22. september 2019

Karpe (uspec.), Føns vang, 22. september 2019

Endnu en mild efterårsdag i den danske natur. Det kunne være sjovt med kantareller til grillmaden, og vi fandt en god svampelokalitet ved Nørre Åby. Vi lod både Rød fluesvamp og de spæde kantareller stå. Herefter en tur til Føns vang, hvor man ofte kan se Havørn. Pludselig panikkede Grågæssene, og her var den så. Jeg dumpede som fotograf, men havde til gengæld held med springende Karpe (uspec.). På vejen hjem, stoppede vi for en død Ræv.

(Svampe og Ræv: Mobilfotos)

Oploadet Kl. 19:05 af Kim Møller — Direkte link14 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104541/trackback

14 Comments »

  1. Ha,ha.
    Ingen Ørred Kim, men en Karpe eller Suder.
    Hold dig hellere til fuglende!

    Kommentar by Finn A. Skov — 22. september 2019 @ 19:23

  2. – Finn

    Du er hurtig. Ændrede det til fisk for ti minutter siden. Håbede lidt første kommentar ville være arten, så jeg kunne rette til. Foreløbigt er der 5 forslag…

    Kommentar by Kim Møller — 22. september 2019 @ 19:26

  3. Hvor er ørreden Kim? ;-) – OK, billedet af guldkarussen er skam også fint.

    Kommentar by T. Flodur — 22. september 2019 @ 19:26

  4. Hvor lang tid skal en “ørred” have på grillen?

    Kommentar by Revisoren — 22. september 2019 @ 19:42

  5. Det er ikke en suder, for de er generelt mørkere i farverne, og har meget mindre skæl. Det ligner mest af alt en græskarpe, og hvis du er lystfisker er stedet da en nærmere undersøgelse værd, for sådan nogle kan komme op på en meters penge, med en vægt på 10-15kg.

    Kommentar by Kimski — 23. september 2019 @ 00:00

  6. Jeg er lige glad om det er en karpe eller klipfisk – Kim kommer altid med gode billeder.
    Tak til hr. Kim Møller.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 23. september 2019 @ 00:07

  7. Karpe diem – flotte billeder 😁

    Kommentar by Abdullah Terkelsen — 23. september 2019 @ 00:26

  8. Den er måske lidt utydelig. Men stadig et brandgodt billede. Skulle du ikke lige have pelset ræven? Eller var den på kanten?

    Kommentar by Nielsen — 23. september 2019 @ 03:13

  9. Den med fisken er et fotografisk stjerneskud

    Kommentar by k.m. — 23. september 2019 @ 07:54

  10. Mand Kim. Du fanger i sekundet fisken. Hav en god mandag. Støt SIAD (Generation Identitære, DDF, DDL, Trykkefrihedselskabet). mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 23. september 2019 @ 08:10

  11. Skulle du bare afreagere på Mikkel? Hva Kim? Lars Lillholdt lavede en poetisk sang om Mikkel (Mikkel han var død) :-)

    Kommentar by Michael Unna — 23. september 2019 @ 08:12

  12. Sørme godt knipset, det splitsekund karpen springer op! 👍

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. september 2019 @ 10:39

  13. Nielsen.
    Jeg har sgu pelset nogle ræve i tidens løb, men jeg tror denne er lidt vel stram i lugten.

    Kommentar by Finn A. Skov — 23. september 2019 @ 14:52

  14. Når venstrefløjen bevæger sig ud i naturen foregår det lidt anderledes:

    https://www.youtube.com/watch?v=T2e4aFuKp5E

    Kommentar by Vakse Viggo — 23. september 2019 @ 19:33

RSS feed for comments on this post.