16. november 2019

Sognepræst: Poul Joachim Stender: Rød kirkepolitik er at ignorere verdens ‘kristendomsforfølgelser’

Forleden beklagede domprovst Anders Gadegaard og pensionerede biskop Kjeld Holm i Kristeligt Dagblad, at den værdipolitiske venstrefløj indenfor folkekirken ikke gjorde nok opmærksom på sig selv. Kommentar af sognepræst Poul Joachim Stender i Kristeligt Dagblad – Bare rolig. Røde præster har allerede magten i folkekirken.

“Røde præster tager ikke så ofte ordet, siger domprovst Anders Gadegaard og Kjeld Holm i avisen den 8. november. Det er korrekt. De har nemlig ikke brug for det. Det er dem, der har magten i folkekirken. …

Der er ingen grund for Anders Gadegaard eller Kjeld Holm til at være bekymret for, at røde synspunkter ikke kommer til orde i folkekirken. Kirken er rød og partipolitisk hældende mod SF. Det er i øjeblikket kun et spørgsmål om tid, inden vi får en synode, som er den kirkelige venstrefløjs store drøm. Med synoden kan kirken udtale sig med én røst om klima, scanning af kvinder ved graviditet, indvandringsspørgsmål og en masse andre politiske emner.

Det ses allerede i Norge og Nordtyskland, hvordan kirken politiserer, så medlemmerne ser rødt. Og en af den kirkelige røde fløjs aversioner er Israel, der beskyldes for etniske udrensninger, mord og forfølgelse. Fra den røde kirkelige fløj hører man aldrig om terrororganisationen Hamas på Vestbredden eller Hizbollah, der beskyder Israel fra Libanon og Syrien og Gaza understøttet af Iran.

Det forties også, at Israel er det eneste demokrati i Mellemøsten, hvor kristne ikke forfølges, men har lov til at udfolde deres tro. Det er ikke tilfældigt, at folkekirkens ledelse i dag ikke går særlig meget op i verdens voldsomme kristendomsforfølgelser. Det er nemlig god, rød kirkepolitik at vende det blinde øje til dette problem, da man dermed kan komme til at sige, at det er muslimerne, der står for de fleste af forfølgelserne.”

(Korup kirke, Korup Sogn, Hjallese Provsti, Fyens Stift)

“Som biskop har jeg ofte sagt til præster, at de skal turde have en tydeligere politisk kant i deres prædikener, så det ikke bare bliver noget, man kan antyde mellem linjerne. Især de præster fra en ikke-borgerlig fløj…” (Kjeld Holm pensioneret biskop)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/105946/trackback

14 Comments »

  1. Kristendom, islam og SF er lige fremmed for Danmark.

    Kommentar by Fascist — 16. november 2019 @ 14:06

  2. Af samme grund har jeg forladt den danske folkekirke allerede for flere år siden!

    Kommentar by Den Nervøse — 16. november 2019 @ 14:17

  3. Ja der findes trods alt en del præster og åbenbart også en biskop der klart kan se hvor faren er. De bliver desværre helt overdøvet af Margrethe Auken segmentet.

    Kommentar by Søren — 16. november 2019 @ 14:35

  4. judasere og psykopater som Anders Gadegaard og Kjeld Holm fik mig til at melde mig ud af den danske dhimmikirke, og desværre skal der mere til end Poul Joachim Stender for at jeg melder mig ind igen.

    Kommentar by Piphans — 16. november 2019 @ 14:50

  5. #3 Søren Hvad er det for en biskop der”klart kan se hvor faren er”.
    Findes der virkelig en sådan biskop? Hvis der gør det, så må han da føle sig forfærdelig ensom, når han mødes med sine kollegaer.
    Jeg håber du kan fortælle mig hvem det er og at det ikke bare er noget du har misforstået.

    Kommentar by bjarne binee — 16. november 2019 @ 14:59

  6. Folkekirken er ligesom uddannelsessystemet og medierne overvejende styret af røde eller lyserøde figurer. De har vundet kulturkampen og kan styre os videre ud mod afgrunden.

    Kommentar by Crass Børsting — 16. november 2019 @ 15:14

  7. Intet nyt angående kæltringstreger under de helliges sol!? For en del år siden: Luksusbolig til Kjeld Holms datter, tilhørende Århus Stift. Huslejen blev (bekvemt) aftalt til (hold fast i bordkanten nu kære læser) 208 kroner i måneden!

    Ja, så lidt betalte biskoppen i Århus, Kjeld Holm, Stiftet, for en 100 kvadratmeter udsigtslejlighed, til bolig for datteren – Lejligheden er beliggende Dalgas Avenue 46, et af de mest mondæne områder i den jyske hovedstad.

    Lejligheden havde på daværende tidspunkt (efter mit bedste skøn) en markedsværdi svarende til en husleje på ikke mindre end kr.6.000 – Da Biskoppen blev afsløret udtalte han til JP: “I forbindelse med at min datter flyttede ind, ville jeg have helt rene linjer (vedrørende huslejen, min tilføjelse) forklarede Kjeld Holm”

    En husleje på kr.208 /kontra kr.6.000 – Er det, det, biskoppen forstår som helt rene linjer? – Rend og hop! Nej rend ad helvede til din biskoppelige flab!

    Kommentar by T. Flodur — 16. november 2019 @ 16:17

  8. Luk den såkaldte folkekirke!

    (Tak for lån til Bastardo)

    Kommentar by Revisoren — 16. november 2019 @ 16:58

  9. Endnu er vi ikke så langt som Sverige, hvor ærkebiskoppen er/var en præst som blev udsendt af DDR-regimet.

    Kommentar by Træt — 16. november 2019 @ 19:44

  10. Jeg ejer ikke det religiøse gen, men har fuld forståelse for, at nogle religiøse mennesker har behov for en åndelig, spirituel livsledsager, en vejleder, en rådgiver. Problemet opstår, når religiøse mennesker ønsker at missionere; specielt hvis religionen er voldelig og direkte opfordrer til drab på vantro. Jeg har stor respekt for Poul Joachim Stender, som tør tale de frelste og antisemitterne midt imod.

    Kommentar by Ole Madsen — 16. november 2019 @ 19:54

  11. Godt vi har Joachim Stender, han kan virkelig tale de røde præster imod.

    Kommentar by IES — 16. november 2019 @ 21:52

  12. Poul Joachim Stender stillede op ved bispevalget i Lolland-falsters Stift. Blev selvfølgelig ikke valgt, da han er en midaldrende ikke-venstreorienteret mand.

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 17. november 2019 @ 05:40

  13. Min ryg blev vendt til folkekirken, da Erik Norman Svendsen (biskop) holdt stor fødselsdag for medlemmernes penge og nærmest samtidig fyrede en præst (Lene Matthies) for at have lånt/taget en skaldet kasse bajere fra sognegården.
    Det blev det sidste “vor herre bevar os”, jeg kommer til at udstøde…

    Kommentar by Lider af danskhed — 17. november 2019 @ 08:03

  14. Somme tider spekulerer jeg på, hvorfor så mange forlader folkekirken.
    Jeg mener at folkekirken efterhånden har rodet sig ind i så meget politisk “hokuspokus”, at man snart ikke kan finde hoved eller hale i noget af det.
    Efter min mening er, og bliver folkekirkens eneste opgave, at forkynde evangeliet, intet andet.

    Kommentar by Allan Gorm Larsen. — 17. november 2019 @ 20:24

RSS feed for comments on this post.