23. oktober 2019

Jurist om den ikke faktuelt understøttede ’subjektive tryghedsfølelse’, og ‘den reelle’, den målbare…

Tirsdag blev det officielt. Radio24syv lukker torsdag i næste uge, og det gider jeg ikke klynke over. Kanalen blev ikke et borgerligt modstykke til P1, og selvom den lyserøde let-anarkistiske tilgang lejlighedsvis gav journalistik uden ideologiske blokeringer, så var det langt mellem snapsene. Alt for langt.

Mange borgerlige er tilfredse med ‘krummer fra de riges bord’, men er man bare lidt national i sit udsyn, så var det i praksis blot mere af det samme. Måske en del-konsekvens af venstrefløjens totale dominans i mediebranchen, men ikke desto mindre, i det her konkrete tilfælde – af to onder, så foretrækker jeg arbejdsløse venstrefløjere.

Et tilfældigt eksempel. Søndag eftermiddag hørte jeg først ‘Aflyttet’, og herefter ‘Politiradio’. Hvor førstnævnte holder mikrofonen for den yderste venstrefløj, ud fra et anti-overvågningsperspektiv, så gør sidstnævnte, stort set det samme. Det er ikke nødvendigvis dårlig radio, men der er absolut intet at komme efter, hvis man ikke er rød eller liberal-blå.

I de to magasiner kom de på forskellige måder henholdsvis ind på begreberne ‘Sorg’ og ‘Tryghed’. I ‘Aflyttet’ problematiserede man dataindsamling, der potentielt kunne misbruges, og en ekspert nævner henkastet, at alt ikke kan sættes på formel: ‘Hvordan beregner man sorg?’ I den efterfølgende udsendelse opstod en lignende problematik, da en nyudklækket cand.jur. fremlagde pointerne i hans speciale, der problematiserede politiets magthåndhævelse.

Det var problematisk, at politikere pålagde politiet at tage større hensyn til ‘den subjektive tryghedsfølelse’, fremfor den reelle, det ‘der er målbart’. Her var ingen spids pointe, om hvordan man beregner ‘tryghed’, og det er ligesom problemet i en nøddeskal. Sorg er subjektiv, men apolitisk, og så er det acceptabel. Tryghed er ligeledes subjektiv, men smager af en højrefløjsdagsorden, og så er det forkert. Per definition.

Aflyttet (20. oktober 2019)

Mie Oehlenschläger, ekstern lektor: … hvor går grænsen, hvad kan man måle, og hvad kan man ikke måle. Og der sidder nogle og beregner, og laver nogle analyser. Men der er ikke nogle af dem der bliver beregnet på, der har mulighed for at forsvare sig, for tænk nu hvis man bliver misforstået. Tænk nu hvis data ikke er tilstrækkelig til at konkludere det, som konklusionen lyder. … Jeg læste på et tidspunkt en overskrift, hvor der stod ‘Sorg koster samfundet’ et eller andet beløb, og der tænker jeg – Hold da op, interessant lommeregner man har brugt der. Hvordan beregner man sorg?

Politiradio (20. oktober 2019)

Marie Louise Toksvig, Radio24syv: Og så har du en formulering, som jeg hæftede mig ved, så meget at jeg skrev det ned. Du skriver ‘at det kan resultere i større hensyntagen til den subjektive tryghedsfølelse frem for en reelle. Hvad er en subjektiv tryghedsfølelse?

Benjamin Berke-Olsen, cand.jur.: Ja, det er den der ikke er faktuelt understøttet. Man kan sige, at en reel tryghedsfølelse, det handler om hvad der er målbart. Hvor høj er kriminaliteten i et område for eksempel.

Marie Louise Toksvig: Tryghed er vel altid subjektivt.

Benjamin Berke-Olsen: Ikke når man går ind og definere det, som grundlag for politiets forretning.

Oploadet Kl. 01:57 af Kim Møller — Direkte link30 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105307/trackback

30 Comments »

  1. ak,ja, i 1988 skulle TV2 også være et mere borgerligt alternativ til DR, men det blev nøjagtigt den samme lyserøde smøre som DR. Man kan altså ikke lave borgerlige medier med røde journalister. Så enkelt er det. Jeg græder tørre tårer over 24 Syv. Jalving var det eneste lyspunkt.

    Kommentar by BB — 23. oktober 2019 @ 02:07

  2. Må indrømme at jeg alligevel bliver en smule ked af at 24syv lukker. Bevares, der er virkelig meget lort på programmet, men jeg har haft stor fornøjelse af Pharaos Cigarer hvor der bliver læst gammel (primært) dansk litteratur. Og Kirsten-Birgit, som kan sige alt det, som man ikke må sige – intet mindre end genialt, når man virkelig følger med, og ikke bare hører fem minutter her og der. Fodbold FM er også godt, for de ved virkelig hvad de taler om. Corduas serie kaldet Hitlers Æselører er også værd at lytte til, men Cordua og Steno er lort med lort på. Q&A med Quortrup og Anderson kan være ganske gode, og det samme kan siges om anden time af Det vi taler om – især hvis Q er med.

    “Det gode gamle folketing” er noget forbandet svineri! Jeg havde for eksempel glemt alt om Elizabeth Arnold. Kun Frank Dalgaard var værd at lytte til i de programmer.

    Rushys Roulette gør mig decideret aggressiv.

    Ghettofitness og Er du sunshine er fuldstændigt uudholdeligt at lytte til. Så kan det ikke gå for hurtigt med at finde OFF-knappen.

    Den nye Radio Loud består bl.a. af Nationalmuseet, hvilket har overrasket mig temmelig meget. Dér er ihvertfald potentiale for at lytterne kan blive klogere. Resten bliver sikkert ikke andet end klima, regnbue-ævl, mangfoldighed og lignende SJW-emner.

    Kommentar by Hr. Snusk — 23. oktober 2019 @ 02:35

  3. !

    Hvad tryghed angår, så føler flertallet af borgere og vælgere sig trygge pga. uvidenhed. De føler sig så trygge, at de gerne støtter partier der arbejder på at gøre Danmark til et totalt utrygt samfund i stil med Libanon, Venezuela, Frankrig, Norge og Sverige, hvor borgerne nårsomhelst og hvorsomhelst kan blive ofre for kriminelle eller terrorister.

    De uvidende borgere føler sig trygge lige til det øjeblik de fyres, overfaldes, rammes af sygdom, bliver kørt ned eller myrdes. Der skal ske noget slemt før de vågner. Og selv da fatter de tit ingenting.

    Kommentar by Michael J — 23. oktober 2019 @ 05:43

  4. De er sjove, hvordan måler man “racisme”, hvordan måler man “udsatte”, hvordan måler man “supporter”, hvordan måler man graden af common sense i forhold til graden af nazist? Hvordan måler man højre- og venstreorienteret? Hvordan måler man graden af tiltrukkethed til ikke ført politik, åbenbart det modsatte af det man tilkendegav under sin valgkampagne for mere magt og flere stemmer?

    Prøv at se samtalen her, måske et svar? Trump Supporter Cat: https://www.youtube.com/watch?v=GMNP4fvAegw

    Kommentar by WhatIf — 23. oktober 2019 @ 05:48

  5. Subjektiv tryghedsfølelse? Det er vel det samme som at kalde Voldtægt for -subjektivt misforstået kulturel seksuel kontakt- . Politiets forretning? Det drejer sig vel om nogle mennesker der bliver betalt for at loven bliver overholdt og vi alle kan være trygge, om nødvendigt med voldsom magt. Hurra for at den lukker. Der må kunne skabes en Radio hvor nationalkonservative kan komme til orde. DR og MSM enøjede nyheder og vinkler, og især DR, får mig til kun at lytte til f.eks ALFA Radio her i det jydske eller andre bedre lokale radioer. DR og tildels TV2 er bare en propagandamaskine for den enøjede ideologi eliten med hovedet i busken udbasunere. Se TR -tv på youtube i stedet for. Støt SIAD. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 23. oktober 2019 @ 06:18

  6. Politiets forretning? Folk der hver dag sætter liv og helbred på spil for at passe på os andre (Føj for noget gejl). MSM idioti ligger i, at imens voldtægter og familiemord, og hasarderet kørsel foregår blandt Muhammedanere, som hader vores frihed også med terror og undertrykkelse, så taler de med hovedet i busken om – Den ekstreme højrefløj og dens fare-. Hvorfor skal man forsvare et land med den slags grødhoveder som afstumpet fejhedsmoralisere. Støt SIAD, Generation Identitætere, DDF, Trykkefrihedsselskabet, DDL,TR-tv (se youtube) etc.. God onsdag. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 23. oktober 2019 @ 06:23

  7. For mig betyder konservatisme retten til at være upolitisk. Lad os søge efter sandheden og lægge både de blå og røde briller til side.

    Radio lavet af Nationamuseet lyder på papiret godt. Men hvis det bliver programmer a la “Thyra Danebod var tilhænger af åbne grænser” og “Renæssancen var en arabisk opfindelse” så kan det være lige meget. Sporene skræmmer efter DR’s “Danmarkshistorie”.

    Kommentar by np — 23. oktober 2019 @ 07:36

  8. 07:36 (Dit nummer np) Tak for dit fine indlæg og kommentaren til For Frihed, men skal vi nu søge efter sandheden, synes du?

    Kommentar by WhatIf — 23. oktober 2019 @ 07:45

  9. Jeg er bange for at vi kommer til at savne Radio 24Syv, når de to afløsere, Radio 4 og Radio Laud, folder sig ud men inklusion og konstruktive nyheder.

    Radio 24Syv havde klart venstreorienteret slagside, og det blev værre og værre over årene, de røde sad trygt på alle de faste programmer, og borgerlige såsom Jalving, Støvring og Selsing blev holdt ud i strakt arm i sommerspecials.

    Radikale kvinder sidder nu på al public service i Danmark, de fleste med en fortid i DR, det er simpelthen en skandale at DF har sikret tvangsopkrævede midler til public service, ved at fjerne muligheden for at undlade at betale licens:

    Det bliver den nye kanal Loud, der får tilladelse til at sende på det nye DAB-bånd. Ann Lykke Davidsen Startede som journalistpraktikant i DR Ung og blev efter endt uddannelse ansat på DR P3.

    Ann Lykke Davidsen har været vært, tilrettelægger, producer, redaktør og sluttede af med at lede hele kanalen som Redaktionschef (2009-2012). I 2015 blev hun ansat som Redaktionschef for DR Aktuelt.

    På nyhedsfladen vil radiokanalen særligt fokusere på inddragelse af unge samt indførelsen af konstruktive nyheder.

    Anne-Marie Dohm bliver administrerende direktør og ansvarshavende chefredaktør på radiostationen Radio 4

    “Anne-Marie Dohm direktør for DR Danmark før hendes nuværende job på Radio 4”

    Hver gang der bliver fjernet midler fra DR, flyttes tidligere DR medarbejdere over i de produktionsselskaber og Radio stationer, der overtager en bid at de tvangsopkrævede midler.

    Kommentar by Jens — 23. oktober 2019 @ 08:04

  10. Det er godt for Danmark, at Radio 24/7 lukker. Flere lukninger af venstreorienterede medier – tak.
    Danmark har brug for en landsdækkende radio eller et tv-medie, som er borgerligt og nationalt orienteret. Det er desværre ikke nok med Uriasposten, Snaphanen og Den Korte Avis m.fl. De har ikke den nødvendige gennemslagskraft. Vi er for få der kommer til orde gennem disse små netmedier.
    Jeg personligt vi støtte en landsdækkende radio eller tv, som vil Danmark og danskerne det bedste.

    Kommentar by Erik Skifter — 23. oktober 2019 @ 08:55

  11. Alt har sin tid, og alt skal med jævne mellemrum lukkes, folk fyres, (DR) for at eliminere den menneskelige tendens til mafiøse opbygninger, se bare 3. generationspolitikere- en slamkiste af indavl.
    Kun ud af ruindynger kommer der friske og nye synsvinkler, der ikke slikker anus på gammelmor- og far..

    Kommentar by Hul igennem? — 23. oktober 2019 @ 09:35

  12. Vældig ærgerligt at 24/7 lukker, den er interessant, alsidig og ofte provokerende.
    Radio Loud – ja, ikke engang et dansk navn kunne de give den – bliver noget venstreorienteret pop drevet af en kreds omkring rockfestivaler, youtubere, livsstilsbloggere. Det kommer jeg aldrig til at lytte til.

    Kommentar by Zatopek — 23. oktober 2019 @ 09:39

  13. Enig om 2syv. Der var langt mellem snapsene. Men alligevel. Nu er proppen sat i flasken og der ikke ikke flere statsbetalte snapse.

    Underligt at høre nyheden referet i DR uden at journalisten nævner, at DR får 3 mia årligt i statsstøtte. Det er musen og elefanten. Og elefanten trådte på musen, så nu er den død.

    I nyhedsomtalen i de statsejede og støttede dominerende massemedier, DR og TV2, hørte jeg om det nye ‘konsortium’, der havde vundet licitationen foran radio 24syv om en ny DAB-kanal.

    Vundet licitationen? Tænkte jeg, hvor meget måtte de betale?
    Så vågnede jeg. De havde VUNDET millioner af kroner betalt af skatteyderne! De havde vundet den største lottogevinst i mands minde og blev ønsket tillykke i endeløse lykønsknings interviews, hvor gevinstens størrelse dog ikke blev nævnt. Men vinderen hun så ud til at være grædefærdig af lykke, da hun takkede for pengene.

    Minder lidt om den facebook gruppe af ansøgere om førtidspension, hvor jeg så begejstrede lykønskninger til en heldig, der meddelte at hun havde fået tildelt førtidspension vha af en fingeret diagnose om fibromyalgin.

    Den offentlige støtte til snart sagt alt, kan blive grundlaget for en helt ny økonomisk videnskab, som vistnok allerede er igangsat af den nye regering, der til en start vil afskaffe ‘regnedrengene’ i finansministeriet.

    Kommentar by A-mad — 23. oktober 2019 @ 09:54

  14. # Erik Skifter O8.55

    Kunne private ikke gå sammen om at oprette en radio- og tv-sender i Polen, Schweitz eller Ungarn? Herhjemme har staten jo monopol, efter at man fik forbudt de frie radiostationer der sendte musik og nyheder fra internationalt farvand ombord på et skib i Øresund eller Kattegat.

    Netaviser som Uriasposten osv. er guld værd, men det er rigtigt at de når ud til for få.

    Jens O8.o4

    DF har under Thulesen Dahl længe opført sig skørt, udansk og lyserødt. Kan det tænkes at han er en rød agent der har infiltreret DF? Eller er Tullesen bare idiot?

    Kommentar by Michael J — 23. oktober 2019 @ 10:09

  15. Folk glemmer at der nu kommer to tale radioer i stedet for en, DF fortrød jo at Radio 24Syv skulle ryge på bekostning af en FM kanal i jylland, da der kom meget pres på fra journaliststanden, derfor gik de med til at lave endnu en radio, hvor udbuddet var skræddersyet til Radio 24Syv, de tog bare ikke højde for at DAB kanalen også vil ryge til en radikal DR veninde. Så nu kommer DR og vennerne til at sidde på al stats-radio i Danmark

    @Michael jeg tror mest på det sidste, utroligt at formandskabet slet ikke er til debat efter sådan et valg.

    Kommentar by Jens — 23. oktober 2019 @ 10:30

  16. !

    Hvis det ikke lykkes at nå ud til mange flere danskere med påvisninger af hvad Christiansborg og medierne har gang i….. af idioti, udskejelser, indvandringsvanvid, mangedobling af kriminaliteten, klima-svindel, kommunistisk familiepolitik, EU-tyranni, sparekrav, løgnekampagner, udhuling af velfærden, nedbrydning af infrastrukturen, dødbringende hospitals- og sundhedspolitik osv.,

    vil danskerne næsten 1OO% sikkert få en blodig og rædselsfuld fremtid. Politikerne og journalisterne er jo i færd med at udskifte demokrati og civilisation med fjern-diktatur og barbari….. og folkeudskiftning og etnisk udrensning er også på programmet.

    Bare se hvad der foregår af vold og mord, terror og bombeeksplosioner m.m.m. i Malmø, Gøteborg og Stockholm, eller i Paris, Berlin og London.

    Kommentar by Michael J — 23. oktober 2019 @ 10:40

  17. Jeg er nærmest pisseligeglad med alt det statsstøttede lort. Det eneste, der kan glæde mig i den sammenhæng, er når lortet bliver lukket og de ansatte rødgardister sparkes ud i kulde og forhåbentlig glemsel.
    Jeg hader i den grad DR og deres forbandede røde agitation og dyrkelse af kæleperkere. Jeg har indtil for nylig haft min radio stående på P4, men efter en disputs med rødgardisterne og trusler om at blive lukket ned på FB, som man desværre har ondt ved at være foruden, står radionen nu på en reklameradio med helt uskyldige reklamer og INGEN politiske manifestationer. Det er en lise for sjælen! :-)

    Kommentar by Knud Madsen — 23. oktober 2019 @ 10:43

  18. Hold da kæft hvor kan han flæbe denne Jørgen Ramskov – Men hør nu her old-timer; det er dig Jørgen (som i dig Jørgen) der har kørt Radio 24syv på lossepladsen!

    Du kunne, ved blot at have udvist et minimum af politisk hæderlighed, have beholdt din radio! – Men I kan ikke dy jer derude på venstrefløjen; I teer jer som det passer jer – Det blev der heldigvis sat en stopper for denne gang!?

    Kommentar by T. Flodur — 23. oktober 2019 @ 11:05

  19. En kvart milliard skatteyderkroner de næste fire år, kommer den nye vinder til at koste. Vil stadig hellere arbejde mindre eller tjene det mere udbetalt og så bare høre Spotify på vej på arbejde.

    Kommentar by Fascist — 23. oktober 2019 @ 11:14

  20. Den nye radiokanal Loud bliver efter sigende finansieret af blandt andre fonden bag Roskildefestivalen, og så er der stensikkert dømt massiv kulturmarxistisk propaganda…

    Kommentar by Revisoren — 23. oktober 2019 @ 11:55

  21. Det er en katastrofe, at denne kanal lukker. Den var et unikt dansk kulturprodukt, og rummede alle stemmer i debatten. Som i alle. Mange mennesker var stolte over, at konceptet var opstået på dansk grund. Dette spæde fremskridt i en nedgangstid havde beskyttelse behov. Ikke overfladisk og dum behandling.

    Jeg bærer nag til dem, der så ubegavet tværede spiren ned i jorden. Jeg tror udviklingen henimod sikring af dansk frisprog nu er effektivt stoppet af blanke og afstumpede mennesker. DF vil herefter degenerere til et “Fremskridtspartiet” … Et parti for de dumme. For de har lige brutalt lukket deres kloge vælgeres yndlingskanal.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 23. oktober 2019 @ 11:56

  22. #21 Morten Er dit indlæg et totalt mislykket forsøg på satire?
    Når jeg om meget kort tid har glemt alt om denne ynkelige kanal, der fortalte os at Cordua og Steno var borgerlige, så vil jeg huske dine ufrivilligt komiske fanmails om “et unikt dansk kulturprodukt” der “rummede alle stemmer i debatten”. God bedring Morten!

    Kommentar by bjarne binee — 23. oktober 2019 @ 16:55

  23. TAK & LOV at vi slipper for 24Syv! under 1% procent af deres produktion var ikke RÆVE-rødt! har samme tanker som Hr.Snusk @ 2.

    Hvordan skulle det blive anderledes? når det samme klan fra de offentligt betalte MSM, specielt DR, der får de fede ben som chefer!

    Morten @ 21: du har da ikke fattet en BJÆLLE! du skriver 24syv “rum- alle stemmer” WTF?
    Ja-mon ikke, specielt hos landsforræderen & islamisten Ruschi´s Roulette, et program der burde forbydes for undergravende virksomhed. Og ja, her blev specielt alle islamistiske stemmer hørt + Lefttards!

    Hvem kan du nævne der var stolte over 24syv, udover kommunisten Jørgen Damsgård?

    Hvad er for dig “sikring af dansk frisprog”? og selvfølgelig, alle DF vælgere er snotdumme i din verden.
    “blank og afstumpet” tja, der tænker jeg mest på dig, der bærer nag!

    SIAD. Stem NB! Direkte Demokrati NU! Støt SK. Ud af FN&EU
    P.

    Kommentar by Piotr — 23. oktober 2019 @ 17:42

  24. Ja, Bjane Binee, nu mangler vi bare at Morten skriver vi fatter sarkasme! Good Lord.
    P.

    Kommentar by Piotr — 23. oktober 2019 @ 17:45

  25. Tillykke Danmark, det gik som håbet – skraldespanden den røde radio 24/7 skal lukke og samlingen af 2 rangs og hash afhængige røde mikrofonholdere bliver fyret, nu kan den møgspand ikke længere suge flere af skatteydernes penge til sig, de fik 8 år for meget og bærmen stortuder, fuck dem.

    Kommentar by Ingolf — 23. oktober 2019 @ 18:17

  26. Desværre vil 24/7 snart geopstå under et nyt navn, men med samme art af retarderede rødbrune fascister ved roret.

    Kommentar by Michael J — 23. oktober 2019 @ 19:45

  27. Lad nu være med at sende, den beherskede Morten, tidligt i seng med kamillete m/honning og varmedunk; Morten jar jo en pointe! – Af alle æterbårne vederstyggeligheder er 24syv det mest begavede – Men røvhullerne på venstrefløjen kunne ikke beherske sig; derfor kom krukken hankeløs hjem!

    Kommentar by T. Flodur — 23. oktober 2019 @ 20:16

  28. 20:16 Tror det er svært at være dummere end at stemme på nazisterne

    Kommentar by WhatIf — 24. oktober 2019 @ 05:28

  29. OT
    Zombie Nation? The Democratic Party Is Dead, And Everyone Knows It But Them
    https://www.zerohedge.com/political/zombie-nation-democratic-party-dead-and-everyone-knows-it-them

    Kommentar by WhatIf — 25. oktober 2019 @ 02:53

  30. WhatIf = Catgirl

    Kommentar by Revisoren — 25. oktober 2019 @ 07:47

RSS feed for comments on this post.