9. november 2019

Åben tråd: Grus i maskineriet…

Min Macbook Pro (der altid kun har været på tålt ophold) gik død i går, og selvom det ganske givet er software-relateret, så går der lige nogle dage før jeg atter er oppe på fuld styrke. Eksperter må fikse det på mandag. Min eneste løsning inkluderer en mellemstor hammer.

Selvom jeg blogger på halvt blus, så fortsætter MSM desværre uanfægtet…

Fredag interviewede TV2 News eksempelvis Enhedslistens Pernille Skipper, der kræver minimumsnormeringer i daginstitutioner, hvad sekundet efter blev sekunderet af Red Barnets generaldirektør Johanne Schmidt-Nielsen. Rødt i rødt.

Senere fredag forsøgte jeg mig med P1 Orientering i bilen, og kom ind i et indslag der revsede Pædagogernes Pensionskasse. De røde mindede om kapitalistiske Blackstone – var ikke røde nok, måtte man forstå. Herefter et indslag om hvorledes Spaniens ‘ekstreme højrefløj’ gik frem, og selvom de ikke direkte elskede Franco, så var de talerør for anti-kommunistiske strømninger. Herefter en succeshistorie fra Tjekket, hvor en kommunist forklarede, at landet i højeste grad havde brug for Marx og Lenin. Et indslag om besparelser på børneområdet, trods en rød regering – endnu et indslag baseret på ‘De røde er ikke røde nok’-logikken. Afslutningsvis en historie om en amerikansk tv-præst, der støtter Donald Trump. Værre end Iran, forklarede religionshistoriker Mikael Rothstein.

Jeg har adskilige blogposter i hovedet, men kan i skrivende stund hverken redigere eller oploade billeder, så det må vente.

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105786/trackback

15 Comments »

  1. Kære Kim,
    Det må være grimt frustrerende for dig, ikke at kunne komme af med indlæggene.
    Men vi kan jo glæde os til, når du får hul igennem igen.

    Tak for det store arbejde for Fædrelandet, Mor Danmark.

    Kommentar by Bastardo — 9. november 2019 @ 11:01

  2. A propos Orientering
    Jeg fik i går en invitation til at kommentere P1’s program Orientering som en del af DRs Webpanel.
    Da jeg havde kommenteret det første spørgsmål, blev jeg afbrudt med beskeden om at de havde nok svar fra min “profil”.
    Jeg havde tilladt mig at skrive i kommentarfeltet under hvor tit jeg hørte programmet.
    Bliver spændende at se om jeg får flere indbydelser til DR🙂

    Kommentar by Hema — 9. november 2019 @ 11:07

  3. Det er pu

    Kommentar by JC — 9. november 2019 @ 11:49

  4. Det er pudsigt som P1 Orientering har kunnet køre samme røde linie gennem de seneste i hvert fald 40 år. De røde synspunkter nedarves åbenbart fra generation til generation. Jeg mindes i disse dage murens fald for 30 år siden. Jeg kan huske P1’s behandling af sagen den gang. Vibeke Sperling bedyrede at det jo ikke var et demokrati i Vestligt forstand som østeuropæerne ønskede. Befolkningerne ville blot have et reformeret, mere demokratisk kommunistisk styre.

    Kommentar by JC — 9. november 2019 @ 11:54

  5. Mon ikke Trump snart bliver skudt? Så får de brug for den amerikansk tv-præst ved begravelsen.

    Var ellers holdt op med at høre DR-radio. Jeg blev i et par år i stedet vækket af nyhederne fra radio 24syv af min clock-radio kl.6.

    Første november, da radio 24syv var holdt op med at sende, skulle jeg op kl. 5.30 og havdet derfor stillet clock-radioen til at starte kl. 5.30.

    Jeg blev derfor vækket af den sejrende radio, der havde overtaget frekvensen (hvad er det nu den hedder?). En bornholmer fortalte og sluttede på klingende borholmsk med at sige “at der sker virkelig meget her på Bornholm !” og den ekstremt positivt lydende journalist svarede på umiskendeligt nordsjællandsk: “Ja, jeg kan høre at I har gang i utroligt meget spændende på Bornholm !” og svaret lød på klingende borholmsk: “Ja, det kan du tro og I er selvfølgelig allesammen velkomne til at komme herover som turister !”.

    Så slukkede jeg og stillede min clock-radio tilbage på P1, hvor nyhederne kl.6 altid drejer sig om hvem i det offentlige, der har brug for flere af skatteydernes penge. Der kommer næsten aldrig rigtige nyheder dér om, hvad der er sket i verden, så jeg slukker clock-radien, når det første live ’send flere penge’-interview starter. Det tager for det meste kun et par sekunder. (Automatisk radio morgenvækning formedelst 2500 kroner om året…)

    Således opløftet står jeg op og drikker en kop kaffe, mens jeg checker dagens nyheder online. Det gør de fleste vel efterhånden?

    Statsradiofoniens ‘public service’ kan man ikke forlange skal bringe rigtige nyheder, vel?

    Kommentar by A-mad — 9. november 2019 @ 12:19

  6. På dagen for murens fald bør man erindre sig de “danske” tilhængere af den ”antifascistisk beskyttelsesmur” – som en sjældent ærlig (meget sjældent!) Frank Aaen:

    “Vi forsvarede også Berlinmuren, som en måde at beskytte sig imod Vesten,” siger Frank Aaen

    Nu er idioten gud bedre det endt med endte kors og bånd og stjerner på – som Statsrevisor …

    https://www.ft.dk/medlemmer/mf/f/frank-aaen

    https://www.information.dk/1998/11/pet-overvaage-pr-automatpilot

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 9. november 2019 @ 12:20

  7. Hema 11:07. Jeg har selv prøvet noget lignende. Da jeg ringede ind til P1 debat, skulle jeg først i telefonen fortælle ‘en sluser’ om, hvad jeg ville sige og da han hørte det, havde det ingen interesse, forstod jeg på ’sluseren’.
    Hold opstillingen i debatprogrammer på DR er altid:
    Røde 5 (studieværet medregnet)
    Ikke-Røde 1 (højst, med som havkatten i hyttefadet, så de har nogen, de kan pisse på! :-)

    Jeg tror DR næsten er, som radioen var i DDR?

    Kommentar by A-mad — 9. november 2019 @ 12:42

  8. Rothstein. Interessant navn.

    Kommentar by Voltzejn — 9. november 2019 @ 13:21

  9. – Voltzejn

    I de opremsede indslag var der adskillige eksperter med navne, som du nok vil finde ‘uinteressante’.

    Kommentar by Kim Møller — 9. november 2019 @ 13:34

  10. Renvask af DDR:

    https://michael-mannheimer.net/2019/11/05/wider-die-zunehmende-verklaerung-der-ddr-als-demokratischer-rechtsstaat/

    Kommentar by Hodja — 9. november 2019 @ 13:41

  11. Du glemte at Flyvholm og hende fra naturfredningsforeningen dagligt har fri og uimodsagt taletid på News.
    I modsætning til den venstremand der var på i morges. Han blev afbrudt midt i hver eneste sætning.

    Kommentar by Erik — 9. november 2019 @ 13:56

  12. Red Barnet, hmmm, tænke-tænke: Hvad med Mimi Stilling Jacobsen, tidligere generalsekretær og foreningens daværende advokat Laue Traberg Schmidt?

    Sidstnævnte havde nogle lidt aparte forestillinger om ‘jeres og mit’ (fx en solid havelåge fra sin tidligere arbejdsgiver samt en selvmalet parkeringsplads ud for hjemmet med påskriften CD, hvilket i dén forbindelse ikke stod for partiet med samme forkortelse) samt et eksorbitant forbrug – på Red Barnets regning – på en natklub i Paris, angiveligt for at undersøge børneprostitution. Google er din ven.

    Den heldigvis yderst forhenværende Helle Thorning-Schmidt er vistnok stadig direktør for ‘Save the Children International’, som Red Barnet er medlem af.

    Kommentar by Henrik Petersen — 9. november 2019 @ 22:07

  13. Ja, enig Henrik Petersen 22:07. Helle Thorning-Schmidt direktør for ‘Save the Children International’, blev menneskesmugler med Red Barnets NGO-mennesksmugler skib, Aquarius, der smuglede illegale indvandrere over Middelhavet til EUropa. Hun smuglede vistnok ca 15.000 afrikanske mænd fra Afrika over Middelhavet med sin skibsfærge plus vistnok en snes børn og kvinder de medbragte. Godt for de illegale afrikanere og dårligt for EUropa.

    Kommentar by A-mad — 10. november 2019 @ 08:29

  14. > A-mad 10. november 08:29
    Tak for info, så er hun endnu mere ryggesløs, end jeg havde forestillet mig. Eller også synes hun godt om store, stærke og virile negre fra Vestafrika?

    Kommentar by Henrik Petersen — 11. november 2019 @ 07:32

  15. Det er ikke meget man har hørt til gammelkommunisterne i Enhedslisten i forbindelse med 30-året for Murens fald.

    Man har måske været samlet til gravøl i Johanne Stalin Nielsens liebhavervilla på Bjørnsonsvej i Valby?

    Kommentar by Revisoren — 11. november 2019 @ 16:23

RSS feed for comments on this post.