31. oktober 2019

Søren Pind: “… finansminister Thor Pedersen, der altid omtalte udviklingsbistanden som negerpenge”

Så kom jeg endelig igennem Søren Pinds ‘Frie ord’, der er interessant, men alligevel skuffer fælt. Han markedsfører sig selv som den sande liberale, og intet er for småt i den henseende. Omvendt så glemmer han helt 2011-debatten om ‘assimilation’, ligesom han flere steder helt undgår at stille sig selv de mest elementære modspørgsmål. Tre citater…

“Svend Gunbak, som var hyret ind som indpisker og chefstrateg for vores kampagne, ringede ofte og talte med Venstres pressechef, Michael Kristiansen, med disse og hine input, som vi ofte så omsat i tiltag nationalt. Blandt de mere kulørte køorte blandt andet Venstres medlem of Borgerrepraesentationen taxachauffor Wallait Khan som chauffør for Anders Fogh for at vise Venstres diversitet. Khan var skiftet til Venstre i løbet af valgperioden og var meget opsat på de liberale ideer om økonomisk frihed og selvstændighed. Han bragte Fogh rundt i det pakistanske miljø, hvor Venstres formand blev modtaget med behørig jubel. Fogh brugte det til at understrege, at Venstre gik på to ben i udlændingepolitikken – nemlig at de flittige og dygtige skulle have lov at være her, hvorimod de kriminelle skulle udvises. Ironisk nok viste det sig mange år senere, at Khans søn blev den omstridte leder af LTF, der endte med at blive udvist af Danmark for virkelig grov kriminalitet over årene. Khan selv forlod Venstre efter valget i 2005.”

“‘Vil du være udviklingsminister?’ lod spørgsmålet. Jeg udbrød: ‘Skal jeg være negerminister?’ Det var en uventet post, jeg troede egentlig, jeg skulle i Kulturministeriet, men gav ham med det samme mit ja! Det lidet flatterende udtryk stammer fra tidligere finansminister Thor Pedersen, der altid omtalte udviklingsbistanden som negerpenge. Statsministeren fik mig til at sværge, at jeg aldrig ville bruge det udtryk igen – det lovede jeg ham. … I dag kunne jeg ikke drømme om at bruge det udtryk. Det vidner om tidens gang.”

“Fra myndighedsside var vi bekymrede for enorme ophobninger ved grænseovergangene ved færgerne i Helsingør og ved broen og andre slige steder. Rigspolitichefen meddelte mig derudover i ganske klare termer, at politiet ikke havde ressourcer til at gennemføre en fuldstændig grænsekontrol. I regeringen var der diskussioner om at bygge en mur af pigtrad og beton ved grænsen til Tyskland. Meget præcise planer blev udarbejdet. Det viste sig, at vi ikke lå inde med de tilstrækkelige ressourcer, og at materialer og genstande til at foretage en sådan voldsom beslutning slet ikke var en del af vores beredskabslagre. I al stilfærdighed blev nogle af disse ting indkøbt internationalt. En af de få, der holdt hovedet koldt i den sammenhng, var statsministeren. Vi var mange, embedsmænd og ministre, der i de dage priste os lykkelige over den erfaring og dygtighed, hvormed han ledede møderne og konkluderede efter meget svære diskussioner. Men regeringen var i hvert spørgsmål delt mellem hardlinere og mere pragmatiske kræfter. Således også i spørgsmålet om grænsekontrol. Sålænge vi i realiteten blot kunne sende folk videre til Sverige, kunne det gå. Men hvis svenskerne lukkede grænsen?”

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105578/trackback

20 Comments »

  1. Går han og masserer pinden i Jakob Holdts langhårede anus? Eller går han efter at være befængt med dumme undskyldninger over det hele. Negerpenge eller havregrynsautomater. Det koster s’gu alt sammen. Og hverken Thor eller Søren synes villige til at lade finanserne flyde den forkerte vej.

    Kommentar by Nielsen — 31. oktober 2019 @ 02:06

  2. Der var engang nogen lakridser fra Haribo, der hed “negerpenge”!

    Kommentar by A-mad — 31. oktober 2019 @ 08:18

  3. Jeg kan huske, at Pind sammenlignede nogle borgere, der fredeligt demonstrerede mod nogle vindmøllers placering, med Breivik og hans terrorhandling.

    Jeg kan ikke sige pænt om manden.

    Kommentar by np — 31. oktober 2019 @ 09:29

  4. Hvem fanden er Søren Pind?

    Kommentar by Revisoren — 31. oktober 2019 @ 09:36

  5. En politisk trappeartist og støvsugersælger.
    Og vi betaler stadig bunker af neger- og yallahpenge.. For hvad? Uhæmmet indavl og raceforurening, psykosereligioner og voldtægtssamfund.

    Kommentar by Hul igennem? — 31. oktober 2019 @ 09:45

  6. #2 A-mad

    http://balletmagnifique.blogspot.com/2016/05/journalist-lars-fogt-fra-metroxpress.html?m=1

    Kommentar by Hr. Snusk — 31. oktober 2019 @ 09:50

  7. .

    Pind er endnu en smådum/småskør, latterlig og uduelig politiker. Opstillings-systemet er kæntret og afsporet. Før i tiden skulle en politiker bevise sit værd ude i kritiske vælger-forsamlinger. Og det politiske job var et fritidsjob, hvor man passede sit arbejde ved siden af. Nu til dags kan skoletøser og konfirmander blive indvalgt uden nogensinde at have haft et regulært arbejde, uden at have skygge af kendskab til hvordan samfundet fungerer og er indrettet, uden at have udmærket sig i nogen retning. Politikerbørn bliver indvalgt, fordi de har været med i en politisk ungdomsklub, og fordi far og mor forærer dem en valgkampagne til en halv million. Eller de bliver valgt fordi de hedder Hækkerup, Auken eller Krag til efternavn.

    Om de er totalt umodne, dumme og uvidende, betyder intet. At folkestyret nu er en parodi, skyldes især uduelighed, men også feminisering, løgnepropaganda og EU-fjernstyring.

    Kommentar by TP — 31. oktober 2019 @ 10:12

  8. Tak for link Hr. Snusk 09:50. Det var min kones yndlingslakridser, da hun var barn, fortæller hun mig. Ser på dit link til billedkunstneren Uwe Max Jensens sjove og kreative Ballet Magnifique, at de nu hedder Dukatos.
    “Journalist Lars Fogt fra Metroxpress skriver på sin Facebook profil:
    “VIGTIG VIDEN, LIGEGYLDIG INFO?: I 1978 besluttede Haribo at ændre navn på de her lakridser til Dukatos. Da havde de heddet det i 30 år.”

    Kommentar by A-mad — 31. oktober 2019 @ 10:25

  9. .

    Vælgerne er heller ikke for kloge. Se hvordan de rask væk indvælger kommunister, feminister og andre ekstremister. som f.eks. Pernille Skipper, Pernille R.Theil, Joy Mogensen, Marianne Helved, Morten Østergaard, Uffe Elbæk, Søren papkasse osv.

    Oveni foregår der sandsynligvis valgfusk i et vist omfang overfor nye partier.

    Sverige, Libanon og Balkan viser os ganske nøjagtigt hvad der kan ske, når tosser, forædere, pampere og politik-kvinder fører an. Det svenske skørte-regimente har været en katastrofe uden lige, og i Libanon var de kristne alt for længe om at vågne op. Balkan-krigen var et resultat af muslimsk/islamistisk fremtrængen.

    Kommentar by TP — 31. oktober 2019 @ 10:25

  10. BUILD that Wall!! Og indfør visum for folk fra Sverigstan!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 31. oktober 2019 @ 10:30

  11. >Revisoren 09:36
    Han er den der lille idiot fra Kjøwenhawnstrup som tror han kan synge han underholdt på et tidspunkt med en nar fra SF : Pelle Voigt. Residerede også i Frank Jensens Rådne hus.

    Kommentar by Nielsen — 31. oktober 2019 @ 10:36

  12. Bilderberger-Pind siger neger. Men ikke officielt. Neger findes ikke på arabisk. Ibid hedder de sorte og der menes slaver.

    Kommentar by Iznogut — 31. oktober 2019 @ 10:44

  13. Jeg diskuterer ofte med mig selv, hvad der egentligt gjorde at jeg fra egentligt at være overordnet enig med Søren Pind, nu er ganske uenig med ham.
    Jeg tror det skete da jeg for alvor opdagede forskellen mellem liberalisme og konservatisme.
    I dag er skellet ikke længere mellem blå blok og rød blok, skellet er snarere mellem national og international.
    De nationale er få, for det er kun DF. NB. og Stram Kurs, resten er internationalister.
    Internationalister er principielle modstandere af grænser, selvom de accepterer dem i visse situationer. Mit problem med dem er at de forveksler det at kunne handle med hinanden, med fri indvandring. Man kan udemærket handle med andre uden nødvendigvis at lade sig oversvømme med muslimer og andre uintegrerbare folk.
    Men kan også udmærket handle med andre selvom, man ikke er med i flygtningekonventionerne og statsløshedskonventionerne. Man bliver måske ikke velset i Bruxelles, og danske politikere får måske ikke helt så mange internationale poster, men “who cares” . Jeg bliver ikke lykkeligere af at Margrethe Vestager er kommisær, måske oven i købet tværtimod! Men det er jo præcis hvad alle politikerne drømmer om, en fed retrætepost i EU. Det sker typisk når andedammen bliver for lille herhjemme og den besværlige befolkning ikke deler “verdensmandens“ visioner!
    Men hovedet på sømmet, der hvor vores veje skiltes, var de Pind og Fogh ikke stoppede migranterne, “wir shaffen das” lød det fra Merkel, og Danmark smækkede hælene sammen, uden at ane at nu for tredje gang, vil en gigantisk katastrofe udgå fra Tyskland, også denne gang uden modstand fra Danmark!
    Hovedproblemet er at politikerne tror at integration af muslimer er muligt, det er det som hovedregel ikke, og da slet ikke assimilation! De vil ikke udfylde i tomme pladser på arbejdsmarkedet, de vil derimod mase sig ind blandt de i forvejen alt for mange på offentlig forsørgelse og de bliver ved til enten at borgerne siger stop eller systemet, som i Sverige, bryder sammen.

    Kommentar by Den Nervøse — 31. oktober 2019 @ 12:04

  14. “De vil ikke udfylde i tomme pladser på arbejdsmarkedet, de vil derimod mase sig ind blandt de i forvejen alt for mange på offentlig forsørgelse og de bliver ved til enten at borgerne siger stop eller systemet, som i Sverige, bryder sammen.”

    Fra forsiden af Frederiksborg Amtsavis for et par dage siden:

    “Mio.-tilskud skal få indvandrerkvinder i job”

    Det bliver naturligvis på bekostning af danskerne.

    Kommentar by Hr. Snusk — 31. oktober 2019 @ 13:17

  15. Og naturligvis er der tale om negre og muslimer. Ingen, og jeg gentager INGEN andre indvandrerkvinder har brug for at blive opvartet i hoved og røv på den måde.

    Kommentar by Hr. Snusk — 31. oktober 2019 @ 13:19

  16. *14 Hr. Snusk
    Du kan hælde lige så mange af de sagesløse skatteborgeres penge ud over det integrationsindustrielle kompleks, som du lyster, det får ikke muslimske kvinder ud på arbejdsmarkedet. Det holder integrationssystemet kørende thats it!
    Vær ikke i tvivl, systemet har ikke penge nok, der kommer skattestigninger! Hvem tror du der kommer til at betale? De rige? Der er ikke rige nok, boligen ja boligskatterne kommer til at eksploderer! Men hvis du vil vide hvem der kommer til at betale, så køb et spejl!

    Kommentar by Den Nervøse — 31. oktober 2019 @ 13:53

  17. Apropos sorte penge.
    https://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/sverige-i-arabisk-reklame-faa-mange-penge-hvis-i-har-mange-boern/7855801

    Kommentar by P — 31. oktober 2019 @ 15:16

  18. Søren Pind er noget af det mest usympatiske, man kan forestille sig – og det er alt ved ham, der er ulideligt. Hans mærkelige hår, hans underlige “kineserøjne” og ikke mindst hans utålelige fistelsstemme – og til sidst hans syge og underlige holdninger til alt og alle. Man skulle tro han var psykopat – for de kan intet galt se ved dem selv – men alt hos alle andre.

    Kommentar by Jørn Kjær — 31. oktober 2019 @ 16:47

  19. Ham den der, Søren “den knækkede” Pind, han er jo Syg i hovedet!
    Ved ikke nøjagtigt hvad han lider af, storhedsvanvid, enevældig arrogance, oikofobi, i et mindreværds komplexs verdenen aldrig har set magen!

    Troede idioten virkelig på, at han blev mere interessant fordi han gik ud af politik? Nej-nej vi vidste manden var total idiot!

    Står det virkelig så dårligt til på Tanten, at de er nød til at trykke hans lort?

    Så I ham den gang han steg ud af flyveren i Afrika? Her kommer jeres hvide frelser små negerbørn. Han troede selv på det og nød momentet til fulde. Så kommer han hjem til DK i regnvejr og folk forstår ikke hans afrikanske storhed. Det kom han sig aldrig over!

    Hvis denKnækkedePind bare ville forsvinde og tage 111 andre kolbøtter med sig, gør de samfundet en kæmpe tjeneste. RIP!

    SIAD! Ud af FN&EU, Drop Konventionerne! Stem NB. Støt SK. Direkte Demokrati NU! P.

    Kommentar by Piotr — 31. oktober 2019 @ 23:47

  20. #16 Den Nervøse, her er endnu en af snylterne fra det integrationsindustrielle kompleks:

    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/utkuguzel/ECE11726907/jeg-er-doedtraet-af-at-diskutere-danskhed-og-danmark/

    “Utku Hayri Güzel (f. 1983), er cand.mag. i mellemøststudier og arbejder som virksomhedskonsulent i Aarhus Kommunes integrationsafdeling. Han er født i Tyrkiet, men har boet i Danmark siden han var tre år. I dag bor han i Tranbjerg. Han går ind for reformation af islam, og politisk ligger han til venstre for midten. Han er især optaget af integrationspolitik, islam, mellemøstlig politik, frihedsrettigheder, demokrati og økonomisk ulighed.”

    Kommentar by Hr. Snusk — 1. november 2019 @ 10:58

RSS feed for comments on this post.