5. september 2019

Undertegnede i Radio24syv: ‘Stram Diskurs’, 5. september 2019

Det lykkedes mig lige akkurat at få fire timers søvn, før turen gik til København, men det gik da nogenlunde. Jeg hader at høre mig selv tale, og i nat vil jeg ikke podcaste ‘Stram Diskurs’. Samtalen kan høres her.

(Nima Zamani og undertegnede, Radio24syv, 5. september 2019)

Oploadet Kl. 20:55 af Kim Møller — Direkte link33 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104121/trackback

33 Comments »

  1. Jeps :) Hørte det live, og det gik fint og helt igennem afslappet. Det kan du trygt lytte til. Vist er det svært at høre sin egen stemme ;)

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. september 2019 @ 21:10

  2. Det var en rigtig god og interessant udsendelse. Du var (som sædvanlig) cool, saglig og gjorde det godt.

    Zamani var overraskende fair og lyttende. Noget anderledes end hans optrædende i Debatten (DR2) for et par måneder siden. Der virkede han aggressiv og oppe og køre på et eller andet.

    Kommentar by M.P. — 5. september 2019 @ 21:15

  3. Hørte det også. Spændende.

    Kommentar by AN — 5. september 2019 @ 21:16

  4. Si! Måske Zamani skal til at springe ud af “dansker”skabet? Interessant at høre hans blomstrende omvendelse, når den bryder ud af knoppen??!!

    Kommentar by Hul igennem? — 5. september 2019 @ 21:34

  5. Zamani virker faktisk – med få undtagelser – ganske saglig og fair.

    Han behandlede også Uhrskov helt OK fornyelig.

    Kommentar by Nosferatu — 5. september 2019 @ 21:48

  6. Hørte det osse. Godt gået Kim, håber du fortsætter med at sætte det store tavse flertals meninger på dagsordenen.

    Kommentar by FrafaldenModerat — 5. september 2019 @ 22:05

  7. Det siger alligevel en del at den eneste saglige journalist i danmark er indvandrer..

    Kommentar by Per — 5. september 2019 @ 22:37

  8. Fik stereotyperne vendt rundt til klar tale (stram diskurs), godt gået med at fastholde virkeligheden!!!!!!!!!!!!!

    Kommentar by Moth — 5. september 2019 @ 23:19

  9. Det er godt, at du fik lejlighed til at forklare dig og at du fik tid til det. Alt, alt for ofte, når en, med vore meninger, kommer i nærheden af en mikrofon, har mikrofonholderen mere travlt med afbrydelser, end med at lytte og lade den udfordrede komme til orde.
    Jeg håber rigtig mange har hørt det og måske endda opdager, at der findes seriøse stemmer uden for DRs indoktrinerende, røde sfære.

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. september 2019 @ 23:22

  10. Udemærket interview, Kim.

    Nima Zamani er dog iraner og derfor bør han med rimelighed rykke til et nærområde til Iran, hvor de kan leve godt og trygt indtil de (hele familien) kan vende hjem til deres eget land igen. I min optik har han, sit danske pas til trods, absolut intet at gøre her.

    Hvis min hukommelse ikke svigter mig, så har andre gæster (og jeg hørte ikke ham fra Stram Kurs) sagt at det ville være at foretrække om han, Nima, vendte tilbage til Iran med sin familie. Det er trods alt bedre, at han selv rejser i god ro og orden, frem for at vil skal smide ham ud.

    En juridisk formalitet, som et pas, eller et formfuldendt sprog gør ingen til dansker.

    Kommentar by Polka — 5. september 2019 @ 23:29

  11. Godt gået, Kim! Kudos.

    Kommentar by Kimski — 5. september 2019 @ 23:46

  12. Du ligner Tobias Dybvad. :D

    Kommentar by Voltzejn — 5. september 2019 @ 23:47

  13. Sindig rolig samtale. Hørte 12 minutter….tiden min fjende :-).Støt SIAD. God fredag og weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. september 2019 @ 06:27

  14. Jeg under mig over at Nima kan blive Jurist, med så dårligt et ordforråd, Han siger han er født i DK, men hvad er hans hovedsprog?

    Kommentar by Anders Nielsen — 6. september 2019 @ 06:28

  15. Har kendt en del Iranere. De virker slet ikke som Muhammedanere. Mener også Bloggeren fra JP…-stående fod glemt navnet-…som måtte give op pga politisk chikane fra KBH,s kommune, og godkendelse af chikanen fra Socialminister Astrid Krag. Er Iraner….Det interessere selvfølgelig ikke De etablerede medier….Hun er ihverttilfælde ikke Muhammeder..De som offentligt frasiger sig Islam, skal selvfølgelig være velkomne og beskyttes. Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. september 2019 @ 06:32

  16. Det var faktisk også en tanke jeg fik, mht Zimani er iraner. Hvis man lige checker nogle billeder fra Iran omkring 1970 (svjv kom Zimanis forældre hertil i 80’erne) så forstår man måske bedre, hvorfor netop iranere der forlod landet i tide, har en uendeligt mere liberal tilgang til livet og religionen – og på mange punkter er mere lig os end gennemsnitlige muslimer.

    Prøv det evt. selv. Lav en billedsøgning på “iran 1980” og lav derefter søgninger på 1990, 2000 osv.

    Kommentar by Quark — 6. september 2019 @ 07:51

  17. @Michael Unna
    Generelt virker Shia muslimer, og især dem med Zarathustrianiske rødder, ret afslappede i forhold til deres rabiate Sunni modparter. Men man må ej forglemme, at de inderst inde stadig ønsker død og ødelæggelse over alle vantro. De hader blot Sunnier endnu mere.

    Kommentar by O — 6. september 2019 @ 09:05

  18. Hørte først nu programmet. Godt gjort Kim. Jeg satte pris på, at du vedkendte dig at tilhøre “den yderste højrefløj”. Der er du jo ifølge kulturmarxisternes og MSMs anvendte definition. Black is Beutifull”. En fase som negernes frihedskamp i USA skulle igennem, før de kunne få én af deres egen farve som præsident.

    Men før mennesket så månens bagside fra billeder sendt fra en satellit, var der også mange myter om månen og mange digte og følsomme sange om den. Blue Moon.

    Selv er jeg som dig medlem af Nye Borgerlige uden, at jeg nogensinde har følt mig som borgerlig. Jeg er udrundet af den forkætrede/forherligede arbejderklasse og derfra har jeg min livsindstilling.

    Det kan jeg ikke løbe fra og gør det heller ikke. Desuden er jeg ligeså meget neger som Nima Zamani og muligvis efterkommer efter en skånsk kulsvier for 150 år siden. Så Nima Zamanis ‘neger’ komedie finder jeg lidt komisk og den ser jeg bare som et forståeligt medie PR salgsargument.

    ‘Præmieperkere’, som vi privat kaldte dem for en snes år siden, er en slags ‘mediedarlings’ og som personlig salgstrategi og karriere stige er den vel OK og meget forståelig. Der er mange eksempler.

    Vi ser det samme med kvindelige tv-speakere og sågar som en grotesk overrepræsentation af indkaldte kvindelige eksperter i DR og TV2. De statsejede elektroniske massemedier kæmper tydeligvis både kvinde-og klima kamp. Det gør de med kvinder og små piger i front på skærmene under nyhedsudsendelserne. Det er urkomisk og fred være med det!

    Alligevel, trods alt det sympatiske der flød ud af programmet ‘Stram Diskurs’, 5. september 2019, sidder jeg tilbage med følelsen bagefter af, at det ikke var vildt spændende. Men for de, der er skræmt af den omsiggribende og ureflekterede mediebrug af “yderste højrefløj” stemplet, var det måske OK og interessant nok, at opleve at giraffen ikke er farlig, selvom den har sorte pletter. Et sjovt og rart dyr.

    Kommentar by A-mad — 6. september 2019 @ 09:14

  19. Stram Diskurs havde 28/9 19 besøg af en 19-årig medlem af Stram Kurs. Det var ikke smukt og den latterlige vært misbrugte sin alder (og dårlige erfaring). Jeg finder det beskæmmende, usmukt og “børnemisbrug”. Det er ingen kunst at sætte en uerfaren ung på plads med argumenter fra “det kommunistiske godheds – og globalist-vanvid”. Kommunisterne og globalisterne har ikke monopol på at være gode mennesker ! højrefløjen er bare BÅDE gode, menneskekærlige OG realistiske OG ønsker ikke som finale at ende i et totalitært diktatur (som globalist-tosserne).

    Kommentar by H.nielsen — 6. september 2019 @ 09:45

  20. > Michael Unna
    Kan det være Firozeh Barafkan du tænker på?

    Kommentar by Nielsen — 6. september 2019 @ 09:49

  21. Hej

    Godt program – god blog

    Første gang jeg kommenterer på bloggen

    Jeg er en af dem der ikke kan stå frem offentligt med mine holdninger. Er ved at færdiggøre min kandidat i jura og der er for store karrieremæssige konsekvenser ved at stå frem.

    Kommentar by P — 6. september 2019 @ 10:28

  22. Unna tænker på Jaleh Tavakoli, hvis plejedatter er taget sim gidsel af de islamleflende kommunister i forvaltningen

    Kommentar by Træt — 6. september 2019 @ 12:58

  23. Godt indslag, og du gav et godt og fornuftigt indtryk!
    Diskussionen kom ikke meget i dybden, men det er formentlig heller ikke stedet til den slags. GODT GÅET!

    Kommentar by John — 6. september 2019 @ 15:17

  24. Så godt Kim! Og Uriasposten er som du siger et frirum for ligesindede.

    Kommentar by IES — 6. september 2019 @ 18:19

  25. Hørte det til ende. Der er Per Henrik Rasmussen som forstyrrer ekkokammeret.:-) Skulle jeg have svaret på spørgsmålet om den konkrete trussel på 3 sekunder tilsidst…ville jeg bare svare …islam… punktum. Sååån er der så meget. Du læser nok først dette når du lider af postpartydepression Kim :-). Håber du hygger dig i festugen :-).Fortsat god weekend kim og i andre. Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 6. september 2019 @ 19:23

  26. Vi har en iransk efterkommer og studievært, som er bekymret. Bekymret for fremtiden og udviklingen. Bekymret for om der bliver ført en politik, som kan skabe problemer for ham.

    Han har en gæst i studiet, som er bekymret. Bekymret for fremtiden og udviklingen. Bekymret for om der bliver ført en politik, som kan skabe problemer for ham.

    Den ene af de to personer er muligvis lidt suspekt. Sådan er setup’et og diskursen i den radioudsendelse. Og jeg er ikke imponeret – eller taknemmelig.

    Kommentar by BE — 6. september 2019 @ 23:33

  27. @Kommentar by Michael Unna — 6. september 2019 @ 19:23
    Lige nøjagtigt
    Jeg forstyrrer ekkokamret og Møller er selvf. nødt til at udpege mig som troll.
    Der er adskillige andre den etikette kunne sættes på men mon ikke frygten for at miste donationer muligvis spiller ind ?

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 7. september 2019 @ 03:37

  28. PHR “forstyrrer” ikke “ekkokammeret” – han larmer bare. En forstyrrelse ville være hvis PHR havde et godt argument, som ikke kan modsiges, men det har han ikke. Det eneste han har, er larm og tilsvininger, som altid bliver bragt i en-linjes kommentarer.

    Definitionen på en troll.

    Kommentar by Quark — 7. september 2019 @ 08:21

  29. Møller går ind for ytringsfrihed, imodsætning til Venstrefløjen, AFA (Allahs Facistiske Ariere). Det skal du være glad for Per Henrik Rasmussen :-) :-) :-).

    Kommentar by Michael Unna — 7. september 2019 @ 10:10

  30. De fleste Iranere som tog flugten fra Khomenie er for det meste antimuhammedanere. Få…benytter..sig måske af Taqiyya (løgn, forstillelse). Farshad Khogli er en af de aldeles berigende Iranere vi har fået. En del Iranske forældre flygtede med Deres børn, så de ikke skulle ende som selvmordssoldater i krigen imod Irak i 80 erne. Hjernevasket til 72 jomfruer og en lille plastiknøgle til paradiset (made in Hong Kong), og instruks om at smide sig under kampvognen med bomber om livet. En er præst efter at have været Imam i iran. Han har missioneret i Vollsmose herhjemme. Folkekirken så skævt til ham, og ville vist flytte ham til Schweiz…..De kristne jeg kender fra Mellemøsten er langt mere værd end vores hjemlige Folkekirkepræster, som fejt bare lader stå til, eller som ligefrem bryder Deres præste ed, ved at reklamere for Muhammedanerne. Støt SIAD. :-) God lørdag.

    Kommentar by Michael Unna — 7. september 2019 @ 10:18

  31. Enig Michael Unna 19:23 og Quark 08:21 (gode kommentatorer, som jeg næsten aldrig springer over!)

    “PHR “forstyrrer” ikke “ekkokammeret” – han larmer bare.” Enig.
    Jeg synes jeg spilder meget tid på at springe PHR over.

    PHR er en “troll”, fordi han er en ondskabfuld debatspoiler, der kun ønsker at forplumre enhver debat. Som det er formålet med “trolling” vil han lægge Uriasposten ned med støj, der skræmmer alle fredelige væk. Jeg gider end ikke gætte på, om PHR har en skjult dagsorden og havd den går ud på.

    Men jeg vil ikke begrænse den fri debat. Jeg vil i stedet forsøge at få en bekendt, der er IT-ekspert til at lave min en ‘knap’ PÅ MIN EGEN computer, som jeg kan trykke på, hvorpå der står: “Fjern alt af Per Henrik Rasmussen”.

    Så bliver det hurtigere for mig at skimme Uriasposten for de for mig interessante indlæg, som der trods alt er flest af.

    Jeg skimmer i øvrigt næsten dagligt ½ snes blogs og læser to aviser, Kristeligt Dagblad og Weekendavisen, hvor jeg også springer det meste oevr, men jeg bruger næsten ikke statsradiofonien, DR og TV2, der for mig er venstreorienterede propagandasendere. Hvilket var OK med mig, hvis de venstreorienterede selv betalte dem for det.

    Fik jeg luft? Næsten:-) Jeg siger så med den altid venlige Michael Unna: “Fortsat god weekend. Støt SIAD.” mvh A-mad

    Kommentar by A-mad — 7. september 2019 @ 10:51

  32. Tak A-mad :-). Der blev vist også snakket lidt om -Jøyde had- i programmet. Jeg hader ikke Jyder. De er mennesker ligesom dig og mig :-). Syng en sang for dem alle sammen, især Sønderjyder. -Æ ska til ringrign, å se å pichebeen, æ sier højt te hest, å fee lidt unner æ vest. Æ sai æ litle vitel høejre. Æ litel vitel lauer, ska den ram æ gaf, ska den væe tipas- Fra Voss (synborg) . Et eksotisk sprog fra den 3 verden nede syd på. De er også mennesker….ligesom dig og mig, under FN,s folkeslag (bare for at være lidt højtidelig)…Nåh nej det er ikke ringridning nu ( har været). Det er Århus Festuge :-). God sidste weekend festuge :-) (Støt SIAD). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 7. september 2019 @ 11:40

  33. A-mad 10:51
    “Fik jeg luft? Næsten:-)”
    Det har vel altid været dit problem at ilttilførslen til øverste etage har været mangelfuld :-]

    Kommentar by Per Henrik Rasmussen — 8. september 2019 @ 00:27

RSS feed for comments on this post.