27. november 2019

Holdt om sin voldtægtsmand: “… bare et slags menneske, jeg ikke havde stiftet bekendtskab med før”

Antiracisme er gaven der bliver ved med at give, og det fungerer på individplan, på velfærdsstatslig niveau, og mellem civilisationer. Jeg har tidligere blogget om Jacob Holdts anale voldtægt, men her er citatet fra første bind af hans erindringer ‘Om at sige ja’ (2019).

“… Sådan startede jeg den første rigtige rejsedag i Amerika med at beslutte, at jeg burde gå tilbage til den sorte fyr, der først havde inviteret mig, skønt jeg egentlig ikke havde fundet ham særlig interessant og havde meget mere lyst til at bo hos nogle af de skønne hvide hippiepiger, jeg havde mødt i løbet af dagen.

Da jeg havde fornemmet, at vi ikke ville have meget at snakke om – matematikstuderende som han jo var og boende i et lille, trangt kollegieværelse – trak jeg det ud, så længe jeg kunne, uden at krænke hans gæstfrihed. Jeg tror, at den var hen ad 23, da jeg ringede på. Han så overrasket, men glad ud, og heldigvis slap jeg for at snakke matematik med ham, for efter lidt høflighedssnak lod han mig få sin enkeltseng i det lille værelse, mens han sad med ryggen til ved sit skrivebord og skrev videre på sin store opgave.

Som jeg husker det, faldt jeg hurtigt i søvn på maven, som jeg ynder det først på natten. Jeg har ingen anelse om, hvor lang tid der var gået, men pludselig vågnede jeg med et skrig ved, at noget blev boret ind i min endetarm. ‘bare rolig,’ sagde han, mens han lå på ryggen af mig, ‘vi bruger bare lidt vaseline, så kører det hele som smurt.’

Så tog han hurtigt -mens han stadig holdt mig nede – noget fra de små flasker, der stod på natbordet, og mindede om det, min mor havde smurt på termometret, inden hun skubbede det op samme vej i barndommen. Dog havde dette været langt tyndere og langt mere behageligt. Mere husker jeg ikke konkret, ud over at jeg protesterede, dog ikke voldeligt. Det blev ved med at gøre frygtelig ondt, men jeg skammede mig lidt over at skrige og tænkte, at ‘nu må du prøve at tage det som en mand’. Tankerne for igennem mig, om jeg skulle forsøge at flygte, men det var jo for sent på natten, og mange havde advaret mig mod kriminaliteten i området, så jeg havde ikke lyst til at opgive min ‘trygge’ seng.

Jeg er ret sikker på, at jeg indtil da ikke havde gjort mig nogen forestillinger om, at sådan gjorde bøsser, blot at de nok bare suttede den af på hinanden eller noget andet, som føltes godt. Ikke at de var ude på at skade hinanden med så store våben, som han åbenbart brugte. Da jeg endte med at konkludere, at han nok var en slags bøsse og ikke en voldsmand, husker jeg også, at jeg tænkte, at så var han vel bare et slags menneske, jeg ikke havde stiftet bekendtskab med før. Og så måtte jeg jo som rejsende prøve at få det bedst mulige ud af det ved at åbne op for ham – hvilket jeg så forsøgte at gøre frem for at knibe ballerne sammen. Jeg husker dog også, at jeg selv i denne situation havde skyldfølelse…”

(Jakob Holdt satte ord på sin taknemmelighed i Radio24syv, 2019)

Oploadet Kl. 11:09 af Kim Møller — Direkte link31 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106280/trackback

31 Comments »

  1. Der må kunne laves en DR-serie i otte afsnit.

    Kommentar by Bastardo — 27. november 2019 @ 11:56

  2. Det er jo en udmærket case, hvis man gerne vil forstå Stockholm-syndromet. Det hele bliver vendt på hovedet. Noget grænseoverskridende og traumatisk bliver utroligt livsbekræftende.

    Jeg kommunikerede engang med en kvinde, der som 15-årig blev tvunget væk fra Bosnien. Det var som om at det var det bedste, der nogen sinde var sket for hende. Hun var nu rodløs dansk-bosnisk verdensborger. Er det ikke fantastisk?

    Kommentar by BE — 27. november 2019 @ 12:20

  3. Om unge Jacobs eventyr
    med en negerpulefyr
    kan man ganske korteligt sige:
    Jacob lod sig analt berige.
    Et tappert bidrag var det skisme
    til global anti-racisme.

    (Desværre er det så, man øjner,
    at Jacob også denne gang er løgner.)

    Kommentar by Crass Børsting — 27. november 2019 @ 12:38

  4. Sort pik i numsen til alle og jeg siger eder, der vil blive fred og fordragelighed paa jord. Velbekomme…

    Kommentar by krassisten — 27. november 2019 @ 12:41

  5. En voldtægtsneger er en ven, du ikke har mødt endnu…

    (Husk vaseline)

    Kommentar by Revisoren — 27. november 2019 @ 12:44

  6. Ham Jacob Holt skulle prøve at få een på lampen der gav dobbelt kæbebrud og sprængte tromhinder. Det må være så livsbekræftende..

    Kommentar by Jp — 27. november 2019 @ 12:47

  7. Jeg tænker endnu en selviscenesættende løgn. Er jeg den eneste?

    Hvad er hans budskab egentlig. Er det ikke bare noget han har opfundet over en ordentlig joint? Noget der lyder godt i miljøet…

    Kommentar by Realist2 — 27. november 2019 @ 13:00

  8. Ja, det må sgu være røvirriterende at vågne op med en stor negerdiller i måsen…

    Kommentar by Revisoren — 27. november 2019 @ 13:02

  9. Holdt er en meget syg mand, men ikke for syg til at være kronikør på de rødes fagblad, Politiken

    Kommentar by BB — 27. november 2019 @ 13:10

  10. …en fremmed er en ven, du endnu ikke har mødt. Idiot!

    Kommentar by Henrik Petersen — 27. november 2019 @ 13:13

  11. Det minder lidt om sveriges tidligere statsminister som sagde “åben jeres hjerter”, underforstået: For ellers gør de det for jer. Og jeres sidste tanke bør være skyld, for ellers er i racister..

    Jeg er ikke selv kristen, men hvis dem som er får den tanke at disse “humanister” må være medlemmer af en form for satanisk selvmordskult, så forstår jeg det egentlig godt. Deres tankegang er langt forbi nihilisme, det er bevidst selvdestruktion.

    Kommentar by Per — 27. november 2019 @ 13:13

  12. Har altid vidst Jacob var til BBC.

    Kommentar by Johnson — 27. november 2019 @ 13:14

  13. Hvornår skete det iøvrigt, er det stadig hans tur rundt i usa i 70’erne han malker i 2019? Hvorfor er det relevant for nogen?

    Kommentar by Per — 27. november 2019 @ 13:16

  14. Mon Jacob er lige så tolerant og forstående over for hvide mennesker, som han er politisk/ideologisk uenig med?

    Kommentar by Hr. Snusk — 27. november 2019 @ 13:42

  15. Ja ja hver sin fornøjelse.
    Jeg erindre Jacob Holst stående og vifte med et sovjetisk flag, rødt med hammer og segl! Jeg huske ikke hvorfor, men dybest set er han bare en gammel ligegyldig kommunist! Han har oven i købet indrømmet at det han skrev i sin “Amerikansk Billeder” var usandt, så oprigtigt talt er han ikke nogen interessant person!

    Kommentar by Den Nervøse — 27. november 2019 @ 14:01

  16. Jakob Holdt har vist røget fjolletobak.
    Fjolletobak ødelægger logik og realitetssans.

    Kommentar by Oppenheimer fan — 27. november 2019 @ 15:12

  17. Naturligvis er også denne historie frit opfundet af Holdt

    Kommentar by Træt — 27. november 2019 @ 15:15

  18. (ja til voldtægt. Det styrker integrationen…..:-) :-) :-)….skal man grine eller græde?).

    Kommentar by Michael Unna — 27. november 2019 @ 15:47

  19. Mon det nogensinde er sket, han ønskede, han ikke havde mødt vedkommende?
    Ellers er han vel blot konsekvent positiv overfor alt muligt, han har mødt indtil videre.
    Jeg kommer til at se dørmåtter for mit indre blik. Det er nok mig.

    Kommentar by Peter Buch — 27. november 2019 @ 17:39

  20. Man kan jo sige han selv var gæsten der trængte sig på og måtte betale i naturalier.

    Giver det os ikke en pervers legitim ret til at anal voldtage vores uindbudte gæster? Ikke at jeg har lyst men en interessant vinkel på historien

    Kommentar by redneck — 27. november 2019 @ 17:39

  21. Redneck, det må vi ikke før vi er en undertrykt minoritet. Husk på at Jacob Holdt tilhører det hvide patriarkat, som har været rigtig onde mod negrene. Faktisk så onde, at negrene hellere ville bo blandt hvide mennesker, end hjemme i Afrika, hvor de ellers hører til.

    Kommentar by Hr. Snusk — 27. november 2019 @ 17:53

  22. Ud over at denne fotograf mv. tidligere har vist sig at være dum som kun en venstrefløjser kan være, er her beviset ifald man undtagelsesvis skulle være i tvivl.
    En så STOR “forståelse” kan selv ham S. Auken/hans modbydelige søster og resten af hans familie ikke hamle op imod, hvilket siger ikke så lidt.

    Kommentar by UTROLIGT. — 27. november 2019 @ 18:00

  23. Jocob “wounded knee” Hum-boldt var i indianerlejr og fik sit røvhul på komedie. Watch:

    https://nypost.com/2019/11/26/perineum-sunning-is-latest-insanity-wellness-influencers-swear-by/

    Kommentar by Iznogut — 27. november 2019 @ 18:08

  24. En fremmed er en satan du skal se at skille dig væk fra hurtigst muligt.

    Kommentar by Nielsen — 27. november 2019 @ 18:10

  25. Hvilken smuk fortælling. Har Jacob mon haft mulighed for at sige undskyld til den pigmentudfordrede mand?

    Kommentar by Michael — 27. november 2019 @ 18:35

  26. Prøv at læse følgende debat https://jyllands-posten.dk/debat/ECE4078869/Ogs%C3%A5-to-til-racismens-tango/
    Både før og efter

    Kommentar by Rinus — 27. november 2019 @ 20:13

  27. Boevs !!!!!!

    Kommentar by dunk — 27. november 2019 @ 23:25

  28. @ 15.
    Gæt på hvem der finansierede markværket AMERIKANSKE BILLEDER?

    Kommentar by UTROLIGT. — 28. november 2019 @ 01:38

  29. Han burde tilbyde en foredragsrække til voldtægtsofre. Hans syn vil jo forandre et overgreb til den rene idyl.

    Kommentar by River — 28. november 2019 @ 10:42

  30. Den sorte fyr viser ham gæstfrihed og venlighed. Så snart hans mørke ven gør romantiske tilnærmelser, opfatter Jacob Holdt det som en slags overgreb. I stedet for at være åben og nysgerrig i mødet med det multikulturelle og multiseksuelle, lukker han af og bruger negativt ladede udtryk som “noget blev boret ind i min endetarm”, “jeg protesterede” og overvejer at “forsøge at flygte”. Han puster endda til klichéen om, at sorte mænd er stort udrustede, når han taler om “så store våben, som han åbenbart brugte”.

    Han har fortolket mødet med en sort, homoseksuel mand ud fra sine egne fordomme og irrationelle frygt. Det tyder på, at Jacob Holdt er både racist og homofob.

    Kommentar by MM — 28. november 2019 @ 17:51

  31. […] (En rekonstruktion af den hede nat i borgmesterens seng kan ses her)Se også Jacob Holdt om sin voldtægtsmand: “… bare et slags menneske, jeg ikke havde stiftet bekendtskab… […]

    Pingback by Bertel Haarder digter pikant voldtægtssang til Enhedslisten ‘s borgmester – Free Speech Blog — 28. november 2019 @ 20:45

RSS feed for comments on this post.