4. september 2019

McDonalds uddelte gratis vegetarburgere under XR-blokade: Var i ‘dialog’ med demonstranterne…

Forestil dig, at en højreorienteret organisation offentligt annoncerede, at de fire timer en søndag ville blokere en KFC-forretning fysisk i protest mod den manglende mulighed for at købe kød, der ikke var slagtet efter islamiske foreskrifter. Umiddelbart ville jeg tro, at politiet ventede på aktivisterne, og anholdt dem en efter en, hvis de ikke spontant opgav sit forehavende. De vil muligvis blive anholdt præventivt, da demonstrationen krænkede KFC, og ikke var lovligt anmeldt. Når man er venstreorienteret er der helt andre boller på suppen.

Radio24syv Morgen interviewede tirsdag Tine Lönborg fra Extinction Rebellion, og trods solid videodokumentation, lykkedes det hende at fordreje alt under begrebet ‘civil ulydighed’: Det var ‘ret fredeligt’ i starten, og det ‘mest dramatiske var den vold der opstod ved, at folk ville presse sig ind’. Det var McDonalds-kunderne, der var voldelige. Det er beviseligt usandt.

‘Civil ulydighed’ er smart plusord, der skal sløre ulovligheder, en mildere udgave af AFA’s manglende skelnen mellem holdning og handling. På den måde kan man slå folk ned, bryde love, og samtidig få medvind i medierne. Yderst til højre på billedet herunder fra blokaden ses Ulrik Myrtue, der dagen forinden – i selvsamme t-shirt, konfronterede og truede aktivister fra Generation Identitær. De er ikke hippier. Hippierne var fredelige.

(Yderst t/h: Ulrik Myrtue, aka ‘Magnus von Aros’, 2. september 2019)

Næsten værre end mediedækningen er McDonalds laissez faire-tilgang. På TV2 Lorry kan man se kommunikationschef Pia Tobberup uddele gratis veganerburgere til kunder, der ikke kunne forcere venstreekstremisternes blokade. Fra EB.dk – Aktivister blokerede McDonald’s: Her går mand helt amok.

“Aktivist-gruppen Extinction Rebellion havde søndag 1. september planlagt en uanmeldt demonstration foran burger-gigantens adresse på Falkoner Allé på Frederiksberg.

Her mødte 15-20 demonstranter op og spærrede indgangen til McDonald’s. Det bekræfter kommunikationschef Pia Stobberup over for Ekstra Bladet.

– De dukkede op 15-20 mand med bannere. Det var en uanmeldt demonstration, men vi var opmærksomme på, at de kom. Alligevel valgte vi ikke at anmelde demonstrationen til politiet, fordi vi som udgangspunkt støtter ytringsfriheden og foretrækker dialog…, siger Pia Tobberup til Ekstra Bladet. …

– Vi valgte at tage imod dem og give gratis vegetarburgere til de gæster, der gik forgæves. Vi forsøgte også at indgå dialog med Extinction Rebellion om de emner, de demonstrerede omkring. De var imødekommende nok over for dialog, men…”

(Extinction Rebellion-aktivister lægger hånd på McDonalds-gæst, 2. september 2019)

“Generelt ønsker vi at sikre demonstranters mulighed for at ytre sig… Vores samlede indtryk er, at der var tilfredshed med politiets håndtering af situationen fra begge sider. (Københavns Politi)

(McDonalds-ansat uddeler gratis vegetarburgere foran XR-blokade, 2. september 2019)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104099/trackback

41 Comments »

  1. Kim, hvad slører du for? Ophavsret?, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. september 2019 @ 16:48

  2. ..Vi mangler tre gange så meget politi! Hvad laver IckeNicke Pjækkerup? Sæt straks i gang, flere i uddannelse, højere lønninger, kortere arbejdstid.

    Kommentar by Hul igennem? — 4. september 2019 @ 16:48

  3. Uanmeldt demonstration, men McDonalds vidste de kom !

    Det kræver en nærmere forklaring fra McDonalds

    Kommentar by k.m. — 4. september 2019 @ 16:51

  4. Gratis vegetarburgere ? Nå nej, kun til de røde.

    Kommentar by Ewing — 4. september 2019 @ 16:56

  5. Follow the money, hvem ejer MacDonald, og hvilken politisk linie læner de sig op af?
    Hvis det nævnte gedemarked af samfundstabere går imod denne politik, og samtidigt forhindrer salget af varer, så er jeg ret sikker på at hovedkontoret meget gerne ville gøres opmærksom på tingenes tilstand.

    Kommentar by Kimski — 4. september 2019 @ 16:58

  6. Myreflittig, ham Myrtue-drengen. Trist at al den energi ikke finder afloeb i noget mere konstruktivt end at staa foran en burgerbar…

    Kommentar by krassisten — 4. september 2019 @ 17:31

  7. Yeeeeezuuuuuuuzzz fucking Christ. Hvor svært kan det være at stave korrekt:

    McDonald’s

    Forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. september 2019 @ 17:33

  8. k.m. — 4. september 2019 @ 16:51

    Det var noget af en fortalelse, men alle vil gerne stå sig godt med gadens parlament.

    Kommentar by tavsen — 4. september 2019 @ 17:41

  9. Jeg lagde mærke til at han er totalt kuet. Der er brug for ham i kampen, men han han har erkendt at han bliver den der for alvor får slag hvis han fortsætter.
    Nu er der navn på kujonen.

    Kommentar by River — 4. september 2019 @ 17:48

  10. Muslimaer dræber selv i koldt blod andre 14-årige muslimaer, der er lidt for løsagtige sådan at svinge med de lange, kulsorte lokker i det mellemøstlige solskin, forbyd islam i Danmark.

    AL-HOL, Syria (The Washington Post) — The woman told aid workers it was an accident. Her 14-year-old daughter had slipped and fallen, she said. There was nothing they could have done.



    But the body told a different story. The girl’s neck had been broken in three places, doctors said, and she died with eyes open, biting her lips and struggling to breathe. Photos and medical records suggested she had been beaten about the torso, then strangled. It was murder, not a misstep.
The teen, an Azerbaijani girl who had lived until earlier this year with her mother under the Islamic State’s rule, had run afoul of the die-hard ISIS adherents who have come in the past few months to dominate parts of the al-Hol displacement camp here in northeastern Syria, according to camp residents. They said she had suggested dispensing with her black niqab, the face covering worn by ultraconservative Muslim women.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. september 2019 @ 18:16

  11. Rettelse, der skulle have stået:

    ASS-HOLE, Syria (The Washington Post) — The woman told … forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. september 2019 @ 18:33

  12. -> Carlo Di Napoli II

    Der er i skrivende stund 11 kommentarer. Du står for fire af dem:

    2) 16.48 Spørger hvorfor jeg slører første foto, selvom du må have forstået at det er for at fremhæve manden til højre (der ikke er sløret).

    7) 17.33 Brokker sig over en stavefejl. Det fremgår ikke klar hvem du mener, der har stavet noget forkert.

    10) 18:16 Linker til en OT-historie fra Syrien.

    11) 18:33 Laver rettelse til præsentationen af egen OT-link.

    PHR-trollen er ikke stået op endnu, antisemitterne har endnu ikke fundet en jødevinkel, og der er endnu ikke udbrudt borgerkrig mellem de mest aktive debattører. Er kommenspor mister sin relevans, når alle rider sine kæpheste hele tiden.

    Kommentar by Kim Møller — 4. september 2019 @ 19:05

  13. Kim 19:05 hermed modtaget. Retter herefter ind efterfølgende, Knæk ☪️ancer og forbyd islam i Kongeriget Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 4. september 2019 @ 19:08

  14. Forbyd McDonald’s i Danmark.

    Hov, hvad gik den ikke anmeldte (altså ikke eksisterende) demonstration (nå nej, fysisk blokade, altså IKKE demonstration) egentligt ud på?

    Var det imod Burgere, Trumf, USA, Lars Lykke, Børneministeren (som endnu ikke har forbudt drengefødsler). Eller hvad var det egentligt?

    Kommentar by Bastardo — 4. september 2019 @ 19:36

  15. […] Se også McDonald’s uddelte gratis vegetarburgere under XR-blokade: Var i ‘dialog’ med demonstrante… […]

    Pingback by Er Camilla Miehe-Renard ‘s bror venstreekstremist? – Free Speech Blog — 4. september 2019 @ 20:18

  16. “Yderst til højre på billedet herunder fra blokaden ses Ulrik Myrtue,”

    Som så også kan ses og høres i et BT-video interview

    https://www.bt.dk/debat/veganer-hvis-det-var-en-kat-ville-helvede-bryde-loes

    Han går “selvfølgelig” ikke ind for vold!

    Kommentar by Santor — 4. september 2019 @ 20:25

  17. Det er jo ligemeget med den sag nu, hvis mcdonalds ligefrem fodrer den hånd der bider dem så håber jeg de blokerer deres forretning hver eneste dag.

    Kommentar by Per — 4. september 2019 @ 20:29

  18. @Bastardo: Jeg tror nok at de ville gøre opmærksom på at mcdonalds også brænder regnskov af for at opdrætte kvæg til deres produktion, apropo de afbrændinger der har været for nyligt. Det er iøvrigt en ret gammel sag for miljøaktivisterne, dem på videoen var slet ikke født da jeg hørte om det første gang. Det må de også gerne gøre med skilte for min skyld hvis de vil det, men blokerer de fysisk for folk eller forsøger at tvinge nogen til noget, så fortjener de præcist hvad den store fyr gav dem i videoen og lidt til. “Tryk avler modtryk” som de selv sagde engang, uden at fatte at det går begge veje.

    Kommentar by Per — 4. september 2019 @ 20:36

  19. At Per 20:36
    Tak for oplysningen.

    Kommentar by Bastardo — 4. september 2019 @ 21:17

  20. Mcdonalds overvejer nye uniformer til deres ansatte
    https://www.google.dk/url?sa=i&source=images&cd=&ved=2ahUKEwjb5tHK8bfkAhUR4KYKHZamA8gQjRx6BAgBEAQ&url=https%3A%2F%2Fwww.amazon.com%2FUnderwraps-Mens-Prison-Jumpsuit%2Fdp%2FB00LJ2FD0U&psig=AOvVaw1AOxS6Imj-0Hw1UjKxg0EK&ust=1567711231022891

    Kommentar by redneck — 4. september 2019 @ 21:21

  21. De er ikke hippier, nej, men de er tydeligvis hipo’er. Se på billeder fra en anden tid, så vil man se, at det er selvsamme typer og attituder.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 4. september 2019 @ 21:37

  22. @Kommentar by Kim Møller — 4. september 2019 @ 19:05
    Sådan identificerer du en troll
    Anvendelse af grimt og nedsættende sprog og ad hominem angreb (at angribe dig som person i stedet for det, I diskuterer)

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 03:51

  23. 03:51 Enhver kan høre, at du er Niels O

    Kommentar by Cat Girl — 5. september 2019 @ 04:10

  24. Er Kimski og Cat tøsen i virkeligheden en og samme person eller har de fået en masse trollebørn sammen ?
    Jeg kan forstå på tøsen at posten er opgraderet med et lydspor.
    Hvor slår man det til ?
    Nå glem det.
    Det var bare er klassisk eksempel hvad det at trolle går ud på.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 04:36

  25. 04:36 Du er jo trollen, Per – herinde, og Kimski ..

    For from within the hearts of men come evil thoughts, sexual immorality, theft, murder, adultery, greed, wickedness, deceit, debauchery, envy, slander, arrogance, and foolishness

    Kommentar by Cat Girl — 5. september 2019 @ 05:16

  26. Harry Potter bøgerne/filmene er sku nok ikke helt uden skyld i unge meneskers utopiske anskuelse af den virkelige verden

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 05:48

  27. Vi må have et udrejsecenter for afviste blog-trolle.
    Der kan de sidde og stikke hinanden ihjel.

    Kommentar by k.m. — 5. september 2019 @ 07:41

  28. I video linket er der faktisk en anden kunde der bryder blokaden, spol frem til -1:40min og se hvordan han holdes fast af demonstranterne.

    Fyren kommer igennmen men er noget mindre end manden i den grønne T-shirt…

    Kommentar by redneck — 5. september 2019 @ 08:16

  29. @Kim Møller: Er det ‘trolling’ ikke efterhånden ved at have nået et niveau, hvor fodring med babymos og hyppige bleskift skulle overvejes?

    Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 08:25

  30. Mange her spørger. Hvorfor bøjer MacD sig for den venstreorienterede pøbels demo?

    Venstrefløjsernes taktik er at ramme folk og virksomheder på pengepungen. De kan ødelægge enhver virksomheds omdømme, så deres kunder bliver væk. Det kan MacD selvfølgelig ikke leve med (og af). Derfor.

    Det griber mere og mere om sig. F.eks BDS (the Boycott, Divestment, Sanctions mod Israel) osv. I USA vil venstrefløjserne nu opspore og forfølge de personer og virksomheder, der økonomisk har støttet Donald Trump.
    Antifa og AFA i DK truer (og overfalder) folk på vej hjem f.eks fra For Frihed/Pegida demoer og truer dem med: “Vi ved, hvor du bor” og der hvor de bor, maler de hagekors på døren og smadrer deres bil, hvis der står én i carporten.

    Kommentar by A-mad — 5. september 2019 @ 09:39

  31. Åååh, hvilken afklædning af PHR helt ned til sokkeholdernre.

    Per Henrik Rasmussen er identificeret som troll af selveste ejeren af bloggen, Herr Kim Møller: —PHR-trollen er ikke stået op endnu. Punktum. Færdig. I rest my case, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by Carlo Di Napoli II — 5. september 2019 @ 10:16

  32. AFA demonstrerer aldrig uden for indvandrerkiosker der sælger stjålne varer. Mange kiosker får bøder for momssvindel og at de ikke kan dokumentere hvor varelageret stammer fra.
    Der er sikkert en kæmpe undergrundsøkonomi i København og andre storbyer – men venstrefløjen koncentrerer sig om store amerikanske selskaber, som en del af hadet til USA.

    Kommentar by k.m. — 5. september 2019 @ 10:17

  33. @Kommentar by Carlo Di Napoli II — 5. september 2019 @ 10:16
    Ahhh
    det der med afklædning var da vist det du noget så grundigt blev udsat for i #12.
    Der blev du henvist til at gå med seler for at holde sokkerne oppe.

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 13:18

  34. Kimski 08.25
    Det er jo noget du selv og en hel del andre her selv kan forsøge at rette op på og du vil ikke se mig deltage i en blokade med det formål at forhindre dig i at købe de produkter du mener at ha´ brug for

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 13:21

  35. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 13:21.

    Fint nok, at du nu dermed har udpeget dig selv som problemet, ved at svare på en post der ikke er adresseret til dig.

    “Hvis man kaster en sten ind blandt en flok ‘trolls’ – hyler kun den som bliver ramt.”

    Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 15:51

  36. Kimski 15.51

    Første gang jeg nogensinde kommenter på et indlæg fra dig er her :
    (kan ikke mindes at det er sket før)

    http://www.uriasposten.net/archives/104068#comment-5151019

    Gør jeg dig stille og roligt opmærksom på at alt ikke var så rosenrødt i de gode gamle dage som du antyder.

    Der var langt flere mord end dem du nævner.

    I et lille samfund som Skagen var der i min barn/ungdom flere mord der aldrig fandt vej til de landsdækkende avisers forsider.

    Og det var ikke unormalt at se lillemor komme trillende med barnevognen iført et par blå øjne fordi hun evt. havde sat sig op imod patriarkens befalinger.

    Ingen tog rigtig notits af det ud over en smule medlidenhed og politianmeldelser var stort set utænkelig.

    Jeg nævner også det faktum at mordraten siden 90´erne har været støt faldende på trods af stigende indvandring i samme periode.

    Det vælger du så ikke at forholde dig til men kaster dig ud i trolleries kunst ophøjet til 3. potens

    Ved at kalde mig snotdum og at jeg skulle lyve om min alder.

    Det er så dit niveau for at debattere og man er selvf. Ikke forpligtet ud over sine evner

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 16:43

  37. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 16:43.

    Al din snak bortforklarer stadig ikke dit manglende link til en faktuel hændelse, hvor 3 danske mænd har stukket en dansk kvinde ned, og derefter smidt hende ud over altanen.
    Jeg venter stadig…tik-tak..

    Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 17:22

  38. Kimski 17.22
    Før du kan tillade dig at afkræve noget som helst fra mig kunne jeg jo afkræve at du svarede på mit indlæg der på ingen måde kan anses for at være personlig tilsvining men sobert og faktuelt.
    Selvf. kan jeg ikke linke til noget der i detaljen skulle være identisk.
    Det ved du også godt.
    Det er et debatoverspringsgreb af værste skuffe.
    Jeg linker for at være imødekommende til en sag med et nogenlunde lignende setup hvor ofret så godtnok er mand.
    Og så kan der vist ikke koges mere suppe på dine kalorie og nærings fattige indlæg.
    Hej hej

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 17:38

  39. Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 5. september 2019 @ 17:38.

    Okay, hør nu her, makker, så tager vi den en sidste gang for prins Knud:

    Jeg lægger ud med at skrive ‘jeg kan stadig huske en tid, hvor mord (var sjældne)…’, hvilket klart indikerer at det ligger meget langt tilbage i tiden. Det er rimeligt at antage, at der formodentligt menes barndommen eller ungdommen, da der både er hukommelsesfaktoren inde over, samt at det, i almideligt sprogbrug, som regel er så længe siden man refererer til, okay?

    Men, næh, nej, det kunne du sagtens modbevise, hvorefter du lirer en hel masse af om mord i 80’erne og 90’erne, og derefter smider et link fra 2017, som jo altså stadigvæk ikke er ‘lang tid siden’, med mindre man er senil dement eller 5 år gammel, vel?

    Hvad skal jeg bruge dine påståede førstehånds observationer fra den tredje revle i Skagen til? Det er jo ikke et holdbart argument, når jeg ikke har nogen mulighed for at checke validiteten af det, mere end det ville være, hvis du påstod du sidder oppe i et træ og skriver lige nu.

    “Selvf. kan jeg ikke linke til noget der i detaljen skulle være identisk. Det ved du også godt.”

    Ja, det er jo for fanden dét der har været min pointe hele tiden, din påståelige klitkravler!!
    Du har jo INTET at diske op med, udover ordkløveri, konfliktopsøgning, og forudsigelig efterfølgende selvretfærdighed, når du endeligt holdes fast på dine påstande, vel??

    I øvrigt har jeg ikke på noget tidspunkt kaldt dig snotdum, dén står fuldstændig for egen regning. Men nu du selv nævner det, så er jeg da glad for at opdage, at der i det mindste er NOGET vi er enige om.

    Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 19:06

  40. @Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 19:06
    “derefter smider et link fra 2017, som jo altså stadigvæk ikke er ‘lang tid siden”
    Okay vi tar den lige en sidste gang for kong volmers røv.
    Du udbeder dig et link til en nutidig hændelse
    og rabler så noget om at det er problematisk fordi du også omtaler de rosenrøde gode gamle dage.
    Hvor er den pointe du så desperat leder efter ?
    Forventede du et link til dengang klør konge var knægt.
    Og så har du forøvrigt stadig ikke forholdt dig til at mordraten er faldet i en tid hvor indvandring et steget.
    Er den for svær ?

    At kalde dig en halvhjerne ville være en fornærmelse mod amøber så for eftertiden vil jeg nøjes med at titulere dig Mr. Quarterbrai

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. september 2019 @ 02:04

  41. Uden n for det har du ikke gjort dig fortjent til

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. september 2019 @ 04:15

RSS feed for comments on this post.