5. december 2019

Socialdemokrat kalder venstreradikalt stilladskartel for ‘heltene’: ‘De bør ikke bedrive hærværk, men..’

Socialdemokraten Niels Jespersen er en få på den demokratiske venstrefløj, der ikke praktiserer ‘Ingen fjende til venstre’-strategien, og i den forstand bør man forvente lidt mere. I perioden 2001 til 2008 var han ifølge Linkedin ‘ekstern konsulent’ for LO og 3F, og den tætte forbindelse til fagbevægelsen er nok grund til at han her slækker lidt på principperne. Arbejdstilsynet har været forbi Lundtoftegade, og har ikke fundet anledning til at stoppe byggeriet, og det 3F og Niels Jespersen kalder ‘underbetaling’ er et fiktivt begreb al den stund at vi ikke har lovfæstet mindsteløn i Danmark.

Episoden med de to ‘fagforeningsaktivister’ der blev slået ned, fandt sted dagen efter stilladsarbejderne aktionerede første gang, og hermed ryger Jespersens kronologi. Kommunistiske Dagbladet Arbejderen sendte live fra den indledende demo, hvor politiet fandt det nødvendigt at trække stavene. På videoen kan man høre kan man høre stilladsarbejdere beklage sig over ’sort arbejde’ fra ‘uorganiserede’ (3F) ‘ikke-overenskomstdækkede’: “Nu har de fået et par advarsler, og så ryger de ud…” En midaldrende mand fortæller, at de har ‘boltet det samme’: “Så kan vi jo ikke skille det ad, så må vi gøre noget andet…”

(Niels Jespersen på Twitter, 3. december 2019; Se evt. tidligere post om 3F-hærværk)

“Stilladsarbejderne er ikke bøller. De er familiefædre der forsvarer deres levebrød og værdighed. De gør de bla. imod rockere og svindlere. De bør ikke bedrive hærværk, men i en branche som politi og myndigheder stort set har opgivet, så er de heltene.” (Niels Jespersen)

Mere

“I mandags væltede vrede stilladsarbejdere et seks etager højt stillads på Nørrebro. Den sammenfiltrede bunke stål ramte stenbroen med et brag: En foreløbig kulmination på en forbitret arbejdskonflikt, der dagen før havde resulteret i, at to fagforeningsaktivister, der filmede arbejdspladsen, blev gennemtævet og sendt på hospitalet. Arbejdspladsen er anmeldt til Arbejdstilsynet og samtidig kører 3F en sag om underbetaling mod arbejdspladsen.

I de borgerlige medier er der ingen tvivl: Stilladsarbejderne er en flok bøller og hooligans, der udøver selvtægt og hærværk. For mig virker billederne også voldsomme, men samtidig kan jeg ikke lade være med at tænke: Hvem er det, der sender tæskehold efter fagforeningsfolk? Herfra bevæger jeg mig over i det berømte men – for selv om jeg tager afstand fra hærværk og selvtægt, må jeg også indrømme, at jeg godt forstår stilladsarbejdernes voldsomme reaktion.

Det er det nemmeste i verden for alle de liberale skrivebordstomater at indtage det principielle standpunkt og fordømme. De har ikke noget på spil. De kommer også til at hænge mig ud som volds-apologet efter denne klumme. Dem om det. Jeg har aldrig søgt deres anerkendelse.” (Niels Jespersen, Berlingske, 4. december 2019)

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106497/trackback

18 Comments »

  1. Interessant. Hvad er Netto-medarbejderen, der blev overfaldet, slået, sparket og spyttet på så? Hvad med bagagemedarbejderen i lufthavnen, der ikke ville betale 1800 kroner om måneden i beskyttelsespenge?

    Kommentar by Fascist — 5. december 2019 @ 11:04

  2. I øvrigt ren underholdning at se Twitter-akademikere hylde deres kæleproletarer…

    Kommentar by Fascist — 5. december 2019 @ 11:05

  3. Denne kamp er i virkeligheden en national kamp. Ja, det var sabotage. Men det kan ikke nytte at holde med værnemagerne og de udenlandske kræfter imod nationens interesser.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. december 2019 @ 11:15

  4. @3. Deraf maa jo foelge, at ovennaevnte Niels Jespersen naesten kan kaldes nationalsindet i sin stoette til stilladsarbejderne. Hans lige maa vi have flere af ;-)))

    Kommentar by krassisten — 5. december 2019 @ 12:20

  5. Måske skulle Niels Jespersen bladre lidt i partipapirerne? – Så vidt jeg husker var datidens førende socialdemokrater, med den overlegne flab fra Randers (Jens Otto Kragh) i spidsen, mere end gasblå i hovederne, for at blive sluset in i EF.

    Hvis man barberer (shave and cut) en stor chimpanse og trækker den i et jakkesæt, inklusive gangsterslips (gerne fra den forretning hvor Jan E Jørgensen handler) Så vil den være i stand til, med lidt undervisning i den socialdemokratiske partihistorie, at tilbagevise alt det flæberi denne Niels Jespersen disker op med!

    Le plombier polonais, er landet, og han er kommet for at blive, blandt andet med hjælp fra dine partikammerater hr. Jespersen!

    Kommentar by T. Flodur — 5. december 2019 @ 12:21

  6. Jeg tror at det var den røde spasser sven auken der havde et sommerhus i nordsjælland som han fik total renoveret af østperkere, men det betyder jo ikke noget når bare man er rød. Men når en kommunistisk fagforening angriber østperkere de ikke kan lide, så er det pludselig noget helt andet.

    Statuer af Sankt Glistrup på alle offentlige pladser.

    Stram Kurs 90 mandater eller undergang og tyrkiet isoleret og spærret af og lavet om til en ZOO.

    Kommentar by Piphans — 5. december 2019 @ 13:07

  7. Med den logik er det også i orden at øve selvtægt ved tyverier under 100.000,- og meget, meget andet som politiet heller ikke dukker op til længere.

    > De kommer også til at hænge mig ud som volds-apologet efter denne klumme.

    Næh, den klarede du sgu helt selv, Niller.

    Kommentar by Quark — 5. december 2019 @ 13:08

  8. Hvis alt arbejde laves af udenlandsk arbejdakraft, må der da kunne spares gevaldigt budgettet. Broer, veje, hospitaler til det kvarte.

    Kommentar by P — 5. december 2019 @ 13:18

  9. Det er indirekte resultat af åbne grænser med arbejdskraftens fri bevægelighede, og medlemskab af EU.

    3F må gå til EU og få stoppet løndumping den vej igennem.

    Kommentar by k.m. — 5. december 2019 @ 13:36

  10. Polak Bent (Falbert) fik også lavet sine udlejningssommerhuse, alle 8, sort .

    Kommentar by Hul igennem? — 5. december 2019 @ 13:36

  11. Der var nogle, der ønskede at vide, om Niels Jespersen er nationalsindet. Ja, Niels Jespersen er kendt som nationalsindet.

    Man kan diskutere, om vi er i en fase af processen, der berettiger sabotage. Vi er jo stadig formelt et demokrati, om end ikke længere et gennemsigtigt sådant. Men man kan vel ikke mene, at vi skal have åbne grænser, fordi vi så får billig arbejdskraft?

    Det er ikke ubetinget dårligt, at vi forsvarer os. Der er noget vitalt i det.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 5. december 2019 @ 14:54

  12. @10 Hul igennem?
    Helt afgjort en rød tendens.

    Statuer af Sankt Glistrup på alle offentlige pladser.

    Stram Kurs 90 mandater eller undergang og tyrkiet isoleret og spærret af med pigtråd og lavet om til en ZOO.

    Kommentar by Piphans — 5. december 2019 @ 14:58

  13. Danmark har en partneraftalt og politisk godkendt mindsteløn. Betaling derunder er løndumping.– Hvilke” borgerlige” medier agerer antidansk rendestenspresse ??? . Argumentet for endelig at få Schengenaftalen til en demokratisk folkeafstemning har aldrig været stærkere end nu.-Henvend jer til politikerne og kræv det. Hvilket Uriasposten burde være en stærk fortaler for. En rolle som skruebrækkerblog for værnemagerarbejdsgivere kan sammenlignes med radigalt muslimimport.-

    Kommentar by dansker — 5. december 2019 @ 18:22

  14. Kunne stillads arbejderne ikke rydde op på Nørrebro?

    Kommentar by redneck — 5. december 2019 @ 19:03

  15. Ja, dem der kommer med lidt konkurrence skal da bare smadres fuldstændigt.

    Kommentar by Johnson — 5. december 2019 @ 22:24

  16. En total uacceptabel handling Amerikansk Teamster metode ,hvad bliver det naeste

    Kommentar by dunk — 5. december 2019 @ 23:56

  17. Det startede ganske rigtigt med, at de kriminelle udlændinge slog to danskere ned, der ville dokumentere deres ulovligheder. Føderalistiske politikere gør jo ikke noget. De ser kun alt for klart deres interesse i at undergrave det danske hjemland.

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. december 2019 @ 10:13

  18. Det er lidt speget, det her, ikke? Er det helt sikkert at vi holder med føderalisterne og de unationale spekulanter? Og synes, at vi skal løse problemerne ved at importere “lavtløns-flygtninge” hertil?

    – – –

    Kommentar by Morten - - - — 7. december 2019 @ 12:14

RSS feed for comments on this post.