5. december 2019

Vild med dans 2019: “… første gang i verdenshistorien, at et par af samme køn vinder konkurrencen”

Sverige har netop fået sin første LGBT-altertavle, en nyfortolkning af ‘Paradiset’, der inkluderer ‘två Adam och två Evor’. Nogenlunde samtidig i Danmark vandt to mænd ‘Vild med dans 2019’. Fra DR.dk – Historisk sejr: For første gang vinder to mænd ‘Vild med dans’.

“Vinderne af ‘Vild med dans’ 2019 er skuespilleren Jakob Fauerby og danseren Silas Holst.
Det er første gang i verdenshistorien, at et par af samme køn vinder konkurrencen.

De tog sejren efter en hæsblæsende finale på gulvet i Forum Horsens, hvor hele tre par for første gang nogensinde i dansk ‘Vild med dans’ skulle dyste om sejren. …

Jakob Fauerby og Silas Holst var helt oppe at svæve under loftet i Forum Horsens i deres freestyle, der fik dommer Marianne Eihilt til at græde og blev belønnet med 37 i karakterer. I sidste ende var det dog seernes stemmer, der gjorde udfaldet…

(Jakob Fauerby & Silas Holst, vinder af ‘Vild med dans 2019’)

Oploadet Kl. 00:19 af Kim Møller — Direkte link26 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106487/trackback

26 Comments »

  1. Sørine Gotfredsen sagde det der skulle siges: Gab!
    https://www.kristeligt-dagblad.dk/debat/maend-har-vundet-vild-med-dans-gab

    Kommentar by Lukket fest, skrid hjem — 5. december 2019 @ 00:39

  2. De der pøbel-programmer som vild med dans og den store bagedyst er jo morfin til aftenkaffen for midaldrende par, så hvis det kan hæve seernes puls med 2-3 slag i minuttet så fred være med det. Jeg vil næsten garantere dig for at det her bliver langt værre: https://ekstrabladet.dk/flash/dkkendte/kaempe-comeback-nu-skal-jeg-slaa-mig-loes/7901820

    Kommentar by Per — 5. december 2019 @ 00:59

  3. Homoseksuelle i parforhold dør gennemsnitligt 24 år før andre. Det burde man forholde sig til.
    Men hold da kæft hvor er propagandaen trættende og patetisk. Det er sgu sur røv.

    Kommentar by River — 5. december 2019 @ 01:00

  4. Vild med svans..
    Også ok- men stadig stene for brød..
    DR er spild af tid, penge og opmærksomhed. der er vigtigere ting, fx overbefolkning; vild med familieplanlægning!..fx

    Kommentar by Hul igennem? — 5. december 2019 @ 01:02

  5. At det blev to mænd der vandt “Vild med dans” kom slet ikke som nogen stor overraskelse, det lå jo lidt i hele set-up’et, og falder helt i pagt med tiden.
    Det bliver selvfølgelig overgået i den næstkommende sæson, hvor man fremskaffer to afrikanske lesbiske burka-klædte muslimer, der svinger sig i kælne valse og forførende tangoer i flade sko under de sorte tæpper, og som forudsigelig allerede nu, vinder næste års “konkurrence”.

    Kommentar by Henning Jensen — 5. december 2019 @ 01:13

  6. Ja,den var sgu hård at komme igennem, var det i fredags, hvor speakerne i timeradioavisen dagen igennem forkyndte den store nyhed. Med stemmen religiøst dirrende af stolthed over Danmark som “foregangsland”.
    Imens stiller Danmark sig op i rækken af døende nationer med en fertilitetskvotient pr. dansk kvinde der bare går nedad år for år. Antallet af singler slår nye rekorder og mænd og kvinder kan bare ikke finde ud af det. Det bliver der ikke taget hånd om. Men bøsser…Dem hylder vi! Synes vi skal tænke lidt over hvilke kærligheds- og samlivsformer vi sætter højt.

    Kommentar by Fra den yderste kyst — 5. december 2019 @ 02:05

  7. Så kom indrømmelsen endelig, Kim. Du ser Vild med Dans…

    Kommentar by Fascist — 5. december 2019 @ 02:14

  8. Kommentar by Der kom en dag — 5. december 2019 @ 02:09.

    Nemt klaret. Vælg to lesbiske kvinder, og lige før de skal ud på dansegulvet, så fortæl den ene at du har kneppet den anden, så følger resten af sig selv.

    Kommentar by Kimski — 5. december 2019 @ 02:17

  9. Dhimmi Radioens filmeksperter Måneson og Jul Karlsen ÆÆLSKER den slags.

    Kommentar by Nielsen — 5. december 2019 @ 02:34

  10. Bøssekarle danser. En halvbagt “dommer” tuder.
    Godt jeg ikke ser satanisternes propaganda.

    Kommentar by Iznogut — 5. december 2019 @ 03:06

  11. https://www.bt.dk/kendte/anna-libak-de-havde-heller-ikke-vundet-hvis-ikke-de-var-et-boessepar

    Kommentar by P — 5. december 2019 @ 08:07

  12. Vidste i godt at Jesus faktisk var trans?

    Når kirken smider sine værdier fra sig, så er den jo intet værd.
    Så bestem jer da, tag en rask beslutning. Enten så opløs kirken, eller så stå ved jeres værdier!

    Kommentar by Realist2 — 5. december 2019 @ 08:37

  13. Jeg har personligt ikke noget imod eksperimenterende seksualitet, og har selv udlevet ting der på ingen måde er “mainstream”… dog aldrig bøsse sex.

    Jeg ser det dog som en privat sag hvordan og med hvem og hvor mange man leger. Der er i forvejen ikke så meget at grine af, så kan man spice livet lidt op med nye input rør det mig en papand, så længe det er frivillig leg mellem ligeværdige voksne, og man kan vælge til og fra om man vil bevidne sagerne.

    Hvor filmen knækker er der hvor det unormale ophæves til det normale. Både hvor et bøssepar vinder en tradionel disciplin for hetereoseksuelle og hvor man partout skal tvinges til at se og beundre diverse perversiteter.

    I sidste ende tror jeg såmænd også man gør “de perverse” en bjørnetjeneste ved at ophøje dem til mainstream. For en del af kink’et ved at gå i dametøj og lade sig tage af 2 hanhunde en mørk aften i parken er jo netop det grænseoverskridende og forbudte element…. og det forsvinder jo når det accepteres ubetinget af samfundet

    Kommentar by redneck — 5. december 2019 @ 09:05

  14. https://www.bt.dk/kendte/anna-libak-de-havde-heller-ikke-vundet-hvis-ikke-de-var-et-boessepar

    Kommentar by k.m. — 5. december 2019 @ 09:39

  15. Øv, jeg så ikke P kom før mig med link til Anna Libak

    Kommentar by k.m. — 5. december 2019 @ 09:40

  16. Hvorfor har de tøj på?

    Kommentar by Bastardo — 5. december 2019 @ 09:48

  17. Resultatet var givet på forhånd, men det forkerte er at ophøje homoer som unikke personer der er dygtigere end den almindelige Dansker, jeg ved godt at Umut ikke kunne klare sig men hans humor var smittende, også Ole Henriksen er rablende gal, men det betyder ikke noget for han er også homo, forbyd islam i Danmark.

    Kommentar by emmagad — 5. december 2019 @ 10:09

  18. UHA DA DA, første gang i verdenshistorien, virkelig?!?

    Jamen det er jo helt utroligt historisk. For et show-koncept, der har eksisteret i den ultralange periode af hele 13 år, der jo som bekendt udgør en hel verdenshistorisk epoke for de historieløse.

    Forbandede journalisthjerner og deres konstante under/overdrivning, alt efter deres blodrøde ideologi.

    Kommentar by Quark — 5. december 2019 @ 10:10

  19. > Kommentar by Per — 5. december 2019 @ 00:59

    Jep, det skal nok blive spændende. En DR-vært med DR-boble-holdninger tager ud for at diskutere ting med almindelige danskere, der i sagens natur ikke er enige med hende. DR holder redigerings-saksen så naturligvis taber Signe Molde ikke så meget som ét eneste argument.

    Og så siger trunten at hun vil gøre de her mennesker klogere. Resultatet bliver med garanti, at hun gør alle dummere, og midlet bliver med lige så stor garanti de sædvanlige halve sandheder og udeladte fakta.

    Kommentar by Quark — 5. december 2019 @ 10:23

  20. -> ‘Fascist’

    Det kommer aldrig til at ske.

    Kommentar by Kim Møller — 5. december 2019 @ 10:47

  21. Det er sære tider vi lever i, virkelig sære!

    Kommentar by Den Nervøse — 5. december 2019 @ 10:49

  22. Den nye altertavle…
    https://www.berlingske.dk/aok/den-svenske-kirke-faar-sin-foerste-lbgt-altertavle

    Kommentar by P — 5. december 2019 @ 13:14

  23. Det er sgu ikke normale mennesker der kan lide at få smurt p.. og fjæs ind i lort.

    Gay bowel syndrome
    https://en.m.wikipedia.org/wiki/Gay_bowel_syndrome

    Kommentar by Jan huus — 5. december 2019 @ 16:33

  24. Sådan blot for en ordens skyld: Hvorfor ser I på noget, I ikke kan lide???
    Mig, jeg ejer ikke et tv og betaler heller ikke til TV2, og har af samme årsag aldrig set dette samt andre skodprogrammer. Da det rager mig en høstblomst, hvem der er med osv.

    Selv hos jer med TV og store pakker findes der en afbryderknap på jeres remotecontrol.

    Kommentar by Henrik Petersen — 5. december 2019 @ 18:31

  25. Jeg ser frem til to lesbiske dværge……

    Kommentar by Axl — 5. december 2019 @ 21:20

  26. Det er sgu da en ret triviel nyhed. De fleste er totalt ligeglade med homoer, de er efterhånden en almindelig accepteret del af samfundet.

    Selvfølgelig er der religiøse der føler sig gået sig for nær men det eneste problem jeg ser er homoernes evig krav på anerkendelse. Til det er der kun at sige – hold jeres seksuelle præferencer for jeg selv og det gælder i øvrigt også de religiøse tosser, nobody cares!

    Kommentar by Santor — 5. december 2019 @ 23:18

RSS feed for comments on this post.