23. november 2019

‘Dansk dreng’: “Det afdøde forældrepar var ifølge Berlingskes oplysninger ikke danske statsborgere…”

Tidligere på ugen bragte alle større medier historien om, at en 11 måneder gammel ‘dansk dreng’ var kommet hjem til Danmark fra Syrien, hvor forældrene døde i kampen for Islamisk Stat. “Hvorfor vil danske politikere nu straffe børn for deres forældres gerninger?”, skrev Politiken i en leder sidste weekend, og meget få turde stå ved den nationale vinkel, når nu spædbarnet havde forældre med dansk pas. Vores problem, så at sige.

(DR Online, 21. November 2019; Se også TV2, JP, Berlingske mfl.)

“Politiken har fulgt en moster og morfars følelsesfulde rejse for at hente deres nevø og barnebarn på 11 måneder. Han har levet i den frygtede syriske al-Hol-lejr, mens politikere har forsøgt at undgå, at danske børn i Syrien kommer til Danmark.” (Politiken, 21. november 2019: Hun kan se det med det samme. Det er en omsorgssvigtet dreng, hun har fået i armene. Han klynker, men græder ikke tårer)

Dansk Folkepartis Peter Skaarup var presset på TV2 News, og fremstod kynisk, da han igen og igen fastholdt, at man skulle tage udgangspunkt i hver enkelt sag, og pointerede at denne her sag ikke måtte danne præcedens. Jeg kan leve med kynismen, men for middelklasse-centrister, må han have lydt som den ondeste mand i verden.

Det virkede som et Politiken-orkestret mediestunt, formenyligt i tæt samarbejde med advokat Tyge Trier. Jeg faldt definitivt fra, da det kom frem, at drengen blev hentet i lufthavnen af et tilsløret familiemedlem, og det fremgik, at de forældre der opdrog den blot 17-årige Islamisk Stat-rjsende, nu skulle stå for opdragelsen af spædbarnet.

Retrospekt konstaterer jeg at flere medier brugte formuleringen ‘dansk tilknytning’, herunder Berlingske, der fredag sprang bomben: “Det afdøde forældrepar var ifølge Berlingskes oplysninger ikke danske statsborgere…” Afviste asylansøgere integreres, ikke-danskere importeres: Danmark anno 2019.

(Berlingske, 22. November 2019; via Facebook, redigeret)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106160/trackback

27 Comments »

  1. Læs også om den danske “fremmedkriger” (IS-terrorist) “Kristian” (betyder kristen) i Ekstrabladet. Nederst i artiklen med små bogstaver står, at det kristne navn, der betegner en kristen mand, er opdigtet af redaktionen, der er bekendt med det rigtige navn.

    Kommentar by Fascist — 23. november 2019 @ 10:29

  2. Den stakkels forurettede “fremmedkriger”, “Danske Kristian”, der er “havnet” og “strandet” i Syrien, som vi skal hjælpe til Danmark og have retfærdighed.

    https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/afsloering-danske-kristian-faengslet-som-is-kriger-i-syrien/7881981

    Kommentar by Fascist — 23. november 2019 @ 10:31

  3. Her kunne den frie abort komme til dens fulde ret.

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2019 @ 10:33

  4. Ophævelse af diverse konventioner. Ud af EU. Fjernelse af mindstealder for sigtelse og dom. Genindførelse af dødsstraf og landsforvisning.
    50 % skattesænkning over 4 år.
    Der synes ikke være mange politikere jeg kan stemme på…

    Kommentar by Peter Buch — 23. november 2019 @ 10:45

  5. Bare 10 procents skatte- og afgiftnedsættelse pr år vil være tilstrækkeligt,til at de fleste af os kunne nå at oplve et frit samfund.

    Kommentar by Nielsen — 23. november 2019 @ 10:59

  6. Så drengen er somalisk statsborger! – Er der ikke en farfar, farmor, faster, … i Somalia, der kan tage sig af drengen? – de kan umuligt være dårligere end morfaderen, der lige har opdraget sin teenagedatter i martyr døden for allah.

    Kommentar by Jørgen Nielsen — 23. november 2019 @ 11:08

  7. Ikke andet end journalistisk trick “kynisk”, andre ville kalde det realistisk. I denne turbulent verden er det OK at være “ligeglad”. FN siger at der dør et barn ( under 5 år ) HVERT sekund verden over, hvad med dem? Vi kan trods alt ikke redde alle.

    De Danskere der arbejder på at redde 1 barn, oven i købet fra en ikke Dansk familie er skide ligeglade med og har aldrig hørt om de 99,9999% andre. All good.

    Deres nidkærhed rækker nemlig ikke længere end deres egen næse og pengepung. Ligeså snart de selv skal have læderet frem så stopper deres “empati”. Hvis de selv skulle betale vil der være længere mellem snapsene!

    Kommentar by Santor — 23. november 2019 @ 11:16

  8. Santor — 23. november 2019 @ 11:16

    Et journalistisk trick er også et tåbeligt sprog.

    “Han klynker, men græder ikke tårer”

    “Den gode nyhed er, at han ikke er ret stor”

    Kommentar by tavsen — 23. november 2019 @ 11:29

  9. Mon ikke Olgas mor eller sædcontaineren Joy Mogensen står i kø for at adoptere det stakkels lille skægbarn?

    Kommentar by Revisoren — 23. november 2019 @ 11:33

  10. Jo mindre de er, jo flere år har de i godhedsindustrien, der skal være kunder i butikken

    Kommentar by k. m. — 23. november 2019 @ 11:52

  11. Politiken-financieret tudetrick. Det er sådan noget hattedamerne kan lide.

    Kommentar by Bastardo — 23. november 2019 @ 12:36

  12. Jeg er målløs… Er der ingen grænser for systemets (og de fleste danskeres) naivitet?

    Kommentar by PPG — 23. november 2019 @ 12:37

  13. Er danskerne virkelig så dumme ?

    Kommentar by Ewing — 23. november 2019 @ 13:28

  14. Man har nu brugt en formue på, at få et forældreløst udenlandsk barn fra krigen i Syrien til Danmark.

    Og alle går ud fra at det er en morfar eller en moster, som skal tage sig af ham.

    Men er det nu så sikkert ?
    De lokale socialmyndigheder skal vel først godkende de voksne som plejeforældre ?

    Når man ser på reglerne for plejeforældre er procedurerne ret skrappe.

    En godkendelse tager sjældent under et år.

    Først skal familien med skattepapirer bevise, at de uden sociale bidrag, har en tilpas stor og stabil lønindtægt gennem år. At de har en passende egen bolig.
    Der skal også fremvises en ren straffeattest.
    Derpå skal de gennemgå 2 grundkurser, som er ret skarpe.
    Imellem disse formelle krav er der en række interviews med bekendte til ansøgerne.
    Disse og flere punkter skal ad flere gange behandles og godkendes uden anmærkninger af Social tilsynet.

    Men disse generelle regler ser man måske bort fra, når nu Socialdemokratiets minister er så glad ?

    Kommentar by Morten Dreyer — 23. november 2019 @ 13:59

  15. Det kan ikke bare være tilfældigt at en somalier, der så godt som ikke har tilknytning til Danmark, er hentet hertil. Nogen må have “klemt” de rigtige steder. Hvem står bag? Er det de røde samt det brune Radikale parti? Er der penge involveret, eller andet?
    Der forestår et opklaringsarbejde, og da vi forhåbentlig stadig levet i en form for retssamfund, så må de skyldige tiltales, og pålægges et erstatningsansvar.
    Grænserne er overskredet med denne sag, og undskyld jeg bander, men dette er sgu for groft, og en hån mod vi danskere!

    Kommentar by Henning Jensen — 23. november 2019 @ 14:03

  16. Nå, en neger mere. Havde nok været bedre med en mindre, eller måske nogle hundrede tusinder færre.
    Drengen tilbage til Mogadishu.

    Kommentar by Henrik Petersen — 23. november 2019 @ 14:22

  17. Hele den rådne jihadi-klan skulle sendes HERUT! Ud med sig! Hvis man ville have gjort noget godt, så skulle drengen have været døbt pr omgående, uddrivelsesritualet skulle have været læst over ham, og han skulle have været adopteret til en kristen familie. Det er ufatteligt, at de familier, der står bag opdragelsen af jihadister ikke sendes ud, men nærmere belønnes og nu får lov til at opdrage endnu eet styk jihadist!

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. november 2019 @ 14:28

  18. 13 – og når man sammenligner denne sag med sagen mod den iranske kvinde, som blev truet med at få fjernet sin adopterede datter, pga hendes højredrejede holdninger, så må man konkludere, at vi er et land, der ledes af enten: A – snotdumme idioter eller B – ondskabsfulde møgsvin, der planlægger folkemord/nedjustering af befolkningstallet qua islamisk terror, og disse afstumpede psykopatpolitikere får muligvis saudiske oliedollars under bordet. . Det er for korrupt til at være ‘naturligt’, det her.

    Kommentar by Løsriv Jylland! — 23. november 2019 @ 14:35

  19. Den nu forældreløse 11 måneder gamle dreng er ikke dansk statsborger, fordi hans forældre ikke var danske statsborgere. Han har aldrig været i Danmark, men kun i Syrien. Såvidt jeg forstod på de lidt fakta resistente nyheder i medierne, blev drengen behandlet på et syrisk hospital. Han er født i og lever i Syrien, så er han vel nærmest til at være syrisk statsborger?
    Den danske regering burde have nøjes med at bede Syrien tage sig af drengen. Som en goodwill gestus kunne regeringen stille i dag ikke-anvendte Danske Institut i Damaskus til rådighed for den syriske regering til at huse dræbte islamisk stat krigeres børn?

    Fra insituttets hjemmeside: “Ophold. NB: På grund af den nuværende situation i Syrien er det p.t. ikke muligt at få ophold på instituttet. Midlertidig lukning. Grundet sikkerhedssituationen i Syrien er alle aktiviteter på Det Danske Institut i Damaskus indstillet indtil videre. Instituttet (…) uddeler stipendier(…), dog ikke til (…) ophold på Det Danske Institut i Damaskus.”

    Kommentar by A-mad — 23. november 2019 @ 15:02

  20. Ja nr. 13: Danskerne er meget meget dumme.

    Kommentar by IES — 23. november 2019 @ 16:07

  21. Tyge Trier = NYHIPO.– Hipoerne var de landsforrædersvin som blev likvideret af” HOLGER DANSKE GRUPPEN”.– Ære være deres minde.

    Kommentar by dansker — 23. november 2019 @ 18:06

  22. De danske myndigheder bør ihvertfald som minimum sikkerhedsvurdere alle involverede (barn, såvel som evt. fremtidige værger, for det kan sagtens være at morfaren også er islamistisk og har givet det videre).
    Ældre børn fra 3 år og op vil ofte være hjernevasket til islamistisk tankegang som man kan se fra lejeren Al Hol hvor den eneste løsning synes at være en napalmbombning af de sindsyge ISIS-koner og deres hjernevaskede afkom
    https://www.n-tv.de/mediathek/magazine/auslandsreport/Wir-werden-euch-abschlachten-article21396219.html.

    Kommentar by Den Kutteklædte Hævner — 23. november 2019 @ 19:11

  23. Morten Dreyer — 23. november 2019 @ 13:59

    Yup, de er nemlig lige så dumme som dem der tager til Grækenland om betaler 10.000 Kr for at redde en gadehund. Forskellen at gadehunds-redderne betaler selv. Nu får vi andre så lov til at betale hundredtusind om året de næste 70 år.

    Kommentar by Santor — 23. november 2019 @ 20:39

  24. Det er simpelthen forfærdeligt..
    Er det muligt for KM at finde ud af om det er korrekt at ingen af forældrene er Danske statsborgere samt ikke mindst hvem/hvilken statsapparat er ansvarlige og har truffet beslutningerne i denne sag..?

    Kommentar by frank mathiesen — 23. november 2019 @ 20:48

  25. En ægte pædofil aktion i alle landets satanist medier. Jov velda da. Satanisterne elsker små børn.

    Kommentar by Iznogut — 23. november 2019 @ 22:43

  26. Da jeg forbliver Face Book nægter, vælger jeg at poste min kommentar
    til pro-islamisten Harun Demirtas blog
    https://jyllands-posten.dk/debat/blogs/harundemirtas/ECE11787926/hvad-nu-hvis-lille-ali-hed-jens-ville-i-saa-ogsaa-lade-ham-i-stikken/
    her, i overensstemmelse med blogtema,:

    Forældrene frasagde sig Danmark, til fordel for Syrien/Islamisk Stat; ergo er det ikke Danmarks opgave, at tage personlig hånd om deres børn, lige som vi heller ikke kan tage personlig hånd om ethvert andet barn i verden, der er født til/under andre flag!
    – I øvrigt kan vi her i Danmark jo heller ikke bare sådan lige fortryde vor destination, for hvor vi valgte at føde vore børn, END IKKE når vore politikkere går os bag ryggen og befordrer vore bødlers (islam) indtog blandt os.
    Selv har jeg valgt mine børn til, ud fra de betingelser jeg kendte. At ”vore” politikkere så nu agerer curlere for islam, betyder så, at jeg må kæmpe HER I DANMARK, for at bibeholde betingelserne for mine (og vores børn) her i Danmark!”

    Kommentar by M.S. Carstens — 29. november 2019 @ 23:54

  27. Ps
    Tænk dertil på hvad vi ser i TV-udsendelser, om voksne (ja som selv er blevet forældre) der søger deres biologisk ophav, fordi de, trods al lykke og omsorg hos adoptivforældre, føler sjælelig savn og længsel efter noget, som kun kan udfyldes af en biologis forældre!

    Kommentar by M.S. Carstens — 30. november 2019 @ 00:02

RSS feed for comments on this post.