25. oktober 2019

Mica Oh om halloween-udklædninger: “Det er typisk for hvide, at de vil gøre, hvad der passer dem…”

Berlingske har talt med Mica Oh, der er forvirret på et højere plan. Hun er postergirl for noget så eksotisk som ‘Center for Forebyggelse af Eksklusion’ (CFE), men er, som det fremgår herunder, racist i ordets egentlige betydning. Fra Berlingske.dk – Mica Oh holder øje med, om din halloween-udklædning er krænkende: ‘Det er typisk for hvide, at de gør, hvad der passer dem’.

“Berlingske fik fat i Mica Oh, der fortæller, at hun for tiden er ved at forberede undervisningsmateriale til skoleklasser og lærere om, hvordan man undgår respektløs behandling af minoritetskulturer.

Hvad er der galt med at klæde sig ud som indianer, asiat, sort eller inder?

‘… Det er for eksempel ikke særlig sjovt for en indianer at se hvide mennesker lege indianere, når der findes en lang smertefuld historie om hvide, der undertrykker indiansk kultur, og som stadig undertrykker de indfødte amerikanere.’

Men hvad er der galt med at klæde sig ud som Pocahontas? De fleste opfatter vel Disneys Pocahontas som en nogenlunde respektfuld skildring af indianernes kultur?

‘Synes du virkelig, at Disney skildrer indianernes historie med respekt? Det tror jeg så er et spørgsmål om, hvilke øjne der ser. Jeg ser Pocahontas-filmen med en sort kvindes øjne, en sort kvinde, som rent strukturelt også selv er undertrykt. …’

… ender vi så ikke med en verden, hvor alle kulturer skal leve adskilt? Kritikere vil sige, at det umuligt at afgøre, hvornår man bruger en kultur og hvornår man misbruger en kultur?

Det er typisk, at hvide kommer med det argument. Men jeg kan ikke se, hvorfor det skulle være så svært at påskønne hinandens kulturer samtidig med, at man sætter de grænser, der er udtryk for respekt. Det er typisk for hvide, at de vil gøre, hvad der passer dem, i stedet for først at lytte til de mennesker, der føler, at de bliver behandlet respektløst. …’

… må små hvide piger ikke klæde sig ud som Jasmin, hvis de har det behov?

‘Ja, men har de det behov? Små piger har jo først og fremmest et behov for at lege prinsesser, og hvis de har et særligt behov for at være Jasmin, så kan forældrene jo passende forklare dem, at det er en bedre idé at klæde sig ud som Tornerose. …’

Hvad mener du så er acceptable former for udklædninger for en hvid dansk familie?

‘De kan for eksempel klæde sig ud som fiktive væsener som Fedtmule, Anders And eller Minnie Mouse. Du kan også klæde dig ud som et græskar. …'”

(Mica Oh aka ‘Den Intersektionelle feminist’, Facebook, 16. oktober 2019)

Oploadet Kl. 00:17 af Kim Møller — Direkte link32 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105390/trackback

32 Comments »

  1. Ingen ægte stolt afrikansk kæmper uden for Afrika. Hver gang hun åbner en hane med rent drikkevand i, er det hvide der har været på spil.

    Kommentar by Fascist — 25. oktober 2019 @ 00:33

  2. De anti-hvides flæberi stopper aldrig. Det har intet at gøre med, at det skulle være fornærmende eller noget, at vi klæder os ud som andre racer etc. De prøver blot at lukke og slukke for al vores kultur og alle vores traditioner. Ja, alt hvad vi står for – inkl. os, som fysiske mennesker. De ved heller ikke noget bedre end hvide kvinder, der korpulerer med aber sydfra, fordi i sidste ende betyder det færre hvide mennesker, og dét elsker de.

    De hader os som pesten og så os hellere end gerne udryddet – også selvom alt det, som de ellers holder af, ville forsvinde ned i graven sammen med hvide mennesker, siden vi er de eneste, der evner at opretholde et ordentligt samfund med kultur og næstekærlighed. Næstekærligheden er hvide menneskers bedste ven og vores værste fjende. Vi havde aldrig været, hvad vi er uden den, men omvendt havde vi heller aldrig stået i lort til halsen, havde vi ikke haft denne ultra-altruistiske selvmordsmentalitet.

    Grunden til, at jeg ved, at det intet har med at gøre, at vi udklæder os som negere etc., men at det derimod er en rendyrket kamp imod alt, hvad vi står for, er at de blot ville lave Whiteface og klæde sig ud som hvide, hvis de endelig ville give igen – men de ved, at det ikke rører os det mindste, da vi ikke er lavet af porcelæn – og det går jo netop ud på at nedbryde os, så derfor gider de ikke engang at prøve, når de ved, at det ikke rammer os.

    Man ved bare, at ens race og kultur er overlegen, når hele verden prøver at nedbryde én, fordi de er misundelige. Det sjove heri er bare, at selvom de tror, at en verden uden hvide mennesker vil være så evindeligt fantastisk, er sandheden bare, at det vil være helvede på jord.

    Kommentar by Voltzejn — 25. oktober 2019 @ 00:34

  3. Perfekt! Lad børnene påskønne deres egen kultur og historie, i stedet for at blive fascineret af andres. Mica slår et slag for kultur-konservatismen her.

    Alle mennesker må kun klæde sig ud efter deres egen kultur og historie! xD

    Kommentar by Nord — 25. oktober 2019 @ 01:10

  4. Rejs hjem. Vi samler på tilfredse samfundsberigere, som ikke ser vores naturlige pigmentering som en rød klud og et tegn på at vi skal angribes.
    Skrid, negerkælling. UD…!

    Kommentar by Iznogut — 25. oktober 2019 @ 01:14

  5. Er det ikke omkring 8% af jordens befolkning der udgøres af hvide? For så er det vist hende der er ekstremt racistisk overfor en etnisk minoritet. Ligesom bwayla sørensen der har slettet alle hvide personer fra vennelisten på hendes facebook, fordi hun følte sig bedre tilpas sammen med sorte.. De “anti-racister” lyder efterhånden som nazister.

    Kommentar by Per — 25. oktober 2019 @ 01:32

  6. Hvilket land kommer hun egl. fra? Kan ikke lige se det på Google, kun “afrikansk”.

    Kommentar by Odo — 25. oktober 2019 @ 01:56

  7. Har Mica Oh mon overvejet at disse udklædninger KUNNE være udtryk for at udklædte folk værdsætter og påskønner fremmede kulturer?

    Bortset herfra foretrækker jeg bestemt, at vi fejrer og hylder vores egen danske – og evt. europæiske – kultur.

    Kommentar by Jens Larsen — 25. oktober 2019 @ 02:49

  8. Man må godt klæde sig ud som Fedtmule!? – Jamen for fanden da, det går jo slet ikke, så kommer jeg jo til at ligne Mica Oh – Gosh!

    Kommentar by T. Flodur — 25. oktober 2019 @ 03:18

  9. `

    Feminisme er en af-art af kommunisme og radikal galskab. Feminisme, krænkelses-hysteri og pladderhumanisme er den direkte vej til vanvid, ondskab og barbari. Som det feminiserede Sverige nu dagligt demonstrerer. I vores naboland er terror, vold og mord, junglelov og guerilla-krig nu normaltilstanden i mange byer. Det er blevet så almindeligt med gadebander, overfald, voldtægter, hjemmerøverier, eksplosioner og mord osv., at medierne kun beskriver 5% af kriminaliteten.

    Giver man feministers idioti og dumhed frit løb, venter et samfundshelvede os i næste omgang.

    Kommentar by Bent Nielsen — 25. oktober 2019 @ 04:57

  10. Hvis Mica Oh har det så svært med at være omgivet af hvide, så er der jo masser af alternativer ude i verden. Jeg vil ovenikøbet smide en net lille sum penge i en ‘crowdfunding’ til en enkeltbillet eget valg, pakke hendes kuffert og derefter køre hende ud i lufthavnen, hvis hun lover aldrig at vende tilbage.

    Sværere behøver det da ikke at være, Mica. Så slipper du også for at gå og spekulere over, om du nu bruger eller misbruger den hvide mands kultur…

    Kommentar by Kimski — 25. oktober 2019 @ 05:00

  11. Jeg identificerer mig som Mica Oh…med en skæv tattoo mellem mine hvide privilegerede mandepatter.

    Kommentar by Michael Sjøberg — 25. oktober 2019 @ 06:00

  12. God’morn Trucker-Sjøberg. Er du kommet dig over din skade med træstammerne? Er 3008’eren stadig feeeed? Hils den søde mrs. M.
    Iznogut.

    Kommentar by Iznogut — 25. oktober 2019 @ 06:23

  13. Hold da kæft for en psykosenavlesnak om racisme. De eneste der snakker om racisme er antiracister. Hvis man i god mening uden nedladende forhold klæder sig ud i fastelavnskostymer som det ene eller det andet, så fremviser man jo bare en anden kultur for dens gode egenskaber. Selv kaffepigen fra Irma er man gået efter. Hvad fanden bilder man sig ind i den såkaldte racisme hellige navn. Antiracismepsykose. Støt SIAD. God weekend. mvh Michael Unna

    Kommentar by Michael Unna — 25. oktober 2019 @ 06:50

  14. Sjovt at Mica Oh-typerne aldrig flipper ud over negre og asiater i den hvide mands jakkesæt og slips. Det er ellers massiv kulturel appropriation. Men som sædvanlig er det irrationelle had rettet mod hvide mennesker.

    Kommentar by Hr. Snusk — 25. oktober 2019 @ 06:52

  15. (Strukturel undertrykkelse?. Se at gå til lægen).

    Kommentar by Michael Unna — 25. oktober 2019 @ 06:52

  16. Jeg stopper med “cultural appropriation” af PoCs, når de stopper med at benytte den hvide mands opfindelser.

    Kommentar by O — 25. oktober 2019 @ 07:19

  17. Her er nogen der vil skide på Mica Oh:
    https://www.youtube.com/watch?v=04CBj3VrC9Q

    Kommentar by HMAK — 25. oktober 2019 @ 07:26

  18. Har frøken Oh også analvoldtaget den gamle afdankede hippie Jacob Holdt?

    Kommentar by Revisoren — 25. oktober 2019 @ 07:34

  19. Jeg ser Pocahontas-filmen med en sort kvindes øjne, en sort kvinde, som rent strukturelt også selv er undertrykt. …’
    Der bliver alt sagt. Alle brune er gode også selvom de intet har til fælles.
    Pak dit lort og pis af hvis du hader hvide så meget.

    Kommentar by Hagmann — 25. oktober 2019 @ 08:28

  20. Trist hvis Mica Oh er blevet udelukket fra Facebook. Ganske vist er hun hadefuld, men det er da ikke noget farligt. Snart er kun glade smileys, hjerter og tommel-op tilladte i debatten.

    Kommentar by Zatopek — 25. oktober 2019 @ 08:38

  21. Jeg troede, at man ifølge identitets-politikken skulle respekteres for det, man følte sig som?

    Hvis jeg nu føler mig som neger eller indianer – så har jeg vel ret til at kræve, at andre respekterer mig for det, ik’?

    Eller er der noget, jeg har misforstået?

    Kommentar by Lotte — 25. oktober 2019 @ 09:19

  22. @ Kommentar by Lotte — 25. oktober 2019 @ 09:19

    Lotte
    Her i samfundet kan folk føle lige nøjagtigt hvad de har lyst til.
    Men lad venligst være med at belemre mig, med deres forskruede holdninger og mest af alt, få ikke mig eller andre til at betale for det.

    Og ellers:
    Opsig konventionerne.
    Start repatrieringerne.

    Kommentar by Neuhammer — 25. oktober 2019 @ 10:08

  23. @Lotte — 25. oktober 2019 @ 09:19

    Det er såre simpelt Lotte, hvis du er hvid “ciskønnet” kvinde, har du kun rettigheder hvis du er venstreorienteret feminist.

    Hvis man som jeg er hvid “ciskønnet” mand, har man ingen rettigheder overhovedet og skal bare holde kaje og gøre som kvinder forlanger.

    Hvordan rangeringen er mellem alle LGBTQ+ kan de vist ikke selv finde ud af, men sorte har vist flest rettigheder blandt ikke hvide. I USA rangerer gule vist på linje med hvide, da de klarer sig godt i samfundet og især kinesere, koreanere og vietnamesere klarere sig gennemsnitligt bedre end hvide, så nu diskrimineres der også negativt mod disse.

    Hvis du er half-breed tæller du ikke med, med mindre du 100% identificerer dig med dit farvede ophav og hader hvide.

    Du skal ikke lade dig forvirre af at de ikke kan se forskel på f.eks. “hvide-privilegier” og “flertals privilegier” og andre lignende elementer.

    For at gøre det helt simpelt, du har kun “ret” hvis de giver dig ret og du har kun lov til at gøre handlinger de accepterer. Forvent aldrig nogen logik eller stringens.

    Kommentar by Allan — 25. oktober 2019 @ 11:29

  24. Jeg spørger mig selv.

    Hvordan kan sådan en ondskabsfuld racist få lov til at undervise Danske skolebørn?

    Hvem har ansvaret for det?

    Og, burde vedkommende ikke fyres på stedet?

    Kommentar by Santor — 25. oktober 2019 @ 12:42

  25. >Santor 12:42
    Jo det burde hun da rigtig nok. Sammen med alle andre offentligt ansatte.

    Kommentar by Nielsen — 25. oktober 2019 @ 13:31

  26. Så vi skal indføre kulturelt apartheid. Got it!
    Fuck hun er dum og racistisk at høre på.

    Kommentar by Realist — 25. oktober 2019 @ 14:04

  27. Det første man tænker: Hun har vist aldrig været barn.
    Det næste: Man håber, hun ikke skal have børn.
    For ingen leg kan trives i så kvælende et tankespind.

    Kommentar by Sådan er det jo — 25. oktober 2019 @ 17:40

  28. Hvad med julemandens køn?
    Bibelen med kvindelig gud.

    Kommentar by P — 25. oktober 2019 @ 17:53

  29. Det var en skam, at proletariatet fik en stemme qua sociale medier. . Der var en grund til, at proletariatet blev holdt nede i gamle dage.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 25. oktober 2019 @ 20:11

  30. Ja, vi lever i en krænkelses kultur. Vi ved snart ikke mere hvad vi må og ikke må. Da jeg var barn, legede vi indianere og cowboyer uden at nogen tig det ilde op, men det må børn i dag vel ikke mere.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 27. oktober 2019 @ 02:44

  31. Racistiske handlinger, begået af hvide, er blevet så uhyre sjældne, at hystaderne er nødt til at opfinde bulshit som det her.

    Omvendt bliver hvide mennesker forfulgt og diskrimineret overalt. I USA er anti-hvid racisme pensum på mange universiteter, på de mange “etniske” studier.

    Kommentar by Jern Henrik — 28. oktober 2019 @ 08:46

  32. Den små Mica Oh må da have det åh som blommen i et æg – omgivet af ene “hvide” :-) – så hvad har hun at klage over. Er hun utilfreds kan hun da bare skrubbe tilbage til Afrika. Men der kan hun jo ikke spille fandango for “de hvides” penge – og til og med kritisere os samtidigt.

    Kommentar by Jørn Kjær — 28. oktober 2019 @ 15:17

RSS feed for comments on this post.