3. december 2019

Lærer skrev læserbreve om børns trivsel i ‘Politiken Skoleliv’, dømt for anal voldtægt af 13-årig elev…

“Lærer: Kære leder. Hvor blev tilliden af?”, skrev folkeskolelærer Jacob Emil Laudrup Høpner i et læserbrev til Politiken Skoleliv sidste år. Han går op i uddannelsespolitik og børns trivsel, og er efter Twitter at dømme mest enig med Alternativet og SF. Her en dugfrisk artikel fra samme site – Lærer får seks års fængsel for voldtægter af 13-årig elev.

“En 32-årig skolelærer er mandag blevet kendt skyldig i at have voldtaget en dengang 13-årig elev adskillige gange, straffes med fængsel i seks år. Det har dommere og nævninger afgjort i Retten i Næstved. …

Bjørn Christiansen, der har skiftet navn fra Jacob Emil Laudrup Høpner, fratages samtidig retten til at beskæftige sig med børn og unge under 18 år. Det er sagens grovhed, der ligger bag den beslutning, forklarer retsformand Anders Martin Jensen.

Han er kendt skyldig i voldtægter af pigen og blufærdighedskrænkelser af to andre elever. Overgrebene stod på fra sommeren 2018 frem til efteråret samme år. I det groveste tilfælde tog han pigen med ud i en skov, hvor han gav hende håndjern og halsbånd på, hvorefter han voldtog hende analt.

(Jacob Emil Laudrup Høpner på Twitter, 2019)

“Ifølge anklageskriftet har den tiltalte lærer voldtaget den 13-årige pige to gange mellem juni og oktober 2018. Den ene gang i et skur i nærheden af den skole, han var ansat på. Og den anden gang i en skov i nærheden af skolen. Ved den ene af voldtægterne har manden ifølge anklageskriftet udsat den mindreårige elev for vold af særlig farlig karakter ved at tage kvælertag på hende.” (TV2 Øst, 25. november 2019)

“Jeg arbejder som folkeskolelærer, og jeg står hver eneste uge med samlet set over 200 børn foran mig i løbet af mine forskellige lektioner, der spænder over idræt, dansk valgfag og en masse andet. Jeg er sammen med børnene på min skole virkelig mange timer om ugen, og derfor tillader jeg mig at påstå, at jeg har et indgående kendskab til skolens liv og børnenes hverdag.” (Jacob Emil Laudrup Høpner, Skoleliv.dk, 4. oktober 2018)

Oploadet Kl. 23:37 af Kim Møller — Direkte link20 kommentarer
Arkiveret under:

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106455/trackback

20 Comments »

  1. Det er præcist derfor jeg ikke stoler på venstreorienterede længere, som i overhovedet ikke. Jo bedre de forsøger at fremstille sig selv, jo værre mennesker er de inderst inde.

    Kommentar by Per — 4. december 2019 @ 00:04

  2. Ham der lader til også at være parat til et ophold udenfor dansk territorie, ubehageligt menneske.

    Kommentar by Draugr — 4. december 2019 @ 00:49

  3. Deltog han også i festlighederne i Ninna Hedeagers dobbeltseng?

    Kommentar by Revisoren — 4. december 2019 @ 05:32

  4. Er det ikke bare Politiken i en nøddeskal? De som læser den og de som skriver den,må vel have noget til fælles.
    Er der grund til at komme ind på Berlingeren,Weekend avisen og Information i den forbindelse? Hvordan går det med Arbejderen? Så meget om de trykte. Hvordan går det monstro med TV2 og Dhimmi Radioen? Ellers kan man altid vende blikket mod Pelle Draghsteds parti og dets kommunalpolitikere.

    Kommentar by Nielsen — 4. december 2019 @ 05:44

  5. # 1 Kommentar by Per

    I grunden helt banalt.

    Jo mere man har behov for at stille sig op og højlydt fortælle at man er ærlig, god. osv. jo større problemer har man med netop disse ting.

    Prøv at tage hele venstrefløjens politikere en efter en, jo mere magt de får jo mere går alle de forkromede idealer fløjten. Så handler det kun om en ting, at rage til sig. Se på alle de klimareligiøse, jo mere højtprofilerede, jo flere flyrejser osv.

    Kommentar by Danskeren — 4. december 2019 @ 07:44

  6. “derfor tillader jeg mig at påstå, at jeg har et indgående kendskab til skolens liv og børnenes hverdag.”

    Og nu har den SÅÅÅ, næstekærlige, rummelige og dannede lærer, så også fået et indgående ( sic! ) kendskab til en 13 årig piges anatomi.

    Kommentar by Danskeren — 4. december 2019 @ 07:50

  7. Hvad er problemet med at han skriver i Pølletiken skoleliv? Jeg mener det er jo en genganger på venstrefløjen at incest og sex mellem voksen og barn skal lovliggøres.

    Kommentar by Johnson — 4. december 2019 @ 08:38

  8. Med 3 børn i den danske folkeskole føler jeg mig anal voldtaget dagligt… af politisk korrekte dovne lærere der går mere op i holdningsmassage end tilegnelse af lærdom

    Kommentar by redneck — 4. december 2019 @ 08:46

  9. ps – sjovt at det straffes så hårdt i forhold til æresdrab og mishandling i Allahs navn

    Kommentar by redneck — 4. december 2019 @ 08:48

  10. Eksempler på domme af brune danskere
    https://ekstrabladet.dk/112/far-udvises-for-mishandling-af-doetre/7563085 – 2år og “udvisning”

    https://fyens.dk/artikel/grov-vold-og-mishandling-somalisk-mor-id%C3%B8mt-et-%C3%A5rs-f%C3%A6ngsel-og-udvisning 1 år og “udvisning”

    https://www.lokalavisen.dk/112/2019-02-23/-Jeg-begraver-mine-b%C3%B8rn-levende-Mor-kr%C3%A6ves-udvist-for-grotesk-mishandling-af-seks-b%C3%B8rn-4247328.html

    https://www.lokalavisen.dk/112/2019-02-23/-20-%C3%A5rige-Suheeb-voldtog-brutalt-43-%C3%A5rig-og-52-%C3%A5rig-kvinde-Blot-12-dage-mellem-uhyggelige-sexoverfald-4246952.html 7 år for to voldtægter

    Kommentar by redneck — 4. december 2019 @ 08:51

  11. Hej Kim.
    Når du linker til noget, som f.eks dette indlæg i Politiken Skoleliv, kan du med fordel bruge et sted som archive.org til at arkivere artiklen og linke til den. Så forsvinder den ikke lige umiddelbart, selvom den måske skulle blive slettet inde på siden du linker til.

    Kommentar by ARCHIVE — 4. december 2019 @ 09:54

  12. Jacob Emil Laudrup Høpner – det pædofile møgsvin, der lænker børn fast, som han var ansat til at passe på, for at kneppe dem i røven. Føj for satan!

    Kommentar by Fascist — 4. december 2019 @ 12:22

  13. “Jacob Høpner er uddannet skolelærer og er i 2018 blevet optaget på meningsdanneruddannelsen under Cevea. Han er bosat i Over Vindinge i Vordingborg Kommune”

    “- Kan du få en vikar under 18 år, så er der gode penge at spare, slutter han.”

    https://www.sydtid.dk/lærere-fravælger-vordingborg

    “Jeg vil gerne råbe op for, at Sophie Løhde (V) og Michael Ziegler (K) tager sig sammen”

    https://www.bt.dk/blogs/historisk-konflikt-truer-tag-jer-nu-sammen

    Kommentar by Fascist — 4. december 2019 @ 12:30

  14. De her frygtelige sager, der løbene dukker op, de skal fandme bruges til at genstarte en debat der skaber resultater. En debat der kun fokuserer på hvorfor at sagerne opstår.

    Det er ikke nok at personliggøre debatten med offer og forbryder. Der skal meget mere til. Konstruktiv tankegang. Pragmatisk anskuelse. Analyse.

    Debatten om de seksuelle overgreb på børn og voksne, er for længst druknet i “ad bad” og hadretorik. Hvilket er utrolig nemt at forfalde til. For det at lænke et menneske, og torturerer og voldtage det, det er noget af det mest grusomme, som man overhovedet kan gøre.

    Mod et barn er det fuldstændig og totalt katastrofalt. Den ultimative grusomhed. Ultimativ.

    Derfor er det osse i den grad – uacceptabelt – at samfundsdebatten ikke tager sig mere sammen og debatterer sig frem til en national overgrebs-strategi. En der ikke er baseret på masseovervågning, og dermed massemistroiskhed. For den rammer alle og rammer alle helt forkert. Den forbygger intet. For de individder der begår den finder blot nye veje.

    I stedet er det psykologien, seksualiteten og sociologien bagved. Kort sagt, overgrebs dynamikken. Herunder dens positioner i de personligheder og deres kultur, hvorfra den udvikler sig. Eller måske i virkeligheden, indvikler sig.

    Skal vi som samfund, reducerer antallet af de her sager, og det skal vi, så er det vores forbandede pligt, at genstarte en pragmatisk debat, om dette hersens dybt forfærdelige emne.

    Vi skal ikke kun genstarte debatten, for debattens egen skyld, men for alle de potentielle ofrer ude i fremtiden. For deres skyld. Vi skylder dem at sørge for, at nogle af dem ikke bliver ofrer.

    Vi skal tænke i forebyggelse af de her sager. Masseovervågningen virker tydeligvis ikke. Hjalp heller ikke i denne sag.

    Tværtimod bruges overvågningen til at holde øje med alt og alle, og skaber dermed nye indviklinger i social-kulturen. Eksempelvis voksne der ikke mere tør lade et barn sidde på skødet. Eller voksne der holder øje med andre voksne. En meget dårlig kultur at lade børn vokse op i.

    Vi har pligt til at reducerer antallet af de her sager. Dette gør vi kun ved at genstarte debatten. På pragmatisk vis.


    Med hensyn til berigerne, så er det muligt at en opstart af forebyggelses-debatten, kan medvirke til at reducerer antallet af forbrydelser, men jeg tillader mig at tvivle. For modsat den vestlige kultur, så regner de hverken børn eller kvinder, for særlig meget.

    Kommentar by Michael Nielsen — 4. december 2019 @ 19:46

  15. Vi mangler en national forebyggelses debat, der ikke tager afsæt i masseovervågning eller mistro. Men i stedet de psykologiske indikatorer, der uden tvivl er til stede, hos de personer og de kulturmiljøer, som udklækker denne her brutale voldsadfærd.

    Vi mangler de psykologer, sociologer, antropologer og sexologer, der tør at genstarte den pragmatiske samfundsdebat igen.

    Had Retorikken har nemlig vundet over pragmatismen, i denne debat. Hvilket er fuldt forståeligt, når nu en af overvågningsstatens søjler, hviler for frygten for pædofile overgreb, i den lokale forening, skole, børnehave og så fremdeles.

    Problemet er bare at masseovervågningen, hverken forbygger eller forhindrer de her forfærdelige forbrydelser. Tværtimod ødelægger den dele af den sociale dimension mellem voksen og barn.

    Vi skylder alle ofrer for overgreb, børn som voksne, at genstarte den pragmatiske debat. En debat med formål at skabe en national strategi til at forbygge overgreb, uanset deres karakter. Så både sociale, psykologiske, fysiske og seksuelle overgreb.

    Vi skylder alle ofrer denne debat.

    Kommentar by Frygt kun frygten selv — 5. december 2019 @ 10:03

  16. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er ham der refereres til som “Bjøn Christensen” i denne artikel? De er som regel hurtige til at slette alle deres spor, men sandheden kommer altid til at ramme dem som en betonklods før eller siden.

    Kommentar by Johnny B — 5. december 2019 @ 11:09

  17. Tilføjer lige: Bjørn Christensen, Jacob Emil Laudrup Høpner, lærer, Næstved, Pædofil, Voldtægt.

    Kommentar by Johnny B — 5. december 2019 @ 11:15

  18. #Johnny B,

    “…De er som regel hurtige til at slette alle deres spor, men sandheden kommer altid til at ramme dem som en betonklods før eller siden.”

    Hvordan sletter de alle deres spor? DNA?

    Kommentar by Michael Nielsen — 5. december 2019 @ 16:58

  19. Håndjern og halsbånd. Fint til en 35 årig som har behov for få frataget kontrollen og styringen. Men en 13 årig ?
    Jeg har svært ved at se hvilken straf der er overdrevet, når bare svinet overlever

    Kommentar by Gregers — 5. december 2019 @ 23:18

  20. Jacob Emil Laudrup Høpner. Rugvænget 11 4720 Præstø

    Kommentar by Ken Hansen — 6. december 2019 @ 05:12

RSS feed for comments on this post.