15. oktober 2019

Udenlandsdansker: “… det her er ikke det Danmark, jeg har set frem til stolt at vise børnene.”

Det er selvfølgelig rart, at en lærd udenlandsdansker siger fra, men man kan i sagens natur ikke adskille dårlig opførsel og kulturel arv. Det er ofte to sider af samme sag, og når en kriminel araber praler med sin kriminalitet i Metroen, så er der også et dominansperspektiv. Han skaber frygt omkring sig – helt efter hensigten.

Kronik i Berlingske af cand.mag. Desiree M. Ohrbeck – Hey, Danmark – hvad sker der for dig?

“Jeg bor i USA, det har jeg gjort i næsten ni år. Mine to børn havde ikke været i Danmark i halvandet år, denne sommer var vi i København, og på en sommersolskinsdag ville jeg vise dem friluftsbadet ved Islands Brygge. Jeg havde planlagt at tage metroen med ungerne, en for dem eksotisk oplevelse.

… På en station kommer en ung mand slentrende ind med sin telefon oppe ved øret, han sætter sig på rækken foran mine børn og vender sig, så han har front mod dem. Og så fortsætter han telefonsamtalen, som tydeligt handler om at sælge stoffer. Alle hører, hvad han kan tilbyde næste gang, personen i den anden ende får brug for noget.

Ingen siger noget, faktisk dukker folk nakken yderligere over deres telefoner i et uniformt ryk, da det bliver klart, hvad der foregår. Jeg bliver vred, det her er ikke det Danmark, jeg har set frem til stolt at vise børnene. Jeg kigger insisterende på den unge mand, men han hverken sænker stemmen eller vender sig væk. Tværtimod gengælder han mit blik uden den mindste flakken. …

Og så tænder han helt af, den unge mand: ‘Hvad er dit problem, dame?’ snerrer han.

Jeg vurderer situationen i forhold til min og børnenes sikkerhed. Jeg ved, at jeg skal tale højt, pådrage mig opmærksomhed. Jeg regner også med, at han vil reagere på, at jeg nævner ære og familie, han er mellemøstlig af udseende, som det vist hedder. Så jeg siger højt: ‘Du sidder og dealer drugs i metroen foran mine børn. Dét er mit problem! Hvordan ville du føle, hvis nogen gjorde det foran din søster?’ Den summende metrostation bliver på ét sekund helt stille.

Han flyver op i hovedet på mig med en strakt pegefinger… ‘Din fucking kartoffel, din fucking dame…’ mere hører jeg ikke.

… Efter at have diskuteret optrinnet med mine veninder, er der flere ting, jeg ikke forstår. Samtlige veninder, skønne, veluddannede og oplyste kvinder sagde, at de ikke ville have sagt eller gjort noget. At det er en del af at leve i en storby, at de elsker mangfoldigheden, og at typer som han er en del af prisen. At det potentielt kunne være farligt at blande sig, at man skal ignorere optrin som dette. …

På vores danmarksferie har vi siddet til mange middagsselskaber og diskuteret politik, men når talen falder på Danmark og de små, men over tid store ændringer, jeg ser i bybilledet, når vi er på besøg i Danmark, ændrer stemningen sig. … Når jeg stiller spørgsmål, der handler om integration, er der stort set ingen i min danske omgangskreds, der vil tale om, at der er problemer.

… Og så er der, måske vigtigst, berøringsangsten for at blive stemplet som racist, for han havde jo ikke lyst hår og blå øjne, manden i metroen. Desværre, for ja, jeg ville have reageret på præcis samme måde, hvis han havde lignet en almindelig blåøjet kartoffelspisende dansker. For mig handler det ikke om hudfarve, kultur eller religion. Det handler om almindelig, ordentlig, accepteret opførsel.

(Berlingske, 13. oktober 2019, s. 12, udsnit)

“Specielt havde jeg været enig, hvis dit budskab havde handlet om den forråelse, som de kriminelle helt åbentlyst og stolt bringer ind i bybilledet og særligt i metroen – hvor man møder det mere end nogen andre steder i København for her blender de ind fra deres subkultur-områder sammen med mainstream-danskerne – desværre får du det drejet over mod integration og her hopper kæden af for mig. Det handler for mig at se ikke om kultur og religion, men om socialklasser og en spredning af de kriminelle miljøer, der gør at vi møder deres forrået kultur mere end før i tiden.” (Linda Mylius Nielsen)

Oploadet Kl. 17:03 af Kim Møller — Direkte link34 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105087/trackback

34 Comments »

  1. Efterkrigstidens generation har mistet forsvarsviljen. Lulleret ind i en dorskhed, pacificeret og gjort til statens mælkekvæg.

    Kommentar by Jp — 15. oktober 2019 @ 17:14

  2. Denne beskrivelse kan da ikke forbavse. Den kreative klasse har sammen med alle de danske koran-diciple og venligboerne, fået arrangeret det sådan, og med medie-luderne, at alt kritik af islam – for det er jo det det drejer sig om – skal holdes under låg, og skulle nogen stikke næsen frem, ja så har vi jo ordet racist og nazist. Denne stigmatisering, holder de fleste såkaldte almindelige danskere tilbage. For hvem har lyst til at blive skammet ud, eller få et tæskehold på nakken af de hjernedøde fra AFA.

    Unge drenge bliver opdraget af kvinder, og de vil det gode og dialogen. Senere i skolen er det også kvinder der sætter dagsordenen. Og værnepligten er forbi, så resultatet kan i sagens natur kun være skvattede unge mennesker der bøjer nakken for urimeligheder, i stedet for at slå tilbage. Det er muligt man vil få nogle knubs, men det modsatte kan også være tilfældet.
    Kan kun anbefale unge mænd at dyrke en eller anden form for selvforsvar. Løb er godt for konditionen, og skydning er godt for koncentrationen.
    Så, det er bare med at komme i gang.

    Kommentar by der Adler — 15. oktober 2019 @ 17:18

  3. Det er jo så det, som et overvældende flertal af danskere har stemt for.
    Igen og igen.

    Og gør det igen næste gang.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 15. oktober 2019 @ 17:43

  4. Kære Desiree,
    1. Sørg for at skifte din bekendtskabskreds ud.
    2. Fortæl alle du kender i USA om oplevelserne – både oplevelserne i metroen og i bekendtskabskredsen.

    Kommentar by Bastardo — 15. oktober 2019 @ 17:50

  5. De fleste har en smartphone næste gang optag hvad idioten siger og send i stilhed en sms til politiet.

    Hvorfor er folk så forsvarsløse?

    Kommentar by Santor — 15. oktober 2019 @ 18:02

  6. Sjovt nok brokker hun sig over Giuliani…sakset fra Wiki:

    When Giuliani took office as Mayor of New York City, he appointed a new police commissioner, William Bratton, who applied the broken windows theory of urban decay, which holds that minor disorders and violations create a permissive atmosphere that leads to further and more serious crimes that can threaten the safety of a city; to prevent major crime, the theory holds, the police should enforce seemingly minor “quality-of-life” laws such as those outlawing public drinking, littering, and jay-walking.[3] Within several years, Giuliani was widely credited for making major improvements in the city’s quality of life and lowering the rate of violent crimes.[

    Kommentar by Michael Sjøberg — 15. oktober 2019 @ 18:16

  7. At mange unge danskere bliver gjort til narkomaner af de udenlandske pushere, er en del af den høje pris vi skal betale for at dukke nakken og stemme dumt ved valgene. Danskerne er så dumme og uvidende, at de tror de kan redde sig ved at finde sig i alt. Det går selvfølgelig også godt for de fleste en tid, men i længden fører det til at vi alle bliver tabere og mister alt, frihed og helbred, land og familieliv. Folk der hele tiden villigt lader sig undertrykke af fjender, er forudbestemt til at blive æreløse tabere uden fremtid.

    Kommentar by Michael J — 15. oktober 2019 @ 18:21

  8. “De elsker mangfoldigheden” Hvilken mangfoldighed? Det eneste jer ser er slatten kebab, sort hijab og deprimerende islamisk monokultur. De sydlandske bad boys er vist det sex-and-the-city dullerne er vilde med.

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 15. oktober 2019 @ 18:34

  9. Jeg bor i en by i Østeuropa på samme størrelse som København og min 12-årige datter kan trygt tage metroen hjem alene fra musikundervisning kl. 21 om aftenen. Hvorfor mon? Sådan var det også i København engang. Godt nok var der ingen metro i min barndom, men vi børn kunne uden problemer tage i biffen, spise på McDonald’s bagefter og så tage bussen hjem. Oplevede aldrig nogen ubehagelige episoder. Det er en anden verden i dag.

    Kommentar by Larsen — 15. oktober 2019 @ 18:56

  10. Xkovt at en amerikaner igen skal frelse Europa fra tyranni

    Kommentar by redneck — 15. oktober 2019 @ 19:54

  11. #9 Larsen

    Desværre kun at for sandt. Mange danskere vælger nu om stunder andre ruter end de plejede, når de skal hjem om aftenen eller natten. Nogen gør det nok ubevidst, mens andre har erkendt den forhøjede risiko ved at bevæge sig rundt i det tidligere så sikre og fredfyldte København – og snart også resten af Danmark.

    Kommentar by Henrik Wegmann — 15. oktober 2019 @ 19:57

  12. Da de åbnede metroen fra nørrebro vidste jeg med det samme at det ville blive sådan, og det bliver meget værre. Men især københavnere, som hendes venner så tydeligt understreger, skal åbenbart lære det på den hårde måde. So be it.

    Stram kurs blev nægtet at demonstrere i københavn igen i dag, nødret i danmark 2019.

    Kommentar by Per — 15. oktober 2019 @ 20:09

  13. Gud fader. Bliver du aldrig færdig med at ævle bævle om det her?!
    Grunden til at folk ikke ændrer mening eller tør tale om problemet ligger i socialpsykologien.
    1) Konformitet. En lille video der skal belyse det problem er her:
    Asch Conformity Experiment
    https://www.youtube.com/watch?v=TYIh4MkcfJA&
    2) Labeling theory. Her ostrakiserer og stigmatiserer man personer der snakker om emner man ikke ønsker belyst vha. prædikateter.
    https://en.wikipedia.org/wiki/Labeling_theory
    Læs Howard Beckers bog “Outsiders” for en glimrende introduktion til emnet.

    Jeg kan især anbefale Anthony Napoleons – en amerikansk psykolog – bøger om disse emner.
    Her en lille smagsprøvefra hans twitterfeed:
    “Conformity, and we see it here on the left and the right, is DISASTROUS to the human spirit. It makes us VERY CONTROLLABLE. Conformity is epidemic on the right and left. It is NOT the purview of the left. Conformity is to control as gasoline is to fire.”
    “Conformity is: The modification of one’s thoughts, feelings and behaviors to a popular norm as defined by the dominant culture. Conformity is seen visually and behaviorally. In fashion, we see it where some clothing artifact becomes a “must have”. Polical correctness is an enforcement tool that insures that if one does NOT conform, he/she will be ostracized and punished. The mind controllers use terms, as I use them, in their precise and scientific meaning.”

    Kommentar by John Sorensen — 15. oktober 2019 @ 20:34

  14. Endnu en beboer på Nørrebro vil væk. Her er det Anne Kirstine Cramon, kommende presse- og kommunikationschef for Liberal Alliance:

    (Afskrift fra Det Vi Taler Om, Radio24syv)

    “Altså, jeg har også boet på Nørrebro, forskellige steder i mange år, og nu bor jeg ret tæt på Blågårds Plads, og jeg vil sige, i forhold til at Thomas ikke har følt sig utryg; jeg føler mig utryg.

    [bliver afbrudt af Thomas].

    Der er biler, der kommer kørende megastærkt, fem mennesker der vælter ud, og ind i en baggård…

    [bliver afbrudt igen]

    Der var tre uger nu her, hvor jeg simpelthen var ved at pakke mine ting og forlade det. Min bil blev smadret. Der var en bil der var parkeret to biler væk fra min, der blev brændt af, og min kæreste afbrød et overfald, med en far der stod og simpelthen tævede sin datter på åben gade, lige nede foran hvor vi bor. Og hvor er også kommer en gruppe hen, der hænger ret meget ud der omkring vores hoveddør, og står og siger: “Hvorfor blander du dig? Hun har ikke gjort som sin far sagde.” Altså hvor politiet kom, og det endte i sådan en biljagt ned ad Rantzausgade og ud på Åboulevarden. Altså, hvor jeg bare tænker “Det er bare ikke et særlig fedt sted at være. Ligesom luften dirrer af dårlig stemning.”

    [efter lidt snak i studiet]

    Men der jo et problem […] især Enhedslisten er meget uenige i at Nørrebro er tabt, og så er der nogen på den yderst højrefløj der siger, at det er den. Men altså, jeg flytter. Jeg er ved at finde ud af, hvad jeg skal. Jeg har ikke lyst til at bo der længere. Jeg synes simpelthen det er for … for … der er bare en dårlig “vibe” derude. Jeg vil gerne væk derfra.”

    https://www.24syv.dk/programmer/det-vi-taler-om/56594472/frede-og-jokke-i-paris-ninna

    Start 1:30:00 (AKC fra 1:33:40)

    Min kommentar: Er Nørrebro ikke tabt, når ressourcestærke mennesker, som Anne Kirstin flygter pga. islamiseringen? Er Anne Kirstine så højreekstrem?

    Kommentar by Hr. Snusk — 15. oktober 2019 @ 21:47

  15. Liberal Arrogance VIL jo have multikuturen, bare de kan få den sorte hushjælp 5% billigere.

    Kommentar by Træt — 15. oktober 2019 @ 22:16

  16. Det siger vel mest af alt noget om, hvilken omgangskreds hun har her i landet. Røde København overlever kun, fordi det er landets hovedstad.

    Kommentar by na — 15. oktober 2019 @ 22:27

  17. Danskerne er ved at blive fredløse i deres eget land.

    Kommentar by Michael J — 15. oktober 2019 @ 22:58

  18. Det eneste som forbauser meg er at hun faktisk sa sin mening til pusheren, han kunne jo gått til fysisk angrep.
    Da han så eksploderte verbalt burde han hatt JULING, tesk er det vel på dansk.
    …men da hadde vel barna blitt ennu mer bange?

    Kommentar by Oslo/Norge — 15. oktober 2019 @ 23:02

  19. Prøver igen:
    https://www.youtube.com/watch?v=nLsCC0LZxkY

    Kommentar by Peter Buch — 15. oktober 2019 @ 23:58

  20. Jeg mangler ord til at beskrive min foragt for de her pæne, anstændige og privilegerede mennesker, som diskuterer politik under deres pæne, anstændige og privilegerede middagsselskaber. Og bliver enige om at der jo er en pris, der skal betales for kulturberigelsen. Jeg får kvalme. Fy for s****……

    Kommentar by BE — 16. oktober 2019 @ 01:24

  21. Hvis dét er, at være rascist?
    Ville jeg bære etiketten med stolthed!

    BTW:
    Ooooh how I just love film som “Falling down”

    Kommentar by White knight — 16. oktober 2019 @ 03:03

  22. @white knight: Så vil du elske “harry brown” med michael caine. Lad os bare sige at der nok er en grund til at DR ikke har vist den..

    Kommentar by Per — 16. oktober 2019 @ 05:58

  23. @21 Hollywood er din fjende. Youtuberen Black Pilled har en meget fod video om “Falling Down”
    https://youtu.be/q8IlXA4ArPg

    Kommentar by John Sorensen — 16. oktober 2019 @ 07:20

  24. #23 John Sorensen
    Jeg er godt klar over, “Holy”wood er nogle PC røde møgdyr. Styret til overflod af rødradigale suicidalsmovse.
    Men, vil DU foreteække Biblens credo om ALTID at “vende den anden kind til”?
    På et tidspunkt knækker elastikken.
    Og man må tage stilling, og spørge sig selv; ønsker man længere stiltiende, at være en part af det hele?
    Meget apropos, kører DR1 lige nu om søndagen i bedste sendetid dramaserien “Fred til lands”.
    Der behandler emnet; hvornår nok, er nok – når det samfund man i generationer har haft en “kontrakt” med om at holde måde med galskaben, svigter fatalt.
    Men man ka’ ha’ sine berettigede tvivl om, hvor sobert DR har valgt at turnere enden på fortællingen. Institutionens commie-radigale PC profil, ka’ i sidste ende godt give bange anelse.
    Akkurat samme foragt og forbehold, du nærer overfor Hollywood og dets intentioner.

    Kommentar by White knight — 16. oktober 2019 @ 10:27

  25. #22
    Tak Per, tjekker den ved lejlighed👍

    Kommentar by White knight — 16. oktober 2019 @ 10:31

  26. #24 Mer’ apropos “Fred til lands”
    Jeg noterer mig samtidig, at man har rystet på hånden hos DdR1, da man skulle addressere problemerne.
    I stedet for, har man misforstået-PC valgt, at portrættere ondskaben ved en vaskeægte liljehvid stjernepsykopat.
    De findes skam.
    Men drukner totalt i det brune hav af invasive dræbersnegle og ditto skægbørn.
    HAVDE man turdet sætte den rette etikette på problemet – ville det sikkert mindst ha’ fordret historien henlagt til Greve . ‘eller cirka deromkring’ incl. langskaftede blanke sorte læderstøvler og skrårem.
    Derfor er der grund til den allerdybeste skepsis.

    Kommentar by White knight — 16. oktober 2019 @ 11:39

  27. Som uden lands Dansker,kan jeg genkende ,”det er ikke det land” en foelese af tiltagende forloejethed,og manglende rygrad,er indtrykket,
    er dette en oenskvaerdig situation? hvis nej saa er jeg glad for at jeg altid vil vaere Dansk,hvis ja er jeg meget skuffet,men vil forblive Dansk og kaempe for det land jeg kendte ,det var det land der gav mig muligheder og laerte mig fri tale,hvis eller jeg kunne faa roeven op af stolen og goere noget selv

    Kommentar by dunk — 16. oktober 2019 @ 12:02

  28. Ja, de politikkere som har lukket dette ros ind, burde gribe i egen barm, og erkende deres fejltagelser, men det vil de næppe gøre, tværtimod. De vil rose sig selv for det.
    Racisme, har intet med religion at gøre, da religion ,udelukkende, har med tro at gøre, intet andet. Religion som race. UDELUKKET.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 16. oktober 2019 @ 19:05

  29. Hello to Desiree M Ohrbeck,
    I was saddened to read your recent article in Berlingske. Good for you to speak up to that guy in the Metro. Why don’t more Danes speak up, I do not understand why.
    I have just returned to live permanently in Denmark after 52 years in Canada. I have been shocked at what I see daily in the way many immigrants behave towards the country that has invited them in. They do not seem to be interested in integrating, although many have, it is the few young men that have become the problem.
    I do hope you and your children will experience a more welcome Denmark next time you visit.
    Thank you for your article.
    Venlig hilsen
    Inge English
    Stege, Møn

    Kommentar by Inge Borre English — 16. oktober 2019 @ 19:29

  30. Rustad turde document.no/2019/10/16/som-pa-film-2/ ikke lægge Friedman -linket https://www.youtube.com/watch?v=nLsCC0LZxkY på, tillige med ordene: Ohrbeck har undervist folk i Seattle, tilsyneladende uden at møde Friedman eller have en vis tiltro i folks frie valg…

    Kommentar by Peter Buch — 17. oktober 2019 @ 00:31

  31. Inspireret af Inge Borre English ovenfor:

    Jeg synes ærligt talt vi skal holde op med at tale om “de få, der ødelægger det for de mange” og begynde at udtale/skrive sætningen med de faktiske tal. Hvis vi bruger årgang 1987 som eksempel, hedder sætningen for eksempel:

    De 42,3% der ødelægger det for de 57,7%

    Vi kan også omskrive den endnu en gang, hvis vi kun betragter afrikanske lande:

    De 54% der ødelægger det for de 46%

    Med andre ord: det er slet ikke så “få”, der ødelægger det for de andre. Det er ca. halvdelen der ødelægger det for den anden halvdel.

    Kommentar by Quark — 17. oktober 2019 @ 08:50

  32. Ovenstående tal er fra DST, “Indvandrere i Danmark 2017” https://www.dst.dk/da/Statistik/Publikationer/VisPub?cid=20705. Tallene fra afrika fremgår ikke direkte, men skal lægges sammen fra de specifikke afrikanske lande plus “andre lande syd for sahara”.

    Kommentar by Quark — 17. oktober 2019 @ 08:56

  33. 31 Quark

    Hvis vi skal sætte de rigtige procenter på, så ødelægger de det jo heller ikke kun for den anden halvdel, da landets oprindelige beboere er de hyppigste ofre for volden, berigelseskriminaliteten og de offentlige udgifter til at udbedre skaderne. Det hedder altså:

    De 42,3 hhv. 54 % af (ikke-vestlige?) indvandrere, der ødelægger det for 100% af Danmarks befolkning.

    Kommentar by Sådan er det jo — 17. oktober 2019 @ 14:33

  34. “Sådan er det jo” – jep, god pointe.

    Kommentar by Quark — 17. oktober 2019 @ 18:46

RSS feed for comments on this post.