6. november 2019

Kristeligt Dagblad om ‘hvidhedens største privilegie’: Citerer Hübinette og kulturmarxistiske lektorer…

Det siger alt om kulturmarxismens dominans, at de tre citerede forskere til forveksling lyder som venstreradikale aktivister. Lektor Rikke Andreassen hævder at hvidhed diskuteres bredt, men kantinerne på RUC har intet med folkelig opinion at gøre. Artiklen indledes meget sigende med at citat af Tobias Hübinette, der trådte sine ideologiske barnesko i trotskistiske Stoppa Rasismen samt Antifascistisk Aktion. Han har adskillige domme, herunder for trusler mod ledende Sverigedemokrater, samt et syre- og brosten-angreb under et SD-årsmøde. Vi er langt fra den brede offentlighed, og ideologisk set tæt på maskerede venstreradikale. Modne til et exit-program.

Fra Kristeligt Dagblad – Forskere: Hvidhedens største privilegie er at være blind for sig selv (kræver login).

“… ‘På grund af historien og den måde de nordiske, europæiske og vestlige samfund ser ud på, er det oftest en fordel at være hvid mand. Et råd er derfor, at man som hvid bliver mere bevidst om, at race indimellem har betydning,’ siger lektor i interkulturelle studier ved Karlstads Universitet, Tobias Hübinette.

I hvidhedsforskningen knytter begrebet hvid sig til det neutrale, ‘normale’ og det, man ikke behøver at forklare, siger Mathias Danbolt, der er lektor ved Institut for Kunst- og Kulturvidenskab på Københavns Universitet.

‘Hvidhed er en magt, man ikke mærker, fordi dem, der genkendes som hvide, ikke behøver tage stilling til den. Hvidhed gør, at det er komfortabelt at være i et rum og føle sig berettiget til at tale. Men i dag stiller flere med forskellige baggrunde spørgsmål til status quo, ved hvidheden, mandeklubberne og alle de strukturer, som gør det nemmere for nogen at komme til orde end andre,’ siger han. …

‘Det handler om omfordeling af ubehag. Så det ikke altid er de andre kroppe, de brune kroppe, der skal bære ubehaget. Danskhed knytter sig implicit til den hvide krop…,’ siger Mathias Danbolt.

Også Helle Stenum, lektor i kulturstudier ved Roskilde Universitet, taler om omfordeling af ubehag i forbindelse med en større bevågenhed overfor det at være født hvid.

‘Det er ikke dig, der bliver stoppet, hvis du har glemt cykelnøglen og bærer cyklen hjem, eller dig, som bliver tjekket grundigt i lufthavnen. Måske tager du ligefrem ordet først i forsamlinger uden lige at se efter, om der er ikke-hvide til stede, som burde have ordet først? Hvis man ikke synes, at den slags uligheder er i orden i vores samfund, er det en god ting at blive mere bevidst om, hvordan man selv er,’ siger hun.”

(Tobias Hübinette, 1996: “Lät den Vita rasens västerland gä under i blod och lidande.”)

“Den 20 juni 2006 anhölls hr Hübinette för mordbrand och försök till mordbrand. Sedan han tänt eld på sin f d sambos lägenhet försökte han anlägga mordbrand hos hennes nye man… I samband med rättegången beslöt Stockholms tingsrätt att låta sinnesundersöka hr Hübinette. Redan under sin tid i AFA skaffade sig Tobias Hübinette ett digert syndaregister. Han har dömts för ett stort antal olagliga aktioner bl a sabotage, uppvigling, grov uppvigling, förtal, ofredande, trakasserier, hot, skadegörelse samt för att ha vandaliserat en kyrka.” (Every Kinda People, 2009)

“Senare under 1995 ersattes nyhetsbrevet Expo av den tidskrift som är dagens Expo, som Hübinette startade tillsammans med Stieg Larsson och ett antal aktivister som, liksom Hübinette, kom från AFA.” (Fria Tider, 2014)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105718/trackback

22 Comments »

  1. Plus mistænkt i en mordsag på en 16-årig i 1995

    “Mordet på Anders Gustafsson
    Tobias Hübinette har av utredande poliser hörts om det olösta mordet på 16-årige Anders Gustafsson, det så kallade fryshusmordet nyårsnatten 1995. Bevisen har dock inte räckt för ett frihetsberövande. År 2008 i samband med åtalet för olaga hot framkom det att Tobias Hübinette skickat hotfulla mail till personer med anknytning till en fakultet vid Stockholms universitet. I mailet beskriver Tobias Hübinette mordet på Anders Gustafsson. Se bild.

    https://sv.metapedia.org/wiki/Tobias_H%C3%BCbinette#Mordet_p.C3.A5_Anders_Gustafsson

    Kommentar by Snaphanen — 6. november 2019 @ 10:35

  2. Lektor Rikke Andreassen dumpede i videnskab. Læs “Er danskerne racister?” af professor Henning Bech og lektor Mehmet Ümit Necef (udgivet 2013).
    En kritisk analyse af en række forskningsbaserede bøger og rapporter, som hævder, at der findes en udbredt racisme i Danmark.
    Bech & Necefs kritiske analyse af Rikke Andreassens forskning viser at det er fupvidenskab, der ikke lever op til elementære videnskabelige krav.

    Kommentar by A-mad — 6. november 2019 @ 10:54

  3. Måske var det langt mere relevant med en avisoverskrift der lød:

    “Hvorfor Er Hvide Kvinder Og Soy Boys Så Nemme At Indoktrinere?”

    – Og så lade RIGTIGE videnskabsfolk fremlægge deres resultater af undersøgelsen for offentligheden.

    Kommentar by Kimski — 6. november 2019 @ 11:05

  4. “… eller dig, som bliver tjekket grundigt i lufthavnen.”

    En personlig oplevelse fra CPH lufthavn: Ankom fra Milano og skulle gennem paskontrollen. Foran mig var en somalisk familie, som bare blev vinket igennem uden at skulle vise nogen form for dokumentation. Jeg, dansker netop hjemkommet, skulle vise mit pas. Kontrolløren kiggede i mit pas … kiggede med bister mine på mit ansigt … kiggede i passet … på mig igen. Og så én gang mere i passet. Så fik jeg allernådigst lov til at passere.

    Min svigerinde (amerikansk statsborger og strawberry blond) mødte en tilsvarende mistro ved ankomst til Helsingborg. Hun fortalte dybt forundret om det.

    I Bristol opførte der afrikanske personale sig så dårligt over for en hvid mor og hendes to små døtre, at de små begyndte at græde.

    Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 11:09

  5. https://www.regionh.dk/

    Bemærk billedet. En asiatisk mor med sin asiatisk/afrikanske datter og en kvindelig læge. To ud af tre ikke-hvide, og alle tre er hunkøn.

    Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 11:14

  6. Skyd den skide kineser inden det er for sent.
    Stram Kurs 90 mandater eller undergang.

    Kommentar by Piphans — 6. november 2019 @ 11:18

  7. Det er virkelig sære tider vi lever i.
    Det nye hadeord på venstrefløjen er åbenbart hvidhed! De fleste af dem som bruger det, som skældsord er selv liljehvide og jeg må indrømme at jeg har det svært med det selvhad, der fra RUC’s kantine bliver spyet ud over den hvide danske befolkning, der i i øvrigt betaler for gildet!
    Et helt rimeligt spørgsmål til elever og lærer på RUC må være, hvad får den danske befolkning for pengene? Hvis jeg får at vide at jeg er en led type, bare fordi jeg er hvid, så må de sådan set gerne sige og mene det, men jeg vil bare ikke være med til at betale for det!
    Jeg må spørge om den danske befolkning ikke ville være lykkeligere, hvis man lukkede RUC? Man kunne så overfører de naturvidenskabelige uddannelser til andre universiteter og så bare lukke de uddannelser, som kalder sig “humanistiske”!
    Og så i øvrigt: Det er OK at være hvid!

    Kommentar by Den Nervøse — 6. november 2019 @ 11:29

  8. Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 11:09.

    Sidste gang jeg var ude for dét, var med en kvindelig paskontrollør i Kastrup, på vej ind i landet. Da hun mistænksomt havde kigget på mig tredje gang, blinkede jeg til hende og hviskede ‘flyv mig til Cuba!’, hvorefter hun vinkede mig igennem, med et smil hun virkeligt måtte kæmpe med at undertrykke.

    Det er altid værd at holde sig for øje, at de mere intelligente af dem kun spiller den rolle deres fortsatte ansættelse dikterer af dem, indtil pendulet begynder at svinge den anden vej.

    Kommentar by Kimski — 6. november 2019 @ 11:36

  9. Kimski, nice one 👍 men den sure stodder som jeg mødte, kunne jeg sgu nok ikke have charmeret på den måde 😁

    Jeg foreslog min svigerinde at tage hijab på, næste gang hun skulle til Sverige. “Then they’ll be asking you if they can carry your luggage, and if there’s anything you need.”

    Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 11:41

  10. Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 11:41.

    “And get that red carpet out there, fer crissake!” LOL!

    Kommentar by Kimski — 6. november 2019 @ 11:46

  11. Hvad er det lige de her mennesker fejler?

    De opildner jo til racekrig. Hvor sygt er det ikke lige.

    Hvor gemmer de rigtige journalister sig henne?

    #1 Snaphanen
    Det er jo skræmmende. Læste brevet, var det detajler der ikke var offentligt kendt? Har du mere info?

    Kommentar by Realist2 — 6. november 2019 @ 15:35

  12. Ha, det påstås at handle ‘om omfordeling af ubehag. Så det ikke altid er de andre kroppe, de brune kroppe, der skal bære ubehaget. Danskhed knytter sig implicit til den hvide krop…,’

    Placeres en lyspigmenteret dansker i Kina eller i Afrika, gad jeg nok vide, om der står universitetstosser klar fra det lokale RUC-alike med ‘gulhedsstudier’ eller ’sorthedsstudier’ med det formål, at danskerens hvide krop ikke skal bære ubehaget ved at være mellem gule og sorte kroppe.

    Kommentar by traveler — 6. november 2019 @ 16:06

  13. I Tobias’ fødeland, og Fjernasien generelt, betragter folk sig selv som hvide, ved han godt det?

    Kommentar by Sådan er det jo — 6. november 2019 @ 16:11

  14. “Det er ikke dig, der bliver stoppet, hvis du har glemt cykelnøglen og bærer cyklen hjem, eller dig, som bliver tjekket grundigt i lufthavnen.”

    Nej, som hvid i Europa må man nøjes med at blive udsat for knivstik eller sexslaveri. Det er da også uretfærdigt.

    https://www.breitbart.com/europe/2019/09/27/khans-london-16-strong-knife-gang-singles-out-white-victims/

    https://news.sky.com/story/sex-abuse-gangs-view-white-girls-as-worthless-and-trash-10982586

    Kommentar by Sådan er det jo — 6. november 2019 @ 16:33

  15. Hübinette har lige scoret små 4 mill. svenske kroner. ( via: rights.no/ )
    https://twitter.com/TobiasHubinette/status/1191423413618925569?fbclid=IwAR2FpVcEz9cpn3Xw31Kbzb0D-O2n6mEjLx8Cc41U0ZFyqrzHJt5RvefXNGU

    Hübinette mener i øvrigt (frit efter hukommelsen): Hvide kvinder, der ikke finder asiatiske mænd attraktive, de er racister! Hvide mænd, der finder asiatiske kvinder attraktive, har pædofile tendenser..!

    Kommentar by anno — 6. november 2019 @ 16:46

  16. At bo i provinsen med 25 års ventetid til en egenbetalt bolig i byen… imens ikke-hvide med dom tilbydes kontanter, flytteudgifter og nye boliger uden depositum for at flytte ud af deres bolig i hjertet af byen med alt i forvejen betalt… til en ny uden venteliste og indskud. Det er det store hvide privilegie i 2019 i danskernes eneste land.

    Kommentar by Fascist — 6. november 2019 @ 16:47

  17. #16 Fascist, jeg er pt. indlagt på sygdom, og når jeg bliver udskrevet er det til hjemløshed. Havde møde med en sagsbehandler idag, og fik at vide, at jeg som enlig mand kommer bagest i køen til en bolig. Men hvis jeg er heldig, kan jeg få tre overnatninger på herberget Skansegården i Hillerød. Tak for lort Danmark. Jeg har fået kontanthjælp i seks uger, tilbage i 2000, men ellers adrig bedt om hjælp, udover det helbredsmæssige. Jeg har bare betalt og betalt til systemet, og nu hvor jeg virkelig er nede i lortet, viser det mig en udstrakt langefinger. Men perkerne og negre kan bare få i pose og sæk. Orker fandme snart ikke mere.

    Kommentar by Hr. Snusk — 6. november 2019 @ 18:16

  18. Nu ved vi hvor den klamme voldsparate neger Bwalyalala Sørensen henter sin inspiration.

    Virkelig trist at høre om din lortesituation Hr. Snusk.

    Ønsker dig alt det bedste fremover!

    Kommentar by Revisoren — 6. november 2019 @ 18:49

  19. I Europa er “de hvide” den indfødte befolkning, der som en selvfølge bør have forrang. Hvis ikke-hvide ikke kan acceptere det, bør de forlade kontinentet.

    Kommentar by Odo — 6. november 2019 @ 20:35

  20. Jeg er hvid, kristen, cis-kønnet ældre mand, med 43 fuldtidsår på arbejdsmarkedet.
    Efter hvad jeg kan forstå i den offentlige diskussion, har jeg alle privilegier.

    Hvor er de henne? Hvorfor har jeg så ingen privilegier?

    Kommentar by Bastardo — 6. november 2019 @ 21:05

  21. De eksempler som RUC-lektoren Helle Stenum fremfører for at beskrive de hvides privilegier – og som hvidhedsforskningen altså hviler på -er da fuldkommen latterlige og beskriver mere, at der undervises i en form for paranoid forstyrrelse:

    ‘Det er ikke dig, der bliver stoppet, hvis du har glemt cykelnøglen og bærer cyklen hjem’ Hvem har statistik på, om det overhovedet har nogen sandhedsværdi?

    ‘… eller dig, som bliver tjekket grundigt i lufthavnen.’ Jo da, det har jeg da oplevet flere gange. Men jeg er da kun glad for, at personalet viser grundighed, så vi alle kan føle os trygge på flyrejsen.

    ‘…Måske tager du ligefrem ordet først i forsamlinger uden lige at se efter, om der er ikke-hvide til stede, som burde have ordet først?’ Dette er en decideret sygelig tankegang.

    De eksempler kan kun opstå i syge sind. Distriktspsykiatrien bør rykke ind på institut for kulturstudier ved RUC.

    Kommentar by traveler — 7. november 2019 @ 01:27

  22. White privilege isn’t real – Jordan Peterson
    https://www.youtube.com/watch?v=JEESNpAu1EU

    Han bruger 5 minutter på at komme frem til emnet og jorder så den originale “forskningsartikel” som nævner “white privilege” som totalt uvidenskabelig og racistisk.

    Det fulde foredrag er her “Identity politics and the Marxist lie of white privilege” https://www.youtube.com/watch?v=PfH8IG7Awk0
    Det er værd at se det hele, alene for hvordan han piller postmodernismen fra hinanden og udstiller hvor absurd det meste af den er.

    Kommentar by Allan — 7. november 2019 @ 15:10

RSS feed for comments on this post.