4. oktober 2019

Ida Auken 2.0: “Der er nogle normer i samfundet, som man ikke kan tillade sig at være ligeglad med…”

Under valgkampen kæmpede De Radikale hårdt for herboende muslimers gunst, og Ida Auken fik lidt billig medietid med ‘Partiet Stram Kus’. Islam er dog stadig Islam, og det bliver nemt lidt akavet, når dine kernevælgere betragter dig som vantro. Læserbrev af Ida Auken i Politiken – Der kom en idiot ind på mit kontor (kræver login).

“Forleden fik jeg besøg på mit kontor af en repræsentant for en moske i Københavnsområdet.

Vi gav hånd og satte os ned for at snakke sammen. Samtalen faldt hurtigt på forholdet mellem mænd og kvinder. Undervejs siger han pludselig: ‘Jeg vil helst også undgå at trykke hånd med kvinder’. Jeg spørger: ‘Jamen, du trykkede da min hånd, da vi mødtes?’. Han siger: ‘Ja, det gør jeg, når folk ikke ved det, men nu ved du det’. Det får mig til at spørge: ‘Det vil sige, at du ikke vil trykke min hånd, når du går igen?’. Hvortil han svarer: ‘Ja, for nu ved du det. Og det regner jeg med, at du respekterer’. Alt vender sig i mig. Jeg bliver rasende over at blive sat i sådan en situation. Dels føler jeg mig som kvinde nærmest spedalsk, når min hånd bliver set som noget, der fra nu af ikke må komme i nærheden af ham. Dels bliver jeg vred over, at han tillader sig at komme ind i demokratiets højborg og nægte at trykke min hånd, fordi jeg er kvinde.

Jeg fortæller ham, at han ikke har nogen ret til at sætte mig i denne situation. Det er dybt disrespektfuldt over for mig og over for demokratiet. … Jeg er åbenbart så uren i hans verden, at han også ville blive tilsmudset, hvis jeg rørte ved hans hånd.

… Nu er der gået nogle dage. Jeg er stadig vred. Det, der oprører mig mest ved denne mands holdning, er, at han forsøger at skjule sin ringeagt for kvinder ved at pakke det ind i alt muligt ævl om at være ærbar og respektere det andet køn.

… I gamle dage var idioten den, der kun kunne se sit eget private perspektiv og ikke det offentliges eller fællesskabets perspektiv.. Manden, der kom ind på mit kontor, var tydeligvis idiot. Han troede, at han kunne tillade sig at gøre sin egen lille private holdning til min og alle andres.

Men sådan kan vi ikke leve. Der er nogle normer i samfundet, som man ikke kan tillade sig at være ligeglad med, hvis vi skal kunne leve sammen. Og i det danske samfund er en af disse normer, at vi hilser pænt på hinanden og behandler hinanden lige – uanset etnicitet, køn, religion og seksualitet.

Jeg har tænkt over, hvor i verden denne form for opførsel er i orden. Det er den muligvis i nogle muslimske lande. Det paradoksale er, at der kan denne mand ikke vælge at bo, for der bliver han og hans ligesindede forfulgt, da de tilhører en gren af islam, andre muslimer ikke anerkender.”

Oploadet Kl. 00:25 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104843/trackback

32 Comments »

  1. Som progressiv globalist er det aldrig rart at blive konfronteret med den kolde virkelighed, som ikke er forenelig med ens verdensfjerne ideologi …

    Kommentar by Jens Larsen — 4. oktober 2019 @ 01:11

  2. .

    Nå, Ida Auken fra det radikale feminist- og fascist-parti følte sig krænket da en mand ikke ville trykke hende i hånden. Men hvorfor skulle han da også det? Det vil da være under ethvert mandfolks værdighed at give hende et håndtryk. Især hvis der er tale om en rigtig og ægte dansk mand. For Ida og R-partiet repræsenterer noget af det værste i dansk politik: kommunisme, snylteri, dumhed, hykleri og forræderi.

    Ida er ikke bare ligeglad med de danske normer, hun er ligeglad med danskheden, det danske folk og hele Danmark og alt hvad vores land indeholder af værdier, kultur, traditioner og fremtidsmuligheder.

    Ida er endnu en af disse overfladiske, historieløse, falske og tomhjernede feminister og pladderhumanister som der er alt for mange af på Christiansborg, i samtlige partier.

    Marianne Helveds og Zenia Krampes parti går ind for masseindvandring, afrikanisering, moskeer, folkeudskiftning og danskernes afskaffelse. Hvis Ida var en ordentlig og anstændig kvinde, ville hun ikke kunne holde ud at være i dette parti, som i årevis har været danskernes og familiernes fjende. Et parti som i de senere årtier åbenlyst er gået ind for at udskifte civilisation med diktatur, barbari, terror, kaos og blodbade á lá Sverige, Balkan og Libanon osv.

    Samtlige FT-medlemmer af det radikale parti er rødfascister og landsskadelige tosser og fantaster. Og alle har de solgt sig selv til EU og islamismen i et omfang så de nu er ved at forære danskernes land, byer, boliger, skoler, penge osv., osv. væk til “berigere” og evighedsturister fra Somalia, Congo, Pakistan, Marokko, Irak og Syrien osv.

    De radikales politik er pervers og vanvittig, og den fører Danmark mod undergang. Tusinder af danskere har allerede fået deres liv ødelagt af radikal politik, og mange, mange flere vil blive ramt lige så hårdt i nær fremtid.

    Kommentar by TP — 4. oktober 2019 @ 01:25

  3. Så Ida er altså islamfob nu. Svært at få til at hænge sammen med hendes globalisme og Agenda21/2030.

    Kommentar by Hr. Snusk — 4. oktober 2019 @ 01:41

  4. Det hun i virkeligheden sagde var jo at islam er idiotisk, held og lykke med det fru auken:)

    Kommentar by Per — 4. oktober 2019 @ 02:36

  5. Man kan jo kun håbe, at Ida Auken får mange flere af den slags oplevelser fremover, indtil hun er nødt til at evaluere sin nuværende kognitive dissonans baseret på den virkelighed, som hun p.t. har det så svært med som vantro kvinde.

    Kommentar by Kimski — 4. oktober 2019 @ 04:15

  6. Reports: Paris Police Killer an Islamic Convert Enraged by Reprimand for Refusing to Deal with Women.
    https://www.breitbart.com/europe/2019/10/03/reports-paris-police-killer-an-islamic-convert-enraged-by-reprimand-for-refusing-to-deal-with-women/

    Vi er der ikke helt endnu, men mon ikke det bare er et spørgsmål om tid, når nu Ida Auken arbejder så hårdt for det?

    Kommentar by Kimski — 4. oktober 2019 @ 04:38

  7. Underligt. En politisk kendsgerning at Ida Auken hele tiden har beholdt hovedet i busken, og når hun så tager det ud, så bliver hun overrasket over, hvad hun har med at gøre…(i alle de år)..Skal man grine eller græde? Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. oktober 2019 @ 05:28

  8. PS. Ja det var en Muslim der dræbte sine politikollegere i Paris….Herhjemme har vi Asma Abdohl til at holde øje med at døtre i familiekonflikter i islamiske familier, ikke tør hente hjælp fra Politiet. Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 4. oktober 2019 @ 05:33

  9. “Manden, der kom ind på mit kontor, var tydeligvis idiot” Han var såmænd bare muslim. Idioten er Ida Auken.

    Kommentar by Hagmann — 4. oktober 2019 @ 07:45

  10. “Jamen så gør dig noget menneske” citat SSG Meisner, Sønderborg sergentskole

    Kommentar by redneck — 4. oktober 2019 @ 07:57

  11. Redneck mener vel: Jamen så gør dog noget menneske….?

    Kommentar by Bent Nielsen — 4. oktober 2019 @ 08:04

  12. “Det var morsomt!” sagde den lille Ida og lo.”…

    Nej, Ida. Det var ikke morsomt. Det var virkeligheden du kom til at se. Hvad der sker når du med dine holdninger og handlinger med de andre børn giver plads til idioter.

    Første sætning fra:
    https://www.andersenstories.com/da/andersen_fortaellinger/den_lille_idas_blomster

    Kommentar by Peter Buch — 4. oktober 2019 @ 08:05

  13. Nu er det så offentligt at terroristen fra den Parisiske politistation var konverteret til Islam! Han var blevet rasende over at han havde fået en reprimande for sin måde at håndterer kvinder på.
    Ida Auken er åbenbart ikke klar over at det ligger meget dybt i islam ikke at måtte give hånd til Islam.

    Gad i øvrigt vide hvor lang tid der går før vi får at vide at manden var sindsforvirret?

    Kommentar by Den Nervøse — 4. oktober 2019 @ 08:27

  14. Og, hvad har den små Ida så tænkt at gøre ved det?

    Kommentar by Santor — 4. oktober 2019 @ 08:59

  15. Radikale er idioter.

    Kommentar by tilfældig — 4. oktober 2019 @ 09:13

  16. Så de radikale går for håndtryk i forbindelse statsborger ceremoni………

    Kommentar by Axl — 4. oktober 2019 @ 09:25

  17. Det må være en person der har high-jacket Ida Aukens mail og indsendt denne kronik i hendes navn. Det kan umuligt være hende selv. Hvad bliver det næste? “Islam volder EU problemer” – kronik af Jens Rohde. That will be the day. Det kan selvfølgelig være, at de islamvenlige langsomt begynder at arbejde på at forbedre deres alibier frem mod de forestående folkedomstole.

    Kommentar by Dansk Stolthed — 4. oktober 2019 @ 09:31

  18. # 9 Kommentar by Hagmann

    “Manden, der kom ind på mit kontor, var tydeligvis idiot” Han var såmænd bare muslim. Idioten er Ida Auken.

    Sjældent har jeg oplevet en så præcis og knivskarp analyse !!

    Ubetaleligt, det reddede min dag.

    Kommentar by Anonym — 4. oktober 2019 @ 10:04

  19. Pernille Vermund spidede Morten Østergaard under åbningsdebatten, hun spurgte såmænd om mere islam i Danmark ville betyde mere eller mindre frihed og demokrati?
    Hun tog udgangspunkt i Ida Aukens episode med imamen.
    Han blev fuldstændig firkantet i hovedet og svarede men forvrøvlede fraser. Han fik fremstammet at han syntes religion var en privat sag! Problemet er bare at det syntes imamen ikke!

    Kommentar by Den Nervøse — 4. oktober 2019 @ 10:28

  20. 13 islam undlader naturligvis ikke at give hånd til islam, men til kvinder.

    Kommentar by Den Nervøse — 4. oktober 2019 @ 10:41

  21. Næste indlæg fra ida auken? http://rokokoposten.dk/2019/10/04/ida-auken-i-nyt-chok-nogle-muslimer-kan-ikke-saa-godt-lide-homoseksuelle/

    Kommentar by Per — 4. oktober 2019 @ 10:44

  22. Når nu virkeligheden er gået op for Ida Auken, mon hun så melder sig ind i NB?

    Kommentar by Den Nervøse — 4. oktober 2019 @ 10:44

  23. Hvilken osteklokke har Ida Auken levet i de sidste 20 – 25 år..
    Forfærdeligt og tragisk at en folketingspolitiker er så lidt ude af trit med virkeligheden..
    Kunne være interessant at vide hvilke emner Ida Auken har diskuteret med en imam…??

    Kommentar by frank mathiesen — 4. oktober 2019 @ 15:28

  24. Islam is right about women

    Kommentar by Tøhø — 4. oktober 2019 @ 16:25

  25. Ingen tvivl om den lille uvidende Ida er målløs.

    http://fightthepowerwithfreespeech.blogspot.com/2019/10/det-ansigt-du-laver-nar-det-gar-op-for.html

    Kommentar by tavsen — 4. oktober 2019 @ 16:57

  26. Hagmann — 4. oktober 2019 @ 07:45 :

    Fuldstændig korrekt!

    Som jeg så ofte har skrevet, så er segmentet af RV og de røde ismer / den selverklærede “elite” så underbegavede i deres evner, til at læse og forstå selv de mest simple og korte ord, at de burde umyndiggøres og tilskikkes en hverve.
    Ida Auken sidder nu og udstiller sig selv, som bedste bevis:
    End ikke det korte, men særdeles kendte, ord “vantro” har hun formået at omsætte, til et klokkeklart reelt begreb.
    Jeg tilslutter mig meningerne, at Ida Auken er idiot, men enhver muslim/imam/islamist/KOrantilbeder ville omgående sige -> vantro!

    Som realitetsopfattende, indlærings, hjælp til segmentet af RV, de røde ismer og den selvudnævnte “elite” kan det ikke gentages ofte nok:
    Koranen SKAL tages dødsens alvorligt!

    Hvad mon der skal ske, inden den blåøjede Ida Auken opdager dette, altomfattende, aspekt af iSlam?

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. oktober 2019 @ 17:01

  27. Rettelse:
    Der skulle naturligvis have stået værge. Noget andet måtte have hvervet min opmærksomhed ;)

    Kommentar by M.S. Carstens — 4. oktober 2019 @ 22:15

  28. Opdatering

    Den århusianske imam Oussama El-Saadi tager gerne bladet fra munden og del i debatten på den unavngivne Iman´s vegne:

    https://www.msn.com/da-dk/nyheder/indland/imam-om-håndtryk-til-kvinder-får-jeg-en-pistol-mod-panden-så-giver-jeg-hende-hånden/ar-AAIiG9l?ocid=spartandhp

    “»Er vi et frit land eller ej? Hvis man ikke selv må vælge at give hånd, så skal vi sige, at vi lever i et diktatur, hvor man skal gøre, som politikerne vil have.«
    Selv har imamen fra Grimhøj-moskéen ikke mødt mange kvinder, der er blevet sure over det. Med undtagelse af Inger Støjberg, tilføjer han.
    »Vi vil stå fast på vores rettigheder, og hvis vi ikke må det, så skal det måske ikke hedde Danmark, men Inger Støjberg-land.«”

    Jeg vil kraftigt argumentere for, at alle islamister/muslimer/KOrantilbedere i Danmark omgående finder et andet land, til at udøve deres “religiøsitet” i !!!

    Kommentar by M.S. Carstens — 5. oktober 2019 @ 00:01

  29. Imamen er idiot, Ida og hendes mor er idioter, og Svend var idiot.

    Kommentar by Rinus — 5. oktober 2019 @ 10:06

  30. Mage til radikalt hykleri skal vi lede længe efter, når vi tænker på, hvordan De Radikale, normalt, forguder muhamedanere.
    Jo, hykleriet længe leve!.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 6. oktober 2019 @ 19:08

  31. Ida Auken* er så kvalmende hyklerisk og selvoptaget, at der burde uddeles gratis brækposer.

    Måtte hun* tvangsindlægges til at se, læse, høre og opleve hverdagsrædserne i islam, som f.eks. her:

    https://www.document.dk/2019/10/06/bbc-avsloerer-imamer-der-tilbyder-9-aaringer-for-midlertidig-aegteskab/

    * plus de fleste i RV+ og segmentet af de røde ismer

    Islam er Helvede i sig selv!

    Kommentar by M.S. Carstens — 6. oktober 2019 @ 23:08

  32. Hvis dette er moskéens repræsentants holdning til kvinder, kan man kun gisne om hvordan resten af moskégængerne forholder sig til samme emne, høhø… Ida, det er dig der er en idiot! (og landsforædder).

    Kommentar by Kim A. — 21. oktober 2019 @ 07:57

RSS feed for comments on this post.