9. oktober 2019

Tidl. Al Jazeera-journalist hænger Danmark ud i ABC-reportage: “… something rotten going on here”

Journalist Asger Skovdal Jepsen fortæller med udgangspunkt i et ensidigt australsk videoindslag, at medier såsom Time Magazine, The Guardian, Vice, New York Times og BBC har kritiseret Danmark, og mener at historien om det danske frisind bør omskrives. Ingen medier opdager paradokset, at muslimer frivilligt flytter til Danmark, hvad indikerer, at levevilkårene nok ikke er helt så dårlige som de tendentiøse indslag postulerer.

Det ville på mange måder være rart, hvis det passede, men uanset set hvad, så lad os få en arabisk oversættelse, så Mellemøsten kan forstå det fulde omfang af danskernes irrationelle had til fremmede. Journalistisk selvsving med ideologiske undertoner har aldrig været en mangelvare, og det påvirker næppe turismen.

Korrrespondenten Hamish Macdonald startede sin karriere på Al Jazeera i Malaysia, og selvom han er homoseksuel, er tilsyneladende helt pjattet med Islam, særlig burka-varianten. Fra Berlingske.dk – Australsk TV-dokumentar hænger Danmark ud: ‘Der foregår noget råddent her’.

“Danmark har i længere tid nydt et omdømme i udlandet som værende et land, hvor der er plads til rummelighed og forskellighed. Men nu er der ved at komme en ny opfattelse af Danmark, der går i den modsatte retning: Danmark er et land, der er skarpt højreorienteret, og som har vendt ryggen til sine etniske minoriteter.

Det er hovedbudskabet i en rejsereportage lavet af det australske medie ABC News og offentliggjort i en video på Facebook.

‘Landet, som blev berømt for at redde sin jødiske befolkningsgruppe fra nazisterne under Anden Verdenskrig, har vendt sig mod sine minoriteter,’ siger journalisten, Hamish Macdonald, i begyndelsen af udsendelsen.

‘Der foregår noget råddent her,’ lyder det fra Macdonald.

… selvom Danmark generelt set stadigvæk har et godt renommé, føler mange udenlandske medier og meningsdannere, at fortællingen om det danske frisind bør omskrives, så længe den nuværende immigrations- og udlændingepolitik fastholdes.”

(ABC, 8. oktober 2019: How one of Europe’s most open countries took a hard line on immigration)

(ABC News, 8. oktober 2019: Foreign Correspondent, How Denmark took a hard line on Immigrants)

(Hamish Macdonald på Instagram, 2018)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/104958/trackback

29 Comments »

  1. Øv! Her har jeg muligheden for at skrive første kommentar – og så har jeg intet at føje til!

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 9. oktober 2019 @ 01:59

  2. Det rådne er journalisterne.

    Kommentar by Per — 9. oktober 2019 @ 02:07

  3. 80% af journalister stemmer i følge deres eget “fagblad” journalisten.dk på rød blok!
    En udsendelse som denne er et udtryk for det selvhad venstrefløjen er udtryk for!
    Der er ikke tale om en baggrundsreportage, men et solidt propaganda nummer!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. oktober 2019 @ 02:51

  4. Hvis de tre individer ovenfor er et repræsentativt udpluk af dem der er blevet interviewet, (og jeg indrømmer blankt at jeg ikke engang gider at se dokumentaren), så er der vist meget lidt at himle op over, for de opholder sig jo altså stadig i Danmark.

    Det er jo endnu en af de dejlige ting ved at bo her i landet: Man kan altid pakke sydfrugterne og skride herfra, hvis man ikke kan lide forholdende. Når de danske skatteydere giver én penge nok, til at man kan tage på ferie i de lande man angiveligt er flygtet fra, så er det bare at blive dernede næste gang.
    – Og hvis man så vil være så venlig at tage den blåøjede forræderiske feltmadras i midterste billede med, så skal der da kun lyde et dybfølt tak herfra…

    Kommentar by Kimski — 9. oktober 2019 @ 03:41

  5. Jamen det er jo pervers moral. Det er Islam der hader den frihed andre lever under, så er det jo ikke ubegrundet at vi hader Islam, hvis vi elsker frihed. Hvis journalisten elsker frihed, så skal han da ikke baldre rundt med sådan en pervers forloren moral. Prøv at kritisere Islam i de medier i repressentere, og I vil blive fyret. er der nogen der kritisere Muhammedanerne for deres vold, terror, undertrykkelse, og fordummelse? Det står dem jo frit for at rejse hjem igen, så råddenskaben er helt og aldeles på MSM side, med undtagelse af TR- tv og youtube. Støt SIAD. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 9. oktober 2019 @ 05:00

  6. Jeg synes ellers nok Rasmus Paludan fik ham forklaret temmelig grundigt, hvad der er problemet med islam. Men intet, absolut intet siver ind hos disse ideologisk forstyrrede galninge. Rigtig mange homoer har lagt godt og grundigt i ovnen til den skæbne, der venter dem, og dén er dem vel undt, sådan som opfører sig…

    https://www.youtube.com/watch?v=QLf20yXOr3M

    Kommentar by Margrethe — 9. oktober 2019 @ 05:53

  7. Ha. Det var også det første jeg tænkte – Spred ordet – fortæl det til alle!

    Ligeglad med hvad en eller anden tilfældig ørkenbeduin mener om mit land.

    Kommentar by Santor — 9. oktober 2019 @ 06:14

  8. Den islamistiske propagandasender Al Jazeera er som bekendt finansieret af Kalifatet i Qatar.

    Yderligere kommentarer overflødige…

    Kommentar by Revisoren — 9. oktober 2019 @ 07:56

  9. “Nice reputation you have here – would be a shame if someone was to sully it with lies…”

    Kommentar by Quark — 9. oktober 2019 @ 07:59

  10. Danmark prøver stadig at beskytte det jødiske samfund – men det bliver sværere og sværere.

    Politiken skider i egen rede ved sit samarbejde med førende udenlandske skodaviser.

    Kommentar by Bastardo — 9. oktober 2019 @ 08:13

  11. Fik han spurgt de danske

    bøsser om, hvem der jager dem?
    kvinder om, hvem der voldtager dem?
    jøder om, hvem der dræber dem?
    .
    .
    .?

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. oktober 2019 @ 08:36

  12. *Bastardo
    Rigtigt, det bliver fremhævet at vi redede jøderne i 43, men i en ikke så fjern fremtid kommer vi til at vælge mellem vores Jøder og muslimerne. For mig er valget let, men jeg er bange for at forræderiet vinder!

    Kommentar by Den Nervøse — 9. oktober 2019 @ 08:39

  13. Vi skal sende selvmordsjøderne samme vej som muslimerne og hjælpe resten.

    Metz, Trier, Melchior, osv

    Kommentar by Træt — 9. oktober 2019 @ 08:44

  14. Man har jo altid muligheden for at flytte væk; Martin Luther King sagde at det ikke var hudfarven men karakteren der er vigtig, dette har man glemt!

    Kommentar by Moth — 9. oktober 2019 @ 09:18

  15. Lige igen, husk at betragte verdenen som et skuespil!!

    Kommentar by Moth — 9. oktober 2019 @ 09:20

  16. ….altså når man f.eks ser et telt der taler.

    Kommentar by Moth — 9. oktober 2019 @ 09:21

  17. Hammerslag – nu også med neger!

    I gårsdagens Hammerslag på DDR var temaet “Guld i ghettoen”.

    To af de medvirkende ejendomsmæglere var derfor en mandlig muhammedaner og en kvindelig inder.

    Herefter blev den islamistiske mødding Mjølnerparken på Nørrebro fremstillet som et sted, hvor etnisk danske pensionister sad og hyggede sig i solen med kage og kaffe…

    Brækspanden kom på hårdt arbejde…

    Kommentar by Revisoren — 9. oktober 2019 @ 09:29

  18. Et australsk medie har produceret en video… – Forkert! – Det redeskidende segment af danskere, således folk fra Det Radikale Venstre, Information, Politiken, osv., har groft udnyttet/fodret, brugt som handskedukke, den i øvrigt gældende dansk historie, uvidende, Mister Macdonald med landsskadelige informationer – Alt selvfølgelig helt i tråd med den sædvanlige venstreorienterede skiderik mentalitet.

    Kommentar by T. Flodur — 9. oktober 2019 @ 10:22

  19. .

    “Danmark er et land der er skarpt højreorienteret”

    Ha ha ha ha ha ha ha ha, det har aldrig været rødere!

    “og som har vendt ryggen til sine etniske minoriteter”.

    Det er jo lige omvendt. Christiansborg og medier lefler, smisker og gør sig lækker for afrikanere, arabere og islamister, migranter, asylanter og potentielle terrorister. Uafbrudt året rundt favoriserer man de kulturfremmede. Det er det danske folk man har vendt ryggen til og giver den kolde skulder. Og ikke bare det, man har tænkt sig at fratage og frarøve dem alt, man vil fordrive og etnisk udrense dem.

    Det er et folkemord på danskerne man er begyndt på. Det er Al Jazeera og ABC news og de danske mediehuse der står for den råddenskab de beskylder andre for.

    Kommentar by TP — 9. oktober 2019 @ 11:08

  20. Jeg er enig med Santor: Spred ordet. Danmark er et racistisk land, der ikke er værd at besøge, endsige søge asyl i, – specielt ikke for muslimer.

    Kommentar by Ole Madsen — 9. oktober 2019 @ 14:43

  21. Har vi gettoer i Danmark 2019 ? Ja/Nej
    Havde vi gettoer i Danmark foer 1990 Ja/nej
    Oensker i gettoer i Danmark Ja/Nej
    Er vi gennemgaaende ,ligeglade,med hvad folk taenker og tror Ja/Nej
    Er det vigtigt for Danskere at folk opfoerer sig ordentligt Ja/Nej
    Er en social nasser acceptabel til Danskerne Ja Nej
    Er pli en god ting Ja/Nej
    “føler mange udenlandske medier og meningsdannere, at fortællingen om det danske frisind bør omskrives”
    Jeg bor i udlandet og har gjort det laenge og er saa imminent traet af dette goegl,hvis du tager ophold i et land ,kunne du jo begynde med at betale for dit eget oel,indroemmet en gammel “notion” men jeg er senior

    Og hvad saa jeg bor har boet i udlandet,mange steder,og er stolt af at vaere Dansker

    Kommentar by dunk — 9. oktober 2019 @ 15:07

  22. Håber inderligt at Danmark internationalt kan få rygte af at være “fremmedfjendsk” og “racistisk” land, så det måske kan afholde enkelte fra at søge herop …

    Kommentar by Jens Larsen — 9. oktober 2019 @ 17:39

  23. Så nogen her den stærkt skævvredne debat om dette emne i Aftenshowet på DR 1 onsdag aften?

    Med Ritt Bjerregaard ( bor hun mon i DR-byen? ), Bubber, Ditte Hansen og en fuldstændigt virkelighedsfjern kommunikationskonsulent og ( stærkt venstreorienteret? ) forhenværende reklamemand ved navn Sune Bang, som Kim har omtalt tidligere.

    https://www.dr.dk/tv/se/aftenshowet-9/aftenshowet-11/aftenshowet-2019-10-09

    Kommentar by Bjovulf — 9. oktober 2019 @ 19:55

  24. Aldrig om jeg gider se den slags tåbelige propaganda, fra et islamiseret Danmark, det er disse muslimer der er gået galt i byen her. Denne glade Aussie dhimmi er jo bare endnu en nyttig idiot og mikrofonholder for islam.

    Kommentar by LarsB — 9. oktober 2019 @ 23:55

  25. #17 Revisoren
    …det lyder jo næsten som en hyggelig gl. lille filmsnas fra Theresienstadt.

    Kommentar by White knight — 10. oktober 2019 @ 07:53

  26. #17
    Det sku’ vel aldrig være børnene fra dengang, nu filmet og instrueret af “børnenes”minister Pernilleni Riefenstahl-Theil?

    Kommentar by White knight — 10. oktober 2019 @ 08:07

  27. Alene den måde som sikkerhedsselen sidder på ham i taxaen fortæller mig at der er helt slukket på hans øverste etage.

    Kommentar by Træt — 10. oktober 2019 @ 09:31

  28. # White knight

    Mon ikke Pernille-tøzen holder pigeaften sammen med naboerne Skrigeskinken og Botox-Helle nede på sit Mansion på Bogø i efterårsferien?

    Kommentar by Revisoren — 10. oktober 2019 @ 16:32

  29. Den såkaldte “komiker” Ellie Jokar, der optræder på det øverste foto, er en lesbisk muhammedaner, der er flygtet fra det islamistiske paradis i Iran.

    I går skrev flere medier, at en 21-årig iransk kvinde er blevet idømt 16 års fængsel, for at tage sin jijab af offentligt.

    Hvor vil du helst bo, Ellie?

    Kommentar by Revisoren — 10. oktober 2019 @ 17:25

RSS feed for comments on this post.