22. november 2019

Sverige: 26-årige Linn står frem efter voldtægt på Burger King: ‘Det är han som ska skämmas, inte jag’

Konsekvensjournalistik var et plusord på venstrefløjen, lige til de opdagede, at det ikke bare var strejkende pædagoger, der fik taletid. ‘Konsekvenseksperterne’, som det så smukt blev kaldt, var også ofrene for masseindvandringen, og gradvist blev kriminalhistorierne nedtonet. Det havde nu ikke mere journalistisk værdi, at interviewe det enkelte offer. Ja, faktisk kunne det vildlede befolkningen. Skabe utryghed. Motivere hårdere straffe.

Kriminalmagasiner udfyldte hullerne, og det har i årtier været åndehuller for den konkrete virkelighed. Dog ikke i Sverige, hvor der her i 2019 dog blæser nye vinde. Sverigedemokraterne er største parti i to nye meningsmålinger, og på et tidspunkt vil journalistikken dække virkeligheden. Alt andet er prøvet.

Fra Aftonbladet, der omtaler et indslag på svensk TV3 – Linn blev våldtagen på Burger King.

“Efter en utekväll med tjejerna gick Linn, 26, och åt nattmat med sin kompis. På Burger Kings toalett blev hon inknuffad av en okänd man och våldtogs. I kvällens Efterlyst i TV3 visades polisens övervakningsbilder på gärningsmannen.

När Linn öppnade toalettdörren möttes hon av en okänd man som våldsamt knuffade in henne igen samtidigt som han trängde sig in på toaletten.

– Sedan låste han dörren.

Mannen tryckte upp Linn mot väggen och började dra av henne byxorna. När hon bad honom att sluta sa han att hon skulle vara tyst och våldtog henne. Efter våldtäkten gick han lugnt ut från toaletten. Kvar satt Linn, chockad och ledsen.

Gärningsmannen har fastnat på restaurangens övervakningskamera och polisen släpper nu övervakningsbilderna. Linn hoppas att någon ska känna igen honom så att han åker fast.

Linn vill varna andra tjejer för våldtäktsmannen och hon hoppas att fler vågar anmäla övergrepp och våldtäkter.

– Jag förstår att det är svårt att anmäla, kanske var det lättare för mig eftersom jag aldrig sett honom tidigare. Men jag tror att det är viktigt att jag visar mig och vågar säga som det är. Det är han som ska skämmas, inte jag.

(Den eftersøgte, og konsekvenseksperten Linn; Fotos: Aftonbladet)

Opdate. Aftonbladet har nu sløret mandens ansigt, muligvis fordi han er identificeret.

(Collage: Jacfar Wardi; via Twitter)

Oploadet Kl. 11:33 af Kim Møller — Direkte link36 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106143/trackback

36 Comments »

  1. Jeg kender gerningsmanden. Altså, jeg kender ham ikke personligt – men jeg kender ham og hans slags. Sverige må håbe‚ for Sveriges sktyld, at SD snart får et absolut flertal, så de kan begynde oprydningen. Og Danmark må håbe, at vi kan lukke den svenske grænse hermetisk tæt så problemet ikke bare flytter over sundet.

    Kommentar by Quark — 22. november 2019 @ 11:36

  2. Jeg havde aldrig troet jeg kunne finde på at skrive dette her….men hvor jeg dog håber på en svensk Breivik som går grassat i en ghetto….

    Kommentar by Jp — 22. november 2019 @ 12:15

  3. Linn, ligner en mand ?

    Kommentar by Ewing — 22. november 2019 @ 12:22

  4. Ja Ja Linn, han skammer sig sikkert nok, skal vi lade det være ved det eller skal han sendes i et ukrainsk fængsel i 15 år og derefter sendes tilbage til afrika?

    Kommentar by Santor — 22. november 2019 @ 12:37

  5. -2:Det ville bare gjøre det hele mye verre, den begynnende erkjennelsen vil tape veldig på det, de mest fanatiske pk’ere vil få energi til en voldsom motoffensiv, i tillegg til at uskyldige med nær 100% sikkerhet også vil rammes….fra en nordmann som mistet en perifer bekjent i regjeringskvartalet 22/7-11: vær så snill,tro meg, du bør være forsiktig med hva du ønsker deg!

    -3: Denne Linn ser da ut som en vakker ung kvinne,hva er det du mener?

    Kommentar by Oslo/Norge — 22. november 2019 @ 14:29

  6. Off topic:

    Er der nogen der ved om det er AEH’ere der er på spil på Langeland?

    https://www.bt.dk/samfund/kendt-tv-2-journalist-tosset-paa-kommune-hvor-er-det-dog-soergeligt

    Kommentar by Svinehunden — 22. november 2019 @ 15:12

  7. Stakkels Sverige specielt stakkels svenske piger! De ligger som de selv har redt, men alligevel er det synd for dem!
    De nægter at forholde sig til virkeligheden, selvom de står i orange med kniven for struben, manden med kniven er også et offer, de er sikkert mere synd for ham end det er for mig, nu hvor jeg må løbe hovedløs rundt!
    Det seneste interview med den svenske statsminister, afslører med alt tænkelig tydelighed, hvor faktaresistent han er. Jeg ved ikke hvad han håber på, måske ved han det heller ikke selv, men muligvis satser han på at i morgen er det gået over og løven græsser fredeligt sammen med lammet. Det kommer så ikke til at ske, det bliver kun værre! Han er langt fra ene om sin skyld, en række tidlige statsministre socialdemokrater og borgerlige mellem hinanden og stort set alle journalister, de fleste andre politikere, venligboer, universitetsansatte og lærer i et ubegavet naivt sammensurium. Hvad straffen bliver ved kun fremtiden, men streng for den svenske befolkning, det bliver den!

    Kommentar by Den Nervøse — 22. november 2019 @ 15:25

  8. Oslo/Norge – 14.29 – enig!! Dagen før psykopaten Breivik dræbte uskyldige børn, havde Gahr Støre fået de unge til at stå med et boykot Israel skilt. Gahr Støhre er glødende antisemit, og det er en gru, at nordmændene stadig lader den usling være i politik. Hvor mange milliarder af norske skattekroner har han givet til Hamas igennem årene? Den dag, Sverige brænder sammen, så vil svenskere i hundredetusindtal storme grænserne til Norge, Finland og Danmark, men der er ikke plads, for vi skal jo have de ‘stakkels halshuggere’ fra isis tilbage – og Erdogan vil med garanti åbne sluserne snart og sende de 3 millioner flygtninge ind i Europa! Good luck, hjernedøde politikere og venstrefløjsere! No place to hide . .

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 22. november 2019 @ 15:28

  9. -3: Enig, de ligner lidt hinanden, de to.

    Kommentar by Al P — 22. november 2019 @ 15:33

  10. Noget andet: man sender ofte de eneste ordentlige og integrerbare flygtninge tilbage, nemlig de kristne, selvom det er netop kristne, som isis har begået folkedrab på i Syrien og Irak! Der dræbes pt over 140.000 kristne HVERT ÅR i primært muhammedanske lande, fx Syrien, Pakistan og Irak (samt på Vestbredden og Gaza, og Kina), men det er msm og vores politikere ligeglade med. De hader nemlig kristne omtrent lige så meget som muhammedanere.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 22. november 2019 @ 15:34

  11. Kommentar by Svinehunden — 22. november 2019 @ 15:12

    Det sker over hele landet – Mit bibliotek ude på landet her på Fyn, har lige i en periode haft lukket efter kl. 18 pga. hærværk, uro og chikane af biblioteksgæsterne kl. 18-22.
    Man har så “fået” en vagtmand og der er nu åbnet igen.
    Vandalerne har i et par år øvet hærværk og skabt uro flere steder i byen…ingen er pågrebet!

    Sådan sker det overalt…alt smadres og ødelægges…og det er ikke kun perkerne der huserer…hvide etniske unge er lige så hjernedøde!

    Kommentar by Black Watch — 22. november 2019 @ 15:38

  12. OT – men denne youtuber blokeres i OT, derfor her. Han har i øvrigt været oppe på over 1 mio følgere, men nogle må være bange for ham, for han er blevet taget ned adskillige gange! Greta Tunbøf-historien om en dobbeltgænger på et 121 år gammelt billede skulle være god nok, skriver EB nu. Det er sært, og hun matcher også et par nazi propaganda billeder fra 2 verdenskrig. https://youtu.be/NFH3e5W5jnw

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 22. november 2019 @ 15:47

  13. At 11:
    Nå?

    Kommentar by Bastardo — 22. november 2019 @ 15:59

  14. De uskyldige Hitlerjugendbørn på Utøya i juli 1944

    Kommentar by Træt — 22. november 2019 @ 16:19

  15. Skam forudsætter samvittighed, og islam ligner psykopati derved, at den ikke har én

    Kommentar by BB — 22. november 2019 @ 17:05

  16. 14-“Trær”
    De mindreårige som ble drept på Utøya var hjernevasket av marxistiske lærere fra første klasse av, og av foreldre som vet at en tid i AUF kan være bra for avkommets fremtidige karriere.
    Var du selv fullt ut ansvarlig for dine eventuelle politiske holdninger i en alder av 15?

    Regner med at ditt innlegg er rettet til meg eller “Løsriv Jylland”,og
    mitt svar er: du fremstår som en SADISTISK IDIOT, dette fra en nordmann som avskyr de rådende maktforhold, de som kaller meg rasist for å mislike en sadistisk og idiotisk religion.
    Altså: hilsen en nordmann som ble vitne til hvordan det politiske klimaet i Norge forandret seg etter at helten din slo til.
    Forandret seg… Som på bestilling!

    Kommentar by Oslo/Norge — 22. november 2019 @ 17:16

  17. My name is Inga from Sweden, og hun elsker berigelsen
    https://twitter.com/maybach_ron/status/1186382323446624263

    Kommentar by tavsen — 22. november 2019 @ 17:35

  18. Alle har en dobbeltgænger, so what?

    https://duckduckgo.com/?q=look+alikes&t=ffsb&atb=v185-1&iax=images&ia=images

    Kommentar by Santor — 22. november 2019 @ 18:34

  19. Det var hitlerjugend også og det gjorte dem ikke mindre farlige!

    Kommentar by Santor — 22. november 2019 @ 18:36

  20. Kommentar by Quark — 22. november 2019 @ 11:36

    SD er en regimeventil som Dansk Folkeparti.

    Kommentar by Fascist — 22. november 2019 @ 18:51

  21. Om det var Hitlerjugendbørnes eget eller deres forældres valg er sådan set ligegyldigt.

    Bemærk at jeg ser dem som norske Hitlerjugendbørn i juli 1944, altså på et tidspunkt hvor alle med det moralske kompas i orden kunne se at idiologien var helt gal.

    Kommentar by Træt — 22. november 2019 @ 20:11

  22. Stakkels svenske Linn er nødt til at balancere på kanten til et minefelt.

    Hun skal sige tilstrækkeligt til at opnå sympati og opbakning. Men hun må for alt i verden ikke sige noget forkert om gerningsmandens etnicitet, konsekvenser af den førte indvandringspolitik eller de demografiske ændringer i Sverige. Så falder hammeren.

    Kommentar by BE — 22. november 2019 @ 21:22

  23. Nettet har identificeret Jacfar Wardi. Så hurtigt går det, når politiet vil benytte sig af offentligheden

    https://twitter.com/SaAsalid/status/1197909095380062210?fbclid=IwAR35CwjaJz4wDoVVrXtsMn36fDoVPfYD-yQJL-kT5VSvmhX4MzC3ZKIdBH8

    Kommentar by Snaphanen — 22. november 2019 @ 21:35

  24. 3) Ewing. 4)Santor = kløvninger

    Kommentar by dansker — 22. november 2019 @ 22:11

  25. Går man ind på Aftonpostens side er ansigtet på gerningsmanden nu blevet pixelleret, hvilket virker ret absurd (men det er Sverige så..). Det må være sket efter Kim fik billederne.

    Vedr. linket til de to meningsmålinger: Novus målingen har kun SD som næststørst. Men udover Sentio er der en anden relativt ny måling fra Demoskop, der har dem i spidsen. Nok lidt forvirrende – det burde præciseres.

    Kommentar by Odo — 22. november 2019 @ 22:17

  26. Bare husk, inden man bliver fyldt med en følelse af rasende uretfærdighed, at Linn med næsten sikkerhed støttede indvandringen før, og det er ikke usandsynligt at hun stadig gør det… når det er Sverige vi taler om.

    Kommentar by ADN — 22. november 2019 @ 22:23

  27. -25/Odo
    Regner med at du mener Aftonbladet,og ikke Aftenposten, som er en norsk avis.
    Uriaspostens debatører generelt:dere er reflekterte og balanserte folk ,dere andre er for det meste spist opp av et hat jeg absolutt kan forstå,likevel ber jeg dere om å ikke la dette hatet styre dere.
    Det er ikke bare typisk svensk, men også typisk skandinavisk å søke konsensus og konformitet, den dagen dette har råtnet nok opp innenfra kan ting plutselig forandre seg fra en dag til den neste.
    DET ER VI SOM ER DE GODE,IK? Med et eneste forbehold: ikke så gode at vi taper,fordi vi vil være gode mot det onde!

    Kommentar by Oslo/Norge — 23. november 2019 @ 00:57

  28. Hvis hun er ekspert,må det være i konsekvensen af politikernes masseimport af fremmede mennesker,og nok mindre i konsekvensen for gerningsmanden. Det er også særdeles svært at gøre sig klog på,da de fremmedes forbrydelser aldrig får nogen konsekvenser for dem.
    I øvrigt ligner gerningsmanden en af dem fra det mørke Afrika,der som sådan ikke har noget at gøre i Europa.

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2019 @ 08:45

  29. Olgas mor bliver våd i trussen ved synet af det klamme skægbarn…

    Kommentar by Revisoren — 23. november 2019 @ 09:34

  30. Man må godt gøre lidt mere modstand end at sige “la vær”

    Kommentar by Johnson — 23. november 2019 @ 09:53

  31. Klovne-Sverige:

    Flere medier skriver, at en tidligere irakisk migrant, der modtog kontanthjælp i Sverige og var for syg til at arbejde, nu er udnævnt til forsvarsminister i Irak.

    Det her må skylles ned med en Blå Pripps…

    Kommentar by Revisoren — 23. november 2019 @ 12:12

  32. Hey – hvad er problemet?

    1) der er tydeligvis tale om et mindreårigt, uledsaget flygtningebarn. Det har man jo set et utal af gange før – og de er per definition uskyldige

    2) Pigen er lys, alene i byen (veninde tæller ikke), sandsynligvis påvirket af alkohol, bar ikke tørklæde, har fået lavet trutmund – ergo er hun et lovligt bytte

    3) den “mindreårige” vi ser på billedet er mørk i huden. Hvis hun afviser ham, er hun racistisk anlagt. Hov, hun er racist – så fortjener hun ikke bedre. Skimlede kældermenneske.

    4) Han er mørk i huden (neger = stor p..). Hun er i virkeligheden heldig. Det er der sikkert mange femsinister og svenske svar på vemligboere, der tænker.

    Nå – ironi kan forekomme.

    Men der er ingen ironi over min afsky for dem, der udtrykker bare en flig af sympati for Breivik!!!!!

    Kommentar by Realist — 23. november 2019 @ 21:06

  33. Johnson — 23. november 2019 @ 09:53: Det er ikke altid offeret kan, ofte er de paralyserede af chokket og den frygt angrebet udløser. Det er noget man ikke kan sætte sig ind i uden at have prøvet, de fleste har forestilinger om, hvad vi ville gøre, hvis vi blev angrebet – men virkeligheden er ofte en anden. Hun beskriver selv, at hun var chokeret og at mange har spurgt, hvorfor hun ikke skreg, men at hun ikke kunne.

    Kommentar by Odo — 24. november 2019 @ 04:20

  34. Opdatering !

    Kommentar by Nielsen — 24. november 2019 @ 06:05

  35. Han skal selvfølgelig kastreres og sendes ud af Sverige.

    Kommentar by Nielsen — 24. november 2019 @ 06:11

  36. Maaske vi skal til at se paa de straffe vi har for forskellig kriminalitet,og skaeve lidt til andre lande ,hvor hvis du bryder loven,saa falder hammeren,voldtaegt i Singapore 20 aar i spjaeldet og en afbankning plus eventuel boede .

    Kommentar by dunk — 25. november 2019 @ 09:21

RSS feed for comments on this post.