gennem MSM m.f., i forbindelse med islamismens destruerende natur, har altid en pæn/udglattende tilgang til det negative, mens sandheden er underforstået, men kun for dem som har tilegnet sig viden om det.
    – så at sige, at selv vores kommunikationsform nu islamiseres og listes ind ad bagvejen gennem MSM.

    Tilgiv hvis det lyder rodet/uforståeligt; kan nogen præcisere det bedre er det kun velkomment. Indtil da/ellers vil jeg forsøge, at forbedre det.

    Kommentar by M.S. Carstens — 2. september 2019 @ 23:30

  12. TP synes sjuskefejl er alvorligere end befolkningsudskiftningen.

    Kommentar by Bastardo — 3. september 2019 @ 08:36

  13. At Carstens, du har fuldstændig ret.

    Så længe de såkaldte journalistuddannelser endnu eksisterer, burde satans bog være en del af pensum.

    Kommentar by Bastardo — 3. september 2019 @ 08:39

  14. ¤ Bastardo, det er yderst alvorligt med befolkningsudskiftningen. Det er en total katastrofe politikerne er ved at sætte i gang.. Men hvad skal vi med debatindlæg som er ubehjælpsomme og mere eller mindre uforståelige?

    Kommentar by TP — 3. september 2019 @ 10:49

  15. I følge troværdige vidnesbyrd, var det i mange, lange år positivt i Venstrefløjens (“pædagogernes”) øjne, at de “utilpassede” – reelt: seksuelt hjemløse muslimske mænd – fik anvist “de vilde piger” til sex, så de “kunne få en sød dansk kæreste, der kunne sætte lidt skik på dem”, eller hvordan det feje og løgnagtige narrativ nu lød (jeg kan flere varianter). Sandheden er, at der ikke var nogle overhovedet på Venstrefløjen, der på nogen som helst måde syntes, at de underprivilegerede danske piger med ekstremt lavt selvværd fortjente en bedre selvbeskrivelse end som “ludere” for disse “utilpassede”. På den måde appeasede pædagogerne de kriminelle drenge, der da blev relativt lettere at “styre”. Og det gik rigtigt hårdt til på mindst én institution i Københavns Kommune. Og gør det måske endnu. Problemet er jo ikke blevet mindre.

    Princippet er det samme som det, der i England udviklede sig til det systematiske Rotherham-misbrug. Engelske muslimer og danske muslimer er nemlig ens. Sjovt nok.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 3. september 2019 @ 12:34

  16. DI skriger jo på ‘udenlandsk arbejdskraft’. Så få da jeres medlemsvirksomheder til at ansætte de syv brødre – men de er måske ikke udenlandske mere?

    Søsteren er vel tandtekniker og venter på en fætter hjemmefra, så hun kan konvertere til rugemaskintekniker?

    Kommentar by Bastardo — 3. september 2019 @ 16:53

  17. Tæppe Pissere bør tørre op efter sig selv, inden de klandrer andre.

    F.eks. kunne TP måske lige være så venlig, endelig at følge op på min, rigeligt bekendtgjorte, kommentar nr. 72 under bloggen:
    http://www.uriasposten.net/archives/99931 + tilhørende links,
    hvor Ole Jensen skarp fulgt op af ALEXANDER BEAUMONT føler sig hidkaldt, til at svare for dig?

    Kommentar by M.S. Carstens — 3. september 2019 @ 22:03

RSS feed for comments on this post.