10. december 2019

Venstreradikal voldtægtskultur: “Ungdomshuset… har også haft sin fair share af overgrebssager”

Tidligere på året blev den venstreorienterde ‘krammeterapeut’ Per Brændgaard frikendt for voldtægt ved ankesagen i Østre Landsret, og det bliver spændende at se om den 30-årige Enhedslisten-aktivist får stadfæstet sin dom i landsretten. Det kan gå begge veje, og frifindelse i retten medfører næppe tilgivelse i det venstreradikale miljø. Kommentar af ‘Sepiol’ på Konfront.dk – Voldtægtskultur på den radikale venstrefløj.

“Venstrefløjen er af god grund vant til at pege fingre af resten af samfundet, da verden er fyldt med undertrykkende mekanismer og adfærd, der skader individer og hele grupper af mennesker. Derfor er det vigtigt, at nogen råber op og handler. Men gør vi egentlig nok for at bekæmpe undertrykkende adfærd i vores egen fløj? Svaret er nej. …

Sent i oktober modtog Konfronts Feminisme&krop-redaktion en beretning om en overgrebssag fra Aarhus, som rystede os så meget i vores grundvold og samtidig sendte bølger af meget genkendelige minder gennem os, at vi besluttede, at det ikke ville være nok blot at bringe en pressemeddelelse om, at det der var hændt i Aarhus, men at sætte det i et perspektiv der belyser den måde, det venstreradikale miljø reproducerer den voldtægtskultur, vi gerne vil af med.

Styringen på Sidesporet i Aarhus valgte at ekskludere en person, der var blevet udsat for et voldsomt seksuelt overgreb, samt deres allierede, fra værestedet efter en protestaktion over Sidesporets inkluderende holdning over for overgrebspersonen.

Sidesporet er dog ikke det eneste sted, hvor samfundets yndlingsbeskæftigelse, victim blaming og fornægtelse af fællesskabsansvar, bliver reproduceret. Ungdomshuset og andre steder i København har også haft sin fair share af overgrebssager, der aldrig er blevet håndteret ordentligt. Massevis af aktivister, især kvinder, er dermed praktisk set blevet ekskluderet fra deres eget miljø, fordi overgrebspersoner får lov til at være der. Og på trods af at disse steder bryster sig af at være imod sexisme, kan de overlevende ikke stole på, at fællesskabet kan give dem den tryghed, de så desperat leder efter. Det er hverken sikkert for den, der har oplevet overgreb, eller for resten af dem, der kommer i huset.”

(Collage: Ungdomshuset Dortheavej 61, København NV)

Oploadet Kl. 01:48 af Kim Møller — Direkte link25 kommentarer

The URI to TrackBack this entry is: http://www.uriasposten.net/archives/106593/trackback

25 Comments »

  1. “…inkluderende holdning over for overgrebspersonen…”

    Hvordan kan det dog være, at man i et sådant – venstreradikalt og betonfeministisk – miljø kan finde på at have en inkluderende holdning over for overgrebspersonen? Hvorfor er man ikke øjeblikkeligt dømt ude?

    Jeg gætter på noget “anden etnisk herkomst”.

    Kommentar by BE — 10. december 2019 @ 04:15

  2. Kæft et grimt sted kan man ikke bombe det væk? Så ku’ moskeen ryge med.
    En luftalarm og væk med skidtet.
    Nå,men det kommer næppe til at ske. Lad dog de “unge” løbe hornene af sig.
    Den Iranske regering opførte for resten en moske i Rovsinggsde ikke langt fra ungeren for få år siden.
    Den tyrkiske regering har gjort det samme i Roskilde med borgmesterens fulde billigelse.
    Hvad mon overborgmestern i rank Jensens rådne hus synes?

    Kommentar by Nielsen — 10. december 2019 @ 05:27

  3. F

    Kommentar by Nielsen — 10. december 2019 @ 05:29

  4. Der har nok ikke været noget enkelt grundlag, der så effektivt lukkede ned for #MeToo-bevægelsen, som dét faktum at det viste sig, at de langt de fleste af voldtægtsudøverne kom fra egne politiske rækker.

    Præcis som det også var tilfældet med ‘Slutshamings’-kampagnen tidligere, hvor efterfølgende undersøgelser viste, at kvinderne selv scorede højest i hetzeriet når kvinder blev udskammet, både privat og online.

    Så ud over at venstrefløjens konstante projicering af egen adfærd bestemt ikke altid falder heldigt ud for dem selv, så kommer det ingenlunde som nogen overraskelse for undertegnede, at femi-men, beta’er, white knights, og cucks er repræsenteret så ofte som det har vist sig er tilfældet, når man ellers ser bort fra det importerede affald.

    Spørgsmålet er så hvor lang der går, før feministerne selv når til den erkendelse, at ham bløddyret med de rigtige meninger, der altid giver dem ret i alting, sandsynligvis ikke gør det fordi han er enig…?

    Kommentar by Kimski — 10. december 2019 @ 05:56

  5. #1 BE: “Jeg gætter på noget “anden etnisk herkomst”.

    Du skal nok ikke holde vejret – der er stort set ingen AEH’er i det venstreekstreme miljø. Men der er en helvedes masse kognitiv dissonans.

    To antifascister går igennem Ungdomshuset. De møder en kvinde, som har været udsat for en grim oplevelse. “Den der har gjort det, har brug for hjælp”, siger den ene AFA. Den anden gnider sig eftertænksomt på hagen. Derefter går de videre.

    Kommentar by Hr. Snusk — 10. december 2019 @ 08:13

  6. “Wham bam thank you mam”, hun gav alt for revolutionen! “Gangbang” for Marx og Lenin og saa lige et lille dyt i Che’s navn. Koen af alle taenkelige og utaenkelige slags, foren jer. Meget gerne osse i en borgmesters seng. Og fra sin plads i helvede smiler Stalin alfaderligt,
    han vinder paa hele linien…

    Kommentar by krassisten — 10. december 2019 @ 10:03

  7. Den særlige blanding af gutmensch udadtil og skjult halvpsykopat indadtil er kendetegnende for såvel venstreradikale som voldtægtsmennesker.

    Kommentar by Bastardo — 10. december 2019 @ 10:35

  8. #7 Bastardo
    Det er også et fænomen jeg har observeret. Jeg tror det er fordi at psykopater tiltrækkes sociale miljøer, hvor de kan udøve deres virke.
    Det er nemt at gemme sig i det venstreorienterede miljø, du skal bare sige de rigtige ting, så er du automatisk beskyttet af et dyrisk fællesskab der slår uden at spørge først.

    Kommentar by Realist2 — 10. december 2019 @ 12:05

  9. Kommentar by Bastardo — 10. december 2019 @ 10:35.

    Jeg har længe ment, at der er en direkte proportionel sammenhæng mellem behovet for at virtue signalere, og så omfanget af det røvhul man inderst inde godt ved man er.

    Kommentar by Kimski — 10. december 2019 @ 12:32

  10. Ikke at forglemme de mange pædofil sager i det venstreorienterede miljø. For et par år siden var der en radiomontage om hvordan der var misbrug af børn på Christiania, både i det lokale miljø og Bøssehuset.

    Kommentar by Axl — 10. december 2019 @ 14:06

  11. […] “Jeg er ved at spare op, så jeg kan prøve igen,” siger den illegale migrant, der blev udnyttet og snydt af andre indvandrere på Nørrebro.Se også Venstreradikal voldtægtskultur: “Ungdomshuset … har også haft sin fair share af overgrebssager… […]

    Pingback by Migranter afsløret: Slavehandel og illegal arbejdskraft på Nørrebro – Free Speech Blog — 10. december 2019 @ 16:55

  12. Jeg her altid moret mig over at venstrefløjen, af uransagelige årsager, anser sig selv, som moralsk overlegen! De værste skurke og mest ubehagelige typer jeg har mødt er Enhedsliste folk. På mange måder minder de om Indre Mission, hellige så det gør ondt, fordømmende så det ikke er til at holde ud, overbevist om egen moralsk overlegenhed og uendeligt hykleriske!

    Kommentar by Den Nervøse — 10. december 2019 @ 17:09

  13. Nu hvor Sverige dropper Lucia optog, kalder jeg landet for failed state. Der skal mirakler til at redde dem.

    Kommentar by k. m. — 10. december 2019 @ 18:09

  14. Når jeg hører venstretosserne hyle og skrige på seksuel retfærdighed kommer jeg til at tænke på en artikel om Gustav Salinas oplevelser i ungdomshuset og hvordan han, mere eller mindre, blev voldtaget af 2 sylfider fra ungdomshuset.

    Har desværre ikke kunne finde artiklen men den er morsom, ikke mindst Gustavs kommentar til smagen og lugten gør den værd at gå på jagt efter ;)

    Kommentar by Santor — 10. december 2019 @ 18:17

  15. @19. Artiklen er paa EB; jeg overvandt min aversion mod den sproejte og laeste noget af artiklen. Den med at “faa stukket en daase makrel lige op i tomaten” er vaerd at gemme paa :-)

    Kommentar by krassisten — 10. december 2019 @ 18:53

  16. > Har “systemet” truet KM til at censurere?

    Nej, TP. Kim er blot blevet træt af, at du konsekvent nægter at overholde hans anmodning fra 4. februar i år, om at holde dig til ét pseudonym eller finde et andet sted hvor der ikke modereres.

    Og du er da helt utroligt off-topic. Som sædvanlig.

    Kommentar by Quark — 10. december 2019 @ 23:56

  17. Mullah-Østergaard (B) skulle tvinges til, at vise denne 15 min. lange dokumentar for de hjernevaskede Einheitzliste-zoombier.

    https://www.bitchute.com/video/Htdn1YpHY5Q/

    Kommentar by Iznogut — 11. december 2019 @ 00:18

  18. I off-topic skrev Henning Jensen en kommentar som jeg reagerede på.

    Henning Jensen har ikke vist sig siden, men Quark overtog, og førte en arrogant og bedrevidende krig imod mig, fordi jeg formastede mig til at skrive sandheden.

    Quark gør klogt i at holde kæft, og ikke føre ordet for hverken Henning Jensen eller Kim Møller.

    “Nej, TP. Kim er blot blevet træt af” lyder som om Quark har insiderviden om hvad Kim Møller mener om hvad der skrives, og hvem der skriver.
    Det er sgu en grim måde at føre sig frem.

    Kim Møller kan sagtens svare for sig selv, så lad os høre fra hestens mule hvad der er op og ned her.

    Mange nævner off-topic er svær at komme igennem, jeg oplever selv flere gange at systemet afviser link eller kommentarer uden link, så er det jo fristende at lægge oplysninger ind i en tråd, selv om det ikke lige hører hjemme der.

    Nu skriver vedkommende under navnet “der kom en dag”, men Quark fortsætter med at sige TP, som om der tale om en hævnaktion der ikke slutter før han/hun har fået væk fra Uriasposten.

    Jeg ved jeg får Quark på nakken, jeg er skide ligeglad for Quark skal ikke lege stedfortræder for andre skribenter og Kim Møller.

    Kommentar by k.m. — 11. december 2019 @ 10:51

  19. Yep, lad os høre hvad Kim har at sige.

    Kommentar by Quark — 11. december 2019 @ 11:46

  20. -> Quark mfl.

    Jeg har ikke lige læst op på tvisten, men…

    Efter utallige advarsler, blev jeg nødt til at fjerne visse meget aktive debattører, særligt når de anvendte samme email- og IP-adresser. Der var lidt for mange OT-kommentarer, men udslagsgivende var foruden profilerne, også den manglende vilje til at rette ind. Da jeg blokerede profilerne, forsøgte identiteten at omgå systemet, og skiftede mellem venlighed og aggressivitet. Da jeg kunne konstatere at ‘Der kom en dag’ var et nyt forsøg, slettede jeg samtlige kommentarer… og mens jeg var til julefrokost i går er der leveret adskillige kommentarer fra samme identitet. De slettes nu, og jeg sortlister IP’en… dvs. alt fra den hånd går direkte i en spambakke, så jeg slipper for at spilde min tid.

    Man må godt skrive grimme, dumme, patetiske kommentarerer på bloggen, men skal stå ved sit navn, og debattere uden at lade sig styre af personfnidder. Ligesom jeg heller ikke er vild med gentagne henviser til andre sider. Konkret relateret artikel gerne – link til hovedside, nej.

    Kommentar by Kim Møller — 11. december 2019 @ 12:15

  21. Tillykke. Nu må Quark føle sig stolt og ovenpå herinde.

    Jeg respekterer Kim Møllers afgørelser, men ikke måden Quark fører sig frem.

    Kommentar by k.m. — 11. december 2019 @ 12:40

  22. @Kim,

    Tak for at afgøre tvisten.

    @k.m.

    Jeg er hverken stolt eller føler mig ovenpå, men er dog tilfreds med afgørelsen.

    Kommentar by Quark — 11. december 2019 @ 13:22

  23. Tja, det kan være man selv skal trække stikket, og overlade Uriasposten til Quark og Co.

    Kommentar by k. m. — 11. december 2019 @ 13:44

  24. 100 % opbakning til Quark herfra, og stor tak til hr. Møller for en helt retmæssig afgørelse.

    Trollen TP aka Alexander Beaumont m.fl. har i over et år været en sand pestilens for Uriasposten.

    Kommentar by Revisoren — 12. december 2019 @ 10:25

  25. Jeg er enig i det meste der skrives på Urias, men jeg er ikke blind og naiv medløber der siger ja og amen til alting.

    Derfor er min holdning til ALEXANDER BEAUMONT, at mange gange er det de bedste der ryger først.

    Jeg holder mig fra at snage i, om samme person kunne komme på Uriasposten med flere forskellige navne. Det har aldrig generet mig, og jeg har heller aldrig haft kontroverser med AB.

    Derfor er min holdning til dette, at mange gange ryger de bedste først.

    Der har gennem tiden været visse andre øretæveindbydende skribenter på Uriasposten, som gav svære brækfornemmelser hver gang den/de forpestede kommentarsporene.

    Tiden vil vise om de dukker op igen eller deres forbindelse til Uriasposten er lukket, som det skete for AB.

    Man kan mene hvad man vil om ALEXANDER BEAUMONT´s stil, men én ting er klokkeklar. Vedkommendes argumenter og analyse af danskere og samfundet kunne ikke skydes ned. Der var ingen vaklen, ingen ironi og pjat der kunne misforstås.

    Sandheden er ilde hørt, og jeg mener det er årsagen til at vedkommende blev udpeget og udstødt som en troll, en ballademager med mange alias, når der ikke var saglige argumenter imod det skrevne.

    Kommentar by k.m. — 12. december 2019 @ 17:28

RSS feed for comments on this post.